PDA

Bekijk Volledige Versie : HAMAS zegt Israel aan te vallen als zij Iran aanvallen



Victory
15-12-05, 17:47
Hamas says will step up attacks if Israel hits Iran
By Parisa Hafezi
Thu Dec 15, 7:46 AM ET

Palestinian militant group Hamas will step up its attacks on Israeli targets if the Jewish state attacks its key ally in the region, Iran, Hamas chief-in-exile Khaled Meshaal said on Thursday.

"If Israel attacks Iran then Hamas will widen and increase its confrontation of Israelis inside Palestine," Meshaal told reporters in Tehran, where he has held three days of talks with top political and security officials.

The United States and Israel accuse Iran of arming and funding militant groups such as Hamas and Islamic Jihad.

Iran says it only gives moral support to the Palestinian groups.

Meshaal also backed Iran's disputed nuclear program, which the United States and the European Union fear is to acquire nuclear bomb. Iran denies having any atomic arms ambitions.

"If we assume that Iran has a military nuclear program, what is wrong with that when Israel and others have them?," said Meshaal, whose remarks were translated from Arabic into Farsi.

Israeli officials have warned they could try to destroy Iran's nuclear facilities in the same way that Israel bombed Iraq's Osiraq nuclear reactor in 1981. Iran has said it will retaliate if attacked.

Meshaal said it was the duty of Hamas to support Iran, in case of any attack by Israel.

"Hamas and other Islamic groups will stand by Iran's side. We are defenders of Iran's obvious (nuclear) right," he said.


PRESIDENT'S BRAVE REMARKS

Meshaal praised Iran's President Mahmoud Ahmadinejad's recent comments in which he called the Holocaust a myth and said Israel should be moved to Europe or North America.

"Those were brave and true remarks and it was what the Islamic nations say, especially Palestinians," he said.

"The Islamic world should not pay the price for the Jews' problems. It is unfair," he said. "Iran is our source of pride."

Ahmadinejad's remarks were widely condemned by international leaders who called them unacceptable.

Meshaal said the expiry of a ceasefire with Israel, which ends at the end of 2005, meant entering a new stage of confrontation.

"It will be transition from calm situation to legitimate confrontation," he said.

The ceasefire was agreed in February by Palestinian President Mahmoud Abbas, and Israeli Prime Minister Ariel Sharon, as part of efforts to curb fighting that started in 2000 and smooth Israel's withdrawal from the occupied Gaza strip.

Abbas called on Palestinian militant factions this month to renew their commitment to the 9-month-old truce with Israel.

Copyright © 2005 Reuters Limited.


Kort in het Nederlands samengevat:
Hamas zegt dat zij Israel overal zullen aanvallen, en hun aanvallen zullen vermenigvuldigen als Israel, Iran aanvalt..

Verder zeggen ze dat het een "plicht is van Hamas om Iran bij te staan indien Israel hen aanvalt."

"Hamas en de andere Islamitische groepen zullen aan Iran zijn zijde staan. Wij zijn verdedigers van Iran zijn recht (op nucleare energie)"

"Ahmadinejad zei heldhaftige woorden, en zijn woorden zijn de woorden van de Islamitische gemeenschap, en vooral de Palestijnen."

"Iran is de bron van onze trots"

Elien
15-12-05, 19:36
hahaha Hamas mensen zijn grappig..die zullen zo klaar zijn met het opblazen van je eigen mensen kom je niet ver in een oorlog,beide kanten zijn 1 pot nat

Victory
15-12-05, 19:51
Geplaatst door Elien
hahaha Hamas mensen zijn grappig..die zullen zo klaar zijn met het opblazen van je eigen mensen kom je niet ver in een oorlog,beide kanten zijn 1 pot nat

Tenzij ze de opdracht krijgen om aan te vallen op hun illegale kerncentrales... of aanvallen op hun Arrows (die niet eens onze Shahab-3B kan tegenhouden, laat staan de Shahab-3C en 3D), lol.

En laten we niet vergeten dat Hezbollah 13.000 raketten klaar heeft staan om de noorden helemaal plat te bombarderen. Ze staan klaar voor de opdracht. :D

Ze hebben ook honderden raketten ontvangen die het zuiden helemaal plat kan bombarderen.

Soldim
15-12-05, 19:53
Geplaatst door Victory
En laten we niet vergeten dat Hezbollah 13.000 raketten klaar heeft staan om de noorden helemaal plat te bombarderen. Ze staan klaar voor de opdracht. :D

Ze hebben ook honderden raketten ontvangen die het zuiden helemaal plat kan bombarderen.

En hebben ze ook nog andere oplossingen in hun hoed? Of is zinloos doden het enige waartot ze in staat zijn?

Victory
15-12-05, 20:02
Geplaatst door Soldim
En hebben ze ook nog andere oplossingen in hun hoed? Of is zinloos doden het enige waartot ze in staat zijn?

Raar dat je dat niet zegt tegen de smerige zionisten die ons land willen aanvallen. Door de jaren heen hebben veel zionistische ministers gezegt dat Iran vernietigd moet worden, daar hoor je niks over in de westerse media. Raar?

Geweld kan je niet bestrijden met bloemen.

reallife
15-12-05, 21:02
Geplaatst door Victory

Geweld kan je niet bestrijden met bloemen.

Kon dat maar wel :droef:

In mijn jeugd sprak the 'flower power' me nogal aan moet ik zeggen. Ik herinner me nog een actie waarbij we aan iedereen bloemen uitdeelden. Ach ja.

Soldim
15-12-05, 21:07
Geplaatst door Victory
Raar dat je dat niet zegt tegen de smerige zionisten die ons land willen aanvallen. Door de jaren heen hebben veel zionistische ministers gezegt dat Iran vernietigd moet worden, daar hoor je niks over in de westerse media. Raar?


Ik veroordeel een aanval, of voorgenomen aanval van Israel op Iran net zo hard. Dit ondanks het feit dat er voor mij wel degelijk een verschil is tussen het aanvallen van een nucleaire instalatie en het doden van zoveel mogelijk 'smerige zionisten'.

Onno26
15-12-05, 21:25
Hamas and other Islamic groups will stand by Iran's side. We are defenders of Iran's obvious (nuclear) right

Dat Hamas wil aanvallen, daar zit ik niet zo mee. Zelfs niet als de bedoeling is zoveel mogelijk 'smerige zionisten' te doden.
Het gejank achteraf als er weer eens veel meer Palestijnen dan Israeliers zijn omgekomen is wat mij irriteert.

Sallahddin
16-12-05, 10:53
Geplaatst door Victory
Hamas says will step up attacks if Israel hits Iran
By Parisa Hafezi
Thu Dec 15, 7:46 AM ET

Palestinian militant group Hamas will step up its attacks on Israeli targets if the Jewish state attacks its key ally in the region, Iran, Hamas chief-in-exile Khaled Meshaal said on Thursday.

"If Israel attacks Iran then Hamas will widen and increase its confrontation of Israelis inside Palestine," Meshaal told reporters in Tehran, where he has held three days of talks with top political and security officials.

The United States and Israel accuse Iran of arming and funding militant groups such as Hamas and Islamic Jihad.

Iran says it only gives moral support to the Palestinian groups.

Meshaal also backed Iran's disputed nuclear program, which the United States and the European Union fear is to acquire nuclear bomb. Iran denies having any atomic arms ambitions.

"If we assume that Iran has a military nuclear program, what is wrong with that when Israel and others have them?," said Meshaal, whose remarks were translated from Arabic into Farsi.

Israeli officials have warned they could try to destroy Iran's nuclear facilities in the same way that Israel bombed Iraq's Osiraq nuclear reactor in 1981. Iran has said it will retaliate if attacked.

Meshaal said it was the duty of Hamas to support Iran, in case of any attack by Israel.

"Hamas and other Islamic groups will stand by Iran's side. We are defenders of Iran's obvious (nuclear) right," he said.


PRESIDENT'S BRAVE REMARKS

Meshaal praised Iran's President Mahmoud Ahmadinejad's recent comments in which he called the Holocaust a myth and said Israel should be moved to Europe or North America.

"Those were brave and true remarks and it was what the Islamic nations say, especially Palestinians," he said.

"The Islamic world should not pay the price for the Jews' problems. It is unfair," he said. "Iran is our source of pride."

Ahmadinejad's remarks were widely condemned by international leaders who called them unacceptable.

Meshaal said the expiry of a ceasefire with Israel, which ends at the end of 2005, meant entering a new stage of confrontation.

"It will be transition from calm situation to legitimate confrontation," he said.

The ceasefire was agreed in February by Palestinian President Mahmoud Abbas, and Israeli Prime Minister Ariel Sharon, as part of efforts to curb fighting that started in 2000 and smooth Israel's withdrawal from the occupied Gaza strip.

Abbas called on Palestinian militant factions this month to renew their commitment to the 9-month-old truce with Israel.

Copyright © 2005 Reuters Limited.


Kort in het Nederlands samengevat:
Hamas zegt dat zij Israel overal zullen aanvallen, en hun aanvallen zullen vermenigvuldigen als Israel, Iran aanvalt..

Verder zeggen ze dat het een "plicht is van Hamas om Iran bij te staan indien Israel hen aanvalt."

"Hamas en de andere Islamitische groepen zullen aan Iran zijn zijde staan. Wij zijn verdedigers van Iran zijn recht (op nucleare energie)"

"Ahmadinejad zei heldhaftige woorden, en zijn woorden zijn de woorden van de Islamitische gemeenschap, en vooral de Palestijnen."

"Iran is de bron van onze trots"




:fpetaf: Hamas:zo hoort het !!!!
Hezbollah-Hamas-Islamic jihad-Iran:dat zijn de enige echte "verdedigingslinies" die zijn overgebleven in "the ugly face of the racist zionist state"!!!
The rest of the Arabic & Islamic world is hypocret &coward!!!
Eindelijk aktie!!!

Eni
16-12-05, 10:59
Geplaatst door Sallahddin
:fpetaf: Hamas:zo hoort het !!!!
Hezbollah-Hamas-Islamic jihad-Iran:dat zijn de enige echte "verdedigingslinies" die zijn overgebleven in "the ugly face of the racist zionist state"!!!
The rest of the Arabic & Islamic world is hypocret &coward!!!
Eindelijk aktie!!!

Zegt hij stoer terwijl hij veilig achter zijn computertje in Amsterdam zit..
Lachwekkend ventje ben je!

Sallahddin
16-12-05, 12:25
Geplaatst door Elien
hahaha Hamas mensen zijn grappig..die zullen zo klaar zijn met het opblazen van je eigen mensen kom je niet ver in een oorlog,beide kanten zijn 1 pot nat



Het is David vs Goliath vergeet dat niet brilljant mens:ze kunnen bijna niet anders!!!!
Ongelijk strijd dus!!!

MaRiaH
16-12-05, 12:39
Geplaatst door Victory
Tenzij ze de opdracht krijgen om aan te vallen op hun illegale kerncentrales... of aanvallen op hun Arrows (die niet eens onze Shahab-3B kan tegenhouden, laat staan de Shahab-3C en 3D), lol.
.

En wat denk je dat er dan gebeurt met die onschuldige joodse en Palestijnse bevolking?? Denk je dat ze een kernramp overleven..????

Hoe dom en blind kun je zijn.. tfoe!

:jammer:

Spoetnik
16-12-05, 12:43
Geplaatst door Soldim
Ik veroordeel een aanval, of voorgenomen aanval van Israel op Iran net zo hard. Dit ondanks het feit dat er voor mij wel degelijk een verschil is tussen het aanvallen van een nucleaire instalatie en het doden van zoveel mogelijk 'smerige zionisten'.

De radioactieve straling die daarbij vrij zal komen, zal Iran effectief van de kaart vegen. Nucleaire holocaust dus.

Spoetnik
16-12-05, 12:44
Geplaatst door MaRiaH
En wat denk je dat er dan gebeurt met die onschuldige joodse en Palestijnse bevolking?? Denk je dat ze een kernramp overleven..????

Hoe dom en blind kun je zijn.. tfoe!

:jammer:

Over welke kernramp heb jij het? Het zal de Iraanse bevolking zijn die zal lijden onder de kernramp waarmee Israel dreigt.

amOer
16-12-05, 12:49
dom is iemand die denkt dat er oorlog zal komen tussen Israel en Iran of Amerika en Iran ..

Iran hielp amerika met het bezetten van Afghanistan en vooral Irak .. ( niet mijn gepraat .. maar die van de Iraanse minister van defensie )

Al-khomeini wou ook tegen Israel vechten toen hij aan de macht kwam .. maar ZIJN weg naar jeruzelum ging per ongeluk via Baghdad !!!!!!!! ( zegt genoeg voor de mensen die er even over na denken.. en plz geen domme reacties dat Irak de oorlog begon )

MaRiaH
16-12-05, 12:54
Geplaatst door Spoetnik
Over welke kernramp heb jij het? Het zal de Iraanse bevolking zijn die zal lijden onder de kernramp waarmee Israel dreigt.

dan moet je lezen wie ik quote...

*zucht*

al die oorlogszuchtige taal komt me de strot uit.
dat dit soort zielige eenzijdige wraakzuchtige types hier wonen maakt me niet blij.

MaRiaH
16-12-05, 12:58
Geplaatst door Victory

Geweld kan je niet bestrijden met bloemen.

Zolang er mensen zijn die zo denken als jij niet , nee.

Bar
16-12-05, 13:02
Geplaatst door Sallahddin
Ik zou het wel en graag ook zeggen "at your f...face" if you like too!!!
Afsprekken stoer ventje???....
And in the battle field too if needed:daar verheug ik me erop,not just words!!!

Volgens mij heb je een probleem met je agressiecontrole.

(en met de beheersing van de nederlandse taal)

Victory
16-12-05, 13:05
Geplaatst door amOer
dom is iemand die denkt dat er oorlog zal komen tussen Israel en Iran of Amerika en Iran ..

Iran hielp amerika met het bezetten van Afghanistan en vooral Irak .. ( niet mijn gepraat .. maar die van de Iraanse minister van defensie )
Je verzint dingen:

Afghanistan
Wij hebben altijd de hazara's van Afghanistan gewapend om te vechten tegen de Taliban. Dit omdat de Taliban een creatie van de V.S. was om hun vijanden af te maken (o.a. Iran).

Iraq
Wij hebben altijd de vijanden van Saddam bewapend, omdat zij:
1. De grootste vrienden van de V.S. & de zionistische staat waren. (alleen later toen hij zag hoe hij en zijn maties in de steek werden gelaten begon hij te lullen dat hij een Moslim is en ook tegen de V.S. en de zionistische regime)
2. Omdat ze pan-arabische doelen hadden.

Maar toen de V.S. Iraq aanviel hebben we het van twee kanten aangepakt. Iran heeft toen iedereen die tegen de V.S. wilt vechten bewapend.


Al-khomeini wou ook tegen Israel vechten toen hij aan de macht kwam .. maar ZIJN weg naar jeruzelum ging per ongeluk via Baghdad !!!!!!!! ( zegt genoeg voor de mensen die er even over na denken.. en plz geen domme reacties dat Irak de oorlog begon )
We wilden toen dertijd de zionistische staat eens en voor altijd vernietegen. Als reactie overtuigden de V.S. en de zionistische regime dat Saddam, Iran zijn olievelden makkelijk kan overnemen omdat het een chaos is in Iran (revolutie) en dat ze hun zouden bijstaan.

Saddam werd bijgestaan met 200miljard dollar in eerste instantie van de Arabische leiders. Chemische wapens van Nederland, Duitsland & Frakrijk. En de nieuwste technologie wapens en intelligentie van de V.S. en de zionistische regime.

Jij bent de enige die domme reacties geeft hier. Doe eerst wat onderzoek.

Victory
16-12-05, 13:06
Geplaatst door MaRiaH
Zolang er mensen zijn die zo denken als jij niet , nee.
Tijdens de Iraanse revolutie was er een tijd dat de Iraniers bloemen plaatsten in de loop van de geweren van de soldaten die hun aan het neerschieten waren. Dit was in opdracht van Ayatollah Khomeini (r).

Alles heeft een tijd en een plaats. Dezelfde techniek zal niet in elke situatie werken.

Bofko
16-12-05, 13:09
Geplaatst door Victory
Tijdens de Iraanse revolutie was er een tijd dat de Iraniers bloemen plaatsten in de loop van de geweren van de soldaten die hun aan het neerschieten waren. Dit was in opdracht van Ayatollah Khomeini (r).

Flower Power !
Peace, bro.

Eni
16-12-05, 13:09
Geplaatst door Sallahddin
Ik zou het wel en graag ook zeggen "at your f...face" if you like too!!!
Afsprekken stoer ventje???....
And in the battle field too if needed:daar verheug ik me erop,not just words!!!

Je wordt steeds lachwekkender .. Denk je nu werkelijk dat de gewone mensen in Iran of Israel zitten te wachten op een oorlog waarbij weer duizenden onschuldige slachtoffers vallen?
Het zijn voornamelijk zieke fanatiekelingen zoals jij die er met de broek omlaag bij kicken als landen met elkaar in oorlog geraken..en dan ook nog het liefste zover mogelijk bij het eigen bed vandaan..held!

En afspreken..pff denk je nu werkelijk dat ik tijd voor jou heb? Sommige mensen moeten werken voor hun geld..zou je ook eens moeten doen of nog beter..ga terug naar school!

amOer
16-12-05, 13:21
Geplaatst door Victory
Je verzint dingen:

Afghanistan
Wij hebben altijd de hazara's van Afghanistan gewapend om te vechten tegen de Taliban. Dit omdat de Taliban een creatie van de V.S. was om hun vijanden af te maken (o.a. Iran).

Iraq
Wij hebben altijd de vijanden van Saddam bewapend, omdat zij:
1. De grootste vrienden van de V.S. & de zionistische staat waren. (alleen later toen hij zag hoe hij en zijn maties in de steek werden gelaten begon hij te lullen dat hij een Moslim is en ook tegen de V.S. en de zionistische regime)
2. Omdat ze pan-arabische doelen hadden.

Maar toen de V.S. Iraq aanviel hebben we het van twee kanten aangepakt. Iran heeft toen iedereen die tegen de V.S. wilt vechten bewapend.


We wilden toen dertijd de zionistische staat eens en voor altijd vernietegen. Als reactie overtuigden de V.S. en de zionistische regime dat Saddam, Iran zijn olievelden makkelijk kan overnemen omdat het een chaos is in Iran (revolutie) en dat ze hun zouden bijstaan.

Saddam werd bijgestaan met 200miljard dollar in eerste instantie van de Arabische leiders. Chemische wapens van Nederland, Duitsland & Frakrijk. En de nieuwste technologie wapens en intelligentie van de V.S. en de zionistische regime.

Jij bent de enige die domme reacties geeft hier. Doe eerst wat onderzoek.

tegen de talibans omdat ze sunni's waren..

tegen Saddam hebben jullie de Badr brigade gewapend en meegevochten aan de zijde van de VS in de invasie om wraak te nemen op degene die jullie heeft verslagen .. of wil je soms ontkennen dat de Revolutie guard vanuit Basrah is binnen gekomen ?! of misschien wil je zeggen dat het niet waar is dat jullie Basrah , Karbalaa' en andere steden geheel Iraans hebben gemaakt waar het Perzisch wordt gesproken nu !!!!!!!! :zegniets:


en over welke hulp van de VS heb je het ?!?! misschien over de Iran-Contra :rolleyes: ?!?!?! en waarom zou het vreemd zijn dat Saddam gesteund werd door arabieren tegen degene die zei : de weg naar jeruzelum gaat door Baghdad en Mekka ?!?!?! :jammer:


geloof je serieus dat Iran diegenen bewapent die tegen de VS vechten nu in Irak :D :D

Victory
16-12-05, 13:47
Geplaatst door amOer
tegen de talibans omdat ze sunni's waren..

tegen Saddam hebben jullie de Badr brigade gewapend en meegevochten aan de zijde van de VS in de invasie om wraak te nemen op degene die jullie heeft verslagen .. of wil je soms ontkennen dat de Revolutie guard vanuit Basrah is binnen gekomen ?! of misschien wil je zeggen dat het niet waar is dat jullie Basrah , Karbalaa' en andere steden geheel Iraans hebben gemaakt waar het Perzisch wordt gesproken nu !!!!!!!! :zegniets:


en over welke hulp van de VS heb je het ?!?! misschien over de Iran-Contra :rolleyes: ?!?!?! en waarom zou het vreemd zijn dat Saddam gesteund werd door arabieren tegen degene die zei : de weg naar jeruzelum gaat door Baghdad en Mekka ?!?!?! :jammer:


geloof je serieus dat Iran diegenen bewapent die tegen de VS vechten nu in Irak :D :D

Jij bent echt je geloof kwijtgeraakt, ik heb medeleiden met je.

Ga maar door met je nationalistisch arabische ideen.

Maar onthou een ding, nationalisme gaat tegen de Islamitische geloof in. En hoe meer je daar in gaat, hoe verder je van Islam bent. En hoe verder je van Islam bent, hoe dichterbij je bij hel bent.

Victory
16-12-05, 13:59
Hier is een video van de Iraanse leger & luchtmacht.

http://media.putfile.com/Iran---Military-Forces98

Nelis70
16-12-05, 14:05
Geplaatst door Spoetnik
De radioactieve straling die daarbij vrij zal komen, zal Iran effectief van de kaart vegen. Nucleaire holocaust dus.

Radioactieve straling bestaat niet. Radioactieve stof zendt straling uit. Doorgaans is dit ioniserende straling.

Ok, ok, het is een beetje off-topic

Al Sawt
16-12-05, 14:07
Geplaatst door Soldim
Ik veroordeel een aanval, of voorgenomen aanval van Israel op Iran net zo hard. Dit ondanks het feit dat er voor mij wel degelijk een verschil is tussen het aanvallen van een nucleaire instalatie en het doden van zoveel mogelijk 'smerige zionisten'. Elk Israelische agressie dient met agressie te worden beantwoordt.

Al Sawt
16-12-05, 14:12
Geplaatst door Eni
Je wordt steeds lachwekkender .. Denk je nu werkelijk dat de gewone mensen in Iran of Israel zitten te wachten op een oorlog waarbij weer duizenden onschuldige slachtoffers vallen?
Het zijn voornamelijk zieke fanatiekelingen zoals jij die er met de broek omlaag bij kicken als landen met elkaar in oorlog geraken..en dan ook nog het liefste zover mogelijk bij het eigen bed vandaan..held! Wederom hebben we hier een randfigurant die denkt dat hij op basis van Westerse ethiek zijn hypocriete vingertje kan opsteken.

Eni
16-12-05, 14:24
Geplaatst door Al Sawt
Wederom hebben we hier een randfigurant die denkt dat hij op basis van Westerse ethiek zijn hypocriete vingertje kan opsteken.

Vertel jij me dan maar eens in welk gedeelte ik hypocriet was.

amOer
16-12-05, 14:30
Geplaatst door Victory
Jij bent echt je geloof kwijtgeraakt, ik heb medeleiden met je.

Ga maar door met je nationalistisch arabische ideen.

Maar onthou een ding, nationalisme gaat tegen de Islamitische geloof in. En hoe meer je daar in gaat, hoe verder je van Islam bent. En hoe verder je van Islam bent, hoe dichterbij je bij hel bent.

broer dit is niet nationalisme maar harde feiten.. en dat ik trots ben op mijn arabische roots.. dat is niet nationalisme de koran is arabisch en mohammed is arabisch .. maar dat is niet ons ow ..

moet ik dan soms blij zijn dat Basrah perzisch wordt ?! sorry hoor kan ik niet zijn !!

maargoed .. ik trek me terug uit deze discussie .. have fun verder :boer:

Nelis70
16-12-05, 14:58
Geplaatst door Al Sawt
Elk Israelische agressie dient met agressie te worden beantwoordt.

Is dat de geest van de islam, kwaad met kwaad vergelden?

amOer
16-12-05, 15:03
Geplaatst door Nelis70
Is dat de geest van de islam, kwaad met kwaad vergelden?

nee ..

" waqateloe fi sabiel allah allathiena yoqatiloenakom wala ta3tadoe"

groffe vertaling : en vecht in het pad van allah degene die tegen jullie vecht en ( begin ) niet met het kwaad "

" la yanhakom allaho 3an allathiena lam yoqatiloenakom fildieni walam yo5rijoekom min diyarikom an tabarroehom wa to7sinoe ilayhim, inna allaha yo7ibbo al mo7sinien "


" allah verbiedt jullie het niet om met degenen die niet tegen jullie vechten en niet uit jullie land verdrijven om met diegenen om te gaan en goed tegen ze te doen , en allah houdt van zij die het goede doen "



en zo kan ik tientallen voorbeelden uit de koran noemen ,, en sorry voor de groffe vertaling .

groetjes,
am

Nelis70
16-12-05, 15:06
Geplaatst door amOer
nee ..

" waqateloe fi sabiel allah allathiena yoqatiloenakom wala ta3tadoe"

groffe vertaling : en vecht in het pad van allah degene die tegen jullie vecht en ( begin ) niet met het kwaad "

" la yanhakom allaho 3an allathiena lam yoqatiloenakom fildieni walam yo5rijoekom min diyarikom an tabarroehom wa to7sinoe ilayhim, inna allaha yo7ibbo al mo7sinien "


" allah verbiedt jullie het niet om met degenen die niet tegen jullie vechten en niet uit jullie land verdrijven om met diegenen om te gaan en goed tegen ze te doen , en allah houdt van zij die het goede doen "



en zo kan ik tientallen voorbeelden uit de koran noemen ,, en sorry voor de groffe vertaling .

groetjes,
am

Dank, maar hier lees ik alleen maar dat je niet zelf moet beginnen. Dus nogmaals mijn vraag: is het de geest van de islam of de geest van Al Sawt om kwaad met kwaad te bestrijden?

amOer
16-12-05, 15:11
Geplaatst door Nelis70
Dank, maar hier lees ik alleen maar dat je niet zelf moet beginnen. Dus nogmaals mijn vraag: is het de geest van de islam of de geest van Al Sawt om kwaad met kwaad te bestrijden?


hmm .. ik kan me de precieze text niet meer herinneren .. maar als het om oog om oog tand om tand gaat dan was er een tekst met ongever de betekenis dat je dus wel het recht hebt om degene die jou iets aan deed het zelfde aan te doen .. maar het was beter om te vergeven .

en ook dat je mensen nooit met geweld tot de Islam laat bekeren ..
en ook is de eigenschap vergeefachtig een eigenschap van "3ibaad al ra7maan" ; een hele hoge rang van mensen .. staat ook in de koran ..

de rest kan ik me niet zo gauw herinneren .. maar wees er zeker van dat geweld het laatste is waar we aan denken.


maar even iets anders .. verwacht je van iemand, moslim of niet, dat hij zijn land opgeeft of gewoon niet reageert als anderen hem steeds maar aanvallen ?!?!

" it's our right, as wel as our duty, to fight back the occupying forces"

Nelis70
16-12-05, 15:31
Geplaatst door amOer
hmm .. ik kan me de precieze text niet meer herinneren .. maar als het om oog om oog tand om tand gaat dan was er een tekst met ongever de betekenis dat je dus wel het recht hebt om degene die jou iets aan deed het zelfde aan te doen .. maar het was beter om te vergeven .

en ook dat je mensen nooit met geweld tot de Islam laat bekeren ..
en ook is de eigenschap vergeefachtig een eigenschap van "3ibaad al ra7maan" ; een hele hoge rang van mensen .. staat ook in de koran ..

de rest kan ik me niet zo gauw herinneren .. maar wees er zeker van dat geweld het laatste is waar we aan denken.


maar even iets anders .. verwacht je van iemand, moslim of niet, dat hij zijn land opgeeft of gewoon niet reageert als anderen hem steeds maar aanvallen ?!?!

Nee, dat verwacht ik niet. Ik zie er alleen niet naar uit om te moeten vechten, en dat lijken sommigen hier wel te doen. Het lijkt alsof ze gedreven worden door agressie.



" it's our right, as wel as our duty, to fight back the occupying forces"

Victory
16-12-05, 15:32
Geplaatst door amOer
broer dit is niet nationalisme maar harde feiten.. en dat ik trots ben op mijn arabische roots.. dat is niet nationalisme de koran is arabisch en mohammed is arabisch .. maar dat is niet ons ow ..

moet ik dan soms blij zijn dat Basrah perzisch wordt ?! sorry hoor kan ik niet zijn !!

maargoed .. ik trek me terug uit deze discussie .. have fun verder :boer:

"When bloody wars break out, God will send an army of the mawali (Mensen die niet Arabisch zijn) whose horses and weapons are superior to the best of the Arabs' horses and weapons. Through them God will strengthen the religion of Islam."
Ibn Majeh: Hadith no: 4090.

Iran zijn militaire macht is vele malen sterker dan die van de Arabische landen. Alleen Egypte komt in de buurt met 50% de macht van Iran. Kijk maar eens naar alle strategy websites en ook de website van de CIA.

http://www.strategypage.com/fyeo/howtomakewar/databases/armies/m.asp

De arabieren zijn maar een kleine minderheid in de Islamitische wereld populatie. De hoogste schatting is dat er 20% Arabische Moslims zijn. (80% is niet Arabisch).

De profeet zei "(Armies carrying) black flags will come from Khurasaan (Iran). No power will be able to stop them and they will finally reach Eela (Dome of the Rock in
Jerusalem) where they will erect their flags."

"Lo.' ye are they, who are called to expend for the Cause of God: and some of you are niggards: but whosoever is niggardly shall be niggard only to his own loss; for God is the Rich and ye are the poor: and if ye turn back, He will change you for another
people, and the shall not be of your like." (Qur'an 47:40)

Prophet Muhammad was asked who were the people God referred to as "another people", who were to
replace the Arabs. One of Muhammad's followers, Salman, a Persian, was sitting near Him.

Muhammad patted on the legs of Salman and said: "He, and his people." And the he continued: "By the True One, in Whose
hand is my life, if the Faith of God should be suspended in the Pleiades, surely, men from Persia shall reach it."

Nasafi in zijn boek:Vol. IV, p;age 169
Muhammad Farid Vajdi, in zijn boek, derde editie pagina 676.

Ik heb allemaal van sunni bronnen geciteerd, maar deze zijn ook te vinden in shi'a hadith boeken.

amOer
16-12-05, 15:40
Geplaatst door Victory
"When bloody wars break out, God will send an army of the mawali (Mensen die niet Arabisch zijn) whose horses and weapons are superior to the best of the Arabs' horses and weapons. Through them God will strengthen the religion of Islam."
Ibn Majeh: Hadith no: 4090.

Iran zijn militaire macht is vele malen sterker dan die van de Arabische landen. Alleen Egypte komt in de buurt met 50% de macht van Iran. Kijk maar eens naar alle strategy websites en ook de website van de CIA.

http://www.strategypage.com/fyeo/howtomakewar/databases/armies/m.asp

De arabieren zijn maar een kleine minderheid in de Islamitische wereld populatie. De hoogste schatting is dat er 20% Arabische Moslims zijn. (80% is niet Arabisch).

De profeet zei "(Armies carrying) black flags will come from Khurasaan (Iran). No power will be able to stop them and they will finally reach Eela (Dome of the Rock in
Jerusalem) where they will erect their flags."

"Lo.' ye are they, who are called to expend for the Cause of God: and some of you are niggards: but whosoever is niggardly shall be niggard only to his own loss; for God is the Rich and ye are the poor: and if ye turn back, He will change you for another
people, and the shall not be of your like." (Qur'an 47:40)

Prophet Muhammad was asked who were the people God referred to as "another people", who were to
replace the Arabs. One of Muhammad's followers, Salman, a Persian, was sitting near Him.

Muhammad patted on the legs of Salman and said: "He, and his people." And the he continued: "By the True One, in Whose
hand is my life, if the Faith of God should be suspended in the Pleiades, surely, men from Persia shall reach it."

Nasafi in zijn boek:Vol. IV, p;age 169
Muhammad Farid Vajdi, in zijn boek, derde editie pagina 676.

Ik heb allemaal van sunni bronnen geciteerd, maar deze zijn ook te vinden in shi'a hadith boeken.

habibi .. :) luister .. laat dat arabisch of niet aan de kant .. en ik ga je niet vragen waarom jullie je bemoeien met Irak bijvoorbeeld want daar kan je tog niets aan doen ..

arabieren zijn idd 200miljoen van de 1 miljard .. maar het is met hun begonnen ..

khurasan kan iran zijn maar ook afghanistan bijvoorbeeld .. ( want dat hele regio werd toen khurasaan genoemd net als Syrie, libanon palestina en jordanie Shaam werden genoemd ) ..

het is onzin om te beginnen over militaire kracht want Iran werd verpletterd door Irak en die werd weer verpletterd door amerika enz enz.. trouwens hoe kan je zeggen dat Egypte 50% is van Iran ?! kweenie wat jullie daar hebben voor oude Zulfaqar tanks of verbeterde T-64's .. alleen de raket technelogie is Ok.. maar Zulfaqar tanks kan je niet vergelijken met M1A2 van Egypte en de F-14 die al van de jaren 70 stamt ook niet met de F-16 of Mirages ..

maar daar gaat het weer niet om sorry ..

zullen we het maar houden op broers in de Islam ?! :)

amOer
16-12-05, 15:44
Geplaatst door Nelis70
Nee, dat verwacht ik niet. Ik zie er alleen niet naar uit om te moeten vechten, en dat lijken sommigen hier wel te doen. Het lijkt alsof ze gedreven worden door agressie.

neem het ze niet kwalijk .. wat er in palestina en Irak gebeurde/gebeurt is ook niet niets !!

David
16-12-05, 15:47
Pas maar op - straks valt Holt aan, en dan escaleert de zaak pas echt.

Victory
16-12-05, 16:20
Geplaatst door amOer
[B]arabieren zijn idd 200miljoen van de 1 miljard .. maar het is met hun begonnen
Dat zegt niks, kijk maar de vele hadith waarin de profeet (s) de arabisch nationalisme wilde uitroeien, met woord en daad. Er is een specifiek hadith in bukhari waarin arabieren Salman-Al Farsi (r) aan het uitlachen waren omdat hij Iraans was. De profeet (s) antwoorde hun direct door te zeggen dat Salman Al Farsi (r) bij zijn ahlul-bayt hoort... ik weet niet of je begrijpt wat voor een eer zoiets is.


khurasan kan iran zijn maar ook afghanistan bijvoorbeeld .. ( want dat hele regio werd toen khurasaan genoemd net als Syrie, libanon palestina en jordanie Shaam werden genoemd ) ..
Khorasan is een provincie van de perzische rijk/Iran dat 2000 jaar terug ook zo heette.

Waar jij naar refereerd is "groot khorasan", dit was zelfs van 3000 jaar geleden. Maar in de tijd van de sasanid (vanaf 300 jaar voordat de profeet (s) geboren werd),... was het wat je nu ziet in de map beneden.


Khorasan
From Wikipedia, the free encyclopedia.
Province in Iran

Khorasan (also spelled Khurasan and Khorassan; خراسان in Persian) is an area, located in eastern and northeastern Iran. The name Khorasan is Persian and is made up of parts which mean "where the sun arrives from". The name was given to the eastern province of Persia during the Sassanid empire.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/46/IranKhorasan.png


het is onzin om te beginnen over militaire kracht want Iran werd verpletterd door Irak en die werd weer verpletterd door amerika enz enz..
Toendertijd was Iraq op rang 4 in de wereld top sterkste legermacht. Iran werd uit het niets aangevallen zonder een oorlogsverklaring (dat moet volgens Internationale wetten en ook nog eens volgens de Islamitische geloof).

Daarna een oorlog van meer dan 8 jaar waar Iraq door iedereen GRATIS werd geholpen.

Het is grappig dat Saddam de generaals die zich direct terugtrokken had laten executeren. En uiteindelijk trok hij zelf terug en deed er nog heldhaftig over ook.

Maar goed, toen viel hij Kuwait aan... hij werd toen de de grens aangevallen door westerse landen. Dit konden ze doen dankzij "Saudi"Arabie die om hun hulp vroeg.... (grappig dat ze opeens om hulp vragen tegen iemand die ze met zoveel miljarden hebben geholpen)... vanaf toen heeft Iraq allemaal sancties gekregen, en het werd steeds erger en erger....

In de laatste 10 jaar zijn ze op wekelijkse basis aangevallen via lucht, en elke keer is hun lucht defensie verzwakt.....

ze mochten geen wapens meer kopen... ze mochten geen olie meer verkopen...., er gingen een miljoen kinderen dood per jaar door geen eten...

En de VN heeft al hun raketten 1 voor 1 uitgeschakeld met hun toestemming.

En toen zijn ze aangevallen... er is wel een enorm verschil hier vind je niet?


trouwens hoe kan je zeggen dat Egypte 50% is van Iran ?! kweenie wat jullie daar hebben voor oude Zulfaqar tanks of verbeterde T-64's .. alleen de raket technelogie is Ok.. maar Zulfaqar tanks kan je niet vergelijken met M1A2 van Egypte en de F-14 die al van de jaren 70 stamt ook niet met de F-16 of Mirages ..

Zoals ik al zei... lees eens wat alle websites zeggen.

Je bent ver achter met je military intelligence. Iran is al sinds eind 2000 volledig "self sufficient" zoals dat heet in het engels.

Denk je dat we nog in de tijd van de Iraq oorlog zijn met onze zulfiqar 1's?... daarna kwam de 2, en de 3. :) En dit is de laatste model zulfiqar:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force8.jpg

dit is de chieftain:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force6.jpg

en dit is de Safir-74 (met Kontakt 5 ERA)
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force12.jpg

Deze worden allemaal in massa's gemaakt.

We kunnen de M1A2's makkelijk doorboren met onze nieuwe anti-tank missiles.

Ons luchtdefensie is hetzelfde als die van rusland. S-200 (die we zelf maken (met toestemming van Rusland), S-300's die overal hebben staan... en de nieuwe S-400 die volgens velen is gekocht is in de laatste 1Miljard$ overeenkomst tussen ons en rusland begin december.

De s-400 is de meest geavanceerde luchtdefensie in de wereld nu.

S-200:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/34/SA-5lncr.gif/250px-SA-5lncr.gif

S-300:
http://www.tribulation.com/images/russ-300.jpg

S-400:
http://www.fas.org/nuke/guide/russia/airdef/ru_s400-s.jpg

Probeer jij maar in een F16 te overleven als er een S-300 systeem gebruikt wordt... laat staan de S-400, waar niks tegen kan overleven... zelfs de AWACS kunnen met de S-400 neergehaald worden...

En ook nog natuurlijk de 30 nieuwe TOR-M1's die we gekocht hebben.
http://www.aeronautics.ru/torm1.jpg


zullen we het maar houden op broers in de Islam ?! :)
Dan moet je Iran maar niet constant aanvallen. Kijk maar eens wie als eerst begon hiermee...

Maar goed, als jij ophoudt, dan hou ik ook op.

amOer
16-12-05, 16:36
Geplaatst door Victory
Dat zegt niks, kijk maar de vele hadith waarin de profeet (s) de arabisch nationalisme wilde uitroeien, met woord en daad. Er is een specifiek hadith in bukhari waarin arabieren Salman-Al Farsi (r) aan het uitlachen waren omdat hij Iraans was. De profeet (s) antwoorde hun direct door te zeggen dat Salman Al Farsi (r) bij zijn ahlul-bayt hoort... ik weet niet of je begrijpt wat voor een eer zoiets is.


Khorasan is een provincie van de perzische rijk/Iran dat 2000 jaar terug ook zo heette.

Waar jij naar refereerd is "groot khorasan", dit was zelfs van 3000 jaar geleden. Maar in de tijd van de sasanid (vanaf 300 jaar voordat de profeet (s) geboren werd),... was het wat je nu ziet in de map beneden.




Toendertijd was Iraq op rang 4 in de wereld top sterkste legermacht. Iran werd uit het niets aangevallen zonder een oorlogsverklaring (dat moet volgens Internationale wetten en ook nog eens volgens de Islamitische geloof).

Daarna een oorlog van meer dan 8 jaar waar Iraq door iedereen GRATIS werd geholpen.

Het is grappig dat Saddam de generaals die zich direct terugtrokken had laten executeren. En uiteindelijk trok hij zelf terug en deed er nog heldhaftig over ook.

Maar goed, toen viel hij Kuwait aan... hij werd toen de de grens aangevallen door westerse landen. Dit konden ze doen dankzij "Saudi"Arabie die om hun hulp vroeg.... (grappig dat ze opeens om hulp vragen tegen iemand die ze met zoveel miljarden hebben geholpen)... vanaf toen heeft Iraq allemaal sancties gekregen, en het werd steeds erger en erger....

In de laatste 10 jaar zijn ze op wekelijkse basis aangevallen via lucht, en elke keer is hun lucht defensie verzwakt.....

ze mochten geen wapens meer kopen... ze mochten geen olie meer verkopen...., er gingen een miljoen kinderen dood per jaar door geen eten...

En de VN heeft al hun raketten 1 voor 1 uitgeschakeld met hun toestemming.

En toen zijn ze aangevallen... er is wel een enorm verschil hier vind je niet?



Zoals ik al zei... lees eens wat alle websites zeggen.

Je bent ver achter met je military intelligence. Iran is al sinds eind 2000 volledig "self sufficient" zoals dat heet in het engels.

Denk je dat we nog in de tijd van de Iraq oorlog zijn met onze zulfiqar 1's?... daarna kwam de 2, en de 3. :) En dit is de laatste model zulfiqar:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force8.jpg

dit is de chieftain:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force6.jpg

en dit is de Safir-74 (met Kontakt 5 ERA)
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force12.jpg

Deze worden allemaal in massa's gemaakt.

We kunnen de M1A2's makkelijk doorboren met onze nieuwe anti-tank missiles.

Ons luchtdefensie is hetzelfde als die van rusland. S-200 (die we zelf maken (met toestemming van Rusland), S-300's die overal hebben staan... en de nieuwe S-400 die volgens velen is gekocht is in de laatste 1Miljard$ overeenkomst tussen ons en rusland begin december.

De s-400 is de meest geavanceerde luchtdefensie in de wereld nu.

S-200:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/34/SA-5lncr.gif/250px-SA-5lncr.gif

S-300:
http://www.tribulation.com/images/russ-300.jpg

S-400:
http://www.fas.org/nuke/guide/russia/airdef/ru_s400-s.jpg

Probeer jij maar in een F16 te overleven als er een S-300 systeem gebruikt wordt... laat staan de S-400, waar niks tegen kan overleven... zelfs de AWACS kunnen met de S-400 neergehaald worden...

En ook nog natuurlijk de 30 nieuwe TOR-M1's die we gekocht hebben.
http://www.aeronautics.ru/torm1.jpg


Dan moet je Iran maar niet constant aanvallen. Kijk maar eens wie als eerst begon hiermee...

Maar goed, als jij ophoudt, dan hou ik ook op.

nee die hadith ken ik niet .. hebben jullie die er ook bij gezet en Salmaan el farisie ( rad ) bij zijn ahlulbait gezet omdat hij perzisch is ?! :) :D degene die ze uitlachten was abdullah ibn ( vergeten :( ) .. maar ze lachten hem uit omdat hij dunne beentjes had .. en hij was zwart ( neger ) .. en zoals ik zei .. nationalisme is het niet .. :)


Irak had wel de oorlog verklaard .. nadat Iran steeds met Artillerie schoot .. toen had Saddam de verklaring van Algerije kapot gescheurd .. is dat geen oorlogsverklaring voor jou ?! ;)

zulfiqar mijn vriend is niets anders dan een T-64 die gemodificeerd is met een ERA-Armor ... en Safir had volgens mij het zelfde maar dan ook een nachtkijker ofso .. moet het nog nazoeken .. maar het zijn modificaties van de T-72 en T-64 .. en je weet zoals ik weet dat die niets voorstellen ..

sjaah ik hoop voor je dat die Anti tank raketten werken :)

de S-300 had Irak ook .. samen met SA-3 en andere AA .. de S-400 lijkt me wel erg sterk dat Iran die heeft .. vooral omdat het zelfs in Rusland nog in de aanmaak is .. en ja hoor een F-16 komt er doorheen .. en de Awags heeft alleen een lange radar bereik en hoeft niet zo zeer hoog in de lucht te vliegen .. :)

we willen hier geen scenario van oorlog gaan aanmaken maarjah .. ;)!


hoeso val ik Iran aan ?! ik dacht dat we allemaal moslims waren of heb je nu nationalisme ?! niet goed voor je Islam he broeder !! :D:D


en wat ik over Iran zei .. het zijn feiten .. ik val niemand aan .. ik verfris alleen het geheugen van mensen die vergeten waren en ooit dachten dat er oorlog zal komen :D ..

Ahmadinajad is nu net Jamal Abdulnasir of Hafiz Assad in de '60- '80.. grote woorden maar geen daden..

Juliette
16-12-05, 16:55
Geplaatst door Victory
Dat zegt niks, kijk maar de vele hadith waarin de profeet (s) de arabisch nationalisme wilde uitroeien, met woord en daad. Er is een specifiek hadith in bukhari waarin arabieren Salman-Al Farsi (r) aan het uitlachen waren omdat hij Iraans was. De profeet (s) antwoorde hun direct door te zeggen dat Salman Al Farsi (r) bij zijn ahlul-bayt hoort... ik weet niet of je begrijpt wat voor een eer zoiets is.


Khorasan is een provincie van de perzische rijk/Iran dat 2000 jaar terug ook zo heette.

Waar jij naar refereerd is "groot khorasan", dit was zelfs van 3000 jaar geleden. Maar in de tijd van de sasanid (vanaf 300 jaar voordat de profeet (s) geboren werd),... was het wat je nu ziet in de map beneden.




Toendertijd was Iraq op rang 4 in de wereld top sterkste legermacht. Iran werd uit het niets aangevallen zonder een oorlogsverklaring (dat moet volgens Internationale wetten en ook nog eens volgens de Islamitische geloof).

Daarna een oorlog van meer dan 8 jaar waar Iraq door iedereen GRATIS werd geholpen.

Het is grappig dat Saddam de generaals die zich direct terugtrokken had laten executeren. En uiteindelijk trok hij zelf terug en deed er nog heldhaftig over ook.

Maar goed, toen viel hij Kuwait aan... hij werd toen de de grens aangevallen door westerse landen. Dit konden ze doen dankzij "Saudi"Arabie die om hun hulp vroeg.... (grappig dat ze opeens om hulp vragen tegen iemand die ze met zoveel miljarden hebben geholpen)... vanaf toen heeft Iraq allemaal sancties gekregen, en het werd steeds erger en erger....

In de laatste 10 jaar zijn ze op wekelijkse basis aangevallen via lucht, en elke keer is hun lucht defensie verzwakt.....

ze mochten geen wapens meer kopen... ze mochten geen olie meer verkopen...., er gingen een miljoen kinderen dood per jaar door geen eten...

En de VN heeft al hun raketten 1 voor 1 uitgeschakeld met hun toestemming.

En toen zijn ze aangevallen... er is wel een enorm verschil hier vind je niet?



Zoals ik al zei... lees eens wat alle websites zeggen.

Je bent ver achter met je military intelligence. Iran is al sinds eind 2000 volledig "self sufficient" zoals dat heet in het engels.

Denk je dat we nog in de tijd van de Iraq oorlog zijn met onze zulfiqar 1's?... daarna kwam de 2, en de 3. :) En dit is de laatste model zulfiqar:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force8.jpg

dit is de chieftain:
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force6.jpg

en dit is de Safir-74 (met Kontakt 5 ERA)
http://www.iranatom.ru/media/iri/for/force12.jpg

Deze worden allemaal in massa's gemaakt.

We kunnen de M1A2's makkelijk doorboren met onze nieuwe anti-tank missiles.

Ons luchtdefensie is hetzelfde als die van rusland. S-200 (die we zelf maken (met toestemming van Rusland), S-300's die overal hebben staan... en de nieuwe S-400 die volgens velen is gekocht is in de laatste 1Miljard$ overeenkomst tussen ons en rusland begin december.

De s-400 is de meest geavanceerde luchtdefensie in de wereld nu.

S-200:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/34/SA-5lncr.gif/250px-SA-5lncr.gif

S-300:
http://www.tribulation.com/images/russ-300.jpg

S-400:
http://www.fas.org/nuke/guide/russia/airdef/ru_s400-s.jpg

Probeer jij maar in een F16 te overleven als er een S-300 systeem gebruikt wordt... laat staan de S-400, waar niks tegen kan overleven... zelfs de AWACS kunnen met de S-400 neergehaald worden...

En ook nog natuurlijk de 30 nieuwe TOR-M1's die we gekocht hebben.
http://www.aeronautics.ru/torm1.jpg


Dan moet je Iran maar niet constant aanvallen. Kijk maar eens wie als eerst begon hiermee...

Maar goed, als jij ophoudt, dan hou ik ook op.

Jawel jawel! Hij kwijlt zowaar een beetje bij deze opsomming. Net een klein jongetje dat net z'n doos nieuwe soldaatjes uitgepakt heeft. Ben je blij? En braaf spelen hoor. http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/f030.gif

Victory
16-12-05, 17:16
Geplaatst door amOer
[B]nee die hadith ken ik niet .. hebben jullie die er ook bij gezet en Salmaan el farisie ( rad ) bij zijn ahlulbait gezet omdat hij perzisch is ?! :) :D degene die ze uitlachten was abdullah ibn ( vergeten :( ) .. maar ze lachten hem uit omdat hij dunne beentjes had .. en hij was zwart ( neger ) .. en zoals ik zei .. nationalisme is het niet .. :)
Ze hadden altijd wel iets tegen Salman (r). Maar ik kan de hadith niet meer vinden.

Hier heb je nog een paar leuke:
Abu Hurairah narrated the prophet (s) saying:
"If the Religion were at the Pleiades, even then a person from Persia would have taken hold of it, or one amongst the Persian descent would surely have found it." Bukhari

Abu Hurairah narrated the prophet (s) saying:
"We were sitting in the company of Allah's Apostle (saw) when Surat al-Jum`a was revealed to him and when he recited amongst them, (those who were sitting there) said `Allah's Messenger?' but Allah's Apostle (saw) made no reply, until he was questioned once, twice or thrice, and there was amongst us Salman the Persian. Allah's Apostle (saw) placed his hand on Salman and then said:"Even if faith were near the Pleiades, a man from amongst these would surely find it."
Bukhari


Irak had wel de oorlog verklaard .. nadat Iran steeds met Artillerie schoot .. toen had Saddam de verklaring van Algerije kapot gescheurd .. is dat geen oorlogsverklaring voor jou ?! ;)
Er is nooit een verklaring geweest. Daarom hebben wij de UN zover kunnen krijgen om Iraq te veroordelen. En een resolutie aan te nemen waarin stond dat de "agression" van Iraq was en dat er een boetedoening gedaan moet worden. Het loopt op in de tientallen miljarden... maar ik zie ze dat niet zo snel betalen met zo'n toestand.


zulfiqar mijn vriend is niets anders dan een T-64 die gemodificeerd is met een ERA-Armor ... en Safir had volgens mij het zelfde maar dan ook een nachtkijker ofso .. moet het nog nazoeken .. maar het zijn modificaties van de T-72 en T-64 .. en je weet zoals ik weet dat die niets voorstellen ..
Elk tank, elk raket, elk bom, en technology is een verbetering van een voorgaande model. Het begon altijd met iets, en dat werd verbeterd. Denk je dat andere landen aan hun tanks zijn gekomen door elke keer weer de wiel te gaan ontdekken? Nee, ze verbeteren een ouwe model van iets met iets beters.


sjaah ik hoop voor je dat die Anti tank raketten werken :)
Volgens de Britten is de sucess die de vechters in Iraq hebben tegen de Amerikaanse tanks, doordat Iran hun geavanceerde wapens aan het leveren zijn.


de S-300 had Irak ook .. samen met SA-3 en andere AA ..
Een russische minister gaf daar antwoord op een tijdje terug (ik kan het niet meer terug vinden.

De V.S gaf kritiek dat Rusland geen wapens moet verkopen aan Iran. Dat de wapens gebruikt zullen worden om de Amerikaanse militairen aan te vallen. En ze zeiden ook dat dezelfde wapens aan Iraq waren verkocht.

Rusland antwoorde dat ze aan Iran alleen wapens verkopen die alleen voor defensie zijn. En dat deze wapens de Amerikanen niks aan zal doen tenzij ze ervoor kiezen om Iran aan te vallen. En dat bovendien deze wapens niet aan Iraq waren verkocht (en hij zei letterlijk (wat ik herinner)) "als wij deze wapens aan iraq hadden verkocht, waren er nu veel meer dode Amerikanen geweest, dat is niet gebeurd, dus wees er maar zeker van dat we deze niet aan hun verkocht hebben"


de S-400 lijkt me wel erg sterk dat Iran die heeft .. vooral omdat het zelfs in Rusland nog in de aanmaak is .. en ja hoor een F-16 komt er doorheen .. en de Awags heeft alleen een lange radar bereik en hoeft niet zo zeer hoog in de lucht te vliegen .. :)
"There is also speculation that Iran, a potential nuclear power, is currently seeking to acquire its own batch of S-400 missiles."
http://www.missilethreat.com/systems/s-400.html

De S-400's zijn al aan meerdere landen aangeboden, o.a UAE. Ik kan alleen even de nieuwsberichten niet vinden.


en wat ik over Iran zei .. het zijn feiten ..
Dat is wat er in jouw hoofd omgaat, het zijn geen feiten.


Ahmadinajad is nu net Jamal Abdulnasir of Hafiz Assad in de '60- '80.. grote woorden maar geen daden..
Wacht maar af, in mijn levens periode in ieder geval heb ik nog nooit iemand zoals Ahmadinejad gezien. Door de dingen die hij nu in Iran aan het doen is zie ik hoe serieus hij is.

amOer
16-12-05, 17:26
Geplaatst door Victory
Ze hadden altijd wel iets tegen Salman (r). Maar ik kan de hadith niet meer vinden.

Hier heb je nog een paar leuke:
Abu Hurairah narrated the prophet (s) saying:
"If the Religion were at the Pleiades, even then a person from Persia would have taken hold of it, or one amongst the Persian descent would surely have found it." Bukhari

Abu Hurairah narrated the prophet (s) saying:
"We were sitting in the company of Allah's Apostle (saw) when Surat al-Jum`a was revealed to him and when he recited amongst them, (those who were sitting there) said `Allah's Messenger?' but Allah's Apostle (saw) made no reply, until he was questioned once, twice or thrice, and there was amongst us Salman the Persian. Allah's Apostle (saw) placed his hand on Salman and then said:"Even if faith were near the Pleiades, a man from amongst these would surely find it."
Bukhari


Er is nooit een verklaring geweest. Daarom hebben wij de UN zover kunnen krijgen om Iraq te veroordelen. En een resolutie aan te nemen waarin stond dat de "agression" van Iraq was en dat er een boetedoening gedaan moet worden. Het loopt op in de tientallen miljarden... maar ik zie ze dat niet zo snel betalen met zo'n toestand.


Elk tank, elk raket, elk bom, en technology is een verbetering van een voorgaande model. Het begon altijd met iets, en dat werd verbeterd. Denk je dat andere landen aan hun tanks zijn gekomen door elke keer weer de wiel te gaan ontdekken? Nee, ze verbeteren een ouwe model van iets met iets beters.


Volgens de Britten is de sucess die de vechters in Iraq hebben tegen de Amerikaanse tanks, doordat Iran hun geavanceerde wapens aan het leveren zijn.


Een russische minister gaf daar antwoord op een tijdje terug (ik kan het niet meer terug vinden.

De V.S gaf kritiek dat Rusland geen wapens moet verkopen aan Iran. Dat de wapens gebruikt zullen worden om de Amerikaanse militairen aan te vallen. En ze zeiden ook dat dezelfde wapens aan Iraq waren verkocht.

Rusland antwoorde dat ze aan Iran alleen wapens verkopen die alleen voor defensie zijn. En dat deze wapens de Amerikanen niks aan zal doen tenzij ze ervoor kiezen om Iran aan te vallen. En dat bovendien deze wapens niet aan Iraq waren verkocht (en hij zei letterlijk (wat ik herinner)) "als wij deze wapens aan iraq hadden verkocht, waren er nu veel meer dode Amerikanen geweest, dat is niet gebeurd, dus wees er maar zeker van dat we deze niet aan hun verkocht hebben"


"There is also speculation that Iran, a potential nuclear power, is currently seeking to acquire its own batch of S-400 missiles."
http://www.missilethreat.com/systems/s-400.html

De S-400's zijn al aan meerdere landen aangeboden, o.a UAE. Ik kan alleen even de nieuwsberichten niet vinden.


Dat is wat er in jouw hoofd omgaat, het zijn geen feiten.


Wacht maar af, ik mijn levens periode in ieder geval heb ik nog nooit iemand zoals Ahmadinejad gezien. Door de dingen die hij nu in Iran aan het doen is zie ik hoe serieus hij is.

ik wil alleen reageren op een dingetje de rest heb ik allemaal al 3x herhaald en heb geen zin in de 4de keer ..

ik word hyper als mensen zoals jij zeggen dat zij het Irakees verzet bewapenen.. alsof Irak niet het enigste land in het MO op Israel na die een eigen tank en wapens factory had .. iedereen in Irak weet hoe hij wapens moet gebruiken en het irakees verzet is 100% irakees ... en nooit perzisch geweest jullie gaven en zullen ook nooit ook maar een kogeltje geven aan het iraakse verzet... het enigste wat jullie in Irak hebben iz de Badr Brigade.. en die heeft nooit tegen de bezetter gevochten .. maar met hem .. vanaf het begin van de oorlog tegen het iraakse leger ..en iedereen weet dat Badr met het leger van de VS tegen de Mahdi militia en tegen Fallujah vocht .. ( heb er foto's van zelfs ) ..


nou .. als er OOIT één kogel, en niet raket, vanuit Iran richting Israel gaat dan zal ik mijn hele levensvisie veranderen .. maar ik kan al zweren dat het niet zal gebeuren ..

laat maar zitten jonge .. we hebben al veel tijd verspilt hieraan .. nu ga ik echt haha .. toedeloe's :zwaai:

Victory
16-12-05, 17:47
Geplaatst door amOer
ik wil alleen reageren op een dingetje de rest heb ik allemaal al 3x herhaald en heb geen zin in de 4de keer ..

ik word hyper als mensen zoals jij zeggen dat zij het Irakees verzet bewapenen.. alsof Irak niet het enigste land in het MO op Israel na die een eigen tank en wapens factory had .. iedereen in Irak weet hoe hij wapens moet gebruiken en het irakees verzet is 100% irakees ... en nooit perzisch geweest jullie gaven en zullen ook nooit ook maar een kogeltje geven aan het iraakse verzet... het enigste wat jullie in Irak hebben iz de Badr Brigade.. en die heeft nooit tegen de bezetter gevochten .. maar met hem .. vanaf het begin van de oorlog tegen het iraakse leger ..en iedereen weet dat Badr met het leger van de VS tegen de Mahdi militia en tegen Fallujah vocht .. ( heb er foto's van zelfs ) ..


nou .. als er OOIT één kogel, en niet raket, vanuit Iran richting Israel gaat dan zal ik mijn hele levensvisie veranderen .. maar ik kan al zweren dat het niet zal gebeuren ..

laat maar zitten jonge .. we hebben al veel tijd verspilt hieraan .. nu ga ik echt haha .. toedeloe's :zwaai:

In ieder geval zijn groepen zoals Hamas en Islamic Jihad het niet met je eens. En zeggen dat Iran de enige land is die hun bij staat.

We wachten wel af, maar de zionistische regime zal Iran niet aanvallen.

Victory
16-12-05, 17:58
Iran May Buy Russian Surface-to-Air Missile Complex — Report
16.12.2005 13:57 MSK (GMT +3), Updated: 13:57 MSK, 6 hours 54 minutes ago

http://www.mosnews.com/files/12622/iran_missiles.jpg
Missile System Pechora 2M

Iran and Russia have prepared and approved an agreement project on the purchase of the Russian surface-to-air missile complex Pechora-2A in the second half of 2006.

Pechora-2A can hit the air targets at distances from 3.5 to 38 kilometers and at heights from 0.02 to 20 kilometers, flying at a speed of up to 700 meters per second. The complex was successfully tested at a Middle East firing range, hitting an F-16 fighter and an analogue of a Tomahawk cruise missile.

The complex has a new optic-electronic system that allows it to seek out air targets during daylight and at night. It uses modern missiles and modern protection devices.

The Pechora may provide air security for the Russian-built power plant at Bushehr, the Grani.Ru website reported citing a source in Russia’s Federal Military Technical Cooperation Service.

“Helping Tehran build a power plant, Russia simply must provide security for this object, the destruction of which may cause an ecological disaster for the whole of the Middle East. That is why cooperation with Iran in the area of anti-aircraft systems will be continued,” the source said.

Earlier, Russian media said that Moscow had agreed in November to sell $1 billion worth of weapons to Iran, including up to 30 Tor-M1 missile systems over the next two years. Russia’s Defense Minister Sergei Ivanov said a contract for the delivery of Tor air defense missiles to Iran had been signed.

MosNews

bowie
17-12-05, 18:13
Geplaatst door Victory
Raar dat je dat niet zegt tegen de smerige zionisten die ons land willen aanvallen. Door de jaren heen hebben veel zionistische ministers gezegt dat Iran vernietigd moet worden, daar hoor je niks over in de westerse media. Raar?

Geweld kan je niet bestrijden met bloemen. is iran jouw land?

Victory
17-12-05, 18:19
Geplaatst door bowie
is iran jouw land?

Ja, en dit is mijn bon:
http://www.wzo.org.il/home/big/d152b.jpg

micha4
18-12-05, 09:19
Het is geen prettg vooruitzicht dat het onontkoombaar wordt de nucleaire aspiraties van Iran te moeten stoppen. Het is inderdaad levensgevaarlijk voor alle volken in deze regio.

Maar naar mijn stellige overtuiging hebben wij geen keus dan om alles op alles te zetten om Iran te stoppen. Diplomatiek als het kan en met een minimum aan noodzakelijk geweld als het moet.

Ahmidenejad deed uitspraken die mij sterk deden denken aan Hitler's gebral over "Die Vernichtung des Judischen Volkes im Europa". En wij weten waar dat toe geleid heeft. Hoe gevaarlijk het ook wordt, wij zullen het niet zo ver laten komen. Wij wensen niemand een nucleair conflict toe, en ook onszelf niet.

Het gaat heel moeilijk worden en over een tijd wordt er in het Midden Oosten en Iran weer meer gehuild dan oorlogszuchtig geschreeuwd. Maar er is geen keus. Wij laten ons niet uitroeien.

Micha

Spoetnik
18-12-05, 10:56
Geplaatst door MaRiaH
dan moet je lezen wie ik quote...

*zucht*

al die oorlogszuchtige taal komt me de strot uit.
dat dit soort zielige eenzijdige wraakzuchtige types hier wonen maakt me niet blij.

Iran heeft geen nucleaire wapens :rolleyes:

MaRiaH
18-12-05, 13:14
Geplaatst door Spoetnik
Iran heeft geen nucleaire wapens :rolleyes:

maar ze werken er hard aan.

Bovendien gaat het om de intentie.
Die victory weet niet wat hij zegt...

Iemand die een ander een nucleaire oorlog toewenst mag er van mij zelf in gaan zitten.

MaRiaH
18-12-05, 13:16
Geplaatst door Victory
Iran May Buy Russian Surface-to-Air Missile Complex — Report
16.12.2005 13:57 MSK (GMT +3), Updated: 13:57 MSK, 6 hours 54 minutes ago

http://www.mosnews.com/files/12622/iran_missiles.jpg
Missile System Pechora 2M

Iran and Russia have prepared and approved an agreement project on the purchase of the Russian surface-to-air missile complex Pechora-2A in the second half of 2006.

Pechora-2A can hit the air targets at distances from 3.5 to 38 kilometers and at heights from 0.02 to 20 kilometers, flying at a speed of up to 700 meters per second. The complex was successfully tested at a Middle East firing range, hitting an F-16 fighter and an analogue of a Tomahawk cruise missile.

The complex has a new optic-electronic system that allows it to seek out air targets during daylight and at night. It uses modern missiles and modern protection devices.

The Pechora may provide air security for the Russian-built power plant at Bushehr, the Grani.Ru website reported citing a source in Russia’s Federal Military Technical Cooperation Service.

“Helping Tehran build a power plant, Russia simply must provide security for this object, the destruction of which may cause an ecological disaster for the whole of the Middle East. That is why cooperation with Iran in the area of anti-aircraft systems will be continued,” the source said.

Earlier, Russian media said that Moscow had agreed in November to sell $1 billion worth of weapons to Iran, including up to 30 Tor-M1 missile systems over the next two years. Russia’s Defense Minister Sergei Ivanov said a contract for the delivery of Tor air defense missiles to Iran had been signed.

MosNews

Man , wat ben jij een engerd!
Ik zou die IQ test nog maar es overdoen..
Je EQ is in ieder geval 0,0

Spoetnik
18-12-05, 13:17
Geplaatst door MaRiaH
maar ze werken er hard aan.


Hoe weet jij dat nu weer? Dit gaat dezelfde kant op als Irak, toen beweerde iedereen dat Irak WMD's had.

MaRiaH
18-12-05, 13:19
Geplaatst door Spoetnik
Hoe weet jij dat nu weer? Dit gaat dezelfde kant op als Irak, toen beweerde iedereen dat Irak WMD's had.

Hoe weet jij dat het niet zo is?

Spoetnik
18-12-05, 13:21
Geplaatst door MaRiaH
Hoe weet jij dat het niet zo is?

Het bewijzen van een negatief is onmogelijk, maar als jij zo goed weet dat Iran aan nucleaire wapens werkt, dan is het bewijs aan jou.

MaRiaH
18-12-05, 13:23
Geplaatst door Spoetnik
Het bewijzen van een negatief is onmogelijk, maar als jij zo goed weet dat Iran aan nucleaire wapens werkt, dan is het bewijs aan jou.

Ow dat vragen we gewoon aan Victory, die weet wel te onderbouwen hoe Iran israel zal vernietigen.. :fplet:

Spoetnik
18-12-05, 13:27
Geplaatst door Duncan
El Baradei.

Nee, dat heeft hij nooit gezegd.


Overigens hàd Saddam wel degelijk WMD's, en hij heeft ze gebruikt ook. Dat zijn bewezen feiten.

In 2003 had Irak geen WMDs.

ps. Je doet wel erg je best om achterlijk over te komen.

Spoetnik
18-12-05, 13:28
Geplaatst door MaRiaH
Ow dat vragen we gewoon aan Victory, die weet wel te onderbouwen hoe Iran israel zal vernietigen.. :fplet:

Mijn vraag was aan jou, hoe weet jij dat Iran nucleaire wapens aan het ontwikkelen is?

Victory
18-12-05, 13:36
Geplaatst door MaRiaH
Hoe weet jij dat het niet zo is?

Omdat er geen bewijs is? :watte?: duh...

De V.S. zei dat ze bewijs hadden, elbaradei vroeg ze om de bewijs in te leveren als ze die hebben. Zijn reactie na de zogenaamde bewijs gezien te hebben was dat dat de zogenaamde bewijsstukken 'corrupt' zijn, en dat er weinig tot niets van klopt.

Iran moest daar behoorlijk over lachen. En de V.S. hield zijn bek dicht.


Op dit moment is de enige ding die het westen tegen ons gebruikt als argument, dat wij 18 jaar niet hebben gezegt dat wij eraan aan het werken zijn.

Maar Iran zei hierop dat als wij dit 18 jaar geleden zeiden (we waren toen veel zwakker) dan waren we direct tegengehouden en hadden we nu helemaal niks. Maar we hebben het pas gezegt toen wij in de positie waren ons land tegen elke dreiging te verdedigen.


Duncan: Ik daag je uit om elbaradei te citeren.



Hans Blix - Iran Has Legal Right To Enrich Uranium

BANGKOK, Thailand -- Iran has ''a legal right'' to enrich uranium for peaceful purposes, but an attack by the U.S. or Israel would probably push the Iranians to build a nuclear bomb, former top U.N. weapons inspector Dr. Hans Blix said.

"When the U.S. says that it is unacceptable for Iran to have enrichment capacity, well I don't think that quite squares with the Non-Proliferation Treaty that permits it," Dr. Blix said in an interview.

Iran "may have enriched some very small quantities, but I can't be sure about that. They have very few centrifuges mounted," he said.

"They know that they are in a tense region of the world, and that tensions will go higher if they continue to mount and build these centrifuges, and if indeed they produce the highly enriched uranium. But I wouldn't say that is prohibited. They are within a legal right to do so. And they assert it is for peaceful purposes."

Iran secretly imported centrifuges and were constructing a heavy-water research reactor to build up their capability to enrich uranium, he said.

"I can understand those who are suspicious because they did hide what they did. They didn't abide or respect their safeguard agreements that they have with the IAEA (International Atomic Energy Agency)," he said.

"I don't know how many centrifuges they have, but to have a real capability -- not only technological but a practical, industrial one -- they would need thousands of centrifuges. They have not come to that stage at all. But they could produce them," Dr. Blix said.

An attack by America or Israel would probably aim at "destroying any nascent enrichment capability, perhaps also hexofloride production capability," the former Swedish diplomat said.

"If the Iranians are suspecting a strike -- whether to punish or pre-empt -- surely they would have tried to find someplace where they can hide [their uranium enrichment capability], where they can make more," he said.
ADVERTISEMENT

"If anything would make them more determined to go ahead with a nuclear weapons program, I suppose it would be an attack," Dr. Blix said.

Iran signed the nuclear Non-Proliferation Treaty which allows mining and enrichment of uranium, and development of nuclear technology for peaceful purposes, such as energy or medical research, under IAEA monitoring.

"They have the capability to produce hexofloride, which is the feed material that you put into the centrifuges and obtain enriched uranium," said Dr. Blix, currently chairman of an international weapons of mass destruction commission, financed by the Swedish government.

"They do need enriched uranium for their two light-water reactors, which they built in Bushehr along the Persian Gulf, but that enrichment need not go any further than around five percent.

"However, if you can enrich to five percent, you can also enrich to 85 percent, that's a weapons grade. It is permitted, entirely permitted, under the Non-Proliferation Treaty to enrich uranium, but it is not permitted to do it in order to make nuclear weapons," he said.

For example, Japan, Brazil and South Africa signed the Non-Proliferation Treaty, enriched uranium for peaceful purposes, and "there are no objections raised to them," Dr. Blix said.

"So I don't think one should tell the Iranians that 'You cannot do this for the same purpose as these three'."

Dr. Blix was interviewed on Sunday (Feb. 6), hours after arriving in Bangkok where he will address various forums about peace and disarmament, on a trip sponsored by the International Peace Foundation.

"Today, Iran remains the world's primary state sponsor of terror, pursuing nuclear weapons while depriving its people of the freedom they seek and deserve," U.S. President George W. Bush said in his State of the Union speech on Feb. 2.

"We are working with European allies to make clear to the Iranian regime that it must give up its uranium enrichment program, and any plutonium reprocessing, and end its support for terror," Mr. Bush said.

Israeli Deputy Prime Minister Shimon Peres, who is "widely regarded as the father of Israel's secretive nuclear deterrent, dampened suggestions that Israel was planning pre-emptive strikes against Iran," the British Broadcasting Corporation (BBC) reported on Jan. 24.

"The party that will decide is the United States," Mr. Peres told Israel's Army Radio.

"If we go it alone, we will remain alone. Everyone knows our potential, but we also have to know our limits," Mr. Peres said, according to the BBC's monitoring of Israel's Army Radio.

American reporter Seymour Hersh, in the New Yorker magazine, reported in January that U.S. special forces conducted secret reconnaissance missions inside Iran to identify and target nuclear and other facilities.

MaRiaH
18-12-05, 13:38
Geplaatst door Spoetnik
Mijn vraag was aan jou, hoe weet jij dat Iran nucleaire wapens aan het ontwikkelen is?

Volg de wereldpers! Inclusief de Iraanse en andere arabische zenders..
Die kun je toch wel ontvangen in tel Aviv?

In ieder geval is er CNN, dat weet ik zeker :hihi:

Spoetnik
18-12-05, 13:38
Geplaatst door Duncan
Jazeker. Lees de rapoorten van zijn atoomgenootschap maar waarin gesteld wordt dat Iran op weg is om atoomwapens te ontwikkelen.

Hij heeft niet gezegd dat Iran bezig is nucleaire wapens te ontwikkelen. Wel is Iran bezig om een complete nucleaire cyclus te voltooien, maar dat valt onder het recht om nucleaire technologie te ontwikkelen voor vreedzame doeleinde.




Hoe weet jij dat?

Dit hebben zelfs Tony en George toegegeven. Jij bent blijkbaar de laatste persoon die nog gelooft dat er WMD wapens in Irak waren in 2003.

Jouw achterlijkheid kent geen grenzen.

Spoetnik
18-12-05, 13:41
Geplaatst door MaRiaH
Volg de wereldpers! Inclusief de Iraanse en andere arabische zenders..
Die kun je toch wel ontvangen in tel Aviv?

In ieder geval is er CNN, dat weet ik zeker :hihi:

Ik volg inderdaad het nieuws, en het nieuws dat mij bereikt is dat Iran geen nucleaire wapens ontwikkeld. Voor de bewering van Israel en de VS dat Iran dit wel doet bestaat geen bewijs voor.

MaRiaH
18-12-05, 13:44
Geplaatst door Victory
Omdat er geen bewijs is? :watte?: duh...

De V.S. zei dat ze bewijs hadden, elbaradei vroeg ze om de bewijs in te leveren als ze die hebben. Zijn reactie na de zogenaamde bewijs gezien te hebben was dat dat de zogenaamde bewijsstukken 'corrupt' zijn, en dat er weinig tot niets van klopt.

Iran moest daar behoorlijk over lachen. En de V.S. hield zijn bek dicht.


Op dit moment is de enige ding die het westen tegen ons gebruikt als argument, dat wij 18 jaar niet hebben gezegt dat wij eraan aan het werken zijn.

Maar Iran zei hierop dat als wij dit 18 jaar geleden zeiden (we waren toen veel zwakker) dan waren we direct tegengehouden en hadden we nu helemaal niks. Maar we hebben het pas gezegt toen wij in de positie waren ons land tegen elke dreiging te verdedigen.


Duncan: Ik daag je uit om elbaradei te citeren.



Hans Blix - Iran Has Legal Right To Enrich Uranium

BANGKOK, Thailand -- Iran has ''a legal right'' to enrich uranium for peaceful purposes, but an attack by the U.S. or Israel would probably push the Iranians to build a nuclear bomb, former top U.N. weapons inspector Dr. Hans Blix said.

"When the U.S. says that it is unacceptable for Iran to have enrichment capacity, well I don't think that quite squares with the Non-Proliferation Treaty that permits it," Dr. Blix said in an interview.

Iran "may have enriched some very small quantities, but I can't be sure about that. They have very few centrifuges mounted," he said.

"They know that they are in a tense region of the world, and that tensions will go higher if they continue to mount and build these centrifuges, and if indeed they produce the highly enriched uranium. But I wouldn't say that is prohibited. They are within a legal right to do so. And they assert it is for peaceful purposes."

Iran secretly imported centrifuges and were constructing a heavy-water research reactor to build up their capability to enrich uranium, he said.

"I can understand those who are suspicious because they did hide what they did. They didn't abide or respect their safeguard agreements that they have with the IAEA (International Atomic Energy Agency)," he said.

"I don't know how many centrifuges they have, but to have a real capability -- not only technological but a practical, industrial one -- they would need thousands of centrifuges. They have not come to that stage at all. But they could produce them," Dr. Blix said.

An attack by America or Israel would probably aim at "destroying any nascent enrichment capability, perhaps also hexofloride production capability," the former Swedish diplomat said.

"If the Iranians are suspecting a strike -- whether to punish or pre-empt -- surely they would have tried to find someplace where they can hide [their uranium enrichment capability], where they can make more," he said.
ADVERTISEMENT

"If anything would make them more determined to go ahead with a nuclear weapons program, I suppose it would be an attack," Dr. Blix said.

Iran signed the nuclear Non-Proliferation Treaty which allows mining and enrichment of uranium, and development of nuclear technology for peaceful purposes, such as energy or medical research, under IAEA monitoring.

"They have the capability to produce hexofloride, which is the feed material that you put into the centrifuges and obtain enriched uranium," said Dr. Blix, currently chairman of an international weapons of mass destruction commission, financed by the Swedish government.

"They do need enriched uranium for their two light-water reactors, which they built in Bushehr along the Persian Gulf, but that enrichment need not go any further than around five percent.

"However, if you can enrich to five percent, you can also enrich to 85 percent, that's a weapons grade. It is permitted, entirely permitted, under the Non-Proliferation Treaty to enrich uranium, but it is not permitted to do it in order to make nuclear weapons," he said.

For example, Japan, Brazil and South Africa signed the Non-Proliferation Treaty, enriched uranium for peaceful purposes, and "there are no objections raised to them," Dr. Blix said.

"So I don't think one should tell the Iranians that 'You cannot do this for the same purpose as these three'."

Dr. Blix was interviewed on Sunday (Feb. 6), hours after arriving in Bangkok where he will address various forums about peace and disarmament, on a trip sponsored by the International Peace Foundation.

"Today, Iran remains the world's primary state sponsor of terror, pursuing nuclear weapons while depriving its people of the freedom they seek and deserve," U.S. President George W. Bush said in his State of the Union speech on Feb. 2.

"We are working with European allies to make clear to the Iranian regime that it must give up its uranium enrichment program, and any plutonium reprocessing, and end its support for terror," Mr. Bush said.

Israeli Deputy Prime Minister Shimon Peres, who is "widely regarded as the father of Israel's secretive nuclear deterrent, dampened suggestions that Israel was planning pre-emptive strikes against Iran," the British Broadcasting Corporation (BBC) reported on Jan. 24.

"The party that will decide is the United States," Mr. Peres told Israel's Army Radio.

"If we go it alone, we will remain alone. Everyone knows our potential, but we also have to know our limits," Mr. Peres said, according to the BBC's monitoring of Israel's Army Radio.

American reporter Seymour Hersh, in the New Yorker magazine, reported in January that U.S. special forces conducted secret reconnaissance missions inside Iran to identify and target nuclear and other facilities.

Het enige wat ik er nu op te zeggen heb is:

Ik zou niet willen dat de VS Iran zou binnenvallen zoals dat met Irak is gegaan. Maar de oorlogstaal uit Iran staat me ook niet aan.

MO is al brandhaard genoeg. Iran wakkert bij tijd en wijle zelf het vuurtje aan.

Als Iran geen kernwapens maakt zouden ze ook internationale waarnemers toe kunnen staan.
En voor je denkt dat ik met 2 maten meet..

Ik vind dat alle landen die dat spul al hebben ze moeten vernietigen..
want anders vernietigen wij onszelf.

Spoetnik
18-12-05, 13:47
Geplaatst door MaRiaH
Als Iran geen kernwapens maakt zouden ze ook internationale waarnemers toe kunnen staan.

Die staan ze ook toe en ze hebben zelfs een additioneel protocol ondertekent dat extra intensieve controles mogelijk maakt. Weet jij zeker dat je het nieuws volgt?

MaRiaH
18-12-05, 13:49
Geplaatst door Spoetnik
Ik volg inderdaad het nieuws, en het nieuws dat mij bereikt is dat Iran geen nucleaire wapens ontwikkeld. Voor de bewering van Israel en de VS dat Iran dit wel doet bestaat geen bewijs voor.

Ik bedoelde het ook niet cynisch..

Twéé dingen heb ik geleerd van de geschiedenis:

1- VS en Israel hebben vaak hun eigen agenda, maar dat geldt ook voor Irak Iran India china etc. Als burgers moeten we waakzaam en kritisch zijn.

2- never underestimate the israelian secret services, Mossad.. :D

MaRiaH
18-12-05, 13:50
Geplaatst door Spoetnik
Die staan ze ook toe en ze hebben zelfs een additioneel protocol ondertekent dat extra intensieve controles mogelijk maakt. Weet jij zeker dat je het nieuws volgt?

Ja dat was in Irak ook, weet je nog?
en zie waar dat toe geleid heeft....


ps: ik ben weg hier.. t was me een genoegen!!
doe ze de groeten in Tel Aviv. :fpetaf:

Spoetnik
18-12-05, 13:52
Geplaatst door MaRiaH
Ja dat was in Irak ook, weet je nog?
en zie waar dat toe geleid heeft....

Ja klopt, een WMD vrij Iraq, helaas heeft dat de moord op 500,000+ Iraqi's door de internationale gemeenschap niet kunnen voorkomen.

mark61
18-12-05, 13:59
Geplaatst door Spoetnik
Mijn vraag was aan jou, hoe weet jij dat Iran nucleaire wapens aan het ontwikkelen is?

Ik ken alleen het verhaal van een Europees Parlementslid dat het vreemd is om je eigen opwerkingsfabriek te beginnen als je nog geen één kerncentrale hebt. Die fabrieken schijnen pas lonend te worden bij 30+ centrales. Das dus een kwestie voor specialisten.

Probleem is natuurlijk dat als je het zeker weet het te laat is.

Mijn probleem is dan weer dat het in het geval van Israël, Pakistan en India allemaal niet scheen uit te maken.

En dat een beetje 1e-wereldland in een paar maanden zo'n ding in elkaar schroeft. Brazilië bijvoorbeeld, of Japan. En Zuid-Afrika natuurlijk. Dat heeft zogezegd zijn technische kennis ingeleverd. Maar het typische van kennis is, dat je het nooit ongedaan kan maken.

Spoetnik
18-12-05, 14:12
Geplaatst door Duncan
Klik hier maar eens (http://www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=587&Itemid=129)

Hij zegt dus niet dat Iran bezig is met een nucleaire bom te ontwikkelen.

Victory
18-12-05, 14:14
Geplaatst door Duncan
Klik hier maar eens (http://www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=587&Itemid=129)
Graag een website die niet van de MEK terroristen groepering is. Dan zal ik erop reageren. Ik ga niks op een MEK website lezen.

Spoetnik
18-12-05, 14:27
Geplaatst door Duncan
Kun jij niet lezen jongentje?

Jep, wat jij plaatste geeft een hoop commentaar van Peter Jenkins (Britse handlanger van Tony Blair die ook heeft gelogen over Iraq). Voor de rest dat Iran blauwdrukken zou hebben ontvangen om een atoomkern te maken. Dat zegt dus helemaal niets over of Iran bezig zou zijn met het ontwikkelen van nucleaire wapens.

Victory
18-12-05, 14:28
Geplaatst door Duncan
Ik begrijp het al. Oogkleppen op hè?
Je weet blijkbaar niet waar je het over hebt. Het MEK staat op de internationaal lijst van terroristen groeperingen.

mark61
18-12-05, 14:30
Geplaatst door Victory
Graag een website die niet van de MEK terroristen groepering is. Dan zal ik erop reageren. Ik ga niks op een MEK website lezen.

? Het bericht schijnt van De Standaard te komen, een tamelijk normale Belgische krant.

Victory
18-12-05, 14:31
Geplaatst door mark61
? Het bericht schijnt van De Standaard te komen, een tamelijk normale Belgische krant.
Geef dan een link naar het artikel op de website van 'De Standaard' en dan zal ik erop reageren. Simpel toch?

mark61
18-12-05, 14:37
Geplaatst door Victory
Geef dan een link naar het artikel op de website van 'De Standaard' en dan zal ik erop reageren. Simpel toch?

Kan het niet vinden want de zoekmachine werkt niet.

Hier wel de Scotsman. Vindt Spoetnik altijd een fijne bron, dacht ik. Als dat een aanbeveling voor je is.

Drawings showing how to make atomic warhead found in Iran
GEORGE JAHN
IN VIENNA
IRAN has documents that serve no other purpose than showing how to produce nuclear warheads, it was revealed yesterday.

The news came from Mohamed El Baradei, the director general of the International Atomic Energy Agency (IAEA), who told a meeting of the 35-nation IAEA board in Vienna that the country was in possession of what appeared to be drawings of the core of an atomic warhead.

http://news.scotsman.com/topics.cfm?tid=386&id=2299432005

Niet dat ik er verder wat van vind.

Victory
18-12-05, 14:47
Geplaatst door mark61
Kan het niet vinden want de zoekmachine werkt niet.

Hier wel de Scotsman. Vindt Spoetnik altijd een fijne bron, dacht ik. Als dat een aanbeveling voor je is.

Drawings showing how to make atomic warhead found in Iran
GEORGE JAHN
IN VIENNA
IRAN has documents that serve no other purpose than showing how to produce nuclear warheads, it was revealed yesterday.

The news came from Mohamed El Baradei, the director general of the International Atomic Energy Agency (IAEA), who told a meeting of the 35-nation IAEA board in Vienna that the country was in possession of what appeared to be drawings of the core of an atomic warhead.

http://news.scotsman.com/topics.cfm?tid=386&id=2299432005

Niet dat ik er verder wat van vind.
Iran heeft die documenten aan de IAEA overgedragen om zo te laten zien dat Iran:
a. Laat zien dat Iran niks geheim houdt.
b. Iran wel de kennis en technologie bezit om kernwapens temaken, maar dit niet wilt.

Er zijn bepaalde strategische doelen die wij willen bereiken, en het bezitten van kerwapens zal tegen ons werken in het bereiken van deze doelen. Dat hebben meerdere Iraanse generals gezegd.

Nelis70
18-12-05, 15:51
Geplaatst door Victory
Iran heeft die documenten aan de IAEA overgedragen

waar staat dat?



om zo te laten zien dat Iran:
a. Laat zien dat Iran niks geheim houdt.
b. Iran wel de kennis en technologie bezit om kernwapens temaken, maar dit niet wilt.

Er zijn bepaalde strategische doelen die wij willen bereiken, en het bezitten van kerwapens zal tegen ons werken in het bereiken van deze doelen. Dat hebben meerdere Iraanse generals gezegd.

Victory
18-12-05, 16:02
Geplaatst door Nelis70
waar staat dat?


VIENNA (AFP) - Iran handed over a document which describes how to make what could be the explosive core of an atom bomb to UN inspectors, diplomats said, giving more details about its contents.

One diplomat told AFP: "It's a bit puzzling they came and gave" the document to inspectors from the International Atomic Energy Agency (IAEA).

IAEA vice chairman Mohammad Saidi said Saturday in Tehran that by handing over the document Iran was showing its good faith, reporting with "complete transparence" on its controversial nuclear program.

Iran said the document was part of a 1987 offer from a black market network that it never acted upon.

The text spells out "procedural requirements for ... the casting and machining of enriched, natural and depleted uranium metal into hemispherical forms," the IAEA said in a confidential report released Friday to its 35-nation board of governors and obtained by AFP.

Gary Samore, a non-proliferation expert who was an official in former president
Bill Clinton's White House, told AFP: "There is no other purpose for manufacturing highly enriched uranium in hemispheres except for nuclear weapons."

The disclosure of the document raised concerns about Iran's nuclear program, which Tehran says is a peaceful drive to produce electricity but the United States and Europe fear could conceal a secret program to develop atomic weapons.

A diplomat said the document was a "step-by-step" guide for turning uranium gas into enriched uranium metal and casting it into a hemispherical shape.

Samore, speaking from Chicago where he works for the MacArthur Foundation, said: "The first step is you have to convert the gas to metal, then melt and cast the metal, not too much at a time because you don't want a criticality accident (an explosion).

"Then you make it into a rough cast hemisphere, put it on a lathe and cut it to exact specifications," he said.

The 1987 offer from the smuggling network run by disgraced Pakistani atomic scientist Abdul Qadeer Khan did provide blueprints for centrifuges, the IAEA has said.

Gregory Schulte, the US ambassador to the IAEA, told reporters Friday: "Iran owes the (IAEA) board an explanation why it had these documents, what it has done with them, and why it didn't disclose them in the past."

He said the "documents open new concern about weaponization that Iran has failed to address."

mark61
18-12-05, 16:08
Geplaatst door Victory
The text spells out "procedural requirements for ... the casting and machining of enriched, natural and depleted uranium metal into hemispherical forms," the IAEA said in a confidential report released Friday to its 35-nation board of governors and obtained by AFP.

Gary Samore, a non-proliferation expert who was an official in former president
Bill Clinton's White House, told AFP: "There is no other purpose for manufacturing highly enriched uranium in hemispheres except for nuclear weapons."

Onbegrijpelijk verhaal. 'Depleted' en 'enriched' zijn tegenstellingen.

Bovendien ging het verhaal toch over koppen, dwz. het topje van de raket waarin je van alles kan stoppen, roomsoezen bijvoorbeeld?

Nelis70
18-12-05, 16:14
Geplaatst door Victory
VIENNA (AFP) - Iran handed over a document which describes how to make what could be the explosive core of an atom bomb to UN inspectors, diplomats said, giving more details about its contents.

One diplomat told AFP: "It's a bit puzzling they came and gave" the document to inspectors from the International Atomic Energy Agency (IAEA).

IAEA vice chairman Mohammad Saidi said Saturday in Tehran that by handing over the document Iran was showing its good faith, reporting with "complete transparence" on its controversial nuclear program.

Iran said the document was part of a 1987 offer from a black market network that it never acted upon.

The text spells out "procedural requirements for ... the casting and machining of enriched, natural and depleted uranium metal into hemispherical forms," the IAEA said in a confidential report released Friday to its 35-nation board of governors and obtained by AFP.

Gary Samore, a non-proliferation expert who was an official in former president
Bill Clinton's White House, told AFP: "There is no other purpose for manufacturing highly enriched uranium in hemispheres except for nuclear weapons."

The disclosure of the document raised concerns about Iran's nuclear program, which Tehran says is a peaceful drive to produce electricity but the United States and Europe fear could conceal a secret program to develop atomic weapons.

A diplomat said the document was a "step-by-step" guide for turning uranium gas into enriched uranium metal and casting it into a hemispherical shape.

Samore, speaking from Chicago where he works for the MacArthur Foundation, said: "The first step is you have to convert the gas to metal, then melt and cast the metal, not too much at a time because you don't want a criticality accident (an explosion).

"Then you make it into a rough cast hemisphere, put it on a lathe and cut it to exact specifications," he said.

The 1987 offer from the smuggling network run by disgraced Pakistani atomic scientist Abdul Qadeer Khan did provide blueprints for centrifuges, the IAEA has said.

Gregory Schulte, the US ambassador to the IAEA, told reporters Friday: "Iran owes the (IAEA) board an explanation why it had these documents, what it has done with them, and why it didn't disclose them in the past."

He said the "documents open new concern about weaponization that Iran has failed to address."

ah, dank

Victory
18-12-05, 16:28
Het maakt niet uit wat wij doen om te bewijzen dat we geen wapens willen maken. De V.S. en de zionistische regime zijn gewoon tegen.

Maar ze komen wel tot inkeer. Iran is niet bereid zijn plannen voor het ontwikkelen van nucleaire energie voor civiele doeleinden op te geven. Onze olie is aan het opraken. Er is daarom geen keus ander dan gewoon door gaan met onze plannen en maar zien hoe de wereld daarop reageerd.

Eén ding is wel zeker, als een land ons aanvalt, zal daar er een harde vergelding voor komen.

Victory
18-12-05, 17:19
Geplaatst door Duncan
Iran is zonder kernwapens machteloos.
Machteloos tegen kernwapens die niet gebruikt kunnen worden. :D Als de zionistische regime kernwapens begint te gebruiken mag je er zeker van zijn dat China en Rusland direct zullen reageren. Zoiets zou totaal tegen hun werken.

Ik denk dat 150+ shahab's op de zionistische regime behoorlijk wat schade zal aanrichten. En hun Arrow systeem kan de Shahab-3B niet tegen houden.

http://www.strategypage.com/fyeo/howtomakewar/databases/armies/m.asp

Victory
18-12-05, 17:23
En volgens een nieuwe rapport (US War Academy) dat ik geplaatst heb hier heeft de zionistische regime de capaciteiten niet om de kerncentrales van Iran aan te vallen.

Victory
18-12-05, 18:20
Geplaatst door Duncan
Als het waar is dat Iran voor de Palestijnen opkomt, is dat dreigement krachteloos. Want dan richten jullie onder hen een massaslachting aan!
De Shahab-3 heeft "pin-point" precision. Het raakt zijn doel met een foutmarge van 1 meter.

Victory
18-12-05, 18:30
Geplaatst door Duncan
Ik begrijp dus dat er heel wat geïnvesteerd is in offensieve wapens. Doel: het vernietigen van de ongelovigen op klassiek-islamitische wijze?
Met een GDP die elke jaar een groei van boven 6% heeft gehad in de laatste 18 jaar, kun je er wel zeker van zijn dat wij overal meer in geïnvesteerd hebben. :)

Doel: Verbetering van positie.

Victory
18-12-05, 18:45
Geplaatst door Duncan
Welke positie?
Positie op sinterklaas zijn cadeaulijst.

Al Sawt
19-12-05, 14:10
Geplaatst door sjeng
ja ja wat een stoere praat weer, zelfs iran gedraagt zich als de midden ossterse hangjeugd.
veel stoer gepraat, en dreigementen. Ze gedragen zich als Israel.

Al Sawt
19-12-05, 14:13
Geplaatst door Nelis70
Is dat de geest van de islam, kwaad met kwaad vergelden? Nee. Het is in geest van het Westen!

Al Sawt
19-12-05, 14:15
Geplaatst door Eni
Vertel jij me dan maar eens in welk gedeelte ik hypocriet was. Het feit dat jij op basis van misplaatste ethiek van het Westen, de vingertje omhoog steekt om te vertellen wat goed en niet goed is. Dat noem ik hypocriet.

Eni
19-12-05, 15:50
Je verstaat dit dus onder westerse ethiek en noemt dit hypocriet?


Geplaatst door Eni
.. Denk je nu werkelijk dat de gewone mensen in Iran of Israel zitten te wachten op een oorlog waarbij weer duizenden onschuldige slachtoffers vallen?

Prima dan ben ik maar hypocriet en ben ik er ook nog eens trots op.
Dat jij zo'n apathie tegen het westen hebt is jouw probleem. Ik gun gewoon niemand een oorlog.

Sahara
19-12-05, 15:55
Geplaatst door MaRiaH
En wat denk je dat er dan gebeurt met die onschuldige joodse en Palestijnse bevolking?? Denk je dat ze een kernramp overleven..????

Hoe dom en blind kun je zijn.. tfoe!

:jammer:

Joden zijn niet onschuldig, die hebben het land van de palastijnen bezet...dus net zo schuldig als aan de bezetting!

Nelis70
19-12-05, 16:58
Geplaatst door Al Sawt
Nee. Het is in geest van het Westen!
??
Ben je vergeten wat je zelf schreef?
"Elk Israelische agressie dient met agressie te worden beantwoordt."

Jij hebt het hier over vergelding. Dus het is jouw stelling.

Al Sawt
19-12-05, 17:12
Geplaatst door Nelis70
??
Ben je vergeten wat je zelf schreef?
"Elk Israelische agressie dient met agressie te worden beantwoordt."

Jij hebt het hier over vergelding. Dus het is jouw stelling. Vergelding was en is altijd door het Westen tot summum verheven. Wij dienen die voorbeeld te volgen.

Al Sawt
19-12-05, 17:16
Geplaatst door Eni
Je verstaat dit dus onder westerse ethiek en noemt dit hypocriet?



Prima dan ben ik maar hypocriet en ben ik er ook nog eens trots op.
Dat jij zo'n apathie tegen het westen hebt is jouw probleem. Ik gun gewoon niemand een oorlog. Ik heb geen apathie jegens het Westen. Wel tegen mensen die ethiek claimen en propageren.

Nelis70
19-12-05, 18:35
Geplaatst door Al Sawt
Vergelding was en is altijd door het Westen tot summum verheven. Wij dienen die voorbeeld te volgen.

Waarom dienen jullie het westers voorbeeld te volgen? Ik dacht dat de koran jouw leidraad is.

amOer
19-12-05, 18:45
shoe ? shayef el 3arab hoon kollon ba3thiyien .. ?!
alsawt .. we el ba3th .. we ana kamaan lol .. :fplet:

jan1974
19-12-05, 19:35
Geplaatst door Al Sawt
Vergelding was en is altijd door het Westen tot summum verheven. Wij dienen die voorbeeld te volgen.
Toch is het raar, je houd elkaar eigenlijk gevangen in geweld, omdat beide partijen niet toe willen geven.

Toch is er een gezamelijk belang dat het geweld stopt.

Er zouden eigenlijk quota afgesproken moeten worden. De palestijnen plegen zoveel aanslagen en dan mag Israel zoveel militaire acties uitvoeren. Vervolgens kun je met onderhandeling de quota langzaam naar beneden brengen. Op een gegeven moment ben je op nul uitgekomen en dan is het vrede.

Al Sawt
23-12-05, 12:10
Geplaatst door Nelis70
Waarom dienen jullie het westers voorbeeld te volgen? Ik dacht dat de koran jouw leidraad is. Koran is mijn leidraad in het indelen van religieuze leven.

Al Sawt
23-12-05, 12:23
Geplaatst door jan1974
Toch is het raar, je houd elkaar eigenlijk gevangen in geweld, omdat beide partijen niet toe willen geven.

Toch is er een gezamelijk belang dat het geweld stopt.

Er zouden eigenlijk quota afgesproken moeten worden. De palestijnen plegen zoveel aanslagen en dan mag Israel zoveel militaire acties uitvoeren. Vervolgens kun je met onderhandeling de quota langzaam naar beneden brengen. Op een gegeven moment ben je op nul uitgekomen en dan is het vrede. Jouw relaas getuigt van naivisme en onwetendheid over conflict in MO.

Palestijnen zijn onderwerp van bezetting en onteiging. Vrede kan alleen bereikt worden als Israel WB en Oost Jeruzalem totaal ontruimt en de recht van terugkeer van Palestijnen respecteert.

Nelis70
23-12-05, 12:59
Geplaatst door Al Sawt
Koran is mijn leidraad in het indelen van religieuze leven.
Ah, en jij houd er naast je religieuze leven ook nog een ander op na? Jij zegt dus dat de koran niet geschikt is voor je totale leven?

mark61
23-12-05, 14:49
Geplaatst door jan1974
Toch is er een gezamelijk belang dat het geweld stopt.

Dat belang is niet aan beide zijden even groot. Aan Israëlische is het veel kleiner, zowel door het veel lagere aantal doden (1:6), als de winst die te behalen valt.

Voor Israël levert het alleen minder doden op (een aantal vergelijkbaar met het aantal verkeersdoden), maar kost het land, water, en vooral: de lieve interne vrede. Te verwachten valt dat de interne spanningen gigantisch oplopen als de staat aan echte vrede begint.

Als je al ziet hoe hysterisch er werd gereageerd op de ontruiming van Gaza, die alleen al om strategische redenen verstandig was. Het was een bezetting die niets opleverde, eigenlijk een ongelukje, nl. het resultaat van oorlog met Egypte. Als ik het wel heb.

Als je je herinnert hoe een premier die vagelijk over vrede begon vermoord werd.

Voor de Palestijnen is een eind aan geweld nauwelijks interessanter, maar wel iets. Een eind aan het geweld maakt geen eind aan de vernederingen bij de checkpoints, de bezetting, en het 2e rangsburgerschap. Het biedt alleen uitzicht op wat meer werkgelegenheid, een vage vrede, een half land, en eigenlijk nog steeds geen toekomst.

Ghizlain_e
23-12-05, 15:21
Met 1 van de uitspraken van de Iraanse minister ben ik volkomen eens.

Hij zei dit: " Waarom hebben Duitsland en Groot-Brittannië geen stukje grond van hun land afgestaan aan de joden ....(aangezien de oorzaak van de jodenmoord bij hen lag). "Vanwaar haalden zij het recht om het joodse volk een stukje land aan te bieden die tot het Palestijnse Volk behoort".


Soms is het belangrijker om naar het verleden te kijken...en van daaruit conclusies trekken!