PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodsbange getuige tegen Hofstadkopstuk



MO_NL
16-12-05, 10:50
Doodsbange getuige tegen Hofstadkopstuk

AMSTERDAM - Een 24-jarige vrouw uit Den Haag, H.S., heeft vrijdag voor de rechtbank een zeer belastende verklaring afgelegd tegen Nouriddin El F., een van de vermeende kopstukken van de Hofstadgroep. De bange en geëmotioneerde vrouw, die zelf in een aan de Hofstadzaak verwante zaak vastzit, verklaarde dat El F. volop met wapens in de weer is geweest.

Bij de politie heeft S. verklaard dat zij en haar echtgenoot onder druk van El F. een woning in Brussel hebben gehuurd. Het paar is met El F. en diens vrouw een paar keer naar Brussel gereisd. Volgens haar verklaring heeft El F. toen vuurwapens meegesmokkeld. Hij heeft S. ook met een van die wapens bedreigd.

Ook verklaarde S. over een tochtje met haar man en El F. naar het Amsterdamse Bos. El F. zou daar een wapen uit een tas hebben gehaald en daarmee hebben geschoten. El F. zou S. en haar man ook hebben gedwongen te schieten. „Ik was verschrikkelijk bang. Ook dat ik zou worden afgeschoten”, zo verklaarde zij bij de politie. S. bevestigde vrijdag haar verklaringen grotendeels bij de rechtbank.

Volgens S. heeft El F. haar en haar man gedwongen hun volledige inboedel weg te doen, omdat het bezit hiervan niet zou stroken met de strenge islamitische geloofsleer. S. zei vrijdag dat El F. „domineert” en „gewetenloos” is. Hij hangt volgens haar een zeer strenge, extreme ideologie aan.

El F. werd in juni aangehouden. Naar de man werd gezocht sinds de moord op Theo van Gogh. Bij zijn aanhouding, in Amsterdam, bleek hij een doorgeladen machinepistool in zijn bezit te hebben. El F. geldt als een van de fanatieke kopstukken van de Hofstadgroep.

El F. moest vrijdag lachen om de verklaring van S. Volgens hem liegt de vrouw. Voor het overige beroept hij zich op zijn zwijgrecht. In de zaak tegen El F. hoort de rechtbank nog twee getuigen. Een van hen wil niet herkenbaar in de zaal verschijnen.

bron: Telegraaf

Elien
16-12-05, 13:51
ik geloof haar volledig dat die F niet spoort maar haar verhaal over dat ze gedwongen is haar spullen te hebben moeten verkopen en wandeling naar de bos lijkt me vaag, haar man zal hier ook wel een sterke rol in hebben gespeeld