PDA

Bekijk Volledige Versie : Peter R. de Vries op 36 procent



Bofko
16-12-05, 14:21
DEN HAAG - Ongeveer 36 procent van de bevolking zou het op prijs stellen als misdaadverslaggever Peter R. de Vries met zijn Partij voor Rechtvaardigeheid Daadkracht en Voortuitgang (PRDV) zou deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat blijkt uit een onderzoek deze week van Maurice de Hond.

De Vries legt de lat nog wat hoger. Hij zei pas aan de verkiezingen mee te zullen doen als 41 procent van de bevolking zijn partij als een aanwinst zou beschouwen. Vrijdagmiddag maakt de televisiepersoonlijkheid definitief bekend of hij meedoet aan de verkiezingen of niet.

Volgens De Hond werkt het woord 'aanwinst' niet mee aan het behalen van het percentage van 41. De ervaring leert dat met dat woord Peter R. de Vries enkele procenten lager scoort dan met de vraag of men wil dat hij meedoet, aldus de onderzoeker.

De Hond constateert overigens dat als de categorie 'weet niet' niet zou worden meegeteld in de resultaten, De Vries wel op 41 procent zou uitkomen (van mensen die willen dat hij meedoet).

Ongeveer 29 procent is van mening dat als de misdaadverslaggever het nu zou laten afweten, hij de mensen in de kou laat staan.

ww.nu.nl

tr_imparator
16-12-05, 14:24
Geplaatst door Bofko
DEN HAAG - Ongeveer 36 procent van de bevolking zou het op prijs stellen als misdaadverslaggever Peter R. de Vries met zijn Partij voor Rechtvaardigeheid Daadkracht en Voortuitgang (PRDV) zou deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. Dat blijkt uit een onderzoek deze week van Maurice de Hond.

De Vries legt de lat nog wat hoger. Hij zei pas aan de verkiezingen mee te zullen doen als 41 procent van de bevolking zijn partij als een aanwinst zou beschouwen. Vrijdagmiddag maakt de televisiepersoonlijkheid definitief bekend of hij meedoet aan de verkiezingen of niet.

Volgens De Hond werkt het woord 'aanwinst' niet mee aan het behalen van het percentage van 41. De ervaring leert dat met dat woord Peter R. de Vries enkele procenten lager scoort dan met de vraag of men wil dat hij meedoet, aldus de onderzoeker.

De Hond constateert overigens dat als de categorie 'weet niet' niet zou worden meegeteld in de resultaten, De Vries wel op 41 procent zou uitkomen (van mensen die willen dat hij meedoet).

Ongeveer 29 procent is van mening dat als de misdaadverslaggever het nu zou laten afweten, hij de mensen in de kou laat staan.

ww.nu.nl


sociale dienstplicht NO WAYYYYYYYYY !!!!!!!!!!!!!!

Najim B
16-12-05, 17:01
Hoe laf kan men zijn? Dit is duidelijk het nieuwe soort politicus.

Geef me eerst de zekerheid dat ik populair zal zijn en veel stemmen zal halen, dan zal ik eventueel de moeite doen om over te stappen naar de politiek.

Ja, dag Jan. Zo kan ik het ook.

En ik die dacht dat je als politicus aan de weg moet timmeren, het vertrouwen van de mensen verdienen door er voor te werken, enz.

Blijkbaar niet. Da's zoals met solliciteren: laat me eerst weten of ik de baan alvast op heb en of ik een mooi salaris opstrijk, dan pas wil wel de moeite nemen om effe te komen solliciteren.

najim

mark61
16-12-05, 17:02
Geplaatst door Najim B
Hoe laf kan men zijn? Dit is duidelijk het nieuwe soort politicus.

...
Blijkbaar niet. Da's zoals met solliciteren: laat me eerst weten of ik de baan alvast op heb en of ik een mooi salaris opstrijk, dan pas wil wel de moeite nemen om effe te komen solliciteren.

najim

Das toch mooi? Zo ben je al van ze af voordat ze begonnen zijn. Had De Winter zich maar aan de 41%-regel gehouden destijds. :hihi:

Najim B
16-12-05, 17:04
Euh, wat is de 40%-regel?

najim

Juliette
16-12-05, 17:14
Geplaatst door Najim B
Euh, wat is de 40%-regel?

najim

Ik denk dat Mark61 verwijst naar de uitspraken van PRDV over 41%.

En dat als De Winter zoiets zou gezegd hebben bij het begin van z'n carriere hij nooit in de politiek gestapt zou zijn.

Najim B
16-12-05, 17:54
Ok, nu snap ik 'm. In dat geval was het inderdaad een goede zaak geweest :belgie:

najim