PDA

Bekijk Volledige Versie : Schäuble: Buitenlanders moeten Duits leren of gaan



jochie
17-12-05, 13:20
STUTTGART - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Wolfgang Schäuble wil dat buitenlanders beter integreren in de Duitse samenleving. Zijn ze niet bereid de Duitse manier van leven te accepteren, dan moeten ze maar ergens anders gaan wonen, zegt de bewindsman zaterdag in de krant Stuttgarter Zeitung.

„Als ze op den duur hier willen leven, moeten ze Duits spreken. De bereidheid te integreren, de wil om zich hier thuis te voelen is een belangrijke eis voor allen die naar ons toekomen”, aldus Schäuble. „Immigranten moeten bereid zijn de verhoudingen hier te accepteren. Wanneer het iemand toch te zwaar valt daarmee in te stemmen, moeten zij zich elders op de wereld een plek zoeken.”

888
18-12-05, 10:01
Dan zal de Duitsers ook openheid moeten tonen om ze in een groep op te nemen, bijvoorbeeld bij verenigingen.

mark61
18-12-05, 15:49
Geplaatst door Victoria
Dan zal de Duitsers ook openheid moeten tonen om ze in een groep op te nemen, bijvoorbeeld bij verenigingen.

Bayern München ook goed?

888
19-12-05, 18:14
Geplaatst door mark61
Bayern München ook goed?

Wat anders dan het voetbal, bijvoorbeeld zang, schiet, klaver en politiekeverenigingen en niet te vergeten carnavalsverenigingen.

TonH
19-12-05, 18:16
Geplaatst door Victoria
Wat anders dan het voetbal, bijvoorbeeld zang, schiet, klaver en politiekeverenigingen en niet te vergeten carnavalsverenigingen.

Carnevalsverenigingen? :verward:

888
19-12-05, 19:05
Geplaatst door TonH
Carnevalsverenigingen? :verward:

Onder ander want de Duitsers vinden dit wel belangrijk. Ook kerstmarkten openstellen en gezamenlijk een gluwein drinken.

mark61
19-12-05, 20:44
Geplaatst door Victoria
Wat anders dan het voetbal, bijvoorbeeld zang, schiet, klaver en politiekeverenigingen en niet te vergeten carnavalsverenigingen.

Jodelclubs dan?

mark61
19-12-05, 20:49
Geplaatst door Victoria
Onder ander want de Duitsers vinden dit wel belangrijk. Ook kerstmarkten openstellen en gezamenlijk een gluwein drinken.

Glühwein is haraam.

Bofko
19-12-05, 21:11
Jean Marie Pfaff had dat 10 jaar geleden al door en is toen snel gegaan.

mark61
19-12-05, 21:16
Geplaatst door Bofko
Jean Marie Pfaff had dat 10 jaar geleden al door en is toen snel gegaan.

Welke taal spreekt ie wel naar behoren dan?

Bofko
19-12-05, 21:20
Geplaatst door mark61
Welke taal spreekt ie wel naar behoren dan?

Het dialect van zijn geboortedorp.

Maar de Belgen stellen vooralsnog geen eisen aan de taal van hun ingezetenen, voorzover ik weet, dus hij mag blijven.

mark61
19-12-05, 21:22
Geplaatst door Bofko
Het dialect van zijn geboortedorp.

Maar de Belgen stellen vooralsnog geen eisen aan de taal van hun ingezetenen, voorzover ik weet, dus hij mag blijven.

Alleen als ze kunnen foebele.

Bofko
19-12-05, 21:35
Geplaatst door mark61
Alleen als ze kunnen foebele.
Gaat misschien veranderen..



FC IVOORKUST

Het heeft even geduurd, maar ze zijn in Beveren nu ook tot het inzicht gekomen dat het zo niet verder kan. ‘Nog liever degraderen met eigen mensen, dan zo doorgaan’, zegt de immer sympathieke ondervoorzitter van SK Beveren Georges De Colfmaeker in de weekendkranten. Beveren wil vanaf nu vooral verder met jongens uit de eigen jeugd, “terug naar de ziel van het oude Beveren”.
Gedaan dus met de greep van de omstreden Fransman Jean-Marc Guillou op de parel van het Waasland. Guillou heeft Beveren de voorbije jaren gebruikt als uitstalraam voor ontluikend zwart talent uit Ivoorkust. Het heeft hem geen windeieren gelegd. En Beveren vaarde er niet eens slecht bij. De methode-Guillou leverde overigens af en toe schitterende voetballers op, die fris en speels voetbal brachten in de hoogste klasse. Er was maar 1 probleem: de club was totaal uit balans. 10 Ivorianen en 1 Belg vaak. Is dat nog normaal? Gezond? De jeugd van Beveren staat erbij, kijkt ernaar en ziet de kleinste speelkans in de eerste ploeg aan zijn neus voorbij gaan. Op termijn is dat dodelijk voor een club, maar dat zal Guillou een zorg zijn. Het is heuglijk dat de clubleiding dat nu ook begint in te zien.

http://www.ivobelet.be/site/weblog_bis.php?id=138

mark61
19-12-05, 21:38
Geplaatst door Bofko
Gaat mischien veranderen..

Ik zie nergens dat ze het treurig vinden dat die Ivorianen geen Antwaarps spreken. Overigens komt het verder ook regelmatig voor dat er geen inboorling op het veld staat. Chelsea of Arsenal bijvoorbeeld.

Tis geloof ik meer dat die Guillou een Ivorianenkraam uitbaat op het terrein van Beveren.

Juliette
19-12-05, 21:40
Geplaatst door mark61
Welke taal spreekt ie wel naar behoren dan?

Nederlands niet in elk geval. :ego: Brasschaats misschien?

mark61
19-12-05, 21:41
Geplaatst door Juliette
Nederlands niet in elk geval. :ego: Brasschaats misschien?

Dat komt een eind in de buurt. :duim: Enfin, geografisch dan toch.

Bofko
19-12-05, 21:45
Geplaatst door Juliette
Nederlands niet in elk geval. :ego: Brasschaats misschien?

Waaslands denk ik.

Juliette
19-12-05, 21:51
Geplaatst door Bofko
Waaslands denk ik.

Wat zou het. tegenwoordig zegtie toch niks meer. (gelukkig maar). Hij wauwelt wat en het belangrijkste laat hij op z'n hemdsboorden drukken.

http://www.nieuwscafe.be/2005/jan05/Gt_08F8.jpg

TonH
19-12-05, 22:54
Geplaatst door Victoria
Onder ander want de Duitsers vinden dit wel belangrijk. Ook kerstmarkten openstellen en gezamenlijk een gluwein drinken.

Sorry, maar jij radicaliseert nu wel HEEL erg... :D

888
21-12-05, 11:03
Geplaatst door Bofko
Jean Marie Pfaff had dat 10 jaar geleden al door en is toen snel gegaan.

Ik heb zo'n idee, dat ze de vroegere gastarbeiders meebedoelen. Dat ze Duits moeten leren. Want er zijn nog steeds gastarbeiders van de jaren '70 in Duitsland onder ander de Grieken, want ze gaan altijd terug.

et_2000nl
21-12-05, 11:32
Stoere taal.... :duim:

Duitsland heeft echter een probleem, ze accepteren zover ik weet geen dubbel staatsburgerschap. Die tweede en verdere generaties hebben vaak alleen duits paspoort, mocht daar al enige sprake zijn van taal problemen. Blijft de eerste generatie over.... :moe: Echt heel stoer die Schauble....

888
21-12-05, 14:19
Hij wil zijn achterban bespelen. Want hij weet heus wel dat er bepaalde dingen leven onder de Duitse bevolking.