PDA

Bekijk Volledige Versie : Groepsverkrachting leidt tot zelfmoord tiener



Mark
18-12-05, 05:15
Groepsverkrachting leidt tot zelfmoord tiener
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: zaterdag 17 december 2005 @ 12:49
Een dertienjarig meisje uit Rotterdam heeft in oktober zelfmoord gepleegd nadat ze door haar vriendje en drie andere jongens was verkracht. De verkrachting vond plaats in de Spaanse badplaats Lloret de Mar, waar het meisje en de jongens deel uitmaakten van een groep van 7000 Nederlandse hindoestanen. De ouders van het meisje weigeren aangifte te doen. Een familielid, één van de reisleiders en de hindoepriester van de familie stapten met het verhaal naar de media.

Het Surinaamse meisje zou in een discotheek een bedwelmende drug in haar cola hebben gekregen, waarna ze door haar vriendje (15), zijn broer en zijn twee neven naar buiten werd afgevoerd. Daar werd ze verkracht door het viertal, en vervolgens bewusteloos achtergelaten. Toen ze bij haar positieven kwam waarschuwde ze haar ouders. Een familielid stapte naar de politie van Lloret de Mar, die onmiddellijk een onderzoek startte. Omdat de ouders echter stelden dat het verhaal verzonnen was, werd het onderzoek gestaakt.

Terug in Nederland sloeg het meisje de hand aan zichzelf. Ze werd een week na het voorval dood in haar slaapkamer aangetroffen nadat ze azijnzuur had ingenomen. De Nederlandse politie en justitie zeggen dat er niets bekend is over deze zaak, omdat er geen aangifte is gedaan. De familie van het meisje wil niet over de kwestie praten.

Mark
18-12-05, 05:16
Je kunt ook te ver gaan Markje en walgelijke kwetsende dingen schrijven. :moe: [freya]

MusicManiac
18-12-05, 09:29
Geplaatst door Mark
Goede zaak dat dit meisje haar schande inzag en de familie eer heeft weten te redden.

Laat dit een les zijn voor alle meisjes die een vriendje hebben of willen uitgaan.

Ben jij niet helemaal lekker of zo?

Mark
18-12-05, 09:37
Geplaatst door MusicManiac
Ben jij niet helemaal lekker of zo?

Nu je het zegt, ik heb gisteren denk ik iets verkeerds gegeten :(

Thanks for caring :duim:

Victory
18-12-05, 12:34
Iemand verrast? Ik niet in ieder geval. Dit soort dingen gebeuren elke dag, alleen pleegt de meisje niet altijd zelfmoord.

Hoe zorgen we ervoor dat dit soort dingen niet meer gebeuren? Door alle drugs, alcohol, discotheken, etc. allemaal te verbieden, en de doodstraf invoeren.

MaRiaH
18-12-05, 12:51
Geplaatst door Victory
Iemand verrast? Ik niet in ieder geval. Dit soort dingen gebeuren elke dag, alleen pleegt de meisje niet altijd zelfmoord.

Hoe zorgen we ervoor dat dit soort dingen niet meer gebeuren? Door alle drugs, alcohol, discotheken, etc. allemaal te verbieden, en de doodstraf invoeren.

yeah right, maar dat zijn dingen die we hier niet willen.
zeker geen doodstraf.

Waarom ben jij weggegaan uit Iran?
Dat moet het paradijs op aarde zijn voor jou? :confused:

Mark
18-12-05, 12:51
Geplaatst door Victory
Iemand verrast? Ik niet in ieder geval. Dit soort dingen gebeuren elke dag, alleen pleegt de meisje niet altijd zelfmoord.

Hoe zorgen we ervoor dat dit soort dingen niet meer gebeuren? Door alle drugs, alcohol, discotheken, etc. allemaal te verbieden, en de doodstraf invoeren.

het is misschien veel effectiever om alle mannen te castreren, of ze in ieder geval een totaal uitgaansverbod te geven.

Victory
18-12-05, 12:55
Geplaatst door Mark
het is misschien veel effectiever om alle mannen te castreren, of ze in ieder geval een totaal uitgaansverbod te geven.
Of nog beter, we maken de sterkste H-bom ooit, en brengen dit tot ontploffing om onszelf uit deze gore wereld te redden.

How's that? :D

Mark
18-12-05, 13:03
Geplaatst door Victory
Of nog beter, we maken de sterkste H-bom ooit, en brengen dit tot ontploffing om onszelf uit deze gore wereld te redden.

How's that? :D

Waarom niet? Mensen zijn maar ongedierte...

Ik ben voor de nucleaire holocaust :duim:

ps. ik zie je in de hemel :cool:

mark61
18-12-05, 13:10
Geplaatst door Mark
Je kunt ook te ver gaan Markje en walgelijke kwetsende dingen schrijven. :moe: [freya]

Bijtend sarcasme is een stijlvorm jou onbekend? Zover gaat je literaire ontwikkeling niet?

Het is inderdaad walgelijk; dat wil zeggen, die gang van zaken, niet dat Mark dat aan de orde stelt. Iemand die dood is kan niet meer gekwetst worden. De familie wel. Maar die heeft dat dan ook aan zichzelf te danken. Kan niet echt zeggen dat ze hiermee voldoende 'gestraft' zijn.

Ik denk dat Mark het vrij adequaat heeft geformuleerd, hoewel ik ook denk dat je bij Hindoestanen niet concreet aan 'familie-eer' moet denken, zoals bij Koerden en Turken. Tis misschien meer de communicatie in het gezin. Maar misschien is het ook wel hetzelfde.

Daar komt nog bij dat zelfmoord onder meisjes typisch is voor Turksen en Hindoestaansen, en veel minder of niet bij andere groepen voorkomt. Wie heeft er wel s gehoord van een Marokkaanse zelfmoord?

Actueel onderwerp, worden momenteel studies over gepubliceerd en congressen over gehouden. Nou nog zien dat dat wat oplevert.

mark61
18-12-05, 13:11
Geplaatst door Mark
Waarom niet? Mensen zijn maar ongedierte...

Ik ben voor de nucleaire holocaust :duim:

ps. ik zie je in de hemel :cool:

Ben bang dat jullie niet tegelijkertijd in dezelfde hemel komen. Vraag me af hoeveel je ervan hebt, van die hemels.

Mark
18-12-05, 13:12
Mijn oprechte excuses aan alle slachtoffers van zelfmoord die ik beledigd heb.

waterfiets
18-12-05, 14:45
Geplaatst door mark61
Bijtend sarcasme is een stijlvorm jou onbekend? Zover gaat je literaire ontwikkeling niet?


Een literaire stijlvorm in de vorm van humor is soms wat ongepast en dat snapt Mark wel vaker niet ... Maar hij bedoelt het niet slecht.

mark61
18-12-05, 14:46
Geplaatst door waterfiets
Een literaire stijlvorm in de vorm van humor is soms wat ongepast en dat snapt Mark wel vaker niet ... Maar hij bedoelt het niet slecht.

Wat gepast en ongepast is is nogal subjectief. Ik vond het niet ongepast.

mark61
18-12-05, 14:47
Geplaatst door Mark
Mijn oprechte excuses aan alle slachtoffers van zelfmoord die ik beledigd heb.

Dubbelzinnig :)...of toch niet?

knuppeltje
18-12-05, 14:59
Geplaatst door Mark
Je kunt ook te ver gaan Markje en walgelijke kwetsende dingen schrijven. :moe: [freya]


Je zou je ook kunnen afvragen Treya- wat er mis is met die ouders dat ze de groepsverkrachting van hun dochter niet willen aangeven.

Mark
18-12-05, 15:03
Geplaatst door knuppeltje
Je zou je ook kunnen afvragen Treya- wat er mis is met die ouders dat ze de groepsverkrachting van hun dochter niet willen aangeven.

Omdat die zich ter dege realiseren dat dit niet de schuld is van die jongens maar een combinatie van een falend buurthuis beleid en tmf.

mark61
18-12-05, 15:11
Geplaatst door Mark
Omdat die zich ter dege realiseren dat dit niet de schuld is van die jongens maar een combinatie van een falend buurthuis beleid en tmf.

Hé, je zou het niet meer doen toch?

knuppeltje
18-12-05, 15:13
Geplaatst door Mark
Omdat die zich ter dege realiseren dat dit niet de schuld is van die jongens maar een combinatie van een falend buurthuis beleid en tmf.


Nu kan ik me nog herrinneren dat wij toen ik die leeftijd had- we ook geen buurthuis hadden, maar van al mijn vriendjes van destijds is er geen een verkrachter geworden.

Falend buurthuisbeleid, aan me reet-das mij iets te gemakkelijk verklaard.

Ik ga toch meer voor een misplaatst eergevoel in een totaal verknipte samenleving, zoals je eigenlijk al aangaf.

Maar dat die gasten niet hun poten kapot geslagen moeten worden- is een ander verhaal.

Spoetnik
18-12-05, 15:19
Geplaatst door knuppeltje
Nu kan ik me nog herrinneren dat wij toen ik die leeftijd had- we ook geen buurthuis hadden, maar van al mijn vriendjes van destijds is er geen een verkrachter geworden.

Mark heeft het over het meisje, die is door het falende buurhuizen beleid vervallen tot discotheeksletje :jammer:

Mark
18-12-05, 15:22
Geplaatst door Spoetnik
Mark heeft het over het meisje, die is door het falende buurhuizen beleid vervallen tot discotheeksletje :jammer:

Ik zeg niks meer anders kun je mijn replies alleen nog maar in de quotes van anderen lezen :hihi: