PDA

Bekijk Volledige Versie : Grieken meest negatief over vreemdelingen



barfly
19-12-05, 08:19
Uit onderzoek is gebleken dat de Grieken het meest xenofobische volk zijn van de Europese Unie. Xenofoben zijn bang voor vreemdelingen. Maar liefst negentig procent van de Griekse bevolking denkt negatief over immigratie, en 84,7 procent meent dat immigranten een 'sociale bedreiging' zijn. Dat blijkt uit een onderzoek uit de vandaag gepubliceerde Griekse krant Kathimerini.

Na Griekenland komt Hongarije met 86,5 procent op de tweede plek, gevolgd door Oostenrijk met 64 procent. Griekenland, dat ook wel bekend staat als de bakermat van de democratie, heeft in de afgelopen vijftien jaar nagenoeg een miljoen immigranten toegelaten. Daarvan bestond bijna de helft uit Albaniėrs. Griekenland heeft elf miljoen inwoners.

Bron: fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/60555)

Ik roep TonH op om afstand te doen van het intolerante gedrag van zijn geliefde landgenoten! :regie:

Tomas
19-12-05, 08:28
Geplaatst door barfly
Uit onderzoek is gebleken dat de Grieken het meest xenofobische volk zijn van de Europese Unie. Xenofoben zijn bang voor vreemdelingen. Maar liefst negentig procent van de Griekse bevolking denkt negatief over immigratie, en 84,7 procent meent dat immigranten een 'sociale bedreiging' zijn. Dat blijkt uit een onderzoek uit de vandaag gepubliceerde Griekse krant Kathimerini.

Na Griekenland komt Hongarije met 86,5 procent op de tweede plek, gevolgd door Oostenrijk met 64 procent. Griekenland, dat ook wel bekend staat als de bakermat van de democratie, heeft in de afgelopen vijftien jaar nagenoeg een miljoen immigranten toegelaten. Daarvan bestond bijna de helft uit Albaniėrs. Griekenland heeft elf miljoen inwoners.

Bron: fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/60555)

Ik roep TonH op om afstand te doen van het intolerante gedrag van zijn geliefde landgenoten! :regie:

Verbaast me niks, als je leest hoe negatief TonH over nederland denkt.

TonH
19-12-05, 09:30
Geplaatst door barfly
Ik roep TonH op om afstand te doen van het intolerante gedrag van zijn geliefde landgenoten! :regie:

Met liefde... :boer:

TonH
19-12-05, 09:31
Geplaatst door Tomas
Verbaast me niks, als je leest hoe negatief TonH over nederland denkt.

Het is niet hoe negatief ik over Nederland denk... Nederland IS negatief.

Prlwytzkofski
19-12-05, 09:42
Geplaatst door barfly
Uit onderzoek is gebleken dat de Grieken het meest xenofobische volk zijn van de Europese Unie. Xenofoben zijn bang voor vreemdelingen. Maar liefst negentig procent van de Griekse bevolking denkt negatief over immigratie, en 84,7 procent meent dat immigranten een 'sociale bedreiging' zijn.

Een andere mogelijke conclusie is, dat in Griekenland de immigratie de meest negatieve gevolgen gehad heeft. :boer:

TonH
19-12-05, 09:43
Geplaatst door barfly
Uit onderzoek is gebleken dat de Grieken het meest xenofobische volk zijn van de Europese Unie. Xenofoben zijn bang voor vreemdelingen. Maar liefst negentig procent van de Griekse bevolking denkt negatief over immigratie, en 84,7 procent meent dat immigranten een 'sociale bedreiging' zijn. Dat blijkt uit een onderzoek uit de vandaag gepubliceerde Griekse krant Kathimerini.

Na Griekenland komt Hongarije met 86,5 procent op de tweede plek, gevolgd door Oostenrijk met 64 procent. Griekenland, dat ook wel bekend staat als de bakermat van de democratie, heeft in de afgelopen vijftien jaar nagenoeg een miljoen immigranten toegelaten. Daarvan bestond bijna de helft uit Albaniėrs. Griekenland heeft elf miljoen inwoners.

Bron: fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/60555)

Bron FOK? :verward:

http://news.kathimerini.gr/kathnews/photos/18-12-05/18-12-05_167420_1.gif

Ελληνες, οι πιο ξενόφοβοι
Αλλά και έξαρση ρατσισμού σε όλη την Ευρώπη




Μια αρνητική πρωτιά για τη χώρα μας: Κατέχουμε το υψηλότερο ποσοστό ξενοφοβίας σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τον Ρατσισμό, αντιδρούμε περισσότερο απ' όλους τους Ευρωπαίους (το 87,5% των Ελλήνων) στη μετανάστευση, θεωρούμε περισσότερο απ' όλους ότι οι ξένοι συνιστούν εθνική απειλή (84,7%), δηλώνουμε περισσότερο απ' όλους εχθρικοί απέναντι σε αλλοεθνείς και αλλοθρήσκους (77%). Στάση που ερμηνεύεται από τους ειδικούς ως ανασφάλεια απέναντι στο μέλλον. Εξαρση ξενοφοβίας γνωρίζει όλη η Ευρώπη.

Zoals je hier in het origineel kunt lezen is dit kennelijk een onderzoek van enige tijd geleden? Men heeft het in het tabelletje over Oost Duitsland en West Duitsland... :verward:

Er zit de statistiek aan vast dat berovingen en inbraken de afgelopen twee jaar zijn toegenomen en dat, en dit zeg ik nu even uit het hoofd, meer dan 30% daarvan voor rekening komen van criminele Albanezen. Wanneer je dan bedenkt dat Albanezen op de hele Balkan niet echt het meest geliefde volk is, dan is de verklaring snel te vinden.

Verder heeft men de buik stinkend vol van op straat kotsende, n**kende en schreeuwende Nederlanders en Engelsen. :D

Oeroeboeroe
19-12-05, 14:44
Geplaatst door Prlwytzkofski
Een andere mogelijke conclusie is, dat in Griekenland de immigratie de meest negatieve gevolgen gehad heeft. :boer:

En terecht. Dat zal ze leren.

delirious
19-12-05, 14:52
[QUOTE]Geplaatst door TonH
[B]Bron FOK? :verward:

Precies, en dan nog eens doorgelinkt van de telegraaf.
Zeer betrouwbaar. :moe:

TonH
19-12-05, 16:38
Geplaatst door delirious
[QUOTE]Geplaatst door TonH
[B]Bron FOK? :verward:

Precies, en dan nog eens doorgelinkt van de telegraaf.
Zeer betrouwbaar. :moe:

Wat mij heel erg verbaasd is dat minder dan 14,64% van de Nederlanders negatief over 'buitenlanders' zou denken... Hetgeen natuurlijk absolute onzin is.

Tomas
19-12-05, 16:53
Geplaatst door TonH
Wat mij heel erg verbaasd is dat minder dan 14,64% van de Nederlanders negatief over 'buitenlanders' zou denken... Hetgeen natuurlijk absolute onzin is.

Voor een griek is deze gedachtengang heel begrijpelijk.

mark61
19-12-05, 17:14
Geplaatst door TonH
Wat mij heel erg verbaasd is dat minder dan 14,64% van de Nederlanders negatief over 'buitenlanders' zou denken... Hetgeen natuurlijk absolute onzin is.

Ehhh..in jouw verhaaltje staat Zweden?

TonH
19-12-05, 17:45
Geplaatst door Tomas
Voor een griek is deze gedachtengang heel begrijpelijk.

Ook in de nieuwe spelling schrijf je Griek met een hoofdletter, al was het maar als blijk van je respect. :ego:

TonH
19-12-05, 17:46
Geplaatst door mark61
Ehhh..in jouw verhaaltje staat Zweden?

Ja, da's die 14,64 %... Die zijn dus ook 'erger' dan de tolerante multiculturele Nederlanders.

Olive Yao
19-12-05, 19:55
Geplaatst door Prlwytzkofski
Een andere mogelijke conclusie is, dat in Griekenland de immigratie de meest negatieve gevolgen gehad heeft. :boer:
Hadden ze in de tijd van Leonidas al slechte ervaringen mee.

Nelis70
19-12-05, 20:30
[i]
Zoals je hier in het origineel kunt lezen is dit kennelijk een onderzoek van enige tijd geleden? Men heeft het in het tabelletje over Oost Duitsland en West Duitsland... :verward:

Er zit de statistiek aan vast dat berovingen en inbraken de afgelopen twee jaar zijn toegenomen en dat, en dit zeg ik nu even uit het hoofd, meer dan 30% daarvan voor rekening komen van criminele Albanezen. Wanneer je dan bedenkt dat Albanezen op de hele Balkan niet echt het meest geliefde volk is, dan is de verklaring snel te vinden.

Verder heeft men de buik stinkend vol van op straat kotsende, n**kende en schreeuwende Nederlanders en Engelsen. :D [/B]

Wat dat onderzoek gelijk de das omdoet is de significantie waarin de waarden zijn gegeven: 4 cijfers significant.
Als je bedenkt dat bij het meten van mijn lengte met een rolmaat de ene keer 191,2 en de andere keer 190,1 cm geeft, en dat het onderzoek van sociologische aard is, dus met nog veel meer spreiding, geeft wel aan dat de uitvoerders ervan niet helemaal serieus te nemen zijn.

mark61
19-12-05, 20:39
Geplaatst door Olive Yao
Hadden ze in de tijd van Leonidas al slechte ervaringen mee.

Prima pralines aan over gehouden, dat wel.