PDA

Bekijk Volledige Versie : Ds. Hans Visser: ‘dommeriken’ (Leefbaren) en ‘schijtluizen’(CDA) regeren



MO_NL
21-12-05, 16:21
Ds. Hans Visser: ‘dommeriken’ (Leefbaren) en ‘schijtluizen’(CDA) regeren Rotterdam

Ds. Hans Visser: ‘dommeriken’ (Leefbaren) en ‘schijtluizen’(CDA) regeren Rotterdam In het extra dikke Kerstnummer van Volzin: een interview met drugspastor Hans Visser over zijn oorlog met de stadsbestuurders van Leefbaar Rotterdam. “Ik snak naar de raadsverkiezingen.” Rotterdam is onder het nieuwe bewind een ‘burgertruttenstad’ geworden, vindt de hervormde predikant, waar orde en een benepen fatsoensmoraal hand-in-hand gaan. Hij neemt het coalitiepartner het CDA bijzonder kwalijk dat deze partij zo weinig tegengas geeft. “Een partij van schijtluizen”, moppert hij.

Visser: “Calvijn was een beetje als Leefbaar Rotterdam. Wie het niet met hem eens was, kon oprotten.” Dan heeft Visser meer sympathie voor de oud-testamentische profeet Elia: “Vandaag zouden we Elia een terrorist noemen. Hij was intolerant, jazeker, maar dat ben ik ook. Sinds 11 september vind ik dat ik daar recht op heb. Er wordt zo denigrerend over godsdienst gesproken, alsof gelovigen allemaal achterlijk zijn. Ik voel steeds meer aandrang om te zeggen wie God is. God staat voor barmhartigheid en compassie.

Zo simpel is het.” Sinds Leefbaar Rotterdam vier jaar geleden aan de macht kwam, is er door de stad een wind gaan waaien van uitsluiting, respectloosheid en arrogantie, vindt de herder van de Pauluskerk. “Die partij is gebaseerd op niets, kent warmte noch uitgangspunten” Ex-wethouder Pastors heeft volgens Visser nog nooit een boek over de islam gelezen, maar hij maakt moslims wel voortdurend zwart. “Op dat punt is hij dom.

Net als Theo van Gogh dat was. Hij was een goede filmmaker, maar voor zijn columns had ik hem graag een klap op zijn muil willen geven.” Pim Fortuyn was volgens Visser nog wel een slimme baas. “Maar de mensen die zich vervolgens rond Fortuyn hebben geschaard, zijn verschrikkelijk: criminele vastgoedhandelaren, rampenplannen als Michiel Smit en volslagen dommeriken als Ronald Sörensen, fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam.” Is Visser de Jezus van Rotterdam? “Nee, dat niet, maar ik probeer wel door de bril van Jezus te kijken. Jezus zou ook ruzie krijgen met Leefbaar Rotterdam.”

bron: Volzin

jan1974
21-12-05, 17:09
Geplaatst door MO_NL
[SIZE=4][B]
........ Net als Theo van Gogh dat was. Hij was een goede filmmaker, maar voor zijn columns had ik hem graag een klap op zijn muil willen geven. ....
Een dominee moet het met woorden willen oplossen, niet om zich heen gaan slaan.

Straks moet je als rechtse jongen als ik ben ook nog een cursus zelfverdediging hebben, voordat je gaat debatteren.

observer
21-12-05, 23:05
nu ben ik geen expert op bijbels gebied maar weet toch wel zeker dat toen jezus zei laat de kinderen tot mij komen dat niet was om ze drugs te verkopen

visser heeft honderden mensen weg gehouden bij de hulpverlening en 500000 rotterdammers hebben de gevolgen ervan mogen ondervinden

wat maakt hem dat?

hij heeft in ieder geval het recht van spreken verloren

en zijn uitspraken over 9/11 ach hij houdt ervan zichzelf slachtoffer te maken, je zou bijna zweren dat die vliegtuigen zijn kerk ingevlogen waren

pek en veren nog te goed voor deze kraai

Bar
22-12-05, 10:05
Geplaatst door MO_NL
God staat voor barmhartigheid en compassie.


De dominee moet zijn bijbel eens gaan lezen.
Vooral het OT.

Cherry Bo
22-12-05, 10:13
Geplaatst door MO_NL

ik probeer wel door de bril van Jezus te kijken.

Ik wist niet dat die bewaard was gebleven. :p

jan1974
23-12-05, 13:02
up