PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede daad?



mark61
21-12-05, 18:28
Net klopte er een heel klein meisje, naar schatting van Marokkaanse afkomst, op mijn deur (mijn deurbel doet het niet en ze had in de hal moeten aanbellen) met het bekende wenskaartje van een of andere prutsreclamekrant. Die ik niet krijg, vanwege sticker op brievenbus. Ik heb haar, met uitleg, toch geld gegeven.

Is dit a) sexisme b) pedofilie c) racisme?

Ik weet het niet. :engel:

Tomas
21-12-05, 18:37
Waarschijnlijk een combinatie, vieze homo.

mark61
21-12-05, 18:40
Geplaatst door Tomas
vieze homo.

Het was echt een meisje. Ik heb haar voor die euro zich natuurlijk wel even laten uitkleden.

Spoetnik
21-12-05, 18:42
Haalde ze het geld voor haar broer op?

Slim, want voor een Marokkaanse 17jarige jongen had jij de door niet open gedaan!

mark61
21-12-05, 18:46
Geplaatst door Spoetnik
Haalde ze het geld voor haar broer op?

Slim, want voor een Marokkaanse 17jarige jongen had jij de door niet open gedaan!

Dat kon ik niet zien voor ik open deed.

Voor 17-jarige Mar. jongens doe ik alleen de deur open als ze een dampende pizza bij zich hebben. Of als de locale LPF-Obersturmbannführer aan het controleren is of ik wel aan mijn tax kom natuurlijk.

Ik denk dat ik meer NLMarokkanen tegenkom dan jij in Tel Aviv. :vreemd:

Spoetnik
21-12-05, 18:56
Geplaatst door mark61
Dat kon ik niet zien voor ik open deed.

Heb jij niet zo'n kijkgat in je deur?



Ik denk dat ik meer NLMarokkanen tegenkom dan jij in Tel Aviv. :vreemd:

Ik kom zowiezo niet zoveel NLs tegen in Tel Aviv. Marokkanen wel, maar die herken ik nooit :/

mark61
21-12-05, 18:58
Geplaatst door Spoetnik
Heb jij niet zo'n kijkgat in je deur?

Nope.


Ik kom zowiezo niet zoveel NLs tegen in Tel Aviv. Marokkanen wel, maar die herken ik nooit :/

Wat doen die daar? Een fatsoenlijke Marokkaan komt er niet in, tenzij jood. Verraders!

Joesoef
21-12-05, 19:24
Bang om voor racist te worden aangezien.

Spoetnik
21-12-05, 19:25
Geplaatst door mark61
Wat doen die daar? Een fatsoenlijke Marokkaan komt er niet in, tenzij jood. Verraders!

Joodse Marokkanen, grote etnische minderheid hier :)

Olive Yao
21-12-05, 19:36
Geplaatst door mark61
Net klopte er een heel klein meisje, naar schatting van Marokkaanse afkomst, op mijn deur (mijn deurbel doet het niet en ze had in de hal moeten aanbellen) met het bekende wenskaartje van een of andere prutsreclamekrant. Die ik niet krijg, vanwege sticker op brievenbus. Ik heb haar, met uitleg, toch geld gegeven.

Is dit a) sexisme b) pedofilie c) racisme?

Ik weet het niet. :engel:
In de titel vraag je of het d) een goede daad is.

Ik denk dat het sympathie is: je verplaatst je in bepaalde gevoelens die je het meisje toedicht en laat je daardoor leiden.

Ik vind sympathie wel sympathiek.

Orakel
21-12-05, 20:24
Geplaatst door mark61
Net klopte er een heel klein meisje, naar schatting van Marokkaanse afkomst, op mijn deur (mijn deurbel doet het niet en ze had in de hal moeten aanbellen) met het bekende wenskaartje van een of andere prutsreclamekrant. Die ik niet krijg, vanwege sticker op brievenbus. Ik heb haar, met uitleg, toch geld gegeven.

Is dit a) sexisme b) pedofilie c) racisme?

Ik weet het niet. :engel:

Getting soft on ya ol' days Ebenezer?

Ik geeft die gasten nooit niks. Ik weet niet eens hoe de bezerogers d'r in mijn flat uit zin, dus voor het zelfde geld (niks dus) geef ik het aan een of andere puisterige charlatan. Daarbij heb ik me brievenbus dicht gemetseld met Nee/Nee-stickers en als zo'n reclamezuil dan om een knaak komt vragen, klopt d'r iets niet hé?

mark61
21-12-05, 23:16
Geplaatst door Orakel
Getting soft on ya ol' days Ebenezer?

Ik geeft die gasten nooit niks. Ik weet niet eens hoe de bezerogers d'r in mijn flat uit zin, dus voor het zelfde geld (niks dus) geef ik het aan een of andere puisterige charlatan. Daarbij heb ik me brievenbus dicht gemetseld met Nee/Nee-stickers en als zo'n reclamezuil dan om een knaak komt vragen, klopt d'r iets niet hé?

Ik ben ook bezorger geweest. Van fatsoenlijke kranten, mind you.

mark61
21-12-05, 23:17
Geplaatst door Olive Yao
In de titel vraag je of het d) een goede daad is.

Ik denk dat het sympathie is: je verplaatst je in bepaalde gevoelens die je het meisje toedicht en laat je daardoor leiden.

Ik vind sympathie wel sympathiek.

Joh, das empathie. Door weer & wind enzo. Hoewel, ik moest 6 dagen per week. Zij maar 1 dag. Ik wil me geld terug!

mark61
21-12-05, 23:19
>>>>UPDATE<<<<

Spoetnik heb gelijk. Even later kwam er zo'n 17-jarige jongeman aanzeilen. Nee, niet Marokkaans. Ik deed wel de deur open, maar zei, ja hoor s, t blijft geen feest, ik ben van de nee-nee. Hij lachte en zei, ja, dat had ik al gezien. Maar hij was blij dak in ieder geval de centrale deur had opengedaan.

Als de volgorde nou omgekeerd was geweest, zou ik het niet weten. Lastige zaak. Volgend jaar weer.

~Panthera~
22-12-05, 01:10
Geplaatst door mark61
>>>>UPDATE<<<<

Spoetnik heb gelijk. Even later kwam er zo'n 17-jarige jongeman aanzeilen. Nee, niet Marokkaans. Ik deed wel de deur open, maar zei, ja hoor s, t blijft geen feest, ik ben van de nee-nee. Hij lachte en zei, ja, dat had ik al gezien. Maar hij was blij dak in ieder geval de centrale deur had opengedaan.

Als de volgorde nou omgekeerd was geweest, zou ik het niet weten. Lastige zaak. Volgend jaar weer.


Knap. :duim:

Ik met ja-ja zie er maar 4.http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/santa.gif :hihi:

Elien
22-12-05, 07:51
Geplaatst door mark61
>>>>UPDATE<<<<

Spoetnik heb gelijk. Even later kwam er zo'n 17-jarige jongeman aanzeilen. Nee, niet Marokkaans. Ik deed wel de deur open, maar zei, ja hoor s, t blijft geen feest, ik ben van de nee-nee. Hij lachte en zei, ja, dat had ik al gezien. Maar hij was blij dak in ieder geval de centrale deur had opengedaan.

Als de volgorde nou omgekeerd was geweest, zou ik het niet weten. Lastige zaak. Volgend jaar weer.









,marokkaan of niet van mij krijgen ze niks,1x per jaar komt dat kutkrantje wel eens een keer op tijd aan en dan moeten ze geld hebben,ja daaaaaaagggg!!! ik doe gewoon niet open,noem me gierig

mark61
22-12-05, 08:42
Geplaatst door Elien
,marokkaan of niet van mij krijgen ze niks,1x per jaar komt dat kutkrantje wel eens een keer op tijd aan en dan moeten ze geld hebben,ja daaaaaaagggg!!! ik doe gewoon niet open,noem me gierig

:hihi:

Jij mag dat, ik niet. :verward:

Elien
22-12-05, 09:01
Geplaatst door mark61
:hihi:

Jij mag dat, ik niet. :verward:


hoezo? gewoon niet aanwezig,lichten uit,tv uit,alleen die k*t kinderen zijn erg sneaky

waterfiets
22-12-05, 09:12
Geplaatst door Elien
,marokkaan of niet van mij krijgen ze niks,1x per jaar komt dat kutkrantje wel eens een keer op tijd aan en dan moeten ze geld hebben,ja daaaaaaagggg!!! ik doe gewoon niet open,noem me gierig

Je bent gewoon GIERIG !

Ik vraag overigens wel een identificatie dit jaar want vorig jaar waren er nogal wat handige types bezig hun zakken te vullen die helemaal geen krant rondbrengen. Die verpesten het voor de anderen...

mark61
22-12-05, 09:19
Geplaatst door Elien
hoezo? gewoon niet aanwezig,lichten uit,tv uit,alleen die k*t kinderen zijn erg sneaky

Ow ben je dr zó een? Ik vind dat je moet staan voor je keuzes! Gewoon licht aan, deur open. Just say no!

mark61
22-12-05, 09:20
Geplaatst door waterfiets
Je bent gewoon GIERIG !

Ik vraag overigens wel een identificatie dit jaar want vorig jaar waren er nogal wat handige types bezig hun zakken te vullen die helemaal geen krant rondbrengen. Die verpesten het voor de anderen...

Die drukken zelf die kaartjes? Wat ben ik toch naïef. Handig om van die onschuldig uitziende meisjes op pad te sturen.

Bofko
22-12-05, 09:34
Ik had een beetje medelijden met mijn krantenbezorger (Volkskrant, iedere dag keurig vroeg bezorgd) . Ik had slechts wat klein geld en een briefje van 50 euro. Ik had hem 5 euro willlen geven maar van 50 hattie niet terug. Handvol kleingeld gegeven, alles bij elkaar misschien één euro, complimenten gegeven en sorry gezegd, maar hij vond het helemaal niet erg.
Eigenlijk moet ik het niet zeggen, maar vooruit dan : hij was Marokkaan.

BTW zijn legitimatie was een kerstkaartje met daarop ´de Volkskrant wenst u het beste voor 2006´of zoiets.

Elien
22-12-05, 10:03
Geplaatst door waterfiets
Je bent gewoon GIERIG !

Ik vraag overigens wel een identificatie dit jaar want vorig jaar waren er nogal wat handige types bezig hun zakken te vullen die helemaal geen krant rondbrengen. Die verpesten het voor de anderen...

dan ben je ook dom,eerst krant ,identificatie en dan NEE!!

Orakel
24-12-05, 18:20
Die rotjongen hebben me vandaag 4 euro gekost.
En dat voor kranten diek nooit lees.
Dacht dat ik getild werd, want ik had er vanochtend 1 op de stoep en zonet weer 2. En allemaal met hetzelfde kaartje!!
Volgens mij ish niet goet :confused:

Maar hey, laten we niet sjeiken mensheid. We bulken van de airmiles en bonuspunten, kennen geen honger of dorst, eten slavinken alsof er een heilzame werking vanuit gaat en stappen iedere ochtend in een geldverslindend monster om vervolgens met dom ouwehoeren ons geld te verdienen. Want d'r prikken hier tocht geen bouwvakkers?
Dus dokken die euro.

Coolassprov MC
24-12-05, 18:25
Geplaatst door mark61
Net klopte er een heel klein meisje, naar schatting van Marokkaanse afkomst, op mijn deur (mijn deurbel doet het niet en ze had in de hal moeten aanbellen) met het bekende wenskaartje van een of andere prutsreclamekrant. Die ik niet krijg, vanwege sticker op brievenbus. Ik heb haar, met uitleg, toch geld gegeven.

Is dit a) sexisme b) pedofilie c) racisme?

Ik weet het niet. :engel:

Je bent Nederlander?

Pedofiel!

mark61
24-12-05, 18:25
Geplaatst door Orakel
Die rotjongen hebben me vandaag 4 euro gekost.
En dat voor kranten diek nooit lees.
Dacht dat ik getild werd, want ik had er vanochtend 1 op de stoep en zonet weer 2. En allemaal met hetzelfde kaartje!!
Volgens mij ish niet goet :confused:

:hihi: Sukkelaar.

Ik eis dat in november de kaartontwerpen voor dit jaar worden bekend gemaakt, met uitleg van de echtheidskenmerken. Zelf nog even uv-scanner aanschaffen, dat wel.

Ach ja, een eero.

Orakel
24-12-05, 18:32
Geplaatst door mark61
:hihi: Sukkelaar.

Ik eis dat in november de kaartontwerpen voor dit jaar worden bekend gemaakt, met uitleg van de echtheidskenmerken. Zelf nog even uv-scanner aanschaffen, dat wel.

Ach ja, een eero.

:argwaan: Ben ik geflesht? Ja he?
Zal je eerlijk zeggen, al is het zo dan nog vink 't nie erg. Het gaat nergens over (paar piek) en tis mooi entrepeneurschap van die snotapen. Beter zo dan ergens inbreken, za'k maar zeggen.

Afijn, ik ben uit, ff wat heidenen heel haram wat dingen toewensen.
En nu maar hopen dat ze me hetzelfde toewenst als ik haar.

mark61
24-12-05, 18:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent Nederlander?

Pedofiel!

OK. Jij hebt er duidelijk kijk op!

mark61
24-12-05, 18:36
Geplaatst door Orakel
:argwaan: Ben ik geflesht? Ja he?
Zal je eerlijk zeggen, al is het zo dan nog vink 't nie erg. Het gaat nergens over (paar piek) en tis mooi entrepeneurschap van die snotapen. Beter zo dan ergens inbreken, za'k maar zeggen.

Ik geloof er niks van, het lijkt me een veel te vermoeiende scam met een te hoge investering. Ik kreeg tenminste een glossy kaartje.


Afijn, ik ben uit, ff wat heidenen heel haram wat dingen toewensen.
En nu maar hopen dat ze me hetzelfde toewenst als ik haar.

Waarom moet jij altijd meteen vunzig worden?

Veel plezier!