PDA

Bekijk Volledige Versie : EU: Meer immigratie om vergrijzing te stuiten



tr_imparator
21-12-05, 22:48
EU: Meer immigratie om vergrijzing te stuiten


BRUSSEL - De Europese Commissie is voorstander van het stimuleren van de migratie naar Europa om te voorkomen dat in de komende twintig à dertig jaar een tekort aan arbeidskrachten ontstaat als gevolg van de vergrijzing. Eurocommissaris voor justitie Franco Frattini heeft woensdag een aantal voorstellen gedaan om met name hoogopgeleide migranten te trekken.


Frattini wil dat de lidstaten van de Europese Unie binnen drie jaar een gezamenlijk beleid opstellen over het benodigde aantal immigranten, het verwerkingsproces van aanvragen en de toelatingscriteria. Met zo'n beleid moet worden voorkomen dat onevenredig veel hoogopgeleide migranten in de Verenigde Staten, Canada en Australië belanden in plaats van in de EU.

Verder heeft Frattini voorgesteld seizoensarbeiders visa te geven waarmee ze de EU meermaals in en uit kunnen en wil hij bijvoorbeeld dat hoogopgeleiden en geschoolde arbeiders sneller in aanmerking komen voor een permanente verblijfsstatus.

Tussen 2010 en 2030 zou het Europese arbeidspotentieel met wel twintig miljoen mensen kunnen afnemen. Vanaf 2010 sterven er meer Europeanen dan er geboren worden, maar de demografische veranderingen zullen niet overal tegelijk hun intrede doen. In Duitsland en Italië neemt het arbeidspotentieel nu bijvoorbeeld al af, maar in Ierland zal dat pas in 2035 het geval zijn.


telegraaf

NoHate
22-12-05, 08:35
Als het gaat om toelating van hogeropgeleide mensen en mensen die hier echt aan de bak komen is daar niets mis mee. Denk wel dat er ook gekeken moet worden of personen een beetje 'passen' in Nederland.

wytze
22-12-05, 09:43
men zou natuurlijk ook kunnen kiezen om de asielzoekers humaan te gaan behandelen en hier gewoon te laten blijven, opleiding laten volgen voor zover ze die niet hebben en gewoon laten werken. zou een hoop schelen.

et_2000nl
22-12-05, 09:46
Jeempie, wat een schrikbeeld voor de Verdonck fans onder ons. We hebben straks migranten nodig om aan het bed van vergrijzend Nederland hun gebit in een bakje water te doen, hun billen te wassen. Wel consequent blijven AUB. Vol is vol!!!!

Tomas
22-12-05, 09:59
Ik vind het altijd wat verbazend dat linkse mensen dan opeens aanhangers blijken te zijn van het "eeuwige groei model".

Als je consequent bent en zo veel belang hecht aan het milieu dan zie je de vergrijzing als een zure appel waar we door heen moeten bijten. Lijkt mij.

jan1974
22-12-05, 10:00
Immigranten worden ook oud. Dan moeten die ook weer verzorgd worden. Lost dus niks op.

Bovendien heb ik vaak het idee dat immigranten die we nu hebben meer zorg ontvangen dan bieden.

Veel Verdonk stemmers hebben deze perceptie.

tr_imparator
22-12-05, 10:26
Geplaatst door jan1974

Bovendien heb ik vaak het idee dat immigranten die we nu hebben meer zorg ontvangen dan bieden.



Uit onderzoek blijkt dat immigranten juist weinig/niet gebruik maken van bestaande zorginstellingen(thuiszorg ed.)

jan1974
22-12-05, 10:48
Geplaatst door tr_imparator
Uit onderzoek blijkt dat immigranten juist weinig/niet gebruik maken van bestaande zorginstellingen(thuiszorg ed.)
De jeugd heeft zijn eigen vorm van zorg. Veel migranten hebben achterstanden, en hebben dus extra zorg nodig. Migrantenkinderen zijn extra duur omdat scholen meer geld krijgen voor het onderwijs van deze kinderen.

Ook dat ze vrij hoog scoren in criminaliteitscijfers hout veel mensen bezig, mensen die anders onze bejaarden hadden kunnnen verzorgen.

Misschien kunnen we een voorbeeld nemen aan Saoudie-Arabie, die stuurt hun gastarbeiders wel gewoon terug.

tr_imparator
22-12-05, 13:35
Geplaatst door jan1974


Veel migranten hebben achterstanden, en hebben dus extra zorg nodig. Migrantenkinderen zijn extra duur omdat scholen meer geld krijgen voor het onderwijs van deze kinderen.


Je zegt 2x hetzelfde. Kon je niks bedenken? Het werkt preventief: het zou meer kosten als je kinderen met achterstand niet meer steun zou geven.



Ook dat ze vrij hoog scoren in criminaliteitscijfers hout veel mensen bezig, mensen die anders onze bejaarden hadden kunnnen verzorgen.

Criminaliteitscijfers verschillen niet zoveel uit de doorsnee bevolking met dezelfde sociale status(opleiding).

Beide groepen die je noemt zijn klein en stellen in vergelijkng met de kosten die nodig zjin voor bijvoorbeeld de vergrijzing niet veel voor. Substutioneel is het onzin om te zeggen dat de totale allochtone populatie meer geld kost dan dat zij opbrengt, want dat is niet zo.


Misschien kunnen we een voorbeeld nemen aan Saoudie-Arabie, die stuurt hun gastarbeiders wel gewoon terug.

Als men dat in Nederland zou doen, zou Nederland verkeren in een economische crisis. Lees: uit Nederlandse bodem komt geen olie.

Met welke intentie je deze opmerking maakt is mij onbekend.

jan1974
22-12-05, 14:21
Nog steeds is de onderwijsvergoeding die scholen voor allochtone kinderen (van hoogopgeleide ouders) krijgen veel groter die van autochtone kinderen uit achterstandsgebieden van noord oost Friesland.

Wat ik wil zeggen is dat als je immigranten binnenlaat en ze blijven hier je er ook voor moet zorgen. Het is zeker niet per definitie zo dat je er automatisch beter van wordt.

De gastarbeiders zijn hier ook heengehaald met het verhaal dat ze tijdelijke arbeiders waren. We weten allemaal dat de meeste niet teruggegaan zijn, integendeel ze hebben via gezinhereniging/huwelijksmigratie juist meer mensen binnengehaald.

Veel mensen hebben hier gebruik gemaakt van bestaande rechten, maar je kan je voorstellen dat autochtonen heel erg huiverig zijn om weer te beginnen aan gastarbeiders.

mark61
22-12-05, 17:37
Geplaatst door Tomas
Ik vind het altijd wat verbazend dat linkse mensen dan opeens aanhangers blijken te zijn van het "eeuwige groei model".

Als je consequent bent en zo veel belang hecht aan het milieu dan zie je de vergrijzing als een zure appel waar we door heen moeten bijten. Lijkt mij.

Yep. Eigenaardig.

Olive Yao
22-12-05, 19:39
Vergrijzing is het ideale probleem: het lost zichzelf op.

Marsipulami
22-12-05, 22:16
Hoe meer migratie en hoe meer mensen aan het werk hoe beter voor het algemeen welzijn, de ouderenzorg en de staatskas. Alleen de bouwgrond wordt duurder.

Tomas
22-12-05, 22:22
Geplaatst door Marsipulami
Hoe meer migratie en hoe meer mensen aan het werk hoe beter voor het algemeen welzijn, de ouderenzorg en de staatskas. Alleen de bouwgrond wordt duurder.

Niet zozeer duurder, maar schaarser en iets voor een beperkte boven klasse. En het beetje leefmilieu dat er is wordt natuurlijk wat minder prettig en schoon. Maargoed. Om onduidelijke redenen bestaan al deze evidente problemen opeens niet (meer) voor een bepaald type mensen. En ik snap niet zo goed hoe dat komt.

Marsipulami
22-12-05, 22:32
Geplaatst door Tomas
Niet zozeer duurder, maar schaarser en iets voor een beperkte boven klasse. En het beetje leefmilieu dat er is wordt natuurlijk wat minder prettig en schoon. Maargoed. Om onduidelijke redenen bestaan al deze evidente problemen opeens niet (meer) voor een bepaald type mensen. En ik snap niet zo goed hoe dat komt.

Het is ook niet zo belangrijk. Gebieden met een grote economische activiteit trekken vanzelf mensen aan op zoek naar werk en een inkomen. De enige oplossing voor het migratievraagstuk is de werkloosheid stimuleren :p

Tomas
22-12-05, 22:34
Geplaatst door Marsipulami
Het is ook niet zo belangrijk. Gebieden met een grote economische activiteit trekken vanzelf mensen aan op zoek naar werk en een inkomen. De enige oplossing voor het migratievraagstuk is de werkloosheid stimuleren :p

I know. Ik heb het dan ook niet over migratiestromen en hun toekomst, maar over psychische fenomenen bij linkse mensen. Die begrijp ik niet.

Marsipulami
22-12-05, 22:41
Geplaatst door Tomas
I know. Ik heb het dan ook niet over migratiestromen en hun toekomst, maar over psychische fenomenen bij linkse mensen. Die begrijp ik niet.

Sinds wanneer distantieer jij je openlijk van links ?

Tomas
22-12-05, 22:43
Geplaatst door Marsipulami
Sinds wanneer distantieer jij je openlijk van links ?

Als 't me uitkomt.

Marsipulami
22-12-05, 22:56
Geplaatst door Tomas
Als 't me uitkomt.

Als ik moet kiezen tussen de strijd voor het redden van de pandabeer als soort en de strijd tegen de menselijke ellende op de wereld, dan kies ik voor het laatste. Dus vind ik het niet zo erg dat de bouwgrond schaarser wordt.

Tomas
22-12-05, 23:04
Geplaatst door Marsipulami
Als ik moet kiezen tussen de strijd voor het redden van de pandabeer als soort en de strijd tegen de menselijke ellende op de wereld, dan kies ik voor het laatste. Dus vind ik het niet zo erg dat de bouwgrond schaarser wordt.

Heb jij ook enige bewijs dat pandaberen zich tegenwoordig op de bouwgrondmarkt begeven?

Marsipulami
22-12-05, 23:13
Geplaatst door Tomas
Heb jij ook enige bewijs dat pandaberen zich tegenwoordig op de bouwgrondmarkt begeven?

Een ecologische bekommernis komt wel vaker in botsing met sociaal humanitaire bekommernissen.

Ik stel voor dat belasting op arbeid in Europa vervangen wordt door belasting op consumptie. Dan kunnen we meer (laaggeschoolde) mensen tewerk stellen en redden we ons leefmilieu via het principe 'de vervuiler betaalt'.

Tomas
22-12-05, 23:17
Geplaatst door Marsipulami
Een ecologische bekommernis komt wel vaker in botsing met sociaal humanitaire bekommernissen.

Ik stel voor dat belasting op arbeid in Europa vervangen wordt door belasting op consumptie. Dan kunnen we meer (laaggeschoolde) mensen tewerk stellen en redden we ons leefmilieu via het principe 'de vervuiler betaalt'.

Waarom al die moeite? Je kunt toch ook de pasgeborenen invriezen of opslaan in kisten met automatische voeding? Het gaat toch niet om levensvreugde. Het gaat om aantallen.

mark61
22-12-05, 23:22
Geplaatst door Tomas
Waarom al die moeite? Je kunt toch ook de pasgeborenen invriezen of opslaan in kisten met automatische voeding? Het gaat toch niet om levensvreugde. Het gaat om aantallen.

:hihi:

Marsipulami
22-12-05, 23:24
Geplaatst door Tomas
Waarom al die moeite? Je kunt toch ook de pasgeborenen invriezen of opslaan in kisten met automatische voeding? Het gaat toch niet om levensvreugde. Het gaat om aantallen.


"De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet voor ieders hebzucht"

Mahatma Gandhi (1869-1948)

jan1974
22-12-05, 23:26
Geplaatst door Marsipulami
Hoe meer migratie en hoe meer mensen aan het werk hoe beter voor het algemeen welzijn ....
Dit is het multi-culti sprookje.

Marsipulami
22-12-05, 23:30
Geplaatst door jan1974
Dit is het multi-culti sprookje.

Het gebeurt wel vaker dat sprookjes een waardevolle boodschap in zich dragen.

mark61
22-12-05, 23:32
Geplaatst door Marsipulami
"De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet voor ieders hebzucht"

Mahatma Gandhi (1869-1948)

Dat was voor ie die 1 miljard Indiërs kon aanschouwen.

jan1974
22-12-05, 23:37
Geplaatst door Marsipulami
Het gebeurt wel vaker dat sprookjes een waardevolle boodschap in zich dragen.
Ja, maar volgens het sprookje is F. de Winter een "wolf in schaapskleren", terwijl het gewoon een mens is. Niet meer of minder dan andere Belgen.

Men maakt van hem (en zijn volgelingen) een boeman, een slechte tovenaar. Als het een vrouw was geweest zou hij voor Heks zijn uitgemaakt.

Marsipulami
22-12-05, 23:41
Geplaatst door jan1974
Ja, maar volgens het sprookje is F. de Winter een "wolf in schaapskleren", terwijl het gewoon een mens is. Niet meer of minder dan andere Belgen.

Men maakt van hem (en zijn volgelingen) een boeman, een slechte tovenaar. Als het een vrouw was geweest zou hij voor Heks zijn uitgemaakt.

Nee hoor Filip Dewinter vertolkt op een correcte wijze de vragen en bekommernissen die bij een groot deel van de bevolking leven. Maar dat betekent niet dat de door hem voorgestelde oplossingen de juiste oplossingen zijn. Er zijn creatievere antwoorden mogelijk.

Marsipulami
22-12-05, 23:47
Geplaatst door mark61
Dat was voor ie die 1 miljard Indiërs kon aanschouwen.

En toch leden er ontzettend veel mensen honger in de tijd dat er veel minder mensen woonden op de planeet. Kijk effe naar het schilderij van de aardappeleters van Van Gogh. Het dichtbevolkte Europa vernietigt voedseloverschotten om de prijs op peil te houden. Het probleem is niet de bevolkingsaantallen, maar het gebrek aan humaniteit en tussenmenselijke solidariteit.

jan1974
22-12-05, 23:49
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor Filip Dewinter vertolkt op een correcte wijze de vragen en bekommernissen die bij een groot deel van de bevolking leven. Maar dat betekent niet dat de door hem voorgestelde oplossingen de juiste oplossingen zijn. Er zijn creatievere antwoorden mogelijk. Creatieve oplossingen: weet jij meer dan mij?

Marsipulami
22-12-05, 23:54
Geplaatst door jan1974
Creatieve oplossingen: weet jij meer dan mij?

Zelfs die mogelijkheid is niet helemaal uit te sluiten. :fplet:

mark61
22-12-05, 23:58
Geplaatst door Marsipulami
En toch leden er ontzettend veel mensen honger in de tijd dat er veel minder mensen woonden op de planeet.

Dat moet het bewijs zijn dat als de bevolking explodeert er minder honger zal zijn? :confused:


Kijk effe naar het schilderij van de aardappeleters van Van Gogh.

Das geen honger, sukkel. Honger is dat elk jaar vaste prik 10% van de bevolking sterft. Zo was dat vroeger in Afrika. En nu nog hier en daar.


Het dichtbevolkte Europa vernietigt voedseloverschotten om de prijs op peil te houden. Het probleem is niet de bevolkingsaantallen, maar het gebrek aan humaniteit en tussenmenselijke solidariteit.

We hebben het hier nou al 10 keer over gehad en je blijft maar drammen. Voor de laatste keer: de mens vernietigt de aarde. 10 miljard mensen doen dat nog veel sneller. Nog ff en de Sahara grenst aan de kust. Het Midden-Oosten maakt in snel tempo eindige watervoorraden op. Zuid-Amerika verandert in een monocultureel stofnest. Maar gewoon doorfokken. :duim:

~Panthera~
23-12-05, 00:05
Geplaatst door mark61


Voor de laatste keer: de mens vernietigt de aarde. 10 miljard mensen doen dat nog veel sneller. Nog ff en de Sahara grenst aan de kust. Het Midden-Oosten maakt in snel tempo eindige watervoorraden op. Zuid-Amerika verandert in een monocultureel stofnest.


Misschien is dat wel de bedoeling van een "hoger plan". :hihi:

Out with a bang of zo.

mark61
23-12-05, 00:14
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien is dat wel de bedoeling van een "hoger plan". :hihi:

Out with a bang of zo.

Sjit, dat hadden ze niet gezegd. Dat het niet alleen met een Big Bang begon, maar ook eindigde. Maar tenslotte streeft elke gelovige naar de Apocalyps. Nogal nihilistisch, come to think of it.

Marsipulami
23-12-05, 00:20
Geplaatst door mark61
Dat moet het bewijs zijn dat als de bevolking explodeert er minder honger zal zijn? :confused:

Het toont in ieder geval aan dat honger en armoede weinig met bevolkingsaantallen te maken heeft. Toen er in Europa nog maar weinig mensen waren werd er meer armoede geleden dan actueel, nu we met velen zijn. Klopt dit of niet ?



Das geen honger, sukkel. Honger is dat elk jaar vaste prik 10% van de bevolking sterft. Zo was dat vroeger in Afrika. En nu nog hier en daar.

Afrika heeft zoals de rest van de wereld nood aan een grotere solidariteit tussen de rijke en de arme landen.



We hebben het hier nou al 10 keer over gehad en je blijft maar drammen. Voor de laatste keer: de mens vernietigt de aarde.

Overconsumptie en vervuiling vernietigt de aarde, niet de mens.



10 miljard mensen doen dat nog veel sneller.

Als de hele wereld zo dicht bevolkt zou zijn als Nederland, dan waren we minimaal met zo'n vijftig miljard. En toch is het beter in Nederland leven dan in het overgrote deel van de andere landen op de wereld.


Nog ff en de Sahara grenst aan de kust. Het Midden-Oosten maakt in snel tempo eindige watervoorraden op. Zuid-Amerika verandert in een monocultureel stofnest. Maar gewoon doorfokken. :duim:

Ieder kind dat geboren wordt is een teken dat God nog steeds geloof in mensen. Tomas wil het probleem van de vergrijzing oplossen door de vooruitgang van de technologie en wetenschap. Ik wil graag het probleem van de -vermeende- overbevolking oplossen door middel van wetenschap en technologie.

~Panthera~
23-12-05, 00:23
Geplaatst door mark61
Sjit, dat hadden ze niet gezegd. Dat het niet alleen met een Big Bang begon, maar ook eindigde. Maar tenslotte streeft elke gelovige naar de Apocalyps. Nogal nihilistisch, come to think of it.


Ashes to ashes. :hihi:

Zit wel iets in. lekker nikserig.
Ik bedoel maar, wie zegt dat iets zin zou moeten hebben ? :stout:

~Panthera~
23-12-05, 00:25
Geplaatst door Marsipulami
Overconsumptie en vervuiling vernietigt de aarde, niet de mens.



Niet de mens ? goh, dus bv de kikkers zijn aan het overconsumeren ?
Das nieuw.
Geinig. :moe:

mark61
23-12-05, 00:26
Geplaatst door Marsipulami
Het toont in ieder geval aan dat honger en armoede weinig met bevolkingsaantallen te maken heeft.

Dram, dram, dram. Je bent een nihilistische wereldvernietiger.

mark61
23-12-05, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
Ashes to ashes. :hihi:

Zit wel iets in. lekker nikserig.
Ik bedoel maar, wie zegt dat iets zin zou moeten hebben ? :stout:

Nou ja, het gekke is, gelovigen zijn juist vol van zingeving. Ze zetten zich af tegen vermeend nihilistische ongelovigen.

~Panthera~
23-12-05, 00:34
Geplaatst door mark61
Nou ja, het gekke is, gelovigen zijn juist vol van zingeving. Ze zetten zich af tegen vermeend nihilistische ongelovigen.


Gek, ik heb altijd geleerd overal "waarom" bij af te vragen.
Geloof niet zomaar iets.
Zal wel aan mij liggen. :hihi: