PDA

Bekijk Volledige Versie : Konijnendieven slaan slag voor Kerstmis



~Panthera~
22-12-05, 14:29
Konijnendieven slaan slag voor Kerstmis

Uitgegeven: 22 december 2005 12:12

SITTARD - Onbekenden hebben deze week alle konijnen gestolen van een zorgboerderij in Sittard. Voor het derde jaar op rij worden vlak voor kerst konijnen weggenomen bij zorgboerderij Ophovenerhof, waar mensen met beperkingen als dagbesteding dieren verzorgen en "erg gehecht zijn aan de knuffelkonijntjes".

"In en in triest", noemt beheerder L. Moers de diefstal. "Dat mensen met kerst graag een konijn in de pan hebben, is tot daar aan toe. Maar de mensen die hier gehecht zijn aan hun konijntje lopen nu met de ziel onder hun arm", zegt Moers.


Moers deed donderdag aangifte van diefstal. Pogingen van dieven om in de nacht van woensdag op donderdag ook de dwergvarkentjes te stelen, mislukten. "Die hadden we toevallig woensdag al weggehaald", aldus Moers. "Uit voorzorg." De dieven richtten bovendien veel schade aan in hokken en afzettingen.



Hier kan ik wel zo sjagerrijnig van worden. :boos:

Asoos. :moe:

Rourchid
22-12-05, 18:52
Geplaatst door ~Panthera~
Konijnendieven slaan slag voor Kerstmis

Uitgegeven: 22 december 2005 12:12

SITTARD - Onbekenden hebben deze week alle konijnen gestolen van een zorgboerderij in Sittard.
Moge hun kerstbomen en woningen tot op de grond afbranden!

~Panthera~
22-12-05, 23:56
Geplaatst door Joacim
Moge hun kerstbomen en woningen tot op de grond afbranden!


Amen. :D

MaRiaH
23-12-05, 00:19
Geplaatst door Joacim
Moge hun kerstbomen en woningen tot op de grond afbranden!

ik ben het zo maar met je eens.. :hihi:

Ik word doodziek van dit soort verhalen... :moe:

~Panthera~
23-12-05, 00:35
Geplaatst door MaRiaH
ik ben het zo maar met je eens.. :hihi:

Ik word doodziek van dit soort verhalen... :moe:



Precies: mogen hun glazen oog er ook uit donderen. :duivels:

MaRiaH
23-12-05, 00:39
Geplaatst door ~Panthera~
Precies: mogen hun glazen oog er ook uit donderen. :duivels:

:lol:
en een flinke buikgriep krijgen zodat het konijn hun neus weer uitkomt... :gniffel:

waterfiets
23-12-05, 08:26
Bah walgelijk, nu maar hopen dat die konijnen in hun dromen terugkomen en holen in hun hersenen graven totdat ze smeken om genade ...

mulan
23-12-05, 14:49
Wetend dat die konijntjes niet ontvoerd zijn door mensjes die hen zo leuk vonden dat ze ze gekidnapped hebben maar door asociale konijnenvreters sus ik mezelf toch met de gedachte dat ze ergens vrolijk lopen rond te springen :aanwal:

mark61
23-12-05, 15:00
Geplaatst door mulan
Wetend dat die konijntjes niet ontvoerd zijn door mensjes die hen zo leuk vonden dat ze ze gekidnapped hebben maar door asociale konijnenvreters sus ik mezelf toch met de gedachte dat ze ergens vrolijk lopen rond te springen :aanwal:

In de knijnenhemel! Tis tenslotte een djihadi konijn (de beer is de zionist):

Broer konijn leert de beer een liedje
Broer konijn had de varkens van mevrouw Reyford gedood, maar mevrouw Reyford wist niet, dat broer konijn het gedaan had. Daarom zei ze tegen hem: "Als jij me vertelt, wie mijn varkens gedood heeft, geef ik je mijn dochter tot vrouw." Broer konijn antwoordde haar, dat hij er wel achter zou komen. Hij ging naar meneer Beer en vertelde: "Er zijn een paar dames, die een feest willen geven. Jij hebt zo'n mooie stem. Jij moet op het feest een bas-solo zingen." De beer voelde zich zeer gevleid. "Graag," zei hij. Toen zei broer konijn: "Ik zal je van te voren nog zangles geven. Luister goed naar me en doe alles, wat ik zeg." - "Doe ik," bromde de beer. Broer konijn zei: "Ik zal je nu een liedje voorzingen. Let goed op. Als ik bij het couplet kom, waar staat:
Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht,
Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht?
dan zing jij op de achtergrond:
Wie anders dan ik."
Dus broer konijn begon te zingen:
"Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht,
Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht?"
En de beer vulde met zijn bas aan:
"Wie anders dan ik."
Broer konijn zei: "Heel goed, broer beer. Dat klinkt werkelijk uitstekend. Je hebt ook zo'n mooie stem." Toen de oude beer dat hoorde, was hij reuze trots op zichzelf. Hij kon bijna niet wachten tot de dag, waarop hij op het feest zijn kunsten mocht vertonen.

Maar de dag kwam. Broer konijn en de beer wandelden naar het huis van mevrouw Reyford. Het konijntje begon te zingen:
"Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht,
Wie heeft de varkens van mevrouw Reyford geslacht?"
En de heer bromde de tweede stem:
"Wie anders dan ik."
Toen schoot mevrouw Reyford op de beer. Gewond vluchtte hij terug het bos in. Broer konijn zei echter tegen mevrouw Reyford: "Heb ik het niet meteen gezegd? Meneer Beer heeft uw varkens op zijn geweten." Vanuit het bos schold de beer: "Wacht maar, broertje konijn. Op een goeie dag zet ik het je betaald."

Die oude broer konijn lachte alleen maar. Later ving de beer het konijn en riep: "Nu zal je sterven." Broer konijn jammerde: "Alsjeblieft, laat me leven. Maak me niet dood, alsjeblieft." - "Goed," zei de beer, "maar dan moet je honing voor me halen."

Het konijntje wees de beer de weg naar een boom in het bos. "Hier is honing," sprak hij. De beer stak zijn kop in de boom, en toen tuimelde er een zwerm bijen over hem heen, en die stak hem aan alle kanten. Hij brulde van de pijn. Broer konijn ging er echter vlug vandoor en riep naar de beer: "Allemaal steken, allemaal steken!"


EINDE

--------------------------------------------------------------------------------




Bron van deze versie:
"Volkssprookjes en legenden uit Zwart Amerika" verzameld door Frederik Hetmann. Uitgeverij Elmar, z.j.

Toelichting:
Uit de Afro-Amerikaanse verteltraditite.

:vreemd:

mark61
23-12-05, 15:01
http://www.knutselidee.nl/kleuren/konijnmetwortel.gif