PDA

Bekijk Volledige Versie : Dominee Visser zou Theo van Gogh wel ‘een klap voor zijn muil willen geven’



MO_NL
23-12-05, 12:49
Dominee Visser zou Theo van Gogh wel ‘een klap voor zijn muil willen geven’

Dominee Visser wordt gek van Leefbaren

ROTTERDAM - Hij zou Theo van Gogh wel ‘een klap voor zijn muil willen geven’, van Leefbaar Rotterdam wordt hij ‘steeds agressiever’, het CDA is ‘een partij van schijtluizen’, en en passant vraagt hij zich af: ‘Waar blijft de verdraagzaamheid?’

Ziedaar een stichtelijk woord van Hans Visser, predikant van de Rotterdamse Pauluskerk, in een interview in het kerstnummer van het christelijke opinieblad Volzin.

Dominee Visser is altijd een onconventionele dominee geweest, en de jaren maken hem niet milder. Daarin speelt natuurlijk mee dat de tijdgeest hem niet erg in de zeilen blaast.


Visser, held van de strijd tegen de kruisraketten, en sinds ruim een kwart eeuw namens zijn Pauluskerk kampioen van de verschoppelingen in het algemeen en junks in het bijzonder, voelt zich niet erg senang in Rotterdam-sinds-Fortuyn. Sinds Leefbaar Rotterdam vier jaar geleden aan de macht kwam, is er door de stad een wind gaan waaien van uitsluiting en respectloosheid, zo parafraseert Volzin de dominee.

‘Die partij is gebaseerd op niets, kent warmte noch uitgangspunten’, aldus Visser. ‘Leefbaarleider Pastors heeft nog nooit een boek over de islam gelezen, maar hij maakt moslims wel voortdurend zwart. Op dat punt is hij dom. Net als Theo van Gogh dat was. Hij was een goede filmmaker, maar voor zijn columns had ik hem graag een klap op zijn muil willen geven.’

De afgelopen jaren botste Visser voortdurend met Leefbaar. Verbood het college bedelen, hing hij in grote letters op zijn kerk: ‘Geef niet om hem maar aan hem.’ Riep het college nieuwkomers op tot inburgering, riep Visser: Rotterdammers moeten uitburgeren.’

Hij heeft de afgelopen jaren als zeer zwaar ervaren. Leefbaar misdroeg zich en coalitiegenoot CDA liet dat rustig gebeuren. ‘Ik heb sterk overwogen te emigreren’, vertrouwt hij Volzin toe.

‘De komende vier jaar worden nog veel zwaarder voor meneer Visser’, voorspelt Marianne van den Anker, Leefbaar-wethouder voor veiligheid en gezondheidszorg, die in die functies voortdurend tegen de dominee aan loopt.

‘Ik krijg zo langzamerhand echt helemaal tabak van dat mantraatje van hem, dat wij alleen maar repressief bezig zijn’, aldus Van den Anker. ‘Wij doen meer voor verslaafden dan hij. Hij heeft jarenlang geroepen dat hij met niemand iets te maken had, omdat hij een kerk was. Maar hij is een noodopvang en hij krijgt subsidie. Daar zijn regels voor en daar gaat hij zich aan houden.’

bron: Volkskrant

MaRiaH
23-12-05, 13:11
Geplaatst door MO_NL
Dominee Visser zou Theo van Gogh wel ‘een klap voor zijn muil willen geven’

Daar is ie iets te laat mee.. :stomp:

waterfiets
23-12-05, 13:25
Dominee Visser hoorde je ook erg weinig zeggen over het feit dat die verslaafden die hij allemaal een gedoogruimte wilde geven en een kopje soep daarnaast voor honderden euro's per dag moeten stelen van mensen die er hard voor moeten werken. Kortom, zijn sociale bewogenheid was wel wat eenzijdig.

_h4T3D_sE7eN
23-12-05, 13:42
Geplaatst door waterfiets
Dominee Visser hoorde je ook erg weinig zeggen over het feit dat die verslaafden die hij allemaal een gedoogruimte wilde geven en een kopje soep daarnaast voor honderden euro's per dag moeten stelen van mensen die er hard voor moeten werken. Kortom, zijn sociale bewogenheid was wel wat eenzijdig.


Misschien kreeg ie de gelegenheid ook niet omdat te laten horen. De media ligt niet echt wakker van dit soort zaken. Eerder uitspraken als 'ik wil hem een klap verkopen', dat scoort natuurlijk altijd.

Wortel
23-12-05, 14:24
‘Ik krijg zo langzamerhand echt helemaal tabak van dat mantraatje van hem, dat wij alleen maar repressief bezig zijn’, aldus Van den Anker. ‘Wij doen meer voor verslaafden dan hij. Hij heeft jarenlang geroepen dat hij met niemand iets te maken had, omdat hij een kerk was. Maar hij is een noodopvang en hij krijgt subsidie. Daar zijn regels voor en daar gaat hij zich aan houden.’

Nou ken ik Visser al heel wat jaren persoonlijk en ik weet daarom van binnenuit dat hij er een geheel eigen stijl van werken op nahoudt.
Binnen de omgeving waarin hij werken moet heb ik het bijgevolg ook wel eens, noodgedwongen door de situatie, heel erg "fysiek" zien worden, maar dan ging het louter en alleen om het handhaven van de orde op de werkvloer in eigen kerk.
Evengoed hebben die wrijvingen tussen hem en van den Anker uiteindelijk niets te maken met werkstijl maar alles met visie. En hoe je het ook wendt of keert, wat Leefbaar Rotterdam laat zien aan gedachtengoed over de Islam is ronduit achterlijk. Dat Leefbaar meer zou doen voor verslaafden dan Visser vind ik in het licht van zijn jarenlange inspanningen, om het heel mild te zeggen, een loze slag in de lucht.


Dominee Visser hoorde je ook erg weinig zeggen over het feit dat die verslaafden die hij allemaal een gedoogruimte wilde geven en een kopje soep daarnaast voor honderden euro's per dag moeten stelen van mensen die er hard voor moeten werken. Kortom, zijn sociale bewogenheid was wel wat eenzijdig.

Juist daarom pleitte hij al jaren voor legalisering en strikte regulering van druggebruik. Juist daarin is hij altijd weggehoond door allerlei halfblinde kruisridders, momenteel met Leefbaar Rotterdam voorop.

~Panthera~
23-12-05, 14:54
Geplaatst door waterfiets
Dominee Visser hoorde je ook erg weinig zeggen over het feit dat die verslaafden die hij allemaal een gedoogruimte wilde geven en een kopje soep daarnaast voor honderden euro's per dag moeten stelen van mensen die er hard voor moeten werken. Kortom, zijn sociale bewogenheid was wel wat eenzijdig.



3 x raden waarom ie drugs wil legaliseren ? :rolleyes:

Dan hoeven ze niet meer van die "hardwerkende eerlijke mensjes" te stelen.

waterfiets
23-12-05, 21:17
Geplaatst door ~Panthera~
3 x raden waarom ie drugs wil legaliseren ? :rolleyes:

Dan hoeven ze niet meer van die "hardwerkende eerlijke mensjes" te stelen.

Ja je kan zo veel willen maar in internationaal verband is dat volstrekt onmogelijk. We zijn met ons soft drugs beleid internationaal toch al niet geliefd. Kortom, hij is een beetje zweverig en houdt weinig rekening met de mensen die tussen die junks moeten wonen en uitgescholden en bedreigd worden als ze hun eigen woning in willen. Ik heb het niet zo op junks omdat ik in de binnenstad van amsterdam heb gewoond en zag wat ze allemaal deden om aan hun gerief te komen. Ik heb er zelf ook duizenden guldens schade door geleden. Om ze dan een warm tehuis te geven waar ze lekker een hapje kunnen eten (gratis natuurlijk) dat gaat er bij mij niet in. Ze moeten met pek en veren de stad uit gesmeten worden. Laat ze maar op een boerderij gaan werken / afkicken. Maar gedoog die mensen niet !

observer
23-12-05, 21:22
Dat Leefbaar meer zou doen voor verslaafden dan Visser vind ik in het licht van zijn jarenlange inspanningen, om het heel mild te zeggen, een loze slag in de lucht. je bedoeld het jarenlang toelaten van dealen en verhandelen van gestolen spullen

of mischien de jarenlange overlast die zijn "kudde"veroorzaakt

of mischien het feit dat hij meer aandacht heeft voor het bovenstaande dan voor het van de drugsafhelpen van deze mensen

hoop dat de geest van theo hem gedurende de kerst de huid vol komt schelden

Wortel
23-12-05, 22:29
A: je bedoeld het jarenlang toelaten van dealen en verhandelen van gestolen spullen

B: of mischien de jarenlange overlast die zijn "kudde"veroorzaakt

C:of mischien het feit dat hij meer aandacht heeft voor het bovenstaande dan voor het van de drugsafhelpen van deze mensen

D: hoop dat de geest van theo hem gedurende de kerst de huid vol komt schelden

A: Je reinste nonsens. Ik heb zelf enkele jaren als vrijwilliger in de Pauluskerk van Visser gewerkt en noch het een noch het ander is door Visser structureel gefaciliteerd. Er zijn wel gesprekken geweest over en experimenten geweest met de vrije verstrekking van drugs aan de echte die-hards onder de gebruikers die nooit de scene, tenzij in een kist, zouden verlaten. En ja: deze mensen -en zeker het pimpgajes- zijn geen koorknaapjes.

B: Die overlast is in mijn optiek veroorzaakt door het stedelijke beleid dat is gevoerd. Druggebruikers gedragen zich nu eenmaal net als water. Ze zoeken het laagste punt op. Zo zijn ze steeds de stad doorgegolfd.
Daarbij is het niet "zijn" kudde maar een maatschappelijk probleem. De laatste jaren maakten we ook steeds meer mee dat we psychiatrische patienten over de vloer kregen, omdat de "reguliere" hulpverlening naar eigen zeggen niets meer kon beginnen. "Ga maar naar de Pauluskerk" was dan het devies.

C: Je geeft hiermee niet echt aan te beseffen met wat voor weerbarstige werkelijkheid je hier te maken hebt. Het klinkt een beetje als George Bush die roept dat hij in Irak "de democratie" gaat implementeren.

D: Ik hoop dat de geest van Theo met kerst rust mag vinden bij een engel die hem in oneindige zachtheid uitlegt dat schelden nooit erg veel zin heeft.

Juliette
23-12-05, 23:05
Geplaatst door waterfiets
Dominee Visser hoorde je ook erg weinig zeggen over het feit dat die verslaafden die hij allemaal een gedoogruimte wilde geven en een kopje soep daarnaast voor honderden euro's per dag moeten stelen van mensen die er hard voor moeten werken. Kortom, zijn sociale bewogenheid was wel wat eenzijdig.

Zware veronderstelling. Hard werkende mensen kunnen evengoed smerige misdadigers zijn. Hard werken is geen waarde op zich.

jan1974
23-12-05, 23:22
Geplaatst door MO_NL
Dominee Visser zou Theo van Gogh wel �een klap voor zijn muil willen geven�

Dominee Visser wordt gek van Leefbaren

ROTTERDAM - Hij zou Theo van Gogh wel �een klap voor zijn muil willen geven�, van Leefbaar Rotterdam wordt hij �steeds agressiever�, het CDA is �een partij van schijtluizen�, en en passant vraagt hij zich af: �Waar blijft de verdraagzaamheid?�

.....
bron: Volkskrant

van .... wordt hij steeds aggressiever.... Waar blijft de verdraagzaamheid?

Ik denk dat deze dominee er gewoon een tijd tussenuit moet.

In zijn positie moet je samenwerken met de gemeente en er niet op gaan schelden. Als je al zolang met zoiets bezig bent, dan moet je gewoon een tijd rust nemen.

waterfiets
24-12-05, 07:47
Geplaatst door Juliette
Zware veronderstelling. Hard werkende mensen kunnen evengoed smerige misdadigers zijn. Hard werken is geen waarde op zich.

Nou hard werken zou veel van die junks weer op het rechte pad brengen. In die zin vind ik hard werken best een waarde. Vandaar mijn suggestie om ze naar boerderijen te brengen en daar aan het werk te zetten. Dat misdadigers ook hard werken is een beetje een flauwe afleidingsmanoeuvre. Ik bedoel het binnen het kader van de wet uiteraard.

Marsipulami
24-12-05, 08:07
Is de Pauluskerk in Rotterdam er nog altijd ? Die ging toch sluiten ?

Wortel
24-12-05, 08:31
In het kader van de geplande stadsvernieuwing gaat ook het gebouw van de huidige Pauluskerk op termijn tegen de vlakte. Visser is zo link omdat het alternatief voor de opvang, qua bereidheid van het stadsbestuur, maar zeer moeilijk en mondjesmaat van de grond lijkt te komen. En dan voorziet hij pas echt overlastproblemen.

Marsipulami
24-12-05, 08:38
Geplaatst door Wortel
In het kader van de geplande stadsvernieuwing gaat ook het gebouw van de huidige Pauluskerk op termijn tegen de vlakte. Visser is zo link omdat het alternatief voor de opvang, qua bereidheid van het stadsbestuur, maar zeer moeilijk en mondjesmaat van de grond lijkt te komen. En dan voorziet hij pas echt overlastproblemen.

Wat is er nog over op dit ogenblik van de werking van enkele jaren geleden ?