PDA

Bekijk Volledige Versie : Problems met mediaplayer



Dolle Fatima
23-12-05, 21:23
Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd, speelt media player alle avi bestanden af zonder geluid. Voor de rest doen de boxen het prima. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan fixen???

:watte?:

Ow ja, ik ben echt zielig want quicktime heeft me ook al in de steel gelaten. Die weet ineens niet meer wat avi is.

mark61
23-12-05, 21:52
Geplaatst door Dolle Fatima
Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd, speelt media player alle avi bestanden af zonder geluid. Voor de rest doen de boxen het prima. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan fixen???

:watte?:

Ow ja, ik ben echt zielig want quicktime heeft me ook al in de steel gelaten. Die weet ineens niet meer wat avi is.

Dat tweede ligt voor de hand. Je avi bestanden zijn gekaapt door de mediaplayer. Die moet je bij mediaplayer eruit gooien in een lijstje 'bestanden die media player moet afspelen'.

Met geluid kan ik je niet helpen, probeer zelf al een eeuw mijn geluidskaart aan de praat te krijgen. Is ie wel goed geïnstalleerd?

Rudy
23-12-05, 22:01
Geplaatst door Dolle Fatima
Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd, speelt media player alle avi bestanden af zonder geluid. Voor de rest doen de boxen het prima. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan fixen???

:watte?:

Ow ja, ik ben echt zielig want quicktime heeft me ook al in de steel gelaten. Die weet ineens niet meer wat avi is.

Fatima,

Ga eens via het "start-menu" naar "Bureau-asseccoires", vandaar via "Entertainment" naar "Volume regeling".

Je vindt er een panel met schuifschakelaars en vinkjes.

Kijk eens of de schuifschakelaar volume toevallig niet volledig naar beneden is, of het vakje "dimmen" niet is aangevinkt.

Te onthouden principe: dit panel heeft voorrang op alle players.

Rudy

Dolle Fatima
23-12-05, 22:36
Zie je PM

Rudy
23-12-05, 23:01
Geplaatst door Dolle Fatima
Zie je PM

ok, gelezen.

Goed, ik zie nog één oorzaak van het probleem: "codecs"

Voor heel wat AVI-bestanden heb je een "codec" nodig om het bestand te kunnen spelen.

Microsoft heeft een pakket codecs beschikbaar die je kan downloaden voor de Media Player. Er bestaan ook nog andere codecs, van andere fabrikanten, afhankelijk ook van hoe het avi-bestand werd gecodeerd. DivX bijvoorbeeld. Een handig pakket zijn bijvoorbeeld de codecs van Kazaa Lite die de meeste avi-bestanden ondersteunen. Een beetje googlen en dan lukt het wel.
Als je gratis codecs van minder bekende producenten installeert, let wel op voor spyware, adaware, virussen en wat weet ik allemaal voor rommel.