PDA

Bekijk Volledige Versie : Gewonden door verwarmingslek R'dam



~Panthera~
24-12-05, 13:43
Gewonden door verwarmingslek R'dam

***************************************
ROTTERDAM In het centrum van Rotterdam
zijn zeker zes mensen gewond geraakt
door een lek in de stadsverwarming.Eén
van hen ligt in kritieke toestand in
het ziekenhuis.Inmiddels is het lek
gedicht.

Door het lek kwam stoom en water vrij.
Het water stroomde langs de winkels op
de Coolsingel en in de zogenoemde
Koopgoot.Alle hulpdiensten in Rotterdam
werden ingeschakeld.

De gewonden hebben brandwonden doordat
het kokende water over hun voeten heen
stroomde.Het lek in de leiding in
Rotterdam is ontstaan in de Korte
Hoogstraat.

Gerard074
24-12-05, 13:47
Het lek:


http://www.vanderrijk.nl/fotos/20051224/chaosin010.htm

Joesoef
24-12-05, 15:19
Ik heb een pleurishekel aan stadsverwarming. Baas in eigen huis, eigen cv en koken op gas. Nee hoor, in Rotterdam moet je op de stadsverwarming en moet je koken op 'elektra' . Beter voor het milieu zg dat koken op gas. Elektra valt in rotterdam zeker uit de lucht.....

jochie
24-12-05, 15:21
Geplaatst door Joesoef
Ik heb een pleurishekel aan stadsverwarming. Baas in eigen huis, eigen cv en koken op gas. Nee hoor, in Rotterdam moet je op de stadsverwarming en moet je koken op 'elektra' . Beter voor het milieu zg dat koken op gas. Elektra valt in rotterdam zeker uit de lucht.....

Het valt me op dat jij nogal vaak een 'pleurishekel' hebt aan allerlei Nederlandse zaken en aspecten..... voel je je hier wel thuis?

Joesoef
24-12-05, 15:25
Geplaatst door jochie
Het valt me op dat jij nogal vaak een 'pleurishekel' hebt aan allerlei Nederlandse zaken en aspecten..... voel je je hier wel thuis?


Nee niet echt (NL dan, dit forum wel :hihi: ).

jochie
24-12-05, 15:32
Geplaatst door Joesoef
Nee niet echt (NL dan, dit forum wel :hihi: ).

is er een fysieke plek waar je je wel thuis voelt?

Joesoef
24-12-05, 15:33
Geplaatst door jochie
is er een fysieke plek waar je je wel thuis voelt?


Sorry knul, ik ben niet van de verkeerde kant.

jochie
24-12-05, 15:37
Geplaatst door Joesoef
Sorry knul, ik ben niet van de verkeerde kant.

a: dat bedoelde ik niet!

b: mijn kant is voor mij geen verkeerde kant! Dit is een stigmatiserende beledigende opmerking!!

c: What you give is what you get: JIJ bent VERKEERD!!

mark61
24-12-05, 17:50
Geplaatst door Joesoef
Ik heb een pleurishekel aan stadsverwarming. Baas in eigen huis, eigen cv en koken op gas. Nee hoor, in Rotterdam moet je op de stadsverwarming en moet je koken op 'elektra' . Beter voor het milieu zg dat koken op gas. Elektra valt in rotterdam zeker uit de lucht.....

Stadsverwarming wordt geacht goed voor het milieu te zijn, omdat het restwarmte benut. Als ik goed ben ingelicht.

Nieuwbouw wordt dacht ik gasloos gebouwd omdat ze ervanuit gingen dat het gas zou opraken en men op elektra zou overstappen voor die huizen waren afgeschreven. Of ook wel om veiligheidsredenen. En goedkoper zal het beslist wel zijn. Maar ook dat weet ik niet zeker. Intussen gaat gas gewoon door, dus wat dat betreft was het een vergissing.

mark61
24-12-05, 17:50
Geplaatst door Joesoef
Sorry knul, ik ben niet van de verkeerde kant.

Waar slaat dat nou op?

Joesoef
24-12-05, 19:33
Geplaatst door mark61
Waar slaat dat nou op?


Een flauwe grap op zijn vraag naar mijn favo fysieke plekje.

Hoe kan ik het nu weten dat hij ook zo is? Staat niet in zn profiel oid.

Joesoef
24-12-05, 19:49
Geplaatst door mark61
Stadsverwarming wordt geacht goed voor het milieu te zijn, omdat het restwarmte benut. Als ik goed ben ingelicht.

Nieuwbouw wordt dacht ik gasloos gebouwd omdat ze ervanuit gingen dat het gas zou opraken en men op elektra zou overstappen voor die huizen waren afgeschreven. Of ook wel om veiligheidsredenen. En goedkoper zal het beslist wel zijn. Maar ook dat weet ik niet zeker. Intussen gaat gas gewoon door, dus wat dat betreft was het een vergissing.

Veilig? dat zien we in Rotterdam, ongelukken en storingen.

Een elektriciteitscentrale heeft incl gebruik van restcapaciteit een rendement van max 40%. Een HR ketel heeft een rendement van ca.55/ 60%.
Vanwege het idioot lage rendement van elektra zal een elektrisch koken nooit een hoger rendement hebben dan 30% iets lager dan het rendement van een gaskookplaat.
Bovendien, koken gaat alleen op gas.

jochie
24-12-05, 22:40
Geplaatst door Joesoef
Bovendien, koken gaat alleen op gas.

dan ga jij toch lekker aan het gas!!

Joesoef
24-12-05, 22:44
Geplaatst door jochie
dan ga jij toch lekker aan het gas!!


Idd, ik ga aan het gas. Ga kijken of er iets over in het koopcontract staat of apv. Anders zet ik een lpg tank in de schuur en leg een leiding tot de keuken. Anders word het een jaren 30 huis. :chef:

mark61
24-12-05, 23:05
Geplaatst door Joesoef
Veilig? dat zien we in Rotterdam, ongelukken en storingen.

Een elektriciteitscentrale heeft incl gebruik van restcapaciteit een rendement van max 40%. Een HR ketel heeft een rendement van ca.55/ 60%.
Vanwege het idioot lage rendement van elektra zal een elektrisch koken nooit een hoger rendement hebben dan 30% iets lager dan het rendement van een gaskookplaat.
Bovendien, koken gaat alleen op gas.

Dat zal de aannemer worst wezen.

Joesoef
24-12-05, 23:22
Geplaatst door mark61
Dat zal de aannemer worst wezen.


Subsidie. Plus nuts bedrijven die er aardig aan verdienen.

observer
25-12-05, 12:43
Geplaatst door Joesoef
Veilig? dat zien we in Rotterdam, ongelukken en storingen.

Een elektriciteitscentrale heeft incl gebruik van restcapaciteit een rendement van max 40%. Een HR ketel heeft een rendement van ca.55/ 60%.
Vanwege het idioot lage rendement van elektra zal een elektrisch koken nooit een hoger rendement hebben dan 30% iets lager dan het rendement van een gaskookplaat.
Bovendien, koken gaat alleen op gas. je hebt mbt koken op electra gelijk het vereist ook een cursus ook want je moet veel eerder euh van het gas af

je kan echter die hr ketel en die centrale niet vergeleken het maken van dat extra warme water kost namelijk geen energie die hitte is er dag en nacht en als je dat water niet verwarmd gaat het verloren

die hr ketel moet meestal wel gaan gassen om water te verwarmen

op zich ben ik over de stadsverwarming wel tevreden

geen ketels of boilers in huis die ruimte innemen en onderhoud vergen

en in dit geval klein zonnestraaltje

de koopgoot is nog nooit zo schoon geweest