PDA

Bekijk Volledige Versie : Minister van Justitie SA: Vrouwen zijn niet capabel om rechter te kunnen zijn



Amenzu
24-12-05, 23:17
Volgens deze man zijn vrouwen niet capabel en niet in staat om te kunnen functioneren binnen zijn ministerie of als rechetrs aangesteld worden. Hij ontkent dan ook dat hij van plan is om vrouwen als rechters aan te stellen of als advocaten toe te laten tot de rechtbanken.
http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/24/19765.htm


http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2005/12/24/2011031m.jpg

mark61
25-12-05, 00:12
Je vraagt je altijd af wat die lui in SA denken. Ze moeten toch weten dat verder in alle (islamitische) landen (evt. autorijdende) vrouwelijke rechters te vinden zijn.

Zouden uitgerekend de hoeders van de Haramayn geslagen zijn met buitengewoon domme en zedeloze vrouwen?

jochie
25-12-05, 00:23
's lands eer 's lands wijs.

Amenzu
25-12-05, 00:24
Geplaatst door mark61
Je vraagt je altijd af wat die lui in SA denken. Ze moeten toch weten dat verder in alle (islamitische) landen (evt. autorijdende) vrouwelijke rechters te vinden zijn.

Zouden uitgerekend de hoeders van de Haramayn geslagen zijn met buitengewoon domme en zedeloze vrouwen?

Het is de prijs voor het wahhabisme (salafisme of je het ook mag noemen). Helaas hebben ze het deccenia mogen exporeteren, dankzij de olie dolaars, ook naar Nederland. Vandaar dat je hier meisjes met die zwarte gewaden ziet rondlopen. Waar hun ouders vandaan komen (Rif) kom je die namelijk niet tegen.

Needle
25-12-05, 01:22
Geplaatst door Amenzu
Het is de prijs voor het wahhabisme (salafisme of je het ook mag noemen).

Ofwel je hebt totaal geen idee waar je het over hebt!











ps. probeer eens een boek open te slaan.... lang niet zo'n slecht idee en het schijnt goed tegen onwetendheid te werken

Amenzu
25-12-05, 03:44
Geplaatst door Needle
Ofwel je hebt totaal geen idee waar je het over hebt!


ps. probeer eens een boek open te slaan.... lang niet zo'n slecht idee en het schijnt goed tegen onwetendheid te werken

Goedkope reactie.
Ieder normaal denkend mens weet dat SA geregeerd wordt door het Wahhabisme. Het is dezelfde interpertatie dat ook vindt dat een rijbewijsvoor de vrouw haram is. De minister is een sprekend voorbeeld.

Ik hoef daarvoor geen boek te hebben. En zeker geen boeken die duizenden jaren geleden geschreven zijn.

Mark
25-12-05, 08:52
In Qatar wordt ook de wahabistische tak van islam aangehangen en lopen bijna alle vrouwen gesluierd rond. Maar toch zijn de wetten hier een stuk minder strikt.

De winkelcentra staan hier ook vol met kerstbomen enzovoort, ik kreeg nog een kerstkaart zelfs van mijn Egyptische overbuurman.

Misschien ligt het gewoon aan de Saoudies zelf, ook onder de arabieren hier zijn ze bijzonder inpopulair vanwege hun arrogantie.

mark61
25-12-05, 12:28
Geplaatst door Amenzu
Het is de prijs voor het wahhabisme (salafisme of je het ook mag noemen). Helaas hebben ze het deccenia mogen exporeteren, dankzij de olie dolaars, ook naar Nederland. Vandaar dat je hier meisjes met die zwarte gewaden ziet rondlopen. Waar hun ouders vandaan komen (Rif) kom je die namelijk niet tegen.

Je sais. Maar die ouders schijnen alles verkeerd te hebben gedaan in de ogen van hun kinderen.

Maar wie (moslim) zei dat nou laatst? Als fatsoenlijk kind van vrome ouders kan je alleen tegen hen rebelleren door nog vromer te zijn.

mark61
25-12-05, 12:29
Geplaatst door Mark
In Qatar wordt ook de wahabistische tak van islam aangehangen en lopen bijna alle vrouwen gesluierd rond. Maar toch zijn de wetten hier een stuk minder strikt.

De winkelcentra staan hier ook vol met kerstbomen enzovoort, ik kreeg nog een kerstkaart zelfs van mijn Egyptische overbuurman.

Misschien ligt het gewoon aan de Saoudies zelf, ook onder de arabieren hier zijn ze bijzonder inpopulair vanwege hun arrogantie.

Geef een stel hillbillies een zak met geld en er gebeuren rare dingen.

observer
25-12-05, 13:39
Geplaatst door mark61
Zouden uitgerekend de hoeders van de Haramayn geslagen zijn met buitengewoon domme en zedeloze vrouwen? ik denk dat wat je bedoeld is dat juist de hoeders geslagen zijn met domheid en een gebrek aan visie

Amenzu
25-12-05, 16:04
Geplaatst door Mark
In Qatar wordt ook de wahabistische tak van islam aangehangen en lopen bijna alle vrouwen gesluierd rond. Maar toch zijn de wetten hier een stuk minder strikt.

De winkelcentra staan hier ook vol met kerstbomen enzovoort, ik kreeg nog een kerstkaart zelfs van mijn Egyptische overbuurman.

Misschien ligt het gewoon aan de Saoudies zelf, ook onder de arabieren hier zijn ze bijzonder inpopulair vanwege hun arrogantie.

Het is in principe niet relevant, wat in Qatar gebeurt. Het gaat hier over het beleid in SA. Heo zouden de mensen in Nederland reageren als Donner zegt dat de vrouwen minder slim zijn en niet in staat om rechter te zijn? Dat is wat deze man in feite zegt. En alle andere achterlijke wetten., zoals het verbod op rijbewijs, stemrecht, zelfstandig reizen. Dit wordt allemaal gerechtvaardigd door religie, in dit geval het wahhabisme. De koning familie in SA had deze wahhabisten nodig om aan de macht te blijven, daarom hebben ze zo veel geld gekregen.

Natuurlijk is het een kwestie van interpertatie. Daarom zijn er zoveel stromingen in de islam. En de stromingen kennen weer eigen vertakkingen. Sommige stromingen beschouwen elkaar als vijanden.

Dolle Fatima
25-12-05, 20:47
Geplaatst door Amenzu
Het is de prijs voor het wahhabisme (salafisme of je het ook mag noemen). Helaas hebben ze het deccenia mogen exporeteren, dankzij de olie dolaars, ook naar Nederland. Vandaar dat je hier meisjes met die zwarte gewaden ziet rondlopen. Waar hun ouders vandaan komen (Rif) kom je die namelijk niet tegen.

Even voor de goede orde: het wahhabisme en het salafisme zijn twee totaal verschillende stromingen. Doorgaans kunnen ze elkaar niet luchten of zien.

Dolle Fatima
25-12-05, 20:48
Geplaatst door Mark
In Qatar wordt ook de wahabistische tak van islam aangehangen en lopen bijna alle vrouwen gesluierd rond. Maar toch zijn de wetten hier een stuk minder strikt.

De winkelcentra staan hier ook vol met kerstbomen enzovoort, ik kreeg nog een kerstkaart zelfs van mijn Egyptische overbuurman.

Misschien ligt het gewoon aan de Saoudies zelf, ook onder de arabieren hier zijn ze bijzonder inpopulair vanwege hun arrogantie.

In Marokko staan Saoudis ook niet echt goed bekend.

Amenzu
26-12-05, 00:00
Geplaatst door Dolle Fatima
Even voor de goede orde: het wahhabisme en het salafisme zijn twee totaal verschillende stromingen. Doorgaans kunnen ze elkaar niet luchten of zien.


in mijn visie zijn het allemaal wat genoemd wordt - Ahzab allah -

amOer
26-12-05, 02:23
Geplaatst door Amenzu
Volgens deze man zijn vrouwen niet capabel en niet in staat om te kunnen functioneren binnen zijn ministerie of als rechetrs aangesteld worden. Hij ontkent dan ook dat hij van plan is om vrouwen als rechters aan te stellen of als advocaten toe te laten tot de rechtbanken.
http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/24/19765.htm


http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2005/12/24/2011031m.jpg

heb je serieus niets anders te doen dan elke dag de klootste ow te pakken uit de klootste nieuws zender die er bestaat !??! ik snap mensen soms niet !!!! alsof je fitna zoekt !!

en inderdaad.. Wahabiyya en Salfiyya zijn verschillend .. maar allemaal moslims .. alleen zijn die 2 stromingen wat strenger ..

tr_imparator
26-12-05, 03:27
Geplaatst door Amenzu
Volgens deze man zijn vrouwen niet capabel en niet in staat om te kunnen functioneren binnen zijn ministerie of als rechetrs aangesteld worden. Hij ontkent dan ook dat hij van plan is om vrouwen als rechters aan te stellen of als advocaten toe te laten tot de rechtbanken.
http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/24/19765.htm


http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2005/12/24/2011031m.jpg


Die redenering kan toch zo onderuit worden gehaald. Ik denk dat het helemaal niks met geloof(islam) te maken heeft. Ik denk eerder dat het een `Saoudisch` probleem is en te maken heeft met geld. Voor 100 dollar kan je hem het tegenovergestelde laten roepen.

Ik kan ook niet lezen wat daar staat. Misschien verzin jij zelf die onzin.

jochie
26-12-05, 08:50
Geplaatst door amOer
Wahabiyya en Salfiyya zijn verschillend .. maar allemaal moslims .. alleen zijn die 2 stromingen wat strenger ..

Hoe weet je, welke interpretatie van de Islam de juiste is welke interpretatie niet correct is?

Of kunnen diverse waarheden (interpretaties) naast elkaar bestaan?

Bofko
26-12-05, 12:50
Geplaatst door jochie
Hoe weet je, welke interpretatie van de Islam de juiste isen welke interpretatie niet correct is?

De interpretatie die het best bij je past is de juiste. De argumenten verzin je er dan later zelf bij.