PDA

Bekijk Volledige Versie : www,kerstmis.nl



~Panthera~
25-12-05, 03:40
www,kerstmis.nl

Vond het zo grappig om een aantal straalbezopen Aussies op het strand van Sydney op in hun ogen irritante Libanezen te zien inhakken. Waarom grappig? Omdat het onder het motto Australië is van ons ging. Sinds wanneer is het van ons? Op welk moment is een land van jou?

In Zweden is de immigratiedienst in een schandaal verwikkeld omdat ze na het uitzetten van een Russische familie aan de champagne zijn gegaan! Paar dagen later knielen dezelfde ambtenaren in de nachtmis voor een dolend gezin op een ezel. Het kind werd geboren in een stal. De priester preekt verdraagzaamheid en de dominee kwaakt over tolerantie. Als de Rus een goede voetballer was geweest, een vedette die de Zweden op het komende WK van dienst zou kunnen zijn, dan ging de champagne open op het moment dat zijn naturalisatie tot Zweed geregeld was. Voetbal is God en in Gods dienst mag alles.

Ondertussen las ik verder over de juridische haken en ogen van een eventueel burqaverbod. Clitorisloos en goed verpakt door het leven. Welke God wil het zo? Het lijkt me een droevig bestaan. In die burqa’s (of is het burqaas? Boerkaas? Heilige speller help mij!) wonen de mooiste meisjes en ik wil de regering dan ook vragen om dit carnavaleske kledingstuk uit naam van mijn mannelijkheid te verbieden. Het veraangenaamt het stadsbeeld. De schepper heeft ons de meisjes toch gegund? Zoals de meisjes graag naar leuke jongens willen kijken.

Vroeg me af of het een idee is om dit gewaad voor een aantal Nederlandse vrouwen wel degelijk verplicht te stellen? Dat je van je nieuwe zorgverzekeraar een burqatabel krijgt en dat je daarop kunt zien of je wettelijk verplicht bent om zo’n ding aan te trekken. Het gaat om de verhouding tussen hoogte en breedte.

Ik neem een slokje van mijn wijn en lees dat er bij een oude dame een nieuwe hartklep via haar lies is geplaatst. Hierop besluit ik niet meer te drinken. Hartklep via lies! Ik herhaal de regel een keer of tien. Hartklep via lies. Het kan! De hartklep was ook nog afkomstig van een varken. Wat zeggen de dierenbeschermers hiervan? Is het varken afgemaakt voor zijn klep? Of was hij toch al geslacht voor de karbonaadjes? Is het een scharrelklep? Hoop niet dat de vrouw in kwestie joods is. Anders heb je dat probleem weer.

Ik blader door de kerstkaarten en moet steeds lachen om de kaart van een vriend. Hij heeft zijn totaal demente ouders een kerstmuts opgezet en voor een heel schraal boompje gefotografeerd. Moeder hangt gebitloos in een rolstoel en vader kijkt senieler dan ooit in de lens. Wij zijn jullie vergeten en jullie ons blijkbaar ook heeft hij onder de foto gedrukt. Verder wenst hij iedereen vooral financieel een goed 2006. De kaart is echt prachtig. En de ouders hebben er geen last van. Die hebben geen idee meer. Mijn vriend wenst ze al jaren elke dag vrolijk Pasen.

Ik kijk wat er nog ontbreekt in ons huis en na lang denken zie ik het. Een kerstboom! Waarom? Omdat bij ons de kerstboom nog steeds een kerstboom is en pas op de 24ste wordt neergezet. Ik geef toe dat het laat is. De meeste Nederlanders zetten hem tegenwoordig half augustus neer. Ze komen terug uit Toscane, gooien de koffers in de gang en zetten de kerstboom op. De winter is begonnen.

In de Verenigde Staten is een rel ontstaan omdat een blad een foto heeft afgedrukt van de Maagd Maria waar een condoom overheen is getrokken. De kunstenaar wilde protesteren tegen het pauselijk verbod op voorbehoedmiddelen. Het brengt mij op een idee. Ik heb alle beelden in ons stalletje in een condoom gehesen, behalve Maria. Haar heb ik een burqa aangedaan. En de boom blijft strakgespannen in zijn netje. Hier en daar een bal eraan.

Hoe treurig het met ons welvarende land gesteld is? Het is zo warm dat ik zonder jas over straat loop. En hoe het met het geluk staat? Er staan files voor de Efteling. De werkelijkheid vat in dit geval de droefheid beter samen dan de cabaretier. Kortom: Vrolijk kerstfeest.nl!

freya
25-12-05, 14:01
Geplaatst door ~Panthera~


In de Verenigde Staten is een rel ontstaan omdat een blad een foto heeft afgedrukt van de Maagd Maria waar een condoom overheen is getrokken. De kunstenaar wilde protesteren tegen het pauselijk verbod op voorbehoedmiddelen. Het brengt mij op een idee. Ik heb alle beelden in ons stalletje in een condoom gehesen, behalve Maria. Haar heb ik een burqa aangedaan. En de boom blijft strakgespannen in zijn netje. Hier en daar een bal eraan.


:lol:

~Panthera~
25-12-05, 14:05
Geplaatst door freya
:lol:


:hihi: zie je het voor je ?