PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Irak is nu erger dan het onder Saddam was"



Coolassprov MC
26-12-05, 10:23
''Irak is nu erger dan het onder Saddam was"

zo 27/11/05 - In Irak worden de mensenrechten vandaag meer geschonden dan in de tijd van Saddam Hoessein. Dat zegt de voormalige premier van Irak, Allawi, in een interview met de Britse krant The Observer.

"Martelingen waren precies de reden waarom wij tegen Saddam Hoessein hebben gestreden, en nu zien we dezelfde dingen gebeuren", zegt Iyad Allawi. "Er is een geheime politie met bunkers waar mensen worden ondervraagd, gemarteld en zelfs gedood".

Op sommige plaatsen zijn er ook sharia-rechtbanken, die mensen naar islamitisch recht veroordelen en executeren, zegt Allawi.

De uitspraken van Allawi komen twee weken nadat Amerikaanse militairen in Irak een geheim gevangenkamp ontdekten bij Binnenlandse Zaken, waar zo'n 170 mensen werden vastgehouden zonder voedsel, drinkwater en medische verzorging.

Op foto's waren gevangenen te zien die onder de brandwonden, blauwe plekken en andere sporen van mishandeling zaten.

Allawi stelt het huidige Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken direct verantwoordelijk voor de martelingen. Binnenlandse Zaken wordt in Irak gedomineerd door de sjiieten, de gevangenen waren allemaal soennieten.

Volgens de voormalige premier moet er onmiddellijk worden opgetreden, omdat de praktijken anders nog zullen uitbreiden.

Eerder was ook al bekendgeraakt dat de Amerikaanse troepen eveneens gevangenen martelden in onder meer de beruchte Abu Ghraib-gevangenis.

Mark
26-12-05, 10:26
Ik zou het wel weten, gewoon opsplitsen dat land.

Een koerdische staat, het soenitische deel aan saudi arabie verkopen in ruil voor een tyfusgrote lading olie en het shitische deel aan Iran verkopen.

En dan wapens aan alledrie de landen verkopen in ruil voor nog meer olie :jeweetog:

Coolassprov MC
26-12-05, 10:36
Geplaatst door Mark
En dan wapens aan alledrie de landen verkopen in ruil voor nog meer olie :jeweetog:

Ik snap nog niet dat je geen toppositie hebt in het Amerikaanse beleidsapparaat; misschien ben je daar net iets te ambiteus voor ingesteld.

Mark
26-12-05, 10:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik snap nog niet dat je geen toppositie hebt in het Amerikaanse beleidsapparaat; misschien ben je daar net iets te ambiteus voor ingesteld.

De wereld is nog niet klaar voor mijn ideeen helaas.

Wat natuurlijk ook kan is niet het shiitische deel aan Iran verkopen maar een soort westers gezinde tegenhanger van Iran installeren (gewoon zo'n halve dictator waar het goed zaken doen mee is).

Of we kunnen Saddam herinstalleren, indien hij weer netjes meedoet aan het leveren van olie etc. Dan knijpen we een oogje dicht als die heidense Shiiten weer op hun donder krijgen voor hun grapen die ze nu uithalen.

Coolassprov MC
26-12-05, 13:12
Geplaatst door Mark
De wereld is nog niet klaar voor mijn ideeen helaas.

Wat natuurlijk ook kan is niet het shiitische deel aan Iran verkopen maar een soort westers gezinde tegenhanger van Iran installeren (gewoon zo'n halve dictator waar het goed zaken doen mee is).

Of we kunnen Saddam herinstalleren, indien hij weer netjes meedoet aan het leveren van olie etc. Dan knijpen we een oogje dicht als die heidense Shiiten weer op hun donder krijgen voor hun grapen die ze nu uithalen.

Als ik jouw inzicht en talent nodig voor het bereiken van geo-politieke doelen bezat, zou ik toch serieus overwegen om per direct te gaan solliciteren bij de CIA; om maar ergens te beginnen natuurlijk.

Mark
26-12-05, 13:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Als ik jouw inzicht en talent nodig voor het bereiken van geo-politieke doelen bezat, zou ik toch serieus overwegen om per direct te gaan solliciteren bij de CIA; om maar ergens te beginnen natuurlijk.

Zou het teveel gevraagd zijn om jou als referentie op te geven? :D

Coolassprov MC
26-12-05, 13:33
Geplaatst door Mark
Zou het teveel gevraagd zijn om jou als referentie op te geven? :D

Geloof me; je hebt geen referenties; die zouden eerder tegen je werken; doe slechts de toelatingstests en doorloop met glorie iedere selectie-ronde!