PDA

Bekijk Volledige Versie : de dood is dichterbij dan we denken :(



AdamX
30-12-05, 00:16
zat net te googlen en kwma dit filmpje tegen, het gaat over de meeste gehate waarheid en dat is de dood

klik en kijk, ik vond het moment waarop die speler dood viel vooral erg emotioneel, late rzie je zn medespelers allemala huilen, zou zeggen klik en kijk en laat me weten wat ej erna voelt :maf:

dit is de link naar de Dood (http://video.google.com/videoplay?docid=3541142188899671208&q=ISLAM)

~Panthera~
30-12-05, 00:28
Rust.

tr_imparator
30-12-05, 00:30
Ik voel me springlevend :ego:


bewustzijn check
ademhaling check
circulatie check

TENACH
30-12-05, 00:30
Geplaatst door AdamX
zat net te googlen en kwma dit filmpje tegen, het gaat over de meeste gehate waarheid en dat is de dood

klik en kijk, ik vond het moment waarop die speler dood viel vooral erg emotioneel, late rzie je zn medespelers allemala huilen, zou zeggen klik en kijk en laat me weten wat ej erna voelt :maf:

dit is de link naar de Dood (http://video.google.com/videoplay?docid=3541142188899671208&q=ISLAM)

:huil:

zo het gaat weer.....

lijkt me een lullig moment, daar gaan we weer :huil:

AdamX
30-12-05, 00:38
Geplaatst door tr_imparator
Ik voel me springlevend :ego:


bewustzijn check
ademhaling check
circulatie check

de vraag is hoelang zal dat duren?

wel gek dat we er niet bij stil staan alsof we voor eeuwig leven.

zo iets raakt zelfs iemand met een hart van een steen. :huil:

mensne geniet van het leven zolang het nog kan en zorg goed voor je medemens en laten we niet vergeten dat er nog ene leven hierna is en alleen hoe dat zal zijn weet alleen God.

tr_imparator
30-12-05, 00:45
Geplaatst door AdamX
de vraag is hoelang zal dat duren?

wel gek dat we er niet bij stil staan alsof we voor eeuwig leven.

zo iets raakt zelfs iemand met een hart van een steen. :huil:

mensne geniet van het leven zolang het nog kan en zorg goed voor je medemens en laten we niet vergeten dat er nog ene leven hierna is en alleen hoe dat zal zijn weet alleen God.

Ik gok nog voor mezelf ca. 60 jaar.. gezien de statistieken enzo, maar god weet beter.


eigenlijk is de vraag: waarom je zoiets bij jezelf afvraagt? ;)

AdamX
30-12-05, 01:00
Geplaatst door tr_imparator
Ik gok nog voor mezelf ca. 60 jaar.. gezien de statistieken enzo, maar god weet beter.


eigenlijk is de vraag: waarom je zoiets bij jezelf afvraagt? ;)

gokken we allemaal en we hopen allemaal dat we ouder worden en gezond das het belangrijkste;)

waarom die vraag, nou ik denk dat we die vraag af en toe wel nodig hebben om het leven te waarderen en dat we hier niet voor eeuwig zijn, maar dat we wat van moeten maken en naar een doel streven, namelijk het eeuwige paradijs of het eeuwige .............

geloof me het is een gezonde vraag:) ik wou dat ik die vraag elke dag voor mn ogen kreeg te zien en vooral op bepaalde momenten...... maar helaas de mens is zwak, na een paar minuten vergeten we die vraag al weer.......

Iglo
30-12-05, 09:20
Sjonge jonge wat een filmpje. Dit doet me nogal denken aan filmpjes van die hele strenge Amerikaanse christenen, daar werd ik ook al niet vrolijker van. Het lijkt wel of dit filmpje en de moraal direct uit de middeleeuwen komt met zijn "memento mori".

tr_imparator
30-12-05, 17:02
Geplaatst door AdamX
gokken we allemaal en we hopen allemaal dat we ouder worden en gezond das het belangrijkste;)

waarom die vraag, nou ik denk dat we die vraag af en toe wel nodig hebben om het leven te waarderen en dat we hier niet voor eeuwig zijn, maar dat we wat van moeten maken en naar een doel streven, namelijk het eeuwige paradijs of het eeuwige .............

geloof me het is een gezonde vraag:) ik wou dat ik die vraag elke dag voor mn ogen kreeg te zien en vooral op bepaalde momenten...... maar helaas de mens is zwak, na een paar minuten vergeten we die vraag al weer.......


Ik vind het een foute gedachte.

Je moet niet ''goed doen'', omdat het leven zo kort is of dat je elke moment kan gaan sterven. De werking van deze video is angst. Dmv angst voor de dood wilt men dat je een `beter leven` gaat leiden.

Het ziet er naar uit dat het een `islamitische bandje` is. Weet `men` dan niet, dat je niet bang moet zijn voor de dood. Het echte leven begint toch pas na je dood? Deze video past daarom ook niet in de islam.

Om het leven te waarderen moet je goede dingen doen zonder ervoor iets terug te verwachten. Jammer dat deze boodschap niet in de video te zien is.

AdamX
30-12-05, 21:20
Geplaatst door tr_imparator
Ik vind het een foute gedachte.

Je moet niet ''goed doen'', omdat het leven zo kort is of dat je elke moment kan gaan sterven. De werking van deze video is angst. Dmv angst voor de dood wilt men dat je een `beter leven` gaat leiden.

Het ziet er naar uit dat het een `islamitische bandje` is. Weet `men` dan niet, dat je niet bang moet zijn voor de dood. Het echte leven begint toch pas na je dood? Deze video past daarom ook niet in de islam.

Om het leven te waarderen moet je goede dingen doen zonder ervoor iets terug te verwachten. Jammer dat deze boodschap niet in de video te zien is.

angst zal je pas mee maken al sje in het graf ligt en dnkt ha di kdat maar goe dgedaan of had ik dat maar niet gedaan, kon ik maar terug om het goed te maken, maar helaas dan is het al te laat.

je doet goede dingen in j eleven omdat God het van ej vraagt. je witl toch uiteindelijk een beloning voor krijgen!

je werkt toch ook niet gratis voor je werkgever?

een sterke gelovige hoeft niet bang te zijn voor de dood, maar denk ter wel aan dat ie wel dood gaat op elke moment.