PDA

Bekijk Volledige Versie : Haags Kwik, Kwek en Kwak ontkent ronseling



Coolassprov MC
30-12-05, 12:31
woensdag 28 december 2005
DEN HAAG (ANP) - De drie mannen uit Den Haag, van wie werd gevreesd dat ze waren geronseld om te vechten voor de islam, zeggen dat ze gewoon met vakantie waren.


Agenten in Azerbeidzjan hielden het drietal afgelopen week aan op een vliegveld. Nederlandse agenten begeleidden de mannen naar huis. Pas terug in Nederland begrepen ze dat rond hun vertrek veel commotie was ontstaan, zei maandag een woordvoerder van hun moskee, As Soennah.


De drie, de 21-jarige Said, de 18-jarige Ramazan en hun vriend Driss, verdwenen halverwege vorige maand.


De vader van Said zei een week later te vrezen dat zijn zoon was geronseld om te vechten voor de islam. Het bestuur van de moskee, die de drie regelmatig bezochten, deed aangifte bij de politie. Ze hadden niets tegen hun ouders gezegd en hun mobiele telefoons thuisgelaten.


Woordvoerder Abdul Hamid van de moskee heeft Ramazan inmiddels gesproken. "Ze dachten dat ze bij ons niet meer welkom waren door het verhaal over de ronselpraktijken. Ik heb ze gezegd dat dat juist wel zo was."


Hamid weet niet zeker of ze al dan niet geronseld zijn. "Ik wilde dat ik het wist. We hebben grote zorgen daarover. In het belang van de moslimgemeenschap wil ik graag weten wat er precies achter zit. Wie zijn de volgenden?"

~Panthera~
30-12-05, 12:33
:lol: Killer titel. :hihi: