PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims krijgen uitzonderingspositie.



TENACH
30-12-05, 23:12
Moslims pas Duitser na strenge toets.

Moslims die Duitser willen worden moeten in Baden-Württemberg na 1 januari 2006 een mondeling examen afleggen in normen en waarden. Die zijn opgesteld in de FDGO, een serie gronwetsartikelen die de Duitse waarden samenvatten.
Nieuwe Duitsers moeten sinds 2000 trouw beloven aan de FDGO, maar de regering van de deelstaat Baden-Württemberg is bang dat moslims het soms niet menen. Daarom komt er nu een loyaliteitstoets met een lang gesprek en een test.
Moslims moeten vragen beantoorden over gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst, eerwraak en de aanslagen van 11 september.

Juliette
30-12-05, 23:14
Geplaatst door TENACH
Moslims pas Duitser na strenge toets.

Moslims die Duitser willen worden moeten in Baden-Württemberg na 1 januari 2006 een mondeling examen afleggen in normen en waarden. Die zijn opgesteld in de FDGO, een serie gronwetsartikelen die de Duitse waarden samenvatten.
Nieuwe Duitsers moeten sinds 2000 trouw beloven aan de FDGO, maar de regering van de deelstaat Baden-Württemberg is bang dat moslims het soms niet menen. Daarom komt er nu een loyaliteitstoets met een lang gesprek en een test.
Moslims moeten vragen beantoorden over gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst, eerwraak en de aanslagen van 11 september.

En gelovigen van andere religies?

TENACH
30-12-05, 23:17
Geplaatst door Juliette
En gelovigen van andere religies?

Nee die niet. Die zijn niet zo stoer :bril: .

jan1974
30-12-05, 23:21
Eigenlijk wel een goed idee zo'n loyaliteitstoets. Waarom hebben we dat in Nederland niet voor immigranten?

Juliette
30-12-05, 23:21
Geplaatst door TENACH
Nee die niet. Die zijn niet zo stoer :bril: .

Stom. Moeten ze dan ook zeggen of ze voor of tegen de oorlog in Irak zijn?

Voor: Goed!

Tegen: Slecht!

Juliette
30-12-05, 23:23
Geplaatst door jan1974
Eigenlijk wel een goed idee zo'n loyaliteitstoets. Waarom hebben we dat in Nederland niet voor immigranten?

Moeilijk. Hoe had je die Nederlandse 'normen en waarden' dan willen definieren?

TENACH
30-12-05, 23:28
Geplaatst door jan1974
Eigenlijk wel een goed idee zo'n loyaliteitstoets. Waarom hebben we dat in Nederland niet voor immigranten?

Kijk eens wat je zegt: "voor immigranten"!
In Duistalnd is het "voor moslims".
Vroeger was het "voor joden".

Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Ik zal het maar netjes formuleren. :aftel:

freya
30-12-05, 23:31
Geplaatst door TENACH
Moslims pas Duitser na strenge toets.

Moslims die Duitser willen worden moeten in Baden-Württemberg na 1 januari 2006 een mondeling examen afleggen in normen en waarden. Die zijn opgesteld in de FDGO, een serie gronwetsartikelen die de Duitse waarden samenvatten.
Nieuwe Duitsers moeten sinds 2000 trouw beloven aan de FDGO, maar de regering van de deelstaat Baden-Württemberg is bang dat moslims het soms niet menen. Daarom komt er nu een loyaliteitstoets met een lang gesprek en een test.
Moslims moeten vragen beantoorden over gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst, eerwraak en de aanslagen van 11 september.

bron?

jan1974
30-12-05, 23:31
Geplaatst door Juliette
Moeilijk. Hoe had he die Nederlandse 'normen en waarden' dan willen definieren?
Het gaat me niet om droge feiten, het gaat me meer om een bepaalde commitment aan de Nederlandse samenleving.

TENACH
30-12-05, 23:32
Geplaatst door Juliette
Moeilijk. Hoe had he die Nederlandse 'normen en waarden' dan willen definieren?

Ja dat is een goeie....zou graag een antwoord willen horen van onze Harry Potter. Die vent heeft het altijd over maar geeft daar zelf geen antwoord op.
Eigenlijk is het hetzelfde als: Moslims moeten integreren! Als je een willekeurige zou vragen: Wat moeten ze dan doen? Zal hij/zij antwoorden:.......eeeeeuuuhhhhh ..Nederlands leren. :fplet:

freya
30-12-05, 23:33
Geplaatst door jan1974
Het gaat me niet om droge feiten, het gaat me meer om een bepaalde commitment aan de Nederlandse samenleving.

Ik ken ook autochtonen die voor geen meter loyaal zijn aan de samenleving. Wat wou je daar aan doen?

TENACH
30-12-05, 23:33
Geplaatst door freya
bron?

Je denkt toch niet dat ik e.e.a. uit mn duim zuig, of wel?

Loop heel snel naar beneden en kijk eens op teletekst.

:boogie:

jan1974
30-12-05, 23:34
Geplaatst door TENACH
Kijk eens wat je zegt: "voor immigranten"!
In Duistalnd is het "voor moslims".
Vroeger was het "voor joden".

Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Ik zal het maar netjes formuleren. :aftel:
Ik ben hier al vaker voor nazi uitgemaakt, ik zit er niet mee hoor.

freya
30-12-05, 23:35
Geplaatst door jan1974
Ik ben hier al vaker voor nazi uitgemaakt, ik zit er niet mee hoor.

:wtf:

jan1974
30-12-05, 23:36
Geplaatst door freya
Ik ken ook autochtonen die voor geen meter loyaal zijn aan de samenleving. Wat wou je daar aan doen?
Weet ik niet. Je kunt ze heel moeilijk wegsturen.

Juliette
30-12-05, 23:37
Geplaatst door jan1974
Het gaat me niet om droge feiten, het gaat me meer om een bepaalde commitment aan de Nederlandse samenleving.

Wat wil je dan meten? En hoe? En wat zijn de gewenste antwoorden die dat commitment zouden aantonen (daar gaat het toch over)?

Als het bv gaat over themas waar in NL zelf niet eens eensgezindheid over bestaat.

freya
30-12-05, 23:37
Geplaatst door TENACH
Je denkt toch niet dat ik e.e.a. uit mn duim zuig, of wel?

Loop heel snel naar beneden en kijk eens op teletekst.

:boogie:

waarom moet ik naar beneden lopen? :vreemd:

jan1974
30-12-05, 23:37
Geplaatst door freya
:wtf:
Ik geloof dat het Zwarte Schaap die dat deed. Toen was jij nog geen moderator.

Juliette
30-12-05, 23:39
Geplaatst door jan1974
Ik ben hier al vaker voor nazi uitgemaakt, ik zit er niet mee hoor.

Dat was idd kort door de bocht en grof van TENACH.

TENACH
30-12-05, 23:40
Geplaatst door jan1974
Het gaat me niet om droge feiten, het gaat me meer om een bepaalde commitment aan de Nederlandse samenleving.

Juist..."bepaalde commitment"...welke dan??? ....je spreekt jezelf tegen.
Welke toewijding kun je iemand vragen? Stemmen op Wilders? Is dat je toewijding op de Nederlanse samenleving?

Vragen of iemand snapt waarom de aanlag van 11 september heeft plaatsgevonden? Ik denk dat je heel wat antwoorden kunt krijgen in de zin van: dat de Amerikanen een koekje van eigen deeg hebben gekregen? Zou ik nu de Duitse nationaliteit kunnen krijgen? :nerd:

TENACH
30-12-05, 23:44
Geplaatst door Juliette
Dat was idd kort door de bocht en grof van TENACH.

Wanneer heb ik die nerd een nazi genoemd mijn lieve Juliette?? :confused:

TENACH
30-12-05, 23:48
Geplaatst door freya
waarom moet ik naar beneden lopen? :vreemd:

Door zulk hysterische vragen als "bron???" nam ik aan dat je niet voor de buis zat.

freya
30-12-05, 23:55
Geplaatst door TENACH
Door zulk hysterische vragen als "bron???" nam ik aan dat je niet voor de buis zat.

Als je dat al hysterisch vind :haha:

En niet iedereen woont in een eensgezinshuisje met een TV in de huiskamer :rolleyes:


Het is btw een heel normaal om naar een bron te vragen op dit forum.

jan1974
30-12-05, 23:58
Geplaatst door Juliette
Wat wil je dan meten? En hoe? En wat zijn de gewenste antwoorden die dat commitment zouden aantonen (daar gaat het toch over)?

Als het bv gaat over themas waar in NL zelf niet eens eensgezindheid over bestaat.
Veel Nederlanders zijn geschrokken van 9-11, moord op TvG.

Een toets zou hier een paar confronterende en kritische vragen over kunnen stellen. Een soort gewetensvragen. Iedereen in Nederland is het er wel over eens dat terrorisme slecht is, daar is eensgezindheid over.

TENACH
31-12-05, 00:01
Geplaatst door freya
Als je dat al hysterisch vind :haha:

En niet iedereen woont in een eensgezinshuisje met een TV in de huiskamer :rolleyes:


Het is btw een heel normaal om naar een bron te vragen op dit forum.

Eengezinshuis"je"?? Laten we elkaars woningen maar niet gaan vergelijken mn lieve Freya. Behalve als jij in een kasteel woont. :D

TENACH
31-12-05, 00:10
Geplaatst door jan1974
Veel Nederlanders zijn geschrokken van 9-11, moord op TvG.

Een toets zou hier een paar confronterende en kritische vragen over kunnen stellen. Een soort gewetensvragen. Iedereen in Nederland is het er wel over eens dat terrorisme slecht is, daar is eensgezindheid over.

Luister mn lieve jongen. Terrorisme is een politiek begrip.

Burgers terroriseren is kwalijk en inderdaad slecht. Maar ga me geen onzin verkopen om stelling te nemen dat burgers bombarderen in Irak door F16's goed te praten, en als dat andersom gebeurt af te wijzen.

Ik denk dat weinig moslims terrorisme goedpraten. Maar verwar het niet met politieke discussies, want dan begeef je op een heel andere vlak. Je krijgt dan discussies over vrijheidstrijders/ terroristen. In dat soort discussies kom je bedrigen uit.
E.e.a. staat absoluut helemaal los van de religie. En dat is iets wat in het Westen nog niet helemaal is doorgedrongen.

jan1974
31-12-05, 00:45
Geplaatst door TENACH
Luister mn lieve jongen. Terrorisme is een politiek begrip.

Burgers terroriseren is kwalijk en inderdaad slecht. Maar ga me geen onzin verkopen om stelling te nemen dat burgers bombarderen in Irak door F16's goed te praten, en als dat andersom gebeurt af te wijzen.

Ik denk dat weinig moslims terrorisme goedpraten. Maar verwar het niet met politieke discussies, want dan begeef je op een heel andere vlak. Je krijgt dan discussies over vrijheidstrijders/ terroristen. In dat soort discussies kom je bedrigen uit.
E.e.a. staat absoluut helemaal los van de religie. En dat is iets wat in het Westen nog niet helemaal is doorgedrongen.
Terrorisme zoals op 9-11 is gericht tegen westerse mensen, tegen westerlingen zoals mij dus.

De manier van oorlog voeren in Irak vind ik meer een issue voor mensen die naar het midden oosten emigreren en minder voor mensen die naar het westen emigreren.

Het staat niet los van religie omdat gelovigen net als westerlingen groepsgedrag vertonen. Ze vormen beide een groep. Ik wordt als westerling ook op een bepaalde manier afgerekend op hoe Bush zich gedraagd, datzelfde geldt voor moslims en OsamaBL.

Juliette
31-12-05, 16:14
Geplaatst door TENACH
Wanneer heb ik die nerd een nazi genoemd mijn lieve Juliette?? :confused:

Nergens. Daar doelde ik niet op. Maar je suggereerde wel onmiddellijk van Jan's opmerking naar 'Duitsland' en 'Joden'. Dat vinnik ook al op het randje.

Juliette
31-12-05, 16:19
Geplaatst door jan1974
Veel Nederlanders zijn geschrokken van 9-11, moord op TvG.

Een toets zou hier een paar confronterende en kritische vragen over kunnen stellen. Een soort gewetensvragen. Iedereen in Nederland is het er wel over eens dat terrorisme slecht is, daar is eensgezindheid over.

Misschien. Daar ben ik niet zo zeker van.

Over verschillende dingen is er geen eensgezindheid. Doodstraf bv. Scheiding tussen kerk en staat. Positie van de vrouw. Loop eens naar eender welke Tokkie nederlander en stel daar wat vragen over.

De oorlog in Irak. En dan zou de vraag over oorlog moeten gaan. Voor of tegen? Of is het toch genuanceerder? Bestaan er goede en slechte oorlogen?

Zo'n 'loyauteitstoets' zoals je het verwoordde is gewoon een lijstje vragen. Die vragen vertellen evenveel over diegene die ze opstelde als de antwoorden over de respondent.

Ik geloof er in elk geval niet in.

Al Sawt
31-12-05, 16:53
Geplaatst door jan1974
Terrorisme zoals op 9-11 is gericht tegen westerse mensen, tegen westerlingen zoals mij dus. Westerse beleid tegen de Arabische wereld is gericht op alle Arabieren, zoals mij dus.


De manier van oorlog voeren in Irak vind ik meer een issue voor mensen die naar het midden oosten emigreren en minder voor mensen die naar het westen emigreren. De effecten van 9-11 vind ik een issue voor mensen die naar Amerika emigreren en minder voor mensen die daar niet wonen.

Al Sawt
31-12-05, 16:59
Geplaatst door TENACH
Moslims pas Duitser na strenge toets.

Moslims die Duitser willen worden moeten in Baden-Württemberg na 1 januari 2006 een mondeling examen afleggen in normen en waarden. Die zijn opgesteld in de FDGO, een serie gronwetsartikelen die de Duitse waarden samenvatten.
Nieuwe Duitsers moeten sinds 2000 trouw beloven aan de FDGO, maar de regering van de deelstaat Baden-Württemberg is bang dat moslims het soms niet menen. Daarom komt er nu een loyaliteitstoets met een lang gesprek en een test.
Moslims moeten vragen beantoorden over gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst, eerwraak en de aanslagen van 11 september. Misschien moeten ze ook vragen beantwoorden over de Nazi gedachtegoed en wat ze daar van vinden.

Een deelstaat dat deel uit maakt van een land dat 6 miljoen mensen heeft vergast en verantwoordelijk is van nog eens 10tal miljoenen anderen, gaat vragen stellen over ethische zaken.

Je zou denken dat ze daar niet koud of warm van moeten worden.

jan1974
31-12-05, 20:17
Geplaatst door Al Sawt
1. Westerse beleid tegen de Arabische wereld is gericht op alle Arabieren, zoals mij dus.

2. De effecten van 9-11 vind ik een issue voor mensen die naar Amerika emigreren en minder voor mensen die daar niet wonen.
1. Niet meer als je hierheen immigreet. Dan ben je niet meer fysiek onderdeel van de Arabische wereld. Immigranten gaan niet over het buitenlands beleid.

De immigratiewetgeving is geschreven vanuit Nederlands belang. Nederland is een westers land en geen Arabisch land.

2. Ik associeer mezelf sterk met Amerika, ik heb er familie zitten. De verschillen tussen Nederland en Amerika zijn in mijn gevoel veel kleiner dan de verschillen tussen Nederland en de Arabische wereld.

Maar jij je zin, dan kijken we naar de moord op Theo van Gogh en de effecten daarvan.

jan1974
31-12-05, 20:31
Geplaatst door Al Sawt
Misschien moeten ze ook vragen beantwoorden over de Nazi gedachtegoed en wat ze daar van vinden.

Een deelstaat dat deel uit maakt van een land dat 6 miljoen mensen heeft vergast en verantwoordelijk is van nog eens 10tal miljoenen anderen, gaat vragen stellen over ethische zaken.

Je zou denken dat ze daar niet koud of warm van moeten worden.
Ook landen met zo;n verleden mogen loyaliteitseisen stellen.

Voor dat soort landen is het mss juist goed dat ze extra eisen stellen, juist vanwege hun verleden. Dat ze niet helemaal voor zichzelf instaan.

Coolassprov MC
31-12-05, 20:53
Geplaatst door jan1974
[B]Ik associeer mezelf sterk met Amerika B]

Ach, arme jongen; hoe lang loop je al met die ziekte?

Coolassprov MC
31-12-05, 21:13
Geplaatst door freya
En niet iedereen woont in een eensgezinshuisje met een TV in de huiskamer :rolleyes:

Je kan ook teletext kieken op je piecie.

jan1974
31-12-05, 21:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Ach, arme jongen; hoe lang loop je al met die ziekte?
Ik ben in 2000 in New Amsterdam (tegenwoordig NY) geweest. Echt fantastisch.

Coolassprov MC
31-12-05, 21:31
Geplaatst door jan1974
Ik ben in 2000 in New Amsterdam (tegenwoordig NY) geweest. Echt fantastisch.

Man, je had er moeten zijn toen het nog New Amsterdam heette en het van ons was!

Dat was pas fantastisch!

Coolassprov MC
31-12-05, 21:47
Geplaatst door MuMu
Schijnen nogal gastvrij geweest te zijn die jongens!

[user2]

Als ze zo vrij waren geweest om de eerste blanken die aan land kwamen te spietsen aan een oversized satee-stokje. hadden alle 10.000.000 zich kunnen voortplanten, hadden hun vrouwen niet verkracht geweest en hadden ze geen plaats hoeven maken voor een groep blanken die zichzelf the ''Chosen People" om overal maar oorlogje en bombardementje te moeten spelen.

TENACH
31-12-05, 23:28
Geplaatst door jan1974

............
Ik associeer mezelf sterk met Amerika, ik heb er familie zitten. De verschillen tussen Nederland en Amerika zijn in mijn gevoel veel kleiner dan de verschillen tussen Nederland en de Arabische wereld.

Maar jij je zin, dan kijken we naar de moord op Theo van Gogh en de effecten daarvan.



Geplaatst door jan1974

Ik ben in 2000 in New Amsterdam (tegenwoordig NY) geweest. Echt fantastisch.


Ik word zowat misselijk! Het zijn altijd dezelfde kneusjes die na 1 bezoek in Amerika, zich spontaan Amerikaan voelen. Ik kots hierop. :kotsen2:
Dat is echt het gevoel van "wij horen bij de sterken, want ik ben daar geweest".

Spontaan voelen ze zich 1 volk. Gedachten van wij christenen komt boven water drijven. Wat mot ik hiermee?

Wat is dat toch voor achterlijk bewering om je te gaan verontschuldigen voor de daden van Bush. Jij hebt er geen kl*ten mee te maken. Voel e je zo erg Amerikaan? Whouw, wat zou jij trots moeten zijn :lol:

M.b.t. de verschillen tussen Amerika en Nederland: die zijn veel groter dan die meeste slijmbalen denken. Amerika is heel conservatief en bijzonder gelovig. Zo gelovig als de meeste Rijssenaars die zondag voorin in de kerk zitten, en de rest van de week iedereen zitten te belazeren.

Je mot Amerika niet gaan vergelijken met de steeds meer wordenende atheistische Nederland. Appels met peren vergelijken noem ik dat.

TENACH
31-12-05, 23:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Man, je had er moeten zijn toen het nog New Amsterdam heette en het van ons was!

Dat was pas fantastisch!

Ja precies! Sterker nog, toen de indianen daar nog rondliepen met stuk leer om hun midden en elke blanke met een speer door zn tyfes smeten.

knuppeltje
01-01-06, 09:10
Geplaatst door MuMu
Ja, maar daarna werden ze toch gedwongen een stuk gastvrijer te zijn...

White Man
Words and music by Brian May

I'm a simple man with a simple name
From this soil my people came
In this soil remain oh yeah oh yeah
He made us our shoes
And we trod soft on the land
But the immigrant built roads
On our blood and sand oh yeah

White man White man
Don't you see the light behind your blackened skies
White man White man
You took away the sight to blind my simple eyes
White man White man
Where you gonna hide from the hell you've made

Oh the red man knows wars
With his hands and his knives
On the Bible you swore
Fought your battle with lies oh yeah
Leave my body in shame
Leave my soul in disgrace
But by ev'ry god's name
Say a prayer for your race oh yeah

White man White man
Our country was green and all our rivers wide
White man White man
You came with a gun and soon our children died
White man White man
Don't you give a light for the blood you've shed?

White man White man
White man
White man White man
For you battled with lies
White man White man
Still lies
White man White man
Say you look around every skin and bone again

What is left of your dream?
Just the words on your stone
A man who learned how to teach
Then forgot how to learn
Oh yeah



[user2]


Nog beter, toen het nog behoorde aan de dinosauriers, daarna is het bergafwaards gegaan volgens mij.

freya
01-01-06, 12:15
Geplaatst door Duncan
Lijkt op 'Blut und Boden'.

Overigens, als de Europeanen niet gekomen waren, dan had hij dit niet eens kunnen opschrijven.

Oh oh oh wat mogen die paar overgebleven native Americans great Spirit toch op hun blote knietjes danken voor de komst van de Europeanen :kotsen:

freya
01-01-06, 12:27
Geplaatst door Duncan
Denk je dat het zo leuk is om altijd maar op de great plains te moeten rondzwerven en elke winter honger te lijden?

Alweer een bewijs van jouw vertekende beeld van de geschiedenis.

A/ Men leed niet elke winter honger daar.

B/ sinds de komst van de Europeanen zijn de bewoners van de great plains pas echt honger gaan lijden, vooral na het systematisch afschieten van de bizonkuddes.

freya
01-01-06, 12:48
Geplaatst door Duncan
Ik denk dat jouw beeld van de geschiedenis een heleboel zwaar romantische trekjes vertonen. Zeker veel naar Hollywoodfilms gekeken! Weet je wel wat er in de winter met de ouden van dagen van de 'nobele wilden' gebeurde?

:rolleyes:

Wat ben jij toch weer goed geinformeerd GJ


Natuurlijk, alle niet-Europese culturen zijn barbaars en primitief en de wereld is gelukkig gered door de ondernemingslust van de superieure Europeanen die, geinspireerd door het voortreffelijke christendom, overal op de wereld beschaving, vrede, welvaart, democratie en de geneugten van de vrije markt economie hebben gebracht.

Spoetnik
01-01-06, 13:05
Geplaatst door Duncan
Ik denk dat jouw beeld van de geschiedenis een heleboel zwaar romantische trekjes vertoont. Zeker veel naar Hollywoodfilms gekeken! Weet je wel wat er in de winter met de ouden van dagen van de 'nobele wilden' gebeurde?

Weet wat je er tegenwoordig gebeurt met de ouden van dagen in Nederland :jammer:

Al Sawt
01-01-06, 18:39
Geplaatst door jan1974
1. Niet meer als je hierheen immigreet. Dan ben je niet meer fysiek onderdeel van de Arabische wereld. Immigranten gaan niet over het buitenlands beleid.

De immigratiewetgeving is geschreven vanuit Nederlands belang. Nederland is een westers land en geen Arabisch land.

2. Ik associeer mezelf sterk met Amerika, ik heb er familie zitten. De verschillen tussen Nederland en Amerika zijn in mijn gevoel veel kleiner dan de verschillen tussen Nederland en de Arabische wereld.

Maar jij je zin, dan kijken we naar de moord op Theo van Gogh en de effecten daarvan. Pure onzin.

Jij bent verpersoonlijking van Westerse superioriteits gevoel jegens anderen volkeren. Want door te claimen dat alleen jij de recht bezit om associatie als goed of verkeerd te bestempelen, redeneer je op basis van ethiek die alleen een Westerling pacht op heeft.

Als Arabier heb ik familieleden wonen in Marokko en ben ik fysiek betrokken met de Arabische wereld. Puur omdat ik afstam van migranten, geeft jou geen recht om te bepalen bij welke grenzen mijn fysieke en emotionele identiteit stopt.

En wat voor mij geldt, geldt ook voor jou. Tenzij je klassenscheiding wil aanbrengen?

Dat je familie in Amerika heeft, leuk en aardig. Ik heb daar ook familie en ik zie familiebanden als iets abstracts en dat geldt niet voor mijn fysieke en emotionele associatie met een bepaalde werelddeel.

De oorzaken van de moord op Theo van Gogh zijn te leiden naar de overdreven Nederlandse reactie op aanslagen van 11 Sept. Nergens in Europa werden aanslagen van 9-11 op zo`n hysterische en tot hypocriete af ontvangen, dan in Nederland. Moord op Theo van Gogh was niets anders dan een self-fulfilling prophecy

Juliette
01-01-06, 22:05
Weer een kans tot een perfect goeie discussie in de vuilbak. :moe:

freya
01-01-06, 22:26
Geplaatst door Juliette
Weer een kans tot een perfect goeie discussie in de vuilbak. :moe:

Wat bedoel je?

Juliette
01-01-06, 22:36
Geplaatst door freya
Wat bedoel je?


Het begon goed. Over voorwaarden tot inburgering enzo. En het eindigt in een zinloze us / them discussie. Dat bedoelde ik.

sjaen
01-01-06, 22:52
Geplaatst door freya

Natuurlijk, alle niet-Europese culturen zijn barbaars en primitief en de wereld is gelukkig gered door de ondernemingslust van de superieure Europeanen die, geinspireerd door het voortreffelijke christendom, overal op de wereld beschaving, vrede, welvaart, democratie en de geneugten van de vrije markt economie hebben gebracht.

For Better or For Worse, is iedereen die in het hier en nu leeft daar onderdeel van. :moeilijk:

TENACH
01-01-06, 23:30
Geplaatst door Duncan
Ik denk dat jouw beeld van de geschiedenis een heleboel zwaar romantische trekjes vertoont. Zeker veel naar Hollywoodfilms gekeken! Weet je wel wat er in de winter met de ouden van dagen van de 'nobele wilden' gebeurde?

Volgens mij ging de discussie over uitzonderlijk toets speciaal voor moslims. Begint hierboven spontaan iemand, die nergens verstand van heeft, ons de les te lezen hoe e.e.a. in de geschiedenis is gegaan. Als ik het goed begrijp zou dat de reden moeten zijn waarom mofrika de moslims anders wil behandelen dan de niet-moslims. :confused:

Laten we even voorop stellen dat indien je iemand anders wil behandelen dan een ander gelijk staat aan racisme. Ja, je begrijpt het goed RACISME! M.A.W. DISCRIMINATIE!!! Laten we de beestje meteen maar weer bij de naam noemen alvorens iemand de epilepsie krijgt.

Ik hoef geen uitleg van die slijmballen die vinden dat dit weer makkelijk gegrepen is. Duitsers hebben nooit van hun fouten geleerd en zullen dat ook nooit doen! Laat dat even helder zijn. :stout:

TENACH
01-01-06, 23:46
Geplaatst door Juliette
Het begon goed. Over voorwaarden tot inburgering enzo. En het eindigt in een zinloze us / them discussie. Dat bedoelde ik.

Elk land mag voorwaarden tot inburgering bedenken, maar hou het wel zuiver.
Wat die Duitsers van plan zijn zal niet echt lukken!
- ten eerste staat het loodrecht op wet van gelijkheidsrecht. De eerste rechtbank zal het onderuit halen.
- ten tweede is deze toets geitekaas. Stelt werkelijk geen zak voor! :haha:

Ik dacht dat de Duitsers op 10 december 1948 de "International Bill of Human Rights" hebben ondertekend. Volgens mij stelt dat soort verdragen geen reet voor :fuckit2:

mark61
02-01-06, 00:07
Geplaatst door Dundee
Een half uurtje liegen voor een verblijfsvergunning moet er toch wel in zitten voor iemand die graag wil blijven.

Moeite de lange kerstvakantie door te komen Gerrit?