PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinezen overvleugelen Turkse en Marokkaanse immigrant in Nederland



tr_imparator
31-12-05, 01:24
Chinezen overvleugelen Turkse en Marokkaanse immigrant in Nederland
MAURITS KUYPERS

AMSTERDAM - Nederland kent dit jaar voor het eerst meer Chinese dan Marokkaanse of Turkse immigranten. Sloeg vorig jaar de balans nog net door in het voordeel van de traditionele immigratielanden Marokko en Turkije, nu zijn de rollen omgedraaid. Met de maand december nog te gaan, zijn er dit jaar 3155 Chinezen naar ons land verhuisd tegenover 1839 Marokkanen en 2982 Turken.

Dit blijkt uit een overzicht van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van migratiestromen van en naar Nederland. China is een van de weinige landen waarvandaan het aantal immigranten stabiel is. De meeste andere landen laten een sterke teruggang zien.

Zo kwamen er in 2004 nog ruim 3600 Marokkanen naar ons land en 4580 Turken. Maar ook immigranten uit landen zoals de Verenigde Staten, Nederlandse Antillen en Suriname laten het afweten.

In totaal hebben gedurende de eerste elf maanden van dit jaar bijna 91.000 buitenlanders hun heil in Nederland gezocht. Met nog een maand te gaan, kan daarmee het resultaat van 2004 nog net worden geëvenaard. Topjaren zoals 2000 en 2001, toen er nog meer dan 130.000 immigranten per jaar waren, liggen echter ver achter ons.

De meeste immigranten komen uit de landen van de Europese Unie. Binnen die groep steken Duitsland en Polen er met kop en schouders bovenuit met respectievelijk 5260 en 6643 immigranten in de eerste elf maanden van 2005.

De snelste daling is zichtbaar bij de armere door oorlog getroffen gebieden van Azië en Afrika. Uit deze twee werelddelen zijn tot en met december 13.900 en 7855 immigranten gearriveerd. In de eerste jaren van deze eeuw liepen die totalen voor beide regio's nog op tot boven de 20.000 per jaar.

De immigratie neemt dus af, waarschijnlijk dankzij het strengere asielbeleid van het kabinet-Balkenende. De afname geldt niet voor de emigratie. Voor de Nederlandse samenleving betekent dit dat wij voor het derde opeenvolgende jaar te maken hebben met een netto-uitstroom van mensen.

Tussen januari en november waren er 110.250 mensen die Nederland de rug toekeerden. Dat is nu al meer dan in 2004. Bijna de helft van die groep emigranten (50.205) is in Nederland geboren en getogen. Het negatieve migratiesaldo komt daarmee voorlopig op 20.000 voor dit jaar. In 2004 was er ook al een netto-uitstroom van 16.000 en in 2003 van een paar honderd. In de jaren daarvoor was er altijd sprake van instroom.

De landen van de Europese Unie zijn het meest in trek, maar ook Amerika, Azië en Afrika zitten in de lift. Populaire landen tot en met november zijn onder meer Duitsland (3973), Turkije (2631) en de Antillen (4437).


financieel dagblad.nl

Sallahddin
31-12-05, 12:09
Geplaatst door tr_imparator
Chinezen overvleugelen Turkse en Marokkaanse immigrant in Nederland
MAURITS KUYPERS

AMSTERDAM - Nederland kent dit jaar voor het eerst meer Chinese dan Marokkaanse of Turkse immigranten. Sloeg vorig jaar de balans nog net door in het voordeel van de traditionele immigratielanden Marokko en Turkije, nu zijn de rollen omgedraaid. Met de maand december nog te gaan, zijn er dit jaar 3155 Chinezen naar ons land verhuisd tegenover 1839 Marokkanen en 2982 Turken.

Dit blijkt uit een overzicht van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van migratiestromen van en naar Nederland. China is een van de weinige landen waarvandaan het aantal immigranten stabiel is. De meeste andere landen laten een sterke teruggang zien.

Zo kwamen er in 2004 nog ruim 3600 Marokkanen naar ons land en 4580 Turken. Maar ook immigranten uit landen zoals de Verenigde Staten, Nederlandse Antillen en Suriname laten het afweten.

In totaal hebben gedurende de eerste elf maanden van dit jaar bijna 91.000 buitenlanders hun heil in Nederland gezocht. Met nog een maand te gaan, kan daarmee het resultaat van 2004 nog net worden geëvenaard. Topjaren zoals 2000 en 2001, toen er nog meer dan 130.000 immigranten per jaar waren, liggen echter ver achter ons.

De meeste immigranten komen uit de landen van de Europese Unie. Binnen die groep steken Duitsland en Polen er met kop en schouders bovenuit met respectievelijk 5260 en 6643 immigranten in de eerste elf maanden van 2005.

De snelste daling is zichtbaar bij de armere door oorlog getroffen gebieden van Azië en Afrika. Uit deze twee werelddelen zijn tot en met december 13.900 en 7855 immigranten gearriveerd. In de eerste jaren van deze eeuw liepen die totalen voor beide regio's nog op tot boven de 20.000 per jaar.

De immigratie neemt dus af, waarschijnlijk dankzij het strengere asielbeleid van het kabinet-Balkenende. De afname geldt niet voor de emigratie. Voor de Nederlandse samenleving betekent dit dat wij voor het derde opeenvolgende jaar te maken hebben met een netto-uitstroom van mensen.

Tussen januari en november waren er 110.250 mensen die Nederland de rug toekeerden. Dat is nu al meer dan in 2004. Bijna de helft van die groep emigranten (50.205) is in Nederland geboren en getogen. Het negatieve migratiesaldo komt daarmee voorlopig op 20.000 voor dit jaar. In 2004 was er ook al een netto-uitstroom van 16.000 en in 2003 van een paar honderd. In de jaren daarvoor was er altijd sprake van instroom.

De landen van de Europese Unie zijn het meest in trek, maar ook Amerika, Azië en Afrika zitten in de lift. Populaire landen tot en met november zijn onder meer Duitsland (3973), Turkije (2631) en de Antillen (4437).


financieel dagblad.nl






Nederland is te klein, te kortzichtig en minder tolerant en minder aantrekelijk geworden voor de mensen die wat meer in het leven willen!
Jammer voor NL ,en deze ontwikkelingen hebben weinig te maken met de opkomst van ultra-rechts tendensen!
NL wordt snel uitgekeken,niet meer interessant dus!

delirious
31-12-05, 13:45
Geplaatst door Duncan
Toch heb je nooit last met die Chinezen...

Blablabla....standaard gelul.

Spoetnik
31-12-05, 13:55
Geplaatst door Duncan
Toch heb je nooit last met die Chinezen...

Omdat zij wachten op signaal uit Bejing voordat ze problemen gaan veroorzaken. De Chinezen hebben een 100jaar plan om de wereld over te nemen, door middel van immigratie.

delirious
31-12-05, 14:02
Geplaatst door Spoetnik
Omdat zij wachten op signaal uit Bejing voordat ze problemen gaan veroorzaken. De Chinezen hebben een 100jaar plan om de wereld over te nemen, door middel van immigratie.

Maak de rukker nu niet nog angstiger dan hij al is.

~Panthera~
31-12-05, 15:15
Geplaatst door delirious
Maak de rukker nu niet nog angstiger dan hij al is.


:stomp: :haha:

Wide-O
31-12-05, 15:22
Met die (5260) Duitsers heb je ook nooit last :ego:

Enfin, na Nederland is Vol, Nederland Loopt Leeg :hihi:

delirious
31-12-05, 15:29
Geplaatst door ~Panthera~
:stomp: :haha:

Mammie, mammie the Chinese are here to get me!!
Boeehh boeh...

~Panthera~
31-12-05, 15:32
Geplaatst door delirious
Mammie, mammie the Chinese are here to get me!!
Boeehh boeh...


Some people need a kick in the butt. :hihi:

delirious
31-12-05, 15:36
Geplaatst door ~Panthera~
Some people need a kick in the butt. :hihi:

Op fok.nl kan hij lekker met zijn medekaalkopjes angstig wezen en stigmatiseren. Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment saai wordt al die eendracht.
Vandaar dat hij hier zo nu en dan is en weigert om weg te spoelen. :moe:

~Panthera~
31-12-05, 15:42
Geplaatst door delirious
Op fok.nl kan hij lekker met zijn medekaalkopjes angstig wezen en stigmatiseren. Kan me voorstellen dat het op een gegveven moment saai wordt al die eendracht.
Vandaar dat hij hier zo nu en dan is en weigert om weg te spoelen. :moe:


Wat een vak he ? :moe:

Al Sawt
31-12-05, 16:38
Geplaatst door Duncan
Toch heb je nooit last met die Chinezen... Omdat ze met weinige zijn.

Maar in steden als New York, San Fransisco en Los Angeles kennen ze de begrip Chinatown op een negatieve wijze.

Wide-O
31-12-05, 17:15
Geplaatst door Al Sawt
Omdat ze met weinige zijn.


Jij denkt dus ook dat de "zichtbare aantallen" een deel van de "weerzin" verklaren ? Mark61 heb ik eerst die theorie horen poneren. En ik moet zeggen dat ik er toe neig om te zeggen: klopt.

30 jaar geleden werd er hier eerder wat lacherig gedaan over immigranten uit de Maghreb. "Kijk hen, met die Peugeot 404 station". Nu is het soms pure haat. "They are going to take over the world ! :eek: "

Diezelfde haat tussen "afro-americans" en "asica-pacifics" in de US is nauwelijks te overschatten overigens :maf3:

Al Sawt
31-12-05, 17:25
Geplaatst door Wide-O
Jij denkt dus ook dat de "zichtbare aantallen" een deel van de "weerzin" verklaren ? Mark61 heb ik eerst die theorie horen poneren. En ik moet zeggen dat ik er toe neig om te zeggen: klopt.

30 jaar geleden werd er hier eerder wat lacherig gedaan over immigranten uit de Maghreb. "Kijk hen, met die Peugeot 404 station". Nu is het soms pure haat. "They are going to take over the world ! :eek: "

Diezelfde haat tussen "afro-americans" en "asica-pacifics" in de US is nauwelijks te overschatten overigens :maf3: Migratie brengt altijd problemen met zich mee. Of ze van sociale of psychologische aard zijn.

Migranten hebben een nare gewoonte om samen te kleven tot sterke concentraties in wijken met goedkope woningaanbod.

Dat geldt voor alle migrantengroepen waarover te wereld en je hoeft geen socioloog te zijn om te beseffen dat migranten vaak behoren tot onderklasse van een samenleving. Je hoeft voorts ook geen socioloog te zijn om op basis van dat gegeven voort te borduren en conclusie trekken dat onderklasse sneller in aanraking komt met criminaliteit en minder weerbaar is tegen negatieve invloeden.

Reactie van Duncan is een standaard rechtse rethoriek dat gebaseerd is op onwetendheid en denkwijze dat op simplisme dreeft.

Wide-O
31-12-05, 17:39
Geplaatst door Al Sawt
Migranten hebben een nare gewoonte om samen te kleven tot sterke concentraties in wijken met goedkope woningaanbod.


Is niet eens "naar" toch. Ze hebben weinig keuze in het begin. Het "nare" is dat om één of andere reden de "doorstroming" niet zo gemakkelijk lijkt te gaan.



je hoeft geen socioloog te zijn om te beseffen dat migranten vaak behoren tot onderklasse van een samenleving.


:hihi: Ik heb ze nooit als onderklasse gezien. Economisch wel, in't begin, sociologisch of intellectueel niet noodzakelijk.

Ik heb de tijd nog gekend dat men in België eerder reageerde op Italianen. Dat waren de "messentrekkers". Daarna waren het de Chinezen, want die verwerkten hondenkadavers in hun eten... Gat, ik weet nog heel goed hoe men neerkeek op Spanjaarden hier.

Gek dat mensen daar niet uit leren. Of is dat eigen aan mensen ?

Gedachte tussendoor: misschien verwacht men steeds wel van migranten dat ze "onderaan" beginnen, en een beetje dom zijn. "Ikke taal niet kunnen".

De haat is pas losgebarsten toen bleek dat gestudeerde migranten zich afkeerden van de "Westerse" maatschappij.

Eens ? Of lees ik te veel in de afkeer van NL/B die ik hier soms meen te bespeuren ?

Edit: is een eerlijke vraag. Het discours op maroc.nl wordt toch niet alleen bepaald door de "Duncans" et al ? Tuurlijk, ik snap de tegenreactie, dus daar heb ik het niet over. Maar mij lijkt de afkeer van "NL" bijna een automatisme geworden bij een aanzienlijk deel van de prikkerds.

Denk "Duncan" FF weg. Of kan dat juist niet ?

Yasmeen
31-12-05, 17:54
Onvoorstelbaar dat in de tijd van globalisering migratie nog altijd negatief wordt bekeken...weten we wel dat nederland tot in de negentiende eeuw een miljoenenmigratie kende? En dat op een bevolking van toendertijd niet meer dan 5 miljoen mensen! De impact van migratie in NL en Europa moet vroeger dus veeeel groter zijn geweest dan nu, en zal ik eens wat zeggen? We bestaan nog steeds, en wel in goede staat ook nog...

Any ways :moe: vroeger was alles beters

tr_imparator
31-12-05, 19:45
Geplaatst door Yasmeen

Any ways :moe: vroeger was alles beters


Dat zeggen alleen mensen die ontevreden zijn met het heden.

tr_imparator
31-12-05, 19:50
Geplaatst door Wide-O


De haat is pas losgebarsten toen bleek dat gestudeerde migranten zich afkeerden van de "Westerse" maatschappij.




Zou je een andere reactie moeten verwachten ? Allochtoon zijn is echt cool, hier en in je eigen land. :rolleyes:

Yasmeen
31-12-05, 21:35
Geplaatst door tr_imparator
Dat zeggen alleen mensen die ontevreden zijn met het heden.

:D ja man, het is dan ook een fantastische boel hiero in hollanda :D :D

:moe: niet dus.

Soms heb ik van die dagen he, dat mijn idealisme effe plaats maakt voor irrrritatie... Neem nou NRC van vandaag. Daarin konden we reacties lezen van mensen op het verhaal van Sultan Gun wat een tijdje geleden in NRC stond... Sultan vertelde toen over haar ervaringen met discriminatie. Nu maakt het niet uit hoe ze eruit ziet, en of juist zij gediscrimineerd wordt, maar in de reacties van vandaag las ik wel erg vaak het volgende: "wordt je gediscrimineerd? EIGEN SCHULD, dikke bult!" ...

Van zulke reacties wordt je toch moedeloos? Juist in Nederland, gezien de geschiedenis en al, wil je denken dat, als we spreken over discriminatie, iedereen moet weten dat niet diegene die gediscrimineerd wordt schuld heeft, maar degene die discrimineert de schuldige is... Of moeten we hier pietje puk taal gebruiken?

:) any ways, 2006 mag misschien beter zijn. Ben dus niet zozeer van het heden, noch van het verleden, maar liever van de toekomst.

tr_imparator
01-01-06, 02:12
Geplaatst door Yasmeen
:D ja man, het is dan ook een fantastische boel hiero in hollanda :D :D

:moe: niet dus.

Soms heb ik van die dagen he, dat mijn idealisme effe plaats maakt voor irrrritatie... Neem nou NRC van vandaag. Daarin konden we reacties lezen van mensen op het verhaal van Sultan Gun wat een tijdje geleden in NRC stond... Sultan vertelde toen over haar ervaringen met discriminatie. Nu maakt het niet uit hoe ze eruit ziet, en of juist zij gediscrimineerd wordt, maar in de reacties van vandaag las ik wel erg vaak het volgende: "wordt je gediscrimineerd? EIGEN SCHULD, dikke bult!" ...

Van zulke reacties wordt je toch moedeloos? Juist in Nederland, gezien de geschiedenis en al, wil je denken dat, als we spreken over discriminatie, iedereen moet weten dat niet diegene die gediscrimineerd wordt schuld heeft, maar degene die discrimineert de schuldige is... Of moeten we hier pietje puk taal gebruiken?

:) any ways, 2006 mag misschien beter zijn. Ben dus niet zozeer van het heden, noch van het verleden, maar liever van de toekomst.


Vind het moeilijk om hierop te reageren. Ik erken dat er heel veel dingen fout gebeuren en dat het niet altijd even mee zit(en geen gemaar). :D


2006...tja..dunno :tik:

Spoetnik
01-01-06, 12:46
Geplaatst door delirious
Maak de rukker nu niet nog angstiger dan hij al is.

Ik ben een handelaar in angst :)

amOer
01-01-06, 21:20
nou .. mijn leraar natuurkunde had hier een hele andere vieuw op ..
hij zei letterlijk : " het vwo nu .. is waardeloos ! ga maar kijken in de universiteiten ... allemaal allochtonen .. en meestal chinezen .. zij komen hier.. studeren en gaan terug met de kennis naar hun eigenland.. waardoor china, de opkomende macht die heel veel kennis nodigheeft, nog sterker wordt.. let op mijn woorden .. jij gaat toch niet terug naar syrie ammar ? " "nee hoor meneer .. naar dubai :D "

maargoed .. het is idd wel zo .. veel chinezen op hoger onderwijs .. zou die man gelijk hebben ?! :/ :eek:

observer
02-01-06, 08:31
nee hoor het is eerder een teken van demanier waarop aziaten met presteren omgaan

de druk op kinderen om op school te slagen is daar heel groot

zo groot zelfs dat in de verenigde staten in wijken met veel aziaten een soort witte vlucht is ontstaan

ouders van blanke kinderen die na school hun kinderen naar sport brengen staan naast aziatische ouders die hun kinderen naar extra lessen brengen, gevolg is weinig aziatische sporters maar oh zulke goede prestaties op school

Prlwytzkofski
02-01-06, 15:01
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben een handelaar in angst :)

Sjeine parnose host du dir ausgesucht.

Marsvrouwtje
02-01-06, 20:14
Wat ik eigenlijk zo vreemd vind.
Ik heb hier in mijn dorp zo'n 3 chinese restaurants zitten. Maar nog nooit zie ik een chinees in de supermarkt. Ook niet op het zwemclubje van mijn dochter en ook nooit in de kroeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden (ik kan wel zeggen nooit) een chinees op straat heb zien lopen.

Hell, op de hele school van mijn dochter zit geen chinees. Ze hebben toch ook kinderen?

Nu ik erover nadenk.......

Orakel
02-01-06, 21:28
Geplaatst door Duncan
Toch heb je nooit last met die Chinezen...

Hoor je wel als je erachter komt wat ze in je voer doen. Hint: geen aspergesoep bij ze bestellen.
Als er weer zo'n burpende en uit ze neus plukkende boer weer eens om ze eigen 'witte lijst' en sambal bai' staat te grijnzen, vertrekken ze geen spier, althans niet boven de balie.
Maar je moet es weten wat ze op dat briefje krabbelen, dat onder het luikje door naar de keuken gaat....

Orakel
02-01-06, 21:33
Geplaatst door Marsvrouwtje
Wat ik eigenlijk zo vreemd vind.
Ik heb hier in mijn dorp zo'n 3 chinese restaurants zitten. Maar nog nooit zie ik een chinees in de supermarkt. Ook niet op het zwemclubje van mijn dochter en ook nooit in de kroeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden (ik kan wel zeggen nooit) een chinees op straat heb zien lopen.

Hell, op de hele school van mijn dochter zit geen chinees. Ze hebben toch ook kinderen?

Nu ik erover nadenk.......

Chinezen hebben sinds jaar en dag hun eigen winkels, die niet alleen veel beter spul verkopen maar ook nog es veel goed koper.
Daarnaast houden ze een eigen schaduweconomie draaiende, bestaande uit onderlinge leningen, onderpanden en goksyndicaten.
Op hun winkels staan nog net de openingstijden in het Nederlands, maar voor de rest is de hele gevel vergeven van de Chinese tekens.
Daar komt bij dat ze alleen in eigen kring trouwen, hun eigen feesten hanteren en bij de viering van het Chinese nieuwjaar staan een hoop neo-kolonialen te roepen dat die draak zo scheetig is.

Vervang Chinees door een andere etniciteit, herlees en zoek de 10 verschillen.....

Marsvrouwtje
02-01-06, 22:45
Geplaatst door Orakel
Chinezen hebben sinds jaar en dag hun eigen winkels, die niet alleen veel beter spul verkopen maar ook nog es veel goed koper.
Daarnaast houden ze een eigen schaduweconomie draaiende, bestaande uit onderlinge leningen, onderpanden en goksyndicaten.
Op hun winkels staan nog net de openingstijden in het Nederlands, maar voor de rest is de hele gevel vergeven van de Chinese tekens.
Daar komt bij dat ze alleen in eigen kring trouwen, hun eigen feesten hanteren en bij de viering van het Chinese nieuwjaar staan een hoop neo-kolonialen te roepen dat die draak zo scheetig is.

Vervang Chinees door een andere etniciteit, herlees en zoek de 10 verschillen.....

De tien verschillen weet ik wel. Het gaat er mij om dat je geen ene chinees ziet in mijn dorp. Er zijn toch wel chinese jongeren die uit hun plaat willen gaan?
Niet dus.

Totaal geen intregatie eigenlijk. Geen last maar ook geen ene contact.

Wat een verschrikkelijk leven!!!

observer
02-01-06, 23:37
Geplaatst door Duncan
Ik ben onlangs nog van Chinees gewisseld omdat alles hetzelfde smaakte. Ik kon de nasi niet meer onderscheiden van de kip en de saté niet van de kroepoek... mijn hele goede chinees is 3 maanden gesloten vanwege illegale werknemers :mad: klagen niets

vorige keer waren ze bij een turkse supermarkt gaan checken zelfde resultaat maar geen 3 maanden sluiten "in overleg met de gemeenschap die niet het slachtoffer mocht worden

die chinezen hebben gewoon geen grote bek

zijn wel de enige zo'n beetje die zelf nog wat willen beginnen
daar kunnen de maroc's nog wat van leren

~Panthera~
02-01-06, 23:56
Geplaatst door Marsvrouwtje

Totaal geen intregatie eigenlijk. Geen last maar ook geen ene contact.

Wat een verschrikkelijk leven!!!


Nee hoor, das nou precies wat de doorsnee Nederlander met "integratie" bedoelt. :)
Niet zien, niet horen, en vooral geen last van hebben. :fpetaf:
Dan kan ie weer rustig slapen. :hihi:

observer
03-01-06, 12:51
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, das nou precies wat de doorsnee Nederlander met "integratie" bedoelt. :)
Niet zien, niet horen, en vooral geen last van hebben. :fpetaf:
Dan kan ie weer rustig slapen. :hihi: dat zal net als met turken en marokkanen met de 1e generatie wel zo zijn

maar de generaties die hier geboren zijn spreken gewoon zowel nederlands als chinees (zonder dat op school gekregen te hebben btw)

heb ook nog nooit een chinees horen roepen dat iedereen tegen hem is en dat het allemaal discriminatie is

mark61
03-01-06, 13:05
Interessante site:

http://www.ioc-ch.nl/

Waar kennen we dit verhaal van bijvoorbeeld:

Meldpunt huiselijk geweld(printversie)

Sommige Chinese vrouwen worden dag in dag uit geconfronteerd met geweld van gezinsleden. De meeste van hen durven echter geen aangifte bij de politie te doen, omdat zij zich schamen of omdat zij bang zijn voor hun partners. Om iets aan hun moeilijke positie te doen, wil het IOC in samenwerking met enkele andere organisaties het Meldpunt Chinese Vrouwen en Kinderen in Nood oprichten.

Veel van de mishandelde vrouwen verkeren in een sociaal isolement. Zij kunnen zich niet goed in het Nederlands uitdrukken en daarom ook niet goed communiceren met hulpverlenende instanties. Bovendien zijn sinds de jaren tachtig steeds meer immigranten uit de Volksrepubliek China naar Nederland gekomen. Deze nieuwkomers hebben nog niet zo¡¯n uitgebreide kennissenkring op kunnen bouwen - in geval van nood is er soms niemand die hen bij kan staan.

De drempel om zich te melden bij de reguliere hulpverlenende instanties is erg hoog, omdat deze onvoldoende zijn ingesteld op de specifieke behoeftes van Chinese vrouwen. Vaak beschikken deze instanties niet over medewerkers die de verschillende Chinese dialecten machtig zijn.

Verblijfsvergunning
Een ander probleem is dat een groot aantal slachtoffers van huiselijk geweld slechts een tijdelijke verblijfsvergunning heeft. Zij zijn namelijk in het kader van gezinshereniging naar Nederland zijn gekomen. Als deze vrouwen bij hun partners weggaan, dan verliezen ze ook het recht om in Nederland te wonen. Terugkeren naar China betekent voor hen een groot gezichtsverlies, zeker als ze hun familieleden in China altijd verteld hebben dat alles uitstekend gaat. Dit maakt hun positie erg kwetsbaar.

observer
03-01-06, 15:00
typisch als je het woord chinees door marokkaans vervangt heb je een verhaal wat vorig jaar in amsterdam speelde

mischien moeten we eens testen wat er zou gebeuren met een grote groep blanke nederlanders die emigreren

888
04-01-06, 19:54
mijn hele goede chinees is 3 maanden gesloten vanwege illegale werknemers :mad: klagen niets
In Katendrecht?


vorige keer waren ze bij een turkse supermarkt gaan checken zelfde resultaat maar geen 3 maanden sluiten "in overleg met de gemeenschap die niet het slachtoffer mocht worden
Turkse gemeenschap is zeer collectief goed georganiseerd en hebben een sterke klankbord naar de politiek en het gemeentebestuur.


die chinezen hebben gewoon geen grote bek
Dit is nog een kwestie van tijd



zijn wel de enige zo'n beetje die zelf nog wat willen beginnen
daar kunnen de maroc's nog wat van leren
Daarom maar een werkloosheidspercentage van 1 1/5 %

observer
04-01-06, 20:42
In Katendrecht? nee laan op zuid maar klopt wing wah was ook de klos

Boulahrouz
04-01-06, 23:37
Geplaatst door observer
typisch als je het woord chinees door marokkaans vervangt heb je een verhaal wat vorig jaar in amsterdam speelde

mischien moeten we eens testen wat er zou gebeuren met een grote groep blanke nederlanders die emigreren


Zie Australie, Canada....gaat prima

mark61
04-01-06, 23:40
Geplaatst door Boulahrouz
Zie Australie, Canada....gaat prima

In Brazilië en Suriname ging het een stuk minder. Vandaar dat we het over die succes stories van NL emigratie maar liever niet meer hebben.

888
05-01-06, 20:13
Immigratie kan ook tot successen leiden. Er zijn immigranten die naar het buitenland zijn geemigreerd schat rijk geworden. Ook op maatschappelijke ladder heel ver geschopt.

Soldim
05-01-06, 20:22
Geplaatst door observer
mischien moeten we eens testen wat er zou gebeuren met een grote groep blanke nederlanders die emigreren

Omdat ik aan de andere kant van de plas woon mag ik mijn vrouw nu meppen?

Ik betwijfel of ze daar overdreven gelukkig mee zal zijn .... sterker nog, ze zou wel een terug kunnen slaan :eek:

observer
05-01-06, 22:49
Geplaatst door Soldim
Omdat ik aan de andere kant van de plas woon mag ik mijn vrouw nu meppen?

Ik betwijfel of ze daar overdreven gelukkig mee zal zijn .... sterker nog, ze zou wel een terug kunnen slaan :eek: nee maar er werd gesuggereerd dat het a een immigranten probleem zou zijn en b het feit dat men geemmigreerd is via cultuurverschil, niet thuisvoelen etc een oorzaak zou zijn

MaRiaH
06-01-06, 00:00
Geplaatst door Wide-O
Jij denkt dus ook dat de "zichtbare aantallen" een deel van de "weerzin" verklaren ? Mark61 heb ik eerst die theorie horen poneren. En ik moet zeggen dat ik er toe neig om te zeggen: klopt.

30 jaar geleden werd er hier eerder wat lacherig gedaan over immigranten uit de Maghreb. "Kijk hen, met die Peugeot 404 station". Nu is het soms pure haat. "They are going to take over the world ! :eek: "

Diezelfde haat tussen "afro-americans" en "asica-pacifics" in de US is nauwelijks te overschatten overigens :maf3:


En dat is allemaal angst, allemaal angst
De allergrootste schreeuwers, zijn dikwijls 't bangst
En als er ooit iets gebeurd nou dan moet 't zo wezen
Wie 't meeste angst heeft, heeft vaak 't minst te vrezen

Als je fruit eet krijg je wormen, van veel wassen word je kaal
En als straks de bom zal vallen, nou dan gaan we allemaal
Katteharen zijn vergiftigd, geef geen zoentjes aan een hond
Keer nooit je rug toe aan een homo want dan zit 'ie aan je kont
Negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool
En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool

refrein:
En dat is allemaal angst, allemaal angst
De allergrootste schreeuwers, zijn dikwijls 't bangst
En als er ooit iets gebeurd nou dan moet 't zo wezen
Wie 't meeste angst heeft, heeft vaak 't minst te vrezen

Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel
Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel
Loop nooit onderlangs een ladder en op wijzen staat een jaar
En onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar
Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof
En wie vloekt gaat naar de hel, van masturbatie word je doof
Wat? Van masturbatie word je doof

refrein

Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood

En dat laatste is waar, da's helemaal waar 't Klinkt misschien wel lullig, maar toch is 't waar Maar 't kan nog jaren duren dus niet van dat bange
Heb je angst voor morgen, dan moet je vandaag gaan hangen

(Robert Long - Allemaal angst)
:wink: