PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Nederlandse anti-Islamvirus



BiL@L
31-12-05, 20:11
gewist

~Panthera~
31-12-05, 22:22
:duim:

Wizdom
01-01-06, 14:29
Een zeer goede analyse! Ik miste nog een belangrijke noot... Bij media... Het tonen van het gezicht van Mohamed B.... Terwijl niet het gezicht werd getoond van de moordenaar van de "Grootste Nederlander (P. Fortuyn)"... Hoezo die speciale behandeling...

Seif
01-01-06, 15:28
Zijn autochtonen grotere racisten dan allochtonen?

Een eerlijk antwoord graag...

Ibn Abu Bakr
01-01-06, 16:12
edit [freya]

1 post en 1 strafpunt, gaat mooi gelijk op zo :moe:

..zapper
01-01-06, 16:38
Ik dacht dat dit over de kerstboom zou gaan. Maar gelukkig hebben jullie ons geheime wapen nog niet in de smiezen, dit dankzij alle afleidingsmanouvres zoals deze in de openingspost geopperd zijn.

IRAAM
01-01-06, 19:10
Wat een treurig stukje, wat zijn jullie toch allemaal zielig. Nee moslims zijn totaal onschuldig aan de verrotte toestand in dit land, zij zijn slechts slachtoffers van een complot van die schandalige westerse maatschappij die het alleen op moslims heeft gemunt.
Nou moderator Freya, ban me maar, want dat doen jullie met iedereen wiens mening jullie niet uitkomt, maar op den duur winnen jullie toch niet, dat verzeker ik je.

Mähden
01-01-06, 19:14
Geplaatst door IRAAM
Wat een treurig stukje, wat zijn jullie toch allemaal zielig. Nee moslims zijn totaal onschuldig aan de verrotte toestand in dit land, zij zijn slechts slachtoffers van een complot van die schandalige westerse maatschappij die het alleen op moslims heeft gemunt.
Nou moderator Freya, ban me maar, want dat doen jullie met iedereen wiens mening jullie niet uitkomt, maar op den duur winnen jullie toch niet, dat verzeker ik je.
in feite bannen ze daarmee elke keer weer de weg naar vebetering, want verbetering begint met kritiek.


edit

Die Mahden toch, net weer een strafpuntje minder en meteen alweer vol er tegenaan.

islambashing is toch echt verboden hier leive jongen, dus hier heb je je strafpuntje alweer terug :zwaai:

[freya]

freya
01-01-06, 19:18
Geplaatst door IRAAM
Wat een treurig stukje, wat zijn jullie toch allemaal zielig. Nee moslims zijn totaal onschuldig aan de verrotte toestand in dit land, zij zijn slechts slachtoffers van een complot van die schandalige westerse maatschappij die het alleen op moslims heeft gemunt.
Nou moderator Freya, ban me maar, want dat doen jullie met iedereen wiens mening jullie niet uitkomt, maar op den duur winnen jullie toch niet, dat verzeker ik je.

Jullie allemaal?

Wie bedoel je daar ni precies mee?
De Surinaamse schrijfster van het stuk? De Hollandse moderator?

Misschien kan je ook even uitleggen wat precies de schuld van de moslims in het algemeen is ivm welke verotte toestand in dit land, voor ik je ban?

_h4T3D_sE7eN
01-01-06, 23:46
Arme Astrid.

1 analyse van angstzaaiende islamofoben en de ultra-rechtsen staan alweer te popelen om haar af te maken. Ultra-rechtsen kunnen ook niet tegen kritiek.

Net als autochtonen ... :hihi:

reason
02-01-06, 12:35
Het is een erg zwak, eenzijdig, simplistisch stuk. Haar zogenaamde analyse grenst aan hysterie.

freya
02-01-06, 13:23
Geplaatst door reason
Het is een erg zwak, eenzijdig, simplistisch stuk. Haar zogenaamde analyse grenst aan hysterie.

Goh je maakt het echt punt voor punt inhoudelijk helemaal af zie ik :tik:

Tomas
02-01-06, 14:03
Vin't met name een matig en dit artikel zelf met name.

..zapper
02-01-06, 17:57
Wat ik me met alle respect wel afvraag: Er zijn met name twee stromen allochtonen naar Nederland gekomen, enerzijds de gastarbeiders en anderszijds vluchtelingen. Deze laatste groep zijn hier veelal naartoe gekomen vanwege het strenge islamitische regime dat in hun geboorteland wordt/werd gevoerd. Ik snap wel dat veel mensen nu in Nederland geboren zijn, maar waarom wordt iedere poging om een menselijke zienswijze op de islam welke niet een onleefbaar regime tot gevolg heeft iedere keer als aanval op hen zelf gezien? Ik probeer niets goed te spreken uit de openingspost, maar er zijn nog wel meer dingen gebeurd dan dat en ik vind dat er in dat artikel een nogal eenzijdige met gif geschreven blik wordt geworpen.
Correct me if I'm wrong..

blauwwit
02-01-06, 18:13
sorry hoor, maar dit stuk is echt totaal onleesbaar. Als je een punt hebt liefst kort en bondig, anders bereik je nooit je publiek.
Verder over dat nederland zo anti-islam is.... Tsja ik denk dat NL toch bekend staat als een van de meest tolerante landen ter wereld, nu en door de geschiedenis heen waar het altijd een vluchtplaats voor verdrukten is geweest.
Tuurlijk NL is niet perfekt maar ik denk dat iedereen hier, dus ook moslims, hun handjes mogen dichtknijpen dat ze hier geboren zijn en hier leven.
En tot slot, ja er zijn ongetwijfeld nederlandse racisten, maar er zijn zeker ook islamitische racisten/anti-semieten. Een niet nader te noemen moderator refereerde ergens anders aan Israël als kankergezwel en bestempelde israëli's als zijnde geen mensen.... Ik zit nog na te trillen van de haat die uit die posts sprak....

MusicManiac
02-01-06, 18:38
Daar gaan we weer .. vraagtekens bij de islam? Islamfobie ! Zing eens een ander liedje ..

_h4T3D_sE7eN
02-01-06, 19:26
Geplaatst door Dundee
Om het altijd maar eens te zijn met de oorspronkelijke bewoners van een multi-cultiland, lijkt me duidelijk niet gezond.
Daartegenover wil ik je op het hart drukken, lieve 7 (want haten doe ik je niet), dat het constant toegeven aan de gasten van zo'n land van een zelfde ziekelijkheid getuigt.
Men moet vergeten zijn dat we allen dezelfde oorsprong hebben en allen dezelfde bestemming. En dat dan niet alleen of met een select groepje!

Ik vind het stuitend dat autochtonen op een hoop geworpen worden met ultra rechtsen, om in dezelfde ademteug geclassificeerd te worden als lager opgeleide en domme personen zonder een echte mening.
En dat terwijl de islamitische allochtoon in het rijtje van de professoren wordt ingedeeld. Mensen die altijd gelijk hebben. Terwijl duidelijk moge zijn dat deze personen hun gehele hersencapaciteit ook niet benutten.

Eén ding is duidelijk: schuldig hieraan zijn enkel en alleen de autochtone bevolking en hun vertegenwoordigers, want zij zijn het die deze onwerkbare sfeer gecreëerd hebben door hun lakse en veel te bescheiden houding. Ik bedoel: is er ergens in Europa of zelfs in de wereld een land waar gasten meer te zeggen hebben dan hier?

Misschien moet je wat harder schreeuwen en de scheidingen duidelijker aanbrengen. Heeft allemaal met beeldvorming te maken. Nu wordt je gestigmatiseerd. It's a bitch, ain't it ?

NoHate
02-01-06, 19:39
Toch wel vreemd dat de immigranten die ik ken, vooral Aziaten (waaronder Chinezen) eigenlijk nooit klagen over nederland en de kansen die men hier krijgt. Waar men wel genoeg van heeft, en dat lieten.a. de Chinese gemeenschap Amsterdam pasgeleden blijken, is het gezeur en zielig doen van bepaalde groepen andere immigranten (en daar de kinderen van) en de eisen die die mensen stellen. Pak gewoon de kansen die je hier wél krijgt en doe er wat mee. gewoon een kwestie van hard werken en bewijzen dat je goed bent ipv klagen. DAT doen Aziaten en zij hebben een plekje verovert in het hart van meeste Nederlanders. Mijn ervaring is dat in gesprekken met o.a. (eigenlijk vooral) Marokkanen je uiteindelijk ALTIJD weer uitkomt op zeer veel kritiek op Nederland. Ja, er zijn hier racisten zoals in ELK land van de wereld! De succesvolle Marokkanen in het zakenleven die ik ken worden uitgespuugd door de ‘simpele Marokkaan’......dat zijn vernederlandste Marokkanen die gewoon worden geaccepteerd door de Nederlanders en dat wordt vaak afgekeurd. Ik heb lang in Azie gewoond en mijn broer leeft al jaren in West Afrika. Zijn kinderen (Metisse = half Afrikaans) zullen iets anders worden bekeken door locale bevolking.....mijn kinderen zouden in Azie ook iets anders worden behandelt...zo gaan dingen overal. Maar als je respect afdwingt, zoals Aziaten volgens mij doen in Nederland, dan gaat een wereld voor je open. Als ik iemand op een ‘lager’ niveau moet aannemen dan zou mijn eerste keus een nederlander zijn……waarom? Omdat ik weet dat wij elkaar begrijpen. Persoonlijk heb ik dat ook met meeste Aziaten, Spanjaarden, Italianen, etc. Waarom bijv. minder snel een Marokkaan? Omdat ik daar (o.a. door stagiaires) minder goede ervaringen mee heb. De vele klaagverhalen van Marokkanen bijv. “ Ik heb al 20 sollicitatiebrieven verstuurd en nog niet aangenomen!” Nee, moet je eerst leren een brief te schrijven zonder ENORME taalfouten! Ik heb vroeger wel eens 200 sollicitatiebrieven verstuurd waarop ik maar 5 uitnodigingen kreeg…..ik zorgde er dan wel voor dat het een top brief was….maar ja, er waren gewoon niet veel banen!

tr_imparator
02-01-06, 20:28
Geplaatst door NoHate
Toch wel vreemd dat de immigranten die ik ken, vooral Aziaten (waaronder Chinezen) eigenlijk nooit klagen over nederland en de kansen die men hier krijgt. Waar men wel genoeg van heeft, en dat lieten.a. de Chinese gemeenschap Amsterdam pasgeleden blijken, is het gezeur en zielig doen van bepaalde groepen andere immigranten (en daar de kinderen van) en de eisen die die mensen stellen. Pak gewoon de kansen die je hier wél krijgt en doe er wat mee. gewoon een kwestie van hard werken en bewijzen dat je goed bent ipv klagen. DAT doen Aziaten en zij hebben een plekje verovert in het hart van meeste Nederlanders.

''Marokkanen moeten gewoon niet zielig doen''


Iemand heeft geen goede zakelijke argument meer en richt zich daarom tot de ander met persoonlijk kritiek om toch zijn zin te kunnen doordrijven. Door die persoonlijke kritiek moet de ander minder geloofwaardig worden.





Mijn ervaring is dat in gesprekken met o.a. (eigenlijk vooral) Marokkanen je uiteindelijk ALTIJD weer uitkomt op zeer veel kritiek op Nederland. Ja, er zijn hier racisten zoals in ELK land van de wereld! De succesvolle Marokkanen in het zakenleven die ik ken worden uitgespuugd door de ‘simpele Marokkaan’......dat zijn vernederlandste Marokkanen die gewoon worden geaccepteerd door de Nederlanders en dat wordt vaak afgekeurd.

''Marokkanen leveren altijd kritiek op Nederland en `uitzonderingen` worden door Marokkanen bestempeld als bounties.''

Iemand heeft geen zakelijk argument. Met een beroep op een algemene mening probeert hij zijn zin toch door te zetten.



Ik heb lang in Azie gewoond en mijn broer leeft al jaren in West Afrika. Zijn kinderen (Metisse = half Afrikaans) zullen iets anders worden bekeken door locale bevolking.....mijn kinderen zouden in Azie ook iets anders worden behandelt...zo gaan dingen overal.

Racisme moet algemeen geaccepteerd worden.

:kotsen:


Maar als je respect afdwingt, zoals Aziaten volgens mij doen in Nederland, dan gaat een wereld voor je open.

Marokkanen moeten meer respect afdwingen.

Wat stel je voor? een blowjob?


Als ik iemand op een ‘lager’ niveau moet aannemen dan zou mijn eerste keus een nederlander zijn……waarom? Omdat ik weet dat wij elkaar begrijpen. .

Je zou eerder een Nederlander aannemen, omdat je zeker weet dat jullie elkaar begrijpen.

De argument dat gebruikt wordt, is al onderdeel van de stelling.



Persoonlijk heb ik dat ook met meeste Aziaten, Spanjaarden, Italianen, etc. Waarom bijv. minder snel een Marokkaan? Omdat ik daar (o.a. door stagiaires) minder goede ervaringen mee heb

Je hebt minder goede ervaringen met Marokkanen, dat een rol speelt bij het aannemen van stagiares.

Dus eigenlijk speelt niet de persoon die je gaat aannemen een rol, maar ervaringen die je eerder had met een bepaalde bevolkingsgroep. Je hebt dus liever geen Marokkaan? Wat een instelling.


De vele klaagverhalen van Marokkanen bijv. “ Ik heb al 20 sollicitatiebrieven verstuurd en nog niet aangenomen!” Nee, moet je eerst leren een brief te schrijven zonder ENORME taalfouten!

Afwijzingen van sollicitaties zijn te wijten aan de Marokkanen zelf, omdat ze veel taalfouten maken.

Een buitenlandse naam is geen taalfout he?


Ik heb vroeger wel eens 200 sollicitatiebrieven verstuurd waarop ik maar 5 uitnodigingen kreeg…..ik zorgde er dan wel voor dat het een top brief was….maar ja, er waren gewoon niet veel banen!

Je eigen falen is niet te wijten aan jezelf maar aan de krappe arbeidsmarkt toen.

Tuurlijk. Alleen bij Marokkanen is dat het geval.

..zapper
02-01-06, 20:47
Geplaatst door tr_imparator
''Marokkanen moeten gewoon niet zielig doen''

Iemand heeft geen goede zakelijke argument meer en richt zich daarom tot de ander met persoonlijk kritiek om toch zijn zin te kunnen doordrijven. Door die persoonlijke kritiek moet de ander minder geloofwaardig worden.

''Marokkanen leveren altijd kritiek op Nederland en `uitzonderingen` worden door Marokkanen bestempeld als bounties.''

Iemand heeft geen zakelijk argument. Met een beroep op een algemene mening probeert hij zijn zin toch door te zetten.

Racisme moet algemeen geaccepteerd worden.

:kotsen:

Marokkanen moeten meer respect afdwingen.

Wat stel je voor? een blowjob?

Je zou eerder een Nederlander aannemen, omdat je zeker weet dat jullie elkaar begrijpen.

De argument dat gebruikt wordt, is al onderdeel van de stelling.

Je hebt minder goede ervaringen met Marokkanen, dat een rol speelt bij het aannemen van stagiares.

Dus eigenlijk speelt niet de persoon die je gaat aannemen een rol, maar ervaringen die je eerder had met een bepaalde bevolkingsgroep. Je hebt dus liever geen Marokkaan? Wat een instelling.

Afwijzingen van sollicitaties zijn te wijten aan de Marokkanen zelf, omdat ze veel taalfouten maken.

Een buitenlandse naam is geen taalfout he?

Je eigen falen is niet te wijten aan jezelf maar aan de krappe arbeidsmarkt toen.

Tuurlijk. Alleen bij Marokkanen is dat het geval.

Ja dit snijdt zeker wel hout. De meeste allochtonen zijn in ieder geval goed geintegreerd wat het klagen betreft :D.

Het valt mij op dat met name de islamitisch nieuwgeboren vrouwen in Nederland zeer zeker al hun kansen grijpen. Het is net alsof de mannen zich op hun tenen getrapt voelen dat ze hier minder macht hebben dan dat ze daar denken te hebben ofzo. Het bijltje er bij neer gooien en inderdaad in geklaag, gesar en getier ten onder gaan. Maar he, dat is slechts de ervaring die ik heb, en tja ik tel natuurlijk niet mee in deze maatschappij, die mij ook als allochtoon behandelt.

Orakel
02-01-06, 22:02
Geplaatst door NoHate
[B] Pak gewoon de kansen die je hier wél krijgt en doe er wat mee. gewoon een kwestie van hard werken en bewijzen dat je goed bent ipv klagen.


Als ik iemand op een ‘lager’ niveau moet aannemen dan zou mijn eerste keus een nederlander zijn……waarom? Omdat ik weet dat wij elkaar begrijpen.

You were saying? Ik nie begraip of die verstan.


DAT doen Aziaten en zij hebben een plekje verovert in het hart van meeste Nederlanders.

:haha:

NoHate
02-01-06, 23:04
"Iemand heeft geen goede zakelijke argument meer en richt zich daarom tot de ander met persoonlijk kritiek om toch zijn zin te kunnen doordrijven. Door die persoonlijke kritiek moet de ander minder geloofwaardig worden."

Persoonlijke kritiek? Ja, dit gedrag zie ik bij veel Marokkanen. Altijd de gebeten hond uithangen....de schuld bij een ander zoeken.






''Marokkanen leveren altijd kritiek op Nederland en `uitzonderingen` worden door Marokkanen bestempeld als bounties.''

"Iemand heeft geen zakelijk argument. Met een beroep op een algemene mening probeert hij zijn zin toch door te zetten."


Ik weet niet waar je het over hebt. Ja, Marokkanen hebben erg veel kritiek op Nederland en de Nederlanders en zie dat in veel mindere mate terug bij ander nieuwkomers.


Racisme moet algemeen geaccepteerd worden.

":kotsen:"

Ik zeg niet dat het algemeen geaccepteerd moet worden maar dat het een ‘normale’ reactie is van autochtonen over de gehele wereld.....ook in Marokko.



Marokkanen moeten meer respect afdwingen.

"Wat stel je voor? een blowjob?"


Tja, Ik begrijp uit jouw reactie dat dat blijkbaar iets is waar jij of gemiddelde Marokkaan gelijk aan denkt …....iets dat trouwens ook wordt bevestigd door homo´s in Amsterdam die al een jaar of 30 actief zijn. Ik persoonlijk dacht meer aan laten zien wat je waard bent…..o.a. door gewoon goed te presteren op school en hard te werken.



Je zou eerder een Nederlander aannemen, omdat je zeker weet dat jullie elkaar begrijpen.

"De argument dat gebruikt wordt, is al onderdeel van de stelling. "


Ik noem niet alleen Nederlanders maar ook andere mensen uit andere landen. Het is logisch dat je kiest voor mensen die je beter begrijpt. Daarnaast is het toch wel vreemd dat ik, veel gezien van de wereld, terug kwam naar Nederland en volkomen ‘open’ stond voor een ieder de woonde in Nederland nu toch langzamerhand mijn buik vol begin te krijgen van een bepaalde groep Marokkanen……en dat er daarnaast zo weinig tegenreactie is van de ‘gewone’ Marokkaan. Nee, ik heb totaal het gevoel niet dat ik een grote groep van de Marokkanen begrijp.




Je hebt minder goede ervaringen met Marokkanen, dat een rol speelt bij het aannemen van stagiares.

"Dus eigenlijk speelt niet de persoon die je gaat aannemen een rol, maar ervaringen die je eerder had met een bepaalde bevolkingsgroep. Je hebt dus liever geen Marokkaan? Wat een instelling."


Mijn ervaringen met Marokkanen spelen zeker een rol bij aanname van personeel. Mijn bedrijf, mijn financiele risico´s dus ik bepaal wie er voor mij werkt. Is dat eerlijk tegenover elke Marokkaan? Nee. Ik weet echt wel dat er hele goede en normaal denkende Marokkanen zijn…..dus op hogere functies zal ik misschien een andere beslissing nemen omdat ik weet/denk/hoop dat zo0n iemand anders denkt.



Afwijzingen van sollicitaties zijn te wijten aan de Marokkanen zelf, omdat ze veel taalfouten maken.

"Een buitenlandse naam is geen taalfout he? "


Ik sluit zeker discriminatie wegens naam niet uit. Ik weet ook uit praktijk dat bepaalde Marokkanen (en ook steeds meer Nederlanders) ENORME fouten maken in sollicitatiebrieven.



Je eigen falen is niet te wijten aan jezelf maar aan de krappe arbeidsmarkt toen.

Tuurlijk. Alleen bij Marokkanen is dat het geval. [/B][/QUOTE]


Ik had en heb een goede CV. Dat mensen mij later in een gesprek afwijzen door mijn persoonlijkheid of iets anders daar gaat het niet om. Als een arbeidsmarkt krap is, is het voor velen moeilijk. Ik ontken niet dat het dan nóg moeilijker is voor een Marokkaan. Maar…..dat heeft men (en dat kun je niet toespitsen tot elke persoon) ook voor een deel aan zichzelf te danken. Hoe kan het dat andere nieuwe nederlanders het wel goed doen en wel worden geaccepteerd? Zij presteerden goed op school, volgden misschien daarna een studie maar kwamen in ieder geval goed over bij bedrijven.
Daarnaast is het zo dat ik indertijd gewoon heb gekozen om 3/4 jaar in een fabriek te gaan werken om aan mijn poen te komen. Bij veel iets hoger opgeleide Marokkanen van nu proef je en hoor je dat zij denken RECHT te hebben op een baan op niveau en anders gewoon niets willen doen.

tr_imparator
03-01-06, 00:10
Weet je hoe de quote functie werkt? Recht zie je ''Citaat'', selecteer een stuk en druk daar op. Het geselecteerde stuk komt `in` een quote.

Ten tweede moet ik je zeggen dat je je zelfbedachte theorie over allochtonen niet helemaal correct is.

Uit onderzoek blijkt dat er discriminatie is op de arbeidsmarkt. Door de stigmatisering en de negatieve beeld over Marokkanen, waar jij ook aan meewerkt, het veel moeilijker is om een baan te vinden. Zeker voor de mensen die wat zwak in hun schoenen staan. Bovendien is het ook nog eens een fout beeld. Feit is bijvoorbeeld dat meer Turken dan Marokkanen werkloos zijn. Marokkanen doen het helemaal niet slecht. Meestal is de integratie ook in orde. Beter dan andere niet-westerse allochtonen. Je maakt je dus ook schuldig aan generalisatie. Je argumenten klinken ook zo zwak. Je noemt bijvoorbeeld andere bevolkingsgroepen, waar bijna geen onderzoek naar gedaan is. Bovendien praat jij over een kleine groep. Er zijn 40.000 Chinezen in NL ivm 320.000 Marokkanen. Wat zeg jij eigenlijk? Er is een Turks spreekwoord dat als volgt vertaald kan worden: ''hoort je oor wel wat je mond verteld''. Bij jou is dat blijkbaar niet het geval. Je zegt namelijk dat een bevolkingsgroep zielig doet, veel kritiek heeft op de Nederlander en heel weinig bij zichzelf de fout zoekt. Ook zeg je dat ze harder moeten werken ipv eindeloos te zeuren. Ik vind het onzin. Zulke aspecten zijn individueel gericht en niet etnisch bepaald. Blijkbaar heb jij niet door dat je een hele stuk generaliseert. Ik wou het duidelijk maken door jou punten te herformuleren. Maar goed. Gezien je onnnozele kritiek en je onvoldoende beargumenteerde stellingen, moet ik helaas je `kritiek` als onzin beschouwen.


Geplaatst door NoHate
[B]

Persoonlijke kritiek? Ja, dit gedrag zie ik bij veel Marokkanen. Altijd de gebeten hond uithangen....de schuld bij een ander zoeken.

Ja, Marokkanen hebben erg veel kritiek op Nederland en de Nederlanders en zie dat in veel mindere mate terug bij ander nieuwkomers.


Ik zeg niet dat het algemeen geaccepteerd moet worden maar dat het een ‘normale’ reactie is van autochtonen over de gehele wereld.....ook in Marokko.


Tja, Ik begrijp uit jouw reactie dat dat blijkbaar iets is waar jij of gemiddelde Marokkaan gelijk aan denkt …....iets dat trouwens ook wordt bevestigd door homo´s in Amsterdam die al een jaar of 30 actief zijn. Ik persoonlijk dacht meer aan laten zien wat je waard bent…..o.a. door gewoon goed te presteren op school en hard te werken.


Ik noem niet alleen Nederlanders maar ook andere mensen uit andere landen. Het is logisch dat je kiest voor mensen die je beter begrijpt. Daarnaast is het toch wel vreemd dat ik, veel gezien van de wereld, terug kwam naar Nederland en volkomen ‘open’ stond voor een ieder de woonde in Nederland nu toch langzamerhand mijn buik vol begin te krijgen van een bepaalde groep Marokkanen……en dat er daarnaast zo weinig tegenreactie is van de ‘gewone’ Marokkaan. Nee, ik heb totaal het gevoel niet dat ik een grote groep van de Marokkanen begrijp.


Mijn ervaringen met Marokkanen spelen zeker een rol bij aanname van personeel. Mijn bedrijf, mijn financiele risico´s dus ik bepaal wie er voor mij werkt. Is dat eerlijk tegenover elke Marokkaan? Nee. Ik weet echt wel dat er hele goede en normaal denkende Marokkanen zijn…..dus op hogere functies zal ik misschien een andere beslissing nemen omdat ik weet/denk/hoop dat zo0n iemand anders denkt.


Ik sluit zeker discriminatie wegens naam niet uit. Ik weet ook uit praktijk dat bepaalde Marokkanen (en ook steeds meer Nederlanders) ENORME fouten maken in sollicitatiebrieven.

Ik had en heb een goede CV. Dat mensen mij later in een gesprek afwijzen door mijn persoonlijkheid of iets anders daar gaat het niet om. Als een arbeidsmarkt krap is, is het voor velen moeilijk. Ik ontken niet dat het dan nóg moeilijker is voor een Marokkaan. Maar…..dat heeft men (en dat kun je niet toespitsen tot elke persoon) ook voor een deel aan zichzelf te danken. Hoe kan het dat andere nieuwe nederlanders het wel goed doen en wel worden geaccepteerd? Zij presteerden goed op school, volgden misschien daarna een studie maar kwamen in ieder geval goed over bij bedrijven.
Daarnaast is het zo dat ik indertijd gewoon heb gekozen om 3/4 jaar in een fabriek te gaan werken om aan mijn poen te komen. Bij veel iets hoger opgeleide Marokkanen van nu proef je en hoor je dat zij denken RECHT te hebben op een baan op niveau en anders gewoon niets willen doen.



Waar heb je het allemaal over? Probeer is een van je stelling te onderbouwen met argumenten.

Niet alles wat jij hoort hoeft waar te zijn. Ik hoor ook veel dingen.

tr_imparator
03-01-06, 22:02
Geplaatst door Dundee
Wat doe jij aanmatigend zeg?
Volgens mij heb jij niet door dat je met iemand van doen hebt die een lagere opleiding genoten heeft dan jij, maar 'desondanks' meer in contact met zijn gevoelens staat dan jijzelf. Deep down ben je daar jaloers op en ik geef je geen ongelijk.

Voor het beoordelen van sommige zaken is objectiviteit nodig. Geen gevoel. Het maakt niet zoveel uit of een 'discussiepartner' een lagere/hogere opleiding heeft dan mij. Het is belangrijk dat wij elkaar inzichten en meningen delen en zonodig bijstellen.

Op sommige `plaatsen` is het niet aan te bevelen op je gevoelens te laten regeren. Mijn antwoorden zijn dan ook niet gebasseerd op gevoelens en het heeft niets met jaloezie te maken.



Niet alles wat jij leest hoeft waar te zijn. Ik lees ook wel eens wat.
Als jij je best eens zou doen om de schrijfsels van NoHate beter te begrijpen dan propaganda voor een Vierde Rijk en eens een begin zou maken te geloven dat mensen op hun woord te vertrouwen zijn, maak je een goede stap in de richting van zijn waarheid.

Ik begrijp heel goed wat hij zegt en ben het niet eens met hem. Zo simpel ligt het.


Er is een Nederlands gezegde dat luidt zo:
"Hoor jezelf. Nu.''

Meer hoef ik je niet te zeggen, want ik heb meer van jouw hand gelezen en ik ben diep onder de indruk!
Ik kan het als volgt samenvatten: iemand als jij heeft andere hulp nodig dan die van mij.

Ik begrijp niet waarom je steeds kritiek hebt op mij ipv het stuk dat ik heb geschreven. Gebrek aan argumenten?



Bovendien vind ik je de moeite van het discussieren niet waard. Daarbij komt nog dit: Een uurtje consult van mij is veel te kostbaar voor jou en ik heb er weinig hoop op dat je er iets van zal hebben.

Een uurtje consult van jou? Wil je soms zeggen dat ik een uurtje naar een psycholoog ofzo moet?

Om even samen te vatten wat je allemaal suggereert(ten minste wat ik denk): Ik doe aanmatigend. Ik ben jarloes. Heb geen gevoelens en kan me moeilijk inleven in andersmans gevoelens. Ik heb hulp nodig van een psycholoog. Ik heb geen geld om een uurtje consult van jou te betalen. En ik kom heel moeilijk volgens jou tot inzicht: het heeft waarschijnlijk toch geen zin: ik ben zoo zielig.

:lol:

Het gaat vooral over mij. :D



Reageren mag je van mij, maar hoop niet op een verdere reply.

Neuuh.. Gratis consultje van jou dat kan jij niet permitteren. Oh, en trouwens mijn prognose is nog slecht ook.


En dat van die blowjob was natuurlijk helemáál schandalig.
Ik hoop dat je tenminste dat zal leren inzien!

:haha: