PDA

Bekijk Volledige Versie : Baath gooit 'verrader' eruit



mark61
01-01-06, 23:20
Syria party kicks out 'traitor'

Syria's ruling Baath Party has expelled former Vice-President Abdul Halim Khaddam - a day after parliament voted to bring treason charges against him.
The moves follow remarks by Mr Khaddam implicating President Bashar al-Assad in the murder of former Lebanese Prime Minister Rafik Hariri in February 2005.

The remarks in an Arabic TV interview have caused outrage in mainstream political circles in Damascus.

A UN-led inquiry implicated Syria in the murder, but Damascus denies blame.

Top Syrian officials are among 19 suspects a UN report says have been identified over the huge bomb attack in Beirut that killed Mr Hariri.

The attack sparked such public outrage that Syria was eventually forced to end decades of military presence in Lebanon.

Mr Khaddam, at the heart of Syrian politics for more than 20 years, resigned from his post in June 2005, and went to France with his family.

'Betrayal'

"The national leadership has decided to throw Khaddam out of the party. It considers him a traitor," a Baath Party statement said.

"Khaddam has betrayed the party, the homeland and the (Arab) nation."

It added that his comments to al-Arabiya TV broadcast on Friday were "a slander which violates the principles of the nation."

Mr Khaddam told al-Arabiya television: "Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri... something like 'I will crush anyone who tries to disobey us'."

President Assad has previously denied any personal involvement in the murder.

On Saturday, the Syrian parliament unanimously backed a motion pressing the justice minister to bring proceedings against Mr Khaddam for high treason.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4573894.stm

mark61
01-01-06, 23:26
تقرير نهاية العام : هل ستصمد سوريا أمام الضغوط الدولية والإقليمية؟
خدام ينفي تكرار السيناريو العراقي في سوريا والبعث يفصله من الحزب

الأسد وخدام يحضران جلسة لمجلس الشعب عام 2000 (أرشيف-الفرنسية)



دمشق-وكالات
فيما اعتبر نائب الرئيس السوري السابق عبد الحليم خدام ان السيناريو العراقي "غير وارد اطلاقا" في سوريا، قرر حزب البعث الحاكم في سوريا طرد نائب الرئيس السوري السابق عبد الحليم خدام, معتبرا في بيان الاحد 1-1-2005 ان "افتراءاته وتلفيقاته تشكل تنكرا واضحا وفاضحا للتقاليد والقيم الوطنية والقومية". ... تتـمة

http://www.alarabiya.net/

Staat hier ook zoiets? (Ff op Arabisch zetten)

amOer
01-01-06, 23:31
hé hé !

eindelijk iemand die erover begint ! ik wilde zelf geen topic daarover starten omdat ik zelf syrier ben haha ..

wat khaddam zegt is waar ( niet geheel maja ) .. mللr !

hij en zijn familie waren nummer 1 profiteurs van het land !! en de palijzen in Bludaan ( syrie ) of Lyon ( France ) bewijzen dat ..

de radio actieve matriaal in de Syrische woestijn naast Tadmur zeggen ook genoeg .. !!

waarom nu ?! na 30jaar .. als vice president ... begint hij over de foute dingen ?!

waarom nu .. iedereen tegen Syrie is .. ?! had hij zijn mond niet kunnen houden totdat deze zomerbui voorbij was ?!

alsof het lot van het land hem niets uitmaakt !! 30 jaar het volk onderdrukken en nu de vijand nَg een reden geven om het land aan te vallen .. !!

dit is een tweede Ahmed al chalabi ... maar een Syrische versie daarvan !!! dit is echt landverraad !!

edit
Uh, zoveel Arabisch begrijp ik nog wel, dat ik weet dat dit onder grof taalgebruik valt [freya]

3ashat Soeriyya !

amOer
01-01-06, 23:32
trouwens .. ik heb heel de intervieuw gekeken op al arabiyya ..

dit heeft hij niet gezegd !!!

Mr Khaddam told al-Arabiya television: "Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri... something like 'I will crush anyone who tries to disobey us'."


hij zei alleen dat : Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri .. en toen stopte hij !!


omg zelfs BBC zit te liegen !! :S

mark61
01-01-06, 23:38
Geplaatst door amOer
hé hé !

eindelijk iemand die erover begint ! ik wilde zelf geen topic daarover starten omdat ik zelf syrier ben haha ..

Waarom niet? Dan ben je ws. beter op de hoogte dan de rest van ons.


waarom nu ?! na 30jaar .. als vice president ... begint hij over de foute dingen ?!

Misschien hoopt ie op een carrière na Bashar? Of zag hij aankomen dat hij de schuld zou krijgen en pakt hij ze alvast terug?


*****

Je denkt, in het Arabisch klinkt het niet zo lelijk? Of ze hebben het toch niet door? :hihi:

freya
01-01-06, 23:39
Geplaatst door amOer
trouwens .. ik heb heel de intervieuw gekeken op al arabiyya ..

dit heeft hij niet gezegd !!!

Mr Khaddam told al-Arabiya television: "Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri... something like 'I will crush anyone who tries to disobey us'."


hij zei alleen dat : Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri .. en toen stopte hij !!


omg zelfs BBC zit te liegen !! :S

Uh :argwaan: in TVinterviews kan ook geknipt worden hoor :vreemd:

amOer
01-01-06, 23:46
Geplaatst door freya
Uh :argwaan: in TVinterviews kan ook geknipt worden hoor :vreemd:

ja maar het was Al-Arabiya exclusive ;)!


@ mark61 : .. eum .. nee misschien zien mensen dat dan alsof ik aandacht wil trekken naar mijn "eigen"land ..

maargoed .. ik denk dat het is wat je zei .. hij wil de president zijn .. of ze hebben hem echt heel veel geld gegeven om zoiets te zeggen ! ze willen Syrië op wat voor manier dan ook met iets betrekken waardoor het land een dergelijke lot krijgt als Irak .. de VN zal en moet Syrië bestraffen op het zelfde manier als Irak om het te verzwakken ..

eerst was de smoes: arabische mujahidien komen Irak binnen via Syrie ..

toen was het : Syrië heeft al haar leger in Libanon zetten en die moet eruit !

en nu is het : Syrië heeft Al-Hariri gekild .. en is verantwoordelijk voor de serie moorden in libanon ..

en om dat laatste goed te doen .. hebben ze iemand kunnen omkopen die in de regering zat .. en wie kan je beter omkopen dan de vice-president ?!?!


oh dus jij snapt dat wel haha .. whaha het ziet er wel mooier uit dan zoon van een hond toch :D

allah yel3ano .. ysier yetmanna el moot ma yla2ie ya rab !

freya
01-01-06, 23:50
Geplaatst door amOer


oh dus jij snapt dat wel haha .. whaha het ziet er wel mooier uit dan zoon van een hond toch :D

allah yel3ano .. ysier yetmanna el moot ma yla2ie ya rab !

:wtf:

TENACH
01-01-06, 23:57
Geplaatst door amOer
hé hé !


hij en zijn familie waren nummer 1 profiteurs van het land !! en de palijzen in Bludaan ( syrie ) of Lyon ( France ) bewijzen dat ..

de radio actieve matriaal in de Syrische woestijn naast Tadmur zeggen ook genoeg .. !!

waarom nu ?! na 30jaar .. als vice president ... begint hij over de foute dingen ?!

waarom nu .. iedereen tegen Syrie is .. ?! had hij zijn mond niet kunnen houden totdat deze zomerbui voorbij was ?!

3ashat Soeriyya !

Die beste man heeft volgens mij behoorlijk wat dollars ontvangen en daarnaast toekomst perspectieven. Zo gaat dat in de politiek. Kijk eens naar Irak, Allawi begon soortgelijke onzin uit te kramen, VS greep dat aan als feit, valt Irak binnen en vindt uiteindelijk niets. Allwai bleek gewoon een boef te zijn die geld heeft gestolen uit Jordanie.
Allawi was geen verrader, maar een bedrieger.

Zo zal het ook wel zijn met Vice-President Abdul Halim Khaddam. Die bedrieger wil president worden in Syrie en vervolgens naar de pijpen dansen van de VS. Ik denk niet dat dat zal lukken. Zoals je weet leert iedereen van de gebeurtenissen in Irak. Ook al de VS Syrie niet binnenvallen. Geld is ondertussen op :D
:lol:

mark61
01-01-06, 23:59
Geplaatst door amOer
@ mark61 : .. eum .. nee misschien zien mensen dat dan alsof ik aandacht wil trekken naar mijn "eigen"land ..

Dat mag hoor. Zelfs hier op maroc.nl. Geloof ik.


oh dus jij snapt dat wel haha .. whaha het ziet er wel mooier uit dan zoon van een hond toch :D

Je bent al betrapt!

amOer
02-01-06, 00:01
Geplaatst door TENACH
Die beste man heeft volgens mij behoorlijk wat dollars ontvangen en daarnaast toekomst perspectieven. Zo gaat dat in de politiek. Kijk eens naar Irak, Allawi begon soortgelijke onzin uit te kramen, VS greep dat aan als feit, valt Irak binnen en vindt uiteindelijk niets. Allwai bleek gewoon een boef te zijn die geld heeft gestolen uit Jordanie.
Allawi was geen verrader, maar een bedrieger.

Zo zal het ook wel zijn met Vice-President Abdul Halim Khaddam. Die bedrieger wil president worden in Syrie en vervolgens naar de pijpen dansen van de VS. Ik denk niet dat dat zal lukken. Zoals je weet leert iedereen van de gebeurtenissen in Irak. Ook al de VS Syrie niet binnenvallen. Geld is ondertussen op :D
:lol:

dat was ahmed el chalabi en niet allawi .. maargoed beide zijn even erg !!

en nee ik ben niet bang voor een invasie van de VS .. maar een bestraffing van de VN .. 10 jaar .. waardoor syrie verzwakt wordt net als Irak .. en dan maakt amerika of Israel het karwei af ..

i would prefer to die before that day happens !!

Victory
02-01-06, 00:03
Dit zijn allemaal interne dingen die het westen niks aan gaan. Libanon en Syrie zullen zelf hun problemen oplossen.

amOer
02-01-06, 00:03
Geplaatst door mark61
Dat mag hoor. Zelfs hier op maroc.nl. Geloof ik.



Je bent al betrapt!

naah is tog niet zo netjes .. :)

en ja blijkbaar ben ik niet de enige hier die het kan lezen.. maar ik wilde mijn hartje luchten :cheefbek:

hierbij mijn excuus freya :duim:

mark61
02-01-06, 00:04
Geplaatst door amOer
dat was ahmed el chalabi en niet allawi .. maargoed beide zijn even erg !!

en nee ik ben niet bang voor een invasie van de VS .. maar een bestraffing van de VN .. 10 jaar ..

Dat betekent dat ze 10 jaar geen Coca Cola mogen importeren. Who cares? :hihi:

mark61
02-01-06, 00:06
Geplaatst door amOer
hierbij mijn excuus freya :duim:

Na das nou ook weer overdreven. :)

amOer
02-01-06, 00:08
Geplaatst door mark61
Dat betekent dat ze 10 jaar geen Coca Cola mogen importeren. Who cares? :hihi:

let's see ..

geen cocacola of macdonalds.. maar macdonalds hadden ze zowizo niet volgens mij want syrie is " qal3at al somoed fi wajh el a3daa2 " :haha: of tenminste zo willen ze hun eige noemen :verward:

maar ook geen potloden bijv. want uit grafiet kan je wapens maken ( HOE ?! )

of geen dadels .. want daarin kan je kogels smokkelen volgens de VN ( WTF?! )

en natuurlijk niets waardoor je ooit de mogelijkheid zou kunnen krijgen om je zelf tegen een invasie te verdedigen ..

gewoon de irak scenario

amOer
02-01-06, 00:09
Geplaatst door mark61
Na das nou ook weer overdreven. :)

jongeeee lame slijmen ... :D:D

mark61
02-01-06, 00:12
Geplaatst door amOer
let's see ..

geen cocacola of macdonalds.. maar macdonalds hadden ze zowizo niet volgens mij want syrie is " qal3at al somoed fi wajh el a3daa2 " :haha: of tenminste zo willen ze hun eige noemen :verward:

Ja eh zo ver gaat mijn Arabisch nou ook weer niet.


of geen dadels .. want daarin kan je kogels smokkelen volgens de VN ( WTF?! )

Beetje verdacht. Syrië heeft geen dadels van zichzelf?


gewoon de irak scenario

Gaat niet door, geen geld. Niet veel enthousiasme bij de publieke opinie ook, schat ik zo.

TENACH
02-01-06, 00:13
Geplaatst door amOer
dat was ahmed el chalabi en niet allawi .. maargoed beide zijn even erg !!

en nee ik ben niet bang voor een invasie van de VS .. maar een bestraffing van de VN .. 10 jaar .. waardoor syrie verzwakt wordt net als Irak .. en dan maakt amerika of Israel het karwei af ..

i would prefer to die before that day happens !!

Whatever!

Die tweedehands mongolen deugen inderdaad beiden niet!

De VS zal toch een ander tactiek moeten bedenken, want de tactiek van Irak zal echt niet werken.

freya
02-01-06, 00:16
Geplaatst door Victory
Dit zijn allemaal interne dingen die het westen niks aan gaan.

Was dat maar waar. Ik denk dat jij de invloed van de VS zwaar onderschat :vreemd:

amOer
02-01-06, 00:16
hmm .. jullie zijn best wel positief .. ik weet niet .. ik hoop maar dat er niets ergs zal gebeuren ... :tik:

eum .. Mark61 ... het betekent iets van : "het front tegen de vijanden" ofso .. je weet .. die baathisten in Irak en syrie spelen heel goed op dat " Arabisch zijn" gevoel ..

freya
02-01-06, 00:18
Geplaatst door mark61
Na das nou ook weer overdreven. :)


:vlammen:

mark61
02-01-06, 00:20
Geplaatst door freya
:vlammen:

Ja mama, ik neem het ook terug. :roker:

amOer
02-01-06, 00:20
Geplaatst door freya
Was dat maar waar. Ik denk dat jij de invloed van de VS zwaar onderschat :vreemd:

jup .. ze hebben alles door .. en ze gebruiken het heel goed om hun eigen belangen te verdedigen !!

en een van hun belangen is de laatste.. op egypte na .. sterke arabische land in het MO uit te schakelen .. hoewel syrië best wel meevalt .. maar blijft een gevaar voor israel ..

want .. syrie, irak en egypte samen .. dat is de sleutel ..

mark61
02-01-06, 00:20
Geplaatst door amOer
hmm .. jullie zijn best wel positief .. ik weet niet .. ik hoop maar dat er niets ergs zal gebeuren ... :tik:

eum .. Mark61 ... het betekent iets van : "het front tegen de vijanden" ofso .. je weet .. die baathisten in Irak en syrie spelen heel goed op dat " Arabisch zijn" gevoel ..

Anyway, 10 jaar je eigen hamburgers bakken, moet lukken.

amOer
02-01-06, 00:22
Geplaatst door mark61
Anyway, 10 jaar je eigen hamburgers bakken, moet lukken.

nee.. falafel en shawarma .. (L) .. :D

waar heb je je arabisch geleerd als ik het zo mag vragen ?!

Victory
02-01-06, 00:23
Geplaatst door freya
Was dat maar waar. Ik denk dat jij de invloed van de VS zwaar onderschat :vreemd:
De VS is al goed onderweg naar zijn ondergang.

freya
02-01-06, 00:24
Geplaatst door amOer
jup .. ze hebben alles door .. en ze gebruiken het heel goed om hun eigen belangen te verdedigen !!



Ik denk nog wel wat meer dan dat eerlijk gezegd.

De CIA heeft een bepaalde geschiedenis met het 'sturen' van bepaalde gebeurtenissen.

freya
02-01-06, 00:26
Geplaatst door Victory
De VS is al goed onderweg naar zijn ondergang.

Dat zal nog wel enige tientallen jaren duren, maar de VS vertoont alle verschijnselen van een 'beschaving' in zijn nadagen ja.

Maar ondertussen hebben ze een flinke vinger in de pap van de wereldgeschiedenis, openlijk en in het geniep.

mark61
02-01-06, 00:27
Geplaatst door amOer
nee.. falafel en shawarma .. (L) .. :D

waar heb je je arabisch geleerd als ik het zo mag vragen ?!

Zo is dat. Wat moet een mens ook met (Amerikaanse) hamburgers?

Das een bijprodukt van Turks leren. :turkije:

amOer
02-01-06, 00:31
@ victory : ja .. als Iran en haar onderdanen in Irak zoals al-hakim en zijn badr brigade het soennitische verzet met rust laten !!


@ freya : je hebt gelijk zus .. that's why i am fearing the worse !!

@ mark : ja he .. ik vind die macdonalds dingen ook niet om op te vreten :haha: ( niet die vis burger .. die is wel lekker :D )
raar .. ik heb een bietje turks proberen te leren .. maar het lijkt echt totaal niet op het arabisch ( op sommige woordjes na :D )

mark61
02-01-06, 00:33
Geplaatst door amOer
[B@ mark : ja he .. ik vind die macdonalds dingen ook niet om op te vreten :haha: ( niet die vis burger .. die is wel lekker :D ) [/B]

Een beetje een bijdrage leveren aan de economie van Shaytan Kebir, voel je je wel goed? :)


raar .. ik heb een bietje turks proberen te leren .. maar het lijkt echt totaal niet op het arabisch ( op sommige woordjes na :D )

Het zit vol Arabisch, maar vaak niet meer herkenbaar.

amOer
02-01-06, 00:35
Geplaatst door mark61
Een beetje een bijdrage leveren aan de economie van Shaytan Kebir, voel je je wel goed? :)



Het zit vol Arabisch, maar vaak niet meer herkenbaar.


whaha nee voor dat Shytaan al akbar moet je bij Victory zijn :D

nou kijk ze zijn niet allemaal slecht .. tenminste de helft was tegen bush en tegen de oorlog .. en ik moet het goeie van mensen zien toch ?! :haha:

maarja .. om eerlijk te zijn .. zelfs die visburgers eet ik bijna niet meer .. ik koop nu vissticks van de aldi ( ja ja het gaat niet zo goed de laatste dagen hahaha )

Victory
02-01-06, 00:44
Geplaatst door amOer
@ victory : ja .. als Iran en haar onderdanen in Irak zoals al-hakim en zijn badr brigade het soennitische verzet met rust laten !!
Denk je dat ik er blij mee ben? Ik heb veel discussie met Irakezen gehad, en het eindigt allemaal in dat ik uitgescholden wordt, lol. De meerderheid van de Irakezen willen dit, en ik wacht wel af om te zien hoe het allemaal gaat aflopen.

Als je eerlijk bent geef je ook toe dat de sunni's hier erg op tegen zijn omdat ze politiek gezien totaal geen kans maken. Maar natuurlijk heeft iedereen in Iraq, Islamitisch gezien, alle recht om de buitenlandse vijanden aan te vallen.

Maar ik denk dat zolang de buitenlandse soldaten zich in Iraq bevinden het ons (Iran & Syrie) hele goeie mogenlijkheden geeft tot het retalieren indien een oorlog uitbreekt.

mark61
02-01-06, 07:10
Geplaatst door amOer
whaha nee voor dat Shytaan al akbar moet je bij Victory zijn :D

nou kijk ze zijn niet allemaal slecht .. tenminste de helft was tegen bush en tegen de oorlog .. en ik moet het goeie van mensen zien toch ?! :haha:

maarja .. om eerlijk te zijn .. zelfs die visburgers eet ik bijna niet meer .. ik koop nu vissticks van de aldi ( ja ja het gaat niet zo goed de laatste dagen hahaha )

Tis :chef: crisis in huize amOer?

amOer
02-01-06, 13:52
Geplaatst door mark61
Tis :chef: crisis in huize amOer?

naah crisis is het nog niet .. hihi .. komt weer goed inshalla :)

mark61
02-01-06, 14:18
Geplaatst door amOer
naah crisis is het nog niet .. hihi .. komt weer goed inshalla :)

Een tijdelijke culinaire inzinking?


Vissticks :vreemd:

van de aldi :vreemd: :vreemd:

Al Sawt
02-01-06, 19:22
Geplaatst door mark61



Gaat niet door, geen geld. Niet veel enthousiasme bij de publieke opinie ook, schat ik zo. Gelukkig heeft Syrie een troefkaart. Het heeft meer dan 1000 balistische raketten op Israel gericht. En bovendien hebben ze wapens met chemische en biologische ladingen.

Genoeg om de fragiele vrede te bewaren.

mark61
02-01-06, 19:56
Geplaatst door Al Sawt
Gelukkig heeft Syrie een troefkaart. Het heeft meer dan 1000 balistische raketten op Israel gericht. En bovendien hebben ze wapens met chemische en biologische ladingen.

Genoeg om de fragiele vrede te bewaren.

Syrië heeft geen olie, alleen daarom al gaan ze die moeite niet doen.

Amenzu
02-01-06, 23:28
Geplaatst door amOer
trouwens .. ik heb heel de intervieuw gekeken op al arabiyya ..

dit heeft hij niet gezegd !!!

Mr Khaddam told al-Arabiya television: "Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri... something like 'I will crush anyone who tries to disobey us'."


hij zei alleen dat : Assad told me he had delivered some very, very harsh words to Hariri .. en toen stopte hij !!


omg zelfs BBC zit te liegen !! :S

Als je de artikelen op alarabiya leest over dit onderwerp, dan zal je zien dat er wordt gezegd dat hij dreigde met meer te komen als de tijd daar rijp voor is. IDD uit zijn paleis in Frankrijk. Ook wordt gezegd dat hij min of meer de betrokkenheid van asad erbij betrekt. Hij zelf is ook geen heilige, hij is al bijna 30 jaar Vice_president en hij is zelf vene president geweest toen de vader assad doodging. Hij is dus ook net zo goed bij betrokken.

Dat terzijde, het is een feit dat hij de eind verantwoordelijke is. Hariri is door de Syriers vermoord en Assad is zeer waarschijnlijk daarbij betrokken geweest. Je moet objectief blijven. Als je de reacties op de site van Alarabiya, die aanleiding is geweest van deze kwestie, zal je zien dat de meeste mensen hem, net als zijn vader en de Arabisch "racistische baath partij verantwoordelijk stellen voor de dood van Hariri.

Zij worden niet alleen verantwoordelijk gesteld voor de dood van Hariri, maar ook voor de dood van veel syriers, zoals: de slachtingen van een 20000 duizend moslim broeders in een paar dagen, onderleiding van de broer van assad senior. Het onderdrukken en vermoorden van politieke tegenstanders. Het willen uitroeien van andere etniciteiten. Zij worden verantwoordelijk gesteld voor het onderdrukken en bestelen van het volk. Voor de armoede die in het land heerst. Voor ziekenhuisen waar ratten leven. Voor vrouwen die zichzelf verkopen in de parken van Damascus voor EEN DOLLAR (lees goed DOLLAR, hier zijn artikelen over verschenen op o.a. Aljazeera). Voor de alledaagse ellende dankzij dehet waanbeleid van de Arabische racistische baath partij. Wat dat betreft verschilt het niet veel van de Baath van Saddam.

amOer
02-01-06, 23:38
Geplaatst door Amenzu
Als je de artikelen op alarabiya leest over dit onderwerp, dan zal je zien dat er wordt gezegd dat hij dreigde met meer te komen als de tijd daar rijp voor is. IDD uit zijn paleis in Frankrijk. Ook wordt gezegd dat hij min of meer de betrokkenheid van asad erbij betrekt. Hij zelf is ook geen heilige, hij is al bijna 30 jaar Vice_president en hij is zelf vene president geweest toen de vader assad doodging. Hij is dus ook net zo goed bij betrokken.

Dat terzijde, het is een feit dat hij de eind verantwoordelijke is. Hariri is door de Syriers vermoord en Assad is zeer waarschijnlijk daarbij betrokken geweest. Je moet objectief blijven. Als je de reacties op de site van Alarabiya, die aanleiding is geweest van deze kwestie, zal je zien dat de meeste mensen hem, net als zijn vader en de Arabisch "racistische baath partij verantwoordelijk stellen voor de dood van Hariri.

Zij worden niet alleen verantwoordelijk gesteld voor de dood van Hariri, maar ook voor de dood van veel syriers, zoals: de slachtingen van een 20000 duizend moslim broeders in een paar dagen, onderleiding van de broer van assad senior. Het onderdrukken en vermoorden van politieke tegenstanders. Het willen uitroeien van andere etniciteiten. Zij worden verantwoordelijk gesteld voor het onderdrukken en bestelen van het volk. Voor de armoede die in het land heerst. Voor ziekenhuisen waar ratten leven. Voor vrouwen die zichzelf verkopen in de parken van Damascus voor EEN DOLLAR (lees goed DOLLAR, hier zijn artikelen over verschenen op o.a. Aljazeera). Voor de alledaagse ellende dankzij dehet waanbeleid van de Arabische racistische baath partij. Wat dat betreft verschilt het niet veel van de Baath van Saddam.

absoluut mee eens .. behalve het stuk dat Syrië betrokken zou zijn met de moord op alhariri .. ( heb in een van mn replys uitgelegd why ) ..

enne .. Syrische vrouwen zouden dat nooit doen .. dat zijn een paar zeldzame uitzonderingen hier en daar en dat heb je overal .. !!

en verder .. duidt de timing van de speech van Khadaam uit dat hij zeker omgekocht is .. en hiermee verdedig ik de regering van Syrie niet ... want ik ben absoluut tegen ze .. maar ik verdedig Syrië .. die ik niet in puinhoop wil zien !!!

Amenzu
03-01-06, 00:45
Geplaatst door amOer
absoluut mee eens .. behalve het stuk dat Syrië betrokken zou zijn met de moord op alhariri .. ( heb in een van mn replys uitgelegd why ) ..

enne .. Syrische vrouwen zouden dat nooit doen .. dat zijn een paar zeldzame uitzonderingen hier en daar en dat heb je overal .. !!

en verder .. duidt de timing van de speech van Khadaam uit dat hij zeker omgekocht is .. en hiermee verdedig ik de regering van Syrie niet ... want ik ben absoluut tegen ze .. maar ik verdedig Syrië .. die ik niet in puinhoop wil zien !!!

IK ben van overtuigd dat Syrië bij betrokken is, ongeacht of assad het wel of niet is. Van puinhoop kan je geen puinhoop maken. De puinhoop is te danken aan de msidadigers (dieven en racisten) die over deze landen heersen. Libanezen denken wel anders over dan jij, behalve de hezboallah.

amOer
03-01-06, 01:12
Geplaatst door Amenzu
IK ben van overtuigd dat Syrië bij betrokken is, ongeacht of assad het wel of niet is. Van puinhoop kan je geen puinhoop maken. De puinhoop is te danken aan de msidadigers (dieven en racisten) die over deze landen heersen. Libanezen denken wel anders over dan jij, behalve de hezboallah.

ikke dus niet .. door hariri etc te killen verminder je je macht .. en dat zullen syriers niet gewild hebben .. Israel en Amerika wel ;)!

en Syrië is niet in puinhoop !! dat valt reuze mee man !! je moet maar luisteren naar Irakezen of Mocro's die daar zijn geweest ik heb de meest geweldige emails gehad daarover !

nee niet alle libanezen denken er zo over !! behalve hizbollah zijn er ook heel veel libanezen die nogsteeds niet vergeten dat zonder Syrië iedere libanees nu aan de voeten van een jood zou gaan smeken !! ( waaronder trouwens het overgrote deel van mijn libaneze vrienden en vriendinnen) !