PDA

Bekijk Volledige Versie : In Sirië de doodstraf voor Moslimman met christenvrouw.



Remco
02-01-06, 08:08
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.

Ik zoek nog steeds een land dat wel als voorbeeld kan dienen voor "de vreedzame Islam."

Alim
02-01-06, 08:58
Geplaatst door Remco
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.

Ik zoek nog steeds een land dat wel als voorbeeld kan dienen voor "de vreedzame Islam."


Marokko, vraag het aan de joden die in marokko leven. Al duizend jaar in alle vrede naast moslims leven tot de dag van vandaag.

Remco
02-01-06, 09:00
Geplaatst door Alim
Marokko, vraag het aan de joden die al duizend jaar in alle vrede naast moslims leven tot de dag van vandaag.

Nou, heb hier wat topics gelezen van Marokkanen over Marokko, maar het schijnt daar behoorlijk corrupt te zijn.

mark61
02-01-06, 09:14
Geplaatst door Remco
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.

Wat een lulverhaal.

Remco
02-01-06, 09:15
Geplaatst door mark61
Wat een lulverhaal.

Dank je. Klopt niet volgens jou?

mark61
02-01-06, 09:26
Geplaatst door Remco
Dank je. Klopt niet volgens jou?

Twas niet persoonlijk. :)

Syrië is een seculier land waar christenen, moslims van de smaak soenniet en de smaak sji'iet vrolijk samenleven. Dat huwelijken over de godsdienstgrens niet zo populair zijn kan wel, maar de staat bemoeit zich daar echt niet mee. Voorzover ik weet. Het zou nieuw zijn als ze het wel deden.

Ik begrijp wel dat mensen van alles verzinnen om een verblijfsvergunning te krijgen.

Vraag het onze huisSyriër amOer.

Remco
02-01-06, 09:33
Geplaatst door mark61
Twas niet persoonlijk. :)

Syrië is een seculier land waar christenen, moslims van de smaak soenniet en de smaak sji'iet vrolijk samenleven. Dat huwelijken over de godsdienstgrens niet zo populair zijn kan wel, maar de staat bemoeit zich daar echt niet mee. Voorzover ik weet. Het zou nieuw zijn als ze het wel deden.

Ik begrijp wel dat mensen van alles verzinnen om een verblijfsvergunning te krijgen.

Vraag het onze huisSyriër amOer.

Hoezo, heeft hij ook asiel aangevraagd met een verkeerde reden?

mark61
02-01-06, 09:42
Geplaatst door Remco
Hoezo, heeft hij ook asiel aangevraagd met een verkeerde reden?

Da weet ik niet. Maar hij weet vast wel wat te vertellen over Syrië.

freya
02-01-06, 09:42
Geplaatst door Remco
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.


EO zeker?

Jammer dat ze voor een, ongetwijfeld goedbedoeld, programma over asielzoekers nou 'weer iemand met een kulverhaal moeten uitzoeken.

Buiten wat Mark al zei, is het ook nog eens volkomen toegestaan in de islam voor een moslim-man om een christelijke vrouw te trouwen :moe:

Remco
02-01-06, 09:46
Geplaatst door freya
EO zeker?

Jammer dat ze voor een, ongetwijfeld goedbedoeld, programma over asielzoekers nou 'weer iemand met een kulverhaal moeten uitzoeken.

Buiten wat Mark al zei, is het ook nog eens volkomen toegestaan in de islam voor een moslim-man om een christelijke vrouw te trouwen :moe:

Dat wist ik al, en andersom niet(belachelijk trouwens).

mark61
02-01-06, 09:48
Geplaatst door freya
EO zeker?

Jammer dat ze voor een, ongetwijfeld goedbedoeld, programma over asielzoekers nou 'weer iemand met een kulverhaal moeten uitzoeken.

Buiten wat Mark al zei, is het ook nog eens volkomen toegestaan in de islam voor een moslim-man om een christelijke vrouw te trouwen :moe:

Misschien dat papa van de bruid het niet leuk vindt. Kan je hebben, is echter geen staatsvervolging.

freya
02-01-06, 09:53
Geplaatst door Duncan
Als het verhaal door de EO of door één van de christelijke kranten (RD of Nederlands Dagblad) naar buiten wordt gebracht, dan kun je er voor 99% van uitgaan dat het waar is. Als er één omroep met ware informatie en nooit met 'kulverhalen' naar buiten komt dan is het de EO wel.

:lol: :lol: :lol:


Zie hier dan eindelijk GJ's definitie van onafhankelijke bron!

Gereformeerd Dagblad :haha: :giechel:

En de EO :melig: :hihi:





Ik mis hier nog altijd een rofl smilie! :jammer:

Remco
02-01-06, 09:56
Geplaatst door freya
:lol: :lol: :lol:


Zie hier dan eindelijk GJ's definitie van onafhankelijke bron!

Gereformeerd Dagblad :haha: :giechel:

En de EO :melig: :hihi:





Ik mis hier nog altijd een rofl smilie! :jammer:

het is nu op tv.

Remco
02-01-06, 09:59
Was.

Remco
02-01-06, 10:04
Geplaatst door freya
:lol: :lol: :lol:


Zie hier dan eindelijk GJ's definitie van onafhankelijke bron!

Gereformeerd Dagblad :haha: :giechel:

En de EO :melig: :hihi:





Ik mis hier nog altijd een rofl smilie! :jammer:

Je straalt over het algemeen ook geen neutraliteit uit.

freya
02-01-06, 10:08
Geplaatst door Duncan
Wie zegt er dat dit onafhankelijke bronnen zijn? Ik niet.


Ach pardon mijnheer GJ, ik bedoel natuurlijk betrouwbare bron.

Nou zijn voor mij onafhankelijke bron en betrouwbare bron bijna synoniem, maar jij zal daar wel weer anders over denken.

Ik begrijp nu dat als jij vraagt om info uit onafhankelijke bron dit voor jou niet ook een betrouwbare bron hoeft te zijn :haha:



Welkom in de wondere wereld van GJ! :melig:



Overigens laat je je maar weer eens van je beste kant zien. Lachen en giechelen om anderen, het staat je echt goed hoor.

Je weet toch dat jij hier de hofnar bent. En je stelt echt niet teleur hoor :hihi:

freya
02-01-06, 10:09
Geplaatst door Remco
Je straalt over het algemeen ook geen neutraliteit uit.

Ik ben dan ook geen krant of omroep :)

Wel een BRON van onuitputtelijke wijsheid natuurlijk :ego:

Remco
02-01-06, 10:11
Geplaatst door freya
Ik ben dan ook geen krant of omroep :)

Wel een BRON van onuitputtelijke wijsheid natuurlijk :ego:

uche uche.

Zoals Barry Stevens altijd zei, Vooral doorgaan.

Remco
02-01-06, 10:23
De enige onafhankelijke bron ben jezelf als je naar de plaats des onheils gaat om het te ervaren denk ik.

Remco
02-01-06, 10:28
Geplaatst door Duncan
Jawel maar je hebt zelf ook referentiekader waaraan je die ervaringen relateert en daarna beoordeelt. Bovendien word je, door er naar toe te gaan, waarschijnlijk ook deelnemer aan de gebeurtenissen waardoor je onafhankelijkheid helelmaal naar de vaantjes is. (Hetgeen overigens helemaal niet erg is).

Dan bestaan onafhankelijke bronnen niet. Het is allemaal mensenwerk en is dan dus altijd gekleurd.

freya
02-01-06, 10:33
Geplaatst door Duncan
In je onvolprezen wijsheid haal je weer eens een aantal zaken door elkaar. Laat mij nou eens proberen de kluwen in je hoofd een beetje te ontwarren.

In de eerste plaats bestaan er geen onafhankelijke nieuwsmedia. De christelijke kranten zijn niet onafhankelijk en dat zijn jouw linkse nieuwsbronnen al helemaal niet. Een andere kwestie is of de informatie die ze geven meestal correct is. En dat is voor de kranten die ik noemde wel het geval. Als je zegt dat dat niet zo is moet je dat ook maar in concrete gevallen aantonen.

Naast de feitelijke berichtgeving worden in een krant meestal ook meningen gegeven. Als het goed is worden die keurig van elkaar gescheiden. In die christelijke kranten is dat het geval. Ze geven ook altijd keurig aan op grond waarvan ze een bepaalde mening zijn toegedaan. Niets mis mee dus.

Ik hoop dat deze uiteenzetting een beetje bijdraagt tot het opheffen van jouw vooroordelen. Maar ik ben eigenlijk bang dat dat niet lukt.


Ik heb het helemaal nergens over NIEUWSbronnen, dat maak jij er nu van :)

De meest onafhankelijke, betrouwbare bronnen die ik kan bedenken zijn bv raporten van VN, Rode Kruis en Amnesty. Maar die lees jij liever niet, toch GJ?
Jij neemt liever het Gereformeerd Dagblad :tik:

Remco
02-01-06, 10:45
Geplaatst door Duncan
Dat is wat ik zonet aan Freya probeerde uit te leggen. Maar wat je wel van een nieuwsbron mag verwachten is dat er duidelijk wordt aangegeven wat de kleur nou precies is.

Dat is waar.

Ik weet ook niet zeker of die asielzoekers op tv de waarheid spraken, en dat kon de Kro ook niet weten denk ik.

Maar als ik hier op de topics al die andere plak en knipsels lees. Moslims plakken wat over Christenen, waarop de ander weer reageert met plaksels over moslims. Dit alles om de superioriteit van hun geloof te preken. En iedereen die anders is deugt niet. Al die mensen baseren hun geleuter op dat soort gekleurde bronnen.

Heerlijk. Houdt het gesprek tenminste op gang.

:hihi:

mark61
02-01-06, 11:52
Geplaatst door Duncan
Je kunt niet zeker weten of deze mensen de waarheid spreken. Maar aan de andere kant: Waarom zou je daar aan twijfelen?

Om de simpele reden dat het onzin is.


Je kunt wel een paar vraagtekentjes zetten bij de mentaliteit van degenen die het verhaal aan het begin van de topic meteen al afdeden als "lulverhaal" of: "het zal wel EO zijn".

Ja? Daar gaan we weer. Jij weet nergens een ruk vanaf, ik wel, en ik vertel je: het is een lulverhaal.

Ga je eerst maar s in hedendaags Syrië verdiepen en kom dan terug met je 'je kunt niet zeker weten'. Dat is ook gelul.

amOer
02-01-06, 17:07
Geplaatst door Remco
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.

Ik zoek nog steeds een land dat wel als voorbeeld kan dienen voor "de vreedzame Islam."

keb de rest van de reacties niet gelezen .. maar dit is het belachelijkst verhaal dat ik heb gehoord ..

in Syrië .. vooral in syrië .. leven christenen en moslims naast elkaar zonder enig verschil .. je ziet moskeeën en kerken tegenoverelkaar.. natuurlijk zijn er radicale mensen maar dat is 1 op de 10000 op zijn max !!
als je trouwens nog beter zou uitzoeken .. dan weet je dat in Syrië de Ba'ath partij religie en staat uit elkaar houdt ..



plz don't make me laugh !!

amOer
02-01-06, 17:08
Geplaatst door Duncan
Meedere malen heb ik gesproken met christenen uit diverse landen in het midden-oosten en weet dat het daar op dit moment geen pretje voor hen is. Trouwens, als je de laatste jaren de media volgt, dan weet je dat ook.

Al weet je dan misschien wel iets van Syrië, jij weet ook geen ruk van dit concrete geval.

Daarom kun je gewoon niet zeggen dat het een lulverhaal is.

dude !! ik geloof Freya nu echt als ze zegt dat je dé clown van maroc.nl bent !!!!
:haha:

Al Sawt
02-01-06, 18:57
Geplaatst door Remco
Ik zag net een programma over asielzoekers. Een stel uit Sirië is gevlucht omdat ze de doodstraf zouden krijgen voor hun relatie. Hij moslim zij christen.

Ik zoek nog steeds een land dat wel als voorbeeld kan dienen voor "de vreedzame Islam." Pure onzin!

Remco
02-01-06, 20:02
Geplaatst door amOer
keb de rest van de reacties niet gelezen .. maar dit is het belachelijkst verhaal dat ik heb gehoord ..

in Syrië .. vooral in syrië .. leven christenen en moslims naast elkaar zonder enig verschil .. je ziet moskeeën en kerken tegenoverelkaar.. natuurlijk zijn er radicale mensen maar dat is 1 op de 10000 op zijn max !!
als je trouwens nog beter zou uitzoeken .. dan weet je dat in Syrië de Ba'ath partij religie en staat uit elkaar houdt ..



plz don't make me laugh !!

Bedankt voor je objectieve oordeel.

Weer een misverstand uit de wereld.

Wat wil je nog meer horen. Heb je nog wat te lachen hihi

amOer
02-01-06, 23:33
Geplaatst door Remco
Bedankt voor je objectieve oordeel.

Weer een misverstand uit de wereld.

Wat wil je nog meer horen. Heb je nog wat te lachen hihi

nix te objectieve oordeel ..
ik ben een syrier .. en ik ken de mensen in syrie en omstreken .. christenen en moslims hadden nooit problemen met elkaar .. dat willen bepaalde mensen doen ontstaan omdat de devide and rule taktiek heel goed werkt .. kijk nu maar naar irak ( soenna en shi'a .. )

Remco
03-01-06, 00:50
Geplaatst door amOer
nix te objectieve oordeel ..
ik ben een syrier .. en ik ken de mensen in syrie en omstreken .. christenen en moslims hadden nooit problemen met elkaar .. dat willen bepaalde mensen doen ontstaan omdat de devide and rule taktiek heel goed werkt .. kijk nu maar naar irak ( soenna en shi'a .. )

MM

Niet objectief.

Wat moet ik er dan mee?

freya
03-01-06, 08:33
Geplaatst door Remco

Wat moet ik er dan mee?

De een na de ander komt je hier vertellen dat het een kul verhaal is. Mensen met veel kennis van het MO, die daar vaak geweest zijn en/of daar zelf familiebanden hebben.

Maar nee hoor, je hebt het zelluf op televisie gezien, dus het moet wel echt waar zijn :rolleyes:


grow up :moe:

freya
03-01-06, 08:57
Geplaatst door Duncan
Vooralsnog geef ik toch het voordeel van de twijfel aan een persoonlijk verhaal en geloof ik deze man.

Van jou valt niets anders te verwachten natuurlijk :haha:


Geeft maar weer eens aan hoeveel kijk jij hebt op de situatie in het MO :zwaai:

freya
03-01-06, 09:58
Geplaatst door Duncan
Daar heeft het niets mee te maken maar ik vind dat het onze plicht is om mensen die om hun geloof vervolgd worden te helpen. Zomaar zeggen dat hun verhaal niet waar is staat gelijk met ze de deur te wijzen. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Zeer ongeloofwaardig verhaaltje uit jouw mond. :kotsen:
Ik heb jou hier nog nooit het lastigvallen van moslims op grond van vage verdenkingen/ beschuldigingen zien veroordelen.

Remco
03-01-06, 10:03
Geplaatst door freya
De een na de ander komt je hier vertellen dat het een kul verhaal is. Mensen met veel kennis van het MO, die daar vaak geweest zijn en/of daar zelf familiebanden hebben.

Maar nee hoor, je hebt het zelluf op televisie gezien, dus het moet wel echt waar zijn :rolleyes:


grow up :moe:

Je moet niet lullen.

Ik heb iemand bedankt voor zijn objectieve mening. Dat meende ik ook.

Uit boosheid geloven ze niet dat ik het meen en zeggen zelf niet objectief te zijn.

Dan zeg ik>wat moet ik er mee.


gebruik je ogen eens.



Ik zal het nog 1 maal duidelijk zeggen>ik ben overtuigd.

Remco
03-01-06, 10:06
Geplaatst door amOer
dude !! ik geloof Freya nu echt als ze zegt dat je dé clown van maroc.nl bent !!!!
:haha:

Ben jij vluchteling ?

freya
03-01-06, 10:07
Geplaatst door Remco
Je moet niet lullen.

Ik heb iemand bedankt voor zijn objectieve mening. Dat meende ik ook.

Uit boosheid geloiven ze niet dat ik het meen en zeggen zelf niet objectief te zijn.

Dan zeg ik>wat moet ik er mee.


gebruik je ogen eens.



Ik zal het nog 1 maal duidelijk zeggen>ik ben overtuigd.

OK, aangezien het sarcasme en cynisme regelmatig van het NVDDscherm druipt was dat nog niet niet duidelijk.

Nu wel :fpetaf:

Remco
03-01-06, 10:17
Geplaatst door freya
OK, aangezien het sarcasme en cynisme regelmatig van het NVDDscherm druipt was dat nog niet niet duidelijk.

Nu wel :fpetaf:

Nou, jij bent zelf, en daar hoef ik niet ver voor terug te lezen, ook niet verstoken van sarcasme en cynisme .

Maar in dit geval meende ik het, en kreeg een honend antwoord terug. Dan was mijn antwoord erg netjes.(wat moet ik er dan mee, remember)

Groetjes Remco

ps. Ik ben prima instaat om fouten toe te geven. Als anderen dat ook konden..........

Remco
03-01-06, 11:59
Ik sprak net mijn Irakese buurman van boven op msn hij zit nu in .
Sirië

Hij is christen en gaat daar trouwen met zijn Irakese bruid. Dus jullie hadden idd gelijk.

Vriendelijke groet Remco

Joesoef
03-01-06, 12:06
Geplaatst door Duncan
Vooralsnog geef ik toch het voordeel van de twijfel aan een persoonlijk verhaal en geloof ik deze man.


Goed teken dat je de 'andere kant' amOer ook eens wilt geloven.

mark61
03-01-06, 12:09
Geplaatst door Remco
Ik sprak net mijn Irakese buurman van boven op msn hij zit nu in
Syrië

Hij is christen en gaat daar trouwen met zijn Irakese bruid. Dus jullie hadden idd gelijk.

Vriendelijke groet Remco

Kijk, praktijk real life info. Maar gaat die man trouwen met een moslima dan? Of was dat niet je punt?

Remco
03-01-06, 12:13
Geplaatst door mark61
Kijk, praktijk real life info. Maar gaat die man trouwen met een moslima dan? Of was dat niet je punt?

Zij is ook christen en woont in Australie. Sirië is blijkbaar de plek waar ze kunnen trouwen. Erg lullig allemaal. Hij mag niet naar Australie om daar samen te wonen, en zij mag hier niet komen wonen. Thnx Verdonk.
Ze trouwen dus daar de 8e, en wat ze dan gaan doen weet ik niet.

Groeten.

mark61
03-01-06, 12:15
Geplaatst door Remco
Zij is ook christen en woont in Australie. Sirië is blijkbaar de plek waar ze kunnen trouwen. Erg lullig allemaal. Hij mag niet naar Australie om daar samen te wonen, en zij mag hier niet komen wonen. Thnx Verdonk.
Ze trouwen dus daar de 8e, en wat ze dan gaan doen weet ik niet.

Groeten.

Wat een zooitje.

Remco
03-01-06, 12:17
Geplaatst door mark61
Wat een zooitje.

Ja, tof die real life info. Sirië is zo slecht nog niet hihi.

mark61
03-01-06, 12:22
Geplaatst door Remco
Ja, tof die real life info. Sirië is zo slecht nog niet hihi.

Tsja, jij en ik mogen er ook wel op vakantie en trouwen met iemand uit een derde land.

Dus strikt genomen zegt het nog steeds niks over moslimman trouwt met christenvrouw te Syrië en Wordt Vervolgd. :)

Remco
03-01-06, 12:28
Geplaatst door mark61
Tsja, jij en ik mogen er ook wel op vakantie en trouwen met iemand uit een derde land.

Dus strikt genomen zegt het nog steeds niks over moslimman trouwt met christenvrouw te Syrië en Wordt Vervolgd. :)

Hij is ook Christen zoals je ziet als je terugleest. Maar ik denk niet dat hij daar gaat wonen. Hij komt over 2 weken terug, maar dan.....?

Remco
03-01-06, 12:29
O sorry was iets te snel. Nee idd je hebt gelijk.

Remco
03-01-06, 12:43
Het schijnt er ook niet altijd feest te zijn.

http://www.amnesty.nl/acties/NK-SCH0167.shtml

mark61
03-01-06, 12:51
Geplaatst door Remco
Het schijnt er ook niet altijd feest te zijn.


Dat had niemand beweerd.

Remco
03-01-06, 12:54
Geplaatst door mark61
Dat had niemand beweerd.

;)

Zei ik dat dan?

amOer
03-01-06, 12:58
nee Remco .. niet helemaal .. ( is een bietje ingewikkeld verhaal ) ..

mooi dat je het van iemand anders hebt gehoord ( je buurman ) .. :) mensen in syrie, libanon en die streken zijn erg simpel in hun leven en het maakt hen echt niets uit of je christen of moslim bent .. je wordt niet anders behandeld ofzo !

Remco
03-01-06, 12:59
Even een vraag.

Zijn er redenen om wel uit Syrie te vluchten?

Krijgen ze terecht asiel of zouden ze weer terug moeten ?

Dit vraag ik uit nieuwschierigheid, en niet om te stoken.

Vr.Gr.

Remco
03-01-06, 13:02
Geplaatst door amOer
nee Remco .. niet helemaal .. ( is een bietje ingewikkeld verhaal ) ..

mooi dat je het van iemand anders hebt gehoord ( je buurman ) .. :) mensen in syrie, libanon en die streken zijn erg simpel in hun leven en het maakt hen echt niets uit of je christen of moslim bent .. je wordt niet anders behandeld ofzo !

Bedankt voor je informatie.

Vergissingen maken is menselijk. Niets menselijks is mij vreemd, dus dat ook niet.

groetjes.

freya
03-01-06, 13:08
Geplaatst door Remco
Even een vraag.

Zijn er redenen om wel uit Syrie te vluchten?

Krijgen ze terecht asiel of zouden ze weer terug moeten ?

Dit vraag ik uit nieuwschierigheid, en niet om te stoken.

Vr.Gr.

Ik ken een aantal mensen uit Syrie die geheel terecht een vluchtelingenstatus hebben gekregen, omdat hun het leven onmogelijk werd gemaakt wegens verzet tegen het regime daar.

Maar als deze mensen asiel moesten aanvragen met zo'n kulverhaaltje, dan vrees ik dat zij echt geen andere dan economische redenen hadden om Syrie te verlaten.

Remco
03-01-06, 13:11
Geplaatst door freya
Ik ken een aantal mensen uit Syrie die geheel terecht een vluchtelingenstatus hebben gekregen, omdat hun het leven onmogelijk werd gemaakt wegens verzet tegen het regime daar.

Maar als deze mensen asiel moesten aanvragen met zo'n kulverhaaltje, dan vrees ik dat zij echt geen andere dan economische redenen hadden om Syrie te verlaten.

Mmm,

Dus als je je niet verzet tegen het regime daar kan je er prima leven?

amOer
03-01-06, 13:15
Geplaatst door Remco
Mmm,

Dus als je je niet verzet tegen het regime daar kan je er prima leven?

jup ..

mark61
03-01-06, 13:18
Geplaatst door Remco
Mmm,

Dus als je je niet verzet tegen het regime daar kan je er prima leven?

Zo gaat dat meestal in dictaturen. Als je je klep houdt kan je er vaak heel aardig leven. Irak was ook zo'n voorbeeld. Welvaart, goed onderwijs, goede medische voorzieningen, geëmancipeerde vrouwen, wat al niet. Maar je niet met politiek bemoeien, of je gaat eraan.

O ja en die zoons van Saddam plukten wel eens knappe meisjes van de straat. Dan had je ook pech. Niet aan politiek gedaan en toch gemarteld en dood.

Maar over het algemeen kan je dus stellen dat mensen het aan zichzelf te wijten hebben als ze vervolgd worden door de overheid. :)

Bietje wrang idee, maja.

Remco
03-01-06, 13:28
Geplaatst door mark61
Zo gaat dat meestal in dictaturen. Als je je klep houdt kan je er vaak heel aardig leven. Irak was ook zo'n voorbeeld. Welvaart, goed onderwijs, goede medische voorzieningen, geëmancipeerde vrouwen, wat al niet. Maar je niet met politiek bemoeien, of je gaat eraan.

O ja en die zoons van Saddam plukten wel eens knappe meisjes van de straat. Dan had je ook pech. Niet aan politiek gedaan en toch gemarteld en dood.

Maar over het algemeen kan je dus stellen dat mensen het aan zichzelf te wijten hebben als ze vervolgd worden door de overheid. :)

Bietje wrang idee, maja.

Mmm, waar leggen we dan de grens?

Remco
03-01-06, 13:32
Kijk, mijn Somalische vriendin is ook vluchteling. En in mijn ogen terecht.

Maar ik weet ook dat "wat je moet vertellen" doorgebeld wordt. In die zin kunnen deze vluchtelingen wel eens de verkeerde info gehad hebben. Of het is iets wat het Ind graag hoort.

amOer
03-01-06, 13:50
Geplaatst door Remco
Kijk, mijn Somalische vriendin is ook vluchteling. En in mijn ogen terecht.

Maar ik weet ook dat "wat je moet vertellen" doorgebeld wordt. In die zin kunnen deze vluchtelingen wel eens de verkeerde info gehad hebben. Of het is iets wat het Ind graag hoort.

maar Somalië kent ook erge burgeroorlogen .. kijk wat dat betreft is Damascus de veiligste stad van de wereld en was Baghdad in 2001 ook de veiligste stad van de wereld ..

je moet gewoon .. blindeling de "leider en de partij" vertrouwen .. gewoon niets over hun zeggen .. dan maken ze jou ook niets .. ( meestal :D ) ..

mark61
03-01-06, 13:55
Geplaatst door Remco
Mmm, waar leggen we dan de grens?

Dat is dus de grote vraag. Die volgens mij nog nooit beantwoord is.

Het hele concept politieke vluchteling is achterhaald. Romantisch 19e eeuws. Het woord wordt wel niet meer gebruikt, maar 'asielzoeker' wordt wel geacht hetzelfde te betekenen, want anders ben je een economische vluchteling. Dus.

mark61
03-01-06, 13:56
Geplaatst door Remco
Kijk, mijn Somalische vriendin is ook vluchteling. En in mijn ogen terecht.

Maar ik weet ook dat "wat je moet vertellen" doorgebeld wordt. In die zin kunnen deze vluchtelingen wel eens de verkeerde info gehad hebben. Of het is iets wat het Ind graag hoort.

Ach, zegt de IND dan, waarom en hoe dan helemaal naar NL gevlucht? Kenya ligt meer voor de hand.

Remco
03-01-06, 13:56
Geplaatst door amOer
maar Somalië kent ook erge burgeroorlogen .. kijk wat dat betreft is Damascus de veiligste stad van de wereld en was Baghdad in 2001 ook de veiligste stad van de wereld ..

je moet gewoon .. blindeling de "leider en de partij" vertrouwen .. gewoon niets over hun zeggen .. dan maken ze jou ook niets .. ( meestal :D ) ..

Dus er zijn veel vluchtelingen onterecht hier?

Remco
03-01-06, 13:59
Geplaatst door mark61
Ach, zegt de IND dan, waarom en hoe dan helemaal naar NL gevlucht? Kenya ligt meer voor de hand.

Qua afstand wel. :cool:

amOer
03-01-06, 14:02
Geplaatst door Remco
Dus er zijn veel vluchtelingen onterecht hier?

kweet niet hoeveel Syriers in NL zitten .. ( ken zelf maar 2 ) .. maar als ze niet echt politieke vluchtelingen zijn .. dan zitten ze hier idd onterecht !

Remco
03-01-06, 14:11
Geplaatst door amOer
kweet niet hoeveel Syriers in NL zitten .. ( ken zelf maar 2 ) .. maar als ze niet echt politieke vluchtelingen zijn .. dan zitten ze hier idd onterecht !

Ok thnx.

Ik heb het er vaak wat moeilijk mee als de 1 een status krijgt en zijn buurman niet. Dat soort zaken zijn ook bij Somaliers voorgekomen. En daarvan weten we, althans Mogadisho, dat ze uit precies de zelfde situatie vertrokken.

Gr.

freya
03-01-06, 14:56
Geplaatst door Remco
Mmm,

Dus als je je niet verzet tegen het regime daar kan je er prima leven?

Moet je natuurlijk wel bestuurlijke willekeur ( zachtjes uitgedrukt) kunnen accepteren.

freya
03-01-06, 15:05
Geplaatst door Remco
Dus er zijn veel vluchtelingen onterecht hier?

Waar ligt de grens???

Goede vriend van me wilde altijd al graag naar Europa, maar nam pas de stap toen de geheime dienst van Saddam in zijn naaste omgeving vragen over hem begon te stellen omdat hij zich een aantal keer kritisch had uitgelaten en ruzie had gemaakt met de nieuwe directeur van zijn school, die daar door de baath aan zijn baantje was geholpen.

Maar zijn zus, die o.a. impliciet te horen kreeg dat ze ivm haar verdachtte familieleden in het buitenland het wel kan vergeten ooit de papieren te krijgen die ze nodig heeft voor haar vervolgopleiding, is gebleven.

Remco
03-01-06, 18:23
Geplaatst door freya
Waar ligt de grens???

Goede vriend van me wilde altijd al graag naar Europa, maar nam pas de stap toen de geheime dienst van Saddam in zijn naaste omgeving vragen over hem begon te stellen omdat hij zich een aantal keer kritisch had uitgelaten en ruzie had gemaakt met de nieuwe directeur van zijn school, die daar door de baath aan zijn baantje was geholpen.

Maar zijn zus, die o.a. impliciet te horen kreeg dat ze ivm haar verdachtte familieleden in het buitenland het wel kan vergeten ooit de papieren te krijgen die ze nodig heeft voor haar vervolgopleiding, is gebleven.

Ik vraag me af of het dan mogelijk is voor het IND om een objectieve keuze te maken. Laat staan onze minister. Het verhaal moet het um doen bij zo'n procedure. In de praktijk blijkt dan dat het mooiste(oncontroleerbare) verhaal de doorslag geeft. En wat ik dus hoor is dat het "juiste " verhaal steeds doorgespeeld wordt. Erg lastig allemaal. Tenslotte zijn er genoeg die na "thuiskomst"geen lang leven beschoren zijn.

Waar leggen "wij" de grens.?