PDA

Bekijk Volledige Versie : Discussie Iran



Victory
01-01-06, 18:19
Iran develops uranium separation technology

TEHRAN (AFP) - Iran has developed technology to separate uranium from its ore, reinforcing the Islamic republic's self-sufficiency in the nuclear fuel cycle.

The technology, known as a mixer-settler, is used to separate the uranium from the mined ore to produce concentrated uranium oxide -- also known as yellowcake -- which can then be converted and enriched in nuclear fuel work.

"The mixer-settler can be used effectively in the fuel cycle for producing zirconium and uranium," one of the engineers, who helped develop the machinery, said on state television Sunday.

"It minimizes the use of solvent and has a recycling mechanism," he said, adding the country could not afford to buy the machinery before. Zirconium is a metal used for coating tubes in nuclear plants to prevent corrosion.

In a mixer settler, two liquids of different density are mixed, allowing certain chemical compounds pass from one liquid phase into the other. The two liquids then settle due to natural gravity.

The United States accuses Iran of trying to master the civil nuclear fuel cycle as a cover for a military programme to obtain atomic weapons -- a charge vehemently denied by Tehran.

Iran announced in 2003 its intention to start extraction of uranium from a mine at Saghand, in the province of Yazd, which has an estimated 1.5 million tons of uranium ore.

Once refined, the yellowcake is usually sent to conversion facility for conversion into uranium hexafluoride gas and subsequently for enrichment before making it to a nuclear reactor.

In August, Iran ended its freeze on the conversion of yellowcake to uranium hexafluoride gas (UF6) at a facility near the central city of Isfahan. So far it has agreed to maintain a freeze of enrichment at a plant in Natanz.

Iran's right to enrichment has proved a major stumbling block in talks with the European Union on its nuclear programme, as in highly enriched form uranium can be used in the core of an atomic bomb.

Gelieve alle discussie`s over Iraanse kernprogramma hier te voeren!

-[Al Sawt]-

Turkish_boy
01-01-06, 18:39
Onze nationalistische IRanier is weer bezig, wat is het verschil tussen de andere topic, http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=168148

en deze?

Probeer je nou stoer te doen ofzo? Met je kernwapens...
:aftel:

Iran die is zo laf, dat ze tegen de wereld zeggen dat ze alleen maar energiecentrale's bouwen. Ze durven niet eens toetegeven met wat ze bezig zijn...

Victory
01-01-06, 18:49
Video: http://www.iribnews.ir/PhotoGallery/Photo/...b2c9e76ff61.wmv (http://www.iribnews.ir/PhotoGallery/Photo/_c6332861-a7b2-4f71-a6e9-2b2c9e76ff61.wmv)

freya
01-01-06, 18:52
Victory, die eineloze stroom van topics over het nucleaire programma van Iran begint nogal vervelend te worden, vooral als je ook deze weer gaat volplempen met foto's van Iraans wapentuig.

We weten het nu wel :moe:

Victory
01-01-06, 19:02
Geplaatst door freya
Victory, die eineloze stroom van topics over het nucleaire programma van Iran begint nogal vervelend te worden, vooral als je ook deze weer gaat volplempen met foto's van Iraans wapentuig.

We weten het nu wel :moe:
Waar heb ik je om je mening gevraagd? En ik weet echt niet hoe je een link tussen mijn topic en wapens hebt gemaakt, mischien komt dat door je mattie daarboven die ook op jouw intellectuele niveau zit.

Doe vooral je ogen dicht als het je irriteerd, want dit is de "nieuws van de dag", en ik zal hier "nieuws van de dag" plaatsen zoveel als ik wil.

freya
01-01-06, 19:14
Geplaatst door Victory
Waar heb ik je om je mening gevraagd?

Door hier te posten vraag je automatisch om de mening van alle prikkers hier.


En ik weet echt niet hoe je een link tussen mijn topic en wapens hebt gemaakt, mischien komt dat door je mattie daarboven die ook op jouw intellectuele niveau zit.

Jij bent degene die met foto's van wapentuig rondstrooit in je eigen topics.


Doe vooral je ogen dicht als het je irriteerd, want dit is de "nieuws van de dag", en ik zal hier "nieuws van de dag" plaatsen zoveel als ik wil.

Ga vooral je gang jongen :)
Weet ook dat ik alles zo weer kan weghalen als het te irritant wordt :)

Victory
01-01-06, 19:23
Je doet je best maar. Feit blijft dat we iets giganties hebben berijkt vandaag, en dat kan niemand ons afpakken. Maar jij hebt de intelligentie niet om te begrijpen waar dit allemaal om gaat.

amOer
01-01-06, 21:13
Geplaatst door Victory
Je doet je best maar. Feit blijft dat we iets giganties hebben berijkt vandaag, en dat kan niemand ons afpakken. Maar jij hebt de intelligentie niet om te begrijpen waar dit allemaal om gaat.

lol rustig aan jonge :D !
en jij noemt mij nationalistisch ?! :haha: wat ben jij dan ?!

gefeliciteerd met "jullie" achievement .. :schrik:

( is het een 4de manier om uranium te scheiden of een gekopieerde manier van de russische,amerikaanse of irakeze ?! )

Victory
01-01-06, 21:24
Geplaatst door amOer
lol rustig aan jonge :D !
en jij noemt mij nationalistisch ?! :haha: wat ben jij dan ?!

gefeliciteerd met "jullie" achievement .. :schrik:

( is het een 4de manier om uranium te scheiden of een gekopieerde manier van de russische,amerikaanse of irakeze ?! )
:D

Liefde voor alles wat de moslims berijken. :)

In het video verteld hij dat ze zo'n apparataat niet konden kopen van andere landen, daarom hebben ze het zelf gemaakt. Dus ik denk dat het een soortgelijke methode gebruikt.

Maar ben je het niet met mij eens dat die freya een vaag figuur is?

amOer
01-01-06, 21:28
Geplaatst door Victory
:D

Liefde voor alles wat de moslims berijken. :)

In het video verteld hij dat ze zo'n apparataat niet konden kopen van andere landen, daarom hebben ze het zelf gemaakt. Dus ik denk dat het een soortgelijke methode gebruikt.

Maar ben je het niet met mij eens dat die freya een vaag figuur is?

uhhu keb het op aljazeera net gelezen .. :)

nee kijk .. je overdrijft soms ook hoor ;) die ene topic waar je alle soorten en maten armor en AA fotos hebt gepost .. en je hebt het heel de tijd over "onze" en "jullie" bla bla ..

kweenie .. maar dat wakkert.. bij mij tenminste... niet zo'n leuk gevoel .. :D

Victory
01-01-06, 21:37
Geplaatst door amOer
uhhu keb het op aljazeera net gelezen .. :)

nee kijk .. je overdrijft soms ook hoor ;) die ene topic waar je alle soorten en maten armor en AA fotos hebt gepost .. en je hebt het heel de tijd over "onze" en "jullie" bla bla ..

kweenie .. maar dat wakkert.. bij mij tenminste... niet zo'n leuk gevoel .. :D
Ik bedoel er niks ergs mee hoor. :p Maar af en toe zie ik kritiek meer als een aanval. En dan wil ik: :maffia:

_h4T3D_sE7eN
01-01-06, 22:41
Eigenlijk best handig, al die topics. Zo blijven we goed op de hoogte en hoeven we zelf niet te zoeken op die 'underground' sites. :loens:

sjaen
01-01-06, 23:30
Geplaatst door freya
Door hier te posten vraag je automatisch om de mening van alle prikkers hier.



Jij bent degene die met foto's van wapentuig rondstrooit in je eigen topics.


Als prikker kun je Victory met z'n walgelijke avatar gewoon negeren hoor!



Ga vooral je gang jongen :)
Weet ook dat ik alles zo weer kan weghalen als het te irritant wordt :)

Als moderator ga je hier m.i. te ver :)

:wijs:

freya
01-01-06, 23:35
Geplaatst door sjaen

Als moderator ga je hier m.i. te ver :)

:wijs:

Niet verder dan Victory te ver gaat met zijn bewering dat hij hier alles kan en mag plaatsen wat hij wil. :)

Er zijn heel simpel grenzen en dat geef ik in mijn functie van moderator nog maar even aan :)


:zwaai:

sjaen
01-01-06, 23:53
Geplaatst door freya
Niet verder dan Victory te ver gaat met zijn bewering dat hij hier alles kan en mag plaatsen wat hij wil. :)

Er zijn heel simpel grenzen en dat geef ik in mijn functie van moderator nog maar even aan :)


:zwaai:

lastig he die twee mutsen!

freya
01-01-06, 23:57
Geplaatst door sjaen
lastig he die twee mutsen!

Nee hoor, helemaal niet, ik denk dat het voor 90% van de prikkers hier allemaal glashelder is. De mensen die het niet snappen, willen het niet snappen en komen toevallig allemaal uit de hoek waarmee ik het ook al altijd aan de stok had voordat ik mod werd.

Hoe zou dat nou komen denk je? :haha:

:zwaai:

Ik zou pas reden hebben om aan mijn moderaytorschap te twijfelen als ik opeens op handen gedragen zou worden door onze rechtse en /of zionistische prikkers :tik:

:zwaai:


En dat was wel weer genoeg gezeik over modereren voor de hele week. Vanaf nu ga ik weer alles in die richting weghalen, want de sfeer op het forum wordt er niet bepaald gezelliger van :moe:

Victory
02-01-06, 14:24
Iran warns US, Israel
Monday, January 2, 2006 (Tehran):

Iran has warned of a "crushing" response if its nuclear and military facilities are attacked by the US or Israel. However, top nuclear negotiator Ali Larijani said that talks of such an attack was most likely "psychological warfare."

"Iran has prepared itself...they will get a crushing response if they make such a mistake," Larijani said on state-run television on Sunday night.

"If there is any truth in such talks, Israel will suffer greatly. It's a very small country within our range. Our (defence) preparedness is a deterrence," he added.

He also said that a Russian proposal that the two nations enrich uranium in Russian territory could not ignore Iran's right to carry out enrichment at home.

Larijani's remarks coincided with Tehran's announcement that it had produced equipment for separating uranium from its ore.

This is a fresh development in Tehran's drive to control the whole nuclear fuel cycle - from mining uranium to enriching it for use in atomic reactors. (AP)

Bofko
02-01-06, 14:35
30 jaar geleden waarschuwde Nederland vaak de rest van de wereld.

Victory
02-01-06, 14:51
Geplaatst door Bofko
30 jaar geleden waarschuwde Nederland vaak de rest van de wereld.
Ja en Iran is 40 maal groter dan Nederland. Laten we het maar daar bij laten.

Eni
02-01-06, 16:02
langzaam word ik een beetje moe van dat Iran..

Victory
02-01-06, 16:04
Geplaatst door Duncan
De eerste d in je topictitel moet een t zijn. Staat een beetje slordig voor zo'n superieure Iraniër.
http://www.indybay.org/uploads/shout3.gif

Maare... vertel eens... hoe voelt dat nou... zo'n boycot van Norwegen op alle zionistische producten? :)

Victory
02-01-06, 16:15
Geplaatst door Duncan
'Zionistische producten' wat zijn dat?
I'll leave it to be a surprise. You are sure to feel it soon enough. :)

Victory
02-01-06, 16:19
Geplaatst door Duncan
De boycotters zijn in goed (ahum) gezelschap.
'Kauft nicht bei Juden', zeiden ze in de jaren dertig.

http://www.ofek.com/zionfather.php

sjaen
02-01-06, 16:46
Geplaatst door Duncan
Hier wat informatie over jouw heilstaat (http://www.gunzilla.net/wereldnieuws/2004/maart/2103-1.htm)

*slik*

Turkish_boy
02-01-06, 16:54
Hey victory of wat je ook bent, ga dan in op mijn post...

Mijn stelling: Iran is te laf om toetegeven met wat ze doen, namelijk Kernwapens maken...

Wie is het ermee eens, wie is het ermee oneens?

Turkish_boy
02-01-06, 16:59
Ik mag Iran niet, ik mag Israel niet.. alletwee 1 pot nat...
Als Iran ooit overweegt een kernbom op Israel te gooien zouden ze ook Palestijnen treffen... iets wat onacceptabel is..

freya
02-01-06, 19:07
Geplaatst door Duncan
Hier wat informatie over jouw heilstaat (http://www.gunzilla.net/wereldnieuws/2004/maart/2103-1.htm)

:zozo:

Dutch Disease compleet met forum.


Nog zo'n voorbeeld van een favoriete betrouwbare bron van jou GJ?

:moe:

Al Sawt
02-01-06, 19:08
Geplaatst door amOer
lol rustig aan jonge :D !
en jij noemt mij nationalistisch ?! :haha: wat ben jij dan ?!

gefeliciteerd met "jullie" achievement .. :schrik:

( is het een 4de manier om uranium te scheiden of een gekopieerde manier van de russische,amerikaanse of irakeze ?! ) Amoer,

Ben je een Syrier?

Dan moet je beseffen dat Iran en Syrie samen werken op tal van gebieden, omdat ze aan elkaar zijn veroordeelt.

..zapper
02-01-06, 19:10
En wat roepen ze straks nadat ze zijn platgebombardeerd, dat die anderen zijn begonnen. Wat een geprovoceer toch weer.

Victory
02-01-06, 20:20
Geplaatst door Al Sawt
Amoer,

Ben je een Syrier?

Dan moet je beseffen dat Iran en Syrie samen werken op tal van gebieden, omdat ze aan elkaar zijn veroordeelt.
Door al zijn kritiek dacht ik dat hij niet een syrier was tot de topic over de partij en nog wat in syrie...

Victory
02-01-06, 20:24
Geplaatst door ..zapper
En wat roepen ze straks nadat ze zijn platgebombardeerd, dat die anderen zijn begonnen. Wat een geprovoceer toch weer.
provocateur? sorry...? ik kan hier nieuws berichten plaatsen van bijna ELKE DAG tot 3 weken terug waarin of de V.S. of Israel zeggen dat ze Iran zullen aanvallen... (en voor die drie weken kan ik honderden andere nieuws berichten plaatsen die wel teruggaan tot de begin van de revolutie tot nu)....

Maar door jouw haat tegen de Islam zie je maar 1 kant....

Rudy
02-01-06, 20:54
,,VS bereiden aanval op Iran voor''

(c) De Standaard 02/01/06


Volgens Turkse en Duitse media plannen Israël en de VS een aanval op nucleaire installaties in Iran.

Sommigen speculeren dat het om bewuste lekken van de regering-Bush gaat om de druk op Teheran te verhogen in het vooruitzicht van nieuwe gesprekken tussen Europa en Iran over Irans nucleaire ambities. Anderen menen dat het om echte voorbereidingen gaat.

Dat Washington deze dagen hoge functionarissen naar de Atlantische bondgenoten stuurt om hen voor te bereiden, werd de voorbije dagen haast eensgezind verklaard door de krant Tagesspiegel , het weekblad Der Spiegel en het nieuwsagentschap DDP . In het DDP-bericht verklaarde een hoge Duitse militaire functionaris dat Washington gebruik wil maken van de commotie rond verklaringen van de Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad over het bestaansrecht van Israël.

Turkije bekleedt daarbij een sleutelpositie. Ankara kreeg de voorbije weken het bezoek van, onder anderen, FBI-baas Robert Meuller, CIA-chef Porter Goss, minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice en Navo-secretaris-generaal Jaap De Hoop Scheffer. Goss zou de Turkse inlichtingendiensten gevraagd hebben om medewerking bij een mogelijke luchtaanval tegen Iran en Syrië.

Volgens DDP hebben de VS ook bevriende regimes - Saudi-Arabi/ë, Jordanië, Oman en Pakistan - in vage bewoordingen op de hoogte gebracht.

Op zijn beurt heeft Ahmadinejad Ankara gevraagd om niet in te gaan op de vraag van de VS of Israël om het Turkse luchtruim of de basis Incirlik te gebruiken bij een optreden tegen Iran.

Het is niet voor het eerst dat de mogelijkheid wordt geopperd van een Israëlische raid tegen vermoedelijke nucleaire installaties. De Amerikaanse vice-president Dick Cheney heeft het voorbije jaar gezinspeeld op een ,,solo''-initiatief van de Israëli, waarna de VS ,,moreel verplicht'' zijn hun bondgenoot bij te springen.

Rudy
02-01-06, 20:59
Iraanse president haalt opnieuw uit

(c) De standaard 02/01/06

TEHERAN - De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft op nieuwjaarsdag zijn verbale oorlog tegen Israël en het zionisme voortgezet. In een interview met het Iraanse nieuwsagentschap IRNA vergeleek hij de Israëlische behandeling van de Palestijnen met de wandaden tijdens de Tweede Wereldoorlog begaan door de nazi’s.

Eind vorig jaar had Ahmadinejad al voor opschudding gezorgd door op te roepen tot het vernietigen van de Joodse staat, door voor te stellen de staat Israël onderdak te geven op Duits of Oostenrijks grondgebied en door de holocaust te bagatteliseren tot een ,,sprookje''.

,,Een vraag waarop het westen dringend moet antwoorden is: welke misdaden begingen de nazi’s destijds die momenteel niet door de zionisten worden begaan?'', zei Ahmadinejad. ,,Zionisme is de facto neofascisme'', voegde de Iraanse president daaraan toe.

Ahmadinejad beschuldigde de Europeanen ervan hun antisemitisme te hebben voortgezet door de Joden uit Europa te gooien: ,,Een van de belangrijkste bedoelingen van het creëren van bezettingsregime van Jeruzalem en het transporteren van Joden naar Palestina was de voortzetting van het Europese antisemitisme''. De creatie van de staat Israël is volgens Ahmadinejad niets meer dan een variant van Europese ,,etnische en religieuze zuivering''.

Holocaust

De Iraanse president zegt dat Europa een zionistische en anti-islamitische voorpost in het islamitische gebied heeft. Ook over de Holocaust liet Ahmadinejad zich weer uit: ,,hoewel er twee officiële en niet-officiële versies van de holocaust in Europa bestaan, is de kwestie nooit publiekelijk besproken, maar integendeel tot legende en taboe verklaard''. Ahmadinejad: ,,Zelfs als de shoah geen historische overdrijving was, blijft de vraag: waarom zijn zoveel moslims het voorwerp van wraak en waarom betalen de Europeanen niet de prijs?''

Ahmadinejad waarschuwde ervoor, het Judaïsme niet te verwarren met zionisme. Joden in islamitische landen zoals Iran hebben er altijd veilig en genietend van religieuze vrijheid kunnen leven, en dat zal in de toekomst zo blijven, verzekerde hij.

Zionisme

Het zionisme, daarentegen, ,,is een westerse ideologie en een imperialistisch idee gecreëerd door de Britten (al is de vader van het hedendaagse zionisme -Theodore Herzl- een Oostenrijker, nvdr), dat seculiere doeleinden heeft en fascistische methodes aanwendt en dat momenteel met de hulp en onder het leiderschap van de VS en delen van Europa moslims doodt''.

Rudy
02-01-06, 21:01
Iran dreigt met vernietigende reactie

(c) De Standaard 02/01/06

TEHERAN - Iran heeft gisteren beloofd vernietigend te reageren op een eventuele aanval van de Verenigde Staten en Israël op de Iraanse atoomfaciliteiten. Iran is op zo’n aanval voorbereid, zei de belangrijkste onderhandelaar over het Iraanse atoomprogramma, Ali Larijani.

Als de VS en Israël inderdaad ten aanval trekken, dan zal Israël, een klein land binnen het bereik van Iran, volgens hem enorm lijden als gevolg.

Europese media hebben de afgelopen dagen bericht dat de VS bezig zijn hun bondgenoten te overtuigen van de noodzaak van een luchtaanval op Iraanse leger- en atoomfaciliteiten. De VS menen dat Iran bezig is atoomwapens te produceren, maar het land zelf zegt dat zijn atoomprogramma slechts is bedoeld om energie op te wekken.

Teheran maakte gisteren bekend dat het apparatuur heeft ontwikkeld om uranium van zijn erts te scheiden. Daarmee heeft Iran opnieuw een stap gezet in de richting van een volwaardig atoomprogramma

Victory
02-01-06, 21:08
http://www.hamshahri.org/hamnews/1376/760730/p1-1.jpg

Het Iraanse volk is klaar om zichzelf op te offeren op het pad van Allah (swt).

http://www.iranmania.com/News/Photoes/General/Top/330basijday241102.jpg

11 miljoen baseej soldaten zijn er klaar voor.

Victory
02-01-06, 21:18
Europa laat weer zien hoe hypocriet ze zijn door door niks te zeggen over de dreigementen van de V.S. en israel.

Iran krijgt nu al 30 jaar dreigementen van de V.S. en Israel, en niemand die hier ooit iets over zegt.

Waar waren de westerse leiders toen de minister van defensie van israel zei dat ze Iran zullen vernietigen (vorig jaar)....

Iran is elke jaar weer het slachtoffer geweest van terroristische aanvallen die door Engeland en de V.S. gefinancieerd groeperingen worden uitgevoerd. Bewijzen hiervoor zijn geleverd... maar wat kan het de hypocriete westerlingen schelen..... het zijn toch maar moslims.... die mogen wel dood als ze maar olie krijgen...

..zapper
02-01-06, 21:40
Geplaatst door Victory
provocateur? sorry...? ik kan hier nieuws berichten plaatsen van bijna ELKE DAG tot 3 weken terug waarin of de V.S. of Israel zeggen dat ze Iran zullen aanvallen... (en voor die drie weken kan ik honderden andere nieuws berichten plaatsen die wel teruggaan tot de begin van de revolutie tot nu)....

Maar door jouw haat tegen de Islam zie je maar 1 kant....

Knappe analyse! Ik haat de Islam helemaal niet, heb er zelfs geen woord over gerept. Daarnaast doel ik niet op woorden, maar op de daden, wat moet een land als Iran met kernenergie, is de olie op?

Coolassprov MC
02-01-06, 21:40
"Zionisme is nieuwe vorm van fascisme"

ma 02/01/06 - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft opnieuw fel uitgehaald naar Israël, het zionisme en Europa. In een interview zei de president dat het zionisme in feite een nieuwe vorm van fascisme is.
Ahmadinejad vergeleek de Israëlische behandeling van de Palestijnen met de wandaden die de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog begingen.

"Het westen moet zich de vraag stellen welke misdaden de nazi's destijds begaan hebben die tegenwoordig niet worden herhaald door de zionisten", zei de president.

Overigens beschouwt hij Israël ook als product van het Europese antisemitisme.

Door zoveel joden naar Palestina over te brengen, kon Europa zichzelf van de joden ontdoen, zegt Ahmadinejad.

Bovendien kon het op die manier nog een anti-islamitische voorpost vestigen in het hart van de moslimwereld.
Iran staat onder internationale druk
Kort geleden kreeg de Iraanse president nog een storm van internationale verontwaardiging over zich heen na een oproep om Israël te vernietigen of over te brengen naar Duitsland of Oostenrijk.

De uitdagende taal van de president valt des te meer op omdat Iran toch al onder internationale druk staat in verband met zijn kernprogramma.

Vooral het westen en Israël vrezen dat Iran atoomwapens wil bouwen.

Victory
02-01-06, 21:42
Geplaatst door ..zapper
Knappe analyse! Ik haat de Islam helemaal niet, heb er zelfs geen woord over gerept. Daarnaast doel ik niet op woorden, maar op de daden, wat moet een land als Iran met kernenergie, is de olie op?
Bijna wel, nu jij.

Soldim
02-01-06, 21:51
Geplaatst door Coolassprov MC


Door zoveel joden naar Palestina over te brengen, kon Europa zichzelf van de joden ontdoen, zegt Ahmadinejad.

Bovendien kon het op die manier nog een anti-islamitische voorpost vestigen in het hart van de moslimwereld.
Iran staat onder internationale druk
Kort geleden kreeg de Iraanse president nog een storm van internationale verontwaardiging over zich heen na een oproep om Israël te vernietigen of over te brengen naar Duitsland of Oostenrijk.


Ahmadinejad is net zo hypocriet als elk ander staatshoofd. De meeste joden in Isreal zijn door de communisten uit Rusland en satelietstaten weggepest. Maar daar maalt Ahmadinejad niet om, hij heeft politieke en econmische steun van Rusland nodig :verward:

TENACH
02-01-06, 21:51
Geplaatst door Rudy
Iraanse president haalt opnieuw uit

Joden in islamitische landen zoals Iran hebben er altijd veilig en genietend van religieuze vrijheid kunnen leven, en dat zal in de toekomst zo blijven, verzekerde hij.



Volgens mij slaat deze beste man de spijker keihard op zn kop. :fplet:

Bar
02-01-06, 21:53
Geplaatst door Victory
http://www.ofek.com/zionfather.php

Getverderrie, wat ben jij toch een ziek ventje.

..zapper
02-01-06, 22:03
Geplaatst door Victory
Bijna wel, nu jij.
Wel eens van windmolens gehoord, of INKOPEN, net als veel andere landen doen? Nu jij, of laat maar, ik word moedeloos van je.

Victory
02-01-06, 22:08
Geplaatst door ..zapper
Wel eens van windmolens gehoord, of INKOPEN, net als veel andere landen doen? Nu jij, of laat maar, ik word moedeloos van je.
Waarom wilt de V.S. 20+ nieuwe kerncentrales maken? En waarom zei de UN-Energy dat Europa snel 30 nieuwe kerncentrales moet bijbouwen anders hebben ze een groot probleem in het jaar (vergeten)...?

Hebben ze wel van windmolens gehoord?

En waarom 'laat maar'... je bent wel snel in het aanvallen van mensen, maar je bent niet bereid om je irrationele standpunten te verdedigen..

freya
02-01-06, 22:11
Geplaatst door Duncan
Wat je vindt van de link van Victory hoef ik niet te vragen...

Dat is een site van een Israelische kunstenaar met een eigen mening.

Is daar wat mis mee?

Heb die muziek niet geluisterd, is dat wat?

Joepie
02-01-06, 22:17
Geplaatst door Rudy
Iraanse president haalt opnieuw uit

(c) De standaard 02/01/06

TEHERAN - De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft op nieuwjaarsdag zijn verbale oorlog tegen Israël en het zionisme voortgezet. In een interview met het Iraanse nieuwsagentschap IRNA vergeleek hij de Israëlische behandeling van de Palestijnen met de wandaden tijdens de Tweede Wereldoorlog begaan door de nazi’s.



ik neem aan dat hij doelt op de wandaden van de nazis tegen bepaalde groepen zoals voornamelijk de joden???.... indien dan spreekt hij zichzelf tegen (holocaust was toch volgens hem een fabeltje??)

..zapper
02-01-06, 22:17
Geplaatst door Victory
Waarom wilt de V.S. 20+ nieuwe kerncentrales maken? En waarom zei de UN-Energy dat Europa snel 30 nieuwe kerncentrales moet bijbouwen anders hebben ze een groot probleem in het jaar (vergeten)...?

Hebben ze wel van windmolens gehoord?

En waarom 'laat maar'... je bent wel snel in het aanvallen van mensen, maar je bent niet bereid om je irrationele standpunten te verdedigen..
Nog een laatste tip, spiegel.

Victory
02-01-06, 22:24
Geplaatst door ..zapper
Nog een laatste tip, spiegel.
Blijkbaar ben ik niet mogelijk om te zien hoe fout ik zit.

Wees daarom mijn spiegel en geef mij een antwoord op mijn vragen.

Victory
02-01-06, 22:27
Geplaatst door Joepie
ik neem aan dat hij doelt op de wandaden van de nazis tegen bepaalde groepen zoals voornamelijk de joden???.... indien dan spreekt hij zichzelf tegen (holocaust was toch volgens hem een fabeltje??)
"holocaust" refereerd naar 6 miljoen joden die zijn vermoord. Niet naar het feit dat er gewoon wat joden zijn gedood.

40 miljoen burgers gingen dood door de 2de wo

amOer
02-01-06, 23:29
ja ik ben syrier .. en nee iran zal geen kogel los laten als syrie wordt aangevallen ... integendeel .. helpen net als irak en afghanistan ..

zegt dat genoeg ?

Victory
02-01-06, 23:45
Geplaatst door amOer
ja ik ben syrier .. en nee iran zal geen kogel los laten als syrie wordt aangevallen ... integendeel .. helpen net als irak en afghanistan ..

zegt dat genoeg ?
De Taliban en Saddam waren vijanden van Iran, die Iran elke keer maar weer bedreigden. Syrie is een strategische en economische partner van Iran.

amOer
02-01-06, 23:57
Geplaatst door Victory
De Taliban en Saddam waren vijanden van Iran, die Iran elke keer maar weer bedreigden. Syrie is een strategische en economische partner van Iran.

hier zal ik je aan herinneren als er oorlog komt .. ( la qaddara allah )

blijkbaar zijn de arabische ( saddam) en de soennitische ( taliban ) regimes nog grotere shaytaan dan amerika !!

jullie noemen amerika al shaytaan al akbar ( de grootste satan ) en tegelijkertijd helpen jullie haar tegen vijanden .. die vijanden zijn dus erger dan amerika !! dus amerika is niet de grootste satan .. saddam en taliban zijn dat ! ( geef toch eerlijk toe vic ! ;) )

Victory
03-01-06, 00:07
Geplaatst door amOer
hier zal ik je aan herinneren als er oorlog komt .. ( la qaddara allah )

blijkbaar zijn de arabische ( saddam) en de soennitische ( taliban ) regimes nog grotere shaytaan dan amerika !!

jullie noemen amerika al shaytaan al akbar ( de grootste satan ) en tegelijkertijd helpen jullie haar tegen vijanden .. die vijanden zijn dus erger dan amerika !! dus amerika is niet de grootste satan .. saddam en taliban zijn dat ! ( geef toch eerlijk toe vic ! ;) )
Saddam heeft meer dan een miljoen Iraanse Moslims en Iraqekeze koerden vermoord. En zelfs na de oorlog ging hij door met zijn oorlogsretoriek. De wahabitische taliban wilde ons allemaal dood hebben omdat we shi'a zijn, en hebben veel Iraanse soldaten en politie agenten vermoord aan de grens met Afghanistan, met hun gevanceerde Amerikaanse wapens.

amOer
03-01-06, 00:17
Geplaatst door Victory
Saddam heeft meer dan een miljoen Iraanse Moslims en Iraqekeze koerden vermoord. En zelfs na de oorlog ging hij door met zijn oorlogsretoriek. De wahabitische taliban wilde ons allemaal dood hebben omdat we shi'a zijn, en hebben veel Iraanse soldaten en politie agenten vermoord aan de grens met Afghanistan, met hun gevanceerde Amerikaanse wapens.

dus je geeft toe dat zij de "grotere" satans zijn .. mooi je bent tenminste eerlijk hiermee :)


over de oorlog van Iran-Irak wil ik niet meer zeggen dan: Irak heeft vanaf 1982 ( de invasie van Israel in Libanon ) heel vaak voorgesteld om de oorlog te stoppen en samen tegen Israel in libanon te vechten .. het antwoord van Khomayni was duidelijk: we stoppen niet totdat we baghdad hebben bereikt .. ( wat verwacht je dan van Saddam ?! natuurlijk kill zoveel vijand als je maar kan ! )

en over de chimicaliën op de koerden .. als je de VN gelooft over de 85 billion dollars die Irak moet terug geven aan Iran als schadevergoeding .. dan moet je ook de VN report geloven dat Iran de artilery shells met chemicaliën op de koerden schoot ... je neemt die 2 dingen allebei .. of je verwerpt ze ook allebei ! make your choise :) !

en ik heb nooit gehoord over moorden op iraniers in afghanistan .. en nooit een Talibani gehoord over een shi'a massa moord plannen .. waar haal je dat vandaan ?!

Victory
03-01-06, 00:36
Geplaatst door amOer
dus je geeft toe dat zij de "grotere" satans zijn .. mooi je bent tenminste eerlijk hiermee :)


over de oorlog van Iran-Irak wil ik niet meer zeggen dan: Irak heeft vanaf 1982 ( de invasie van Israel in Libanon ) heel vaak voorgesteld om de oorlog te stoppen en samen tegen Israel in libanon te vechten .. het antwoord van Khomayni was duidelijk: we stoppen niet totdat we baghdad hebben bereikt .. ( wat verwacht je dan van Saddam ?! natuurlijk kill zoveel vijand als je maar kan ! )

en over de chimicaliën op de koerden .. als je de VN gelooft over de 85 billion dollars die Irak moet terug geven aan Iran als schadevergoeding .. dan moet je ook de VN report geloven dat Iran de artilery shells met chemicaliën op de koerden schoot ... je neemt die 2 dingen allebei .. of je verwerpt ze ook allebei ! make your choise :) !

en ik heb nooit gehoord over moorden op iraniers in afghanistan .. en nooit een Talibani gehoord over een shi'a massa moord plannen .. waar haal je dat vandaan ?!
Een duivel is een duivel. Zoals ik je al eerder zei, we hebben van twee kanten gevochten. Tegen Saddam en tegen Amerika. Bij de aanvallen die Amerika op Afghanistan aan het uitvoeren was zei Iran dat als er maar 1 vliegtuig over Iraanse grondgebied vliegt dat ze het als een oorlogsverklaring zullen zien. Maar wij hebben de hazara's altijd bewapend tegen de Taliban... allang voordat iemand hier in het westen wist wat de 'taliban' was.

Saddam is een hypocriet, en tegen Islam. Ik heb niks met de VN temaken. Iran heeft volgens enafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisaties een schade van rond de 1000 miljard gehad door de oorlog.

Verder had ik het niet over 'in' afghanistan, ik had het over politie agenten en soldaten aan de grens. Bovendien zijn er Iraanse verslaggevers vermoord, en ambassade personeel. (dat is toen de Iraanse leger afghanistan binnen ging en harde retaliatie gaf als je dat nog herinnerd.) je vraagt me dingen over de Taliban die al oud nieuws zijn... Taliban is foetsie, who cares about those losers anymore.

amOer
03-01-06, 01:15
Geplaatst door Victory
Een duivel is een duivel. Zoals ik je al eerder zei, we hebben van twee kanten gevochten. Tegen Saddam en tegen Amerika. Bij de aanvallen die Amerika op Afghanistan aan het uitvoeren was zei Iran dat als er maar 1 vliegtuig over Iraanse grondgebied vliegt dat ze het als een oorlogsverklaring zullen zien. Maar wij hebben de hazara's altijd bewapend tegen de Taliban... allang voordat iemand hier in het westen wist wat de 'taliban' was.

Saddam is een hypocriet, en tegen Islam. Ik heb niks met de VN temaken. Iran heeft volgens enafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisaties een schade van rond de 1000 miljard gehad door de oorlog.

Verder had ik het niet over 'in' afghanistan, ik had het over politie agenten en soldaten aan de grens. Bovendien zijn er Iraanse verslaggevers vermoord, en ambassade personeel. (dat is toen de Iraanse leger afghanistan binnen ging en harde retaliatie gaf als je dat nog herinnerd.) je vraagt me dingen over de Taliban die al oud nieuws zijn... Taliban is foetsie, who cares about those losers anymore.

alweer probeer je slim et ontwijken .. maar goed als dat het is wat je wil dan ontwijk je maar .. mij kan je niets wijsmaken over dit soort dingen maar ik hoop dat andere prikkers dit soort dingen lezen en zelf beslissen :)

freya
03-01-06, 08:37
Geplaatst door Duncan
Hoe bedoel je? Je denkt toch niet dat ik langer dan twee seconden op zo'n site vertoef?

Dan moet je je oordeel voor je houden, vooringenomen ******

freya
03-01-06, 08:39
Geplaatst door Bar
Getverderrie, wat ben jij toch een ziek ventje.

Nog zo eentje die meteen klaar staat om moord en brand te gillen :rolleyes:

freya
03-01-06, 09:03
Geplaatst door Duncan
Binnen 2 seconden kun je echt wel zien dat het een haatsite is. Maar ik wist al lang dat jij op dit soort sites kickte...

Gelul dat is het niet.

Ja er staat een tekening van hitler als vader van het zionisme, maar daaronder ook hele lappen tekst en links naar nog meer tekst om uit te leggen hoe de kunstenaar tot deze tekening gekomen is.

In die 2 seconden heb jij waarschijnlijk niet eens gezien dat het om een Israelische kunstenaar gaat en niet om een anti semitisch vriendje van Michiel Smit o.i.d.

Meteen je oordeel klaar, maar ja het is dan ook niet de site van get Gereformeerd Dagblad he :rolleyes:

freya
03-01-06, 09:55
Geplaatst door Duncan
Het is helemaal niet belangrijk wat de nationaliteit van deze zogenaamde kunstenaar is. Iemand die Hitler afbeeldt als vader van het zionisme is een nazi waarmee ik niets te maken wil hebben. Ik weet dat zulke zaken jou wel aantrekken maar ik wil er niet langer dan twee seconden naar kijken. Punt uit.

Voor alle duidelijkheid: je beschuldigt mij hier van nazisympathieën?

freya
03-01-06, 10:03
Geplaatst door Duncan
Een 'sympathie' is een gevoel. Je kunt iemand niet beschuldigen van een gevoel. Je kunt iemand alleen maar beschuldigingen van concrete daden.

Maar je beschuldigt mij er wel van dat ik wordt aangetrokken tot nazi-sites.

freya
03-01-06, 10:09
Geplaatst door Duncan
Aangetrokken worden is ook een emotie. Dat jij die emotie hebt kan best zo zijn. Maar ik kan jou daar dus niet van beschuldigen.

Maar dat heb je al gedaan:


Geplaatst door Duncan
Iemand die Hitler afbeeldt als vader van het zionisme is een nazi waarmee ik niets te maken wil hebben. Ik weet dat zulke zaken jou wel aantrekken

Dus wat is het nou draaikont?

blauwwit
03-01-06, 10:14
jezus, freya, stel je niet zo aan. Als hitler als vader van israël wordt afgebeeld dan is dat een zieke site, dat snapt een kind. Dat is het enige dat duncan zegt (o,nee ik neem het voor duncan op, nu krijg ik natuurlijk weer een hele "jullie zionisten"-tirade). En trouwens, op een persoonlijke titel, ik heb veel van je posts met veel plezier gelezen omdat ik je vaak prikkelend en intelligent vind schrijven, maar de laatste paar posts over israël en zionisme vind ik je echt niet veel soeps produceren, en weinig nuance. Ik vind het heel mooi dat je het opneemt voor allochtonen en in die zin bruggen wilt bouwen, stuitend dat je dat totaal niet hebt naar je joodse medemens en daar blind bent voor wat voor gevoeligheden dan ook (ik moet zeggen als ik een site zie met hitler als pa van israël dat dat me echt schokt). Maar ja, ik vind persoonlijk ook dat deze site de laatste tijd wel heel anti-israël is geworden en voel me dan ook niet meer echt welkom hier.

Joesoef
03-01-06, 10:22
Geplaatst door amOer
hier zal ik je aan herinneren als er oorlog komt .. ( la qaddara allah )

blijkbaar zijn de arabische ( saddam) en de soennitische ( taliban ) regimes nog grotere shaytaan dan amerika !!

jullie noemen amerika al shaytaan al akbar ( de grootste satan ) en tegelijkertijd helpen jullie haar tegen vijanden .. die vijanden zijn dus erger dan amerika !! dus amerika is niet de grootste satan .. saddam en taliban zijn dat ! ( geef toch eerlijk toe vic ! ;) )


Niet helemaal. De Amerikaanse banden van Iran met Amerika zijn voornamelijk banden van Iraniers in california met Iraniers in Iran en vv. Zijn 'economische/ zwartgeld' banden, niets te maken met politiek (de anti khamenei-iran zenders stellen ook niets voor behalve vals sentiment).

freya
03-01-06, 10:25
Geplaatst door blauwwit
stuitend dat je dat totaal niet hebt naar je joodse medemens en daar blind bent voor wat voor gevoeligheden dan ook

Gelul.

Ik ben absoluut niet blind voor gevoeligheden van mijn joodse medemensen. Alweer zo'n beschuldiging uit het niets.
Dat ik antizionist ben, wil echt niet zeggen dat ik hier niet dagelijks alles wat maar zweemt naar antisemitisme weghaal. Om dat ik ook overtuigd anti-antisemiet ben.

Daarom maak ik me ook zo druk over die smerige verkapte beschuldigingen van GJ. Ik heb die site zorgvuldig bekeken en geconcludeerd dat het helemaal niets met anti-semitisme te maken heeft. PUNT.

:moe:

freya
03-01-06, 10:27
Geplaatst door Duncan
Ik begrijp dat de fijne nuances in redeneringen jou ontgaan, maar dat wist ik eigenlijk al. Je kunt mijn berichten nog eens overlezen. Als je het ook dan niet begrijpt dan is er niets meer aan te doen.

Die fijne nuances zijn mij juist maar al te duidelijk in dit geval.

Bar
03-01-06, 10:40
Geplaatst door freya
Ik heb die site zorgvuldig bekeken en geconcludeerd dat het helemaal niets met anti-semitisme te maken heeft. PUNT.

:moe:

Je gaat echter geheel voorbij aan de (m.i. bedenkelijke) intentie van Victory om een dergelijk walgelijk plaatje op het scherm te doen vertonen.

Prlwytzkofski
03-01-06, 10:52
Geplaatst door Victory
Gelieve alle discussie`s over Iraanse kernprogramma hier te voeren!

-[Al Sawt]- [/COLOR]

:fpetaf: Dit is modereren . Nu nog een topic 'Freya en de 7 dwergen' af-splitten en we zijn er.

On topic: Irans WMD's zijn waarschijnlijk net zo interessant als die van Sadam: een doekje voor het bloeden.


On March 20, 2006, Iran is set to inaugurate the Iranian Oil Bourse which would trade oil, natural gas, and petrochemicals in euros. This is the real reason. This is potentially worse than a nuclear terrorist attack on a US city. It would undermine and could cause the collapse of a key pillar of American wealth and power in the world--the US dollar.

The link (http://www.informationclearinghouse.info/article8354.htm) provides further explanation.

mark61
03-01-06, 11:27
Geplaatst door Prlwytzkofski
On topic: Irans WMD's zijn waarschijnlijk net zo interessant als die van Sadam: een doekje voor het bloeden.

On March 20, 2006, Iran is set to inaugurate the Iranian Oil Bourse which would trade oil, natural gas, and petrochemicals in euros. This is the real reason. This is potentially worse than a nuclear terrorist attack on a US city. It would undermine and could cause the collapse of a key pillar of American wealth and power in the world--the US dollar.

Hier zat ik nou al jaren op te wachten. Dwz., ik vroeg me af wat er dan zou gebeuren. Het viel me altijd op dat Amerikaanse 'experts' net even te gretig het mislukken van de euro aankondigden, voor, tijdens en na de introductie.

Heb je als houder van de 'leidende' valuta automatisch meer macht / welvaart?

Wide-O
03-01-06, 11:36
Ik vind dat ook wel spectaculair ja.

De EUR is begonnen aan 0.9 dollar, zoiets. Een leverancier uit de US zei me toen nog dat het gemakkelijk zou zijn als de "EuroBuck" eindelijk evenveel waard zou zijn als de dollar.

De klim naar 1.34$ for een Euro is enorm, en ik heb ook nooit gesnapt waarom niemand dat als een voordeel zag ("dat hindert onze export meneertje").

Iemand ergens enig nieuws over het al of niet van start gaan van die beurs ?

Tomas
03-01-06, 11:42
Het staat mij bij dat Saddam dat ook van plan was. Een euro-olie-beurs.

mark61
03-01-06, 11:48
Nog wat meer uitleg:

http://www.csmonitor.com/2005/0830/p03s01-wome.html

Hmm, wordt al minder spectaculair.

Ik zie bovendien dat eind 2004 er ook al mee 'gedreigd' werd, dus dat schiet niet op. Vooral niet met die steeds afgestemde nitwits waar Ahmedi mee aan kwam zeilen.

mark61
03-01-06, 11:49
Geplaatst door Tomas
Het staat mij bij dat Saddam dat ook van plan was. Een euro-olie-beurs.

Staat ook in die link van prlwytz. Oorlog met Irak om die reden. Lijkt me wat vergezocht.

Wide-O
03-01-06, 11:49
Yup.



In its economical war Iran is treading the same path Saddam Hussein had started when he, in 2000, converted all his reserve from the Dollar to the Euro, and demanded payments in Euro for Iraqi oil.

freya
03-01-06, 11:49
Geplaatst door Duncan
Ik denk het ook want als ik jou zonder grond van nazi-sympathieën beschuldig moet ik minstens één strafpunt krijgen. Dat je die niet gegeven hebt bewijst dat jou eigenlijk ook wel duidelijk is dat ik dat niet gedaan heb.

Oh, maar ik zie dat er alweer een strafpuntje verdwenen is.
Je weet toch dat ik jou als forumclown (nog) niet totaal wil bannen van dit forum.
Maar nu kan je ik je dan toch dat puntje geven wegens het inpliciet uitschelden van een moderator voor nazisympathisant :tik:

Bij dezen dan :moe:

mark61
03-01-06, 11:51
Geplaatst door Wide-O
De klim naar 1.34$ for een Euro is enorm, en ik heb ook nooit gesnapt waarom niemand dat als een voordeel zag ("dat hindert onze export meneertje").

Nou dat is toch ook zo? Export is belangrijk. A/d andere kant is voor ons olie veel goedkoper dan voor de rest van de niet-eurowereld. En het staat gewoon wel stoer, zo'n sterke munt. Schijn je niet te moeten uitvlakken, de psychologie.

Wide-O
03-01-06, 11:55
Geplaatst door mark61
Nou dat is toch ook zo? Export is belangrijk. A/d andere kant is voor ons olie veel goedkoper dan voor de rest van de niet-eurowereld. En het staat gewoon wel stoer, zo'n sterke munt. Schijn je niet te moeten uitvlakken, de psychologie.

Ik heb altijd vermoed dat economie voor een groot stuk psychologie is. Kijk, het is van twee dingen één: ofwel worden we doodgegooid met "de sterke petro-dollar", ofwel met de "dure Euro". Something's got to give, no ?

mark61
03-01-06, 12:02
Geplaatst door Wide-O
Ik heb altijd vermoed dat economie voor een groot stuk psychologie is. Kijk, het is van twee dingen één: ofwel worden we doodgegooid met "de sterke petro-dollar", ofwel met de "dure Euro". Something's got to give, no ?

Ja, hamburgers hadden goedkoper moeten worden. Maar nee. :hihi: Gelukkig consumeer ik die ook vrijwel niet.

Energiekosten zijn natuurlijk maar een klein deel van je budget, maar het heeft geloof ik wel wat uitstraling. Eigen energiebronnen en energiebesparing lijken me prima aanvullende manieren om de invloed van de petrodollar weg te werken, magoed, kdwaal af.

Voor China werkt het wel, zo'n kunstmatig lage koers. Maar dat schijn je ook maar tijdelijk te kunnen volhouden.

Tomas
03-01-06, 12:17
Geplaatst door Wide-O
Ik heb altijd vermoed dat economie voor een groot stuk psychologie is. Kijk, het is van twee dingen één: ofwel worden we doodgegooid met "de sterke petro-dollar", ofwel met de "dure Euro". Something's got to give, no ?

Maar natuurlijk is dat psychologie! Harder of minder werken, iets nuttigs doen, of iets vernielen, initiatief nemen of blijven liggen, risico nemen of op save spelen, iets of niets durven, investeren of verspillen, meer of minder kopen... Allemaal psychologie.

Tomas
03-01-06, 12:28
Geplaatst door mark61
Staat ook in die link van prlwytz. Oorlog met Irak om die reden. Lijkt me wat vergezocht.

Wat zou het voor amerika betekenen als de dollar op de wereldmarkt vervangen werd door de euro. Of grotendeels dan. Dan heb je volgens mij een dollaroverschot en een daarbij behorende instorting van die munt. Dat betekent dat ze (de vs) nog maar nauwelijks nog energie uit het buitenland kan halen. Legaal dan.

Prlwytzkofski
03-01-06, 12:31
Geplaatst door freya
Oh, maar ik zie dat er alweer een strafpuntje verdwenen is.


To, zwijg.

mark61
03-01-06, 12:48
Geplaatst door Tomas
Wat zou het voor amerika betekenen als de dollar op de wereldmarkt vervangen werd door de euro. Of grotendeels dan. Dan heb je volgens mij een dollaroverschot en een daarbij behorende instorting van die munt. Dat betekent dat ze (de vs) nog maar nauwelijks nog energie uit het buitenland kan halen. Legaal dan.

Dat zal het wel zijn. AL is de dollar natuurlijk wel op meer gebaseerd dan de vraag ernaar om olie te betalen. Daggik.

Maar als ik de experts begrijp zal de omslag, en fysieke verschuiving van de markt (Londen en NY) niet snel plaatsvinden. Gewoon, omdat die handelaren niet in Dubai of Teheran willen gaan wonen.

Tomas
03-01-06, 12:56
Geplaatst door mark61
Dat zal het wel zijn. AL is de dollar natuurlijk wel op meer gebaseerd dan de vraag ernaar om olie te betalen. Daggik.


De dollar is een soort wereldmunt, wat betekent dat de waarde ervan dus grotendeels afhankelijk is van de wereldhandel daarin. Als het opeens geen wereldmunt meer zal zijn zal de gewone nationale economie van amerika die munt echt niet op z'n waarde kunnen houden. Dan moeten er eerst heel veel munten worden vernietigd. En niemand doet dat vrijwillig lijkt mij.


Maar als ik de experts begrijp zal de omslag, en fysieke verschuiving van de markt (Londen en NY) niet snel plaatsvinden. Gewoon, omdat die handelaren niet in Dubai of Teheran willen gaan wonen.

Wat maakt dat uit? Ik begrijp dit niet. Als de aanbieders geen dollar meer blieven dan blijft er weinig over te willen voor de afnemers. Maakt niet uit waar de beurzen fysiek zijn gevestigd. Je hebt dan steeds minder aan een dollar.

Prlwytzkofski
03-01-06, 13:09
Geplaatst door Tomas
De dollar is een soort wereldmunt, wat betekent dat de waarde ervan dus grotendeels afhankelijk is van de wereldhandel daarin. Als het opeens geen wereldmunt meer zal zijn zal de gewone nationale economie van amerika die munt echt niet op z'n waarde kunnen houden.

Niet handel alleen, overal ter wereld woorden strategische deviezenreserves in dollars gehouden en/of opgebouwd. Als die trend stopt, of zelfs omkeert kan ook dat een sneeuwbal aan het rollen brengen.

Prlwytzkofski
03-01-06, 13:12
Geplaatst door mark61
Gewoon, omdat die handelaren niet in Dubai of Teheran willen gaan wonen.

Hoebedoelluh ? Dit begrijp ik niet. Moet ik in Teheran wonen om in Euro te kunnen afrekenen ?

mark61
03-01-06, 13:13
Geplaatst door Tomas
Wat maakt dat uit? Ik begrijp dit niet. Als de aanbieders geen dollar meer blieven dan blijft er weinig over te willen voor de afnemers. Maakt niet uit waar de beurzen fysiek zijn gevestigd. Je hebt dan steeds minder aan een dollar.

Jah, dan moeten ze zo stoer zijn. Soort confrontatie wordt het dan. Dan moet je pakweg Irak, Iran en SA tegelijk zo gek krijgen dat ze euro's eisen.

Maar alleen een markt in Teheran openen gaat dus niet werken.

mark61
03-01-06, 13:15
Geplaatst door Prlwytzkofski
Hoebedoelluh ? Dit begrijp ik niet. Moet ik in Teheran wonen om in Euro te kunnen afrekenen ?

Dit haalde ik uit een artikel, link hierboven: Teheran wil, na Dubai overigens, een oliemarkt beginnen als de New Yorkse en Londense oliemarkten. Maar dat komt niet van de grond bij gebrek aan handelaren die daarheen gaan verhuizen. Zo simpel is dat.

Maar dat doet natuurlijk niets af aan, zoals Tomas zegt, de mogelijkheid euro's voor je olie te eisen.

Wide-O
03-01-06, 13:18
Geplaatst door mark61
Jah, dan moeten ze zo stoer zijn. Soort confrontatie wordt het dan. Dan moet je pakweg Irak, Iran en SA tegelijk zo gek krijgen dat ze euro's eisen.

Maar alleen een markt in Teheran openen gaat dus niet werken.

Venezuela wil vast wel meewerken denk ik.

mark61
03-01-06, 13:26
Geplaatst door Wide-O
Venezuela wil vast wel meewerken denk ik.

Jah ik dacht ook al aan tonton Hugo. Dan gaan die yanquis nog bozer worden.

Tomas
03-01-06, 13:34
Geplaatst door mark61
Jah ik dacht ook al aan tonton Hugo. Dan gaan die yanquis nog bozer worden.

Maar iedere aanbieder die geen dollars meer wil is in principe een (kleine) bedreiging voor de dollar en dus de vs. Er zal wel ergens een domino-theorie zijn in de vs die dat dus niet zal toestaan. Hoever zouden ze daar voor gaan?

mark61
03-01-06, 13:41
Geplaatst door Tomas
Maar iedere aanbieder die geen dollars meer wil is in principe een (kleine) bedreiging voor de dollar en dus de vs. Er zal wel ergens een domino-theorie zijn in de vs die dat dus niet zal toestaan. Hoever zouden ze daar voor gaan?

Volgens minstens 1 schrijver dus tot aan invasie toe.

Victory
03-01-06, 13:41
Venezuela zal hier zeker aan meedoen, en de V.S. zal zwaar gaan lijden.

De V.S. kan Iran alleen tegenhouden als ze Iran bezetten. En dat is onmogelijk. :D

Prlwytzkofski
03-01-06, 14:04
Geplaatst door Tomas
Maar iedere aanbieder die geen dollars meer wil is in principe een (kleine) bedreiging voor de dollar en dus de vs. Er zal wel ergens een domino-theorie zijn in de vs die dat dus niet zal toestaan. Hoever zouden ze daar voor gaan?

Iedere koper, die in Euro's betaalt ook. Voor EU-landen kan dat best aantrekkelijk zijn.
Zijn we net uitgepraat zijn over de joods-christelijke wortels in de grondwet en het tax-free shoppen op Schiphol, moet de EU zich ineens met politiek gaan bezighouden. Eng hoor.

Prlwytzkofski
03-01-06, 14:25
Geplaatst door Victory
De V.S. kan Iran alleen tegenhouden als ze Iran bezetten. En dat is onmogelijk. :D

De VS zullen proberen Iran internationaal te te isoleren en als stabiele en betrouwbare handelspartner in diskrediet te brengen. Zo'n opgewonden standje als die Ahmadinejad komt daar natuurlijk als geroepen.

Victory
03-01-06, 14:31
Geplaatst door Prlwytzkofski
De VS zullen proberen Iran internationaal te te isoleren en als stabiele en betrouwbare handelspartner in diskrediet te brengen. Zo'n opgewonden standje als die Ahmadinejad komt daar natuurlijk als geroepen.
Een bedrijf in jouw land kreeg trouwens sanctie (paar dagen terug) door V.S. opgelegd voor het verkopen van steyr aug's aan Iran. :)

Maarre, diskrediet, betrouwbaar, lol... Europe heeft gewoon olie nodig, en zo simpel is dat. Rusland is een groot economische chaos en toch doet iedereen business met ze, lol.

Victory
03-01-06, 14:34
Geplaatst door Victory
Een bedrijf in jouw land kreeg trouwens sanctie (paar dagen terug) door V.S. opgelegd voor het verkopen van steyr aug's aan Iran. :)

Maarre, diskrediet, betrouwbaar, lol... Europe heeft gewoon olie nodig, en zo simpel is dat. Rusland is een groot economische chaos en toch doet iedereen business met ze, lol.

En in 2007 is een gaspijpleiding naar europa klaar en dan zijn we meteen de grootste gas leveraars aan europa ook nog... dus vergeef me als moet lachen naar je B/S theorien.

Prlwytzkofski
03-01-06, 14:58
Geplaatst door Victory
Een bedrijf in jouw land kreeg trouwens sanctie (paar dagen terug) door V.S. opgelegd voor het verkopen van steyr aug's aan Iran. :)

Maarre, diskrediet, betrouwbaar, lol... Europe heeft gewoon olie nodig, en zo simpel is dat.

Iran's (potentiële) afnemers zijn Japan, China, India en Australië; Europa speelt hier niet zo'n rol.
Stabiliteit is in de energievoorziening van levensbelang; jouw luide lachen zal de Japanners niet van het tegendeel overtuigen.

Steyr AUG is Oostenrijks; ik denk dat je iets door elkaar haalt

Victory
03-01-06, 15:50
lol

whatever, de Iran-Ukraine-europa gasleiding zal er komen, mark my words. :)

Prlwytzkofski
03-01-06, 16:49
Geplaatst door Victory
lol

whatever, de Iran-Ukraine-europa gasleiding zal er komen, mark my words. :)

De tijd zal het leren. Zoja dan ben ik zeer benieuwd in welke valuta er afgerekend gaat worden.
En het zal mij niet verbazen als Ahmadinejad als ongewenste lastpost om binnenlandse redenen door het valluik gaat.

Soldim
03-01-06, 17:44
Geplaatst door Victory
lol

whatever, de Iran-Ukraine-europa gasleiding zal er komen, mark my words. :)

Vooral door de Oekraine leggen, die gasleiding :D

Wide-O
03-01-06, 17:53
Geplaatst door Prlwytzkofski
En het zal mij niet verbazen als Ahmadinejad als ongewenste lastpost om binnenlandse redenen door het valluik gaat.

Dat is de ironie, niet ?

Money talks...

Maggoed, Vic las jouw bijdrage als een aanval op Iran. Hum.

Wide-O
03-01-06, 17:54
Geplaatst door Soldim
Vooral door de Oekraine leggen, die gasleiding :D

Ja, vooral !

Gaat nie helemaal goed daar. Maar affijn, men meldt weer normale druk op de leidingen vandaag :maf2: