PDA

Bekijk Volledige Versie : Zweedse fabrikant brengt ’antireligieuze jeans’ uit



Marsipulami
03-01-06, 22:33
Zweedse fabrikant brengt ’antireligieuze jeans’ uit


Geplaatst op 3/1 '06 om 16:06u
Door Theo Borgermans (Bron: Beliefnet)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - Een Zweedse fabrikant heeft een jeansbroek voor tieners op de markt gebracht met als logo een omgekeerd kruis, zo meldt Beliefnet. Designer Björn Atldax komt er ronduit voor uit dat het logo bedoeld is om christenen op stang te jagen. “Ik heb niets tegen mensen die privé in God geloven, maar ik haat religieuze gemeenschappen.”


Over de Bijbel zegt Björn Atldax dat dit het gevaarlijkste boek is dat wellicht ooit is geschreven. Toch richt hij zich niet alleen tegen christenen. Zo wil hij binnenkort ook uithalen naar de hindoes, uit protest tegen hun kastensysteem. Voorlopig lijkt de islam nog veilig. Volgens Björn Atldax zijn er nu al meer dan genoeg anti-islamitische gevoelens. (tb)

Marsipulami
03-01-06, 22:53
Antikatholieke jeans groot succes in Zweden

Veel Zweden zijn gewonnen voor de nieuwe jeans van het merk Cheap Monday. De jeans zitten strak, zijn goedkoop en zijn versierd met het logo van een schedel met een omgekeerd kruis op het voorhoofd. De ontwerper heeft een ‘grote afkeer voor georganiseerd geloof’ en geeft toe dat het logo een statement is tegen het katholicisme.

Opzettelijke provocatie
Een woordvoerder van de lutherse kerk, het dominante geloof in Zweden, tilt niet zwaar aan het succes van de jeans. Sommige katholieken vinden dat de kerk te mild is, en een priester had het over “opzettelijke provocatie”.

Niet alle jeansdragers appreciëren het logo: enkelen scheurden het logo van de broek, anderen brachten de broek terug naar de winkel toen ze zich realiseerden wat het logo betekende.

Wortel
04-01-06, 09:42
Met wat handigheid en een naaimachine kun je met zo'n jeans zelfs naar de EO jongerendag.

Big Wow :giechel:

~Panthera~
04-01-06, 09:49
Geplaatst door Wortel
Met wat handigheid en een naaimachine kun je met zo'n jeans zelfs naar de EO jongerendag.

Big Wow :giechel:


:lol: :duim:

Juliette
04-01-06, 09:56
Geplaatst door Wortel
Met wat handigheid en een naaimachine kun je met zo'n jeans zelfs naar de EO jongerendag.



Wassen in wijwater. :roker:

Bofko
04-01-06, 09:59
Geplaatst door Juliette
Wassen in wijwater. :roker:

En te drogen hangen aan het kruis. :bril:

Wortel
04-01-06, 10:04
Gaat de gulp trouwens ook open van beneden naar boven? Wel een beetje consequent blijven, graag.

~Panthera~
04-01-06, 10:58
Geplaatst door Wortel
Gaat de gulp trouwens ook open van beneden naar boven? Wel een beetje consequent blijven, graag.


Kinky. :hihi:

Je zit zo wel reclame te maken, Wortel. :haha:

Juliette
04-01-06, 11:10
Geplaatst door ~Panthera~
Kinky. :hihi:

Je zit zo wel reclame te maken, Wortel. :haha:

Negatieve reclame is ook reclame redeneert die. :hihi:

~Panthera~
04-01-06, 11:13
Geplaatst door Juliette
Negatieve reclame is ook reclame redeneert die. :hihi:

:fplet: Volgens mij ziet ie die gulp wel zitten. :hihi:


:eek:

Wortel
04-01-06, 11:53
Negatieve reclame is ook reclame redeneert die.

Zeker weten. Ik zie "mijn" achterban al massaal die maffe tags omdraaien uit pure recalcitrantie. De gedachte achter dit hele gebeuren alleen al is er een van pure puberaliteit.

Julien
04-01-06, 15:24
Geplaatst door Systemlord Ra
Nou nou, de Christenen zullen wel geschokt zijn.


Een woordvoerder van de lutherse kerk, het dominante geloof in Zweden, tilt niet zwaar aan het succes van de jeans.

De Christelijke Kerk is niet zo kinderachtig...