PDA

Bekijk Volledige Versie : Ariel Sharon rushed to hospital



mark61
04-01-06, 22:49
Israeli Prime Minister Ariel Sharon has been rushed to hospital feeling unwell - two and a half weeks after suffering a minor stroke.
An official in the PM's office would not confirm media reports he may have had a heart attack or another stroke.

The 77-year-old leader was said to be fully conscious and to be accompanied by his own doctor to the hospital.

Mr Sharon had been due to be admitted for surgery on Thursday for an operation to plug a hole in his heart.

He was at his ranch in the Negev desert in southern Israel when taken ill and transferred to the Hadassah hospital in Jerusalem.

The Israeli leader suffered a minor stroke on 18 December which doctors said could have been the result of a blood clot caused by the hole in the heart.

His doctors said he recovered fully then but required minor surgery for the heart problem.

During the planned three-hour procedure, Mr Sharon's powers were to be transferred to his deputy, Ehud Olmert.

Mr Sharon, who has been prime minister since 2001, is severely overweight and his health looks likely to be a major issue in parliamentary elections due to take place in March.

He plans to run for a third term in office under his newly-formed centrist party, Kadima, after quitting the ruling Likud party in November.

Polls suggest his new party is in the lead ahead of the election.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4582574.stm

~Panthera~
04-01-06, 23:01
Oh...Oh... :roker:

Victory
04-01-06, 23:04
http://www.hjo3.net/orly/gal1/orly_owl.jpg

~Panthera~
04-01-06, 23:28
Sharon heeft opnieuw een beroerte

***************************************
JERUZALEM De Israëlische premier Sharon
wordt vanavond na een nieuwe beroerte
in het ziekenhuis geopeerd.De 77-jarige
Sharon had dit keer een zware beroerte.
Een naaste medewerker zegt dat hij er
slecht aan toe is.

Sharon zou morgen al in het ziekenhuis
een behandeling voor zijn hartproblemen
ondergaan.Op 18 december had de premier
een lichte beroerte.Hij bleek een klein
gaatje in zijn hart te hebben,dat moet
worden gedicht.Dat zou morgen gebeuren.

Na zijn eerste beroerte kreeg Sharon
bloedverdunners en de opdracht om flink
af te vallen.Vice-premier Olmert neemt
de taken van Sharon voorlopig waar.

mark61
04-01-06, 23:30
Das leuk, bibi aan de macht. Nu begint de lol pas echt.

~Panthera~
04-01-06, 23:39
Israeli PM suffers serious stroke

Ariel Sharon was carried from his home in an ambulance
Israeli Prime Minister Ariel Sharon has suffered a "significant" stroke and is unconscious, doctors at Jerusalem's Hadassah hospital say.
Officials said the 77-year-old leader was on a respirator and had experienced "massive" cerebral bleeding.

nl-x
05-01-06, 00:36
Het spijt me voor die genen die dachten dat ik een volwassener persoon was die wel respect zou hebben voor de (bijna) doden...

Maar ik ga dit groots vieren!

Slachtfeest is me gewoon te ver weg daarvoor!

mark61
05-01-06, 00:37
Geplaatst door nl-x
Het spijt me voor die genen die dachten dat ik een volwassener persoon was die wel respect zou hebben voor de (bijna) doden...

Maar ik ga dit groots vieren!

Slachtfeest is me gewoon te ver weg daarvoor!

Ik denk niet dat er veel te vieren valt. Tis nogal naïef om te denken dat de dood van één persoon iets oplost. Maar hele volksstammen geloven er nog in. Vandaar al die moorden.

Wat denk je dat er nu gebeurt? Netanyahu? Maak je borst maar nat.

nl-x
05-01-06, 01:22
Ik maak me ook niet wijs dat het probleem nu dichterbij de oplossing ligt.

Maar ik ben echt blij dat zo een slecht man eens eindelijk heen gaat.

mark61
05-01-06, 01:23
Geplaatst door nl-x
Ik maak me ook niet wijs dat het probleem nu dichterbij de oplossing ligt.

Maar ik ben echt blij dat zo een slecht man eens eindelijk heen gaat.

Dat leidt meestal tot 10 nog Slechtere mannen. Mark my words. Ik bibber van bibi.

~Panthera~
05-01-06, 02:38
Israeli Prime Minister Ariel Sharon is fighting for his life after suffering what his doctor called a "significant" stroke and bleeding in a blood vessel in his brain.

~Panthera~
05-01-06, 08:49
Hersenbloeding Sharon gestopt

***************************************
JERUZALEM De Israëlische premier Sharon
is na een urenlange hersenoperatie naar
de intensive care gebracht.De doktoren
zijn erin geslaagd de hersenbloeding te
stoppen.Sharons toestand is volgens het
ziekenhuis ernstig maar stabiel.

Sharon werd gisteravond met spoed in
het ziekenhuis opgenomen nadat hij door
een zware hersenbloeding was getroffen.
Hij werd direct geopereerd,maar het
duurde tot vanochtend voor de doktoren
de bloeding wisten te stelpen.

Marsipulami
05-01-06, 10:02
Operatie Sharon afgelopen: toestand "zeer ernstig"

De artsen hebben donderdag de tweede operatie afgerond. Volgens Israëlische media gaan ze de toestand van de 77-jarige politicus verder volgen met een hersenscan.

Het Hadassa Ein Kerem ziekenhuis liet weten dat de toestand van Sharon "zeer ernstig" is.

Waarnemend premier Ehud Olmert zat woensdag een korte kabinetszitting voor. "Dit is een moeilijke en gecompliceerde situatie voor ons allemaal", zei hij. "Israël kan deze situatie vastberaden aan"

Marsipulami
05-01-06, 10:38
DE MENS. Ariel Sharon

Militaire en politieke bulldozer

77 jaar is Ariel Sharon al, maar hij blijft zijn reputatie van ,,bulldozer'' trouw. Zowel in zijn militaire als politieke carrière is hij er met de vuile voeten doorgegaan om zijn doel te bereiken.

Sharon, in 1928 nabij Tel Aviv geboren als zoon van Russische immigranten, raakte in de jaren vijftig en zestig in het Israëlische leger bekend en berucht met zijn stoutmoedige acties. Hij kreeg ook bloedige vlekken op zijn blazoen: onschuldige mensen zouden door zijn acties omgekomen zijn. In 1973 ging hij in de politiek en richtte mee Likud op. Als minister van Landbouw was hij tussen 1977 en 1981 de motor achter de Israëlische nederzettingenpolitiek in de bezette gebieden.

In 1982 koos hij als minister van Defensie opnieuw voor een stoutmoedig - volgens zijn tegenstanders: roekeloos - offensief. Om de Palestijnen uit Libanon te verdrijven, liet hij het leger oprukken tot Beiroet, zonder premier Begin daarover met zoveel woorden in te lichten. Het offensief eindigde in de verdrijving van de PLO uit Libanon. Maar het Israëlische leger liet toe dat een rechtse christelijke militie in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila een zuiveringsactie uitvoerde waarbij 800 doden vielen. Een Israëlische onderzoekscommissie stelde Sharon indirect verantwoordelijk en hij moest in 1983 aftreden.

Toch leefde Sharon politiek nog, hij bekleedde tussen 1984 en 1999 verschillende ministersposten. In 1999 werd hij als voorzitter van Likud de oppositieleider. Zijn omstreden bezoek in september 2000 aan de Tempelberg was in de ogen van de Palestijnen een provocatie en lokte de tweede intifada uit.

Zijn reputatie als harde voorvechter van wet en orde bezorgde hem in februari 2001 een klinkende verkiezingsoverwinning en hij wist in januari 2003 zijn meerderheid nog te vergroten. Als premier stonden de veiligheid van Israël en de strijd tegen het terrorisme compromisloos centraal. De bouw van de 'Veiligheidsmuur', waarvan het tracé deels op Palestijns grondgebied loopt, lokte internationaal afkeuring uit. Tegelijk verraste hij vriend en vijand door eenzijdig de nederzettingen in Gaza op te geven.

(mta)

(mta)

~Panthera~
05-01-06, 10:46
Hersenbloeding Sharon gestopt

***************************************
JERUZALEM De Israëlische premier Sharon
is na een zeven uur lange operatie naar
de intensive care gebracht.De doktoren
zijn erin geslaagd de hersenbloeding te
stoppen.Sharons toestand is volgens het
ziekenhuis ernstig maar stabiel.

Sharon werd gisteravond met spoed in
het ziekenhuis opgenomen nadat hij door
een zware hersenbloeding was getroffen.
Hij werd direct geopereerd,maar het
duurde tot vanochtend voor de doktoren
de bloeding wisten te stelpen.

Doktoren vrezen dat de hersenbloeding
blijvende schade heeft aangericht,al is
nog onduidelijk hoeveel.Sharons vitale
organen zouden nog fuctioneren.

nard
05-01-06, 10:51
Geplaatst door ~Panthera~
[B]Hersenbloeding Sharon gestopt




Hmm, je betrokkenheid bij de man doet me goed

:)

~Panthera~
05-01-06, 11:07
Geplaatst door nard
Hmm, je betrokkenheid bij de man doet me goed

:)



Het is nieuws. meer niet. :roker:

Victory
05-01-06, 11:58
Ariel Sharon dead

Zionist regime's Prime Minister Ariel Sharon died of massive strock, Arabic network Al-Arabiay said Thursday.

Shaorn, who was carrying the blot of massacre in Lebanese villages of Sabra and Shatila in 1982, died after he underwent surgical operations for hours.

Sharon lost battle with a stroke and the aftermath brain haemorrage aftrer he was admitted to hospital Wednesday night.



Ok, next topic please... plaats dit maar in de archieven.... :haha:

mark61
05-01-06, 12:50
Ze kunnen niet wachten. Maar zijn iets te voorbarig.

Spoetnik
05-01-06, 13:10
Geplaatst door mark61
Ze kunnen niet wachten. Maar zijn iets te voorbarig.

Ik heb gehoord dat die al een paar uur dood is.

mark61
05-01-06, 13:15
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb gehoord dat die al een paar uur dood is.

Is het zo'n 3e werelddictatuur dat ze dat angstvallig verborgen moeten houden?

Spoetnik
05-01-06, 13:19
Geplaatst door mark61
Is het zo'n 3e werelddictatuur dat ze dat angstvallig verborgen moeten houden?

Jep. Het kan trouwens gewoon een gerucht zijn, maar het is een wijdverspreid gerucht.

De aandelen markt ging 6 % omlaag, nadat dit gerucht de wereld in kwam.

Dit is de headline van de jpost

Prof. Mor-Yosef: I wish to utterly refute rumors that the prime minister has died. We will notify the public of any change.

En ze gaan hem in een 24 uur coma houden. Het doet me denken aan de dood van arafat in parijs.

Prlwytzkofski
05-01-06, 13:23
Geplaatst door Spoetnik
Jep. Het kan trouwens gewoon een gerucht zijn

:argwaan: Wat is er met jou aan de hand, zo ineens ?

Spoetnik
05-01-06, 13:34
Geplaatst door Prlwytzkofski
:argwaan: Wat is er met jou aan de hand, zo ineens ?

Het maakt opzich niet veel uit, want of die dood is of niet, politiek actief zal die voorlopig niet meer zijn. Een verkiezing zonder sharon, daarvoor moeten we een jaartje of 30 terug gaan.

Spoetnik
05-01-06, 13:42
De Pulsa Dinura is kennelijk verhoord.

bowie
05-01-06, 14:21
in de politiek komt hij zoizo niet meer terug....het kan zijn dat hij hersendood is .....maar de beademing gaat door...dus leeft hij nog.

Victory
05-01-06, 14:47
nu.nl meld dat hij in een diepe coma is...



ahh the waiting.....
:droef:

waterfiets
05-01-06, 15:37
Zijn vitale functies zijn nog in orde wordt gemeldt. Dat doet vermoeden dat dat van andere functies nog lang niet zo zeker is. Zelfs een lichtere hersenbloeding kan al tot belangrijke gebreken/veranderingen in de hersenfuncties leiden dus ik denk eigenlijk dat de Sharon zoals wij hem kenden al niet meer bestaat.

Couscousje
05-01-06, 15:48
'Beroerte Sharon geschenk van Allah'
Bron: Nieuws.nl / AP
Gepubliceerd: donderdag 5 januari 2006 @ 15:37

De hersenbloeding die de Israëlische premier Ariël sharon geveld heeft, is een geschenk van Allah. Dat heeft de leider van het radicale Volksfront voor de Bevrijding van Palestina-Algemeen Commando (PFLP-GC), Ahmed Jibril, vandaag gezegd. Jibril: ''Wij zeggen onomwonden dat Allah groot is en deze slager met zijn wraak kan treffen. Wij danken Allah voor dit geschenk. Sharon zal de geschiedenis ingaan als een man die de Palestijnen onnoemelijk veel schade heeft toegebracht.''

In de Arabische wereld wordt de situatie rondom Sharon tot in detail gevolgd. Tv-zenders deden gisteren en vandaag non-stop live verslag vanuit Jeruzalem, waar Sharon in het Hadassah-ziekenhuis voor de tweede maal een urenlange operatie onderging.

Veel radicale Arabieren haten Sharon tot op het bot. Toch prees een Palestijnse commentator op de zender Al-Arabiya Sharon echter als de eerste Israëlische leider die is opgehouden te beweren dat Israël recht heeft op al het Palestijnse land. Een woordvoerder van Hamas daarentegen zei te verwachten dat de situatie in het Midden-Oosten zal verbeteren als Sharon, ''een dictator en moordenaar'' van het politieke toneel verdwijnt. Aan de andere kant zijn er ook veel Palestijnen die zich zorgen maken over de toekomst van het Palestijns-Israëlische vredesproces zonder Sharon.

De Palestijnse leiders Mahmoud Abbas en Ahmed Qureia hebben hun bezorgdheid geuit over de toestand van de Israëlische premier.

Cc

Victory
05-01-06, 15:54
Geplaatst door Couscousje
'Beroerte Sharon geschenk van Allah'
Bron: Nieuws.nl / AP
Gepubliceerd: donderdag 5 januari 2006 @ 15:37

De hersenbloeding die de Israëlische premier Ariël sharon geveld heeft, is een geschenk van Allah. Dat heeft de leider van het radicale Volksfront voor de Bevrijding van Palestina-Algemeen Commando (PFLP-GC), Ahmed Jibril, vandaag gezegd. Jibril: ''Wij zeggen onomwonden dat Allah groot is en deze slager met zijn wraak kan treffen. Wij danken Allah voor dit geschenk. Sharon zal de geschiedenis ingaan als een man die de Palestijnen onnoemelijk veel schade heeft toegebracht.''

In de Arabische wereld wordt de situatie rondom Sharon tot in detail gevolgd. Tv-zenders deden gisteren en vandaag non-stop live verslag vanuit Jeruzalem, waar Sharon in het Hadassah-ziekenhuis voor de tweede maal een urenlange operatie onderging.

Veel radicale Arabieren haten Sharon tot op het bot. Toch prees een Palestijnse commentator op de zender Al-Arabiya Sharon echter als de eerste Israëlische leider die is opgehouden te beweren dat Israël recht heeft op al het Palestijnse land. Een woordvoerder van Hamas daarentegen zei te verwachten dat de situatie in het Midden-Oosten zal verbeteren als Sharon, ''een dictator en moordenaar'' van het politieke toneel verdwijnt. Aan de andere kant zijn er ook veel Palestijnen die zich zorgen maken over de toekomst van het Palestijns-Israëlische vredesproces zonder Sharon.

De Palestijnse leiders Mahmoud Abbas en Ahmed Qureia hebben hun bezorgdheid geuit over de toestand van de Israëlische premier.

Cc
De PFLP is een christelijke groepering. Vaag dat zij "Allah" wat in het Arabisch gewoon "God" betekend, niet hebben vertaald. Voorbeeld: In de arabische bijbels staat gewoon, "Allah".

Hoe zou dat toch kunnen? :haha:

Victory
05-01-06, 15:55
Geplaatst door Victory
De PFLP is een christelijke groepering. Vaag dat zij "Allah" wat in het Arabisch gewoon "God" betekend, niet hebben vertaald. Voorbeeld: In de arabische bijbels staat gewoon, "Allah".

Hoe zou dat toch kunnen? :haha:
Maar het is zeker goed nieuws. :)

Spoetnik
05-01-06, 16:00
Geplaatst door Victory
De PFLP is een christelijke groepering. Vaag dat zij "Allah" wat in het Arabisch gewoon "God" betekend, niet hebben vertaald. Voorbeeld: In de arabische bijbels staat gewoon, "Allah".

Hoe zou dat toch kunnen? :haha:

De PLFP GC is een marxistische organisatie waar ook veel christenen aan geallieerd zijn, maar Ahmed Jibril is een moslim.

Victory
05-01-06, 16:08
Geplaatst door Spoetnik
De PLFP GC is een marxistische organisatie waar ook veel christenen aan geallieerd zijn, maar Ahmed Jibril is een moslim.
De PFLP is bijna 100% christelijke mensen.

Spoetnik
05-01-06, 16:16
Geplaatst door Victory
De PFLP is bijna 100% christelijke mensen.

Onzin, en Ahmed Jibril is 100% zeker een moslim.

Anyway, je hebt wel gelijk dat het vertaald had moeten worden naar God. Zijn commentaar was in het Arabisch en Allah in arabisch betekent God.

papol
05-01-06, 16:21
Geplaatst door Victory
De PFLP is een christelijke groepering. Vaag dat zij "Allah" wat in het Arabisch gewoon "God" betekend, niet hebben vertaald. Voorbeeld: In de arabische bijbels staat gewoon, "Allah".

Hoe zou dat toch kunnen? :haha:

Ach ja, de westerse media zaait graag haat, denk ik ....


Gr.P

delirious
05-01-06, 16:47
Geplaatst door mark61
Dat leidt meestal tot 10 nog Slechtere mannen. Mark my words. Ik bibber van bibi.

Club Sharon stuurloos.
Wordt dus Likud van NetanYa'Tfoe.

IRAAM
05-01-06, 18:31
Ariel Sharon, ik hoop dat hij snel herstelt, hij was een groot politicus en voorvechter voor Israël en de veiligheid van de Joodse bevolking. Alle lof voor deze geweldige man.

amOer
05-01-06, 18:36
Geplaatst door IRAAM
Ariel Sharon, ik hoop dat hij snel herstelt, hij was een groot politicus en voorvechter voor Israël en de veiligheid van de Joodse bevolking. Alle lof voor deze geweldige man.

geweldige man ?!

net zoals Bush en Hitler heeft hij duizenden en duizenden doden op zijn geweten ..

als zij geweldige mannen zijn .. dan is het een grote TFOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE aan de wereld !!

delirious
05-01-06, 18:47
Geplaatst door IRAAM
Ariel Sharon, ik hoop dat hij snel herstelt, hij was een groot politicus en voorvechter voor Israël en de veiligheid van de Joodse bevolking. Alle lof voor deze geweldige man.

Sabra en Shatila zeker vergeten.

Spoetnik
05-01-06, 19:26
Ze gaan hem nu 48 uur in coma houden in plaats van de 24 die ze vanmiddag zeiden.

De dood van Arafat wordt nagespeeld.

freya
05-01-06, 19:35
Geplaatst door IRAAM
Ariel Sharon, ik hoop dat hij snel herstelt, hij was een groot politicus en voorvechter voor Israël en de veiligheid van de Joodse bevolking. Alle lof voor deze geweldige man.

Ik hoop ook dat hij nog herstelt, zodat hij als oorlogsmisdadiger terecht kan staan.

Coolassprov MC
05-01-06, 20:14
Geplaatst door freya
Ik hoop ook dat hij nog herstelt, zodat hij als oorlogsmisdadiger terecht kan staan.

Als hij sterft en hij begraven wordt met z'n bips boven het aardoppervlak kan hij van groot nut zijn als fietsenrek voor de fietsbanden die te breed zijn voor de reguliere Israelische fietsenrekken.

Bij nader inzien kan hij hier ook voor in aanmerking komen in hersendode toestand.

Soldim
05-01-06, 20:19
Geplaatst door freya
Ik hoop ook dat hij nog herstelt, zodat hij als oorlogsmisdadiger terecht kan staan.

Tsja, ik kan weinig anders denken dan "opgeruimt staat netjes". Het beroerde is alleen dat het alternatief geen haar beter is :(

Coolassprov MC
05-01-06, 20:21
Geplaatst door Soldim
Het beroerde is alleen dat het alternatief geen haar beter is :(

Niet zo doemdenken; de Israeliers hebben, na de dood van Arafat, nu eindelijk aan Palestijnse zijde een vredesonderhandelaar gevonden die hun goed valt:

http://62.166.251.108/oir/8682.jpg

Coolassprov MC
05-01-06, 20:26
Geplaatst door papol
Ach ja, de westerse media zaait graag haat, denk ik ....

Je zag hoe oorverdovend stil Palestijnen gehouden werden toen hun leider lag te kreperen; je zag hoe oorverdovend luidruchtig Israeliers door de woonkamers terrerden van blijdschap.

Je ziet hoe oorverdovend stil Palestijnen gehouden werden nu hun Adolf Hitler te kreperen ligt; je ziet hoe oorverdovend luidruchtig Israeliers door de woonkamers hun traantjes wegpinken alsof het over Moeder Theresa gaat.

A-Natio
05-01-06, 21:00
Eindelijk DE A**** van het midden-oosten, is op weg om voor zijn schepper te verschijnen.

Het spijt me voor mijn blijdeschap, maar die ga ik niet onder stoelen of banken schuiven. Dit is een man die de palestijnen veel ellende heeft bezorgt en die de bloed van vele mensen aan zijn handen heeft .

Maar je ziet maar niemand heeft het eeuwige leven, we eindigen allemaal op de zelfde plek. Ik zou er alles voor geven om te zien hoe deze slachter van de 21ste eeuw, voor zijn schepper staat nu die er toch niet meer zo ver van verwijderd is.

Alles waar die voor geleefd heeft en alles wat hij te bieden heeft zal hem niet helpen om te ontkomen aan de helse vuur dat voor hem wordt voorbereidt, voor de ellende die hij miljoenen mensen heeft aangedaan.

Eni
05-01-06, 21:56
trieste reacties hier zeg

:kotsen2:

Al Sawt
05-01-06, 23:22
Ik hoop dat zijn sterfbed lang en zeer pijnlijk mag zijn.
En liefst moet hij bij bewustzijn blijven.


Alternatief zal Netanyahoe zijn en dat betekent dat de Israelische bevolking nauwelijks vrede wil. Want ze stemmen alleen op de type misdadiger en niet op ethisch vlak.

Onbek_01
06-01-06, 00:35
Moge Allah hem in de heetste hel doen binnengaan.
Hij was puur evil.

Dikkertje maak jezelf klaar voor een pijnlijke bestraffing die geen einde kent.

Kanatjan
06-01-06, 00:45
ik vond het ook geen leuke man, maar wie zijn wij om ons oordeel over hem uit te spreken of over zijn lot te beslissen?

MaRiaH
06-01-06, 00:47
Wat je een ander toewenst, komt 7x terug bij jezelf!!!!

Sahara
06-01-06, 13:51
Geplaatst door Onbek_01
Moge Allah hem in de heetste hel doen binnengaan.
Hij was puur evil.

Dikkertje maak jezelf klaar voor een pijnlijke bestraffing die geen einde kent.

Amin!!!!

waterfiets
06-01-06, 14:03
Sharon rushed to operating room as new bleeding detected

By Tamara Traubman, Ran Reznick and Aluf Benn, Haaretz Correspondents, Haaretz Service and Agencies

Prime Minister Ariel Sharon was rushed to the operating room at Jerusalem's Hadassah University Hospital, Ein Karem, on Friday, to undergo emergency surgery intended to relieve intra-cranial pressure. Outside experts said the prognosis was not good.

The increase in cranial pressure was discovered during a CT scan Sharon underwent in the morning. The brain scan also showed some bleeding in his brain, a slight expansion of one of his brain lobes and a rise in his blood pressure, said Hadassah director Dr. Shlomo Mor-Yosef.

Aides of Sharon, who is fighting for his life after suffering a severe stroke and cerebral hemorrhage this week, rushed to the hospital to be with him during the surgery, his second in two days.


bron: Haaretz

Juliette
06-01-06, 14:17
Gutgutgut. Wat een zielige gefrustreerde reacties hier. Kleine godjes in het diepst van hun gedachten. Wie zei er weer dat islam vrede was?

Als god bestaat zal die wel over Sharon oordelen. Dat hoeft niemand anders hier te doen.

Wide-O
06-01-06, 14:38
Ik mis eigenlijk nog wel het gerucht dat ie AIDS zou hebben :zegniets:

AbuBilal
06-01-06, 15:02
Gutgutgut. Knoop het volgende goed in oren . Islam is vrede voor diegene die vrede willen. Maar voor de vijanden van Islam is de Islam genadeloos. Wanneer je er van uitgaat dat massamoordenaars de doodstraf verdienen dan hoef je toch geen rechter te zijn om tot dit oordeel te komen. Moeten bij nu massamoordenaar Sharon nu hij aan het doodbloeden is medelijden met hem hebben ?

Eni
06-01-06, 15:06
Sharon ligt niet in coma..dit is een zionistisch complot!

:student:

Coolassprov MC
06-01-06, 15:46
Geplaatst door Eni
Sharon ligt niet in coma..dit is een zionistisch complot!

:student:

Hij brandt waarschijnlijk allang in de hel; maar men houdt het om logistieke en tactische redenen nog even stil; net als wat er met Arafat gedaan werd.

Prlwytzkofski
06-01-06, 15:48
Geplaatst door AbuBilal
Gutgutgut. Knoop het volgende goed in oren . Islam is vrede voor diegene die vrede willen. Maar voor de vijanden van Islam is de Islam genadeloos.

Vrede sluit met je vijand. Vrede sluiten met je vriend is geen kunst.

MaRiaH
06-01-06, 15:55
Geplaatst door Prlwytzkofski
Vrede sluit je met je vijand. Vrede sluiten met je vriend is geen kunst.

:duim:

AbuBilal
06-01-06, 16:01
Om vrede te sluiten moeten beiden partijen vrede willen , anders kun je geen vrede sluiten maar das logisch.

MaRiaH
06-01-06, 16:02
Geplaatst door prins-anouar
je praat wel makkelijker over de hel.

maar als je er eenmaal in bevindt dan piep je anders.sharon zal wel zeker een kanidaat zijn en volgens mij zal hij in de laagste etage van de hel worden gegooid.


Hoe weet je dat?
Misschien was hij wel een fantatstische vader en opa?
Misschien was hij wel een goed mens met de beste bedoelingen?

Dat hij veel tegenstanders heeft wil niet zeggen dat zijn intenties niet goed zijn. Het zou wel eens kunnen zijn dat Allah hem zijn fouten vergeeft omdat hij met de beste bedoelingen gehandeld heeft.. weet jij het? Nee..

Ik was een tegenstander van zijn politiek, maar een oordeel over hem als mens heb ik niet.
En ik zou het niet in mijn hoofd halen om een ander vreselijke pijn en dood toe te wensen. Primitieve reacties.

ben benieuwd wat Allah daarvan vindt..is dat geen goede reden om in De vuur te komen? :D
Het ware geloof zit in vrede en vergeving.. maar het benauwd me aardig dat ik van velen hier alleen maar haat en wraak hoor. :cheefbek:

Sneu dat ze hun eigen geloof voor geen meter begrijpen.. :duivels:

observer
06-01-06, 16:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Hij brandt waarschijnlijk allang in de hel; maar men houdt het om logistieke en tactische redenen nog even stil; net als wat er met Arafat gedaan werd. denk dat het een truc is hij zit gewoon in een commandopost in iran klaar om de aanval zelf te leiden

maar alle gekheid op een stokje

roepen dat het de straf van god of allah is is natuurlijk onzin

1. wat is dan dat ingestorte hotel in mecca ed
2. dan is hij rijkelijk laat je zou zeggen dat hij dan toch wel had ingegrepen toen sharon de egyptenaren in de sinai versloeg of bij de kampen niet pas nu hij in ieder geval vrede leek te willen sluiten

feit is dat onzekerheid in israel helemaal niets doet voor vrede

de israeli zullen alleen vrede accepteren van iemand die ze vertrouwen ook desnoods oorlog te voeren daarom is de arbeiderspartij geen optie, en de optie likoed netanyahoe is helemaal geen vrede

Coolassprov MC
06-01-06, 17:00
Geplaatst door observer
roepen dat het de straf van god of allah is is natuurlijk onzin

Dat ik heb ik nooit geschreven; je blaft tegen de verkeerde boom.

Dat we met z'n allen ooit doodgaan is geen straf van God maar de wet van God.

îåäì äéìåãéí ìîåú åäîúéí ìäçéåú

Vrij vertaald: "Iedereen die leeft is om te sterven, iedereen die dood is om te (her)leven ''


Geplaatst door observer
de israeli zullen alleen vrede accepteren van iemand die ze vertrouwen ook desnoods oorlog te voeren daarom is de arbeiderspartij geen optie, en de optie likoed netanyahoe is helemaal geen vrede

Niks nieuws onder de horizon dus; de Israeliers laten geen optie open?

Kanatjan
06-01-06, 17:12
Geplaatst door MaRiaH
Hoe weet je dat?
Misschien was hij wel een fantatstische vader en opa?
Misschien was hij wel een goed mens met de beste bedoelingen?

Dat hij veel tegenstanders heeft wil niet zeggen dat zijn intenties niet goed zijn. Het zou wel eens kunnen zijn dat Allah hem zijn fouten vergeeft omdat hij met de beste bedoelingen gehandeld heeft.. weet jij het? Nee..

Ik was een tegenstander van zijn politiek, maar een oordeel over hem als mens heb ik niet.
En ik zou het niet in mijn hoofd halen om een ander vreselijke pijn en dood toe te wensen. Primitieve reacties.

ben benieuwd wat Allah daarvan vindt..is dat geen goede reden om in De vuur te komen? :D
Het ware geloof zit in vrede en vergeving.. maar het benauwd me aardig dat ik van velen hier alleen maar haat en wraak hoor. :cheefbek:

Sneu dat ze hun eigen geloof voor geen meter begrijpen.. :duivels:

De stem der wijsheid! :lole:

Coolassprov MC
06-01-06, 17:19
Geplaatst door MaRiaH
Het ware geloof zit in vrede en vergeving.. maar het benauwd me aardig dat ik van velen hier alleen maar haat en wraak hoor.

Het is een waarheid als een koe dat het niet aan hen is om Sharon te veroordelen .

Het is een waarheid als een koe dat het niet aan hen is om Sharon te vergeven .

Dat hij dood gaat is voor niemand iets nieuws; noch voor zijn vijanden, noch voor zijn vrienden, noch voor hem.

freya
06-01-06, 17:22
Geplaatst door MaRiaH
Hoe weet je dat?
Misschien was hij wel een fantatstische vader en opa?
Misschien was hij wel een goed mens met de beste bedoelingen?

Dat hij veel tegenstanders heeft wil niet zeggen dat zijn intenties niet goed zijn. Het zou wel eens kunnen zijn dat Allah hem zijn fouten vergeeft omdat hij met de beste bedoelingen gehandeld heeft.. weet jij het? Nee..



Heb jij wel eens van Sabra en Shatila gehoord?

En laten we het maar niet hebben over zijn rol in unit 101.
Google eens op El Bureigh en Qibya


En dat nog eens zachtjes overgedaan in 1971
Google maar op Beachcamp.


:moe:

beste bedoelingen :kotsen:

A-Natio
06-01-06, 17:23
Geplaatst door MaRiaH

Hoe weet je dat?
Misschien was hij wel een fantatstische vader en opa?
Misschien was hij wel een goed mens met de beste bedoelingen?



Een goed mens met de beste bedoelingen?????????

Is dat humor ofzo?????????? Een goed mens als je hem vergelijkt met Stalin of onze ooster buur, ja.

Die man is schuldig aan de dood van 800 palestijnen in vluchtelingen kampen in Libanon en voor onderdrukking van vele miljoenen andere decennia lang. Hoezo een goed man?????????

Die hele ellende wat er nu gaande is in het bezette land is zijn schuld. Voor zijn bezoek aan de AL AQSA, was het rustig maar hij moest zo nodig provoceren. God is vergevingsgezind, maar niet als je zulk ellende hebt aangericht als die man.

mark61
06-01-06, 17:23
Geplaatst door delirious
Club Sharon stuurloos.
Wordt dus Likud van NetanYa'Tfoe.

Exactamente.

mark61
06-01-06, 17:25
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb gehoord dat die al een paar uur dood is.

Wat jij toch allemaal niet hoort.

Coolassprov MC
06-01-06, 17:28
Geplaatst door A-Natio
Die man is schuldig aan de dood van 800 palestijnen in vluchtelingen kampen in Libanon en voor onderdrukking van vele miljoenen andere decennia lang. Hoezo een goed man?????????

Die hele ellende wat er nu gaande is in het bezette land is zijn schuld. Voor zijn bezoek aan de AL AQSA, was het rustig maar hij moest zo nodig provoceren. God is vergevingsgezind, maar niet als je zulk ellende hebt aangericht als die man. [/B]

Architect van 20 jarige illegale bezetting van Libanon die het leven van 10.000den mensen heeft gekost; de invasie en oorlog van Libanon alleen heeft 20.000 dode Arabieren gekost.

Architect van de expansie- en bantoestanpolitiek van de nederzettingen die een vrede in het midden-oosten met iedere spade-steek in onteigend Palestijns grondgebied verder weg brengt dan ooit.

Niet echt Moeder Theresa dus.

Prlwytzkofski
06-01-06, 17:29
Geplaatst door mark61
Wat jij toch allemaal niet hoort.

Doodse stilte.

A-Natio
06-01-06, 17:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Architect van 20 jarige illegale bezetting van Libanon die het leven van 10.000den mensen heeft gekost; de invasie en oorlog van Libanon alleen heeft 20.000 dode Arabieren gekost.

Architect van de expansie- en bantoestanpolitiek van de nederzettingen die een vrede in het midden-oosten met iedere spade-steek in onteigend Palestijns grondgebied verder weg brengt dan ooit.

Niet echt Moeder Theresa dus.

Kijk eens aan en sommige hebben het over dat ie misschien wel een goed vader is geweest........

Maar nu wordt hij de man van de vrede in het midden oosten genoemd, omdat hij de troepen uit de Gaza heeft terug getrokken. Iedere wel denkend mensen ziet dat de israeliers daar nooit wat te zoeken hebben gehad. Er wonen twee miljoen Palestijnen op een lapje grond dat niet eens kwart zo groot is als de provincie Utrecht is, Sharon wist dat hij Gaza niet voor altijd bezet kon houden. Als die hij echt een man van vrede is? wat en blijkt door alle ellende wat die man op zijn geweten heeft en hij echte vrede wil dan moet hij terug naar de grenzen van 67.

Coolassprov MC
06-01-06, 17:39
Geplaatst door A-Natio
Kijk eens aan en sommige hebben het over dat ie misschien wel een goed vader is geweest........

Vrijwel zeker ook een goeie opa, een goeie rozenkweker, een goeie biljarter en een goeie kampeerder.

Sta je daar als oorlogsmisdadiger voor een tribunaal met Mariah als advocaat:

''Maar Edelachtbare, heeft u niet gezien hoe lief mijn client uit z'n oogjes kijkt?''

Coolassprov MC
06-01-06, 17:40
Professor of Modern Middle Eastern History, University of California, Irvine:

' As Ariel Sharon clings to his life after suffering a major stroke, commentators across the globe, including many Arab leaders, are predicting the dire consequences of his removal from the Israeli political scene for the prospects for Israeli-Palestinian peace. Sharon wasn't perfect; far from it. In fact, he arguably has more Palestinian blood on his hand than any Israeli Prime Minister and was the prime mover behind the post-1967 settlement project in the Occupied Territories. But for many people, that's all in the past; today Sharon is viewed as perhaps the only Israeli with the clout to reach a deal with Palestinians that would be acceptable to the majority of Israelis, who no longer trust the other side.

Yet while it is true that with Sharon gone his new party Kedima will likely lose out to a Netanyahu led Likud party, no matter who wins the upcoming Israeli or Palestinian elections the end of the Sharon era will in fact have little impact on the peace process.

This is because for all intents and purposes the Israeli-Palestinian conflict is over, and Israel has won, decisively. Indeed, since the beginning of the 1990s the whole point of the Oslo peace process, followed by the the low intensity war that began in September 2000, have been to convince and then compel Palestinians to accept that not even their most minimal demands will be met, whether through negotiations or violence. Regardless of who has been prime minister during this period--Rabin, Peres, Netanyahu, Barak or Sharon--Israel's negotiating strategy and final positions have changed little, which is why Palestinians soured on Oslo long before the al-Aqsa intifada erupted in 2000.

In this context, what the renewed violence that began five years ago signified was the growing disconnect between a Palestinian leadership whose very existence and freedom of movement has depended on Israe's good graces, which in turn depended on their gaining Palestinian acquiescence to a deal that few wanted, and a people that refuses to sign despite a decade of largely unkept promises and escalating violence. And no matter who wins either election, no Palestinian leadership will be able to convince their people to accept what Sharon or his successor are willing to offer: a weak and disconnected "state," bisected by settlements and Israeli-only roads, with its resources and economy remaining largely in Israel's hands, Jerusalem out of reach for most citizens, and refugees forced to return cantons that are effectively too small to sustain the existing population.

But from Israel's perspective of "unilateral disengagement" (begun by Barak and cemented by Sharon) the Palestinian position is irrelevant. Israel has succeeded in crushing the al-Aqsa intifada; its withdrawal of settlers and forces from Gaza has freed up personnel, funds and political capital to dig in where it really matters: protecting the red lines regarding settlements, Jerusalem, refugees, and economic control, which have guided Israel's negotiations for decades. As important, they have now been accepted fully by the Bush Administration, which means that no power on earth will be able to force Israel to withdraw from a single settlement, change a single line on a map, or let in a single Palestinian refugee that its government doesn't want to do.

Yet while Israel has crushed the intifada, it has not crushed Palestinian society to the point that it will accept a political agreement based on these red lines. Therefore, we can expect that the conflict will continue to cycle between periods of violence and negotiation while Israel strengthens its "facts on the ground" and Palestinians search for new strategies to prevent Israeli red lines from becoming their realities. As for the US, it will continue to back Israel, thereby ensuring the status quo of the last five years continues, while Palestinian society slides slowly but surely into increasing chaos.

If a Palestinian leadership signs onto an agreement on Israel's terms, its rejection by a strong segment of Palestinian society will likely produce an Iraq-style dynamic, in which a government presides over a newly established state against which a large and popular insurgency will inflict significant violence while remaining incapable of seriously threatening the occupying power. Most Israelis, like most Americans, will remain outside the bubble of violence, and most Palestinians, like most Iraqis, will remain inside without the wherewithall either to resist or transcend their sorry situation.

Perhaps with the passing of Sharon, Arafat and the rest of the Israeli and Palestinian old guard, a new generation of leaders on both sides will emerge that has the courage and foresight to imagine a shared future for the two peoples that today remains unimaginable. The alternative is another generation lost to violence, a future neither Israelis nor Palestinians deserve.

Mark LeVine
Associate Professor
Dept. of History
UC Irvine
453 Krieger Hall
Irvine, CA 92697-3275
Contributing Editor, Tikkun magazine, www.tikkun.org

for press or speaking engagements:
Christine Byrd, (949) 824-9055

Kanatjan
06-01-06, 17:45
de massamoord/genocide in Sabra en Chatilla is uitgevoerd door Maronieten (Christelijke Libanezen), en niet door de Israeli's. Hetzes tegen Maronieten heb ik echter nog nooit gezien. Ik heb ook nooit gehoord over Maronitische complotten, terwijl de Maronieten veelvoudige laffe misdaden tegen de Palestijnen hebben begaan, ook toen de Israeli's nog niet in Libanon waren.

Dat neemt toch niet weg dat Sharon bloed op zijn handen heeft door niet in te grijpen, of beter gezegd, de Israelische soldaten die toekeken en niets deden. De alliantie van Israel en de Maronieten valt ook niet goed te praten. Persoonlijk vind ik ook dat Sharon en de Israelische militairen ter plekke er veel te licht vanaf zijn gekomen.

A-Natio
06-01-06, 17:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Vrijwel zeker ook een goeie opa, een goeie rozenkweker, een goeie biljarter en een goeie kampeerder.

Sta je daar als oorlogsmisdadiger voor een tribunaal met Mariah als advocaat:

''Maar Edelachtbare, heeft u niet gezien hoe lief mijn client uit z'n oogjes kijkt?''

Die man moet voor de zelfde tribunaal komen als waar Saddam nu terecht staat. Ik heb gehoord dat daar een hele goeie en een onpartijdige rechter is!!!!!!!!!!!!!!!!!

A-Natio
06-01-06, 18:00
Geplaatst door Kanatjan
de massamoord/genocide in Sabra en Chatilla is uitgevoerd door Maronieten (Christelijke Libanezen), en niet door de Israeli's. Hetzes tegen Maronieten heb ik echter nog nooit gezien. Ik heb ook nooit gehoord over Maronitische complotten, terwijl de Maronieten veelvoudige laffe misdaden tegen de Palestijnen hebben begaan, ook toen de Israeli's nog niet in Libanon waren.

Dat neemt toch niet weg dat Sharon bloed op zijn handen heeft door niet in te grijpen, of beter gezegd, de Israelische soldaten die toekeken en niets deden. De alliantie van Israel en de Maronieten valt ook niet goed te praten. Persoonlijk vind ik ook dat Sharon en de Israelische militairen ter plekke er veel te licht vanaf zijn gekomen.

De moorden die gepleegd zijn tijdens de regime van Saddam en de duizenden doden in voormalig Yougozlavie zijn ook niet allemaal persoonlijk uitgevoerd door Saddam of Milosevic. Sharon had de feitelijke macht in Libanon en had hij had de macht om de slachting van de palestijnen te stoppen besloot dit niet te doen, dan ben je voor mij net zo schuldig als de mensen die de feitelijke daad hebben uitgevoerd.

En of Sharon echt zo onschuldig is aan de dood van die mensen??? Ik weet wel zeker dat hij en de rest van zijn moordenaars precies wisten waar daar gaande was en zelf de sein hebben gegeven aan die christelijke marionetten (want dat zijn ze) van ze.

En afgezien van de palestijnen zijn er ook nog de andere duizenden die wel direct de dood vonden door de bombardementen van het israelische leger.

Coolassprov MC
06-01-06, 18:06
Geplaatst door Kanatjan
de massamoord/genocide in Sabra en Chatilla is uitgevoerd door Maronieten (Christelijke Libanezen), en niet door de Israeli's. Hetzes tegen Maronieten heb ik echter nog nooit gezien. Ik heb ook nooit gehoord over Maronitische complotten, terwijl de Maronieten veelvoudige laffe misdaden tegen de Palestijnen hebben begaan, ook toen de Israeli's nog niet in Libanon waren.

Sharon is door z'n eigen Israelische commissie (de commissie van Khan)verantwoordelijk gehouden voor de koelbloedige slachting van zo'n 1000 weerloze Palestijnse ouderen, vrouwen en kinderen door Christelijke Maronieten met verdekte Israelische rugdekking.

Er werd zelfs door Shimon Peres grote schande uitgeroepen over Sharon en bij werd dan ook uit z'n functie als minister van defensie gezet.

Nu ga jij beweren dat Israelische leger onder leiding van Sharon schone handen hebben in deze zaak?


Geplaatst door Kanatjan
Dat neemt toch niet weg dat Sharon bloed op zijn handen heeft door niet in te grijpen, of beter gezegd, de Israelische soldaten die toekeken en niets deden. De alliantie van Israel en de Maronieten valt ook niet goed te praten. Persoonlijk vind ik ook dat Sharon en de Israelische militairen ter plekke er veel te licht vanaf zijn gekomen.

Deze commissie heeft Sharon uit zijn functie van Minister van Defensie moeten plaatsen. David Levy heeft letterlijk in een Knesset vergadering gezegd dat er koppen moeten rollen want de hele wereld zou het weten.
Er zijn onomstotelijke bewijzen gedeponeerd dat Sharon deze slachtingen had kunnen voorkomen en niets heeft gedaan; sterker nog er is aantoonbaar hulp geboden. Iedere bezettingsmacht is direct verantwoordelijk te noemen voor hetgeen plaatsvindt in de door hem bezette gebieden.

In 1982 zou Israël dus de PLO aanvallen, haar bedoeling was volgens haar zeggen niet om Libanon aan te vallen. De missie was om de ‘Galilee regio te vrijwaren van vijandelijke artillerie en infiltratie’. Op 6 juni 1982 viel Israël Libanon binnen, en in ‘The Times’ van 5 augustus 1982 zegt de Minister van Defensie het volgende over wat het Israëlische leger ook doet in Libanon:

“…. Hoe groter de klap die we de PLO kunnen toebrengen, en hoe groter de schade die we kunnen toebrengen aan de infrastructuur van de PLO, hoe meer Arabieren in Judea en Samaria en Gaza ‘bereidheid zullen vinden’ met ons te onderhandelen….”

Er was dus een vooropgezet plan om de PLO te vernietigen en Libanon te isoleren door daar door Israël een marionettenregime te plaatsen die bestond uit een Libanese Pro-Israëlische minderheidsgroepering; de Maroniete Christenen. Dit was ook het plan van David Ben Gurion in 1954:

“…the central duties of Israel’s foreign policy should be to push the Maronite Christians to proclaim a Christian state….”

Moshe Dayan heeft ook eens gezegd:

Uit Livia Rokach, Israel’s Sacred Terrorism, p. 24-30
Zie ook Laura Zittrein Eisenberg: My Enemy’s Enemy; Zionist Intentions In Lebanon:

“…. the Israëli Army will enter Libanon, will occupy the necessary territory, and will create a Christian regime which will ally itself with Israel…”

En dan was er ook nog een Israëlische Chef van Militaire Inlichtingen Aharon Yariv die in de Jerusalem Post van 24 september 1982 vermeld:

“I know in fact that going to Beirut was included in original military plan”

Wat jij vergat te vermelden was dat er een verbintenis gold tussen Israël en de PLO, gesponsord door de VN, als het ging om de penetratie van Libanon’s zuidelijke grens; deze werd door Israël tussen augustus 1981 en mei 1982 2777 maal geschonden.

Dit blijkt uit rapporten van de VN opgesteld door Robin Wright in The Christian Science Monitor, 18 maart 1982; zie ook Alexander Cockburn en James Ridgeway, Village Voice, 22 juni 1982 en Robert Frisk, Pity the Nation.

Israël gaf eerst de indruk dat het niet dieper dan 25 kilometer zou penetreren…totdat er een mislukte aanslag plaatshad op de Israëlische ambassadeur voor Engeland door de PLO-dissidente Abu Nidal Groep…

De Israelische invasie van Libanon kan geen grond vinden op het internationale recht; het recht van zelfverdediging zoals omschreven in de VN Charters kunnen evenmin aangesproken worden omdat het doel van de invasie was bepaalde politieke en stragische doelen te behalen tegen een te hoge prijs was.

Welk doel Israel ook had in Lebanon, en of het nu gerechtvaardigd was of niet, het hoge aantal fataliteiten onder de burgerbevolking zijn niet goed te praten ten gevolge van onder andere de aanvallen op vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, scholen, Lebanese overheidskantoren en PLO-kantoren, culturele, religieuze en andere instellingen. Zie ook Thomas Friedman; From Beirut to Jerusalem, Robert Frisk; Pity the nation, Jean Said Makdisi; Beirut Fragments en
Chris Giannou; Besieged; A Doctor In Lebanon

Los hiervan is het zo dat iedere Shimon Peres sprak destijds in zijn eigen bewoordingen als volgt; ‘’het is een zwarte dag in de geschiedenis van Israel, de betrokkenen bij deze slachtingen moeten verstoten worden, hoe kan Israel ooit van deze misdaden gezuiverd worden ?’’

Heden ten dagen zegt Shimon dat Ariel Sharon ‘’our best fighter’’ is. Dat dit niet de enige mensenslachtingen zijn en waren in het Midden-Oosten is wel duidelijk.

Wie heeft er bijvoorbeeld geweten of wie treurt er om de ruim half miljoen Iraakse zuigelingen die ten gevolge van de sancties tegen Irak en direct door de Golfoorlog zijn omgekomen ?

Hoe zit het met Cambodja, Rwanda, Sierra Leone, Kosovo, Oost-Timor ?

Of zou de media en inclusief ikzelf zich niet beter kunnen bezighouden met het hoe en waarom van de tienduizenden doden die op jaarlijkse basis uit de zee worden opgevist; mensen die een desperate toekomst in hun eigen land proberen te ontvluchten en eindigen als visvoer ?

freya
06-01-06, 18:07
Geplaatst door Kanatjan
de massamoord/genocide in Sabra en Chatilla is uitgevoerd door Maronieten (Christelijke Libanezen), en niet door de Israeli's. Hetzes tegen Maronieten heb ik echter nog nooit gezien. Ik heb ook nooit gehoord over Maronitische complotten, terwijl de Maronieten veelvoudige laffe misdaden tegen de Palestijnen hebben begaan, ook toen de Israeli's nog niet in Libanon waren.

Dat neemt toch niet weg dat Sharon bloed op zijn handen heeft door niet in te grijpen, of beter gezegd, de Israelische soldaten die toekeken en niets deden. De alliantie van Israel en de Maronieten valt ook niet goed te praten. Persoonlijk vind ik ook dat Sharon en de Israelische militairen ter plekke er veel te licht vanaf zijn gekomen.

Israelische soldaten omsingelden de kampen terwijl de slachting bezig was en stuurden mensen die weg wilden vluchten terug.
Toen het donker werd kregen de moordende militie bijverlichting van de isrealiers.
De commandant van de christelijke milities stond de hele tijd in direct contact met Sharon, die zelf vanaf het dak van een hoog gebouw in de buurt met een verrekijker precies kon zien wat er allemaal gebeurde.

Maar nee hoor, Sharon wast zijn handen in onschuld :kotsen:

Kanatjan
06-01-06, 18:31
Nergens heb ik gezegd dat Israel onschuldig was. Ik ben ook van mening dat de betrokken Israelische politici en militairen terecht hadden moeten staan voor medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden. Zoals ik zei, SHARON HEEFT BLOED AAN ZIJN HANDEN.

Ook weet ik dat Israel steevast VN resoluties aan hun laars lappen/hebben gelapt.

Wat ik zei is dat de moorden zelf door de Maronieten werden gepleegd, en dat ik het opzienbarend vind dat er om die reden nooit een backlash tegen de Maronitische gemeenschap is geweest (of vergis ik mij?), bijvoorbeeld vergeldingsacties door Palestijnse guerillas tegen Maronitische doelen. Maar ik kan mij vergissen.

En Shimon Peres... Ach, die moet naar een bejaardentehuis :rolleyes: Het ene moment noemt hij Ariel Sharon "a great warrior", het andere moment vergelijkt hij op CNN Abu Mazen met Mandela en Gandhi.

voor alle duidelijkheid; wat Israel in Libanon heeft gedaan valt niet goed te praten.

knuppeltje
06-01-06, 18:39
Geplaatst door Kanatjan
Nergens heb ik gezegd dat Israel onschuldig was. Ik ben ook van mening dat de betrokken Israelische politici en militairen terecht hadden moeten staan voor medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden. Zoals ik zei, SHARON HEEFT BLOED AAN ZIJN HANDEN.

Ook weet ik dat Israel steevast VN resoluties aan hun laars lappen/hebben gelapt.

Wat ik zei is dat de moorden zelf door de Maronieten werden gepleegd, en dat ik het opzienbarend vind dat er om die reden nooit een backlash tegen de Maronitische gemeenschap is geweest (of vergis ik mij?), bijvoorbeeld vergeldingsacties door Palestijnse guerillas tegen Maronitische doelen. Maar ik kan mij vergissen.

En Shimon Peres... Ach, die moet naar een bejaardentehuis :rolleyes: Het ene moment noemt hij Ariel Sharon "a great warrior", het andere moment vergelijkt hij op CNN Abu Mazen met Mandela en Gandhi.

voor alle duidelijkheid; wat Israel in Libanon heeft gedaan valt niet goed te praten.


Ja, waarom hebben ze dat eigenlijk nooit gedaan- volgens jou?,

freya
06-01-06, 18:50
Geplaatst door Kanatjan

Wat ik zei is dat de moorden zelf door de Maronieten werden gepleegd, en dat ik het opzienbarend vind dat er om die reden nooit een backlash tegen de Maronitische gemeenschap is geweest (of vergis ik mij?), bijvoorbeeld vergeldingsacties door Palestijnse guerillas tegen Maronitische doelen. Maar ik kan mij vergissen.



Heb jij wel eens van de Libanese burgeroorlog gehoord? :vreemd:

:loens:

Kanatjan
06-01-06, 18:54
Natuurlijk heb ik daar van gehoord. Natuurlijk weet ik dat de PLO tegen de Maronieten vochten.

Maar ik had verwacht dat Palestijnse verzetsbewegingen tot op de dag van vandaag nog vergeldingsacties hadden uitgevoerd tegen de Maronieten.

En volgens mij hebben de Palestijnen het niet gedaan omdat ze anders waarschijnlijk ook de Kopten, de Libaneze diaspora en vele anderen tegen zich in het harnas hadden gejaagd.

Zelfs de Maronieten waren tot in de vroege jaren '70 fel anti-Israel.

Coolassprov MC
06-01-06, 19:02
Geplaatst door Kanatjan
Natuurlijk heb ik daar van gehoord. Natuurlijk weet ik dat de PLO tegen de Maronieten vochten.

Maar ik had verwacht dat Palestijnse verzetsbewegingen tot op de dag van vandaag nog vergeldingsacties hadden uitgevoerd tegen de Maronieten.

En volgens mij hebben de Palestijnen het niet gedaan omdat ze anders waarschijnlijk ook de Kopten, de Libaneze diaspora en vele anderen tegen zich in het harnas hadden gejaagd.

Zelfs de Maronieten waren tot in de vroege jaren '70 fel anti-Israel.

Je vraagt je af waarom er niet meer bloedvergieten is in het Midden-Oosten?

Of je vraagt je af of Palestijnen geen genetisch gestuurde haat richting joden hebben?

Sinds wanneer zijn de slachtingen van Sabrah en Shatillah of in deze context de gehele Israelische invasie, oorlog en 20-jarige bezetting uberhaupt vergolden?

Of het nu Christelijke Maronieten of Joodse Zionisten waren?

Feit is dat het niet de Maronieten zijn die de Palestijnen collectief gevangen houden in de langste en meest bruut onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis.

Waar maken ze zich drukker om dan dit laatste?

Israel is een kernmacht en heeft meer gepantserd materieel en een luchtmacht die technologisch meer geavanceerd is dan welk NATO-land ook; los van de VS.

Tijdens de eerste 3 weken van deze laatste Intifada vuurde het Israelisch leger, volgens eigen zeggen, meer dan 1.000.000 kogelrondes af; wat moeten ''die Kopten, die Libaneze diaspora en vele anderen'' daar nu aan toevoegen?

A-Natio
06-01-06, 19:05
Geplaatst door Kanatjan
Nergens heb ik gezegd dat Israel onschuldig was. Ik ben ook van mening dat de betrokken Israelische politici en militairen terecht hadden moeten staan voor medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden. Zoals ik zei, SHARON HEEFT BLOED AAN ZIJN HANDEN.

Ook weet ik dat Israel steevast VN resoluties aan hun laars lappen/hebben gelapt.

Wat ik zei is dat de moorden zelf door de Maronieten werden gepleegd, en dat ik het opzienbarend vind dat er om die reden nooit een backlash tegen de Maronitische gemeenschap is geweest (of vergis ik mij?), bijvoorbeeld vergeldingsacties door Palestijnse guerillas tegen Maronitische doelen. Maar ik kan mij vergissen.

En Shimon Peres... Ach, die moet naar een bejaardentehuis :rolleyes: Het ene moment noemt hij Ariel Sharon "a great warrior", het andere moment vergelijkt hij op CNN Abu Mazen met Mandela en Gandhi.

voor alle duidelijkheid; wat Israel in Libanon heeft gedaan valt niet goed te praten.

De moorden zijn gepleegd door de Cristelijke Maronieten, maar met rug dekking van de israelische leger. Dan ben je volgens mij ook schuldig aan die slachting, of het nu direct is of indirect. Ik zie er geen verschil tussen. Dat verband moet niet uit elkaar gehaald worden.


Volgens mij zijn we het verder wel eens met elkaar.

Victory
06-01-06, 21:31
Sharon stroke, God's punishment

Washington, Jan 6 - A popular US Christian conservative leader said Thursday that the stroke suffered by Zionist regime's Prime Minister Ariel Sharon could be an act of God.

"The prophet Joel makes it very clear that God has enmity against those who "divide my land," the Rev. Pat Robertson said during his television show.

He called Sharon "a very likeable person" and expressed sadness about his condition. Robertson linked the stroke that has left the Israeli leader fighting for his life to Sharon's plan of "dividing God's land."

"For any prime minister of Israel who decides he is going to carve it up and give it away, God says 'no, this is mine,'" Robertson added.

"I would say woe unto any prime minister of Israel who takes a similar course to appease the EU, the United Nations, or the United States of America," Robertson said.

"God says 'this land belongs to me. You'd better leave it alone.'"

Kanatjan
06-01-06, 21:49
ik vind het eerder een wonder dat Ariel Sharon nog leeft. Ik bedoel, hij is 77, hij is moddervet en hij heeft veel stress. :jeweetog: De meeste mensen gaan in die omstandigheden op hun 40e of 50e dood.

IRAAM
06-01-06, 22:16
wat al die haatzaaiers hier ook beweren, hij was en blijft een held onze Ariel Sharon

Kanatjan
07-01-06, 00:08
@ AbuBilal; inderdaad, die foto's laten zien wat voor bloed Ariel Sharon aan zijn handen heeft. Maar ik zie daar ook foto's tussen die onderschriften hebben die met veel fantasie geschreven zijn. De website is ook van Hal Turner, die een "white supremacist" is.

@ IRAAM: mijn held was hij zeker niet. held of niet, niemand hoort zo langzaam te sterven.

observer
07-01-06, 00:39
Geplaatst door Kanatjan
Natuurlijk heb ik daar van gehoord. Natuurlijk weet ik dat de PLO tegen de Maronieten vochten.

Maar ik had verwacht dat Palestijnse verzetsbewegingen tot op de dag van vandaag nog vergeldingsacties hadden uitgevoerd tegen de Maronieten.

En volgens mij hebben de Palestijnen het niet gedaan omdat ze anders waarschijnlijk ook de Kopten, de Libaneze diaspora en vele anderen tegen zich in het harnas hadden gejaagd.

Zelfs de Maronieten waren tot in de vroege jaren '70 fel anti-Israel. mischien wel omdat de plo de reden is geweest dat libanon in een burgeroorlog is weggezakt? een staat in een staat vormde waar de libanezen niets te vertellen hadden

mischien wel omdat de plo net zo min iets te zoeken had in libanon als dat de israeli dat hadden

de reden dat er geen vergelding is geweest is dat de plo strijders zelf zijn begonnen met het afslachten van libanezen

MaRiaH
07-01-06, 02:15
Geplaatst door freya
Heb jij wel eens van Sabra en Shatila gehoord?

En laten we het maar niet hebben over zijn rol in unit 101.
Google eens op El Bureigh en Qibya


En dat nog eens zachtjes overgedaan in 1971
Google maar op Beachcamp.


:moe:

beste bedoelingen :kotsen:

Ach jee Freya... jij kent hem persoonlijk???

Ook jij kunt hem als mens niet beoordelen.. tenzij jij jezelf God waant.

Ik was in Jeruzalem (toevallig) op de Tempelberg tijdens de 2e intifada.. ik heb Sharon daar gezien.. en de ellende.. en ook daarna de emoties van de israeli gezien en hoe zij hem veroordeelden..
Het was nogal indrukwekkend..

Politiek vind ik hem zeer slecht en keihard. Maar nogmaals ik kan geen oordeel hebben over zijn intenties en over zijn mens zijn.

De zaken die je erbij haalt zijn afschuwelijke gebeurtenissen en worden aan zijn verantwoordelijkheid toegeschreven, desondanks wens ik hem geen vreselijke pijnen toe etc.

Ik veroordeel zijn politiek, niet zijn mens-zijn.. als je dat verschil niet snapt, dan vind ik dat heel spijtig. Ik heb geen idee hoe ik dat verschil nader moet verklaren.

Overigens kun je kotsen wat je wil.. ik heb nergens zijn politieke daden goed gepraat, ik heb alleen aangetekend dat deze man ook slechts mens is..
:wink:

mark61
07-01-06, 02:18
Wat een pissebedden komen hier haastig onder hun stenen vandaan gekropen ter gelegenheid van iemand's stervensproces. :duim:

MaRiaH
07-01-06, 02:25
Geplaatst door mark61
Wat een pissebedden komen hier haastig onder hun stenen vandaan gekropen ter gelegenheid van iemand's stervensproces. :duim:

Ja psies...
:moe:

Soldim
07-01-06, 02:27
Geplaatst door mark61
Wat een pissebedden komen hier haastig onder hun stenen vandaan gekropen ter gelegenheid van iemand's stervensproces. :duim:

Wie was de pisse(n?)bed die het topic opende....? :D

mark61
07-01-06, 02:47
Geplaatst door Soldim
Wie was de pisse(n?)bed die het topic opende....? :D

Ik bracht een bericht. Zonder commentaar, als ik het me goed herinner. Naïef, ik geef het toe.

Soldim
07-01-06, 05:20
Geplaatst door prins-anouar

waren het pissebedden, amfibieen. stekelhuidige en dat soort insecten die onder elke object kwamen kruipen.


Amfibieen zijn geen insecten. En van stekelhuidige insecten heb ik ook nog nooit gehoord :o

Joesoef
07-01-06, 10:06
Toestand Sharon onveranderd
JERUZALEM - De toestand van de Israëlische premier Ariel Sharon is in de nacht van vrijdag op zaterdag onveranderd gebleven. Zijn toestand is nog steeds „ernstig, maar stabiel”, zo berichtte de Israëlische radio zaterdag.

Sharon werd vrijdag voor de derde keer geopereerd. De 77-jarige Sharon heeft nu geen bloedingen meer. Artsen hadden drie operaties nodig om de bloedingen te stoppen. De premier werd woensdag met spoed opgenomen na een beroerte. Sindsdien wordt voor zijn leven gevreesd. Volgens deskundigen heeft Sharon blijvend letsel opgelopen.

freya
07-01-06, 10:57
Geplaatst door MaRiaH
Ach jee Freya... jij kent hem persoonlijk???

Ook jij kunt hem als mens niet beoordelen.. tenzij jij jezelf God waant.

Ik was in Jeruzalem (toevallig) op de Tempelberg tijdens de 2e intifada.. ik heb Sharon daar gezien.. en de ellende.. en ook daarna de emoties van de israeli gezien en hoe zij hem veroordeelden..
Het was nogal indrukwekkend..

Politiek vind ik hem zeer slecht en keihard. Maar nogmaals ik kan geen oordeel hebben over zijn intenties en over zijn mens zijn.

De zaken die je erbij haalt zijn afschuwelijke gebeurtenissen en worden aan zijn verantwoordelijkheid toegeschreven, desondanks wens ik hem geen vreselijke pijnen toe etc.

Ik veroordeel zijn politiek, niet zijn mens-zijn.. als je dat verschil niet snapt, dan vind ik dat heel spijtig. Ik heb geen idee hoe ik dat verschil nader moet verklaren.

Overigens kun je kotsen wat je wil.. ik heb nergens zijn politieke daden goed gepraat, ik heb alleen aangetekend dat deze man ook slechts mens is..
:wink:

Ik beoordeel mensen op hun daden en weet wat Sharon gedaan heeft.
Ik heb het niet alleen over de politicus Sharon van de laatste jaren, maar vooral ook over de militair, die persoonlijk verantwoordelijk is voor honderden doden en daar nog trots op was ook.

En dan kom jij hier even fijntjes, met het moraliserende vingertje hoog geheven, vertellen dat zijn bedoelingen misschien wel goed waren.

Heeft iemand even een hele grote teil?!

Die man is een smerige oorlogsmisdadiger en hoort net als milosovic voor een tribunaal te komen. Straks ga je hier ook nog vertellen dat de bedoelingen van Stalin en Hitler mss ook wel goed waren, want dat waren ook maar mensen :kotsen:

Coolassprov MC
07-01-06, 11:24
Geplaatst door freya
Heeft iemand even een hele grote teil?!

Misschien moet MariaH haar moralitisch lesje gaan geven aan die Palestijnse vrouw die levenslang invalide geraakt t.g.v. groepsverkrachtingen en -mishandelingen door soldaten;
waarvan twee generaties van haar familie moedwillig getuige van werden gemaakt; waarna ze twee generaties van haar familie voor haar ogen zag worden afgeslacht en zij voor dood werd achtergelaten.

freya
07-01-06, 11:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien moet MariaH haar moralitisch lesje gaan geven aan die Palestijnse vrouw die levenslang invalide geraakt t.g.v. groepsverkrachtingen en -mishandelingen door soldaten;
waarvan twee generaties van haar familie moedwillig getuige van werden gemaakt; waarna ze twee generaties van haar familie voor haar ogen zag worden afgeslacht en zij voor dood werd achtergelaten.

Souad Srour bedoel je.

Mss kan Mariah daar eens een praatje mee gaan maken, ze woont in Antwerpen.

freya
07-01-06, 11:38
Geplaatst door Duncan
Hij heeft geen oorlogsmisdaden gepleegd.

bron?


(ga je weer zitten provoceren?)

Coolassprov MC
07-01-06, 11:49
Geplaatst door Duncan
Hoe kan iemand die op het monent dat het gebeurde in Jeruzalem zit oorlogsmisdaden plegen?

Nu herinner ik me het weer!

De Israelische commissie (Khan-commissie) die hierin onderzoek deed, geloofde zijn alibi niet en toen hebben ze hem ten onrechte verantwoordelijk gehouden voor deze oorlogsmisdaden en dientengevolge ten onrechte uit zijn post van minister van defensie gezet!

Ditzelfde onrecht werd overgenomen door het mensenrechtentribunaal in Belgie waardoor Ariel Sharon plots Belgie niet kon bezoeken uit angst gearresteerd te worden.

freya
07-01-06, 11:50
Geplaatst door Duncan
Hoe kan iemand die op het monent dat het gebeurde in Jeruzalem zit oorlogsmisdaden plegen?

bron?

En kom niet met dat zielige leugentje over een naamgenoot!

Sharon heeft moeten aftreden vanwege Sabra en Shatila en zijn eerdere oorlogsmisdaden zijn ook uitgebreid gedocumenteerd.



Waarschuwing aan GJ:
Je komt nu met een uitgebreide bronvermelding, of je haalt je opmerkingen weer weg, anders lig je er hier af.
Die provocerende oneliners zijn nu absoluut genoeg geweest

Coolassprov MC
07-01-06, 11:55
Geplaatst door Duncan
De Israëlische commissie concludeerde dat Sharon politiek verantwoordelijk was voor de gebeurtenissen, als minister van defensie van Israël (waar ik het mee eens ben). Daarmee is hij nog geen oorlogsmisdadiger.

Volgens deze analogie zijn Hitler en Stalin ook geen oorlogsmisdadigers.

De hele invasie van Libanon, waarvan generaal Sharon de architect was, is een oorlogsmisdaad.

Dat was nu net waar berechte nazi's van het Neurenberg-tribunaal voor verhangen werden; het illegaal binnenvallen en bezetten van een ander soeverein land.

Coolassprov MC
07-01-06, 12:04
Geplaatst door Duncan
Ik kom met een onweerlegbare bron

http://adamjones.freeservers.com/fisk.jpg

A remarkable combination of war reporting and analysis by an award-winning foreign correspondent who has witnessed the carnage of Beirut for 25 years. Fisk spares no one in this saga of the civil war and subsequent Israeli invasion: the PLO, whose thuggish behavior alienated most Lebanese; the various Lebanese factions, whose appalling brutality spared no one; the Syrians, who supported first the Christians and then the Muslims in their attempt to control Lebanon; and the Israelis, who tried to install their own puppets and, with their 1982 invasion, committed massive war crimes of their own. Now in a fully updated edition, with 60 new pages, to add to the already 700!

Coolassprov MC
07-01-06, 12:12
Geplaatst door Duncan
Staat daar in dat Sharon op het moment van de slachting zich in Beiroet bevond? Zo ja, noem hoofdstuk en bladzijde.

Ik ben niet geinteresseerd in Sharon's alibi; het gaat hier niet om een fietsendiestal.

Wanneer kom jij met je ''onweerlegbare bronnen'' en jouw definitie van de term ''oorlogsmisdadiger''?

freya
07-01-06, 12:16
Geplaatst door Duncan
Het is duidelijk dat zij aan de basis staan van de diverse slachtingen die onder hun bewind hebben plaatsgevonden. In dit geval van Sharon gaat het om één slachting die niet door Israëlische soldaten heeft plaatsgevonden. Het is allerminst duidelijk wat de rol van Sharon in deze zaak was. Ik vind overigens wel dat hij in politieke zin verantwoordelijk is want Israël had moeten voorkomen dat dit gebeurde. Maar daarmee is hij nog geen oorlogsmisdadiger.

Het gaat niet alleen om sabra en shatila, dat kon je al eerder in mijn reacties op Mariah lezen. En in al die eindeloze discussie die we al eerder hierover gevoierd hebben.

mark61
07-01-06, 12:17
Geplaatst door Duncan
Staat daar in dat Sharon op het moment van de slachting zich in Beiroet bevond? Zo ja, noem hoofdstuk en bladzijde.

Sinds wanneer is dat nodig? Hitler was er ook nooit bij, die zat thee te drinken met Eva.

Om te beginnen was de invasie van Libanon volledig illegaal, zelfs naar Israëlische maatstaven. Willens en wetens toestaan dat er massamoord wordt gepleegd in een door jou bezet gebied komt ook al dicht in de buurt. Maar de term slaat vooral op zijn prestaties in een nu al conveniently grijs verleden.

Coolassprov MC
07-01-06, 12:18
Geplaatst door Duncan
In dit geval van Sharon gaat het om één slachting die niet door Israëlische soldaten heeft plaatsgevonden. Het is allerminst duidelijk wat de rol van Sharon in deze zaak was. Ik vind overigens wel dat hij in politieke zin verantwoordelijk is want Israël had moeten voorkomen dat dit gebeurde. Maar daarmee is hij nog geen oorlogsmisdadiger.

Er zijn berechte Neurenberg-nazi’s die in 1949 zijn voor minder verhangen.


Geplaatst door Coolassprov MC
Er zijn onomstotelijke bewijzen gedeponeerd dat Sharon deze slachtingen had kunnen voorkomen en niets heeft gedaan; sterker nog er is aantoonbaar hulp geboden. Iedere bezettingsmacht is direct verantwoordelijk te noemen voor hetgeen plaatsvindt in de door hem bezette gebieden.

In 1982 zou Israël dus de PLO aanvallen, haar bedoeling was volgens haar zeggen niet om Libanon aan te vallen.

De missie was om de ‘Galilee regio te vrijwaren van vijandelijke artillerie en infiltratie’. Op 6 juni 1982 viel Israël Libanon binnen, en in ‘The Times’ van 5 augustus 1982 zegt de Minister van Defensie het volgende over wat het Israëlische leger ook doet in Libanon:

“…. Hoe groter de klap die we de PLO kunnen toebrengen, en hoe groter de schade die we kunnen toebrengen aan de infrastructuur van de PLO, hoe meer Arabieren in Judea en Samaria en Gaza ‘bereidheid zullen vinden’ met ons te onderhandelen….”

Er was dus een vooropgezet plan om de PLO te vernietigen en Libanon te isoleren door daar door Israël een marionettenregime te plaatsen die bestond uit een Libanese Pro-Israëlische minderheidsgroepering; de Maroniete Christenen. Dit was ook het plan van David Ben Gurion in 1954:

“…the central duties of Israel’s foreign policy should be to push the Maronite Christians to proclaim a Christian state….”

Moshe Dayan heeft gezegd:

Uit Livia Rokach, Israel’s Sacred Terrorism, p. 24-30
Zie ook Laura Zittrein Eisenberg: My Enemy’s Enemy; Zionist Intentions In Lebanon:

“…. the Israëli Army will enter Libanon, will occupy the necessary territory, and will create a Christian regime which will ally itself with Israel…”

En dan was er ook nog een Israëlische Chef van Militaire Inlichtingen Aharon Yariv die in de Jerusalem Post van 24 september 1982 vermeld:

“I know in fact that going to Beirut was included in original military plan”

Er gold een verbintenis tussen Israël en de PLO, gesponsord door de VN, als het ging om de penetratie van Libanon’s zuidelijke grens; deze werd door Israël tussen augustus 1981 en mei 1982 maaar liefst 2777 maal geschonden.

Dit blijkt uit rapporten van de VN opgesteld door Robin Wright in The Christian Science Monitor, 18 maart 1982; zie ook Alexander Cockburn en James Ridgeway, Village Voice, 22 juni 1982 en Robert Frisk, Pity the Nation.

Israël gaf eerst de indruk dat het niet dieper dan 25 kilometer zou penetreren.

De Israelische invasie van Libanon kan geen grond vinden op het internationale recht; het recht van zelfverdediging zoals omschreven in de VN Charters kan evenmin aangesproken worden omdat het doel van de invasie was bepaalde politieke en stragische doelen te behalen tegen een te hoge prijs was.

Welk doel Israel ook had in Lebanon, en of het nu gerechtvaardigd was of niet, het hoge aantal fataliteiten onder de burgerbevolking zijn niet goed te praten ten gevolge van onder andere de aanvallen op vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, scholen, Lebanese overheidskantoren en PLO-kantoren, culturele, religieuze en andere instellingen.

Zie ook Thomas Friedman; From Beirut to Jerusalem, Robert Frisk; Pity the nation, Jean Said Makdisi; Beirut Fragments en
Chris Giannou; Besieged; A Doctor In Lebanon

Shimon Peres: ‘’het is een zwarte dag in de geschiedenis van Israel, de betrokkenen bij deze slachtingen moeten verstoten worden, hoe kan Israel ooit van deze misdaden gezuiverd worden ?’’

Coolassprov MC
07-01-06, 12:22
Geplaatst door Duncan
Nog meer concrete slachtingen waarvoor Sharon verantwoordelijk is?

Het hele Libanon-avontuur was 1 grote slachting; 20.000 dode Arabieren; geen terroristen natuurlijk van de Abu Nidal-groep; bejaarden, vrouwen en kinderen.

20-jaar illegale Israelische bezetting van Libanon veroordeeld door iedereen ter wereld behalve Israel en de VS.


Geplaatst door Duncan
Om dit hard te maken moet je dus met onweerlegbare bewijzen komen.

We wachten nog op de jouwe...

freya
07-01-06, 12:29
Geplaatst door Duncan
Iemand die opdracht geeft tot het uitvoeren van oorlogsmisdaden of die zelf oorlogsmisdaden uitvoert. Als je kunt aantonen dat Sharon één van de twee heeft gedaan, dan zal ik toegeven dat hij een oorlogsmisdadiger is.


Qibya (dorp op de Westoever, oktober 1953)
Israëlische Ministerie van Defensie beval Unit 101 (o.l.v. Sharon ) om het dorp aan te vallen als vergelding voor het doden van 3 Joden binnen de Groene Lijn (bestandslijn), ondanks het feit dat “de moordenaars geen bekende of vermoedde binding hadden met Qibya” 3). Jordanië bood Israël aan te helpen bij het opsporen en aanhouden van de indringers, maar dit werd geweigerd. De Israëlische historicus Benny Morris haalt legerdocumenten aan waarin de raid beschreven werd als een “verborgen aansporing om een maximaal dodental te bereiken” 4).
VN waarnemers, kort na de aanval ter plaatse, verklaarden “Getuigen waren eensluidend in de beschrijving van hun ervaringen van een huiveringwekkende nacht, waarin soldaten in hun dorp rondgingen om gebouwen op te blazen, met automatische wapens door deuropeningen en ramen schoten en hand granaten naar binnen te gooiden” 5). De VN-Veiligheidsraad van 24-11-1953 veroordeelde de aktie, waarin 69 dorpelingen werden gedood en 40 huizen vernield, evenals een waterpompstation, politiebureau en telefoonkantoor.
Legerdokumenten beschrijven de raid als “een ambitieuze onderneming”. Unit 101 werd bekritiseerd, er kwam een einde aan zijn onafhankelijke status (de unit werd bij parachutisten ingedeeld), maar er werd geen gerechtelijke aktie ondernomen 6).

3 Chomsky “The fateful Triangle, 1983, pp. 383
4 Benny Morris “Righteous victims”, 2001 pp. 278
5 Casey Patric Reilly “From Qibya to Rafah: Sharon’s 50 year war
against the Palestinian people”, Arab Media Watch 16-10-2003
6 Encyclopedia The Free Dictionary, Qibya paragraph



Deel van Feitenoverzicht over Ariel Sharon van Jan van Elshout



Wil je nog meer?

freya
07-01-06, 12:31
Geplaatst door Duncan
Sorry, ik vind de regels die jij citeert vaag, weinig concreet en algemeen en in elk geval uit de tweede hand. Dan kun je nog beter het rapport van de Joodse commissie Kahane citeren. daar staat precies in waarvoor de Israëli's Sharon verantwoordelijk houden.

Ga jij nou maar opzoek naar jouw uitgebreide bronnen, want je hangt aan een zijden draadje :moe:

mark61
07-01-06, 12:39
Geplaatst door Duncan
De sleutel zit natuurlijk in je woorden 'willens en wetens'. Als dat waar is, heb ik er ook geen moeite mee om zo iemand een oorlogsmisdadiger te noemen.

Ja, dat was willens en wetens. Sharon werd 's nachts uit zijn bed gebeld door een Israëlische officier ter plekke met de mededeling dat de Falange op het punt stond de kampen binnen te trekken, en dat hij sterk de indruk had dat ze een slachting van plan waren. Of ie ze moest tegenhouden. Sharon gromde iets van 'bemoei je er niet mee' en ging weer slapen.

Het was al een dappere officier want verder durfde überhaupt niemand de baas uit zijn bed te bellen.

Weet jij dat allemaal niet? Doodgewone algemeen bekende info.

Coolassprov MC
07-01-06, 12:46
Geplaatst door Duncan
De sleutel zit natuurlijk in je woorden 'willens en wetens'. Als dat waar is, heb ik er ook geen moeite mee om zo iemand een oorlogsmisdadiger te noemen.

Iemand die een invasie, oorlog en een bezetting initieert van een soeverein land is een oorlogsmisdaad opzich en druist tegen ieder moraal en recht; maar jij vraagt je natuurlijk af of iemand dat ''willens en wetens'' doet.

Je verklaart jezelf heilig door delusief het principe te prediken van ''onschuldig tot bewezen schuld''; jouw hypocrisie toont zich echter snel genoeg omdat je dat principe niet toepast op de slachtoffers van deze beklaagde; daar accepteer per direct dat zijn slachtoffers geen slachtoffers zijn maar schuldigen waarvan hij rechter en beul is.


Geplaatst door Duncan



Geplaatst door Duncan
[B](...) Nadat de speciale eenheid het dorp had veroverd hebben de Israëli's het dorp vernietigd nadat ze de Palestijnse burgers hadden opgeroepen het dorp te verlaten, wat ze ook allemaal gedaan hebben. Daarbij zijn dus geen doden gevallen. Ik vind deze gewapende
aanval op dit dorp waar terroristen zich genesteld hadden dus geen oorlogsmisdaad.

Een dorp vernietigen; of er nu wel of geen doden bij vallen is een oorlogsmisdaad.

Wanneer kom je nou met je ‘onweerlegbare bronnen en definities’?

Onze bronnen heb je nu allemaal verworpen als larie; de hele wereld liegt behalve jij.

freya
07-01-06, 12:46
Geplaatst door Duncan
Sorry, dit is een verdraaiing van de feiten. Het dorp werd beheerst door Palestijnse militanten die een aantal Israëlische burgers hadden vermoord. Het speciale commando van Sharon heeft het dorp toen veroverd. De Palestijnse terroristen hebben zich gewapenderhand verzet en toen zijn er slachtoffers gevallen, ook onder de Palestijnse burgerbevolking die onder vuur kwam te liggen. Nadat de speciale eenheid het dorp had veroverd hebben de Israëli's het dorp vernietigd nadat ze de palestijnse burgers hadden opgeroepen het dorp te verlaten, wat ze ook allemaal gedaan hebben. Daarbij zijn dus geen doden gevallen. Ik vind deze gewapende aanval op dit dorp waar terroristen zich genesteld hadden dus geen oorlogsmisdaad.

En dat heb jij uit onafhankelijker bron dan VN raporten?

Kom maar op met die bron dan!


En we wachten ook nog op die andere :moe:
De klok tikt door ...........

Wide-O
07-01-06, 12:47
Heel vreemd: de bronnen die op internet beschikbaar zijn situeren Sharon op 16/9 respectievelijk in Beirut (bronnen die zijn schuld willen minimaliseren of hem vrijpleiten, Cobra e.d.) en de meer beschuldigende situeren 'm in Jeruzalem op een kabinetsmeeting.

:verward:

mark61
07-01-06, 12:47
At 23:30 hours, Mr. BenYishai called up the Defense Minister and told him that a story was circulating that the Phalangists were doing unacceptable things in the camps. To the Defense Minister's questions, Mr. Ben-Yishai replied that he had heard this story from people he knew who had heard about civilians being killed by the Phalangists. The Defense Minister did not react to these words (statement 10 by Mr. Ben-Yishai, and testimony by the Defense Minister, p. 298). According to the Defense Minister, what he heard from Mr. Ron Ben-Yishai was nothing new to him, since he had already heard earlier about killings from the Chief of Staff-, and he also knew that as a result of the report, entry by additional forces had been halted and an order had been given to the Phalangists to leave the camps (p. 298).

In concluding the description of the events of Thursday and Friday, it should be noted that no information on the reports which had arrived during those two days regarding the Phalangists' deeds, as these were detailed above, was given to the Prime Minister during those same two days. It should also be added that on Friday evening, there were several calls from U.S. representatives complaining about entry by Phalangist forces and about the consequences which might ensue, as well as about actions that had been taken in other parts of West Beirut. Foreign Ministry personnel handled these complaints, and a summary of them was also sent to the situation room at the Defense Ministry and was brought to the Defense Minister's attention at approximately 22:00 hours.

http://www.caabu.org/press/documents/kahan-commission-part3.html

Lees het voorafgaande aan deze quote ook nog even.

MaRiaH
07-01-06, 12:58
Geplaatst door freya
Ik beoordeel mensen op hun daden en weet wat Sharon gedaan heeft.
Ik heb het niet alleen over de politicus Sharon van de laatste jaren, maar vooral ook over de militair, die persoonlijk verantwoordelijk is voor honderden doden en daar nog trots op was ook.

En dan kom jij hier even fijntjes, met het moraliserende vingertje hoog geheven, vertellen dat zijn bedoelingen misschien wel goed waren.

Heeft iemand even een hele grote teil?!

Die man is een smerige oorlogsmisdadiger en hoort net als milosovic voor een tribunaal te komen. Straks ga je hier ook nog vertellen dat de bedoelingen van Stalin en Hitler mss ook wel goed waren, want dat waren ook maar mensen :kotsen:

Je hebt mijn boodschap niet begrepen..
maar zoals ik al zei.. ik heb geen idee hoe ik dat uit kan leggen..
je begrijpt het of je begrijpt het niet.

enne.. is dat vingertje van jou niet erg moraliserend??

ten slotte ben jij degene die komt vertellen welk oordeel anderen over hem moeten vellen..
Terwijl ik dat juist niet doe.. :rolleyes:

freya
07-01-06, 13:03
Geplaatst door Duncan
Omdat je zo aandringt:

Hier vind je een objectief verslag van de Qibya-gebeurtenis die in overeenstemming is met mijn weergave:

Qibya (http://en.wikipedia.org/wiki/Qibya_massacre)



Wat kan jij toch slecht lezen:


The U.N. observer who inspected the scene, Major General Vagn Bennike, chief of staff of the U.N. Truce Supervision Organization (which investigated the scene the next day) said: "one story was repeated time after time: the bullet splintered door, the body sprawled across the threshold, indicating that the inhabitants had been forced by heavy fire to stay inside until their homes were blown up over them ."

Coolassprov MC
07-01-06, 13:04
Geplaatst door Duncan
Ik heb een transcriptie van een BBC-uitzending. Is dat voldoende voor jou?

Je was dus al die tijd aan het blufpokeren en provoceren; als die uitzending van BBC's Panorama je enige 'onweerlegbare bron' was.

Dat neemt niet weg dat de BBC oorlogsmisdaden goedpraat in Falluja Irak:


The US has now admitted using white phosphorus as a weapon in Falluja last year, after earlier denying it ” the BBC reports (sic!) (1) The BBC – in its notorious role of advocate of “national interests” continues: “The substance can cause burning of the flesh but is not illegal and is not classified as a chemical weapon .” Burning of the flash!? Much Ado About Nothing, one would say! But let’s keep reading.
What about “but is not illegal and is not classified as a chemical weapon ”? In the same article (Hello!? It’s in the very same article! At the very bottom but still there!) one reads:

But Professor Paul Rodgers, of the University of Bradford's department of peace studies, said white phosphorus could be considered a chemical weapon if deliberately aimed at civilians.

He told PM: "It is not counted under the chemical weapons convention in its normal use but, although it is a matter of legal niceties, it probably does fall into the category of chemical weapons if it is used for this kind of purpose directly against people ."

The change of Professor Bradford’s word “people” into BBC word “civilian” is worth of notice.
But let’s keep reading:

The BBC must defend its role of national interests’ advocate. To the point to be ridiculous: Washington is not a signatory to an international treaty restricting the use of the substance against civilians.

What? Please, read it again: AGAINST CIVILIANS!!!
But let’s keep reading. (If you can…)
The BBC reports (sic!):

A Pentagon spokesman, Lt Col Barry Venable, confirmed to the BBC the US had used white phosphorus "as an incendiary weapon against enemy combatants " - though not against civilians, he said.
He said earlier denials had been based on "poor information ”
Poor information? Give me a break!

I imagine it’s the same “poor information ” that made Mr. Robert H Tuttle - US Ambassador to the UK - write to the Independent, protesting:

“US forces participating in Operation Iraqi Freedom continue to use appropriate lawful, conventional weapons against legitimate targets. US forces do not use napalm or white phosphorus as weapons .” (The Independent, 15 Nov. 2005)

PINOCCHIO! PINOCCHIO! PINOCCHIO! You should read what your employer writes, Mr. Ambassador!
But let’s keep reading.

The BBC reports (sic!):
San Diego journalist Darrin Mortenson, who was embedded with US marines during the assault on Falluja, told the BBC's Today radio programme he h ad seen white phosphorous used "as an incendiary weapon" against insurgents. However, he "never saw anybody intentionally use any weapon against civilians", he said.

Of course you didn’t see “anybody intentionally use any weapon against civilians " Mr Mortenson. Remember what you wrote back in April 2004?

They say they have never seen what they've hit, nor did they talk about it as they dusted off their breakfast and continued their hilarious routine of personal insults and name-calling.

So, if the marines using white phosphorous “have never seen what they've hit”, how could you Darrin?
But let’s keep reading.

Toward the end the BBC News website article reads:
Globalsecurity.org, a defence website, says: "Phosphorus burns on the skin are deep and painful... These weapons are particularly nasty because white phosphorus continues to burn until it disappears... it could burn right do wn to the bone."

Right! But remember what the BBC writes at the beginning of its article?
The substance can cause burning of the flesh but is not illegal and is not classified as a chemical weapon.
But let’s keep reading.

The BBC News reports (sic!):
A spokesman at the UK Ministry of Defence said the use of white phosphorus was permitted in battle in cases where there were no civilians near the target area.
Very generic statement that means nothing! Which kind of use? For which purpose?
No civilians? In a city? The world saw images of dead women, children and old people. No doubts there were civilians in Fallujah.
Now that the US Department of State was forced to admit the truth: The US DID use white phosphorous, the BBC sees the problem:
BBC defence correspondent Paul Wood says having to retract its denial is a public relations disaster for t he US.
This is the same Paul Wood who – as quoted by Helen Boaden, Director of BBC News - said:
"But I repeat the point made by my editors, over many weeks of total access to the military operation, at all levels, we did not see banned weapons being used, deployed, or even discussed. We cannot therefore report their use." (2)
Maybe the BBC “did not see banned weapons being used, deployed, or even discussed”, but last year lots of people DID see and DID report:
On November 10, 2004, the Washington Post reported:
Some artillery guns fired white phosphorous rounds that create a screen of fire that cannot be extinguished with water. Insurgents reported being attacked with a substance that melted their skin. (3)
On the same day, November 10, 2004, Islam OnLine reported:
FALLUJAH, November 10 (IslamOnline.net & News Agencies) - US troops are reportedly using chem ical weapons and poisonous gas in its large-scale offensive on the Iraqi resistance bastion of Fallujah, a grim reminder of Saddam Hussein’s alleged gassing of the Kurds in 1988.
The US occupation troops are gassing resistance fighters and confronting them with internationally-banned chemical weapons,” resistance sources told Al-Quds Press Wednesday, November 10. (4)
Dahr Jamail, one of the few real journalists who didn’t go to bed with the military, reported repeatedly and extensively on Fallujah:
The U.S. military has used poison gas and other non-conventional weapons against civilians in Fallujah, eyewitnesses report.”Poisonous gases have been used in Fallujah,” 35-year-old trader from Fallujah Abu Hammad told IPS. ”They used everything -- tanks, artillery, infantry, poison gas. Fallujah has been bombed to the ground.” (…) Macabre accounts of killing of civilians are emerging through the cordon U.S. forces are still maintaining around Fallujah. (…) ”Doctors in Fallujah are reporting to me that there are patients in the hospital there who were forced out by the Americans,” said Mehdi Abdulla, a 33-year-old ambulance driver at a hospital in Baghdad. ”Some doctors there told me they had a major operation going, but the soldiers took the doctors away and left the patient to die.” (…) Abu Hammad said he saw people attempt to swim across the Euphrates to escape the siege. ”The Americans shot them with rifles from the shore,” he said. ”Even if some of them were holding a white flag or white clothes over their heads to show they are not fighters, they were all shot..” Hammad said he had seen elderly women carrying white flags shot by U.S. soldiers. ”Even the wounded people were killed. The Americans made announcements for people to come to one mosque if they wanted to leave Fallujah, and even the people who went there carrying white flags were killed.” (5)
A camer aman with the Lebanese Broadcasting Corporation (LBC) who witnessed the first eight days of the fighting told of what he considered atrocities. Burhan Fasa’a has worked for LBC throughout the occupation of Iraq. “I entered Fallujah near the Julan Quarter, which is near the General Hospital,” he said during an interview in Baghdad, “There were American snipers on top of the hospital shooting everyone.” (…) “I saw at least 200 families who had their homes collapsed on their heads by American bombs,” Burhan said while looking at the ground, a long ash dangling from his cigarette, “Fallujans already needed everything; I mean they already had no food or medicine. I saw a huge number of people killed in the northern part of the city, and most of them were civilians.” (…) “I saw cluster bombs everywhere, and so many bodies that were burned, dead with no bullets in them. So they definitely used fire weapons, especially in Julan district. I watched American snipers shoot civilians so many times. I saw an American sniper in a minaret of a mosque shooting everyone that moved.” He also witnessed something which many refugees from Fallujah have reported. “I saw civilians trying to swim the Euphrates to escape, and they were all shot by American snipers on the other side of the river.” (6)
One has to ask: What was the BBC doing?
David Edwards and David Cromwell of Media Lens – an excellent watchdog “correcting for the distorted vision of the corporate media” – issued a series of alerts on this issue. (7) Media Lens challenged the BBC:
We at Media Lens do not know whether US forces have used banned weapons in their attack on Fallujah. However, it is remarkable that the BBC is, in effect, suppressing repeated and persistent reports of their alleged use. Even more depressing is the failure of the BBC to convey the sheer scale of the horror inflicted upon Iraqi civilians. (8)
To save its image - all they care about , apparently! - the BBC went public with an article on its website (9) where Director of News Helen Boaden quoted BBC correspondent Paul Wood:
"But I repeat the point made by my editors, over many weeks of total access to the military operation, at all levels, we did not see banned weapons being used, deployed, or even discussed. We cannot therefore report their use.
"Of course, we keep an open mind and will always investigate, and report, any hard evidence which comes to light."
Of course! When challenged by Media Lens, Director of News Helen Boaden showed all her fair play:

Dear David Cromwell
Thank you for your further email. However, I do not believe that further dialogue on this matter will serve a useful purpose.

Yours sincerely
Helen Boaden
Director, BBC News

Notes:
1 ) Iraq probes US phosphorus weapons, BBC News website http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4442156.stm
2) Did BBC ignore weapons claim?, NewsWatch, BBC News, 14 April 2005
http://news.bbc.co.uk/newswatch/ukf...600/4396641.stm
3) U.S. Forces Battle Into Heart of Fallujah, by Jackie Spinner, Karl Vick and Omar Fekeiki, Washington Post, November 10, 2004
http://www.washingtonpost.com/wp-dy...9-2004Nov9.html
4) US Troops Reportedly Gassing Fallujah, Islam OnLine, November 10, 2004
http://www.islamonline.org/English/...article05.shtml
5) 'Unusual Weapons' Used in Fallujah, by Dahr Jamail, November 26, 2004
http://www.dahrjamailiraq.com/hard_...news/000137.php
6) An Eyewitness Account of Fallujah, by Dahr Jamail, December 16, 2004
http://www.dahrjamailiraq.com/hard_.../2004_12_19.php
7) Among them, please read:
"NO GREAT WAY TO DIE” - BUT THE GENERALS LOVE NAPALM, 30 March 2005
http://www.medialens.org/alerts/05/..._way_to_die.php
RAPID RESPONSE MEDIA ALERT: DOUBT CAST ON BBC CLAIMS REGARDING FALLUJAH, 18 April 2005
http://www.medialens.org/alerts/05/...cast_on_bbc.php
BBC SILENT ON FALLUJAH, 17 May 2005
http://www.medialens.org/alerts/05/...on_fallujah.php
BBC STILL IGNORING EVIDENCE OF WAR CRIMES, 24 May 2005
http://www.medialens.org/alerts/05/...ng_evidence.php
8) "NO GREAT WAY TO DIE” - BUT THE GENERALS LOVE NAPALM, 30 March 2005</ div>
http://www.medialens.org/alerts/05/..._way_to_die.php
9) See Note 2
10) (Email, 21 March, 2005) Published in "NO GREAT WAY TO DIE” - BUT THE GENERALS LOVE NAPALM, 30 March 2005
http://www.medialens.org/alerts/05/..._way_to_die.php
(*) Gabriele Zamparini is an independent filmmaker and freelance writer living in London. He's the producer and director of the documentaries XXI CENTURY and The Peace! DVD and author of American Voices of Dissent (Paradigm Publishers). He can be reached at [email protected] - Find out more about him and his work at http://TheCatsDream.com

MaRiaH
07-01-06, 13:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien moet MariaH haar moralitisch lesje gaan geven aan die Palestijnse vrouw die levenslang invalide geraakt t.g.v. groepsverkrachtingen en -mishandelingen door soldaten;
waarvan twee generaties van haar familie moedwillig getuige van werden gemaakt; waarna ze twee generaties van haar familie voor haar ogen zag worden afgeslacht en zij voor dood werd achtergelaten.

En dus geeft je dat het recht een ander dood te wensen? een ander de hel toe te wensen? en vooral vreselijke pijnen voor hij sterft??
:duim:

lezen is erg moeilijk, ik weet het..

Ben jij ooit in de palestijnse gebieden geweest?
ik heb de ellende met eigen ogen gezien.. en nergens heb ik beweerd dat Palestijnen geen slachtoffer zijn..

Ik vind het misselijkmakend hoe jullie de zaken verdraaien.

Mijn reactie was een reactie op die primitieve doodverwensingen in dit topic.. maar ik ben blij dat Sharon niet meer terugkomt als premier of in de politiek in zijn algemeen...
ik wens hem alleen geen haat en pijn toe en ook geen hel..

wat een onzin zeg.. Dat betekent niet automatisch dat ik een voorstander ben van zijn politek.. integendeel zelfs!
die verdraaiingen van jullie zijn onder de gordel.

Coolassprov MC
07-01-06, 13:06
Geplaatst door MaRiaH
ik wens hem alleen geen haat en pijn toe en ook geen hel..

wat dan wel? het is te laat voor een bekering; vindt je ook niet?

mark61
07-01-06, 13:09
PANORAMA

"THE ACCUSED"
RECORDED FROM TRANSMISSION: BBC-1 DATE: 17:06:01


That sums it up quite nicely.

Behalve dan dat er niet wordt gepraat over het feit dat niemand in the line of command meteen Sharon durfde te bellen.

Er is NIEMAND berecht voor de slachting. Geen Israëli, geen Libanees.

freya
07-01-06, 13:10
Geplaatst door Duncan
If you want to comment on any of the issues raised in tonight's programme you can visit our website at
www.bbc.co.uk/panorama

Dat is alles?!

Een TV uitzending :rolleyes:

MaRiaH
07-01-06, 13:11
Geplaatst door Coolassprov MC
wat dan wel? het is te laat voor een bekering; vindt je ook niet?

Ik heb geen idee.. ik heb daar dus geen oordeel over..
dat laat ik aan Alah of aan zijn Jaweh over..

en DAT is nu precies wat ik bedoel. ;)

freya
07-01-06, 13:12
Geplaatst door Duncan
Lees het verhaal maar op de link die ik aangaf.

LEES DE QUOTE UIT DIE TEKST DIE IK GEPLAATST HEB!

Coolassprov MC
07-01-06, 13:13
Geplaatst door freya
Dat is alles?!

Een TV uitzending :rolleyes:

Ondertussen heeft de hele wereld uitgemaakt voor leugenaar; iedereen liegt behalve hij; hij verwerpt de academische bronnen en de oneidingide historische waarheden voor een bron die hij zelf niet kan vatten:

Een BBC-documentaire die ettelijke keren uitgezonden is en niets nieuws heeft gebracht.

mark61
07-01-06, 13:15
Geplaatst door freya
Dat is alles?!

Een TV uitzending :rolleyes:

Het is anders heel duidelijk. Ondanks de wollige en diplomatieke termen. Gek genoeg is Draper nog het explicietst.

De Kahane-commissie heeft zich in alle bochten gewrongen om er 'indirecte verantwoordelijkheid' van te maken en geeft als 'relativering' nog mee dat het niet inherent verkeerd was om de Falange in de kampen toe te laten.

Zo'n conclusie is te kwader trouw.

freya
07-01-06, 13:17
@ mariah:

Ik reageer op jouw bewering dan Sharon mss wel goede bedoelingen heeft gehad met wat hij deed.

Dat vind ik in deze discussie, op dit forum, in feite een provocatie.

Iig maak je mij en veel anderen woedend met zo'n domme opmerking.
Het is een trap op mijn ziel, om zoiets te moeten lezen.

mark61
07-01-06, 13:19
Sharon heeft nooit met niemand goede bedoelingen gehad, behalve Israëlische joden.

Hij had berecht moeten worden.

Maar dansen op een warm lijk vind ik onsmakelijk. Dat maakt jezelf geen haar beter.

Coolassprov MC
07-01-06, 13:20
Geplaatst door MaRiaH
Ik heb geen idee.. ik heb daar dus geen oordeel over..
dat laat ik aan Alah of aan zijn Jaweh over..

en DAT is nu precies wat ik bedoel. ;)

Jij bent zo ruim van geest en van hart; jij bent zo verlicht; ga nu maar weer koken!

mark61
07-01-06, 13:24
Geplaatst door Duncan
Ik vind dat deze uitzending een goed beeld geeft en dat ook duidelijk wordt dat Sharon wel degelijk een verantwoordelijkheid draagt. Maar dat hij een oorlogsmisdadiger is, dat is volgens mij niet aan te tonen.

Niemand op dit forum weet wat de juridische definitie van een oorlogsmisdadiger is. Mill misschien. Ws. is louter het feit van een aanvals/invasieoorlog geen oorlogsmisdaad, maar alleen omdat het onder de categorie 'internationaal staatsrecht' valt.

In mijn niet-juridische opinie komt het willens en wetens inschakelen van de Falange en hen toelaten in de kampen heel dichtbij.


Ik kan nu nog wel het rapport van de commissie Kahane plaatsen maar dat kun je zelf ook wel opzoeken.

De Kahanecommissie vond het op zich geen slecht idee om de Falange in de kampen toe te laten. Dat is natuurlijk bespottelijk. En constitueert eigenlijk nog een oorlogsmisdaad after the facts. Maar dan nationwide gelegitimeerd.


In elk geval heb ik een bron voor mijn bewering geplaatst. Als deze bron voor jou niet voldoende is dan moet je maar doen wat je niet laten kunt...

Deze bron geeft voor mij zonneklaar de 'criminal responsibility' van Sharon aan. Losse, vage termen als 'oorlogsmisdadiger' interesseren mij niet zo.

Coolassprov MC
07-01-06, 13:26
Geplaatst door Duncan
Ik vind dat deze uitzending een goed beeld geeft en dat ook duidelijk wordt dat Sharon wel degelijk een verantwoordelijkheid draagt. Maar dat hij een oorlogsmisdadiger is, dat is volgens mij niet aan te tonen.

Die enige die gerechtigd om hem te veroordelen was de internationale rechter die hij keer op keer ontweek.


Geplaatst door Coolassprov MC
Iemand die een invasie, oorlog en een bezetting initieert van een soeverein land is een oorlogsmisdaad opzich en druist tegen ieder moraal en recht; maar jij vraagt je natuurlijk af of iemand dat ''willens en wetens'' doet.

Je verklaart jezelf heilig door delusief het principe te prediken van ''onschuldig tot bewezen schuld''; jouw hypocrisie toont zich echter snel genoeg omdat je dat principe niet toepast op de slachtoffers van deze beklaagde; daar accepteer per direct dat zijn slachtoffers geen slachtoffers zijn maar schuldigen waarvan hij rechter en beul is.

Een dorp vernietigen; of er nu wel of geen doden bij vallen is een oorlogsmisdaad.

Wanneer kom je nou met je ‘onweerlegbare bronnen en definities’?

Onze bronnen heb je nu allemaal verworpen als larie; de hele wereld liegt behalve jij.


Geplaatst door Duncan
Ik kan nu nog wel het rapport van de commissie Kahane plaatsen maar dat kun je zelf ook wel opzoeken.

Die BBC-documentaire en z'n volgende commentaar door de makers ervan heb ik reeds jaren in eigen bezit; het rapport van de commissie Kahane zal me verder een modervette worst wezen.


Geplaatst door Duncan
In elk geval heb ik een bron voor mijn bewering geplaatst. Als deze bron voor jou niet voldoende is dan moet je maar doen wat je niet laten kunt...

''Een bron'' die geen bron is maar een interpretatie van bronnen; dat heet journalististiek.

''Een'' bron die minder zwaar weegt dan de bronnen die door anderen geplaatst zijn.

MaRiaH
07-01-06, 13:31
Geplaatst door freya
@ mariah:

Ik reageer op jouw bewering dan Sharon mss wel goede bedoelingen heeft gehad met wat hij deed.

Dat vind ik in deze discussie, op dit forum, in feite een provocatie.

Iig maak je mij en veel anderen woedend met zo'n domme opmerking.
Het is een trap op mijn ziel, om zoiets te moeten lezen.

"Ik reageer op jouw bewering dan Sharon mss wel goede bedoelingen heeft gehad met wat hij deed."
Dat heb ik niet beweerd.. ik ben een absolute tegenstander van Sharon.

het gaat erom dat mensen soms met beste bedoelingen handelen en anderen daarmee kunnen kwetsen.
In de ogen van veel Israeli was hij een sterke man die hun belangen behartigde..

Dat hij daarmee anderen ernstig tekort deed heb ik niet ontkend.

Maar wie beoordeeld wat goed en fout is? Dat is afhankelijk van wie je daarover raadpleegt.

Zoals ik al zei is die post als tegenhanger bedoeld voor dood en pijn verwensingen als straf voor de gevolgen van zjn handelen.
Ik zou dat niemand toe durven wensen.

Je moet een onderscheid maken tussen :

DAt Ik vind dat hij met de beste bedoelingen heeft gehandeld.. (want dat VIND ik DUS NIET)
en vanuit de optiek van Sharon en veel Israeli: die vinden dat waarschijnlijk wel.

En laat Jaweh of Allah nu maar uit maken wat de waarheid is.

Zo gezegd, kan dit jou en anderen toch niet kwetsen?
Dat was geenzins de bedoeling, sterker nog, mijn bedoeling was de reacties - die ik straks niet in de krant wil zien als common gedachte van moslims - te nuanceren.

Met de beste bedoelingen dus.. :engel:

MaRiaH
07-01-06, 13:34
Geplaatst door mark61
Sharon heeft nooit met niemand goede bedoelingen gehad, behalve Israëlische joden.

Hij had berecht moeten worden.

Maar dansen op een warm lijk vind ik onsmakelijk. Dat maakt jezelf geen haar beter.

Nah precies.. dat bedoel ik dus!
dit is kort en krachtig wat ik bedoel..dank voor de samenvatting.
:)

MaRiaH
07-01-06, 13:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij bent zo ruim van geest en van hart; jij bent zo verlicht; ga nu maar weer koken!

Is dit de ware aard van je man-zijn? :haha:

over intenties gesproken ...

mark61
07-01-06, 13:39
Geplaatst door MaRiaH
Nah precies.. dat bedoel ik dus!
dit is kort en krachtig wat ik bedoel..dank voor de samenvatting.
:)

Zeg dat dan en maak de mensen niet nerveus.

Juliette
07-01-06, 13:41
Geplaatst door AbuBilal
Gutgutgut. Knoop het volgende goed in oren . Islam is vrede voor diegene die vrede willen. Maar voor de vijanden van Islam is de Islam genadeloos. Wanneer je er van uitgaat dat massamoordenaars de doodstraf verdienen dan hoef je toch geen rechter te zijn om tot dit oordeel te komen. Moeten bij nu massamoordenaar Sharon nu hij aan het doodbloeden is medelijden met hem hebben ?

Dus al diegenen die Sharon nu een pijnlijke dood toewensen willen geen vrede?

MaRiaH
07-01-06, 13:43
Geplaatst door mark61
Zeg dat dan en maak de mensen niet nerveus.

Ik zei dat ook..
Ik veroordeel alleen geen "warme lijken"
wel op hun politieke verantwoordelijk, niet op hun mens-zijn..

eh, begreep jij dan wat ik bedoelde? of was ik nu echt zo onduidelijk.. :schok:

Juliette
07-01-06, 13:50
Geplaatst door Coolassprov MC
wat dan wel? het is te laat voor een bekering; vindt je ook niet?

Niet aan ons om daarover te oordelen dacht ik.

MaRiaH
07-01-06, 13:50
Geplaatst door Juliette
Dus al diegenen die Sharon nu een pijnlijke dood toewensen willen geen vrede?

Dat zou ik ook wel eens willen weten..
De haat reikt verder dan Sharon.. dat is redelijk verontrustend.
Het punt is dat zij - door hun houding - net zo goed de vrede in de weg staan.

Geen enkel conflict in de wereld kent diepere tegenstellingen dan het MO conflict.. tis triest.. :jammer:

Ik heb altijd het "je staat erbij en keek erna-gevoel"
Daar in de regio veel gepraat met mensen.. ik voelde me altijd machteloos.. Vrede ontstaat niet door partij te kiezen voor de een of de ander.. Toch is er hoop, want er gebeurt veel bij de mensen..
meningen veranderen.. haat wordt soms gekeerd door de ontdekking dat "ze"niet allemaal zo zijn.. etc.

Kan er een boek over schrijven.. wie weet.. :rotpc:

Juliette
07-01-06, 13:53
Geplaatst door mark61
Zeg dat dan en maak de mensen niet nerveus.

Lange teentjes hier. Zeg dat je die reacties nav Sharons bijna dood onsmakelijk en primitief vind en de volgende stap is dat je mee z'n misdaden in Sabra en Chatila goedkeurde. :moe:

Hawa
07-01-06, 14:13
Ja Sharon blijft nu eeuwig ongesteld. Euthanasie mag daar niet,dus ligt deze Opa nog wel even op zijn sterfbed.
Sharon verorberde vele honderden kiloos schoarma,falafal en pizas.
En denk maar niet als Sharon dood gaat dat ik hem zal missen.
In Belgie,nog niet zolang geleden wilden zij Sharon voor een oorlogsdribunaal berechten. Dit is volgens mij zo snel mogelijk iin de doofpot gestopt.
De beweringen dat Sharon,Israel naar vrede heeft gebracht,kan voor mij naar het rijk der fabelen.
Iets onrechtmatig bezetten en dan als vredesridder in het vaandel.
Kijk. De Palestijnse aarbeien liggen aan de grens te rotten. Als rot aan de grens.
Als je ziek wordt netzoals b.v. Sharon,ben je allang der dode opgeschreven.
En die muur!!
Kijk naar de jeugd van beide kanten,die praatten met elkaar. Over vrede en samen opbouwen.
Dat kan je van de politiek helemaal niet zeggen. De Israelische politiek gaat gewoon maar door met hun gekissebis en zielige vertoon.
In Palestina zijn er straks verkiezingen,Hamas hoort daar ook bij.
Is de enigste partij die niet corrupt is.
Dat dit nog bestaat in deze tijden,een land bezetten,overal een vinger in de pap willen hebben. De Israelische politiek is schaamteloos! En daar heeft Sharon voor altijd schuld aan. Bloedhanden!! :fplet:

Victory
07-01-06, 15:37
Sharon was dead on Friday evening

Tehran, Jan 7 - Lebanese Al-Menar daily Saturday quoted Hadassah hospital sources in the East al-Qods that the Zionist regime's Prime Minister Ariel Sharon was already dead on Friday evening.

According to QODSNA, the sources added that his doctor had notified Israeli officials of the death, but called on Hadassah spokesmen to tight their lips over that.

The called-for delay arises from security reasons. Zionist regime's senior oifficials are mulling the situation and some are preparing for Sharon's funeral ceremonies. The Israeli security bodies are on high alert.

Radios across the Zionist-settled areas of the occupeid Palestine are beaming Solemn music as Israelis are awaiting to hear his virtual death report.

Coolassprov MC
07-01-06, 17:50
Geplaatst door MaRiaH
Puzzelaars, de wereld vraagt nog om een oplossing! © Loesje

Ironisch dat iemand die zo'n motto voert, precies dat tegengestelde doet; een puzzel creeeren uit niets.

Coolassprov MC
07-01-06, 17:53
Geplaatst door Duncan
Maar dat hij een oorlogsmisdadiger is, dat is volgens mij niet aan te tonen.

Je bent tot nu toe mijn grootste tijdverspilling op deze fora.

mark61
07-01-06, 18:11
Geplaatst door MaRiaH
Ik zei dat ook..
Ik veroordeel alleen geen "warme lijken"
wel op hun politieke verantwoordelijk, niet op hun mens-zijn..

eh, begreep jij dan wat ik bedoelde? of was ik nu echt zo onduidelijk.. :schok:

Ik had wel het vermoeden dat je dat bedoelde maar ik vond dat je het erg onduidelijk formuleerde. :rolleyes:

Mr. Bad boy
07-01-06, 20:33
Op het onderwerp dat met Sharon niet goed gaat met zijn gezondheid, wil ik toch even graag iets schrijven daarover.

Het gaat op dit moment niet goed tussen de Palestijnen en de Israeliers. Er vinden nog steeds veelvuldig aanslagen plaats aan beiden zijden. Om deze aanslagen eens te laten stoppen, vind ik dat er nieuwe leiders in dat land moeten komen. Zowel aan de kant van de Palestijnen als aan die van Israeliers.

De Palestijnen hebben kort geleden een nieuwe leider gevonden , namelijk Abbas. En deze is een goeie voorstander van dat er een oplossing gezocht moet worden naar het probleem over de bezette gebieden. Ik denk dat we ook eens mogen juichen dat door de beroerte van Sharon een nieuwe leider zal komen die wel naar een echte oplossing zoekt. Want we weten ook dat Sharon geen lieverdje is en veel bloed aan zijn handen heeft zitten. Ik vind daarom dat de Joodse bevolking eens naar een leider moeten zoeken die streeft naar vrede in het land!

Al Sawt
08-01-06, 01:36
Geplaatst door Juliette
Gutgutgut. Wat een zielige gefrustreerde reacties hier. Kleine godjes in het diepst van hun gedachten. Wie zei er weer dat islam vrede was?
Jouw reactie is om te kotsen!
Want waarom refereer je de reacties naar Islam? Of zie je dat Moslims alleen vanuit hun geloof redenen en daden uitvoeren en nooit vanuit andere gronden?


Als god bestaat zal die wel over Sharon oordelen. Dat hoeft niemand anders hier te doen. Kortom laten we rechtbanken afschaffen en Hitler rehabiliteren. Want alleen god kan over hem oordelen. Bedoel je dat, Juliette?

Al Sawt
08-01-06, 01:39
Geplaatst door Wide-O
Ik mis eigenlijk nog wel het gerucht dat ie AIDS zou hebben :zegniets: En zijn vermeende corruptie.

Maar kennelijk hebben ze de corruptie van Sharon naar achtergrond verbannen, omdat ze het druk hebben met corruptie van tegenpartij.

Al Sawt
08-01-06, 01:43
Geplaatst door freya
Heb jij wel eens van Sabra en Shatila gehoord?

En laten we het maar niet hebben over zijn rol in unit 101.
Google eens op El Bureigh en Qibya


En dat nog eens zachtjes overgedaan in 1971
Google maar op Beachcamp.


:moe:

beste bedoelingen :kotsen: Het is om te kotsen hoe sommige prikkers een oorlogsmisdadiger als Sharon zitten te presenteren als een sympathieke man.

@Mariah,


Alle Duitse oorlogsmisdadigers waren sympathieke mensen en misschien hebben ze ook uit beste bedoelingen gehandelt.

Ben je daar mee eens?

Hawa
08-01-06, 10:41
De operatie is geslaagd en die lieve oude opa komt weer bij kennis.
Sharon is een oorlogmisdadiger,gisteren nog toevallig gekeken op canvas. Ik zag de lijken in de straten liggen van Shaba en Chatilla.
De Israeliers gingen hierdoor de straat op en wilden dat Sharon op ging stappen. Deze demonstratie was de grootste iin de Israelische geschiedenis.
Sharon is een agressor, de grootse manipulator aller tijden.
Sharon heeft 70.000 Palestijnen uit Gaza gegooid. De putten gedemd.Hij heeft de meestafschuwelijke dingen gedaan,daarom wilden ze Sharon berechten via Europa tribunaal.
Maar toen hij in 2003 weer aan de macht kwam,moest hij de koers volgen van Bush. Bush wil vrede in Palestina.
Kijk, overal hebben ze hier een bedoeling bij. Het is gewoon walgelijk allemaal,en nu komt hij weer bij,naar die zware operaties.
Ik heb geen medelijden met die man. Omdat deze oude opa ook geen medelijden toont met wie dan ook.
En nog even dit,die oude man, heeft een hekel aan arabieren,dat zijn jullie zeker vergeten,die hem op voetstuk plaatsen.
Hij kan zo manipuleren dat we gaan denken dat deze agressor een vredesstichter is. Nou mooi niet. Hij hoort ook thuis bij de oorlogmisdadigers aller tijden. Als Israel de grensen opengooit,haar muur afbreekt,en hun eigen kindsoldaten naar huis stuurt dan ga ik feesten,dan is het pas vrede!! :fparty:

Syo
08-01-06, 11:57
Geplaatst door Hawa
Als Israel de grensen opengooit,haar muur afbreekt,en hun eigen kindsoldaten naar huis stuurt dan ga ik feesten,dan is het pas vrede!! :fparty:

Maar natuurlijk.

Israël haar acties in Palestijnse gebieden is uiteraard het enige wat vrede in de weg staat, en wanneer zij stoppen met deze acties zullen we één groot feest kunnen houden in het Midden-Oosten.

Misschien dat het dan wel net zo gezellig wordt als in de Gazastrook.

Juliette
08-01-06, 12:39
Geplaatst door Al Sawt
Jouw reactie is om te kotsen!
Want waarom refereer je de reacties naar Islam? Of zie je dat Moslims alleen vanuit hun geloof redenen en daden uitvoeren en nooit vanuit andere gronden?



Ik verwees naar het primitieve enthousiasme waarmee sommigen dit nieuws onthaalden. Genre omgekeerd begraven zodat ie nog als fietsenstalling gebruikt kan worden en de welgemeende wensen op een lange en pijnlijke dood. Veelal van moslims op dit PB.

Juliette
08-01-06, 12:47
Geplaatst door Al Sawt
Het is om te kotsen hoe sommige prikkers een oorlogsmisdadiger als Sharon zitten te presenteren als een sympathieke man.



Niemand heeft Sharon z'n daden hier goedgekeurd dacht ik.

En aanhalen dat iemand ook een mens is is niet hetzelfde als z'n daden goedkeuren.

MaRiaH
08-01-06, 14:06
Geplaatst door Al Sawt
Het is om te kotsen hoe sommige prikkers een oorlogsmisdadiger als Sharon zitten te presenteren als een sympathieke man.

@Mariah,


Alle Duitse oorlogsmisdadigers waren sympathieke mensen en misschien hebben ze ook uit beste bedoelingen gehandelt.

Ben je daar mee eens?

Duitse oorlogsmisdadigers zijn al BEoordeeld door God. Iedereen komt aan de beurt. Denk je nu echt dat ik op deze onzin in ga??

Niemand heeft Sharon sympathiek genoemd.
Een mens heeft meerdere kanten en het is niet aan ons daarover te oordelen, dat kunnen we niet.

Iemand dood wensen is primitief en getuigd niet van beschaving. En als een ander dat niet doet (dat dood wensen) dan zijn zij ineens de tegenstander? Hoe simplistisch...

Als jouw beschaving niet verder reikt dan dansen op een warm lijk, dan ben je een 'echte aanwinst' voor het oplossen van het MO-conflict.

Ga zo door! Want het is precies die houding, die het conflict bij beiden zijden in stand houdt.. :jammer:

freya
08-01-06, 14:18
Geplaatst door MaRiaH
Duitse oorlogsmisdadigers zijn al BEoordeeld door God. Iedereen komt aan de beurt. Denk je nu echt dat ik op deze onzin in ga??

Niemand heeft Sharon sympathiek genoemd.
Een mens heeft meerdere kanten en het is niet aan ons daarover te oordelen, dat kunnen we niet.

Iemand dood wensen is primitief en getuigd niet van beschaving. En als een ander dat niet doet (dat dood wensen) dan zijn zij ineens de tegenstander? Hoe simplistisch...

Als jouw beschaving niet verder reikt dan dansen op een warm lijk, dan ben je een 'echte aanwinst' voor het oplossen van het MO-conflict.

Ga zo door! Want het is precies die houding, die het conflict bij beiden zijden in stand houdt.. :jammer:

Nee iemand heeft alleen maar gezegd dat Sharon vast wel goede bedoelingen gehad zal hebben :rolleyes:

En nu zijn we allemaal primitief en onbeschaafd, behalve de goede Mariah, die boven elke menselijke emotie verheven is :rolleyes:

:zwaai:

ronald
08-01-06, 14:35
Geplaatst door freya
Nee iemand heeft alleen maar gezegd dat Sharon vast wel goede bedoelingen gehad zal hebben :rolleyes:

En nu zijn we allemaal primitief en onbeschaafd, behalve de goede Mariah, die boven elke menselijke emotie verheven is :rolleyes:

:zwaai:

Wat is dit nou voor een reactie?
Heb jij je wel eens geinteresseerd in het gevoel of lot van de Israeliers? Heb jij wel eens nagegaan wat Sharons bedoelingen als generaal waren (behalve je uitgereten opinie over Shabra en Shatilie?). Jouw in deze een-zijdige mening straalt zeker ook niet veel goed uit.

MaRiaH
08-01-06, 14:35
Geplaatst door freya
Nee iemand heeft alleen maar gezegd dat Sharon vast wel goede bedoelingen gehad zal hebben :rolleyes:

En nu zijn we allemaal primitief en onbeschaafd, behalve de goede Mariah, die boven elke menselijke emotie verheven is :rolleyes:

:zwaai:

Ik word er op zijn zachtst gezegd nogal moe van dat je steeds weer beweert dat ik heb gezegd dat IK VIND hij goede bedoelingen had.. (dat vind ik dus NIET)
En ik vind het walgelijk dat jij suggereert dat ik Shabra en Shatilie dus goedkeur, etc. etc.

Ik heb gezegd: je weet niet wat deze man voor intenties had.. en voor de Israeli heeft hij met beste bedoelingen gehandeld.
Wie beoordeeld wat goed of slecht is.. ? Als God een jood is komt hij misschien wel in de hemel.. weet jij veel.
(of wordt dit nu: MaRiaH heeft gezegd dat Sharon in de Hemel komt?snap je wat ik bedoel?)

Ik ga gewoon niet op de stoel van Allah zitten, that's it.

Daarbij heb ik ook gezegd dat ik een fel tegenstander ben van Sharon zijn politiek en dat ik over zijn mens-zijn geen oordeel durf te hebben.

Daar lees je voor het gemak overheen en je gaat gewoon door.
:moe:

Waarom zou jij mij- een voorvechter van een zelfstandige Palestijnse staat- en ik kom daar ook regelmatig - tot een liefhebber van Sharon politiek willen maken? Alleen omdat ik hem niet dood wens en geen pijn toe wens?
Omdat ik vind dat alle mensen als mens behandeld dienen te worden?
Ben jij voor de doodstraf? ik niet.

Ik had liever Sharon voor een oorlogstribunaal gezien dan wegkwijnend in een rolstoel. Dat gun ik niemand.

mark61
08-01-06, 14:48
Geplaatst door Al Sawt
Jouw reactie is om te kotsen!
Want waarom refereer je de reacties naar Islam? Of zie je dat Moslims alleen vanuit hun geloof redenen en daden uitvoeren en nooit vanuit andere gronden?

Eh, Juliette verwijst naar een post hier waarin een moslim (naar ik aanneem) met de islam komt aandragen als godsdienst van vrede, tenzij. That's all. Ff teruglezen graag. Halverwege een topic binnenvallen leidt altijd tot misverstanden. Context en zo.


Kortom laten we rechtbanken afschaffen en Hitler rehabiliteren. Want alleen god kan over hem oordelen. Bedoel je dat, Juliette?

Het zijn altijd gelovigen die komen aandragen met God's oordeel. In feite uit machteloosheid wanneer boeven niet hier op aarde worden gestraft. Al kennen alle gelovigen ook aardse rechtspraak. Maar die faalt nog al s.

mark61
08-01-06, 14:51
Geplaatst door ronald
Wat is dit nou voor een reactie?
Heb jij je wel eens geinteresseerd in het gevoel of lot van de Israeliers?


Na, dat doen 99% van de wereldstaatslieden en de media al. Het gevoel is hysterisch en hun lot, dat hakken ze voor zichzelf uit.


Heb jij wel eens nagegaan wat Sharons bedoelingen als generaal waren (behalve je uitgereten opinie over Shabra en Shatilie?).

Ik denk het wel. Het Palestijnse ongedierte op elke mogelijke manier bestrijden, slechts begrensd door al te grote binnenlandse en Amerikaanse verontwaardiging. Vagelijk.


Jouw in deze een-zijdige mening straalt zeker ook niet veel goed uit.

Nee, de jouwe is er een van helderheid en goedertierenheid.

mark61
08-01-06, 14:53
Geplaatst door MaRiaH
Als jouw beschaving niet verder reikt dan dansen op een warm lijk, dan ben je een 'echte aanwinst' voor het oplossen van het MO-conflict.

Ik vond m zelf ook wel aardig gevonden. :hihi: Waar ik ze soms vandaan haal ben ik zelf ook wel verbaasd over.


Ga zo door! Want het is precies die houding, die het conflict bij beiden zijden in stand houdt.. :jammer:

Jah, ik vrees dat die houding niet veel bijdraagt aan een constructieve toekomst. Maar het is het voorspelbare gevolg van Israëls gedrag. Even in het algemeen.

mark61
08-01-06, 14:58
Geplaatst door MaRiaH
Ik heb gezegd: je weet niet wat deze man voor intenties had.. en voor de Israeli heeft hij met beste bedoelingen gehandeld.
Wie beoordeeld wat goed of slecht is.. ?

Het lijkt me niet moeilijk vast te stellen wat iemand's intenties waren na een actief bestaan van 77 jaar, MaRiaH.

Wij kunnen heel goed beoordelen wat goed of slecht is. Voor mijn gevoel bestaat bijv. hier op het prikbord een heel duidelijk algemeen gevoel van wat rechtvaardig is. Daarna verschillen mensen van mening over hoe die rechtvaardigheid uit te voeren; dat kan. En er zijn wat die-hards die hardnekkig de waarheid willen ontkennen. Maar wat rechtvaardig en goed is staat op zich niet ter discussie.

Na alle gekrakeel blijkt meestal dat alle mensen van alle culturen en godsdiensten zo'n beetje hetzelfde idee van rechtvaardigheid & goedheid hebben, give or take prioriteitsverschuivingen.


Ik had liever Sharon voor een oorlogstribunaal gezien dan wegkwijnend in een rolstoel. Dat gun ik niemand.

Waar het om gaat is dat als je een beroep doet op goedheid & rechtvaardigheid, op moraal kortom, die moraal zich ook moet uitstrekken tot je vijanden, anders is ie niets waard, en belooft ook niet veel goeds voor je toekomstige gedrag.

Je bent toch wel een beetje verward dan wel verwarrend. :)

MaRiaH
08-01-06, 15:05
Geplaatst door mark61
Ik vond m zelf ook wel aardig gevonden. :hihi: Waar ik ze soms vandaan haal ben ik zelf ook wel verbaasd over.

thnx, ik maak er graag gebruik van. :)



Jah, ik vrees dat die houding niet veel bijdraagt aan een constructieve toekomst. Maar het is het voorspelbare gevolg van Israëls gedrag. Even in het algemeen.

Zeker. Maar door debat op fora als deze kan men samen misschien een bijdrage leveren aan contructievere houding. Dat hoop ik althans.

MaRiaH
08-01-06, 15:12
Geplaatst door mark61
Het lijkt me niet moeilijk vast te stellen wat iemand's intenties waren na een actief bestaan van 77 jaar, MaRiaH.

Wij kunnen heel goed beoordelen wat goed of slecht is. Voor mijn gevoel bestaat bijv. hier op het prikbord een heel duidelijk algemeen gevoel van wat rechtvaardig is. Daarna verschillen mensen van mening over hoe die rechtvaardigheid uit te voeren; dat kan. En er zijn wat die-hards die hardnekkig de waarheid willen ontkennen. Maar wat rechtvaardig en goed is staat op zich niet ter discussie.

Na alle gekrakeel blijkt meestal dat alle mensen van alle culturen en godsdiensten zo'n beetje hetzelfde idee van rechtvaardigheid & goedheid hebben, give or take prioriteitsverschuivingen.

Ja mee eens, al wil ik van intenties dan 'politieke intenties' maken. Wij kunnen allemaal heel goed beoordelen op wat wij zien en weten over iemand.

Ik heb ook niet beweerd dat niemand een mening mag of kan hebben over Sharon, die heb ik zelf ook.

Persoonlijk vind ik wel dat ik zijn mens-zijn niet kan beoordelen.
k ken hem tenslotte niet.

Was dit een joods forum geweest. had je destijds dezelfde discussie kunnen hebben over de destijds stervende Arafat. Dan had ik precies hetzelfde gezegd. het is omkeerbaar.



Waar het om gaat is dat als je een beroep doet op goedheid & rechtvaardigheid, op moraal kortom, die moraal zich ook moet uitstrekken tot je vijanden, anders is ie niets waard, en belooft ook niet veel goeds voor je toekomstige gedrag.]

Maar dat is toch precies wat ik zeg.. dat je die moraal ook op je vijanden moet toepassen. volgens mij vat je me nu weer perfect samen. Of begrijp ik jou nu niet?


Je bent toch wel een beetje verward dan wel verwarrend. :)

Dat zou maar zo kunnen. Tis niet altijd makkelijk om wat voor jezelf crystal clear is aan anderen over te brengen. Dat blijkt wel. :haha:

mark61
08-01-06, 15:27
Geplaatst door MaRiaH
Persoonlijk vind ik wel dat ik zijn mens-zijn niet kan beoordelen.
k ken hem tenslotte niet.

Nah, dat vind ik dus wel. En tis bar. Het enige is dat je moraal universeel moet zijn, en zich dus moet uitstrekken tot de hele mensheid.

mark61
08-01-06, 15:29
Geplaatst door MaRiaH
Zeker. Maar door debat op fora als deze kan men samen misschien een bijdrage leveren aan contructievere houding. Dat hoop ik althans.

Mwah, dat heeft vooralsnog geen enkele invloed op alleen al de politiek van NL op dit vlak. Zal nog wel een generatie duren voor de Europeanen hun schuldgevoel niet meer hun kijk op de realiteit zullen laten vertroebelen.

MaRiaH
08-01-06, 15:29
Geplaatst door mark61
Nah, dat vind ik dus wel. En tis bar. Het enige is dat je moraal universeel moet zijn, en zich dus moet uitstrekken tot de hele mensheid.

Das een zware opgaaf.. :hihi:

MaRiaH
08-01-06, 15:31
Geplaatst door mark61
Mwah, dat heeft vooralsnog geen enkele invloed op alleen al de politiek van NL op dit vlak. Zal nog wel een generatie duren voor de Europeanen hun schuldgevoel niet meer hun kijk op de realiteit zullen laten vertroebelen.

Je moet ergens beginnen. :fplet: :knipoog:

mark61
08-01-06, 17:16
ff updaten

Sunday, 8 January 2006, 12:43 GMT

Israeli PM to be woken from coma

Doctors treating Israeli Prime Minister Ariel Sharon will begin bringing him out of a coma on Monday, officials say.
Hadassah Hospital director Shlomo Mor-Yosef said a brain scan on Sunday showed a slight improvement in Mr Sharon's condition.

Dr Mor-Yosef said Mr Sharon remained "critical but stable" following a massive stroke on Wednesday.

Meanwhile, Israel's acting Prime Minister Ehud Olmert has held his first full cabinet meeting.

Dr Mor-Yosef told reporters the scan showed an improvement in the condition of Mr Sharon's brain, which was drained of excess fluid in an operation on Saturday.

He said the 77-year-old prime minister's blood pressure and pulse were within the normal range and he did not have a fever.

Dr Mor-Yosef said specialists will begin reducing the dosage of Mr Sharon's anaesthetic, which has kept him in a coma since Wednesday to allow him to rest and heal, on Monday.

Doctors will then be able to test the prime minister for brain damage and assess his chances for a meaningful recovery.

...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4591792.stm

Volgens al-Arabiyya en Lennart istie al bijna een week dood. Dead man walking. The return of the zombie.

Wat staat dat toch stom, dat voorbarige sensatiebeluste complottheoriegedoe.

Wide-O
08-01-06, 17:33
Geplaatst door mark61
Wat staat dat toch stom, dat voorbarige sensatiebeluste complottheoriegedoe.

En toch heppie AIDS :ego:

Ach, maakt het zowiezo iets uit of ie nog "ugge ugge" zal kunnen zeggen danwel of hij het niet overleeft ?

De politieke situatie verandert daar niet echt door.

In de eerste plaats blijft het verwonderlijk dat zo'n man zo veel aanhang kan hebben, tot op vandaag.

Misschien doe ik hem te kort als ik hem eerder zie als een soort Mladiç/Karadziç met ver strekkende politieke carrière-uitloper. Zelfs die mevrouw vanmorgen in Buitenhof had zoiets van "hij is de enige die het kan/kon". Heel vreemd is dat. Alsof men de mogelijkheid van nuance/onderhandeling al lang heeft opgegeven.

Militairen doen waarschijnlijk erg goeie dingen in het leger (daar gaan we dan maar van uit nietwaar), maar horen niet thuis op het politieke toneel. Vinnik dan.

mark61
08-01-06, 18:13
Geplaatst door Wide-O
En toch heppie AIDS :ego:

Ach, maakt het zowiezo iets uit of ie nog "ugge ugge" zal kunnen zeggen danwel of hij het niet overleeft ?

Is ook zo, maar gewoon even voor de goede orde.


Misschien doe ik hem te kort als ik hem eerder zie als een soort Mladiç/Karadziç met ver strekkende politieke carrière-uitloper. Zelfs die mevrouw vanmorgen in Buitenhof had zoiets van "hij is de enige die het kan/kon". Heel vreemd is dat. Alsof men de mogelijkheid van nuance/onderhandeling al lang heeft opgegeven.

Inderdaad. En dan dat hysterische 'onmisbaar' en 'onzekerheid' in het land. Alsof de onvervangbare vader des vaderlands heengaat.

observer
08-01-06, 21:37
Misschien doe ik hem te kort als ik hem eerder zie als een soort Mladiç/Karadziç met ver strekkende politieke carrière-uitloper. Zelfs die mevrouw vanmorgen in Buitenhof had zoiets van "hij is de enige die het kan/kon". Heel vreemd is dat. Alsof men de mogelijkheid van nuance/onderhandeling al lang heeft opgegeven. het is eerder dat juist vanwege die reputatie hij die onderhandelingen kon voeren

een minder "houwdegen"type had nooit het midden en rechtse deel van de bevolking mee gekregen

ronald
09-01-06, 00:20
Geplaatst door mark61
Na, dat doen 99% van de wereldstaatslieden en de media al. Het gevoel is hysterisch en hun lot, dat hakken ze voor zichzelf uit.



Ik denk het wel. Het Palestijnse ongedierte op elke mogelijke manier bestrijden, slechts begrensd door al te grote binnenlandse en Amerikaanse verontwaardiging. Vagelijk.



Nee, de jouwe is er een van helderheid en goedertierenheid.


Om je het gemakkelijker te maken...noem eens die ene die dat niet doet?

Als ik over Sharon als genaraal spreek, spreek in zeker niet over Sharon in het geval van dat uitgereten Sabra en Shatila. Hij heeft vaker opgetreden.

Dank je voor het compliment.

mark61
09-01-06, 00:24
Geplaatst door observer
het is eerder dat juist vanwege die reputatie hij die onderhandelingen kon voeren

Welke onderhandelingen?

Hawa
09-01-06, 00:41
Syo,ik vind je echt een schijtbak,je schijt nu al zeven kleuren van de regenboog.
Jammer!
Weetje dat de jeugd wel contakten onderhouden met elkaar.
Waarom kunnen die grensen dan niet weg,en die muur en samen zwemmen in de zee.
Waar ben je bang voor.
Als alles weg is,waar moet je dan nog voor vechten dan!!
Iedereen kan weer naar school,de economie bloeit weer op,vrij lopen naar Al Aqsa moskee,noem maar op.
Het kost Israel ook alleen maar geld,waanzinnig veel ten kostte ook van hun eiigen burgers.
Vrede is het allerbeste redmiddel. Kijk maar naar Zuid-Afrika.
Maar helaas is dit niet geslaagd,dit escaleert nu op alle fronten.
Maar dat is niet hetzelfde land.
In deze regio wonen christen,joden,kopten,bedoeinen,moslims,etc.
Die kunnen echt wel samen,alleen vertrouwen is de basis.
En daar vertrouw ik op! :jumping:

ronald
09-01-06, 00:57
Geplaatst door Hawa
Syo,ik vind je echt een schijtbak,je schijt nu al zeven kleuren van de regenboog.
Jammer!
Weetje dat de jeugd wel contakten onderhouden met elkaar.
Waarom kunnen die grensen dan niet weg,en die muur en samen zwemmen in de zee.
Waar ben je bang voor.
Als alles weg is,waar moet je dan nog voor vechten dan!!
Iedereen kan weer naar school,de economie bloeit weer op,vrij lopen naar Al Aqsa moskee,noem maar op.
Het kost Israel ook alleen maar geld,waanzinnig veel ten kostte ook van hun eiigen burgers.
Vrede is het allerbeste redmiddel. Kijk maar naar Zuid-Afrika.
Maar helaas is dit niet geslaagd,dit escaleert nu op alle fronten.
Maar dat is niet hetzelfde land.
In deze regio wonen christen,joden,kopten,bedoeinen,moslims,etc.
Die kunnen echt wel samen,alleen vertrouwen is de basis.
En daar vertrouw ik op! :jumping:


Ik vind je ideeen echt bewonderingswaardig. Het streven is natuurlijk die kant op. Ik weet niet of je daar "met de gewone man" hebt gesproken van jood tot Palestijn, arabische christen tot bedoiem. Over het algemeen willen ze hetzelfde. Gewoon een rustig leven lijden. Ik vraag me ook af of je hebt gesproken met heethoofdige "kolonisten" en Hamasnieks? Al hun achterbannen, dan merk je dat de vrede echt ver weg is. Totaal niet pragmatisch zoals zo velen hiet op de site. Iedereen denk een bepaalde strijd te moeten winnen en dat gaat weer eens over de koppen van de gewone man, vrouw en kind.

Spoetnik
09-01-06, 14:19
Geplaatst door mark61
Volgens al-Arabiyya en Lennart istie al bijna een week dood. Dead man walking. The return of the zombie.

Uh uh, Ik zei een week geleden geruchten waren hier in Israel dat hij al dood zou zijn. Ik heb er toen specifiek bijgezegd dat het geruchten waren.

Syo
09-01-06, 14:31
Geplaatst door Hawa
Syo,ik vind je echt een schijtbak,je schijt nu al zeven kleuren van de regenboog.
Jammer!

......

Ik blijf liever realistisch.

Kom op, het kan toch niet zo makkelijk zijn dat als Israël even stopt met wat jij noemde er vrede is?



Weetje dat de jeugd wel contakten onderhouden met elkaar.
Waarom kunnen die grensen dan niet weg,en die muur en samen zwemmen in de zee.
Waar ben je bang voor.

Er zijn een paar goede initiatieven, maar dan houdt het ook wel weer op. En Palestijnen hebben toch wel lastig contact met mensen in Israël als zij het gebied niet uitmogen.


Als alles weg is,waar moet je dan nog voor vechten dan!!

Bijvoorbeeld één grote Palestijnse staat zonder Israël? En dan het liefst ook zonder voormalig Israëliers?
Of het zo 'heilige' dorre stukje land, om een moestuintje te beginnen ten koste van de inwoners omdat het geloof je dit voorschrijft?


Iedereen kan weer naar school,de economie bloeit weer op,vrij lopen naar Al Aqsa moskee,noem maar op.

Het is zeker zo dat minder grensrestricties de economie zullen doen opbloeien, maar in hoeverre gaat dit ten kosten van de veiligheid? Weegt dit tegen elkaar op?



Het kost Israel ook alleen maar geld,waanzinnig veel ten kostte ook van hun eiigen burgers.

Ja, belachelijk he? Ik geloof dat er 3 soldaten zijn per 4 kolonisten. Dat in dagloon kan alleen al een leuke uitkering zijn voor een aantal mensen in Israël.
En ik heb het idee dat zo langzaam aan het besef komt dat er vrede moet komen en dat de Palestijnse gebieden dan gewoon niet in het land Israël zullen passen. Maar dan is er weer zo'n verdeeldheid, en het is ook zo moeilijk om de gebieden uiteindelijk geheel 'Palestijns' te maken. :(




Vrede is het allerbeste redmiddel.

Daar is iedereen het wel mee eens lijkt me?


In deze regio wonen christen,joden,kopten,bedoeinen,moslims,etc.
Die kunnen echt wel samen,alleen vertrouwen is de basis.
En daar vertrouw ik op! :jumping:

Jep, ze zullen samen moeten leren leven.

Ik ben dan ook voor terugtrekking uit de Westelijke Jordaanoever en het openstellen van de grenzen, en ik denk heel veel hier. Máár dat kan niet in één dag gebeuren. Dat zal geleidelijk moeten, en in deze periode zal ook de Palestijnse Autoriteit, wat zeg ik: het gehele Palestijnse volk daar, moeten bewijzen dat het mogelijk is. Het tegengaan van terreurorganisaties en een goede regering.
Men kan niet verwachten dat Israël zich maar even terugtrekt of de grenzen openstelt, zolang de situatie dat moeilijk voor ze toelaat.

En meest belangrijk, ik hoop dat én de Palestijnen wijs zullen stemmen, en de Israëliers (verder gaan met ontruimen). Rechts kiezen zal de vrede alleen maar verder weg brengen.

Hawa
09-01-06, 16:56
In Israel is er ook verdeel en heers,de Joden kunnen onderling al niet eens opschieten. De Russische Joden kunnen niet met de Ethiopiers,het is raar maar waar. De kach beweging,de orthodoxe Joden,beschimpen iedereen,behalve hunzelf.
Daar moet de regering iets aan doen.
Ze zeggen toch dat Israel democratie is. Dan moeten ze daar intern maar eens mee beginnen.
En Europa dient haar eigen koers te gaan varen en de Amerikanen lik op stuk geven.
OOk dient Europa goede voorbeeld te geven om samen met de moslims een oplossing te gaan zoeken,voor de vrede daar.
Israel in ontstaan door die klote tweede wereld-oorlog.
Amerikaanse Joden en christenen steunen kolonisten,moet verboden worden.
Anders maar boycotten! Maar daar ben ik eigenlijk ook niet voor,gaat weer tenkostte van kinderen,moeders en ouderen.
Hamas is geen terroristen partij. Iedereen die tegen Israel is nog geen terrorist. Laten we het liever hebben over vrijheidstrijders.
Islam is vrede!! Maar als Islam geloof wordt bezoedeld,onderdrukt,dan mag je ingrijpen.
Daarom heb je groepen met het zwaard van Allah!
Ik vind dat afschuwelijk!
Maar het aller afschuwelijke is nog steeds Israel!
Sharon,noemt zich Koning.
Koning van wat.
Hij is een oorlogisdadiger,manipulator,een groot vet vies varken,die er ook voor heeft gezorgd,dat Rabin is doodgeschoten.
Door zijn haat verspreiding in het kamp van Likud!!
Even later werd Rabin doodgeschoten,door een kach-fanaat.
Sharon heeft op eigen houdje(zonder toestemming) het Suez-kanaal geblokkeerd.
En met zijn eigen ogen kunnen zien hoe de mensen,de kinderen,vrouwen,verkracht en werden afgeslacht.
Die arme koning reageert weer,heeft enige hersen aktiviteit,reageert op pijnprikkels,dat is weer het laatste nieuws.
De Israelische politiek moet zich op jongeren stortten,niet die oude garde,met hun eigen frustraties. Maar de jongeren willen zich niet bemoeien met de politiek.
Er is in beide kampen zoveel leed veroorzaakt,valt niet te beschrijven door onze westerse ogen,ik weet dat ook wel.
Maar er moet daar vrede komen,dat zorgt voor de hele regio stabiliteit.
En ook in ons land.
En het Europese parlement,stelling nemen,dit mag niet meer doorgaan,iedereen heeft recht op vrede,en laar Sharon maar lekker doodgaan,op naar de volgende ronde,zonder inmenging van geld stromingen die kolonialisatie in de hand houden,en op te houden Palestijen als terroristen te beschouwen.
En de Joden moeten zich doodschamen dat ze elkaar discrimineren.
Als je naar Jerusalem gaat,dan zijn het nog steeds de arabieren die er voor zorgen,er voor al voorzorgen dat ze hun waar aan de man brengt.
Zonder arabieren wordt Israel een eentoning,narcistisch land.
De Palestijnen zijn de slaven van Israel.
Ik heb Joodse vrienden en vriendinnen die moeten niks hebben van Israel,ze voelen zich daar niet vrij,als ze daar komen.
Je wordt in de gaten gehouden,bekritiseert,afgekafferd.
Nou,dat moet eens afgelopen zijn,voor altijd die onderlinge haat,discriminatie,onder Joodse volk.
Ik zag een keer een Joodse man op de t.v. Hij zei: Ik ben nu moslim geworden,kan ik vier vrouwen trouwen.
Wat een sukkel dacht ik,wat een bullebak! Ja hij was een bullebak.
Maar,misschien,als ze toch moslim willen worden,doe het dan maar,is beter geloof dan Jood zijn en blijven.
Dan ben je tenminste voor de vrede.
Er is toch maar een God, Jaweh of Allah!!
Sjaloom-Salaam!!

Syo
09-01-06, 17:35
Geplaatst door Hawa
[B]
Hamas is geen terroristen partij. Iedereen die tegen Israel is nog geen terrorist. Laten we het liever hebben over vrijheidstrijders.

Nee, een partij die is opgericht om een bepaalde staat te vernietigen en daarvoor aanslagen op burgerdoelen plegen, zijn terroristen.


Islam is vrede!! Maar als Islam geloof wordt bezoedeld,onderdrukt,dan mag je ingrijpen.

Cooool, ik word moslim. Gewoon 'vrede' tenzij het me niet uitkomt dus. :cool:


Voor de rest, waar heb je het allemaal over?

En ik zag een keer iemand op tv en die vond het ook niet duidelijk.

Sjaloom-Salaam!!

Spoetnik
09-01-06, 20:38
Geplaatst door Syo



Vrede is het allerbeste redmiddel.

Daar is iedereen het wel mee eens lijkt me?



Nou Sjaron is het daar niet mee eens, die heeft zijn hele leven niet geloofd in vrede met de Arabieren. Nu nog steeds niet.

mark61
09-01-06, 23:36
Geplaatst door Spoetnik
Uh uh, Ik zei een week geleden geruchten waren hier in Israel dat hij al dood zou zijn. Ik heb er toen specifiek bijgezegd dat het geruchten waren.

Waarna een exposé volgde over hoe hij in coma werd gehouden om op een geëigend tijdstip dood te worden verklaard.

Intussen beweegt er al een arm en een been. It lives!

Spoetnik
10-01-06, 13:40
Geplaatst door mark61
Waarna een exposé volgde over hoe hij in coma werd gehouden om op een geëigend tijdstip dood te worden verklaard.

Intussen beweegt er al een arm en een been. It lives!

Ik heb alleen maar gezegd dat het me deed denken aan de situatie rond de dood van Arafat. Je begint dingen te zien die er niet zijn :)

Hawa
10-01-06, 14:18
Arafat vergelijken met Sharon? De Palestijnse lobby dacht echt dat Arafat vergiftigd was. Is wat anders,volgens mijn mening.
Sharon is niet dood,hij leeft,hij reageert op pijnprikkels,en beweegt zich ook een beetje. Maar men zegt dat hij waarschijnlijk letsel blijft houden aan zijn denkvermogen.
Straks is Sharon weer helemaal bij kennis,hij geeft volgens mij nooit op.

Spoetnik
10-01-06, 14:26
Arafat vergelijken met Sharon? De Palestijnse lobby dacht echt dat Arafat vergiftigd was.


Ik had het over de chaotisch situatie rond de berichtgeving enzo.

Arafat directe doodsoorzaak was hersenbloeding als ik me niet vergis. De Palestijnen vermoeden echter dat Arafat op weg is geholpen een jaar eerder, door een vergiftiging wat zijn conditie verergerd heeft.