PDA

Bekijk Volledige Versie : "Marokkaanse ouders keuren crimineel gedrag eerder goed dan autochtone ouders"!



Kal-El B.V
05-01-06, 20:17
"Marokkaanse ouders keuren crimineel gedrag eerder goed dan autochtone ouders"!

Wie kan mij helpen om deze uitspraak te verifiëeren ?

Het komt uit de mond van de journalist die gisterenavond de voetballer Mohammed Allach heeft geinterviewd voor het televisieprogramma Netwerk.

starttijd=00:12:08&speelduur=01:00:00

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=207484

Als je de link volgt kun je het zelf even horen.

Vanaf het tijdpunt 20:16 minuten gaat de item als volgt:

Voice Over : "Het is Allach ten voeten uit, vol in de aanval als de nadruk in zijn ogen teveel op negatieve zaken wordt gelegd. Toch kan ook hij er niet omheen, vooral marokkaanse jongeren vallen op door crimineel gedrag, marokkanen tussen de 18 en 24 jaar gaan vier maal vaker de fout in, is uit onderzoek gebleken. Bovendien blijkt dat het meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, een groter rol speelt dat de omgeving van de marokkaanse jongens misdaad onvoldoende afkeurt.

Mohammed Allach : Als we het over normbesef hebben, als we het over nederlands normbesef hebben, kan ik zeggen dat die bijna identiek is aan het marokkaans normbesef. We moeten niet de fout maken dat ehm.. criminaliteit in marokko geoorloofd is, foutief gedrag in marokko geoorloofd is, dus dat is dus ehm...."

Interviewer die Allach dan onderbreekt : "Maar uit onderzoekt blijkt dat ouders het meer, het eerder goed zullen keuren, of gedogen het crimineel gedrag dan onder autochtone ouders."

Allach : "Ja, nou dat kan twee dingen verklaren, dat kan verklaren dat ouders zich daadwerkelijk niet interesseren in het kind, dat ze daarbij denken, hij zoekt het maar uit het interesseert me niet zo, of twee het kan ook de onmacht van ouders verklaren."

Interviewer : "En dan rijst de vraag moet jij dan niet gaan praten met ouders hoe zij hun kind opvoeden hoe zij dat zij hun kind tot 's avonds laat nog op straat laten lopen, hebben ze wel controle over hun kind."

Allach : "Dat is dus de vraag hebben ze wel controle over hun kind en hoe brengen we die controle weer terug, mijn constatering is dat een heleboel gezinnen het moeilijk hebben, mijn constatering is ook dat een heleboel gezinnen hulp nodig hebben bij hun opvoeding........"

En het item gaat nog twee minuten door. Maar het gaat mij om de juistheid van wat de inerviewer zegt, wat ik heb onderstreept. Mohammed Allach wil duidelijk maken dat het normbesef onder de marokkanen niet verschilt dan die van de autochtonen, maar de interviewer wijst dan op een onderzoek dat dat in twijfel moet trekken, dat het normbesef dus wel anders is, zo interpreteert de interviewer dat onderzoek althans. Hij brengt dat onderzoek ter sprake omdat daaruit blijkt dat marokkanen het crimineel gedrag meer goed keuren dan autochtoonse ouders en dus is het normbesef wel anders. De interviewer wil daarop even wijzen, dat ze bij de redactie van netwerk ervan overtuigd zijn dat het normbesef het grootste struikelblok is voor de marokkanen om crimineel gedrag uit te bannen blijkt ook daarvoor tijdens de voiceover:

"Bovendien blijkt dat het meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, een groter rol speelt dat de omgeving van de marokkaanse jongens misdaad onvoldoende afkeurt."

Wie weet over welke onderzoek(en) deze journalisten het hebben, waar verwijzen zij naar ? Is het echt zo, of hebben we het hier over een wel erg foute interpretatie van een onderzoek van deze journalisten ? Hoe veel meer keuren deze marokkaanse ouders crimineel gedrag goed dan autochtoonse ? is het zoveel meer dat je kunt stellen dat het normbesef bij marokkanen anders is dan de "Nederlandse" ?

Heeft iemand een idee naar welk onderzoek(en) zij verwijzen en kan die persoon dat dan met ons delen ?
Ik heb in ieder geval het idee dat de journalist schromelijk aan het overdreven is, ik ken namelijk geen een marokkaan die crimineel gedrag goedkeurt.

freya
05-01-06, 20:25
Ik heb het ook gehoord en vroeg mij hetzelfde af:

WELK ONDERZOEK?

Dus ik maak hier even een topper zodat deze vraag niet wegzakt, zonder dat er ooit een antwoord op komt ;)

Kal-El B.V
05-01-06, 20:55
Ik weet niet hoezeer zij de reacties via email serieus nemen en of zij daadwerkelijk de moeite zouden nemen om dit soort verzoeken te beantwoorden, maar ik heb ze toch maar een email opgestuurd via hun website.


Geachte redactie,

Graag zou ik wat meer informatie willen krijgen over bepaalde onderwerpen die zijn genoemd in de uitzending van woensdag 4 januari 2006. Om precies te zijn in het item over Mohammed Allach de Marokkaans Nederlandse voetballer.

In het interview met Allach is verwezen door de interviewer naar een onderzoek(en) waaruit blijkt dat marokkaanse ouders het criminele gedrag van hun jongeren meer goedkeuren dan nederlandse ouders. Kunt U mij alstublieft helpen aan de bron van deze uitspraak van de interviewer? U zou mij daar een grote dienst mee doen.

ook wordt er in de voice over deze uitspraak gedaan, "Bovendien blijkt dat het meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, een groter rol speelt dat de omgeving van de marokkaanse jongens misdaad onvoldoende afkeurt."

Kunt U mij wijzen waarop deze uitspraak wordt gebaseerd?

Ik kan niet genoeg uitdrukken hoezeer ik U dankbaar ben als U mij aan een antwoordt helpt op deze vragen.

Hoogachtend


Ik wacht af.

Joesoef
05-01-06, 21:03
Wat maken jullie je druk. Nederland met al zn deskundigen, onderzoekjes, benoemingen tot....

Dikke shit.

MaRiaH
05-01-06, 23:45
Geplaatst door prins-anouar
ALLOCHTONEN WORDEN IN DIT LAND GECRIMINALISEERD MENSEN
OPEN JE OGEN KIJK OM JE HEEN, JE EIGEN OGEN LIEGEN NIET.


wat ik bedoel is, iedereen wil een leuke passende baan en soms zijn er knelpunten dus dan moet je naar de sociale dienst voor onderhoud.
en daar doen ze moeilijk terwijl je er recht op heb.
dus wat doet achmed en hakim die gaan recht in eigen handen nemen en dan maar stelen om aan voedsel te komen.

kortom: we moeten het balanceren, geven en nemen.

gun jij mij geen redelijke positie waarom ik jou wel.

en zo draait de cirkel net als in de natuur.



:nijn:

:schok: :kotsen:

dat is nu precies de mentaliteit die je NIET zou moeten hebben..

zwak!
:moe:

MaRiaH
06-01-06, 00:33
Geplaatst door prins-anouar
iedereen wil een leuke passende baan en soms zijn er knelpunten dus dan moet je naar de sociale dienst voor onderhoud.
en daar doen ze moeilijk terwijl je er recht op heb.

Hoezo denk jij dat je daar RECHT op hebt??

Je hebt alleen maar recht op bijstand als je voldoet aan de voorwaarden die ervoor gesteld zijn en als je je houdt aan de verplichtingen die er tegenover staan...
:moe:

observer
06-01-06, 08:25
ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n onderzoek bestaat, het onderwerp is veel te controversieel om het gefinancieerd te krijgen, en als het er al zou zijn zou er allang een rel over zijn geweest

Wide-O
06-01-06, 09:11
Het enige onderzoek dat ik me zo voor de geest zou halen dat hier min of meer over zou gaan is dat van Marion Van San ?

Wide-O
06-01-06, 09:15
Even opgezocht: zou dus best kunnen, ook al ging dat dan over Antilliaanse jongeren.



'Ik onderzocht de zware gewelddaden bij Antilliaanse jongeren tussen 14 en 17 jaar. Wat me vooral kwalijk werd genomen, was de constatering dat de moeders het geweld van hun kinderen konden begrijpen en in sommige gevallen zelfs goedkeurden en aanmoedigden.
Antilliaanse moeders zijn bijna heilig, en in mijn onderzoek vielen ze letterlijk van hun voetstuk.'


Bron: interview in Elsevier (http://forum.politics.be/archive/index.php/t-52.html)

bowie
06-01-06, 09:17
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/weblogId/4/knooppunt/1103/index.html



bron elsevier

freya
06-01-06, 09:30
Geplaatst door bowie
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/weblogId/4/knooppunt/1103/index.html



bron elsevier

Wat heeft dit met het onderwerp te maken? :confused:

Kal-El B.V
06-01-06, 12:35
Bericht van Netwerk



EKN Webredactie Netwerk [[email protected]]


Gezien het groeiende aantal e-mails dat onze redactie bereikt, zijn wij helaas niet in staat iedereen een persoonlijk antwoord te sturen.

Wat doen we wel met uw mail?

*Alle mail wordt gelezen.
*Wanneer wij een suggestie voor een onderwerp voor de uitzending passend vinden, zal een redacteur contact met u opnemen.

*Vragen die betrekking hebben op de uitzendingen, bijvoorbeeld over gedraaide muziek of over een besproken boek, worden zo spoedig mogelijk beantwoord.

*Reacties en op- of aanmerkingen worden tijdens evaluaties besproken.

De Netwerk-redactie

Ik heb tot nu toe alleen dit emailtje gehad, ik hoop echt dat ze de moeite nemen om mijn vraag te beantwoorden.

Misschien helpt het als anderen ook een soortgelijke email naar de redactie sturen, dan ben ik niet meer alleen en dan valt het meer op in de berg emails die zij waarschijnlijk elke dag krijgen.

reason
06-01-06, 13:50
Geplaatst door prins-anouar
ALLOCHTONEN WORDEN IN DIT LAND GECRIMINALISEERD MENSEN
OPEN JE OGEN KIJK OM JE HEEN, JE EIGEN OGEN LIEGEN NIET.

Typisch slachtofferdenken.
Met de waarheid heeft dat niet veel te maken.
Alleen met een beleving die allochtonen zelf in stand houden.



[i]wat ik bedoel is, iedereen wil een leuke passende baan en soms zijn er knelpunten dus dan moet je naar de sociale dienst voor onderhoud.
en daar doen ze moeilijk terwijl je er recht op heb.
dus wat doet achmed en hakim die gaan recht in eigen handen nemen en dan maar stelen om aan voedsel te komen.

kortom: we moeten het balanceren, geven en nemen.
gun jij mij geen redelijke positie waarom ik jou wel.
en zo draait de cirkel net als in de natuur.
:nijn: [/B]

Gisteravond zag ik een reportage over armoede in Nederland.
Sommige dingen die ze lieten zien vond ik treurig, maar andere dingen vond ik vooral irritant.

Zo werden er in de theeruimte van een moskee allerlei mensen aan het woord gelaten.
Verschillende oudere mannen klaagden erover dat hun zoons met een hoge opleiding zo moeilijk werk konden vinden.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar zij maakten er van dat hun zoons geen werk hadden vanwege hun afkomst, en zeiden erbij dat voor autochtone jongeren met een hoge opleiding alle deuren opengaan. Dus het was onrechtvaardig, en logisch dat hun kinderen dan gekke dingen zouden gaan doen.
Maar dat beeld klopt niet met de werkelijkheid!
Voor autochtonen is het vaak ook heel moeilijk om een baan op hun niveau te vinden.
De voorbeelden ken ik uit mijn eigen omgeving, en heb ik wat langer geleden ook zelf meegemaakt.
Mijn broer is econoom (universitair). Hij zit nu zonder werk, omdat zijn baan na een fusie overbodig werd. Hij had de laatste vijf jaar een functie op hbo-niveau (met een vrij mager salaris trouwens).
Daarvoor, na zijn afstuderen, heeft hij enige tijdelijke banen gehad, was tussendoor werkloos, solliciteerde veel, en duurde het anderhalf jaar voordat hij die vaste baan kreeg.
Hij deed zijn werk prima, en zijn vroegere hoofd geeft een uitstekende referentie voor hem.
Nu solliciteert hij al een half jaar. Het lukt hem niet, hoewel hij al veel brieven heeft verstuurd en diverse keren op gesprek is geweest.
Zijn motto is : doorzetten, het lukt wel een keer. En eventueel eerst op een wat lager niveau, zodat hij weer bezig is. Maar dan is hij weer te hoog opgeleid.

Ik wil maar zeggen: voor veel autochtonen is het ook lastig.
Zeker zal er een factor meespelen van discriminatie.
Maar dat is niet meer dan een factor waar je last van hebt. Rot, maar echt niet onoverkomelijk.
Je moet dan niet de brui er aan geven, en roepen dat je gediscrimineerd wordt, maar gewoon dóórzetten.
Genoeg allochtone hogeropgeleiden hebben een goede baan.

De manier van denken van o.a. die mannen in de moskee is negatief, destructief, leidt nergens toe.

En de sociale dienst is geen geldboom waarvan je kunt plukken wanneer je wilt.
Wat MariaH daarover zegt, is juist.

waterfiets
07-01-06, 10:41
Gisteren zag ik een Marokkaanse stand-up comedian bij Raymann is laat of iets dergelijks en die vertelde als grap dat hij zich goed geintegreerd voelde. Vooral als hij in de rij stond voor de kassa bij de supermarkt en er gevraagd werd naar bonus kaarten, air miles etc. en hij kon dit allemaal tonen dan voelde hij zich nederlander. Maar als dan de kassa wijd open ging voelde hij zich Marokkaan zei hij ... :wink:

mark61
07-01-06, 10:50
Vervolgens zei hij: zolang hier nog om gelachen wordt voel ik me nog Marokkaan.

Hawa
07-01-06, 11:29
Ik heb dit programma ook gezien. En Mohammed Allach die is echt goed bezig. Die zet zich in voor de jeugd. Dit is een goed voorbeeld.
Maar als die intervieuwer de bal weer terugkaatst naar Allach om in te springen bij de buren b.v. als hun zoon iets verkeerds doet,dat slaat natuurlijk nergens op.
Natuurlijk zitten er te veel jeugd,vooral Marokkanen,Antillianen en Joegoos in de gevangenissen. Tachtig procent.
Is teveel,maar ze worden ook zwaarder gestraft,mede doordat Marokkaanse jongens zich niet verdedigen in strafproces.
Nederlandse criminelen,die doorzien hun daden wel,en biechten wel hun daden op en hun motivatie er nog eens bij. Ik heb dit gelezen in de krant.
En als ik ook lees in de krant dat er 600.000 mensen aangehouden zijn zonder indentiteits-bewijs,dan staat er niet bij welke mensen dit nu weer zijn.
Er zijn mannen die een goed functionerende boksschool runnen. En halen inderdaad ook de jongens en ook meisjes van de straat.
In onderzoeken wordt er nu weer beweerd dat vechtsportten agressie verbreidt. Wat een onzin allemaal.
Deze sport bewerkstelligt zelfvetrouwen,zelfbeheersing en ook nog eens dat je samen met iemand anders iets opbouwt inplaats van afbouwt.
De Nederlandse media flikken dit ook met Ali B die moet ook alles maar sllikken als zoete koek,en wordt voor karretje gespannen zoals ze nu ook weer doen met Mohammed Allach. Ja deze schaamcultuur is nog lang niet voorbij als de media alleen maar de slechte kanten uitdiept en de goede laat wegstromen naar Hollands diep....

waterfiets
07-01-06, 11:43
Geplaatst door mark61
Vervolgens zei hij: zolang hier nog om gelachen wordt voel ik me nog Marokkaan.

Tja maar er is toch niks op tegen om je Marokkaan te voelen. En gelukkig kon hij er zelf ook om lachen ...

mark61
07-01-06, 12:27
Geplaatst door waterfiets
Tja maar er is toch niks op tegen om je Marokkaan te voelen. En gelukkig kon hij er zelf ook om lachen ...

Je bent niet altijd blij als je lacht.

MaRiaH
07-01-06, 12:38
Geplaatst door mark61
Je bent niet altijd blij als je lacht.

Als een boer die kiespijn heeft? :fplet:

sjo
07-01-06, 16:27
Geplaatst door MaRiaH
Als een boer die kiespijn heeft? :fplet:

Alla pier tifie no laffoe.......

gr.
sjo

waterfiets
07-01-06, 21:08
Geplaatst door mark61
Je bent niet altijd blij als je lacht.

Ach ja, de tragiek van de komiek ...

Eke
07-01-06, 21:16
Geplaatst door reason


maar zij maakten er van dat hun zoons geen werk hadden vanwege hun afkomst, en zeiden erbij dat voor autochtone jongeren met een hoge opleiding alle deuren opengaan. Dus het was onrechtvaardig, en logisch dat hun kinderen dan gekke dingen zouden gaan doen.
Maar dat beeld klopt niet met de werkelijkheid!
Voor autochtonen is het vaak ook heel moeilijk om een baan op hun niveau te vinden.

.

Natuurlijk is het voor autochtonen ook moeilijk maar ik denk dat het voor Marokkaanse mannen moeilijker is.

Heb hier op deze site en ook op andere plekken daar wel onderzoekjes over gelezen. Kan even niet quoten, maar ik geloof ze.

Lang niet iedereen heeft vooroordelen, maar ze bestaan wel. bv. over het op tijd op je werk komen. Zag daar nog een grap over in Shouf Shouf Habibi (conducteurs te laat voor trein) :)

Ik woon niet in een grote stad dus ik ken verder geen vooroordelen, maar ze zullen er vast wel zijn. (ook naar autochtonen toe..zo werkt dat)

Die vooroordelen, daar moet bij beide partijen aan gewerkt worden.Ipv van een spiraal naar beneden, zal die spiraal weer naar boven moeten. Dwz. goeie ervaringen met elkaar leiden tot meer goeie ervaringen en breken tenslotte vooroordelen af.

Tot zolang vind ik dat werkzoekende Marokkanen wel een maatschappelijke geslaagde coach mogen raadplegen als ze dat willen.

Niets is frustrerender dan steeds maar afgewezen te worden.

Dat is geen slachtofferdenken. Je hebt dan veel support nodig en mensen hebben die een goed woordje voor je kunnen doen bij een werkgever.Zeker als je eigenwaarde niet volledig sterk is zoals het zou kunnen zijn.

Anderzijds kun je klaplopers op hun effekten op banen voor anderen wijzen. Je kunt het verpesten voor anderen, hoe oneerlijk dit dan ook is.Als een werkgever 2 Marokkaanse Nederlanders heeft gehad met slechte ervaringen geeft hij de derde meestal geen kans meer.Hij denkt aan het belang van zijn bedrijf(je). Dat moet soepel lopen.


Crimineel gedrag zou kunnen correleren met uitzichtloosheid ????
De Marokkaans Nederlandse ouders voeden niet op tot criminaliteit. Het idee alleen al. Bespottelijk.

tr_imparator
08-01-06, 03:04
Geplaatst door reason

Zeker zal er een factor meespelen van discriminatie.
Maar dat is niet meer dan een factor waar je last van hebt. Rot, maar echt niet onoverkomelijk.







De manier van denken van o.a. die mannen in de moskee is negatief, destructief, leidt nergens toe.



Je moet dan niet de brui er aan geven, en roepen dat je gediscrimineerd wordt, maar gewoon dóórzetten


Rot alsjeblieft een eind weg. Alles in dit land gaat een beetje richting deze gedachtegoed. `Jammer, volgende keer beter cq gewoon wat harder je best doen cq probeer het nog een keer`. En dan zeggen dat de manier van denken van mannen in de moskee niet goed zijn.

Wat jij zegt is al zo vanzelfsprekend en niet meer van toepassing. Je realisme heeft nu opeens plaats gemaakt voor misplaatste valse hoop? Zo zielig.

reason
09-01-06, 08:29
Geplaatst door tr_imparator
Rot alsjeblieft een eind weg. Alles in dit land gaat een beetje richting deze gedachtegoed. `Jammer, volgende keer beter cq gewoon wat harder je best doen cq probeer het nog een keer`. En dan zeggen dat de manier van denken van mannen in de moskee niet goed zijn.

Wat jij zegt is al zo vanzelfsprekend en niet meer van toepassing. Je realisme heeft nu opeens plaats gemaakt voor misplaatste valse hoop? Zo zielig.

---- gewijzigd. eerste reactie was per ongeluk verkeerd terecht gekomen -----

Flauwekul "..alles gaat in de richting van..", blabla-verhalen.
Negatieve zooi, waar niemand iets aan heeft.
Gewoon je best doen.
Deal met je problemen.
Op heel veel punten gaat het goed en is het goed geregeld in Nederland.
Er zijn kansen voor iedereen.
En problemen voor iedereen, dat hoort er bij, that’s life.

tr_imparator
10-01-06, 01:33
Geplaatst door reason
Leg mij geen woorden in de mond die ik nooit heb gezegd.
Wat ik schreef, is een waarheid als een koe.
In de Nederlandse samenleving is het niet acceptabel om met je gezicht bedekt rond te lopen.
Daarmee zeg ik helemaal niet dat moslims moeten oprotten. Dat vind ik niet.

Moslims zijn vrij om hun geloof te beoefenen in Nederland.
In tegenstelling tot christenen in de meeste moslimslanden, zeg ik er bij. Waarom zeg ik dat erbij? Omdat het goed is dat we ons er van bewust zijn dat het op heel veel punten hartstikke goed gaat en goed is geregeld in Nederland. En dat er kansen zijn voor iedereen. En problemen voor iedereen, dat hoort er bij, that’s life.

Gaat nu opeens over iets heel anders. Wat jij zegt is onzin. Zolang je iets kunt doen aan een probleem(bijv. discriminatie) is het ongeoorloofd om te zeggen dat het bij het leven hoort en dat je het moet accepteren, danwel mee moet leren om te gaan.

Waarom moeten nou opeens gaan over het ''bedekt met je gezicht rond te lopen'' en waarom haal jij uberhaupt ''moslimlanden'' erbij. Hoezo "moslims''?

en die moslimlanden waar jij het over hebt kan me geen enkele moer schelen. Waarom eet je, in Afrika sterven er duizenden mensen van honger? Dus de mensen die hier niets te eten hebben, die moeten maar niet zeiken, want er zijn hier genoeg mogelijkheden om aan eten te komen? In Afrika niet bijvoorbeeld. Waarom zeg ik dat? Omdat het hier hartstikke goed is geregeld en dat er kansen zijn voor iedereen. En problemen voor iedereen, dat hoort erbij, that's life. Fuck jou LiFe.

Delpierro
10-01-06, 01:50
De inzet van Mohammed Allach is bewondernswaardig.

SPORT VERBROEDERD...........

reason
10-01-06, 07:35
Geplaatst door tr_imparator
Gaat nu opeens over iets heel anders. Wat jij zegt is onzin. Zolang je iets kunt doen aan een probleem(bijv. discriminatie) is het ongeoorloofd om te zeggen dat het bij het leven hoort en dat je het moet accepteren, danwel mee moet leren om te gaan.

Waarom moeten nou opeens gaan over het ''bedekt met je gezicht rond te lopen'' en waarom haal jij uberhaupt ''moslimlanden'' erbij. Hoezo "moslims''?

en die moslimlanden waar jij het over hebt kan me geen enkele moer schelen.

Oeps.
Ik had net een andere thread zitten lezen (over ide burka's), en mixte die door elkaar met deze thread. :hihi:
Zie http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=169776&perpage=15&display=&pagenumber=6

Inmiddels heb ik het aangepast.


[i]Waarom eet je, in Afrika sterven er duizenden mensen van honger? Dus de mensen die hier niets te eten hebben, die moeten maar niet zeiken, want er zijn hier genoeg mogelijkheden om aan eten te komen? In Afrika niet bijvoorbeeld. Waarom zeg ik dat? Omdat het hier hartstikke goed is geregeld en dat er kansen zijn voor iedereen. En problemen voor iedereen, dat hoort erbij, that's life. Fuck jou LiFe. [/B]

same to you.
Slappe zooi. Als je positieve dingen gewoon niet wilt zien, houdt het op.

Cherry Bo
10-01-06, 08:15
Geplaatst door prins-anouar
ALLOCHTONEN WORDEN IN DIT LAND GECRIMINALISEERD MENSEN
OPEN JE OGEN KIJK OM JE HEEN, JE EIGEN OGEN LIEGEN NIET.


wat ik bedoel is, iedereen wil een leuke passende baan en soms zijn er knelpunten dus dan moet je naar de sociale dienst voor onderhoud.
en daar doen ze moeilijk terwijl je er recht op heb.
dus wat doet achmed en hakim die gaan recht in eigen handen nemen en dan maar stelen om aan voedsel te komen.

kortom: we moeten het balanceren, geven en nemen .

gun jij mij geen redelijke positie waarom ik jou wel .




Hier hebben we in ieder geval één iemand die crimineel gedrag weet recht te praten.

En er dan ook nog boven durven zetten: "ALLOCHTONEN WORDEN IN DIT LAND GECRIMINALISEERD MENSEN".

Tjongejonge.

:moe:

Kal-El B.V
10-01-06, 12:14
de mensen bij Netwerk zijn netjes en doen de moeite om je vraag te beantwoorden, ik heb een antwoord gekregen van de netwerk redactie, ik zou graag zien dat hierover op een inhoudelijke manier wordt gediscussieerd, want deze thread gaat tot nu toe nergens over, alleen maar mensen die elkaar voor "Slachtoffer" uitmaken, kinderachtig.

Goed, wat vinden jullie hier van.



Geachte heer,

Allereerst dank voor uw reaktie. Het onderzoek waar wij het over hebben is er één van Lex Borghans en Bas ter Weel, economen van de Universiteit van Maastricht. Zij schrijven: "De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeu- ren."
Verder:
"In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed.
Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maat-schappij."
Verder is er een boek van antropoloog Hans Werdmölder, die 25 jaar jonge criminele Marokkaanse criminelen bestudeert. Hij zegt:
"Afwijkend gedrag wegredeneren, wegmasseren. Altijd is de nadruk gelegd op de sociale positie. Dat moet je niet wegpoetsen, maar de vraag dringt zich toch op: waarom zijn Turken dan zoveel minder crimineel dan Marokkanen? In die Riffijnse cultuur is verdeeldheid troef, dat zie je in Nederland terugkomen. Er is een hoog eergevoel, veel schaamte en een dubbele moraal. Met als gevolg: de ontkenning van criminaliteit. Voor alles moet de vrede in de eigen kring worden bewaard. En als die ontkenning niet langer valt vol te houden, dan worden de problemen gebag atelliseerd, in de sfeer van: waar heb je het eigenlijk over."

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd,

Vriendelijke groet,


Jeroen Illy
Verslaggever Netwerk

Cherry Bo
10-01-06, 12:18
Tsja,
Daar staat het antwoord op je vraag, de bron dus.

Netjes dat ze je zo uitgebreid geantwoord hebben.

freya
10-01-06, 12:22
Geplaatst door Kal-El B.V
de mensen bij Netwerk zijn netjes en doen de moeite om je vraag te beantwoorden, ik heb een antwoord gekregen van de netwerk redactie, ik zou graag zien dat hierover op een inhoudelijke manier wordt gediscussieerd, want deze thread gaat tot nu toe nergens over, alleen maar mensen die elkaar voor "Slachtoffer" uitmaken, kinderachtig.

Goed, wat vinden jullie hier van.

Das netjes van netwerk :duim:

Ik herinner mij dat Maastrichtse onderzoek nu ook,.
Economen die socioloogje spelen :argwaan:

Laten we maar eens googelen :lachu:

freya
10-01-06, 12:23
Ik maak er even een nieuw topic van.
Dan kunnen we fris opnieuw beginnen :strik:

Cherry Bo
10-01-06, 12:25
Freya, laat staan hoor.

Dit soort meningen zijn er ook, dus waarom wegpoetsen? Da's niet reeël.

Seif
10-01-06, 12:28
Ik heb dat onderzoek een tijdje terug al hier geplaatst. Was niet echt een vruchtbare discussie. Iedereen zat na afloop in het kamp waar je hem of haar zou verwachten.

Voor de geinteresseerden:

http://terweel.unu-merit.nl/publications/dutch/esbce.pdf