PDA

Bekijk Volledige Versie : Khaddam roept op tot revolutie in Syrie



Victory
06-01-06, 14:06
Khaddam calls for Syrian revolt

Former Syrian Vice-President Abdul Halim Khaddam wants to oust President Bashar al-Assad through a popular uprising, he told an Arabic newspaper.

Mr Khaddam told the Pan-Arab al-Sharq al-Awsat that the pressure for change had to come from within Syria.

On Thursday, he said Mr Assad should go to prison for complicity in the murder of former Lebanese PM Rafik Hariri.

A UN-led inquiry implicated Syria in the murder, but Damascus denies any involvement in the killing.


'Reform impossible'

Speaking from Paris, where he has lived under protection since resigning his post in June 2005, Mr Khaddam said he wanted opposition groups to "create the right atmosphere for the Syrian people to topple the regime".

"This regime cannot be reformed, so there is nothing left but to oust it," he said.

"The Syrian people will be the ones to oust it."

Mr Khaddam said he had not asked other nations to help Syria's opposition.

"I did not contact anybody because change has to come from within. If the main vector for change is external, then the interests of the country are harmed."


Prison

In an interview with France 3 TV on Thursday, Mr Khaddam said the Syrian president should go to prison for his involvement in Mr Hariri's assassination in February.

President Assad has denied allegations linking him to the plot.

Mr Khaddam said he had not been surprised by the elimination of members of the Syrian opposition in Lebanon.

"Those who are behind the assassinations will continue to kill, because their goal is to cause chaos in Lebanon," he said.

"I am a target. My life is at risk, but I am not afraid."

UN investigators have said they want to question Mr Khaddam soon, and he has promised further revelations.

Amenzu
06-01-06, 14:17
Hij hoort overigens tot de 80% sunna meerderheid in het land die niets te zeggen heeft. De 10% minderheid alevieten(die door sommige sunna als ketters gezien worden), hebben alle macht in handen. Hij is van d emensen die een positie gekregen hebben om de sunna het gevoel te geven dat ze vertegenwoordigd worden door assan senior.

In een interview met asharq alawsat heeft hij gisteren gezegd dat het niet mogelijk is om het systeem in SYrië te veranderen. Het moet gewoon vervangen worden. Hij zegt dat hij intensief contact heeft met de oppositie en dat hij dat al had toen hij nog is Syrië was. Verder zegt hij dat als de tijd rijp is, massa's op straat zullen komen om het systeem te verjagen.


Na de dood van de Baath in Irak is nu Syrië aan de buurt. Het was wel mooi om de 5 meest ivloedrijke amazigh actvisten op een IRAKees chanel een uur land te zien vanuit LIbanon in gesprek. Terwijl tijdens de baath zelfs boeken van IBN Khaldoun (Al;ibr), dat over de geschiedennis van Imazighen gaat verboden was. (www.alalam.ir).


Het arabische racistische nationalisme is aan het doodbloeden.

amOer
06-01-06, 14:23
Geplaatst door Amenzu
Hij hoort overigens tot de 80% sunna meerderheid in het land die niets te zeggen heeft. De 10% minderheid alevieten(die door sommige sunna als ketters gezien worden), hebben alle macht in handen. Hij is van d emensen die een positie gekregen hebben om de sunna het gevoel te geven dat ze vertegenwoordigd worden door assan senior.

In een interview met asharq alawsat heeft hij gisteren gezegd dat het niet mogelijk is om het systeem in SYrië te veranderen. Het moet gewoon vervangen worden. Hij zegt dat hij intensief contact heeft met de oppositie en dat hij dat al had toen hij nog is Syrië was. Verder zegt hij dat als de tijd rijp is, massa's op straat zullen komen om het systeem te verjagen.


Na de dood van de Baath in Irak is nu Syrië aan de buurt. Het was wel mooi om de 5 meest ivloedrijke amazigh actvisten op een IRAKees chanel een uur land te zien vanuit LIbanon in gesprek. Terwijl tijdens de baath zelfs boeken van IBN Khaldoun (Al;ibr), dat over de geschiedennis van Imazighen gaat verboden was. (www.alalam.ir).


Het arabische racistische nationalisme is aan het doodbloeden.

arabische racisme !! don't make me laugh :D

en Khaddam hoort niet bij de meerderheid .. hij hoort bij de ultra klein minderheid van verraders !

reason
06-01-06, 15:25
Geplaatst door amOer
arabische racisme !! don't make me laugh :D

en Khaddam hoort niet bij de meerderheid .. hij hoort bij de ultra klein minderheid van verraders !

Hoe kun je nou een keihard repressief, ondemocratisch regime, en een dictator verraden ?
Lijkt me meer opkomen voor je volk.
Ik weet trouwens niet hoe zuiver die Khaddam is; ken 'm niet.

amOer
06-01-06, 15:32
Geplaatst door reason
Hoe kun je nou een keihard repressief, ondemocratisch regime, en een dictator verraden ?
Lijkt me meer opkomen voor je volk.

man .. je weet er niets van ..
die Khaddam was de vice-president voor 30 jaar .. en 10 jaar was hij aan het hoofd van een provencie in Syrie .. totaal 40 jaar ..

hij is, samen met zijn twee zoons, hartstikke berucht in syrie .. de grootste profiteur van het land waren ze ..

hij heeft Nuclair-waste is de Syrische woestijn laten begraven .. met als gevolg dat Tadmur voor miljoenen jaren radioactief blijft ... maarjah .. hij heeft zijn prijsje gehad !

het palijs waarin hij nu in Frankrijk woont .. is voor 60 miljoen dollar gekocht .. ( ja 60.000.000 !!! )

het palijs waarin hij in Syrie woonde in Bloedaan ( mooiste plek in Syrie ) .. kostte zo'n 26 miljoen ..

en dan heb ik het niet over de tientallen auto's en bank rekeningen etc etc ..


luister .. hiermee verdedig ik de regime in Syrie niet .. ik HAAT ZE !! maar ik heb Syrie nu veel liever als een tweede Irak !! en hem noem ik een GROTE verrader van het land en het volk vanwie hij jaren lang heeft geprofiteerd !

reason
06-01-06, 15:39
dat wist ik inderdaad allemaal niet.
dan is Khaddam om DIE redenen een verrader van zijn volk.

amOer
06-01-06, 15:53
Geplaatst door reason
dat wist ik inderdaad allemaal niet.
dan is Khaddam om DIE redenen een verrader van zijn volk.

en alsof het allemaal niet genoeg was .. gaat hij precies de voetstappen volgen van de Irakeze versie ( Ahmed el Chalabi ) om zo de vijand nog meer redenen te geven om Syrie aan te vallen !!

maar iedereen in Syrie heeft gezien wat het is om aangevallen te worden ( Irak ) .. en ook al waren ze tegen de regime .. nu gaan ze met zn allen juist achter de regime staan .. koste wat kost ! ( ik ben daar een voorbeeld van ! .. ik kom uit Hamaah waarin de moslimbroeders werden geslacht in de '80 .. en papa's familie heeft er heel veel aan geleden .. maar als ik moet kiezen tussen amerikanen of syriers ?! sorry hoor .. dan sta ik veel liever achter Bashaar el Asad ) !!!

Kanatjan
06-01-06, 16:33
Geplaatst door Amenzu
Hij hoort overigens tot de 80% sunna meerderheid in het land die niets te zeggen heeft. De 10% minderheid alevieten(die door sommige sunna als ketters gezien worden), hebben alle macht in handen. Hij is van d emensen die een positie gekregen hebben om de sunna het gevoel te geven dat ze vertegenwoordigd worden door assan senior.

In een interview met asharq alawsat heeft hij gisteren gezegd dat het niet mogelijk is om het systeem in SYrië te veranderen. Het moet gewoon vervangen worden. Hij zegt dat hij intensief contact heeft met de oppositie en dat hij dat al had toen hij nog is Syrië was. Verder zegt hij dat als de tijd rijp is, massa's op straat zullen komen om het systeem te verjagen.


Na de dood van de Baath in Irak is nu Syrië aan de buurt. Het was wel mooi om de 5 meest ivloedrijke amazigh actvisten op een IRAKees chanel een uur land te zien vanuit LIbanon in gesprek. Terwijl tijdens de baath zelfs boeken van IBN Khaldoun (Al;ibr), dat over de geschiedennis van Imazighen gaat verboden was. (www.alalam.ir).


Het arabische racistische nationalisme is aan het doodbloeden.

je bedoelt de Alawieten (die een geloof aanhangen dat elementen van de Islam, Christendom en heidense godsdiensten bevat), de Alevieten zijn *weer* anders :)

Verder verheug ik mij ten zeerste op de val van het regime van de Assad dynastie. :duim:

Bashar Al Assad's vader, Hafez, was ook zo een ongelovelijk monster- toen hij hoorde dat in een dorp zich een paar leden van de Moslimbroederschap bevonden, liet hij het gehele dorp met de grond gelijk bombarderen- toen een piloot uit de Syrische luchtmacht bezwaar maakte omdat hij familie in het dorp had, werd hij ter plekke door de Syrische veiligheidsdienst vermoord. :(

mark61
06-01-06, 17:49
Luie lamlul die Khaddam. Chalabi had inderdaad een voorbeeld voor m moeten zijn. We kunnen niet allemaal Khomeini heten en op je luie reet naar de macht drijven.

knuppeltje
06-01-06, 17:58
Geplaatst door mark61
Luie lamlul die Khaddam. Chalabi had inderdaad een voorbeeld voor m moeten zijn. We kunnen niet allemaal Khomeini heten en op je luie reet naar de macht drijven.


Ach misschien dacht die wel, als ik net zolang in Frankrijk blijf dan lukt mij dat toch ook.

amOer
06-01-06, 18:24
Geplaatst door knuppeltje
Ach misschien dacht die wel, als ik net zolang in Frankrijk blijf dan lukt mij dat toch ook.

whaha :blij:

mark61
06-01-06, 18:25
Geplaatst door knuppeltje
Ach misschien dacht die wel, als ik net zolang in Frankrijk blijf dan lukt mij dat toch ook.

Voor hetzelfde geld eindigt ie als Chapour Bakhtiar.

amOer
06-01-06, 18:32
Geplaatst door Kanatjan
je bedoelt de Alawieten (die een geloof aanhangen dat elementen van de Islam, Christendom en heidense godsdiensten bevat), de Alevieten zijn *weer* anders :)

Verder verheug ik mij ten zeerste op de val van het regime van de Assad dynastie. :duim:

Bashar Al Assad's vader, Hafez, was ook zo een ongelovelijk monster- toen hij hoorde dat in een dorp zich een paar leden van de Moslimbroederschap bevonden, liet hij het gehele dorp met de grond gelijk bombarderen- toen een piloot uit de Syrische luchtmacht bezwaar maakte omdat hij familie in het dorp had, werd hij ter plekke door de Syrische veiligheidsdienst vermoord. :(

ik veheug me er ook op .. maar NIET the iraqi way !!
in Hamaah was die slachting jah .. papa heeft het meegemaakt .. hij heeft dingen verteld .. oeff wil je niet horen wallah :( ..

maar Hafiz zit nu gegarandeerd in de hel.. dat betekent niet dat we het land verraden en met de bezetter gaan meewerken !! ( misschien dat dit het enigste voordeel is van de Syriers t.o.v. de Irakezen !! )

knuppeltje
06-01-06, 20:38
Geplaatst door mark61
Voor hetzelfde geld eindigt ie als Chapour Bakhtiar.

Tja, het blijft natuurlijk gokken.

Maar als je die bedragen leest die amOer hier laat zien, daar kan geen mens toch eerlijk aankomen.

Victory
06-01-06, 20:39
effe wat anders. :p

Syria back Iran's nuclear activities
04:31:09 È.Ù
Damascus, Jan 5 - Syrian President Bashar al-Assad here Thursday stressed Iran's legitimate right to pursue peaceful nuclear technology, and said Israel was the threat to both regional and global peace with its huge atomic weapons arsenal.

During a meeting with the visiting Iranian Deputy Foreign Minister for Arab-African Affairs Mohammad-Reza Baqeri, the Syrian president underlined the importance of Tehran-Damascus bilateral relations.

He expressed hope his Iranian counterpart, President Mahmoud Ahmadinejad, would visit Damascus soon.

During the meeting, the Syrian president was briefed on developments in Iran's position regarding the nuclear issue.

The Iranian envoy also called for confrontation of the growing conspiracies of enemies of Iran and Syria and underscored the need to bolster their cooperation in a number of areas.

Baqeri, who is traveling to Algiers to attend a rotating session of the Iran-Algeria Political Committee, made a day-long stopover in Damascus Wednesday night.

He stressed that transparent consultations among regional states can deter intervention by foreign forces in the domestic affairs of regional countries.

Baqeri is scheduled to meet Syrian Foreign Minister Farouq al-Shara and his counterpart, Farouq Taha, on Thursday.

Victory
06-01-06, 20:42
Trouwens... de V.S. probeerd een oorlog te beginnen tussen VAE en Iran. Ze hebben VAE zover gekregen om Iran te provoceren met het gas gebeuren... ik denk dat ze weer hun Iraq-Iran trukje willen naspelen.

freya
06-01-06, 20:50
Geplaatst door Victory
effe wat anders. :p

Syria back Iran's nuclear activities


:hihi:







:stomp:

Amenzu
06-01-06, 20:52
Geplaatst door amOer
arabische racisme !! don't make me laugh :D

en Khaddam hoort niet bij de meerderheid .. hij hoort bij de ultra klein minderheid van verraders !

Ik heb nergens khaddam verdedigd. IK zeg alleen wat hij zegt. Voor mij is hij geen haartje beter dan asad. Alle Arabische nationalisten die ergens in het MO of NA aan de macht zijn geweest, hebben MOSLIM bloed aan hun handen. Dat de soenieten in Syrië zwaar gediscrimeerd zijn is ook een feit. Je gaat toch niet onkennen dat hetzelfde gebeurde met de shieten in Irak!


Ik heb gezegd arabisch nationalistische racisme. Historische feiten bewijzen dat de Baath (en andere partijen die deze ideologie tot een religie hebben gemaakt) een racistisch nationalistisch beleid hebben gevoerd. Dat zijn ook feiten.


Een gedicht in een marokkaanse nationalistische blad:

We hebben van het arabische nationalisme ons religie gemaakt. En dat eisten ze van ons ook. Daarom was mijn taal verboden en ik mocht mijn dochter niet naar haar oma noemen, omdat het een Amazigh naam is.

Dit is een interessante debat (Arabisch) op Alalam TV (irakees tv vanuit Beirut). ER wordt gezegd dat het alibr van Ibn Khaldoun verboden was in Irak omdat het over Imazighen gaat.
http://tawalt.com/documentry/alalm_amazigh.rm

Amenzu
06-01-06, 21:19
Geplaatst door Victory
Trouwens... de V.S. probeerd een oorlog te beginnen tussen VAE en Iran. Ze hebben VAE zover gekregen om Iran te provoceren met het gas gebeuren... ik denk dat ze weer hun Iraq-Iran trukje willen naspelen.

Ben je zo naief of wil je het niet begrijpen?


Iran is altijd een strategisch en natuurlijke vijand van de Arabieren (naast israel en Turkije) geweest en het is nog steeds het geval. Er zijn door de geschiedenis heen veel oorlogen geweest tussen de Arabieren en perzen..

De reden dat saddam Kuwait binnen viel, was omdat ze niet meer wilden betalen. De schulden van de oorlog tegen iran liepen zo hoog dat hij meer geld wilde zien, naast al die miljarden die hij al had gekregen van Kuwait, SA en andere arabische landen om de iraanse invasie te stoppen Omdat ze bang waren dat de shieten de macht in het midden oosten overnemen.

De oorlog heeft aan meer dan een miljoem moslims het leven gekost. De oorlog tussen soenieten en Shieten is niet alleen van deze tijd. Het begon vrijwel na de dood van Mohammed. Bovendien hebben de perzen vaak moeten vechten tegen de Arabieren om hun soeverniteit te houden.

Als je de arabische kranten leest dan zal je ook zien dat er bijna dagelijks artikels staan over het gevaar van Iran. Twee weken geleden hebben de golf staten in hun slotverklaring ook gewaarschuwd en verklaard dat ze bezorgd zijn over het atoom programma van Iran. Turkije heeft hetzelfde erover gezegd. Wat betreft israel, die zijn natuurlijk helemaal bang.

Waarom zijn de arabieren bang voor iran?
Is het misschien vanwege de angst voor de eigen shieten, die in al deze landen onderdrukt worden. Dat ze hun rechten geen eisen en daardoor de invloed van Iran alleen maar groter zal worden. Zijn ze bang dat er weer voor de zoveelste keer een oorlog tussen de soenieten en shieten uitbreekt. In Pakistan moorden ze ook elkaar in moskeeën.


Iran is de grootste winnaar, Terwijl usa en de arabieren alles eraan hebben gedaan om Iran te stoppen d.m.v. saddam, heeft dezelfde amerika nu IRak aan Iran als cadeutje gegven. Straks is het een grote blok. Iran had al invloed in sommige landen, zoals in Libanon via hizbuallah (hun hoogste eutoriteit is Khameini van iran). Nu hoor je ze steeds in SA en andere landen (zelfs in Egypte) van zich laten horen. Onlangs is in SA grote ophef geweest over het eerst verschenen van een shietische imam op tv.

Iran lacht ze nu samen met USA uit. Daarom kan iran zich verooloven om zoveel te zeggen. Niemand kan ze stoppen. Geloof me USA zit al vast in IRak, laat staan dat ze in hun hoofd Iran zouden binnevallen. Daar zo het 10 keer erger worden. Het mooiste is dat USA zich realiseert dat je met bommen en straaljagers een oorlog niet kan winnen.


Het is simplistisch gedacht om te zeggen dat Amerika ze met elkaar wil laten vechten. Dat is ontkennen van de realiteit. Als je goed met elkaar bent, dan kan niemand je met elkaar laten vechten. als je mij met mijn broer wilt laten vechten dan keren we allebei tegen jou. Natuurlijk doet amerika alles eraan om israel te ebscheremen en haar belangen veilig te stellen, ook al is er een oorlog voor nodig. Maar deze landen vechten van zelf tegen elkaar (met wapens van amerika natuurlijk).

barfly
06-01-06, 21:27
Ik ben bang dat het niet lang meer duurt voor Syrië en Iran terug worden gebombardeerd naar de steentijd... Krijgen we net zo'n drama verhaal als Irak. En wie zit er werkelijk mee? De gewone burgers inderdaad.

Victory
06-01-06, 22:12
Geplaatst door Amenzu

Ik weet alles over de vijandschap van de pan-arabisten tegen Iran. En ik weet ook dat de meeste Arabische landen liever vandaag nog een eind aan Iran maken.

Maar wat ik bedoelde is dat netzoals in de tijd van voor de Iraq-Iran oorlog, toen de V.S. beloftes deed aan Iraq om hun bij te zullen staan, en hun ervan overtuigden dat ze wel even de olie kunnen afpakken. Ditzelfde doen zij nu met VAE. En de domme idioten gaan er gewoon voor. Denkende dat ze er weg mee kunnen komen omdat ze het steun van de westerse landen hebben.

Hadden ze die steun niet, dan kan Iran heel VAE verwoesten binnen 1 dag, alleen al met de Iraanse marine. Maar jammer genoeg zal dit weer een oorlog tussen heel de wereld tegen Iran worden, als het zo door gaat. Maar zelfs heel de GCC zou het niet overleven als het Iraanse leger in actie komt (alleen de steun van westerse landen is weer heel irritant).

De Arabische landen vergissen zich enorm als ze denken dat Iran een stap terug zal nemen, het past niet in ons geloof om zoiets te doen.

Ik vind het gewoon jammer dat de Arabische landen weer een oorlog aan het uitlokken zijn. En weer op een verkeerde moment.

De GCC landen hebben trouwens de laatste tijd heel veel geld uitgegeven aan wapens. Iran is als reactie daarop haar shahab arsenaal enorm aan het uitbreiden.

Ahh well, we'll see welke kant dit opgaat.

Amenzu
06-01-06, 22:38
Ok daar zijn we het dan over eens. Maar ik blij bij dat het makkelijk is om steeds te zeggen dat het ligt aan amerika. Al is het zo en is in het verleden gebleken dat het zo is, zij blijven het zelf doen. Als de moslims elkaar niet uitmoordden, dan waren ze sterk. Zij zijn zelf verantwoordelijk.

SA heeft pas 80 miljard wapens verschaft . (voorla amerikaans straaljagers)

amOer
07-01-06, 00:49
@ Amenzu :

je hebt wel een beetje gelijk ... maar dat was vroeger tijdens Hafiz allay yel3an trabo ..

nu gaat het een beetje beter.. maar tuurlijk nog laaang niet goed .. maar snap mijn punt dan .. ik HAAT ZE !! maar ik heb ze VEEEL liever dan amerikanen! en ik heb Syrie nu VEEEL liever dan een plat gebombardeerd Syrie ! got it ?

en over dat Baath religie enzo ... dat was in de '70 toen het arabische nationalisme echt vol levend was .. nu zegt niemand dat meer !

als ze willen aanvallen ... kommaar zou ik zeggen !!
als ze nu in Irak ( zogenaamd :hihi: ) 20% tegen hun hebben .. dan is het 85% in Syrië .. let's see if they will escape this time!!

maar wat wil je nu precies ? dat ik vergeet dat ik arabisch ben ?! nooit ! en k ben er hartstikke trots op ! maar betekent niet dat anderen minder zijn !! :)

ojah .. en de 80 miljard van SA ging naar Engeland en niet Amerika ...


@ victory:

je bent een bietje ziek he .. !
wanneer Iran in de '80 via Irak naar SA en de rest van de arabiche landen wilde gaan om het shi'itiscme te verspreiden .. zal je denk ik niet verwachten dat we van Iran gaan houden !!

en wanneer het drie eilandjes van de VAE bezet ... zullen we dat ook niet doen !!

en als ze zelf zeggen: zonder ons zou Baghdad nooit gevallen zijn .. dan kunnnen we Iran alleen maar haten !!

en zoals we elke dag in Irak zien hoe de soennieten EN arabische shi'iten worden gekild door de iraanse Revolution Guard ( onder de naam Badr Brigade ) .. dan vinden we Iran alleen maar walgelijk !!

en probeer niets te zeggen over de VAE .. ik denk niet dat jullie daar een kogeltje op kunnen afschieten of jullie hebben heeel de wereld ( letterlijk ) op jullie kop .. !

hoe denk je dat we Iran ooit zullen vertrouwen als ze aan ons dood werken ?!

Victory
07-01-06, 01:23
Geplaatst door amOer
@ Amenzu :

je hebt wel een beetje gelijk ... maar dat was vroeger tijdens Hafiz allay yel3an trabo ..

nu gaat het een beetje beter.. maar tuurlijk nog laaang niet goed .. maar snap mijn punt dan .. ik HAAT ZE !! maar ik heb ze VEEEL liever dan amerikanen! en ik heb Syrie nu VEEEL liever dan een plat gebombardeerd Syrie ! got it ?

en over dat Baath religie enzo ... dat was in de '70 toen het arabische nationalisme echt vol levend was .. nu zegt niemand dat meer !

als ze willen aanvallen ... kommaar zou ik zeggen !!
als ze nu in Irak ( zogenaamd :hihi: ) 20% tegen hun hebben .. dan is het 85% in Syrië .. let's see if they will escape this time!!

maar wat wil je nu precies ? dat ik vergeet dat ik arabisch ben ?! nooit ! en k ben er hartstikke trots op ! maar betekent niet dat anderen minder zijn !! :)

ojah .. en de 80 miljard van SA ging naar Engeland en niet Amerika ...


@ victory:

je bent een bietje ziek he .. !
wanneer Iran in de '80 via Irak naar SA en de rest van de arabiche landen wilde gaan om het shi'itiscme te verspreiden .. zal je denk ik niet verwachten dat we van Iran gaan houden !!

en wanneer het drie eilandjes van de VAE bezet ... zullen we dat ook niet doen !!

en als ze zelf zeggen: zonder ons zou Baghdad nooit gevallen zijn .. dan kunnnen we Iran alleen maar haten !!

en zoals we elke dag in Irak zien hoe de soennieten EN arabische shi'iten worden gekild door de iraanse Revolution Guard ( onder de naam Badr Brigade ) .. dan vinden we Iran alleen maar walgelijk !!

en probeer niets te zeggen over de VAE .. ik denk niet dat jullie daar een kogeltje op kunnen afschieten of jullie hebben heeel de wereld ( letterlijk ) op jullie kop .. !

hoe denk je dat we Iran ooit zullen vertrouwen als ze aan ons dood werken ?!
Waarom nou weer ziek?

Iran zal altijd doorgaan met het versprijden van de waarheid. Het is aan de mensen zelf om te kiezen of zij iets accepteren of verwerpen. En dan moet je niet zo gaan janken omdat er zoveel shi'a moslims bijkomen. Iran heeft geen specifieke routes nodig om een kennis te versprijden. Mensen kunnen de boeken wereldwijd kopen.

Als je de fatwa's van Al-Azhar accepteerd, dan is de jaffari doctrine ook iets wat een moslim mag volgen.

Die eilanden zijn van strategisch belang voor Iran. Toen de Britten de eiland hebben verlaten, heeft gewoon de sterkste leger de macht overgenomen. Zo simpel is het, en niks over te janken.

Als ze lef hebben moeten ze vooral in de buurt komen van die eilanden.

Verder wordt je een beetje emotioneel en beschuldig je Iran van teveel.

De Arabische landen moeten niet zo extreem-irrationeel-nationalistisch doen, en gewoon samenwerken inplaats maar steeds een oorlog te willen beginnen tegen moslims.

amOer
07-01-06, 01:35
Geplaatst door Victory
Waarom nou weer ziek?

Iran zal altijd doorgaan met het versprijden van de waarheid. Het is aan de mensen zelf om te kiezen of zij iets accepteren of verwerpen. En dan moet je niet zo gaan janken omdat er zoveel shi'a moslims bijkomen. Iran heeft geen specifieke routes nodig om een kennis te versprijden. Mensen kunnen de boeken wereldwijd kopen.

Als je de fatwa's van Al-Azhar accepteerd, dan is de jaffari doctrine ook iets wat een moslim mag volgen.

Die eilanden zijn van strategisch belang voor Iran. Toen de Britten de eiland hebben verlaten, heeft gewoon de sterkste leger de macht overgenomen. Zo simpel is het, en niks over te janken.

Als ze lef hebben moeten ze vooral in de buurt komen van die eilanden.

Verder wordt je een beetje emotioneel en beschuldig je Iran van teveel.

De Arabische landen moeten niet zo extreem-irrationeel-nationalistisch doen, en gewoon samenwerken inplaats maar steeds een oorlog te willen beginnen tegen moslims.

waaw !! je probeert het niet eens te ontkennen !!

en wat nou er komen zoveel shi3a erbij ? als het zo is ( :hihi: ) dan maar gefeliciteerd jonge :) koop een taart zou ik zeggen ;) ik heb niet zo veel tegen shi3a ... alleen de verraders .. ( en dat geldt voor de soenna ook . maar die zijn er niet zoveel )

en verspreiden van de waarheid doe je niet met je T-72's he ;)

ach joh .. over die eilandjes .. ooit komen ze terug naar het moederland .. don'you worry :)

dit is niet nationalisme !! wtf is dit met jou en Amenzu ?! als ik zeg dat we ons grondgebied moeten verdedigen en/of moeten terug krijgen dan is dat nationalisme ?! kuz mi bolle reet !! :moe:

wij willen geen oorlog ! maar gewoon onze rechten ! en daar gaan we niet over discusseren .. als jij en Amenzu het niet erg vinden natuurlijk !!!

Soldim
07-01-06, 01:37
Geplaatst door Victory


Die eilanden zijn van strategisch belang voor Iran. Toen de Britten de eiland hebben verlaten, heeft gewoon de sterkste leger de macht overgenomen. Zo simpel is het, en niks over te janken.


Dat roepen de Israeliers ook...... en ik meen toch hier en daar enig terecht 'gejank' te horen.

mark61
07-01-06, 01:50
Geplaatst door knuppeltje
Tja, het blijft natuurlijk gokken.

Maar als je die bedragen leest die amOer hier laat zien, daar kan geen mens toch eerlijk aankomen.

Hij kan maar beter onderduiken in Marbella bij de internationale maffiosensoos. Zit ie prima.

Victory
07-01-06, 01:50
Geplaatst door amOer
waaw !! je probeert het niet eens te ontkennen !!

en wat nou er komen zoveel shi3a erbij ? als het zo is ( :hihi: ) dan maar gefeliciteerd jonge :) koop een taart zou ik zeggen ;) ik heb niet zo veel tegen shi3a ... alleen de verraders .. ( en dat geldt voor de soenna ook . maar die zijn er niet zoveel )

en verspreiden van de waarheid doe je niet met je T-72's he ;)

ach joh .. over die eilandjes .. ooit komen ze terug naar het moederland .. don'you worry :)

dit is niet nationalisme !! wtf is dit met jou en Amenzu ?! als ik zeg dat we ons grondgebied moeten verdedigen en/of moeten terug krijgen dan is dat nationalisme ?! kuz mi bolle reet !! :moe:

wij willen geen oorlog ! maar gewoon onze rechten ! en daar gaan we niet over discusseren .. als jij en Amenzu het niet erg vinden natuurlijk !!!
Wie verraad wie nou? Het zijn de arabische landen die met de V.S. en zionisten aan het samenwerken zijn. Ok, handel met bedrijven in de V.S. accepteer ik wel. Maar de Arabische landen volgen gewoon alle plannen die de V.S. voor hun maakt.

Iran is het laatste land die de rechten van de moslims wereldwijd verdedigd.

Ge-upgrade T-72 trouwens. :p

Victory
07-01-06, 01:53
Geplaatst door Soldim
Dat roepen de Israeliers ook...... en ik meen toch hier en daar enig terecht 'gejank' te horen.
Nee, eigenlijk zeggen ze dat ze daar altijd al geweest zijn. :moe:

Maar er is wel een verschil. De Britten hadden Palestina bezet om dit aan de joden te geven. Zie ook de balfour declaratie waarin de minister van buitenlandse zaken zegt dat de koningin een opdracht heeft gegeven om de joden te helpen een staat te stichten in Palestina.

amOer
07-01-06, 02:15
Geplaatst door Victory
Wie verraad wie nou? Het zijn de arabische landen die met de V.S. en zionisten aan het samenwerken zijn. Ok, handel met bedrijven in de V.S. accepteer ik wel. Maar de Arabische landen volgen gewoon alle plannen die de V.S. voor hun maakt.

Iran is het laatste land die de rechten van de moslims wereldwijd verdedigd.

Ge-upgrade T-72 trouwens. :p

je bent ....


laat maar ... moge god jou helpen in je leven ... :)
kan me niet echt voorstellen dat mensen zoveel liegen totdat ze hun eigen leugens zelf geloven .. je lijkt net Bush :hihi:

Amenzu
07-01-06, 11:15
Geplaatst door ChaykhSpear 26
Amenzu heb je wat tegen arabieren of tegen arabische nationalisten?

Tegen arabisch racistische nationalisten, en natuurlijk de aanhangers van deze achterlijke ideologie..... gewone arabieren zijn ook het slachtoffer van deze afschuwelijk ideologie die niets dan achterlijkheid heeft voorgebracht...

Victory
07-01-06, 12:35
Washington Post: Jumblat calls US to do in Syria what it did in Iraq
Lebanon-Syria-USA, Politics, 1/6/2006

A Washington Post columnist reported in an opinion piece yesterday that Walid Jumblat told him in a telephone interview, when asked what he wanted from America "You came to Iraq and you can do the same thing in Syria."

The piece was written by David Ignatius, who opened up by referring to gangster movies. He spoke first of the television interview by former Syrian vice president Abdel Halim Khaddam, whom he called an old mafia don saying "In the gangster movies, you know all hell is about to break loose when one of the disgruntled old dons decides to switch sides and rat out the young Godfather. Something like that is now happening with Syria," then turned his attention to Jumblatt.

To understand the latest turns of the screw in Syria and Lebanon, Ignatius wrote, I spoke by telephone yesterday with Walid Jumblatt, the leader of Lebanon's Druze community and something of a warlord himself.

Ignatius added: The Druze leader is holed up in his ancestral fortress of Moukhtara, in the Chouf Mountains. Like other Lebanese I spoke with this week, he fears a deadly new attack by the Syrians that would attempt to trigger sectarian conflict in Lebanon -- and take the heat off Damascus. Jumblatt argues that the only stable outcome will be regime change in Syria -- a "Milosevic solution" that will bring Assad to justice through the United Nations.

What makes the Syria-Lebanon situation especially volatile, Jumblatt explained to Ignatius, is that it is linked to the radical new Iranian regime of President Mahmoud Ahmadinejad. Jumblatt argued that Iran is using its alliance with al-Assad and Hizbullah in its larger strategic battles against Israel and the United States. "It's as if we are defending Iranian nuclear facilities from the border of Lebanon," he said.

Jumblat said "If Bush considers Lebanon one of his major achievements, now is the time to protect Lebanon," He told Ignatius: What can the United States do, realistically, to keep the Syria-Lebanon situation from exploding? The answer partly is to stick with the UN investigation that is slowly wrenching out the truth about Hariri's murder. The challenge for the United States, said Jumblat, is to help Lebanon become strong enough to resist Syrian hegemony. A potential breakthrough would be a US-brokered agreement for Israeli withdrawal from the Shebaa Farms area along the Lebanon border, under a UN agreement that the territory belongs to Lebanon. That would give the struggling Lebanese government a symbolic victory -- and would undercut Hezbollah's rationale for maintaining its militia. That issue should be at the top of Secretary of State Condoleezza Rice's in-box as she starts the new year -- perhaps along with an old tape of "The Godfather."

Victory
07-01-06, 12:37
Geplaatst door amOer
je bent ....


laat maar ... moge god jou helpen in je leven ... :)
kan me niet echt voorstellen dat mensen zoveel liegen totdat ze hun eigen leugens zelf geloven .. je lijkt net Bush :hihi:
Nee broeder, je vergist je echt.

mark61
07-01-06, 12:42
Geplaatst door Victory
Washington Post: Jumblat calls US to do in Syria what it did in Iraq
Lebanon-Syria-USA, Politics, 1/6/2006

A Washington Post columnist reported in an opinion piece yesterday that Walid Jumblat told him in a telephone interview, when asked what he wanted from America "You came to Iraq and you can do the same thing in Syria."

Jumblatt solliciteert naar nog een Syrische bom?

amOer
07-01-06, 12:52
Geplaatst door Victory
Nee broeder, je vergist je echt.

weet jij wat je dus net hebt gezegd betekent ?!

dat Amerika alle recht heeft om Irak te bezetten .. want Irak is van "strategisch belang" !!
en ook hebben de joden alle recht in Palestina !!

en over de andere dingen .. pfft walla heeft geen zin zo te zien.. !! :s


ik vergis me niet .. integendeel.. ik zie elke dag alleen maar de waarheid duidelijker voor mijn ogen !


@ mark61:

Junblaat is net zoals Khadaam ... hij was ook geholpen door het Syrisch leger tijdens de burgeroorlog in Libanon..
maar die oude half kale gek is waarschijnlijk alles vergeten ! en de ramp is dat hij best wat aanhangers in libanon heeft !! ( snap het niet .. ze zijn niet dom ofso ! :S )

Amenzu
07-01-06, 15:01
Geplaatst door mark61
Jumblatt solliciteert naar nog een Syrische bom?
Ik denk niet dat die lafaard het in hun hoofd zullen halen... Het is ook het enige waar ze goed in zijn. Getuigt de uitroeiing van een hele moslim broders dopr en het het uitmoorden van het palestijns verzet (tijdens de periode asad senior), om niet te spreken over al die andere misdaden..


Zij hebben volgens aljazeera toegegeven aan de eis van de VN om met de Minister van BZ te spreken en er wordt gekeen hoe dat zit met de ontmoeting van Asad zelf (alzeggen ze dat hij onschebaar is omdat hij president is).

amOer
07-01-06, 15:06
Geplaatst door Amenzu
Ik denk niet dat die lafaard het in hun hoofd zullen halen... Het is ook het enige waar ze goed in zijn. Getuigt de uitroeiing van een hele moslim broders dopr en het het uitmoorden van het palestijns verzet (tijdens de periode asad senior), om niet te spreken over al die andere misdaden..


Zij hebben volgens aljazeera toegegeven aan de eis van de VN om met de Minister van BZ te spreken en er wordt gekeen hoe dat zit met de ontmoeting van Asad zelf (alzeggen ze dat hij onschebaar is omdat hij president is).

het is ook nooit goed he !
als ze wel toegeven aan de VN eisen .. dan zijn het lafaards ..
als ze het niet doen .. dan zijn het criminelen die zich niet aan de VN wetten houden ! :wtf:

en nee Junblaat .. zal niet gekild worden .. weet je waarom ?! omdat Israel en Amerika daar geen belang bij hebben ... maar die belang hadden ze wel bij de dood van Al-Hariri .. !! ( wordt de picca al een bietje duidelijk .. ?! )

Victory
07-01-06, 15:15
Geplaatst door amOer
weet jij wat je dus net hebt gezegd betekent ?!

dat Amerika alle recht heeft om Irak te bezetten .. want Irak is van "strategisch belang" !!
en ook hebben de joden alle recht in Palestina !!

en over de andere dingen .. pfft walla heeft geen zin zo te zien.. !! :s


ik vergis me niet .. integendeel.. ik zie elke dag alleen maar de waarheid duidelijker voor mijn ogen !
Die dingen zijn niet te vergelijken omdat:
* De V.S. hebben een aanval gedaan op een soeverein land, en de macht overgenomen.
* De Britten hebben Palestina aangevallen, en dit ook in het echt aan de Zionisten gegeven en hebben hen ook geholpen hebben met het verdedigen van het grondgebied.

Maar wat is het situatie waar wij het over hebben?
* De Britten waren de heersers van dit eiland en hebben besloten op de eiland te verlaten.
- Toen hebben twee landen (Iran & VAE) direct geeist dat het eiland tot hen behoort.
- Iran stuurde er honderden soldaten naartoe (nu zijn er 5000 geloof ik), en zijn daar nu gestationeerd. Zo zie ik het gewoon, het sterkste land is gewoon eigenaar van dat eiland nu.

Dat eiland is gewoon heel belangrijk voor Iran omdat het het mogelijk maakt nog meer macht over de 'straits of hormuz' te hebben. En dat is van strategisch belang voor de veiligheid van Iran.

Bovendien kan het ook gebruikt worden om vroegtijdig een aanval vanuit de Arabische landen te signaleren en ook nog een luchtaanval te onderscheppen.




Assad rejects any bargaining with US

Cairo, Jan 7 - Syrian President Bashar al-Assad denied any bargaining to ease tension with Washington and refused to meet an international committee probing the assassination of former Lebanese prime minister Rafik Hariri, Egypt's official Mena news agency reported Friday.

In an interview with Egyptian weekly al-Obsou, which will be published on Monday, Assad also denied an accusation by former Syrian vice president Abdel-Halim Khaddam that he threatened Hariri before the latter was killed in a car bomb last February.

"Khaddam is no more than a means into the hands of a larger plot targeting the Arab region and attempting to snatch enormous concessions," said Assad.

Responding to a report that the UN team probing the killing of Hariri has requested to meet him and his Foreign Minister Farouq al-Shara, Assad said the request was not established on a "legal basis."

On the Iraqi situation, the president warned that the Americans were increasingly trapped in Iraq.

"The only way out is to draw up a timetable for withdrawal of US troops from Iraq," he said.

Amenzu
07-01-06, 15:28
Voor mij zijn het lafaards en blijven ze het. mensen die de macht misbruiken om ongewapende burgers te vermoorden zijn lafaards. Of ze toegeven aan de VN of niet.

Wat mij betreft waren ze al lang geleden van de macht verwijderd.






Geplaatst door amOer
het is ook nooit goed he !
als ze wel toegeven aan de VN eisen .. dan zijn het lafaards ..
als ze het niet doen .. dan zijn het criminelen die zich niet aan de VN wetten houden ! :wtf:

en nee Junblaat .. zal niet gekild worden .. weet je waarom ?! omdat Israel en Amerika daar geen belang bij hebben ... maar die belang hadden ze wel bij de dood van Al-Hariri .. !! ( wordt de picca al een bietje duidelijk .. ?! )

amOer
07-01-06, 15:51
Geplaatst door Amenzu
Voor mij zijn het lafaards en blijven ze het. mensen die de macht misbruiken om ongewapende burgers te vermoorden zijn lafaards. Of ze toegeven aan de VN of niet.

Wat mij betreft waren ze al lang geleden van de macht verwijderd.
ja als het aan mij ligt ook hoor .. en zoals ik zei .. ik ben een van de slachtoffers van de Hamaah-Ikhwaan el Moslimien ramp ..

maar dat betekent NIET dat ik het bij mijn hoofdje haal om mijn land te verraden !! NOOIT !


@ Victory ...

jongen .. je hebt gelijk .. Iran is de beste .. blij ?!

Victory
07-01-06, 16:12
Geplaatst door amOer

@ Victory ...

jongen .. je hebt gelijk .. Iran is de beste .. blij ?!
Het gaat er hier niet om wie "the best" is. VAE wilt een 50/50 regeling, en daar heeft Iran weinig aan op zo'n kleine eiland. (Omdat Iran het puur voor militaire doelen gebruikt en wilt blijven gebruiken).