PDA

Bekijk Volledige Versie : Moord



David
07-01-06, 10:35
Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld

Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23

TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.

Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.

Bart.NL
07-01-06, 10:54
Als ze zich had laten verkrachten, had ze waarschijnlijk ook de doodstraf gekregen.

Nu kan ze in ieder geval eervol sterven :boos:

Eni
07-01-06, 11:07
En zo'n land zou een voorbeeld moeten zijn voor het gehele MO volgens sommigen hier..