PDA

Bekijk Volledige Versie : Heel Turkije word homo - als ze de kans krijgen.



David
07-01-06, 10:52
Turkije: Islam moderniseert, maar niet voor homoseksualiteit



Het departement religieuze zaken wil de islam in Turkije moderner maken.


Daarom mogen vrouwen er 'al' deelnemen aan het vrijdaggebed. Mehmet Nuri Yilmaz, de hoogste religieuze ambtenaar en baas over de 70.000 moskeeën die Turkije telt, vindt dat niet meer dan normaal.

Hoewel het voor veel Arabische moslims heiligschennis is, zegt hij dat in de islam man en vrouw gelijkwaardig zijn.

Hij maakt ook graag onderscheid tussen de 'kern' van de islam en de culturele praktijken uit het verleden die verantwoordelijk zijn voor de inkleuring van de godsdienst.

Tot grote afschuw van fundamentalisten wil hij ook het begrip 'rente' laten herbekijken. Toch is er een gebied dat aan de vernieuwingsdrift ontsnapt, en dat is dan toevallig (hoe kan het ook anders) seksualiteit.

Zo blijft ook Mehmet Nuri Yilmaz gekant tegen geslachtsgemeenschap voor het huwelijk. Voorbehoedsmiddelen kunnen wel, abortus absoluut niet.

Over het homohuwelijk heeft de islam een duidelijke opvatting. "Dat er mannen en vrouwen zijn heeft met het voortbestaan van het menselijk ras te maken. Als mannen zich op mannen gaan richten en vrouwen op vrouwen dan is het na een jaar of vijftig, zestig met het menselijk ras bekeken. Daar is de islam dus tegen, en dat is nu zo, maar over een miljoen jaar is dat nog steeds zo."

mark61
07-01-06, 11:01
Waarom is de islam er eigenlijk op tegen dat het menselijk ras uitsterft? Is daar een hadith van? :vreemd:

Goodnight
07-01-06, 11:15
Geplaatst door mark61
Waarom is de islam er eigenlijk op tegen dat het menselijk ras uitsterft? Is daar een hadith van? :vreemd:

Zelden heb ik zo'n enorm STUPID vraag gelezen.......

mark61
07-01-06, 11:18
Geplaatst door Goodnight
Zelden heb ik zo'n enorm STUPID vraag gelezen.......

Oh. Vertel.

Het christendom kent nog de expliciete opdracht 'Gaat heen en vermenigvuldigt u.' De islam dacht ik -gelukkig- niet. Al maakt het in de praktijk niet uit, omdat the powers that be fokken altijd als de makkelijkste manier van machtsuitbreiding beschouwen. Zie Mars met zijn vrolijke christenen-scorebord-topics.

Goodnight
07-01-06, 11:21
Geplaatst door mark61
Oh. Vertel.

Het christendom kent nog de expliciete opdracht 'Gaat heen en vermenigvuldigt u.' De islam dacht ik -gelukkig- niet. Al maakt het in de praktijk niet uit, omdat the powers that be fokken altijd als de makkelijkste manier van machtsuitbreiding beschouwen. Zie Mars met zijn vrolijke christenen-scorebord-topics.


Ik ga dat niet eens uitleggen.......dat zou net zo stupid zijn......

David
07-01-06, 11:24
Maar goed, volgens die man is het hele homo-gebeuren zo geweldig, dat de hele wereld homo zou zijn als er niet streng tegen op werd getreden. Zou hij uit ervaring spreken?

mark61
07-01-06, 11:24
Geplaatst door Goodnight
Ik ga dat niet eens uitleggen.......dat zou net zo stupid zijn......

Nou, ik vind het geen antwoord. Ik wacht wel op Bilal of Wizdom.

Couscousje
07-01-06, 11:29
Al deelnemen aan het vrijdaggebed?

Vrouwen mogen toch sinds mensenheugenis deelnemen aan het vrijdaggebed?

Cc

mark61
07-01-06, 11:34
Geplaatst door David
Maar goed, volgens die man is het hele homo-gebeuren zo geweldig, dat de hele wereld homo zou zijn als er niet streng tegen op werd getreden. Zou hij uit ervaring spreken?

Ik zie duistere verlangens.

Heb je by the way gisteren Gohato ofzo gezien? Nooit geweten dat die Samoerai zo'n gezellige, afijn, moord & doodslag, homocultuur hadden.

David
07-01-06, 11:36
Geplaatst door mark61
Ik zie duistere verlangens.

Heb je by the way gisteren Gohato ofzo gezien? Nooit geweten dat die Samoerai zo'n gezellige, afijn, moord & doodslag, homocultuur hadden.



Nee, vertel! Japanse nichten in beeldige kimono's die elkaar goed gechoreografeerd te lijf ingen?

freya
07-01-06, 11:41
Geplaatst door Couscousje
Al deelnemen aan het vrijdaggebed?

Vrouwen mogen toch sinds mensenheugenis deelnemen aan het vrijdaggebed?

Cc

Nou, iig sinds de dagen van de profeet Mohamed.

mark61
07-01-06, 12:38
Geplaatst door David
Nee, vertel! Japanse nichten in beeldige kimono's die elkaar goed gechoreografeerd te lijf ingen?

Jazeker. Maar de komst van een androgyne aspirant-samoerai veroorzaakt zoveel onrust (en moord) dat hij de opdracht krijgt zijn jaloerse minnaar te vermoorden. Intussen moest toch iedereen smakelijk lachen om dwaze verliefdheden van kapiteins en generaals.

Ze zagen er inderdaad lekker uit, in zwarte kimono's, haar opgestoken, twee zwaarden tussen de gordel. En een bak makeup natuurlijk. Zelfs bordeelbezoek kan m niet genezen. Madame was ontsteld, hij was ontsnapt aan al haar goede zorgen. :hihi:

delirious
07-01-06, 12:39
Geplaatst door David
Nee, vertel! Japanse nichten in beeldige kimono's die elkaar goed gechoreografeerd te lijf ingen?

:haha:

MaRiaH
07-01-06, 12:41
Geplaatst door David
Maar goed, volgens die man is het hele homo-gebeuren zo geweldig, dat de hele wereld homo zou zijn als er niet streng tegen op werd getreden. Zou hij uit ervaring spreken?

eh.. dat de hele wereld homo zou worden.. ?

Ik ben tegen!
:hihi:

waterfiets
07-01-06, 15:23
Geplaatst door mark61
Heb je by the way gisteren Gohato ofzo gezien? Nooit geweten dat die Samoerai zo'n gezellige, afijn, moord & doodslag, homocultuur hadden.

Ik heb mij bijzonder geamuseerd om die film. Al die macho samoerai die allemaal van slag raken als er een "te mooie" (zoals ze dat in de film zeggen) jongen bij hen komt wonen. En de finale was ook prachtig waarbij de lieflijke jongen een moordenaar blijkt te zijn. Moraal van het verhaal die wellicht de verfilming acceptabel maakte voor het grote publiek: kijk uit voor mooie jongens die mannen verleiden.

waterfiets
07-01-06, 15:27
Geplaatst door David
Maar goed, volgens die man is het hele homo-gebeuren zo geweldig, dat de hele wereld homo zou zijn als er niet streng tegen op werd getreden. Zou hij uit ervaring spreken?

Ach ik geloof dat onder de islam homosexualiteit pas echt goed opbloeit als er een taboe op rust. Victory heeft recent nog een mooi artikel over homocafes in SA geplaatst waar de aanwezigen zich juist vrij in hun land voelen. Sommige studenten zeggen zelfs dat het beschamend is om geen vriendje te hebben:

"Ahmed, 19, a student at a private college in Jeddah, said there was no shame in having a boyfriend in his private high school. Although he firmly rejected the label “gay”, he admitted that he now has a “special friend” in college, too. “It’s those who don’t have a boy who are ashamed to admit it. We introduce our boy to our friends as ‘al walid hagi’ [the boy who belongs to me]. At the beginning of term, we always check out the new boys to see which are the most ‘helu’ [sweet] and think of ways to get to know them.” "

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=169868