PDA

Bekijk Volledige Versie : Te zot voor woorden.



Foxcave1
07-01-06, 12:34
Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld
Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.

Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.


bron http://www.nu.nl/news/652493/24/Bijna_verkrachte_Iraanse_vrouw_%2818%29_tot_strop_ veroordeeld.html

Sorry hoor, maar dan komt ook bij mij de vraag omhoog of men in dat land uberhaubt normaal kan denken.

Couscousje
07-01-06, 12:45
Is al geplaatst.

Cc

Foxcave1
07-01-06, 12:49
Zag het te laat, maar is wel 100 topics waard om die waanzin aan de kaak te stellen!

Couscousje
07-01-06, 12:50
Geplaatst door Foxcave1
Zag het te laat, maar is wel 100 topics waard om die waanzin aan de kaak te stellen!

Eensch.

Daarom is het altijd handig de titel in subject te zetten. ;)

Cc

Foxcave1
07-01-06, 12:53
Ik zie dat deze en de andere topic samen al meer dan 35 views hebben, en toch geven weinig mensen hun afkeuring aan dit gedrag, maar wel zeuren dat een burka dragen moet kunnen, begrijpen de mensen dan niet dat dat de eerste vorm van onderdrukking van de vrouw is?

David
07-01-06, 12:56
Geplaatst door Foxcave1
...een burka dragen moet kunnen, begrijpen de mensen dan niet dat dat de eerste vorm van onderdrukking van de vrouw is?


Precies. Thuispermanent, blondering, minirok, bata-hakken en netpanty's zijn de eerste stap naar de bevrijding van de vrouw! En cyclaam lipgloss, natuurlijk.

Foxcave1
07-01-06, 13:15
Geplaatst door David
Precies. Thuispermanent, blondering, minirok, bata-hakken en netpanty's zijn de eerste stap naar de bevrijding van de vrouw! En cyclaam lipgloss, natuurlijk.

Das dan weer de andere kant, heb je ook weer gelijk aan, alleen daar wordt niemand toe gedwongen, dit arme kind werd gedwongen tot sex, verdedigde zich en wordt als goedmakertje terecht gesteld, wat vindt jij daar nou van?

knuppeltje
07-01-06, 14:06
Geplaatst door Foxcave1
Das dan weer de andere kant, heb je ook weer gelijk aan, alleen daar wordt niemand toe gedwongen, dit arme kind werd gedwongen tot sex, verdedigde zich en wordt als goedmakertje terecht gesteld, wat vindt jij daar nou van?


Wedden dat ze haar eerst nog staalkabelgeselen voordat dat tuig die bouwkraan starten.

knuppeltje
07-01-06, 20:05
Geplaatst door knuppeltje
Wedden dat ze haar eerst nog staalkabelgeselen voordat dat tuig die bouwkraan start.

sjo
07-01-06, 20:40
Geplaatst door knuppeltje
Wedden dat ze haar eerst nog staalkabelgeselen voordat dat tuig die bouwkraan starten.

Hoe heeft ze die gozer dood gekregen ? Met haar stilettohak ? Vol in z'n linkeroog ?

gr.
sjo

Joesoef
07-01-06, 20:42
Geplaatst door Foxcave1
Das dan weer de andere kant, heb je ook weer gelijk aan, alleen daar wordt niemand toe gedwongen, dit arme kind werd gedwongen tot sex, verdedigde zich en wordt als goedmakertje terecht gesteld, wat vindt jij daar nou van?


Was jij er bij of zo?


Wie weet had ze wat last van hormonen en een laag iq, zag ze haar daad te laat in en sloeg die arme jongen toen dood.
Een meisje wat een slippertje heeft gemaakt ligt er uit op de Iraanse huwelijks- en arbeidsmarkt.

Divine_70
07-01-06, 20:50
Geplaatst door sjo
Hoe heeft ze die gozer dood gekregen ? Met haar stilettohak ? Vol in z'n linkeroog ?

gr.
sjo

Er van uitgaande dat ze de waarheid spreekt zou ze het met stilettohak hebben moeten doen.
Anyway, eentje minder die dit soort dingen denkt te kunnen doen.
Ze heeft in elk geval een volgend slachtoffer de ellende bespaart.

sjo
07-01-06, 22:20
Geplaatst door Divine_70
Er van uitgaande dat ze de waarheid spreekt zou ze het met stilettohak hebben moeten doen.
Anyway, eentje minder die dit soort dingen denkt te kunnen doen.
Ze heeft in elk geval een volgend slachtoffer de ellende bespaart.

suggestie van Joesoef : 't was haar eigen schuld.......

gr.
sjo

Divine_70
07-01-06, 22:21
Geplaatst door sjo
suggestie van Joesoef : 't was haar eigen schuld.......

gr.
sjo

Tssss :cheefbek:

Eke
07-01-06, 22:29
Geplaatst door Joesoef
Was jij er bij of zo?


Wie weet had ze wat last van hormonen en een laag iq, zag ze haar daad te laat in en sloeg die arme jongen toen dood.
Een meisje wat een slippertje heeft gemaakt ligt er uit op de Iraanse huwelijks- en arbeidsmarkt.

Dus het is belangrijk dat er een goede rechtsgang plaats vindt om dit uit te sluiten. Dan houd je nog 3 belangrijke punten over :

1)moest ze echt zover gaan om die man te vermoorden of was dat per ongeluk

2) zetten we doodstraf op doodslag ?????

3) gebruiken we sowieso dood als straf ?

Wat ben ik blij dat ik in Nederland leef.

Divine_70
07-01-06, 22:41
Geplaatst door Eke
Dus het is belangrijk dat er een goede rechtsgang plaats vindt om dit uit te sluiten. Dan houd je nog 3 belangrijke punten over :

1)moest ze echt zover gaan om die man te vermoorden of was dat per ongeluk

2) zetten we doodstraf op doodslag ?????

3) gebruiken we sowieso dood als straf ?

Wat ben ik blij dat ik in Nederland leef.

Doodstraf is op voorhand helemaal fout.........
Maar goed, dat is mijn mening, ze komen er dan wel erg eenvoudig vanaf.
Deze dame verdiend de doodstraf zeer zeker niet !

Joesoef
07-01-06, 22:55
Geplaatst door sjo
suggestie van Joesoef : 't was haar eigen schuld.......

gr.
sjo


Ik ga er vanuit dat de rechtsgang eerlijk is geweest. Op moord staat in Iran de doodstraf so it will be.

Joesoef
07-01-06, 22:57
Geplaatst door Divine_70
Doodstraf is op voorhand helemaal fout.........
Maar goed, dat is mijn mening, ze komen er dan wel erg eenvoudig vanaf.
Deze dame verdiend de doodstraf zeer zeker niet !


Ze mag dan wel vrouw zijn in Iran, dat is geen vrijbrief om te moorden. Ik ga er vanuit dat de rechtsgang eerlijk is geweest en dat het niet viel onder zelfverdediging maar moord.

Divine_70
07-01-06, 22:58
Geplaatst door Joesoef
Ik ga er vanuit dat de rechtsgang eerlijk is geweest. Op moord staat in Iran de doodstraf so it will be.

Triest........
Diep diep triest........
Ooit dat verhaal gelezen van die vrouw die werd verkracht en daardoor moest worden gestenigd?
Moeder van een kindje van 3 ? :cheefbek:

Eke
07-01-06, 22:59
Geplaatst door Divine_70
Doodstraf is op voorhand helemaal fout.........
Maar goed, dat is mijn mening, ze komen er dan wel erg eenvoudig vanaf.
Deze dame verdiend de doodstraf zeer zeker niet !

Ben in principe niet voor doodstraf.

En zeker niet in een situatie waarin zelfverweer uit de hand is gelopen.

Divine_70
07-01-06, 23:00
Geplaatst door Eke
Ben in principe niet voor doodstraf.

En zeker niet in een situatie als zelfverweer uit de hand is gelopen.

En daar ben ik het helemaal mee eens

Eke
07-01-06, 23:05
Geplaatst door Joesoef
Ik ga er vanuit dat de rechtsgang eerlijk is geweest.

Hopelijk heb je gelijk. Maar hoe weet je hoe zover weg de situatie is ?

Hebben vrouwen daar dezelfde rechten als mannen, bv? Worden ze als gelijkwaardig beschouwd ?Zijn er vrouwelijke rechters en advocaten ?



PS eerst dacht ik dat je avatar een foto van jou was met je kontaktlenzen. Staat leuk, dacht ik. Maar toen begon ik te twijfelen. Is dit een foto van de president van Iran ?Of zit ik er heel erg naast ?Waar kan ik even spieken ..help !

Divine_70
07-01-06, 23:09
Geplaatst door Eke
Hopelijk heb je gelijk. Maar hoe weet je hoe zover weg de situatie is ?

Hebben vrouwen daar dezelfde rechten als mannen, bv? Worden ze als gelijkwaardig beschouwd ?Zijn er vrouwelijke rechters en advocaten ?

Maakt niks uit,
in landen waar vrouwen nog worden gestraft voor het feit dat ze worden verkracht is al triest genoeg.
Als ze dan ook nog eens worden veroordeeld omdat ze zich weren ??
Gadver, walgelijk !

Joesoef
07-01-06, 23:19
Geplaatst door Divine_70
Triest........
Diep diep triest........
Ooit dat verhaal gelezen van die vrouw die werd verkracht en daardoor moest worden gestenigd?
Moeder van een kindje van 3 ? :cheefbek:


Verhalen, verhalen.


Stenigen doen ze al lang niet meer. En doodstraf voor buitenechtelijke sex ook niet. Als dat zo was dat konden ze half Theran ombrengen. Allemaal verhaaltjes van Sjah aanhangers/ extremistische christenen.

Iraanse dames weten hoe mannen zijn, ze letten op hun eer. Dat betekend dat ze nooit bij iemand in de auto stappen die geen familie is of een hele goede vriend, al regent het pijpenstelen en moeten ze nog een uur lopen. Huisbezoeken, meelopen idem dito. Als er dus iet gebeurd dan is er al wat aan vooraf gegaan.

Divine_70
07-01-06, 23:22
Geplaatst door Joesoef
Verhalen, verhalen.


Stenigen doen ze al lang niet meer. En doodstraf voor buitenechtelijke sex ook niet. Als dat zo was dat konden ze half Theran ombrengen. Allemaal verhaaltjes van Sjah aanhangers/ extremistische christenen.

Iraanse dames weten hoe mannen zijn, ze letten op hun eer. Dat betekend dat ze nooit bij iemand in de auto stappen die geen familie is of een hele goede vriend, al regent het pijpenstelen en moeten ze nog een uur lopen. Huisbezoeken, meelopen idem dito. Als er dus iet gebeurd dan is er al wat aan vooraf gegaan.

Joesoef, dit is niet zomaar een verhaal.
dit heeft het wereldnieuws gehaald.
Was op elke nieuwszender op deze planeet.

Eke
07-01-06, 23:25
Geplaatst door Divine_70
Maakt niks uit,
i

Maakt wel degelijk iets uit voor de rechtsgang of je als vrouw als totaal gelijkwaardige wordt beschouwd door de rechter of niet.

Daarom stel ik die vragen. Hoe vrouwvriendelijk zijn diegenen die er de touwtjes in handen hebben ?

Joesoef
07-01-06, 23:26
Geplaatst door Divine_70
Joesoef, dit is niet zomaar een verhaal.
dit heeft het wereldnieuws gehaald.
Was op elke nieuwszender op deze planeet.


Er komt veel nieuws uit Iran met vaak onduidelijke bronnen. Heb er geleeft en gewoond, mn schoonvader was daar rechter en ik kan vertellen dat het meeste niet klopt.

Joesoef
07-01-06, 23:28
Geplaatst door Eke
Maakt wel degelijk iets uit voor de rechtsgang of je als vrouw als totaal gelijkwaardige wordt beschouwd door de rechter of niet.

Daarom stel ik die vragen. Hoe vrouwvriendelijk zijn diegenen die er de touwtjes in handen hebben ?


Kijk elk verhaal heeft twee kanten. Automatisch kiezen voor het slachtoffer mag maar dan de vraag, wie is het slachtoffer.

Het recht klopt, alleen de cultuur heeft het vaak niet zo op vrouwen. Helaas.

Divine_70
07-01-06, 23:30
Geplaatst door Joesoef
Er komt veel nieuws uit Iran met vaak onduidelijke bronnen. Heb er geleeft en gewoond, mn schoonvader was daar rechter en ik kan vertellen dat het meeste niet klopt.

Kan zijn, ik wil je ook niet tegen de haren heen strijken, maar dit verhaal, was dus overal op het nieuws, zowel de dame als de rechters waren aan het woord.
Dat gaat gewoon te ver :cheefbek:

Eke
07-01-06, 23:30
Geplaatst door Joesoef



Als dat zo was dat konden ze half Theran ombrengen.

Iraanse dames weten hoe mannen zijn, ze letten op hun eer. .

Toch kun je als jonge onervaren vrouw(en) overdonderd worden door een stel mannen die slechte plannen hebben. Al ben je nog zo netjes.Dat speelt over de hele wereld.

Van Teheran, de helluft ?????:verbaasd:

Joesoef
07-01-06, 23:33
Geplaatst door Dundee
Dus jij hebt uit betrouwbare Iraanse bron, dat de bronnen in Iran niet betrouwbaar zijn?
Ik verveel me met jou.:moe:


Noem mij eens een paar betrouwbare bronnen in Iran?

Divine_70
07-01-06, 23:34
Geplaatst door Joesoef
Verhalen, verhalen.


Stenigen doen ze al lang niet meer. En doodstraf voor buitenechtelijke sex ook niet. Als dat zo was dat konden ze half Theran ombrengen. Allemaal verhaaltjes van Sjah aanhangers/ extremistische christenen.

Iraanse dames weten hoe mannen zijn, ze letten op hun eer. Dat betekend dat ze nooit bij iemand in de auto stappen die geen familie is of een hele goede vriend, al regent het pijpenstelen en moeten ze nog een uur lopen. Huisbezoeken, meelopen idem dito. Als er dus iet gebeurd dan is er al wat aan vooraf gegaan.

Oke, jij denkt dat er al iets vooraf is gebeurd,
maar denk je dat er tussen de Iraniers geen geilneven zitten ?
Mannen die het ff niet meer houden ?
die vind je overal ter wereld, ook in Iran.
Heeft met eer van die dame dan niks meer te maken.

Joesoef
07-01-06, 23:34
Geplaatst door Eke
Toch kun je als jonge onervaren vrouw(en) overdonderd worden door een stel mannen die slechte plannen hebben. Al ben je nog zo netjes.Dat speelt over de hele wereld.

Van Teheran, de helluft ?????:verbaasd:


Ja en dat is de pest. Hopelijk is het recht goed gesproken.

Joesoef
07-01-06, 23:35
Geplaatst door Divine_70
Oke, jij denkt dat er al iets vooraf is gebeurd,
maar denk je dat er tussen de Iraniers geen geilneven zitten ?
Mannen die het ff niet meer houden ?
die vind je overal ter wereld, ook in Iran.
Heeft met eer van die dame dan niks meer te maken.


Zeg ik. Ik zeg ook dat ik er vanuit ga dat het recht correct is gesproken.

Eke
07-01-06, 23:36
Geplaatst door Joesoef


Het recht klopt, alleen de cultuur heeft het vaak niet zo op vrouwen. Helaas.

Is dit allang zo ?Iets wat altijd al gespeeld heeft ?

Divine_70
07-01-06, 23:36
Geplaatst door Joesoef
Zeg ik. Ik zeg ook dat ik er vanuit ga dat het recht correct is gesproken.

Ow sorry hoor :cheefbek:
Hoe kun je nog van recht spreken als een "kind" van 18 de doodstraf krijgt.

Joesoef
07-01-06, 23:39
Geplaatst door Divine_70
Ow sorry hoor :cheefbek:
Hoe kun je nog van recht spreken als een "kind" van 18 de doodstraf krijgt.


Omdat ze iemand vermoord heeft en omdat er volgens het recht in Iran daar de doodstraf op staat.

Divine_70
07-01-06, 23:40
Geplaatst door Joesoef
Kijk elk verhaal heeft twee kanten. Automatisch kiezen voor het slachtoffer mag maar dan de vraag, wie is het slachtoffer.

Het recht klopt, alleen de cultuur heeft het vaak niet zo op vrouwen. Helaas.

Die hele onderdrukking van de vrouwen in verschillende culturen ter wereld is al niet te geloven dat dat anno 2006 nog steeds speelt.

Joesoef
07-01-06, 23:41
Geplaatst door Dundee
Die schoonvader van je toch?

Dat je op het laatste niet bent ingegaan, laat mij denken dat jij je niet echt verveelt met mij. Toch wens ik te passen voor deze twijfelachtige eer.
:boogjes:


Flauw doen ipv antwoord geven.

Eke
07-01-06, 23:41
Geplaatst door Joesoef
Ja en dat is de pest. Hopelijk is het recht goed gesproken.

Ja, dat hoop ik ook. Want :hoe kwam dat meisje eigenlijk tot moord ???

Was dat met voorbedachte rade : iedere geilneef die z'n tengels naar mij uitsteekt steek ik ter plekke dood ????

Of was er echt sprake van angst en wanhoop en een verkeerd geplaatste duw ??? Dan wordt het een heel ander verhaal.

Divine_70
07-01-06, 23:43
Geplaatst door Joesoef
Omdat ze iemand vermoord heeft en omdat er volgens het recht in Iran daar de doodstraf op staat.

Goed, dus voor elke volgende vrouw die dit overkomt: laat je nemen door voor mijn part 4 kerels tegelijk en niet zeuren anders krijg je de doodstraf als je jezelf beschermt :cheefbek:
Dat het toevallig zo geeindigd is is triest, ergens jammer dat hij het met de dood heeft moeten bekopen, heeft geen kans meer zijn zonden te overdenken nu, maar stel dat hij had overleeft, wat waren haar kansen geweest?
Zou hij veroordeeld worden en zij geliukkig verder kunnen leven ?

Divine_70
07-01-06, 23:44
Geplaatst door Eke
Ja, dat hoop ik ook. Want :hoe kwam dat meisje eigenlijk tot moord ???

Was dat met voorbedachte rade : iedere geilneef die z'n tengels naar mij uitsteekt steek ik ter plekke dood ????

Of was er echt sprake van angst en wanhoop en een verkeerd geplaatste duw ??? Dan wordt het een heel ander verhaal.

En juist deze twijfel is de reden dat een doodstraf hier zeer zeker niet op zijn plaats is.

Joesoef
07-01-06, 23:45
Geplaatst door Divine_70
Die hele onderdrukking van de vrouwen in verschillende culturen ter wereld is al niet te geloven dat dat anno 2006 nog steeds speelt.


Masculine culture vind je ook terug in Europa. Griekenland maar zeker Italië en zometeen ook Turkije. Helaas is het zo dat in sommige landen het recht daar voor word misbruikt.
In Italië zij een rechter nog niet lang geleden dat een vrouw niet kon beroepen op verkrachting omdat haar spijkerbroek niet strak zat en zij dus gelegenheid had geboden. Een hogere rechter heeft hem terug gefloten maar toch. Misbruik rechtsystemen komt overal voor, gevolgen kunnen echter verschillen.

Joesoef
07-01-06, 23:47
Geplaatst door Eke
Ja, dat hoop ik ook. Want :hoe kwam dat meisje eigenlijk tot moord ???

Was dat met voorbedachte rade : iedere geilneef die z'n tengels naar mij uitsteekt steek ik ter plekke dood ????

Of was er echt sprake van angst en wanhoop en een verkeerd geplaatste duw ??? Dan wordt het een heel ander verhaal.


Daarom. Ik ga er vanuit dat het recht correct gesproken is. Om nu zelf een beeld te vormen van de twee zinnetjes die in dat nieuwsberricht staan is onmogelijk.

Divine_70
07-01-06, 23:47
Geplaatst door Joesoef
Masculine culture vind je ook terug in Europa. Griekenland maar zeker Italië en zometeen ook Turkije. Helaas is het zo dat in sommige landen het recht daar voor word misbruikt.
In Italië zij een rechter nog niet lang geleden dat een vrouw niet kon beroepen op verkrachting omdat haar spijkerbroek niet strak zat en zij dus gelegenheid had geboden. Een hogere rechter heeft hem terug gefloten maar toch. Misbruik rechtsystemen komt overal voor, gevolgen kunnen echter verschillen.

Dat is toch een walgelijk idee.
Vrouwen moeten waar dan ook ter wereld gekleed kunnen gaan zoals zij dat willen.
Nee is nee, en of ze nu een te strakke spijkerbroek draagt of een veel te korte rok, er is nooit een reden aan te nemen dat een vrouw er om vraagt verkracht te worden.

Divine_70
07-01-06, 23:52
Geplaatst door BaTTaTaaa
Conclusie:
VS & Iran zijn beide ziek...

motherfukers hebben klappen nodig ..

De hele wereld is ziek BaTTaTaa :cheefbek:

Divine_70
08-01-06, 00:04
Ja, en toen werd het stil.........
Jammer, was heel benieuwd hoe jullie daar tegenaan keken .

Eke
08-01-06, 00:23
Geplaatst door Joesoef
Daarom. Ik ga er vanuit dat het recht correct gesproken is. Om nu zelf een beeld te vormen van de twee zinnetjes die in dat nieuwsberricht staan is onmogelijk. ]


Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld[/B]
Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Joesoef, heb jij nog vrienden in Iran ? Zou jij dit bericht kunnen verifieeren ?

Ik ga trouwens nu naar bed. Jullie allemaal welterusten !

Divine_70
08-01-06, 00:23
Geplaatst door Dundee
Ja flauw, want jij schuwt een ongezouten mening.
Ik denk dat jij niet zo zout moet doen of anders moet opzouten.
Natuurlijk wens ik dat we hier samen uit gaan komen.

Nee, ik weet niet van zo'n bron, noch weet ik van een rechter die (volgens de standaard van de Geneefse Conventie) een eerlijke uitspraak heeft gedaan.
En dat is wel hetgeen jij placht te beweren.
En dat is hetgeen ik wil betwijfelen.

Het spijt me dat ik geen bron(nen) aanvoer, maar vooralsnog zijn die er ook van het tegengestelde niet.

Wat maken de bronnen nog uit.
Punt is dat er een meisje ter dood word veroordeeld die nog een heel leven voor zich had.
En dat dankzij een paar geilneven die zich niet weten in te houden.

Divine_70
08-01-06, 00:25
Geplaatst door Eke
]


Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld
Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Joesoef, heb jij nog vrienden in Iran ? Zou jij dit bericht kunnen verifieeren ?

Ik ga trouwens nu naar bed. Jullie allemaal welterusten ! [/B]

:zwaai: trusten, ik ga nog ff door ;)

Joesoef
08-01-06, 00:31
Geplaatst door Dundee
Ja flauw, want jij schuwt een ongezouten mening.
Ik denk dat jij niet zo zout moet doen of anders moet opzouten.
Natuurlijk wens ik dat we hier samen uit gaan komen.

Nee, ik weet niet van zo'n bron, noch weet ik van een rechter die (volgens de standaard van de Geneefse Conventie) een eerlijke uitspraak heeft gedaan.
En dat is wel hetgeen jij placht te beweren.
En dat is hetgeen ik wil betwijfelen.

Het spijt me dat ik geen bron(nen) aanvoer, maar vooralsnog zijn die er ook van het tegengestelde niet.


Ik beweer niets ik ga er vanuit. Hoeft dus niet zo te zijn als je het nog niet begrijpt.

Divine_70
08-01-06, 00:31
Geplaatst door Dundee
Daar heb je gelijk in!
Ikzelf ben ook niet zo'n bronnenmens, vooral niet in een wereld die bij elkaar gehouden wordt door leugenachtigheid.

Als hij met zijn gore tasekes van haar had afgebleven, dan leefde hij vandaag nog.
En sterker nog: dan had zij haar geluk wel kunnen vinden. Iets dat haar nu afgenomen is!

Dat bedoel ik,
Life can be so simple.

:cheefbek:

Triest, errug triest

Divine_70
08-01-06, 00:34
Geplaatst door Divine_70
Dat is toch een walgelijk idee.
Vrouwen moeten waar dan ook ter wereld gekleed kunnen gaan zoals zij dat willen.
Nee is nee, en of ze nu een te strakke spijkerbroek draagt of een veel te korte rok, er is nooit een reden aan te nemen dat een vrouw er om vraagt verkracht te worden.

???

Joesoef
08-01-06, 00:43
Geplaatst door Divine_70
???


Idd.

Divine_70
08-01-06, 00:44
Geplaatst door Joesoef
Idd.

:haha: Niet inderdaad, dat is mijn eigen vraag en ben heel benieuwd hoe jij/jullie daar over denken :stout:

Divine_70
08-01-06, 00:53
Geplaatst door Dundee
Vanwaar dan toch die stelligheid?
Voor mij is het verhaal zo klaar als een klontje, hoor:
Hij had met zijn fikken moeten afblijven van dat meisje.
Dat was meer dan zijn eigen redding geweest.
Nu zal hij moeten boeten door 500 maal terug te komen in deze dimensie...brrrrr!
best lullig voor een beetje jeuk aan de snikkel, vind je zelf ook niet? :maf:

500X ?? :loens:

En hoeveel maagden wachten er op hem dan nu? :hihi:

Joesoef
08-01-06, 00:56
Geplaatst door Dundee
Vanwaar dan toch die stelligheid?
Voor mij is het verhaal zo klaar als een klontje, hoor:
Hij had met zijn fikken moeten afblijven van dat meisje.
Dat was meer dan zijn eigen redding geweest.
Nu zal hij moeten boeten door 500 maal terug te komen in deze dimensie...brrrrr!
best lullig voor een beetje jeuk aan de snikkel, vind je zelf ook niet? :maf:

Was jij erbij? Wie weet vond dat meisje het wel prettig dat hij aan haar zat maar kwam ze pas te laat tot inkeer. En moord=moord en de rechter vond geen verzachtende omstandigheden.

Alsof ze in Iran niet sexen zonder getrouwd te zijn.

Divine_70
08-01-06, 00:59
Geplaatst door Joesoef
Was jij erbij? Wie weet vond dat meisje het wel prettig dat hij aan haar zat maar kwam ze pas te laat tot inkeer. En moord=moord en de rechter vond geen verzachtende omstandigheden.

Alsof ze in Iran niet sexen zonder getrouwd te zijn.

Hmm, al vond ze het prettig, wie zegt dan nog dat het met opzet gebeurde dat die jongen dood is.
Kijk naar Deventer ????

De groeten
08-01-06, 01:01
Geplaatst door Joesoef
... en de rechter vond geen verzachtende omstandigheden.Dan was die rechter dus net zo blind als jij.

Divine_70
08-01-06, 01:02
Joesoef......
Misschien word het allemaal beetje duidelijker als je zegt of je het al dan niet goed keurt ?

Foxcave1
08-01-06, 08:00
Joesoef, wellicht kun jij artikelen vinden waarin staat dat zij uitlokte?

Voorlopig lees ik alleen dat dat zij en enkele vrienden op straat liepen en daar werden lastig gevallen door een stel mongolen, zij heeft bij haar verdediging iemand gedood.

Jij noemt zelfverdediging geen verzachtende omstandig heden?
Ga eens te rade bij je oom, vraag hem eens wat in zo'n geval verzachtende omstandigheden waren geweest, ik vermoed dat die niet kunnen bestaan, simpel omdat hij een man is en zij slechts een vrouw.

Overigens ga ik er even vanuit dat die vrienden ook als getuigen zijn gehoord, net als haar nichtje.

Vreemde vrienden overigens, is dat normaal vluchten als een vriend belaagd wordt? Hoe vaker ik het verhaaltje lees, hoe meer ik het idee krijg dat de beide verkrachters familie zijn geweest van èèn of andere hooggeplaatste figuur, misschien wel neefjes van een rechter.....

Joesoef
08-01-06, 09:59
:zucht:

Ik was er niet bij, heb geen verdere info betreft het gebeuren. Ik weet net zoveel als anderen een paar zinnen uit de krant.

Ik ga er vanuit dat de rechter het recht goed heeft toegepast en dat voor de moord die zij heeft begaan gestraft word met de dood. Simpel, op doodslag staat in Iran de doodstraf en deze rechter vond geen verzachtende omstandigheden. Het verhaal erachter weten we dus niet. Was zij vrijwillig meegegaan met die jongen naar zijn huis, was het een hoertje. Misschien was ze ontvoerd door die jongens en de rechter een oom van de jongen? Geen idee. Verkrachting is walgelijk en dient bestraft te worden. In Iran staat dan ook de doodstraf op verkrachting.

Er zijn zoveel vragen dat er absoluut niet zinnigs over te zeggen is. Ik ga er dan ook vanuit dat het recht correct is toegepast en dat er geen verzachtende omstandigheden waren. Ze kon vluchten maar deed dat niet, ze had wat met die jongen maar niemand mocht het weten etc.

Joesoef
08-01-06, 10:00
Geplaatst door Foxcave1
Voorlopig lees ik alleen dat dat zij en enkele vrienden op straat liepen en daar werden lastig gevallen door een stel mongolen, zij heeft bij haar verdediging iemand gedood.


Vanaf wanneer is het gerechtvaardigd om uit zelfverdediging iemand te doden? Verkrachten is walchelijk, is het gerechtvaardigd om iemand daarvoor te doden. Doet men wel in Iran.

Joesoef
08-01-06, 10:01
Geplaatst door Divine_70
Joesoef......
Misschien word het allemaal beetje duidelijker als je zegt of je het al dan niet goed keurt ?

Als je dat niet uit mijn reacties kunt destilleren.....

Divine_70
08-01-06, 14:05
Geplaatst door Joesoef
Als je dat niet uit mijn reacties kunt destilleren.....

Nee, dat haal ik er niet uit.
Jij verschuilt je achter, hoe die rechter er over denkt.
Het lijkt me duidelijk, en we gaan er van uit dat dat artikel correct is dat het gaan om zelfverdediging.
Dan is het diep triest dat het deze wending neemt.

Divine_70
08-01-06, 14:07
Geplaatst door Foxcave1
Joesoef, wellicht kun jij artikelen vinden waarin staat dat zij uitlokte?

Voorlopig lees ik alleen dat dat zij en enkele vrienden op straat liepen en daar werden lastig gevallen door een stel mongolen, zij heeft bij haar verdediging iemand gedood.

Jij noemt zelfverdediging geen verzachtende omstandig heden?
Ga eens te rade bij je oom, vraag hem eens wat in zo'n geval verzachtende omstandigheden waren geweest, ik vermoed dat die niet kunnen bestaan, simpel omdat hij een man is en zij slechts een vrouw.

Overigens ga ik er even vanuit dat die vrienden ook als getuigen zijn gehoord, net als haar nichtje.

Vreemde vrienden overigens, is dat normaal vluchten als een vriend belaagd wordt? Hoe vaker ik het verhaaltje lees, hoe meer ik het idee krijg dat de beide verkrachters familie zijn geweest van èèn of andere hooggeplaatste figuur, misschien wel neefjes van een rechter.....

Exact...... Vrienden...
Het woord vrienden krijgt in dit hele verhaal een bittere bijsmaak.

Joesoef
08-01-06, 14:18
Geplaatst door Divine_70
Nee, dat haal ik er niet uit.
Jij verschuilt je achter, hoe die rechter er over denkt.
Het lijkt me duidelijk, en we gaan er van uit dat dat artikel correct is dat het gaan om zelfverdediging.
Dan is het diep triest dat het deze wending neemt.


Ik ga er vanuit dat het geen zelfverdediging was omdat er andere oplossingen waren, meegenomen door de rechter in zijn vonnis.

Divine_70
08-01-06, 14:24
Geplaatst door Joesoef
Ik ga er vanuit dat het geen zelfverdediging was omdat er andere oplossingen waren, meegenomen door de rechter in zijn vonnis.

Dan ben ik heel erg benieuwd naar die andere oplossingen.
Als een meisje van 18 overgelevert is aan een groep mannen die kwaad in zin hebben.
Ik zie geen oplossing, behalve dat ze zich maar gewoon had moeten laten misbruiken. ?
Je kan zeggen, ze had niet mogen moorden, wat hebben die jongens in Deventer gedacht?
Soortgelijk verhaal, alleen viel daar het verkeerde slachtoffer.
Ook die daders, al was het zinloos geweld, zullen niet de bedoeling hebben gehad een jongen van 22 te vermoorden.
Doch gaat het hier om zinloos geweld, en ook hier hadden die heren gewoon met hun tengels van het slachtoffer af moeten blijven.

Eke
08-01-06, 14:35
Nearly twelve centuries before the dawning of Western Enlightenment, the Prophet (S) of Islam said, "The best among you are those who treat women well."

Zo-even ben ik even aan het googlen geweest om meer info te verkrijgen over deze verkrachtings/doodstrafzaak en ik ben geschrokken over de vele artikelen over doodstraf van jonge vrouwen/mannen.

Ze zijn wel superstreng in Iran tegen jongeren die kwa sexueel gedrag uit de boot vallen.Dat kan je je leven kosten.Hopelijk verzachten de bestuurders zich spoedig.Er is nl. ook een andere weg om je jeugd op te voeden.

Info echter over deze zaak uit Teheran ben ik nog niet tegengekomen.

He, Joesoef, heb ook ff gegoogled over jouw avatar. In mijn eerdere mailtje had ik het over contactlenzen maar ik bedoelde natuurlijk : ooglaseren.De man is inderdaad Ahma..en verder kan ik het slecht onthouden. M'n oude hoofd is een zeef. Sorry.Ik zal het nog eens inprenten.

gegoogeld : Ahmadinejad is de naam :knipoog:

Joesoef
08-01-06, 14:51
Geplaatst door Eke

Ze zijn wel superstreng in Iran tegen jongeren die kwa sexueel gedrag uit de boot vallen.Dat kan je je leven kosten.Hopelijk verzachten de bestuurders zich spoedig.Er is nl. ook een andere weg om je jeugd op te voeden.



Ik kan je gerust stellen. In Iran hebben jongeren ook sex zonder dat ze getrouwd zijn en zonder dat ze daarvoor worden gestraft. In Theran is het 'normaal' dat er in de hoofdstraten getippeld word, net als in de duurdere hotels. Een favoriet uitje voor jonge mannen is om zo een dame voor een vrijdag middag te huren om even er tegen aan te gaan ( :kotsen: ) . Er zijn idd provincie plaatjes waar je wat voorzichtiger moet wezen maar over het algemeen klopt het beeld wat men hier over Iran schetst niet.

sjo
08-01-06, 15:47
Geplaatst door Joesoef
Noem mij eens een paar betrouwbare bronnen in Iran?

Jij noemde je schoonvader al.......
Het maakt mij niet uit of je hem vertrouwt hoor , maar je kletst jezelf wel de fuik in......
Als ik jou was trok ik me terug uit deze discussie om de afgang nog wat te beperken.

gr.
sjo

Divine_70
08-01-06, 16:30
Geplaatst door sjo
Jij noemde je schoonvader al.......
Het maakt mij niet uit of je hem vertrouwt hoor , maar je kletst jezelf wel de fuik in......
Als ik jou was trok ik me terug uit deze discussie om de afgang nog wat te beperken.

gr.
sjo

Zou toch jammer zijn als joesoef zich nu terug zou trekken.
Hij is tenslotte zelf deze discussie gestart.
Geloof trouwens dat ie zich al terug getrokken heeft.
Heb geen antwoord meer gekregen op mijn vragen.

knuppeltje
08-01-06, 16:32
Geplaatst door Joesoef
Ik kan je gerust stellen. In Iran hebben jongeren ook sex zonder dat ze getrouwd zijn en zonder dat ze daarvoor worden gestraft. In Theran is het 'normaal' dat er in de hoofdstraten getippeld word, net als in de duurdere hotels. Een favoriet uitje voor jonge mannen is om zo een dame voor een vrijdag middag te huren om even er tegen aan te gaan ( :kotsen: ) . Er zijn idd provincie plaatjes waar je wat voorzichtiger moet wezen maar over het algemeen klopt het beeld wat men hier over Iran schetst niet.


Ik neem aan dat het staalkabeltje geselen en daarna publiekelijk met een bouwkraan de lucht inhijsen van die jongetjes- niets meer was dan een beetje dollen zeker?

Joesoef
08-01-06, 16:35
Geplaatst door sjo
Jij noemde je schoonvader al.......
Het maakt mij niet uit of je hem vertrouwt hoor , maar je kletst jezelf wel de fuik in......
Als ik jou was trok ik me terug uit deze discussie om de afgang nog wat te beperken.

gr.
sjo


Welke afgang?

Eke
08-01-06, 16:37
Geplaatst door Joesoef
maar over het algemeen klopt het beeld wat men hier over Iran schetst niet.

Die jongeren die opgehangen worden enzo, ligt dat dan meer aan het feit dat ze politiek gevoelige zaken doen ?

Ik zag bv. een ophanging van een homosexueel op TV , maar hij leek me meer een studentenleider.

.Ik vond het schokkend. Het zal je kind maar zijn.Of je geliefde.

Hiermee veroordeel ik Iran niet , want dat ken ik nauwelijks.Het is bv. een land met een rijke geschiedenis en rijke natuur..

.Ik ben alleen tegen doodstraf. En heb moeite met lijfstraf als Nederlandse.Dit geldt voor mij voor alle plekken op de wereld.

Joesoef
08-01-06, 16:38
Geplaatst door knuppeltje
Ik neem aan dat het staalkabeltje geselen en daarna publiekelijk met een bouwkraan de lucht inhijsen van die jongetjes- niets meer was dan een beetje dollen zeker?


:wtf:

Joesoef
08-01-06, 16:42
Geplaatst door Eke
Die jongeren die opgehangen worden enzo, ligt dat dan meer aan het feit dat ze politiek gevoelige zaken doen ?

Ik zag bv. een ophanging van een homosexueel op TV , maar hij leek me meer een studentenleider.

.Ik vond het schokkend. Het zal je kind maar zijn.Of je geliefde.

Hiermee veroordeel ik Iran niet , want dat ken ik nauwelijks.Het is bv. een land met een rijke geschiedenis en rijke natuur..

.Ik ben alleen tegen doodstraf.


In Iran word je niet opgehangen omdat je studentenleider bent, hooguit in een vochtige koude natte kelder gegooid voor lang. Evenmin word je ter dood gebracht omdat je homosexueel bent, dat je je werk kwijt raakt en je stemrecht en andere privilege's verliest is wat anders. Er is wel doodstraf voor verkrachting, moord, drugsmokkel en (roof)bende vorming.

Ik kan echter niets zeggen over het misbruik van het recht, daar heb ik geen inzicht in. Dat het zal gebeuren zal vast voorkomen echter minder dat men in het westen aanneemt.

Divine_70
08-01-06, 16:43
:regie: Ik wacht nog steeds op antwoord !

Joesoef
08-01-06, 16:52
Geplaatst door Divine_70
Dat het toevallig zo geeindigd is is triest, ergens jammer dat hij het met de dood heeft moeten bekopen, heeft geen kans meer zijn zonden te overdenken nu, maar stel dat hij had overleeft, wat waren haar kansen geweest?
Zou hij veroordeeld worden en zij geliukkig verder kunnen leven ?


Geen idee wat de straf is voor een poging tot verkrachting, maar dat dat bestraft word zeker. En dat zij gelukkig verder kan leven is nog maar de vraag. Ten eerste het trauma van de verkrachting en ten tweede het 'vlekje' wat zij heeft opgelopen wat het moeilijk maakt op de huwelijksmarkt. Voor dat laatste, hangt er helemaal vanaf uit welk mileu zij komt en ze er mee omgaat. Maar indien een traditioneel gezin dan heeft ze het moeilijk en zal ze haar eigen weg moeten gaan.
Het is niet het recht wat zo walgelijk is maar de cultuur en hoe sommigen er mee omgaan.

Divine_70
08-01-06, 16:56
Geplaatst door Joesoef
Geen idee wat de straf is voor een poging tot verkrachting, maar dat dat bestraft word zeker. En dat zij gelukkig verder kan leven is nog maar de vraag. Ten eerste het trauma van de verkrachting en ten tweede het 'vlekje' wat zij heeft opgelopen wat het moeilijk maakt op de huwelijksmarkt. Voor dat laatste, hangt er helemaal vanaf uit welk mileu zij komt en ze er mee omgaat. Maar indien een traditioneel gezin dan heeft ze het moeilijk en zal ze haar eigen weg moeten gaan.
Het is niet het recht wat zo walgelijk is maar de cultuur en hoe sommigen er mee omgaan.

Dat trauma spreekt voor zich.
Over dat vlekje wil ik heen lezen.
Wat nou vlekje, leg me eens uit hoe ze een vlekje kan oplopen doordat ze is verkracht?
Verkrachting is altijd overmacht, maar goed, ik ben een leek in cultuurbarbaren
Goddank zou ik bijna zeggen.

Eke
08-01-06, 16:57
Geplaatst door Joesoef
In Iran word je niet opgehangen omdat je studentenleider bent, hooguit in een vochtige koude natte kelder gegooid voor lang. Evenmin word je ter dood gebracht omdat je homosexueel bent, dat je je werk kwijt raakt en je stemrecht en andere privilege's verliest is wat anders. Er is wel doodstraf voor verkrachting, moord, drugsmokkel en (roof)bende vorming.

Ik kan echter niets zeggen over het misbruik van het recht, daar heb ik geen inzicht in. Dat het zal gebeuren zal vast voorkomen echter minder dat men in het westen aanneemt.

Bedankt voor je antwoord, Joesoef. :fpetaf:
Dus je zit net als ik ook met een stuk machteloosheid door gebrek aan gegevens. Dat er dingen mis kunnen gaan, ernstig mis, is duidelijk door beelden die naar buiten komen. Maar wie doet het en wanneer en hoe vaak???Dat moet boven water komen.Kunnen de Iraniers daar vrijelijk onder elkaar over praten ?

Divine_70
08-01-06, 16:59
Geplaatst door Eke
Bedankt voor je antwoord, Joesoef. :fpetaf:

Dat was dan ook een eenvoudige vraag :stout:

Eke
08-01-06, 17:09
Geplaatst door Divine_70
Dat was dan ook een eenvoudige vraag :stout:

met een integer antwoord !

Divine_70
08-01-06, 17:11
Geplaatst door Eke
met een integer antwoord !

Yep, klopt,
maar heb ook al verschillende integere vragen gesteld die integer te beantwoorden zijn.

Eke
08-01-06, 17:33
Geplaatst door Divine_70
Yep, klopt,
maar heb ook al verschillende integere vragen gesteld die integer te beantwoorden zijn.

Divine, je gaat er vauit dat dit nieuws correct is en uit betrouwbare bron komt, terwijl Joesoef aangeeft dat er veel kaf tussen het koren zit en dat je niet alles voor zoete koek aan moet nemen.
Ga maar eens googlen op internet of je meer nieuwsbronnen kunt vinden met dit nieuws. Ik heb nog niks gevonden.

Trouwens ik wil nog toelichten waarom ik tegen doodstraf ben in een rechtstelsel, toegespitst op verkrachting.

Als je een man ter dood veroordeelt omdat een vrouw hem beschuldigt van verkrachting is dit heel moeilijk te bewijzen, want meestal vindt dat niet plaats met getuigen.

Dus de kans zit erin dat je een onschuldige man doodt.

Maar omdat de rechters zich dit realiseren lopen er ook weer vrijgelaten verkrachters vrij rond op straat. Gevaarlijk voor je zus,jevrouw,je moeder en je dochters !!!!!

Dus enerzijds houdt de doodstraf mannen een beetje in toom (hoewel, juist bij verkrachting reageer je vanuit een impuls vaak)anderzijds is het als straf tricky.

in zijn algemeenheid : van doodstraf gaat onvoldoende preventieve werking uit -bij moord zelfs NIET- en je loopt de kans dat je verkeerde mensen doodmaakt.

maar mss ben ik wel volkomen off-topic bezig :wink:

Divine_70
08-01-06, 17:58
Geplaatst door Eke
Divine, je gaat er vauit dat dit nieuws correct is en uit betrouwbare bron komt, terwijl Joesoef aangeeft dat er veel kaf tussen het koren zit en dat je niet alles voor zoete koek aan moet nemen.
Ga maar eens googlen op internet of je meer nieuwsbronnen kunt vinden met dit nieuws. Ik heb nog niks gevonden.

Trouwens ik wil nog toelichten waarom ik tegen doodstraf ben in een rechtstelsel, toegespitst op verkrachting.

Als je een man ter dood veroordeelt omdat een vrouw hem beschuldigt van verkrachting is dit heel moeilijk te bewijzen, want meestal vindt dat niet plaats met getuigen.

Dus de kans zit erin dat je een onschuldige man doodt.

Maar omdat de rechters zich dit realiseren lopen er ook weer vrijgelaten verkrachters vrij rond op straat. Gevaarlijk voor je zus,jevrouw,je moeder en je dochters !!!!!

Dus enerzijds houdt de doodstraf mannen een beetje in toom (hoewel, juist bij verkrachting reageer je vanuit een impuls vaak)anderzijds is het als straf tricky.

in zijn algemeenheid : van doodstraf gaat onvoldoende preventieve werking uit -bij moord zelfs NIET- en je loopt de kans dat je verkeerde mensen doodmaakt.

maar mss ben ik wel volkomen off-topic bezig :wink:

Ik begrijp de beweegredenen van zowel Joesoef als jou heel goed, laten we dat voorop stellen.
Het ging er om dat dit dillict heeft plaats gevonden.

Om te beginnen zou die hele doodstraf al op voorhand moeten worden afgeschaft, maar helaas is dat niet aan ons.
Het hele punt is dat deze meid haar leven zal zien beeindigen.
Waar het uiteindelijk om gaat, er van uitgaande dat dat wat ze deden al dan niet is toegestaan in hun cultuur, en ik ga er vanuit, gezien de straf die ze krijgt dat het fout was, is dat die mannen gewoon met hun vingers van haar af hadden moeten blijven.

Daarbij wil ik er nog aan toevoegen, als we zelfs dit soort dingen al in twijfel moeten nemen of een column al dan niet de waarheid zegt,
waar moeten we dan in godsnaam ons nieuws nog vandaan halen :verward:

Ja, en verder, zijn er toch vragen blijven hangen naar aanleiding van eerder gemaakte opmerkingen in deze topic.
Bijvoorbeeld, kan een vrouw een verkrachting al uitlokken,
ik ben namelijk overtuigd van het feit dat dat niet mag zijn, ongeacht hoe ze gekleed gaat,hetzij in een te strakke broek of veel te korte rok.

Eke
08-01-06, 18:35
Geplaatst door Divine_70



1)Waar het uiteindelijk om gaat,( .....)is dat die mannen gewoon met hun vingers van haar af hadden moeten blijven.

2)Daarbij wil ik er nog aan toevoegen, als we zelfs dit soort dingen al in twijfel moeten nemen of een column al dan niet de waarheid zegt,
waar moeten we dan in godsnaam ons nieuws nog vandaan halen :verward:


3)Bijvoorbeeld, kan een vrouw een verkrachting al uitlokken,
ik ben namelijk overtuigd van het feit dat dat niet mag zijn, ongeacht hoe ze gekleed gaat,hetzij in een te strakke broek of veel te korte rok.

1)natuurlijk. maar zolang er vrouwen en mannen zijn zullen er ongewenste intimiteiten plaats vinden. heeft ook met machtsmisbruik te maken.vrouwen op hoge posten bv. doen het ook bij mannen.

2)weet je nog wel, dat Saddam massavernietigingswapens zou hebben ?
ik wil zeggen : blijf kritisch.zoek eventueel naar andere bronnen die het bevestigen of ontkennen.

3)natuurlijk moet een man met z'n tengels van een vrouw afblijven en kan hij niet de verantwoordelijkheid voor zijn daad bij haar leggen.




Opmerking. Een vrouw hoeft ook niet alles op een dienblaadje te tonen.Dat is gewoon slim, om dat niet te doen, als het je koopwaar niet is..Dat noemen ze toch in het spreekwoord: je moet de kat het spek niet opbinden ???
:knipoog:

Divine_70
08-01-06, 18:36
Geplaatst door Eke
1)natuurlijk. maar zolang er vrouwen en mannen zijn zullen er ongewenste intimiteiten plaats vinden. heeft ook met machtsmisbruik te maken.vrouwen op hoge posten bv. doen het ook bij mannen.

2)weet je nog wel, dat Saddam massavernietigingswapens zou hebben ?
ik wil zeggen : blijf kritisch.zoek eventueel naar andere bronnen die het bevestigen of ontkennen.

3)natuurlijk moet een man met z'n tengels van een vrouw afblijven en kan hij niet de verantwoordelijkheid voor zijn daad bij haar leggen.




Opmerking. Een vrouw hoeft ook niet alles op een dienblaadje te tonen.Dat is gewoon slim, om dat niet te doen, als het je koopwaar niet is..Dat noemen ze toch in het spreekwoord: je moet de kat het spek niet opbinden ???
:knipoog:

Heb over dit onderwerp net een nieuwe topic gestart.

Divine_70
08-01-06, 19:43
Geplaatst door Dundee
Van Peter R. de Vries natuurlijk!
Van wie anders? :slapen:

Het zou goed zijn als het nieuws tot ons kwam op een manier dat wij ons zelf een beeld erover zouden kunnen en mogen vormen.
Maar alles wordt al in hapklare brokken opgediend.
Het is ook geen nieuws (niets nieuws tussen hemel en aarde), maar verbogen feiten die ons als zijnde nieuws worden voorgehouden.
Denk maar eens aan de leugens van de VS omtrent de inval in Irak.
De media zijn geen informatiebronnen, maar manipulatiekanonnen.

Uiteraard word het nieuws zo gemanipuleerd dat de slechten nog slechter uit de bus komen.
Jij neemt VS versus Irak als voorbeeld.
Dat was gebasseerd op leugens.
Dat was al vrij snel duidelijk.
Gegeven feit is dat het voor de bevolking daar in elk geval beter is dat Sadam van zijn troon gestoten is.
Pfft, dit is eigenlijk een heel andere discussie :loens: :hihi:
Ff terug op het onderwerp van deze topic.
Hier word een nieuwsbericht aan gevoerd en daar word op gereageerd.
Maar of het al dan niet waar is,
ik blijf bij mijn meinig dat het diep diep triest is dat dit hele voorval zo moet eindigen.
Met louter verliezers, alleen omdat de hormonen hoogspel gespeeld hebben.

Eke
08-01-06, 20:18
Geplaatst door Dundee
Andersom, maar ik zal nu geen slakken op zout leggen!;)

ach ja, een half (spreek)woord heeft alleen een goede verstaander nodig :blij:

Eke
08-01-06, 20:26
Geplaatst door Dundee





Ja, zou leuk kunnen worden om juist dit thema apart ergens te bespreken.
Dan zal ik te zijner tijd aldaar je stellingen omverwerpen.
Ik verheug mij erop.

je weet het : de beer schieten en dan pas juichen,he !

ben trouwens zelf over enkele dagen weer op het forum (geen zaken maar vakantie :cola: ), ga nu inpakken. dag prikker(s) :zwaai:

Divine_70
08-01-06, 20:27
Geplaatst door Eke
je weet het : de beer schieten en dan pas juichen,he !

ben trouwens zelf over enkele dagen weer op het forum (geen zaken maar vakantie :cola: ), ga nu inpakken. dag prikker(s) :zwaai:

Veel plezier :zwaai:

Eke
08-01-06, 20:31
Geplaatst door Divine_70

Maar of het al dan niet waar is,
ik blijf bij mijn meinig dat het diep diep triest is dat dit hele voorval zo moet eindigen.
Met louter verliezers, alleen omdat de hormonen hoogspel gespeeld hebben.

Ben het helemaal met je eens. Heel verdrietig en schokkend.

Dit is dan geen doodstraf, maar moord.




PS. dank je, snelle Divine :zwaai:

Divine_70
08-01-06, 20:33
Geplaatst door Eke
Ben het helemaal met je eens. Heel verdrietig en schokkend.

Dit is dan geen doodstraf, maar moord.




PS. dank je, snelle Divine :zwaai:

Maar wel een moord die niet met moord afgekocht had mogen worden. ;)

:zwaai: