PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld



barfly
07-01-06, 12:51
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.

Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/652493/24/Bijna_verkrachte_Iraanse_vrouw_%2818%29_tot_strop_ veroordeeld.html)

Als je dat in Nederland doet ga je ook de bak in, tis dat de doodstraf hier niet bestaat.

observer
07-01-06, 16:10
nou dat vraag ik me af, dit lijkt me een classiek geval van zelfverdediging

sjo
07-01-06, 16:31
Geplaatst door barfly
TEHERAN -

Als je dat in Nederland doet ga je ook de bak in, tis dat de doodstraf hier niet bestaat.

IRL ben je wel wijzer toch ?

.........toch ?

gr.
sjo

barfly
07-01-06, 17:26
Geplaatst door sjo
IRL ben je wel wijzer toch ?

.........toch ?

gr.
sjo

Mwah tis een beetje cynisch bedoelt. Als je namelijk in je huis bijvoorbeeld een inbreker aantreft en em es flink in mekaar mept dan moet je niet daarna de politie bellen. Maar die inbreker gewoon langs de kant van de weg leggen want anders zit je gewoon in de bak. Dat geldt ook als die inbreker bewapend was. Overigens is het uitschakelen van een verkrachter in Nederland waarschijnlijk ook niet zonder risico, stel je slaat em per ongeluk dood dan zit je ook in de bak.

Joesoef
07-01-06, 19:35
Kwee nie. Als ik meisje was in Iran met gierende hormonen en een wat laag iq dan zou ik misschien ook voor deze oplossing hebben gekozen.
Zowel op de arbeidsmarkt als de huwelijksmarkt lig je in Iran er uit als je gerommeld hebt.
Rommelen heeft zo zn nadelen.

freya
07-01-06, 20:23
Geplaatst door Joesoef
Kwee nie. Als ik meisje was in Iran met gierende hormonen en een wat laag iq dan zou ik misschien ook voor deze oplossing hebben gekozen.
Zowel op de arbeidsmarkt als de huwelijksmarkt lig je in Iran er uit als je gerommeld hebt.
Rommelen heeft zo zn nadelen.

Doe ff normaal zeg, dan had ze wel op een gewone manier zelfmoord kunnen plegen. :moe:

Victory
07-01-06, 20:35
Geplaatst door Joesoef
Kwee nie. Als ik meisje was in Iran met gierende hormonen en een wat laag iq dan zou ik misschien ook voor deze oplossing hebben gekozen.
Zowel op de arbeidsmarkt als de huwelijksmarkt lig je in Iran er uit als je gerommeld hebt.
Rommelen heeft zo zn nadelen.

:haha:

Topic gesloten, en iedereen een strafpunt. Ik vind het allemaal nergens over gaan. [Victory]