PDA

Bekijk Volledige Versie : Mekka pelgrims roepen om een eind aan de V.S. en Israel



Victory
07-01-06, 17:38
Mekka pelgrims roepen om een eind aan de V.S. en Israel

Tienduizenden pelgrims in Masjed el-Haram riepen zaterdag "dood aan Amerika", en "dood aan israel".

De pelgrims waren bezig met hun ritueelen toen zij onverwacht allemaal leuzen begonnen te roepen, zoals "Allah-o Akbar", en "Er is geen God behalve Allah" in de heilige moskee.

De pelgrims uitten hun haat jegens de tyranische machten en de bezetters van de Islamitische landen.



Vertaald door mij. bandiet

freya
07-01-06, 17:57
Geplaatst door Victory
Mekka pelgrims roepen om een eind aan de V.S. en Israel

Tienduizenden pelgrims in Masjed el-Haram riepen zaterdag om de vernietiging van de V.S. en Israel.

De pelgrims waren bezig met hun ritueelen toen zij onverwacht allemaal leuzen begonnen te roepen, zoals "Allah-o Akbar", en "Er is geen God behalve Allah" in de heilige moskee.

De pelgrims uitten hun haat jegens de tyranische machten en de bezetters van de Islamitische landen.



Vertaald door mij. bandiet

Allah-o Akbar lijkt mij nog niet zo ongepast, maar hebben ze ook andere dingen geroepen?

En wie zijn dat geweest?

En wie had dat georganiseerd?

En is er verder nog een verklaring afgelegd?

En is zoiets al eens eerder gebeurd?


En zo nog wat vraagjes :strik:

Victory
07-01-06, 18:05
Geplaatst door freya
Allah-o Akbar lijkt mij nog niet zo ongepast, maar hebben ze ook andere dingen geroepen?

En wie zijn dat geweest?

En wie had dat georganiseerd?

En is er verder nog een verklaring afgelegd?

En is zoiets al eens eerder gebeurd?


En zo nog wat vraagjes :strik:
Ze riepen, "dood aan Amerika", "dood aan israel"....

dat was ik ff vergeten... :)

gewoon de pelgrims... die overal vandaan komen lijkt me.... georganiseerd? denk et niet...

Victory
07-01-06, 18:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Zieke psychopaat!
lol, wat nou weer....

freya
07-01-06, 18:09
Geplaatst door Victory
lol, wat nou weer....

Ik was dus net te laat.

Jullie gaan GEEN ruzie beginnen, want ik moet Tariq Ramadan nog uitlezen!

freya
07-01-06, 18:12
Geplaatst door Victory

gewoon de pelgrims... die overal vandaan komen lijkt me.... georganiseerd? denk et niet...

Dat geloof ik niet.

De pelgrims komen daar om hun geloof te verdiepen, hun band met het Goddelijke te versterken. Die hebben, als ze oprecht zijn, geen behoefte aan politieke leuzen op het moment dat ze eindelijk daar zijn waar ze mss wel jarenlang voor gespaard hebben om er te kunnen komen.

Nee hier zit zeker een club achter.

Victory
07-01-06, 18:22
Geplaatst door freya
Dat geloof ik niet.

De pelgrims komen daar om hun geloof te verdiepen, hun band met het Goddelijke te versterken. Die hebben, als ze oprecht zijn, geen behoefte aan politieke leuzen op het moment dat ze eindelijk daar zijn waar ze mss wel jarenlang voor gespaard hebben om er te kunnen komen.

Nee hier zit zeker een club achter.
Een groot percentage van de Qor'aan is politiek. Als je ooit op hajj geweest zou zijn, zou je weten dat de pelgrims onderling over alles en nog wat praten. Vooral over de zionisten en de Amerikanen.

De ritueelen zelf zijn niet een 24/7 gebeurtenis. Je hebt vele uren op een dag om andere dingen te doen, en veel mensen gebruiken dat om de Qor'aan te lezen en onderling te praten over politiek, cultuur, etc. Meer over Islam leren van elkaar, etc. :) Er zijn worden ook speeches gehouden overal.

freya
07-01-06, 18:34
Geplaatst door Victory
Een groot percentage van de Qor'aan is politiek. Als je ooit op hajj geweest zou zijn, zou je weten dat de pelgrims onderling over alles en nog wat praten. Vooral over de zionisten en de Amerikanen.

De ritueelen zelf zijn niet een 24/7 gebeurtenis. Je hebt vele uren op een dag om andere dingen te doen, en veel mensen gebruiken dat om de Qor'aan te lezen en onderling te praten over politiek, cultuur, etc. Meer over Islam leren van elkaar, etc. :) Er zijn worden ook speeches gehouden overal.

Precies wat ik zeg dus. :)
Dit is afgesproken werk van een groep. Pelgrims worden opgehitst door mensen met een politieke agenda.

Een oprechte pelgrim heeft tijdens de hadj wel iets anders aan zijn/haar hoofd dan politiek :jammer:

En tijdens de rondgang om de kaaba al helemaal!

freya
07-01-06, 18:36
Geplaatst door Duncan
In de islam bestaat geen scheiding tussen geloof en politiek...

Daar konden we dus op gaan zitten wachten :rolleyes:

Ga jij Tariq Ramadan nou ook maar eens lezen!

Victory
07-01-06, 18:45
Geplaatst door freya
Precies wat ik zeg dus. :)
Dit is afgesproken werk van een groep. Pelgrims worden opgehitst door mensen met een politieke agenda.

Een oprechte pelgrim heeft tijdens de hadj wel iets anders aan zijn/haar hoofd dan politiek :jammer:

En tijdens de rondgang om de kaaba al helemaal!
Maar zei ik dan dat ze leuzen riepen tijdens de ritueelen zelf? Als er een nieuwsbericht is over gelovigen die leuzen riepen tijdens hun vrijdagsgebed, denk je dan dat ze bedoelen dat de mensen deze leuzen riepen terwijl ze aan het bidden waren?

Masjid al haram (de grote moskee in mekka) is altijd open... veel mensen blijven daar zitten tot in de ochtend.

freya
07-01-06, 18:57
Geplaatst door Victory
Maar zei ik dan dat ze leuzen riepen tijdens de ritueelen zelf? Als er een nieuwsbericht is over gelovigen die leuzen riepen tijdens hun vrijdagsgebed, denk je dan dat ze bedoelen dat de mensen deze leuzen riepen terwijl ze aan het bidden waren?

Masjid al haram (de grote moskee in mekka) is altijd open... veel mensen blijven daar zitten tot in de ochtend.

Van hoe laat tot hoe laat wordt er dan gelopen?

Coolassprov MC
07-01-06, 19:06
Geplaatst door Duncan
In de islam bestaat geen scheiding tussen geloof en politiek...

Meneer de herzenloze-valse-discussie-starter-en-daarna-rap-de-plaat-poetsen is weer actief?

rja2
07-01-06, 19:25
Geplaatst door Victory
Mekka pelgrims roepen om een eind aan de V.S. en Israel

Tienduizenden pelgrims in Masjed el-Haram riepen zaterdag om de vernietiging van de V.S. en Israel.

De pelgrims waren bezig met hun ritueelen toen zij onverwacht allemaal leuzen begonnen te roepen, zoals "Allah-o Akbar", en "Er is geen God behalve Allah" in de heilige moskee.

De pelgrims uitten hun haat jegens de tyranische machten en de bezetters van de Islamitische landen.



Vertaald door mij. bandiet
Was dat een oorlogverklaring aan Amerika en dus ook aan de Navo, dus ook aan ons.

Stelletje gekken.

sjo
07-01-06, 19:49
Geplaatst door freya


Een oprechte pelgrim heeft tijdens de hadj wel iets anders aan zijn/haar hoofd dan politiek :jammer:



Kankeren op de grote en kleine satan levert voor millioenen een hoogtepunt in de spirituele beleving op. Velen kennen geen andere devotie dan hun mantra's krijsen. Op een enkele soeffist na. Daar heeft Ramadan ook een punt.....

gr.
sjo

Onbek_01
07-01-06, 21:56
Zelf heb ik grote haat voor israel en de amerikaanse regering maar als ik in Makkah ben dan ga ik echt niet aan hen denken.
Wanneer ik in Makkah ben dan ben ik 100% bezig met smeekbedes en veel bidden.
Ik denk niet dat makkah de geschikte plek is voor politieke zaken.

Al Sawt
07-01-06, 23:06
Geplaatst door rja2
Was dat een oorlogverklaring aan Amerika en dus ook aan de Navo, dus ook aan ons.

Stelletje gekken. Meneer Rja, heeft in zijn eentje artikel 5 van de bondgenootschap in werking gezet. Terwijl dat gewoonlijk eerst gebeurt na talloze bijeenkomsten van ministers van defensie`s, buitenlandse zaken en staatshoofden.

Wat een lachertje!

Amenzu
07-01-06, 23:26
Geplaatst door freya
Allah-o Akbar lijkt mij nog niet zo ongepast, maar hebben ze ook andere dingen geroepen?

En wie zijn dat geweest?

En wie had dat georganiseerd?

En is er verder nog een verklaring afgelegd?

En is zoiets al eens eerder gebeurd?


En zo nog wat vraagjes :strik:

ik had gister hier dezelfde onderwerp geplaatst. Volgens mijn bron waren het een (alarabiya) paar duizend die scandeerden spreuken als:
Dood aan Amerika, dood aan israel

mijn vraag was:
Is het geoorloofd om op deze heilige plek andere zaken te roepen dan de naam van allah (dus allah akbar, etc..)

tweede vraag was:
weet iemand of een land hier achter staat of een politieke of religieuse beweging?

In het verleden heeft Iran misbruik gemaakt van de hadj om haar politieke eisen aanstalte te geven.

Met de spannig die er nu is tussen Iran en de golf staten (zie hun kranten en klees de slot verklaring van de top van de golfstaten), is het mogelijk dat Iran ....

rja2
07-01-06, 23:29
Geplaatst door Al Sawt
Meneer Rja, heeft in zijn eentje artikel 5 van de bondgenootschap in werking gezet. Terwijl dat gewoonlijk eerst gebeurt na talloze bijeenkomsten van ministers van defensie`s, buitenlandse zaken en staatshoofden.

Wat een lachertje!
Maar er zijn wel moslims die zo denken,

Osama Bin Laden heeft de oorlogsverklaring overhandigd, met z'n aanslag op New York.

Met als gevolg de oorlog in Afganistan en Irak.

Mischien zijn er nog gekkere moslims, die bijvoorbeeld vernietigingswapens willen gebruiken.

Misschien verklaren die moslims de oorlog uit naam van alle moslims ?

Victory
07-01-06, 23:48
Als we naar de Islamitische geschiedenis kijken, dan zien wij dat veel van de belangrijkste politieke gebeurtenissen in onze moskeen plaatsvonden.

Van soldaten reqruitement, tot het brengen van belangrijke politieke nieuws, alles zo'n beetje gebeurde in moskeen.

Ik zie een leus als "almauwt li israil" om de moslims in Palestina te laten zien dat zij niet vergeten zijn, niet anders dan ibadat.

Het huis van Allah (swt) moet het middelpunt van alles worden voor ons.

En Allah (swt) weet het het best.

rja2
07-01-06, 23:59
Geplaatst door Victory
Als we naar de Islamitische geschiedenis kijken, dan zien wij dat veel van de belangrijkste politieke gebeurtenissen in onze moskeen plaatsvonden.

Van soldaten reqruitement, tot het brengen van belangrijke politieke nieuws, alles zo'n beetje gebeurde in moskeen.

Ik zie een leus als "almauwt li israil" om de moslims in Palestina te laten zien dat zij niet vergeten zijn, niet anders dan ibadat.

Het huis van Allah (swt) moet het middelpunt van alles worden voor ons.

En Allah (swt) weet het het best.
Maar mensen die oproepen tot de vernietiging
van Amerika.

Denken niet na, je zult maar een paar gekken onder de moslims hebben die dit letterlijk nemen.

Dan heb je de poppen aan het dansen.

Dan sterven er veel moslims.

Osama Bin laden, is verantwoordlijk voor heel wat moslim doden.

Al Sawt
08-01-06, 01:02
Geplaatst door rja2
Maar er zijn wel moslims die zo denken,

Osama Bin Laden heeft de oorlogsverklaring overhandigd, met z'n aanslag op New York.

Met als gevolg de oorlog in Afganistan en Irak. OBL had het al in 1997 gedaan. Pas na de aanslagen op WTC, toen pas kwam de Navo bijeen.


Maar ik adiviseer je nogmaals: Spreek alleen over zaken waar je verstand van hebt!


Mischien zijn er nog gekkere moslims, die bijvoorbeeld vernietigingswapens willen gebruiken.

Misschien verklaren die moslims de oorlog uit naam van alle moslims ? En als Moslims dat doen, doen ze dat uit staatswege of vanuit een demonstratie? En waarom hebben 'gekkere' moslims nog steeds geen beschikking over vernietigingswapens? Want al 15 jaar hoor je dat die wapens in handen van terroristen kunnen vallen.

Coolassprov MC
08-01-06, 09:48
Geplaatst door Victory
Ik zie een leus als "almauwt li israil" om de moslims in Palestina te laten zien dat zij niet vergeten zijn, niet anders dan ibadat.

Jij bent maar weer eens het levende zieke bewijs van waandenkbeelden die Shi'ieten dragen.

Van het stelen van het Zegel van het Profeetschap door Mohamed (vzmh) tot het politiciseren van de Islam tbv theocratie geleid door halfbakken baardapen die zichzelf ''Teken Van God'' noemen.

Inhoudelijk:

Dat pelgrims daar in Mekka daar rondlopen op Heilige Grond maakt de klanken die zij uitstoten nog niet Heilig; noch hun acties daar; al helemaal niet omdat ze bij jou als muziek in de oren klinken!

freya
08-01-06, 12:03
Geplaatst door Victory
Als we naar de Islamitische geschiedenis kijken, dan zien wij dat veel van de belangrijkste politieke gebeurtenissen in onze moskeen plaatsvonden.

Van soldaten reqruitement, tot het brengen van belangrijke politieke nieuws, alles zo'n beetje gebeurde in moskeen.

Ik zie een leus als "almauwt li israil" om de moslims in Palestina te laten zien dat zij niet vergeten zijn, niet anders dan ibadat.

Het huis van Allah (swt) moet het middelpunt van alles worden voor ons.

En Allah (swt) weet het het best.

En alweer bevestig je mijn vermoeden dat er een kleine groep fanatici is die de hadj voor hun eigen politieke doeleinden proberen te kapen.

Maar beantwoord mijn vraag nou eens: van hoe laat tot hoelaat wordt er rond de kaaba gelopen?

2 000 000 mensen in 3 dagen ............. dat lijkt mij een 24 uurs bedrijf
Dan is er dus geen gelegenheid on nog ff gezellig met elkaar te gaan zitten leuten daar tijdens de hadj.
Masjid al haram is geen gewone moskee, zeker niet tijdens deze dagen.

Coolassprov MC
08-01-06, 12:43
Geplaatst door BaTTaTaaa
Mijn Coclusie is dat je een walgelijk menneke bent.

Hij verwacht dat we hem op z'n woorden geloven moeten; een bron hebben we nog niet gezien.

Coolassprov MC
08-01-06, 12:46
Geplaatst door freya
2 000 000 mensen

Maak er maar bijna 3.000.000 van; volgens Saudische bronnen; aan de Heilige Moskee is pas voor miljarden euro's verbouwd.

Victory
08-01-06, 13:08
Geplaatst door freya
Maar beantwoord mijn vraag nou eens: van hoe laat tot hoelaat wordt er rond de kaaba gelopen?
Ik beantwoorde je vraag niet omdat het een heel raar vraag is. Wat wil je dat ik antwoordt? Tussen brunch an half twee?

Hier heb je een boek die alle ritueelen aan je uitlegt:

http://www.al-islam.org/hajj/shariati/

freya
08-01-06, 13:13
Geplaatst door Victory
Ik beantwoorde je vraag niet omdat het een heel raar vraag is. Wat wil je dat ik antwoordt? Tussen brunch an half twee?

Hier heb je een boek die alle ritueelen aan je uitlegt:

http://www.al-islam.org/hajj/shariati/

En ik vind het heel raar dat jij beweert dat er tijdens de hadj mensen in de grote moskee kunnen blijven rondhangen om nog wat te kletsen.

Victory
08-01-06, 13:51
Geplaatst door freya
En ik vind het heel raar dat jij beweert dat er tijdens de hadj mensen in de grote moskee kunnen blijven rondhangen om nog wat te kletsen.
Dat is omdat je helemaal niks weet van onze geloof en ritueelen. Ik had je ook kunnen vertellen dat heel veel mensen gaan winkelen voor taxfree goederen. En dat is ook waar. Maar daar gaat mijn topic niet over.

amOer
08-01-06, 14:05
Victory .. snap niet wat je nou weer wil bereiken ?!

ik heb het met mijn broer op AL-Arabiyya gezeien .. een zeer beperkt groep deed dat .. ( waarschijnlijk iraniers ?! ) ..

Victory
08-01-06, 14:11
Geplaatst door amOer
Victory .. snap niet wat je nou weer wil bereiken ?!

ik heb het met mijn broer op AL-Arabiyya gezeien .. een zeer beperkt groep deed dat .. ( waarschijnlijk iraniers ?! ) ..
Wat ik wil bereiken? :verdriet:

Al-Arabiya is de Saudi Arabische staatskanaal, en dat weet jij ook. En jij weet ook wat wel en niet in hun voordeel is. :)

freya
08-01-06, 14:16
Geplaatst door Victory
Dat is omdat je helemaal niks weet van onze geloof en ritueelen. Ik had je ook kunnen vertellen dat heel veel mensen gaan winkelen voor taxfree goederen. En dat is ook waar. Maar daar gaat mijn topic niet over.

Je weet het antwoord zelf dus ook niet.

amOer
08-01-06, 14:43
Geplaatst door Victory
Wat ik wil bereiken? :verdriet:

Al-Arabiya is de Saudi Arabische staatskanaal, en dat weet jij ook. En jij weet ook wat wel en niet in hun voordeel is. :)

ik zeg je: ik heb het gezien op al arabiyya .. ( ze kunnen echt geen mensen faken die al mawt li amrika roepen !! )

en het is geen staatskanaal :S ! tenzij je alles wat tegen jou is graag onderuit wil halen ( wat je altijd doet ) ..

mark61
08-01-06, 15:04
Geplaatst door amOer
Victory .. snap niet wat je nou weer wil bereiken ?!

ik heb het met mijn broer op AL-Arabiyya gezeien .. een zeer beperkt groep deed dat .. ( waarschijnlijk iraniers ?! ) ..

Spreken die voor de gelegenheid Arabisch?

Coolassprov MC
08-01-06, 15:13
Geplaatst door amOer
.. een zeer beperkt groep deed dat .. ( waarschijnlijk iraniers ?! ) ..

Waarschijnlijk een groep geestesgenoten van Victory die minstens net zo geinspirieerd en onder de indruk waren door en van hun verse geestesgestoorde leider:

http://breakfornews.com/anewspic1/new-saddam1.jpg

Coolassprov MC
08-01-06, 15:16
Geplaatst door mark61
Spreken die voor de gelegenheid Arabisch?

Aangezien iedere moslim Arabisch behoort te spreken, en het niet zo vreemd is om Arabisch te leren te spreken alvorens je op bedevaart gaat, is het helemaal niet zo gek 'dat ze voor de gelegenheid Arabisch spraken'; ik bedoel ik heb ook Chinese, Indonesische en Nederlandse Moslims vloeiend Arabisch horen spreken; binnen en buiten de Hadj.

Victory
08-01-06, 15:18
Geplaatst door amOer
ik zeg je: ik heb het gezien op al arabiyya .. ( ze kunnen echt geen mensen faken die al mawt li amrika roepen !! )

en het is geen staatskanaal :S ! tenzij je alles wat tegen jou is graag onderuit wil halen ( wat je altijd doet ) ..
Al-Arabiya werd opgericht door het saudische koningshuis als reactie op al-jazeera. Zoek het maar op.

In ieder geval is het zeker dat meerdere nieuwsbronnen elkaar tegenspreken. En daarmee spreek ik niet tegen wat jij zegt. Maar dat kan ook een andere dag/plaats/etc gewreest zijn. Je kan met een camera ook halve waarheden laten zien.

Victory
08-01-06, 15:21
Geplaatst door mark61
Spreken die voor de gelegenheid Arabisch?
Inderdaad. Iraniers zeggen nooit "almawt li israil", en etc. Altijd "marg bar israil", waar ze ook zijn. Of eht nou de qods demonstraties in den haag zijn of in saudi arabie.

al-arabiya is netzoveel te vertrouwen als het sauidische koningshuis.

Don Vito
08-01-06, 15:46
Geplaatst door Duncan
In de islam bestaat geen scheiding tussen geloof en politiek...

Zoals Ghandi en Rouwvoet hebben gezegd: Wie een Religie en Politiek wilt scheiden heeft van beiden niks begrepen.

rja2
08-01-06, 23:22
Geplaatst door Al Sawt
OBL had het al in 1997 gedaan. Pas na de aanslagen op WTC, toen pas kwam de Navo bijeen.

Artikel 5 is gebruikt, na de aanslag op het WTC.



Maar ik adiviseer je nogmaals: Spreek alleen over zaken waar je verstand van hebt!

Wat is dat voor onzin, moet ik me mond houden, omdat ik andere mening hebt als jij.

Ga je moderator status gebruiken, om m'n mond te sluiten op Maroc.nl ?



En als Moslims dat doen, doen ze dat uit staatswege of vanuit een demonstratie? En waarom hebben 'gekkere' moslims nog steeds geen beschikking over vernietigingswapens? Want al 15 jaar hoor je dat die wapens in handen van terroristen kunnen vallen.
Deze retoriek van moslims om op te roepen tot vernietiging van Amerika, kan zeer verkeerd aflopen voor de moslims in de wereld.

Ik denk niet dat de president - die idioot - van Iran zo dom is, om te roepen tot vernietiging van Amerika, zoals hij met Isreal gedaan heeft, want dat is zelfmoord en kan heel verkeerd aflopen voor Iran.

Er hoeven maar een paar gekken onder de moslims zijn, die deze retoriek geloven en die domme dingen gaan doen.

En ja, ik geloof dat er moslims op deze wereld, die ons zo haten, dat ze massavernietigingswapens gebruiken, ik denk dat alle regeringen - ook de Islamitische - alles zullen doen,dat deze terroristen deze niet krijgen, een regering wil niet worden geassocieerd met terroristen, zoals Gadaffi in de tachtig jaren heeft gedaan, de reactie op staatsterroristen zal hevig zijn. De wereld is veranderd, als Gadaffi zoiets nu zou flikken, wordt Gadaffi afgezet en Libie zal het zeer bezuren.

Het oproepen van vernietiging Amerika door moslims , kan in het gezicht van alle moslims ontploffen, Amerika heeft genoeg atoomwapens om een einde te maken aan het Midden Oosten.

Joepie
10-01-06, 17:22
TO VIEW THIS CLIP, VISIT:
http://www.memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=991 .

Crowd: "Israel is the enemy of Allah."

Man: "May the hands of the infidels be chopped off."

Crowd: "May the hands of the infidels be chopped off."

Man: "May the hands of the infidels be chopped off."

Crowd: "May the hands of the infidels be chopped off."

Man: "[Chopped off] from the land of the believers."

Crowd: "From the land of the believers."

Man: "The audience will now split into two groups: One group will settle the score with America, and the other will settle the score with Israel. This group now: Death to America!"

Crowd: "Death to America!"

Man: "Death to Israel!"

Crowd: "Death to Israel! Death to America!"

Man: "Death to America!"

Crowd: "Death to America!"

Man: "Death to America!"

Crowd: "Death to Israel! Death to America!" Death to Israel!"

Man: "All together now: Death to America! Death to Israel!"

Crowd: "Death to America! Death to Israel! Death to America! Death to Israel! Death to America! Death to Israel! Death to America! Death to Israel!"

[...]

Speaker: "Today, the impure world Zionism, in the modern Age of Ignorance, has emerged with the same [polytheistic] ideology, but with new methods. It wants to take over the fields of economy, of culture, and politics, as well as the military, throughout the world."

[...]

"We, the pilgrims who have come to the house of God, condemn the plots and the measures taken by the international Zionism – the deceitful Satan who spreads heresy, polytheism, and idolatry, enslaving human beings with a new method. It abuses the divine religion of Moses. It takes satanic measures, and arouses the world's hatred towards this divine religion and its true followers. We denounce these criminal acts. We call upon the world of Islam and the free peoples to take significant measures to thwart the satanic policy of this camp."

Crowd: "Allah Akbar. Allah Akbar. Allah Akbar."

Speaker: "We, the pilgrims who have come to the house of God, strongly condemn the aggressive measures of 'the global arrogance,' led by the idol and center of evil, the criminal America. We condemn it for its aggression, warmongering, its murder, plundering, torture, espionage, its abductions, and its secret jails. We strongly condemn it.

"We emphasize that the occupation forces must leave the lands of Islam. We express our hatred and our disgust at the mother of all corruption of this century, the Great Satan, and at its illegitimate offspring, the plundering Israel."

Crowd: "Allah Akbar. Allah Akbar. Allah Akbar."

[...]

Speaker: "My believing brothers, I will now read to you the text of the call of the leader of the Islamic revolution, Imam Khamenei, to the pilgrims who have come to the house of God:"

[...]

"...Today, the fleets of arrogance are, once again, using new methods of deceit, in order to perpetuate and strengthen their control over the Islamic world. Their slogans of spreading democracy and human rights is one of these methods of deceit. The Great Satan, who embodies evil and violence against humanity, raises the banner of defending of human rights, and summons the peoples of the Middle East to democracy.

"The democracy that America wants to implement in these countries, however, means that general elections – which pretend to be popular, but are in fact American elections – will give rise, by means of conspiracies, bribery, and deceptive propaganda, to obedient American collaborators.

"These collaborators will accomplish America's goals of arrogance, and first and foremost stopping the spread of Islam, and removing Islamic values from the scene."

[...]

"The fact that the slogan of democracy is being raised by the greedy people who for many years have supported the dictatorial regimes in Asia, Africa, and the American continent is completely unacceptable. Likewise, when the call to fight violence and terrorism by those who support Zionist terrorism, and who carry out the bloodiest kind of violent acts in Iraq and Afghanistan this is a mockery."

[...]

"The American and British governments, which permit the torture of suspects, and the spilling of their blood in the streets, and the tapping of citizens' phone calls without a court order, do not have the right to claim they are defending civil rights.

"The governments that have blackened the face of modern history with their production and use of nuclear and chemical weapons to not have the right to impose their patronage on the issue of preventing the spread of weapons of mass... on the issue of preventing the spread of nuclear technology."

bron:
http://iranvajahan.net/cgi-bin/news.pl?l=en&y=2006&m=01&d=09&a=16

freya
10-01-06, 20:04
Klein groepje Iraniers dus.

Van de hoogstens paar honderd mannen die te zien zijn op het filmpje zat ook nog eens een groot gedeelte NIET mee te roepen.
Opvallend ook hoe camerabewust iedereen is, iedereen zit te loeren van ben-ik-in-beeld? In scene gezet misschien?

Joepie
10-01-06, 20:21
Geplaatst door freya
Klein groepje Iraniers dus.

Van de hoogstens paar honderd mannen die te zien zijn op het filmpje zat ook nog eens een groot gedeelte NIET mee te roepen.
Opvallend ook hoe camerabewust iedereen is, iedereen zit te loeren van ben-ik-in-beeld? In scene gezet misschien?

Geen idee of het in scene is gezet, ik dacht ik post het omdat niemand die link had neergezet naar mijn weten.

Victory
10-01-06, 20:31
Uhhhm, dit is van gisteren... Ik had ook een nieuwsartikel van IRIB kunnen plaatsen... maar ik heb het over vier dagen terug... but oh well... doet er niet...

Grappig trouwens, ik heb Iraniers nog nooit die twee leusen in het arabisch horen zeggen...

:wohaa:

ronald
11-01-06, 04:41
Geplaatst door Joepie
Geen idee of het in scene is gezet, ik dacht ik post het omdat niemand die link had neergezet naar mijn weten.



Je had op dit soort reacties natuurlijk kunnen wachten.