PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Internet-imams gevaarlijk'



MO_NL
09-01-06, 12:34
'Internet-imams gevaarlijk'

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/imam.jpg

DEN HAAG - Internet-imams zijn een groot gevaar voor moslimjongeren. Ze leveren op internet fatwa’s (vonnissen) 'op bestelling' en misbruiken 'knip- en plakmethoden' om jongeren te hersenspoelen.

Zelfbenoemde imams op internet zijn vooral gevaarlijk omdat lastig is te controleren wie ze zijn, waar ze vandaan komen en waar ze hun kennis vandaan halen. Deze waarschuwing uitte imam Remy Soekirman afgelopen weekeinde tijdens de zesde Nederlands-Islamitische Conferentie in de Haagse As Soennah-moskee. Zijn gehoor bestond uit honderden veelal jonge moslims uit Nederland en België.

De AIVD erkent het gevaar van internet bij de radicalisering van moslimjongeren. Het medium werkt volgens de veiligheidsdienst ’zelfontbranding van jongeren in de hand’.

Soekirman, die zich niet aan aantallen waagt: ,,Internet is op zich geen slecht iets. Maar als je op de zoekmachine Google ’Westen’ en ’vernietigen’ intikt, vind je talloze Arabische sites, waar jonge, ongeleide projectielen door worden beďnvloed. Iedereen noemt zichzelf tegenwoordig maar belezen en deskundig, met alle gevolgen van dien. Als je echt wilt en zaken uit zijn verband wilt halen, kun je zelfs met de koran in de hand bewijzen dat moslims alcohol moeten drinken.’’

De imam verwees ook naar Mohammed B., die in het jaar voor hij Theo van Gogh vermoordde, radicaal-islamitische geschriften publiceerde. Soekirman, die zes jaar in Saoedi-Arabië studeerde en daarom veel aanzien geniet, is onder jongeren immens populair. Hij preekt wekelijks in moskeeën in het hele land. In het dagelijks leven is hij gevangenis-imam.

Bron: AD.nl

IbnRushd
09-01-06, 13:04
Geplaatst door Marruecos
Hij zou cyberimam moeten worden. Kan ie ook online een weerwoord formuleren. Wat overigens OOK veelvuldig gebeurt.

Cyberimam op maroc.nl? :p

Dolle Fatima
09-01-06, 14:55
Geplaatst door MO_NL
'Internet-imams gevaarlijk'

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/imam.jpg

DEN HAAG - Internet-imams zijn een groot gevaar voor moslimjongeren. Ze leveren op internet fatwa’s (vonnissen) 'op bestelling' en misbruiken 'knip- en plakmethoden' om jongeren te hersenspoelen.

Zelfbenoemde imams op internet zijn vooral gevaarlijk omdat lastig is te controleren wie ze zijn, waar ze vandaan komen en waar ze hun kennis vandaan halen. Deze waarschuwing uitte imam Remy Soekirman afgelopen weekeinde tijdens de zesde Nederlands-Islamitische Conferentie in de Haagse As Soennah-moskee. Zijn gehoor bestond uit honderden veelal jonge moslims uit Nederland en België.

De AIVD erkent het gevaar van internet bij de radicalisering van moslimjongeren. Het medium werkt volgens de veiligheidsdienst ’zelfontbranding van jongeren in de hand’.

Soekirman, die zich niet aan aantallen waagt: ,,Internet is op zich geen slecht iets. Maar als je op de zoekmachine Google ’Westen’ en ’vernietigen’ intikt, vind je talloze Arabische sites, waar jonge, ongeleide projectielen door worden beďnvloed. Iedereen noemt zichzelf tegenwoordig maar belezen en deskundig, met alle gevolgen van dien. Als je echt wilt en zaken uit zijn verband wilt halen, kun je zelfs met de koran in de hand bewijzen dat moslims alcohol moeten drinken.’’

De imam verwees ook naar Mohammed B., die in het jaar voor hij Theo van Gogh vermoordde, radicaal-islamitische geschriften publiceerde. Soekirman, die zes jaar in Saoedi-Arabië studeerde en daarom veel aanzien geniet, is onder jongeren immens populair. Hij preekt wekelijks in moskeeën in het hele land. In het dagelijks leven is hij gevangenis-imam.

Bron: AD.nl


Ik vidn het op zich goed dat mensen dingen kunnen vragen aan geleerden. Dat is toch een lagere drempel.
Anderzijds heeft hij wel gelijk dat sommigen de waarheid niet zo nauw nemen en vooral hun eigen mening prediken.

freya
09-01-06, 15:07
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik vidn het op zich goed dat mensen dingen kunnen vragen aan geleerden.

Maar hoe kan je zeker weten dat je te maken hebt met een geleerde?

Ik kan ook wel een leuke site maken met een fraai islamitisch uiterlijk en mijzelf een mooie titel aanmeten.

Cherry Bo
09-01-06, 15:12
Geplaatst door Dolle Fatima
geleerden

:moe:

freya
09-01-06, 15:25
Geplaatst door BiL@L
The Prophet sallallâhu ’alayhi wa sallam said: “Indeed, the Scholars are the inheritors of the Prophets and indeed the Prophets do not leave behind them the dînâr or the dirham as inheritance, they leave only knowledge behind as inheritance. So whosoever acquires it, acquires a huge fortune.” Hasan: Related by Abű Dâwűd (no.3641), and Ibn Majah (no.223), from Abűd-Darda radiallâhu ’anhu. It was authenticated by Shaykh al-Albânî in his checking to Sharhus-Sunnah (1/276).

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=116

Dat is geen antwoord op mijn vraag/opmerking.

Hoe kan jij weten of iemand die zich op internet als een geleerde presenteert, ook werkelijk een geleerde is?

Neem als voorbeeld Moh B eens, die pretendeerde ook een heleboel en zijn teksten werden als zijnde zeer interessant over het internet verspreid. En het blijkt dus een Amsterdams loosertje te zijn die zijn 'kennis' ook maar gewoon van het web plukte.

IbnRushd
09-01-06, 15:37
Geplaatst door BiL@L
Je hebt gelijk, want wanneer is iemand een inheritor en geleerde tegelijk?

Er zijn wel geleerden die alom bekend staan onder de sunnitische gemeenschap. In NL kennen we ook een aantal. De rest is gewoon een kwestie van referentie checken.

IbnRushd
09-01-06, 15:45
Geplaatst door BiL@L
Er zijn geen geleerden in Nederland. Alleen studenten.

Geleerden kun je in niveau's delen. Maar ik begrijp je wel als een trouwe selefiepublikatie volger.

IbnRushd
09-01-06, 15:48
Geplaatst door BiL@L
Wie denk jij dan te volgen?

Ik volg geen stromingen, sektes of dergelijke.

Bofko
09-01-06, 16:16
Geplaatst door BiL@L
Je moet de bewijzen volgen.

Hoe ziet een bewijs eruit ? Of anders , geef ´s een voorbeeld.

IbnRushd
09-01-06, 16:29
Geplaatst door BiL@L
Je moet de bewijzen volgen.

Ik heb nog geen bewijs gevonden dat hier in NL geen geleerden zijn. Dan heb ik 't niet over de rabbaniyyin

IbnRushd
09-01-06, 18:37
Geplaatst door BiL@L
Alhamdoelillaah.

Broeder Bilal, heb je 't wel goed gelezen wat ik schreef. Ik zei tweemaal 'geen', dat maakt de zin positief <--- althans positief in mijn zin.

Orakel
09-01-06, 20:09
Geplaatst door Bofko
Hoe ziet een bewijs eruit ? Of anders , geef ´s een voorbeeld.

Ik denk (maar dat mag Bilal beamen) dat hij het zogenoemde Isnad bedoelt.
Recentelijk pas over gelezen in een boek dat ik kreeg, 'Het Paradijs wanhopig gezocht' van Ziauddin Sardar.

'Isnad' betekent zoveel als 'getuigenis' en volgens dit principe werden in de loop der eeuwen de diverse hadith kritisch onder de loep genomen.
Iedere aan de profeet toegeschreven uitspraak werd op ze meritis beoordeeld en via diverse schakeringen opgespoord en terug herleid tot de profeet zelf.

Citaat uit het boek:


Niets werd voetstoots aangenomen, kritisch onderzoek vroeg om het belichten van iedere schakel in de ketting voor wat betreft herinnering, accuratesse en waarheidsgehalte..., (...)tijd en geografische omstandigheden moesten onderzocht worden om vast te stellen dat individuen in de ketting van vertellers elkaar werkelijk ontmoet hadden kunnen hebben.

De bekende Imam Bukhari heeft er zo 16 jaar over gedaan om tot zijn 'sahih' (sterke) hadith te komen. Hij begon met 600.000 en eindigde met 2602 authentieke.
Dat plaats de cyber-imams ook gelijk in het 'juiste' perspectief.

Ansari
09-01-06, 20:37
Geplaatst door Orakel


De bekende Imam Bukhari heeft er zo 16 jaar over gedaan om tot zijn 'sahih' (sterke) hadith te komen. Hij begon met 600.000 en eindigde met 2602 authentieke.
Dat plaats de cyber-imams ook gelijk in het 'juiste' perspectief.
Dat hij aan een werk begon, betekende niet dat alle andere hadiths onjuist waren en niet klopten, maar slechts dat hij een overzicht van authentieke tradities wilde verzamelen. Ook het aantal dat je noemde is relatief. Vaak wordt dit verkeerd weergegeven.


Imam Bukhari heeft nooit verklaard dat alleen zijn sahih verzameling authentiek is, en de rest niet. Imam Bukhari claimde ook niet dat de hadiths die hij had weggelaten, vervalst waren. Hij wilde alleen een boek van hadith maken, volgens de wensen van zijn Shaikh Ishaq bin Rahwaih. Imam Bukhari heeft vele werken op zijn naam staan waaronder zijn authentieke verzameling de Sahih van Bukhari genaamd “Al-Jami’ al-musnad As-sahih al-Mukhtasar min umur Rasulillahi wa sunanihi wa Ayyamihi” het meest beroemde is. De titel betekent “een kort overzicht dat alle soorten authentieke musnad ahadith omvat betreffende de Profeet, zijn soenna en zijn oorlogen” . Uit het woordje “al-Mukhtasar” oftewel een “kort overzicht” kun je al opmaken dat Imam Bukhari niet probeerde om een uitvoerige verzameling te maken. Hij zei juist “Ik heb in mijn boek al-Jami alleen die (hadith) toegevoegd die authentiek waren, en ik heb veel meer authentieke overleveringen dan dit buiten gelaten om overbodige stukken te vermijden” (Baji 9b; zie ook Ibn Hajr, Hady al-Sari, i, 18; zie ook Bagh., 11, 8-9.)

En het klopt inderdaad dat hij een verzameling maakte aan de hand van 600.000 hadith. Maar wat betekent dat aantal eigenlijk? Zijn dat de werkelijke hadiths? Of zijn dat de kanalen van de hadith waarvan 1 hadith gelijk staat aan 1 ketting van een overlevering? Zo wordt er over Abu Hurayra (moge Allah met hem tevreden zijn) verteld dat hij de meeste overleveringen had overgeleverd. Namelijk 5.374. Dit aantal is echter niet de daadwerkelijke ahadith dat hij heeft overgeleverd van de profeet vrede zij met hem. Maar het aantal kanalen waardoor de hadiths zijn overgeleverd. Een pas gehouden onderzoek wijst uit dat de ahadith overgeleverd door hem alleen 1.236 zijn. Minstens 9 studenten legden hadith van hem vast en het was bekend dat hij boeken van hadith in bezit had.

Wat betreft de authentieke verzameling van Imam Bukhari. Deze telt 7.397 ahadith met herhaling. Als we de herhaalde hadith ervan aftrekken blijven er alleen 2.602 ahadith over zonder herhaling. (Ibn Hajr, Hady al-Sari, zoals geciteerd door al-Siba’i in Sunnah, 501). Het is duidelijk dat wanneer traditionalisten enorme getallen van hadith geven, zij alleen de kanalen en bronnen van hun overlevering vermelden, en niet de echte aantallen hadith opnoemen. Verder betekent een ‘onauthentiek’ hadith niet dat het een valse uitspraak van de profeet (vrede zij met hem) is.

Ansari
09-01-06, 20:56
Geplaatst door BiL@L
Zoals naar ik weet bewijzen veelal tekstueel worden vastgelegd in deze wereld, geldt dat ook voor de Islaam. Voornamelijk tekst dus, bronnen.

In het geval van of iemand met recht een geleerde genoemd kan worden of niet, kan er bijvoorbeeld naar de vele boeken gekeken worden die zo'n persoon geschreven heeft. Deze zijn namelijk verifieerbaar voor en door andere mensen van Kennis. Het is vervolgens aan ons om het te accepteren of te verwerpen.

En wat maakt nou bewijs nou eigenlijk "bewijs"? En wie bepaalt wat bewijs is en wat niet? Dan kom je terug naar de bron en de interpretatie daarvan. Je herkent een (traditionele) geleerde aan zijn ijaza en zijn isnaad, en of hij toestemming heeft gehad van zijn geleerden om anderen te onderwijzen in bepaalde teksten. Kortom iemand is een geleerde zodra de erkende geleerden hem als een geleerde zien. Ook hebben we in bepaalde landen in madrassa's de eeuwenoude opleiding genaamd de darse nizami.

Zie ook:
Is Isnad (chain of transmission) a requirement for anyone who claims to be a scholar?
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=1&ID=2097&CATE=120

When is one considered a scholar?
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=7&ID=6189&CATE=3600

Prlwytzkofski
09-01-06, 22:11
Geplaatst door Orakel
De bekende Imam Bukhari heeft er zo 16 jaar over gedaan om tot zijn 'sahih' (sterke) hadith te komen. Hij begon met 600.000 en eindigde met 2602 authentieke.
Dat plaats de cyber-imams ook gelijk in het 'juiste' perspectief.

600.000 / 16*355 = 106 per dag :fpetaf:
99.6 % uitschot +/- foutmarge. Hmm.
Met een beetje pech had hij niets overgehouden.

mark61
09-01-06, 22:15
Geplaatst door Prlwytzkofski
600.000 / 16*355 = 106 per dag :fpetaf:

Das een noodtempo, als je ziet wat je ervoor moet doen om een hadith 'sahih' te verklaren. Das niet gezond meer.

Prlwytzkofski
09-01-06, 22:23
Geplaatst door mark61
Das een noodtempo, als je ziet wat je ervoor moet doen om een hadith 'sahih' te verklaren. Das niet gezond meer.

Kwestie van prioriteiten.
Het maakt de foutmarge wat groter natuurlijk. :roker:

mark61
09-01-06, 22:33
Geplaatst door Prlwytzkofski
Kwestie van prioriteiten.
Het maakt de foutmarge wat groter natuurlijk. :roker:

Vandaar dat na die noeste arbeid elke generatie geleerden weer van voren af begint. Zo schiet het natuurlijk niet op met de accumulatie van kennis.

Prlwytzkofski
10-01-06, 09:08
Geplaatst door Prlwytzkofski
106 per dag :fpetaf:



Geplaatst door mark61
Das een noodtempo, als je ziet wat je ervoor moet doen om een hadith 'sahih' te verklaren. Das niet gezond meer.


Early Muslim scholars examined and analysed each and every statement that came to them, whether it was the statement of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace), his companions (Allah be pleased with them all) or anyone else. They studied the life and character of those who were part of the transmitting chain (isnad) in the strictest way possible.

Bofko
10-01-06, 10:30
Geplaatst door BiL@L
Dat is inderdaad wel even wat anders dan mijn Jip en Janneke taal. (knipoog)

Nog korter : De oelema.

Olive Yao
10-01-06, 20:21
Geplaatst door freya
Dat is geen antwoord op mijn vraag/opmerking.

Hoe kan jij weten of iemand die zich op internet als een geleerde presenteert, ook werkelijk een geleerde is?
De inhoud van wat iemand schrijft?

Orakel
10-01-06, 21:30
Geplaatst door Ansari
Dat hij aan een werk begon, betekende niet dat alle andere hadiths onjuist waren en niet klopten, maar slechts dat hij een overzicht van authentieke tradities wilde verzamelen. Ook het aantal dat je noemde is relatief. Vaak wordt dit verkeerd weergegeven.


En het klopt inderdaad dat hij een verzameling maakte aan de hand van 600.000 hadith. Maar wat betekent dat aantal eigenlijk? Zijn dat de werkelijke hadiths? Of zijn dat de kanalen van de hadith waarvan 1 hadith gelijk staat aan 1 ketting van een overlevering? Zo wordt er over Abu Hurayra (moge Allah met hem tevreden zijn) verteld dat hij de meeste overleveringen had overgeleverd. Namelijk 5.374. Dit aantal is echter niet de daadwerkelijke ahadith dat hij heeft overgeleverd van de profeet vrede zij met hem. Maar het aantal kanalen waardoor de hadiths zijn overgeleverd. Een pas gehouden onderzoek wijst uit dat de ahadith overgeleverd door hem alleen 1.236 zijn. Minstens 9 studenten legden hadith van hem vast en het was bekend dat hij boeken van hadith in bezit had.

Wat betreft de authentieke verzameling van Imam Bukhari. Deze telt 7.397 ahadith met herhaling. Als we de herhaalde hadith ervan aftrekken blijven er alleen 2.602 ahadith over zonder herhaling. (Ibn Hajr, Hady al-Sari, zoals geciteerd door al-Siba’i in Sunnah, 501). Het is duidelijk dat wanneer traditionalisten enorme getallen van hadith geven, zij alleen de kanalen en bronnen van hun overlevering vermelden, en niet de echte aantallen hadith opnoemen. Verder betekent een ‘onauthentiek’ hadith niet dat het een valse uitspraak van de profeet (vrede zij met hem) is.

Verhelderend, vooral dat laatste. Dank.
Ik begreep onlangs ook dat de geleerden vaker twijfelden en minder zeker van zichzelf waren dan hen door hun toehoorder toegedicht werd. Absolute aanspraken een waarheidsclaims werden gezien als het doen gelden van een aanspraak op een (geprsonificeerde) goddelijke autoriteit en da's dan weer shirk.
Zo schijnt imam Malik geweigerd te hebben een handboek van de Islamitische wetgeving te schrijven, omdat hij niet vrij van twijfel was.

Cherry Bo
10-01-06, 21:30
Geplaatst door ChaykhSpear 26
De geleerden zijn de ahlul dhirk.

Hun eigenschappen staan in de koran.

In Nederland zouden er ook geleerden kunnen zijn , dat wil niet zeggen dat ze graag op de voorgrond komen.

De meeste ware geleerden zijn meestal ascetisch ingesteld en zullen niet op 2 vandaag of dergelijke komen.

God, ik hoor helemaal je gewichtige, lage semi-imponerende stemgeluid hierbij.

Orakel
10-01-06, 21:46
Geplaatst door Cherry Bo
God, ik hoor helemaal je gewichtige, lage semi-imponerende stemgeluid hierbij.

Candellight meets Berrie Wijd: Beebie lufffffff, joer my ahlul dirk so let mie rub joe ze rijt wee.
http://www.mainzelahr.de/smile/cool/grosscool.gif

Cherry Bo
10-01-06, 21:53
Geplaatst door Orakel
Candellight meets Berrie Wijd: Beebie lufffffff, joer my ahlul dirk so let mie rub joe ze rijt wee.
http://www.mainzelahr.de/smile/cool/grosscool.gif

:haha: !

(Doe dat plaatje nog ff goed dan.)

Orakel
13-01-06, 01:30
Geplaatst door ChaykhSpear 26
Het istihzaa doen met het geloof ( ahlu Dhikr) is een van de factoren die iemand uit de islamitische gemeenschap werpt.

Als iemand zo snel uit een gemeenschap gelzaerd wordt, dan is die gemeenschap maar een holle constructie. Maar help me ff in me onwetendheid wil je? Over welke gemeenschap hebben we het? Diezelfde gemeenschap die zo goed voor onze ouders en grootouders gezorgd heeft dat het economische vluchtelingen van ze gemaakt heeft? Diezelfde gemeenschap die toe heeft gestaan dat ze letterlijk als vee door de commerciële kolonialen in Oujda gekeurd werden, op hun gebit gekeurd werden, waarbij voorheen onverwoestbare kerels zowel mentaal als fysiek moesten bukken ter verkrijging van een arbeidsvisum?
Diezelfde gemeenschap die nu bespuugd wordt door de helft van de wereld én door hun eigen kinderen? Kinderen die wat shoppen op internet en menen dat hun bloedeigen ouders ontaarde gelovigen zijn die te weinig sjoege van de Islam hebben?
Puisterige pubers die zich snacht liggen af te rukken en overdag gillen dat je je eigen ouders mag doden als ze je van de Islam af houden?
Die het diezelfde gemeenschap vele malen moeilijker gemaakt hebben dan alle rechts-extremisten bij mekaar ooit gekund zouden hebben?
Die naast hun bligha's lopende en over het religieuze paard getilde pubers die te weinig vuur in hun donder hebben om internationaal recht te gaan studeren en vervolgens internationale rechtsorganen en tribunalen te gaan bezetten, teneinde te ijveren voor een rechtvaardige en egalitaire samenleving, wat immers de ultieme opdracht binen de Islam is?
Die gemeenschap?

mark61
13-01-06, 01:36
Oei, baas macramé is boos. Berg je dan maar. :vreemd:

Orakel
13-01-06, 02:04
Geplaatst door mark61
Oei, baas macramé is boos. Berg je dan maar. :vreemd:

"Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld".
Al dat religieuze gepunnik dat er slechts vor bedoeld lijkt te zijn om een kneiter van een etalge in te richten, maar in de winkel niks te koop hebben.
I ain't holy, but I ain't buying either.

"Sleep with angels, call the past for help".
Trustuh mensheid.

mark61
13-01-06, 02:12
Geplaatst door Orakel
"Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld".
Al dat religieuze gepunnik dat er slechts vor bedoeld lijkt te zijn om een kneiter van een etalge in te richten, maar in de winkel niks te koop hebben.
I ain't holy, but I ain't buying either.

"Sleep with angels, call the past for help".
Trustuh mensheid.

Slaap lekker jongen. Niet gaan slaapshoppen.

~Panthera~
13-01-06, 09:41
Geplaatst door Orakel
[BAl dat religieuze gepunnik dat er slechts vor bedoeld lijkt te zijn om een kneiter van een etalge in te richten, maar in de winkel niks te koop hebben.
[/B]


God, waarom krijg ik nu exact hetzelfde gevoel als ik naar kerken kijk ?
Je omschrijft het perfect. :duim:

mark61
13-01-06, 12:51
Geplaatst door ~Panthera~
God, waarom krijg ik nu exact hetzelfde gevoel als ik naar kerken kijk ?
Je omschrijft het perfect. :duim:

Die etalages zijn anders vaak prachtig ingericht...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/c/c5/Sagrada_Familia.JPG/200px-Sagrada_Familia.JPG

http://www.schmitzreizen.i12.com/Fotosite/images/Gebedshuizen/Moslim/vert/boecharakalan.JPG

~Panthera~
13-01-06, 14:02
Geplaatst door mark61
Die etalages zijn anders vaak prachtig ingericht...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/c/c5/Sagrada_Familia.JPG/200px-Sagrada_Familia.JPG

http://www.schmitzreizen.i12.com/Fotosite/images/Gebedshuizen/Moslim/vert/boecharakalan.JPG


Dat zal ik ook niet ontkennen. :D I love Gaudi. http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/k050.gif

Maar wat daar vaak achter schuil gaat......

mark61
13-01-06, 14:08
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zal ik ook niet ontkennen. :D

Maar wat daar vaak achter schuil gaat......

Je moet er ook alleen foto's van maken. Van de buitenkant....

~Panthera~
13-01-06, 14:09
Geplaatst door mark61
Je moet er ook alleen foto's van maken. Van de buitenkant....


Juistem. :D

freya
13-01-06, 15:00
Geplaatst door Orakel
Als iemand zo snel uit een gemeenschap gelzaerd wordt, dan is die gemeenschap maar een holle constructie. Maar help me ff in me onwetendheid wil je? Over welke gemeenschap hebben we het? Diezelfde gemeenschap die zo goed voor onze ouders en grootouders gezorgd heeft dat het economische vluchtelingen van ze gemaakt heeft? Diezelfde gemeenschap die toe heeft gestaan dat ze letterlijk als vee door de commerciële kolonialen in Oujda gekeurd werden, op hun gebit gekeurd werden, waarbij voorheen onverwoestbare kerels zowel mentaal als fysiek moesten bukken ter verkrijging van een arbeidsvisum?
Diezelfde gemeenschap die nu bespuugd wordt door de helft van de wereld én door hun eigen kinderen? Kinderen die wat shoppen op internet en menen dat hun bloedeigen ouders ontaarde gelovigen zijn die te weinig sjoege van de Islam hebben?
Puisterige pubers die zich snacht liggen af te rukken en overdag gillen dat je je eigen ouders mag doden als ze je van de Islam af houden?
Die het diezelfde gemeenschap vele malen moeilijker gemaakt hebben dan alle rechts-extremisten bij mekaar ooit gekund zouden hebben?
Die naast hun bligha's lopende en over het religieuze paard getilde pubers die te weinig vuur in hun donder hebben om internationaal recht te gaan studeren en vervolgens internationale rechtsorganen en tribunalen te gaan bezetten, teneinde te ijveren voor een rechtvaardige en egalitaire samenleving, wat immers de ultieme opdracht binen de Islam is?
Die gemeenschap?

Gaat het nog een beetje mijnheer Orakel? :hihi:




btw: :duim:

knuppeltje
14-01-06, 09:50
Geplaatst door Orakel
Als iemand zo snel uit een gemeenschap gelzaerd wordt, dan is die gemeenschap maar een holle constructie. Maar help me ff in me onwetendheid wil je? Over welke gemeenschap hebben we het? Diezelfde gemeenschap die zo goed voor onze ouders en grootouders gezorgd heeft dat het economische vluchtelingen van ze gemaakt heeft? Diezelfde gemeenschap die toe heeft gestaan dat ze letterlijk als vee door de commerciële kolonialen in Oujda gekeurd werden, op hun gebit gekeurd werden, waarbij voorheen onverwoestbare kerels zowel mentaal als fysiek moesten bukken ter verkrijging van een arbeidsvisum?
Diezelfde gemeenschap die nu bespuugd wordt door de helft van de wereld én door hun eigen kinderen? Kinderen die wat shoppen op internet en menen dat hun bloedeigen ouders ontaarde gelovigen zijn die te weinig sjoege van de Islam hebben?
Puisterige pubers die zich snacht liggen af te rukken en overdag gillen dat je je eigen ouders mag doden als ze je van de Islam af houden?
Die het diezelfde gemeenschap vele malen moeilijker gemaakt hebben dan alle rechts-extremisten bij mekaar ooit gekund zouden hebben?
Die naast hun bligha's lopende en over het religieuze paard getilde pubers die te weinig vuur in hun donder hebben om internationaal recht te gaan studeren en vervolgens internationale rechtsorganen en tribunalen te gaan bezetten, teneinde te ijveren voor een rechtvaardige en egalitaire samenleving, wat immers de ultieme opdracht binen de Islam is?
Die gemeenschap?


Wie zegt dat ze zich alleen snachts afrukken?

Hawa
17-01-06, 17:55
Ja en die kinderen maar op internet te surfen. Laat die kinderen. Wat dacht je van de ouderen op de porno sites en van christelijke origine.
Wel bidden voor het eten,geen verkeerd woord,Gods woord dat telt.
Ja en dan hebben ze de seks boekjes onder het kussen liggen. En maar Godswoord verkondigen. Aan mijn hoela. Bidden voor een harmburger bij McDonald. Ik krijg hier maagzuur van. Wat dacht je van de kerken! Is de Islam niet grootste gevaar. Is dat dan niet tweedrachtzaaien.
Orakel slaat de spijker op zijn kop. De kinderen keren zich altijd tegen te ouders,ook in de jaren dertig hoor. De jeugd is altijd het zwaartepunt in de opvoeding geweest.
Maar die angst zaaien,mensen buitensluiten,uizetten en ook nog eens uitkotsen is helemaal extreem. Ze doen maar op internet ik hoop dat ze er van leren. In ieder geval worden ze beinvloed,zowaar je nu christen,moslim of heiden bent.
Gefrustreerd volkje,dat wel,ze kunnen niet zelfstandig denken,dat doet God wel voor je. En als je de ware weg niet bewandeld,wacht het helle vuur. Welterusten!!