PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden bij vliegtuigcrash in Iran



Bofko
09-01-06, 13:31
TEHERAN - Een ongeluk met een militair vliegtuig in het noordwesten van Iran heeft dertien inzittenden maandag het leven gekost. Dat verklaarde een politiewoordvoerder voor de Iraanse staatstelevisie. "Een Falcon straalvliegtuig van de Revolutionaire Garde is neergestort bij Orumiyeh. Er waren dertien mensen aan boord. Ze zijn helaas allemaal omgekomen", aldus de zegsman.
Volgens het persbureau Fars zaten er evenwel vijftien mensen aan boord. Het lot van twee inzittenden is onbekend. Onder de slachtoffers bevindt zich volgens Iraanse media de commandant van de grondtroepen van de Revolutionaire Garde, Ahmad Kazemi. Hij werd vergezeld door twaalf hoge officieren van de garde die het ongeluk eveneens niet overleefden.
Vliegtuigongelukken komen vaak voor in Iran. Afgelopen maand nog stortte een militair transportvliegtuig neer op een flat in Teheran. Daarbij kwamen 106 mensen om het leven. Gebrekkig onderhoud en een groot tekort aan reserveonderdelen zijn veelal de oorzaak van de ongevallen.

nu.nl

observer
09-01-06, 14:57
het is dat auto rijden in iran nog gevaarlijker is anders....

Soldim
09-01-06, 15:20
Geplaatst door Bofko
Gebrekkig onderhoud en een groot tekort aan reserveonderdelen zijn veelal de oorzaak van de ongevallen.

Plotseling kan ik me het enthausiasme van een aantal mensen om Iran van nucleaire technologie te voorzien voorstellen....

:engel:

Spoetnik
09-01-06, 15:45
Ik gok dat dit ongeluk geen ongeluk was, maar sabotage.

Joesoef
09-01-06, 16:20
Geplaatst door Spoetnik
Ik gok dat dit ongeluk geen ongeluk was, maar sabotage.


Lijkt er wel op, dat van die onderdelen valt wel mee.