PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk te streng voor allochtonen en asielzoekers



MO_NL
09-01-06, 15:18
Verdonk te streng voor allochtonen en asielzoekers

BRUSSEL - Het Nederlandse beleid ten aanzien van asielzoekers en allochtonen is te streng en Den Haag stemt zijn regels niet af met de andere lidstaten van de Europese Unie. Die kritiek uitte de Belgische vice-premier Patrick Dewael zaterdag in de Gazet van Antwerpen.

‘Nederland is strenger voor zijn eigen onderdanen dan voor andere Europese burgers. Dat wil ik in België niet doen’, aldus de Belgische minister van Binnenlandse Zaken. ‘Ik zal mijn Nederlandse collega hierover aanspreken op onze volgende Europese afspraak.’

Vanwege de strenge Nederlandse regels voor schijnhuwelijken, gezinshereniging en inburgering wijken jaarlijks tientallen tot enkele honderden Nederlanders tijdelijk uit naar België. Na enkele maanden kunnen ze dan alsnog zonder problemen naar Nederland gaan.


Volgens minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) controleert België niet altijd op de woonplaats en het inkomen van de aanvragers, zo zei ze onlangs in de Tweede Kamer.

‘Voor mij is de zin van Europese harmonisatie dat je alle regels op elkaar afstemt. Dat doet Nederland niet’, aldus Dewael, partijgenoot van premier Verhofstadt in de liberale VLD.

Dewael zegt ook een streng asielbeleid voor te staan, maar vindt dat Nederland te ver doorschiet. ‘Ik ben een groot voorstander van Europese samenwerking. Maar als sommige landen nog strenger willen zijn, volg ik hen niet.’

In de eerste elf maanden van 2005 zette België ruim elfduizend uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen uit, van wie 6064 via repatriëringen.

Dewael verdedigt de huis-aan-huis-bezoeken in Antwerpse achterstandswijken, waarbij ook illegalen worden opgespoord. ‘Het is geen jacht op illegalen, we willen daarmee de problemen van moeilijke buurten in kaart brengen. Maar wie illegalen thuis opvangt, is strafbaar.’

Dewael is de derde Belgische minister die kritiek uit op de Nederlandse regering. Eerder had Freya van den Bossche (Begroting) kritiek op het voorkomen van onder meer Balkenende, Zalm en Donner. Minister De Gucht (Buitenlandse Zaken) vond dat Den Haag de campagne rond de Europese Grondwet had verknoeid en noemde premier Balkenende ‘een mix van Harry Potter en stijfburgerlijkheid’.

bron: Volkskrant

Elien
09-01-06, 15:21
hoe doe je dat dan via belgie hier komen?

Soldim
09-01-06, 15:28
Geplaatst door Elien
hoe doe je dat dan via belgie hier komen?

Bij Breda de grens over.

:D

Elien
09-01-06, 15:30
Geplaatst door Soldim
Bij Breda de grens over.

:D



ik verwachte m al :zozo: dat bedoel ik dus niet he

observer
09-01-06, 16:13
Geplaatst door Elien
hoe doe je dat dan via belgie hier komen? je gaat tijdje in belgie wonen vraagt verblijfsvergunning aan haalt nr 2 uit marokko en trouwt waardoor die een verblijfsvergunning krijgt en verhuist terug naar nederland

een belgische verblijfsvergunning is hier ook geldig

Victory
09-01-06, 17:50
Nederland is echt een tering land geworden. Wij allochtonen worden zwaar onderdrukt. Met sommige dingen wordt je gewoon gedwongen om het via omwegen te doen omdat het anders gewoon niet kan.

Soldim
09-01-06, 18:04
Geplaatst door Victory
Wij allochtonen worden zwaar onderdrukt.

Deze wet geldt ook voor autochtonen die een niet westerse partner huwen.

Victory
09-01-06, 18:07
Geplaatst door Soldim
Deze wet geldt ook voor autochtonen die een niet westerse partner huwen.
Wij beiden weten dat dat er meer Nederlanders met een salaris van 120% zijn, dan allochtonen. Verder zijn de andere regels ook specifiek gericht tegen de allochtonen.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

mark61
09-01-06, 22:42
Geplaatst door MO_NL
In de eerste elf maanden van 2005 zette België ruim elfduizend uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen uit, van wie 6064 via repatriëringen.

Waar zijn die andere 5000 dan? Zeker bij Wuustwezel afgezet.

Marsipulami
09-01-06, 23:37
Geplaatst door mark61
Waar zijn die andere 5000 dan? Zeker bij Wuustwezel afgezet.

Ik denk dat bedoeld wordt het aantal gedwongen en daarnaast het aantal vrijwillige repatriëringen.

tr_imparator
10-01-06, 01:47
Geplaatst door Soldim
Deze wet geldt ook voor autochtonen die een niet westerse partner huwen.

Welke autochtoon haalt nou een niet-westerse partner? Wel sneu voor de pedo's die dames van Thailand halen. :eek:

jochie
10-01-06, 08:00
Geplaatst door tr_imparator
Welke autochtoon haalt nou een niet-westerse partner?

Ik heb een niet westerse partner.

Verder vind ik de wetgeving niet te streng. Ik vind het logisch dat je voldoende inkomsten moet hebben om in je eigen levensonderhoud te kunnen voorzien, als je naar Nederland komt. Overigens werkt mijn partner sinds september 2005, terwijl hij sinds april 2005 in Nederland is. Hij spreekt slecht Nederlands, is het nu aan het leren in de verplichte ROC klas. M.b.t. de inkomsten is zijn financiele bijdrage niet noodzakelijk, maar hij wil werken voor zijn eigenwaarde.

Het lijkt wel alsof gesteld wordt dat je je partner helemaal niet naar Nederland mag halen, en dat is bezijdens de waarheid. Je moet simpelweg, voldoende inkomsten hebben. Logisch wat mij betreft.




Geplaatst door Victory
Nederland is echt een tering land geworden.

Vind je Belgie beter, dan ga je toch daar wonen!




Geplaatst door Victory
Met sommige dingen wordt je gewoon gedwongen om het via omwegen te doen omdat het anders gewoon niet kan.

Dit is een soort van chantage-redenering die niemand serieus kan / mag nemen. Grote onzin dus!!

Bofko
10-01-06, 11:12
Geplaatst door tr_imparator
Wel sneu voor de pedo's die dames van Thailand halen. :eek:

:vreemd: Ook nog ?

mark61
10-01-06, 11:21
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat bedoeld wordt het aantal gedwongen en daarnaast het aantal vrijwillige repatriëringen.

Ja ja, vrijwillig... 'Awel meneer, Zaventem is die kant op'.

Marsipulami
10-01-06, 11:33
Geplaatst door mark61
Ja ja, vrijwillig... 'Awel meneer, Zaventem is die kant op'.

Nee, uitgeprocedeerden hebben geen recht op een uitkering of enig andere vorm van sociale bijstand (uitzondering is dringende medische zorg) en mogen ook niet werken om te voorzien in het eigen levensonderhoud. Vooral gezinnen met kleine kinderen slapen liever niet onder een brug in de winter. Sommigen onder hen gaan dan op zoek naar een alternatief voor hun levenssituatie zonder dat daarvoor politionele dwang moet gebruikt worden.

Elien
10-01-06, 12:25
ikzelf begeleid en geef les aan inburgeraars,ben tevreden met het beleid,mensen denken dubbel na voordat ze de stap nemen om te trouwen want er komt erg veel bij kijken,qua taalachterstand,maatschappelijk achterstand,ben vooral blij met de leeftijdsgrens!!