PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdam pakt Antillianen keihard aan



freya
11-01-06, 10:15
Rotterdam pakt Antillianen keihard aan

Aanpak lijkt op die van criminele verslaafden
Van onze verslaggever


Rotterdam heeft de problemen met criminele Antillianen nog dit jaar onder controle. Daartoe neemt het stadsbestuur een serie onorthodoxe maatregelen.
Vanaf augustus zullen 75 Antilliaanse jongeren van 16 tot 23 jaar op een tuchtschool worden geplaatst. Eind dit jaar is nog zo’n voorziening gereed, die plaats biedt aan nog eens 75 Antillianen van dezelfde leeftijd. Alle Antilliaanse gezinnen met jonge kinderen worden bezocht en krijgen, waar nodig, hulp bij de opvoeding en schoolkeuzes.

Rotterdam gaat voorts de resultaatsverplichting aan, dat iedere Antilliaan dit jaar vanaf de leerplichtige leeftijd tot 35 jaar werk heeft, op school zit of een justitieel traject doorloopt. „Een opgave, maar wij geven er topprioriteit aan”, zei burgemeester Opstelten gisteren na een besloten conferentie over de problemen met Antillianen, soms pas negen jaar jong.


Een andere, nieuwe maatregel is de benoeming van een stadsmarinier Antillianen. Deze regisseur moet in de deelgemeenten Charlois, Feijenoord en IJsselmonde de maatregelen gestalte geven. Rotterdam werkt al langer, met succes, met stadsmariniers, die worden ingezet in wijken en buurten waar specifieke problemen heersen.

Vijftig Antilliaanse jongeren, die een actieve rol spelen in criminele groepen, komen onder de hoede van New Song, een kerkelijke instelling. Voor nog eens 200 andere Antilliaanse criminelen die van die groepen deel uitmaken geldt per 1 juli een persoonsgebonden aanpak. Zo’n aanpak gold in Rotterdam al langer voor criminele verslaafden.

Tijdens de conferentie kondigde minister Pechtold van koninkrijksrelaties aan dat Nederland de komende vijf jaar 19 miljoen euro bijdraagt aan sociale vorming op de Antillen zelf. Het gaat om verplichte heropvoeding, waarmee onlangs een begin is gemaakt en waaraan drie- tot vierduizend Antilliaanse drop-outs moeten deelnemen. Jongeren die weigeren, riskeren een celstraf van drie maanden.

Het instellen van de sociale vormingsplicht is bedoeld om kansloze jongeren tussen 16 en 24 jaar perspectief te bieden, ook als zij zich in Nederland willen vestigen.

Met de gezaghebber van Curaçao, vergelijkbaar met het ambt van burgemeester, is afgesproken dat vanuit de Antillen om meer hulp wordt gevraagd zodra hieraan behoefte bestaat. „We willen naar een moderne vorm van samenwerking, geen adoptie”, aldus Opstelten. „Wanneer wij de Antillen kunnen bijstaan op gebied van stadsontwikkeling, onderwijs of veiligheid, vernemen we dat. Zo gaan we met elkaar om.”

Opstelten zei verder dat minister Verdonk tijdens de conferentie heeft herhaald dat zij een toelatingsregeling wil voor Antilliaanse en Arubaanse jongeren die naar Nederland willen.

trouw (http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article126313.ece/Rotterdam+pakt++Antillianen++keihard+aan)

mark61
11-01-06, 10:50
Waarom doen ze dat niet bij iedereen? :lachu:

Gaan ze ook nog Antilliaanse mannen verplichten voor hun kinderen te zorgen en bij hun vrouw te blijven? Met kettingen met een bal aan hun enkel? Electronic tagging?

observer
11-01-06, 13:05
Geplaatst door mark61
Waarom doen ze dat niet bij iedereen? :lachu:

Gaan ze ook nog Antilliaanse mannen verplichten voor hun kinderen te zorgen en bij hun vrouw te blijven? Met kettingen met een bal aan hun enkel? Electronic tagging? zou knap zijn want vaak zijn de vaders niet bekend of zo divers (neem die rukker die is vrijgesproken van de moord op sedar soares die had 10 kinderen bij 7 vrouwen en was er nog trots op)

en met die ketting, vergeet de enkel en denk meer ballen heel effectief

Mark
11-01-06, 13:34
Geplaatst door observer
(neem die rukker die is vrijgesproken van de moord op sedar soares die had 10 kinderen bij 7 vrouwen en was er nog trots op)


:haha: net goed voor die domme vrouwen

observer
11-01-06, 15:00
vergis je niet

een kind betekend 5 jaar bijstand zonder sollicteren

Aicha1976
11-01-06, 15:08
Geplaatst door observer
vergis je niet

een kind betekend 5 jaar bijstand zonder sollicteren




De ABW is al sinds 1 januari vorig jaar aangepast, ook wat de sollicitatieplicht aangaat. Die vlieger van 5 jaar ontheffing ivm kind onder de 12 gaat dus allang niet meer op :o

observer
11-01-06, 16:36
Geplaatst door Aicha1976
De ABW is al sinds 1 januari vorig jaar aangepast, ook wat de sollicitatieplicht aangaat. Die vlieger van 5 jaar ontheffing ivm kind onder de 12 gaat dus allang niet meer op :o die kinderen krijg je toch de baarmoeder niet meer in

Aicha1976
11-01-06, 16:38
Geplaatst door observer
die kinderen krijg je toch de baarmoeder niet meer in




:wat?!:

Wel eens van kinderopvang gehoord :zozo:

mark61
11-01-06, 16:40
Geplaatst door Aicha1976
:wat?!:

Wel eens van kinderopvang gehoord :zozo:

Weet je wat dat kost? Meestal meer dan een Antilliaanse kan verdienen. Vooral als ze er 4, 5 onder de pannen moet krijgen.

Aicha1976
11-01-06, 16:54
Geplaatst door mark61
Weet je wat dat kost? Meestal meer dan een Antilliaanse kan verdienen. Vooral als ze er 4, 5 onder de pannen moet krijgen.


Dat is wat kort door de bocht. Er zijn voldoende werkloze vrouwen die wel willen werken maar doordat er een gebrek is aan kinderopvang niet kunnen. Deze zou je (om) kunnen scholen tot crecheleidsters. En subsidieplaatsen creeeren. Daarbij wordt de hoogte van het te betalen bedrag bepaald door de hoogte van het inkomen. Op die manier zou je een hoop geld kunnen besparen aan bijstand. :o

Ik heb als juridisch adviseur gewerkt voor de Soos en het is treurig hoevaak collegae goede ideeen hebben voorgedragen. Echter, alles gaat daar zo ongelooflijk traag dat mensen de moed opgeven :aanwal:

Wide-O
11-01-06, 17:05
Geplaatst door Aicha1976
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn voldoende werkloze vrouwen die wel willen werken maar doordat er een gebrek is aan kinderopvang niet kunnen. Deze zou je (om) kunnen scholen tot crecheleidsters.

Ik zat net heel slim in me uppie hetzelfde te bedenken, maar ik was dus niet echt origineel...

Dat is toch het ei van Columbus !?

Wrom doen ze dat niet ?

Aicha1976
11-01-06, 17:13
Geplaatst door Wide-O
Ik zat net heel slim in me uppie hetzelfde te bedenken, maar ik was dus niet echt origineel...

Dat is toch het ei van Columbus !?

Wrom doen ze dat niet ?



Tja, typisch Soos. Altijd moeilijk doen als het makkelijk kan. Alles moet herkauwd worden om vervolgens op de grote stapel te verdwijnen. :verward:

Ik heb het daar een paar jaar uitgehouden. Op een gegeven moment werd ik bang dat ik besmet zou raken met hun mentaliteit. :p

mark61
11-01-06, 17:43
Geplaatst door Aicha1976
Dat is wat kort door de bocht. ... Echter, alles gaat daar zo ongelooflijk traag dat mensen de moed opgeven :aanwal:

Je reactie is veel milder dan ik verwacht had. :hihi:

Ik denk dat we zonder gesmijt met CBS- of andere statistieken toch wel mogen stellen dat Antilliaanse gezinnen veel vaker van de soort één ouder-, te weten de moeder, zijn dan alle andere gezinnen. Daar is een vakterm voor, Caraïbische samenlevingsvormen ofzo, alles ten gevolge van slavernij.

Dat maakt financiële zelfvoorziening natuurlijk een stuk lastiger dan een twee-oudergezin.

Al met al lijkt mij een bijstandsmoeder die zelf voor haar kinderen zorgt een stuk goedkoper dan een moeder met een gesubsidieerde baan plus kinderopvang. Nog afgezien van het gemiddelde opleidingsniveau van de personen om wie het gaat, en de bijscholing die dat vereist. Om te beginnen taalonderwijs.

Waarom zou de overheid eigenlijk op zijn kop moeten gaan staan om een probleem op te lossen dat die mensen zelf willens en wetens hebben veroorzaakt? Magoed, ik heb wel vaker een ander idee over eigen verantwoordelijkheid dan veel andere mensen.

Ik voor mij zie de lol niet in van in je eentje een bende kinderen te moeten opvoeden van eventueel verschillende vaders die verder bij nog een aantal vrouwen kinderen hebben, en in feite niet eens fatsoenlijk voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor hun kinderen. Dat schijnt een valide samenlevingsvorm te zijn; mij lijkt het vnl. gewoon klote.

mark61
11-01-06, 17:44
Geplaatst door Wide-O
Ik zat net heel slim in me uppie hetzelfde te bedenken, maar ik was dus niet echt origineel...

Dat is toch het ei van Columbus !?

Wrom doen ze dat niet ?

Eigenlijk is dat betaald moederschap. Waarom zou je daar mensen voor gaan betalen? Heeft de mensheid toch altijd onbetaald gedaan? We hebben al teveel mensen as it is. Kinderbelasting now!

observer
11-01-06, 18:05
Geplaatst door Aicha1976
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn voldoende werkloze vrouwen die wel willen werken maar doordat er een gebrek is aan kinderopvang niet kunnen. Deze zou je (om) kunnen scholen tot crecheleidsters. En subsidieplaatsen creeeren. Daarbij wordt de hoogte van het te betalen bedrag bepaald door de hoogte van het inkomen. Op die manier zou je een hoop geld kunnen besparen aan bijstand. :o

Ik heb als juridisch adviseur gewerkt voor de Soos en het is treurig hoevaak collegae goede ideeen hebben voorgedragen. Echter, alles gaat daar zo ongelooflijk traag dat mensen de moed opgeven :aanwal: helaas als je dat wil krijg je halve meter papier op je buro de helft voor wat je allemaal moet kunnen de andere helft waaraan je pand moet voldoen (gekke is geen ouder of woonhuis in nederland voldoet aan zulke eisen)



Ik denk dat we zonder gesmijt met CBS- of andere statistieken toch wel mogen stellen dat Antilliaanse gezinnen veel vaker van de soort één ouder-, te weten de moeder, zijn dan alle andere gezinnen. Daar is een vakterm voor, Caraïbische samenlevingsvormen ofzo, alles ten gevolge van slavernij. wa teen onzin tuurlijk gooi de slavernij ertegenaan

(je zou eerder denken dat als die slavernij nog steeds doorwerkt dat ze meteen beginnen met werken zodra ze een blanke zien :maf2: )

deze mensen zijn nooit slaaf geweest nog hun ouders,hun ouders, hun ouders

mark61
11-01-06, 18:15
Geplaatst door observer
wat een onzin tuurlijk gooi de slavernij ertegenaan

(je zou eerder denken dat als die slavernij nog steeds doorwerkt dat ze meteen beginnen met werken zodra ze een blanke zien :maf2: )

deze mensen zijn nooit slaaf geweest nog hun ouders,hun ouders, hun ouders

Dat is wel zeker de oorzaak. Slaven mochten niet trouwen of samenwonen, en aangezien ze geen zeggenschap hadden over hun eigen leven werden eventuele relaties net zo makkelijk beëindigd door verkoop. Daar kwamen missionarissen nog over in aanvaring met de overheid en slaveneigenaren. Verder was er een groot vrouwentekort. Na de afschaffing van de slavernij was het voor een ex-slaaf helemaal problematisch een 'normaal' leven op te bouwen. Houd dat een paar eeuwen vol en enige 'natuurlijke' gezinsvorming is volledig naar de kloten. Dat herstelt zich niet vanzelf.

Das zeer zeker geen onzin. Hoe dacht je anders dat het kwam?

Wide-O
11-01-06, 18:18
Geplaatst door mark61
Eigenlijk is dat betaald moederschap. Waarom zou je daar mensen voor gaan betalen? Heeft de mensheid toch altijd onbetaald gedaan? We hebben al teveel mensen as it is. Kinderbelasting now!

Ik ben het voor een keer helemaal oneens met je :D

Los van het feit of kinderen al dan niet schadelijk zijn voor tmilieu :D ... kinderopvang is wat nodig is sinds vrouwen het recht kregen (in onze verlichte contreien al eeuwen, nou ja, toch al zo'n 30 jaar...) om ook een beroepsleven te hebben, of minder hoogdravend gezegd: dat ze ook hun eigen centjes & leven mogen leiden/verdienen. Zodat ze niet van die lamstraal van een man hoeven af te hangen.

Ikzelf ben belastingvrij volgens jouw voorstel, maarreuh... het is virtueel onmogelijk om te werken en tegelijkertijd kinderen te hebben. Opvang kost al gauw 500 EUR per maand - if not more.

Dus een voorstel waar sommige vrouwen kunnen instaan voor de tijdelijke opvang van kinderen zodat die moeders ook kunnen gaan werken, sta ik 101% achter.

Hoeven we ook niet meer te lullen over de "werkloosheidsval" wat dat betreft.

Ik had het makkelijk, ik heb een piemel, maar mijn vrouw heeft in zekere zin moeten kiezen (niet van mij hoor, van haarzelf) tussen kinderen en tussen een "economisch volwaardig persoon" zijn (lees: ook nog een dak boven het hoofd en een inkomen als ik per sé 16 jarigen wil gaan bumsen of zo, je weet maar nooit)

De discussie over of dit goed is voor kinderen wil ik dan nog even niet aangaan.

Aicha1976
11-01-06, 18:34
Geplaatst door mark61
Je reactie is veel milder dan ik verwacht had. :hihi:

Ik denk dat we zonder gesmijt met CBS- of andere statistieken toch wel mogen stellen dat Antilliaanse gezinnen veel vaker van de soort één ouder-, te weten de moeder, zijn dan alle andere gezinnen. Daar is een vakterm voor, Caraïbische samenlevingsvormen ofzo, alles ten gevolge van slavernij.

Dat maakt financiële zelfvoorziening natuurlijk een stuk lastiger dan een twee-oudergezin.

Al met al lijkt mij een bijstandsmoeder die zelf voor haar kinderen zorgt een stuk goedkoper dan een moeder met een gesubsidieerde baan plus kinderopvang. Nog afgezien van het gemiddelde opleidingsniveau van de personen om wie het gaat, en de bijscholing die dat vereist. Om te beginnen taalonderwijs.

Waarom zou de overheid eigenlijk op zijn kop moeten gaan staan om een probleem op te lossen dat die mensen zelf willens en wetens hebben veroorzaakt? Magoed, ik heb wel vaker een ander idee over eigen verantwoordelijkheid dan veel andere mensen.

Ik voor mij zie de lol niet in van in je eentje een bende kinderen te moeten opvoeden van eventueel verschillende vaders die verder bij nog een aantal vrouwen kinderen hebben, en in feite niet eens fatsoenlijk voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor hun kinderen. Dat schijnt een valide samenlevingsvorm te zijn; mij lijkt het vnl. gewoon klote.



Mijn reactie is milder dan je had verwacht ? Dan zal dat te danken zijn aan wederom een seminar angermanagement waar mijn baas me op getrakteerd heeft. :wijs:

Ik zal niet gaan smijten met statistieken, doe ik nooit overigens. Maar kan je wel vertellen dat het een misverstand is te denken dat een bijstandsmoeder goedkoper is. Door zo simplistisch te denken zijn we in deze miserabele situatie beland. Daarbij zijn daar ontelbare berekeningen op losgelaten :wat?!:

Het is zaak om op lange termijn te denken, ik ben van mening dat het voor kleine Wesley goed is om te zien dat zijn mama iedere dag naar school of werk gaat. Het is bekend dat voorbeeld doet volgen. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat opleidingen duur zijn maar het is een investering.

Over die Caraibische samenlevingsvormen wil ik het niet hebben, jij wel he :duivels: Nee, ik vind dat dat achterwege gelaten kan worden in deze discussie....

Enneee ik vind ook dat mensen wat vaker zelf hun rommel op moeten ruimen maar ja Nederland is wat dat aangaat een beetje betuttelend. Aan de andere kant is het niet goed je eigen normen en waarden bij anderen op te leggen. Balans vinden blijft moeilijk :wat?!:

Vraagje nog: hoe zou jij dit aanpakken ? :wijs:

Aicha1976
11-01-06, 18:43
Geplaatst door observer
helaas als je dat wil krijg je halve meter papier op je buro de helft voor wat je allemaal moet kunnen de andere helft waaraan je pand moet voldoen (gekke is geen ouder of woonhuis in nederland voldoet aan zulke eisen)





Tja, er zal inderdaad het een en ander moeten gebeuren. Nogmaals, ben van mening dat het op lange termijn zijn vruchten af zal werpen :nerd:

Wat je 2e opmerking betreft, tja, ik kan niet anders zeggen dat het logisch is dat een pand aan bepaalde eisen moet voldoen, wanneer je daar pak'em beet 50 koters los gaat laten. Dat deze eisen niet voor alle huizen geldt waar kids wonen lijkt me nogal logisch. Hoe wil je dat controleren :auw2:

mark61
11-01-06, 18:50
Geplaatst door Wide-O
Ik ben het voor een keer helemaal oneens met je :D

Das goe, vooral tegen de eentonigheid.


Los van het feit of kinderen al dan niet schadelijk zijn voor tmilieu :D ... kinderopvang is wat nodig is sinds vrouwen het recht kregen (in onze verlichte contreien al eeuwen, nou ja, toch al zo'n 30 jaar...) om ook een beroepsleven te hebben, of minder hoogdravend gezegd: dat ze ook hun eigen centjes & leven mogen leiden/verdienen. Zodat ze niet van die lamstraal van een man hoeven af te hangen.

Mijn idee is eerder dat je pas aan kinderen begint als je het je kunt veroorloven. Niet omdat ze per ongeluk 'komen'. In dit geval meestal als zwakzinnige poging een man aan je te binden, geloof ik. Correct me if I'm wrong.

In je eentje kinderen opvoeden en in je eigen levensonderhoud voorzien is inderdaad niet te doen. Daar hebben ze het gezin voor uitgevonden. Overal ter wereld eigenlijk. Los van overbevolking zie ik het maatschappelijk nut niet in van door de overheid gefinancierde massale voortplanting. Sorry. Tis gewoon niet productief. Sociale voorzieningen zijn er voor noodgevallen, niet omdat iemand maar aanrotzooit met zijn leven. O o wat ben ik rechts.


Ikzelf ben belastingvrij volgens jouw voorstel, maarreuh... het is virtueel onmogelijk om te werken en tegelijkertijd kinderen te hebben. Opvang kost al gauw 500 EUR per maand - if not more.

In je eentje, ja. De vrouwen in kwestie hebben sowieso al nauwelijks een kans op de arbeidsmarkt, nog zonder kinderen. Ik vind kinderopvang op zich al krankzinnig. Eerst wil je kinderen, maar dan wil je ze weer niet, want je wilt eigenlijk wat anders doen. Zoiets als een hond nemen maar geen tijd hebben om m fatsoenlijk uit te laten.
Ik begrijp ook niet waar het idee vandaan komt dat je alles tegelijk moet kunnen doen, een carrière, kinderen, en een fulfilling personal life. Dat heeft nog nooit gekund in de geschiedenis van de wereld, en de Westeuropese welvaart is past zulke geintjes.


Hoeven we ook niet meer te lullen over de "werkloosheidsval" wat dat betreft.

Werkloosheidsval? Die vrouwen hebben nooit een dag gewerkt in hun leven.


Ik had het makkelijk, ik heb een piemel, maar mijn vrouw heeft in zekere zin moeten kiezen (niet van mij hoor, van haarzelf) tussen kinderen en tussen een "economisch volwaardig persoon" zijn (lees: ook nog een dak boven het hoofd en een inkomen als ik per sé 16 jarigen wil gaan bumsen of zo, je weet maar nooit)

Jij had het makkelijk inderdaad, want waarom is het HAAR keuze en niet JULLIE keuze? Waarom had jij niet voor de kinderen kunnen zorgen terwijl zij carrière maakte? Of vindt zij jou geen volwaardig ouder, of zichzelf Slecht als ze zich onttrekt aan haar Moederlijke Taken?

Ff in het algemeen: wat je altijd ziet is dat mensen een persoonlijk, relationeel probleem: de man wil niet zijn deel van de taken doen, maar 60+ uur carrière maken, en de vrouw kan die verdeling niet afdwingen, tot een overheidsprobleem maken.


De discussie over of dit goed is voor kinderen wil ik dan nog even niet aangaan.

Ik ook niet.

Aicha1976
11-01-06, 19:05
Niet omdat ze per ongeluk 'komen'. In dit geval meestal als zwakzinnige poging een man aan je te binden, geloof ik. Correct me if I'm wrong.

De vrouwen in kwestie hebben sowieso al nauwelijks een kans op de arbeidsmarkt, nog zonder kinderen. Ik vind kinderopvang op zich al krankzinnig. Eerst wil je kinderen, maar dan wil je ze weer niet, want je wilt eigenlijk wat anders doen. Zoiets als een hond nemen maar geen tijd hebben om m fatsoenlijk uit te laten.
Ik begrijp ook niet waar het idee vandaan komt dat je alles tegelijk moet kunnen doen, een carrière, kinderen, en een fulfilling personal life. Dat heeft nog nooit gekund in de geschiedenis van de wereld, en de Westeuropese welvaart is past zulke geintjes.

Werkloosheidsval? Die vrouwen hebben nooit een dag gewerkt in hun leven.

Ff in het algemeen: wat je altijd ziet is dat mensen een persoonlijk, relationeel probleem: de man wil niet zijn deel van de taken doen, maar 60+ uur carrière maken, en de vrouw kan die verdeling niet afdwingen, tot een overheidsprobleem maken.



[/B][/QUOTE]


Prachtig, werkelijk, hoe jij het ene na het andere vooroordeel uit je mouw schudt, echt heel leuk :haha:

Ik bedoelde dat 'in the nicest possible way' :tik:

mark61
11-01-06, 19:10
Geplaatst door Aicha1976
Mijn reactie is milder dan je had verwacht ? Dan zal dat te danken zijn aan wederom een seminar angermanagement waar mijn baas me op getrakteerd heeft. :wijs:

Na, dat heeft zijn geld al opgebracht. Bedank je baas voor me. Was je zo onmogelijk op je werk? :hihi:


Ik zal niet gaan smijten met statistieken, doe ik nooit overigens. Maar kan je wel vertellen dat het een misverstand is te denken dat een bijstandsmoeder goedkoper is. Door zo simplistisch te denken zijn we in deze miserabele situatie beland. Daarbij zijn daar ontelbare berekeningen op losgelaten :wat?!:

Dat kan. Ik ben geen specialist. Persoonlijk zou ik liever wat doen aan zinloze zwangerschappen. En overmatig verblijf in BVML-huizen van Antilliaanse vrouwen. Lijkt me dringender, menslievender, en goedkoper.


Het is zaak om op lange termijn te denken, ik ben van mening dat het voor kleine Wesley goed is om te zien dat zijn mama iedere dag naar school of werk gaat. Het is bekend dat voorbeeld doet volgen.

Ik denk dat het voor de kleine Wesley met name erg goed is om papa elke dag naar school of werk te zien gaan. As it is ziet ie papa helemaal niet, of vagelijk, of in nog ergere toestand.


Over die Caraibische samenlevingsvormen wil ik het niet hebben, jij wel he :duivels: Nee, ik vind dat dat achterwege gelaten kan worden in deze discussie....

Dat maakt me niet uit. Maar het is wel een feit, en een levensgroot feit ook. En de oorzaak van veel rampspoed. Niet?


Enneee ik vind ook dat mensen wat vaker zelf hun rommel op moeten ruimen maar ja Nederland is wat dat aangaat een beetje betuttelend. Aan de andere kant is het niet goed je eigen normen en waarden bij anderen op te leggen. Balans vinden blijft moeilijk :wat?!:


Betuttelend, omdat en als het van overheidsgeld gaat.

Ik hoef mijn normen en waarden niet aan anderen op te leggen als ze hun eigen normen en waarden maar willen financieren. Nou ben ik zelf relatief arm, dus het zal mij een worst wezen, zoveel belasting betaal ik niet, en er zijn welgeteld 350.000 bijstandstrekkers voorzover ik weet, maar wat me wel dwars zit is dat volgens mij niemand gelukkig is.
De vrouwen met trossen onhandelbare kinderen (groepsverkrachtingen, drugshandel) niet, die kinderen zelf niet, en de afwezige vaders ook niet. Nou ja, die lachen misschien nog het hardst. Met een ietwat droef gevoel diep van binnen. Verder vind ik het een extended slavenmentaliteit en dat vind ik mensonterend. Geloof me maar of geloof me niet.


Vraagje nog: hoe zou jij dit aanpakken ? :wijs:

Net als met alle andere gezinnen die ervoor in aanmerking komen. Niet speciaal Antillianen, dat vind ik racistisch. Dus kinderen naar school, en permanent monitoren. Spijbelcontrole, bijles, anything. Begeleiding door mentoren, uit de eigen groep en iets ouder. Dat bestaat overigens al voor Turken en Marokkanen in Rotterdam, en Kaapverdianen doen nu ook mee. Criminelen komen de cel niet uit voor ze een startkwalificatie hebben, en een proefbaan. Op de Antillen een voorlichtingscampagne beginnen, anticonceptie, scholing, de waarheid over Nederland. Visumplicht. Die bestaat ook al voor Nederlanders die naar de Antillen willen.

De Antillen zijn overbevolkt, bestaan alleen door slavernij en nu door subsidiëring. Dat is ecologisch al van de zotte. Behalve toerisme is er verder niet veel te doen. Jah, visserij. Daar zijn ze nu al te beroerd voor. Nou is het op Curaçao geloof ik wat beter, maar ik ben op Bonaire geweest en het is er een compleet zooitje. Geen inboorling die een ruk uitvoert, al het werk wordt gedaan door geïmporteerde Latijnsamerikaanse intellectuelen die er als handwerksman / kamermeisje meer verdienen dan als professor in Peru; Surinamers, Belgen, NLers die het onderwijs verzorgen (kinderen spreken nauwelijks Nederlands als ze van school komen) (Surinamers verdienen ongeveer 7 keer zoveel als in Sur. voor hetzelfde werk). De ondernemende Bonairiaan vertrekt, de rest woont in een woning van de overheid, auto voor de deur, om de 10 km autoweg de godganse dag mee te cruisen, betaalt zijn electriciteitsrekening niet, en drinkt een biertje. Ik ben jaloers! Hoewel, je verveelt je gek daar. Tropisch Nederland...

Aicha1976
11-01-06, 19:56
Ajajajajaj, wat een lappen tekst :wow:

Maarrree aangezien we ons nu toch voornamelijk op de Anti's richten...het is bijzonder hoe verschillend jouw beeld is van de mijne. Overbevolkt ?? Dat valt retetegen hoor :cool:

En het beeld dat jij creeert van Bonaire, is wat mij betreft helemaal onjuist. Ben een paar maanden geleden naar Bonaire gevlogen voor een duikcursus en het is er vergeleken met Curacao mondain :o

Aruba is helemaal een ander verhaal, dat is een soort van South Beach in het klein...maar goed, ik wijk af :lekpuh:

Er is geen kant en klaaroplossing, dit onderwerp wordt regelmatig door mij en mijn vrienden aangesneden en tijdens zulke gesprekken vallen er zelfs termen als verplicht steriliseren. Allemaal leuk en wel maar we zijn nog geen stap verder :droef:

mark61
11-01-06, 22:43
Geplaatst door Aicha1976
Ajajajajaj, wat een lappen tekst :wow:

Maarrree aangezien we ons nu toch voornamelijk op de Anti's richten...het is bijzonder hoe verschillend jouw beeld is van de mijne. Overbevolkt ?? Dat valt retetegen hoor :cool:

Hallo, alleen op Curaçao wonen al meer dan 100.000 mensen toch? Hoeveel denk je dat de landbouw had kunnen onderhouden als ie bestond? 200? Destijds waren die eilanden zeer spaarzaam bevolkt, en nog niet eens permanent. Er viel en valt werkelijk niets te halen. Nu is er dan toerisme, maar daar vindt ook niet iedereen werk.


En het beeld dat jij creeert van Bonaire, is wat mij betreft helemaal onjuist. Ben een paar maanden geleden naar Bonaire gevlogen voor een duikcursus en het is er vergeleken met Curacao mondain :o

Dat het niet mondain is heb ik nooit beweerd. :roker:


... en tijdens zulke gesprekken vallen er zelfs termen als verplicht steriliseren. Allemaal leuk en wel maar we zijn nog geen stap verder :droef:

Sjo, jullie zagen van dik hout planken. Dan ben ik nog heel braaf. En ik heb al even een outline gedaan voor de komende 10 jaar. Kost wel wat, maar dat doet het nu ook.

mark61
11-01-06, 22:44
Geplaatst door Aicha1976
Prachtig, werkelijk, hoe jij het ene na het andere vooroordeel uit je mouw schudt, echt heel leuk :haha:

Ik bedoelde dat 'in the nicest possible way' :tik:

Ja mooi hè? Vertel? Of toch maar gewoon steriliseren?

Das heel nice. :staart:

observer
12-01-06, 08:13
Net als met alle andere gezinnen die ervoor in aanmerking komen. Niet speciaal Antillianen, dat vind ik racistisch anderzijds zijn de kinderen van blanke,surinaamse ed 1 ouder gezinnen niet in de zelfde mate crimineel en doen bv niet aan groepsverkrachtingen

dus dan gooi je geld weg

anderzijds ben ik nog steeds van mening dat zeker leerplichtige kinderen die onder schooltijd op straat lopen altijd aangesproken moeten worden

het op school of bij je ouders als er een goede reden concept

mark61
12-01-06, 10:58
Geplaatst door observer
anderzijds zijn de kinderen van blanke,surinaamse ed 1 ouder gezinnen niet in de zelfde mate crimineel en doen bv niet aan groepsverkrachtingen

In aanmerking komen = probleemgedrag vertonen, van welke soort ook.

Vertel nou hoe het komt dat alleen ex-slaven er zulke aparte gezinsvorming op na houden?

Aicha1976
12-01-06, 15:37
Food for thought :blowen:



Toen Verdonk ongeveer een half jaar geleden een betoog hield over criminaliteit en daarin Antillianen en Arubanen over 1 kam scheerde, zijn de Arubanen ongelooflijk over de zeik gegaan. :boos:

Die willen absoluut niet vergeleken worden met hun buren. Dus heeft de minister van Aruba de cijfers gepubliceerd. Bleek dus dat Antillianen (incl. Arubanen) goed waren voor 4% van het aantal delicten. Arubaanse crimis zorgden voor 0.5 % daarvan. :gniffel:

Ik heb jaren in Rotterdam gewoond en ik had verwacht dat het percentage voor de Antis veel hoger zou liggen. Maar goed...de Joegoos staan nog steeds op 1 en de Marokkanen doen ook nog steeds hun best :student:

Nu ben ik wel zo off topic, mijn oprechte excuses daarvoor :rood:

Aicha1976
12-01-06, 15:39
Geplaatst door mark61
Ja mooi hè? Vertel? Of toch maar gewoon steriliseren?

Das heel nice. :staart:



Jou steriliseren ?? :gniffel:

Is het toch al een beetje te laat voor meen ik :verward:

mark61
12-01-06, 18:02
Geplaatst door Aicha1976
Toen Verdonk ongeveer een half jaar geleden een betoog hield over criminaliteit en daarin Antillianen en Arubanen over 1 kam scheerde, zijn de Arubanen ongelooflijk over de zeik gegaan. :boos:

Dat zegt mij niet zoveel als je niet weet welk percentage van de totale bevolking elk van die groepen uitmaakt. Van NL uit gezien zijn het allemaal mensen afkomstig van de Antillen. Dat die nu uit elkaar vallen en iedereen zijn eigen weg gaat is hier nog niet helemaal doorgedrongen. Straks zijn het allemaal Sabanezen die zo crimineel zijn. :rolleyes:

mark61
12-01-06, 18:02
Geplaatst door Aicha1976
Jou steriliseren ?? :gniffel:

Is het toch al een beetje te laat voor meen ik :verward:

Welnee, ik zit er ernstig over te denken. :nerveus:

Wide-O
12-01-06, 18:15
Geplaatst door mark61
Welnee, ik zit er ernstig over te denken. :nerveus:

Verwar je nu steriliseren niet met "onderdompelen in alcohol" ? :p

:hihi:

Moet ook nog oneens zijn met je antwoord op mijn oneens zijn, maar ben een beetje paraplu nu :maf: Werken is echt niet goed voor me :schreeuw:

mark61
12-01-06, 18:17
Geplaatst door Wide-O
Verwar je nu steriliseren niet met "onderdompelen in alcohol" ? :p

:hihi:

Huh? Zit daar verschil tussen? Hadden ze me nooit verteld. Bummer.


Moet ook nog oneens zijn met je antwoord op mijn oneens zijn, maar ben een beetje paraplu nu :maf: Werken is echt niet goed voor me :schreeuw:

Daar heb ik alle begrip. Een dappere daad gesteld vandaag jij.

Aicha1976
12-01-06, 18:22
Geplaatst door mark61
Dat zegt mij niet zoveel als je niet weet welk percentage van de totale bevolking elk van die groepen uitmaakt. Van NL uit gezien zijn het allemaal mensen afkomstig van de Antillen. Dat die nu uit elkaar vallen en iedereen zijn eigen weg gaat is hier nog niet helemaal doorgedrongen. Straks zijn het allemaal Sabanezen die zo crimineel zijn. :rolleyes:



Don't you roll your eyes on me :o

Wat voor percentage die groepjes van de totale bevolking uitmaakt is doorberekend en dus niet belangrijk :p

Enne bagataliseren is niet nodig hoor, op mijn globe is Nederland ook niet meer dan een klein vlekje :student:

Wide-O
12-01-06, 18:25
Geplaatst door Aicha1976
op mijn globe is Nederland ook niet meer dan een klein vlekje :student:

Een puistje, quoi :hihi:

Aicha1976
12-01-06, 18:49
Geplaatst door Wide-O
Een puistje, quoi :hihi:


Psies, a zit :blowen:


En wat hebben we geleerd vandaag, Antilianen moeten idd harder aangepakt worden, zijn liever lui dan moe, maken kinderen zonder dat ze ervoor kunnen of willen zorgen en dat zijn allemaal naweeen van de slavernij :student:

Wie had daar ook alweer mee van doen :ego:

mark61
12-01-06, 18:58
Geplaatst door Aicha1976
Psies, a zit :blowen:


En wat hebben we geleerd vandaag, Antilianen moeten idd harder aangepakt worden, zijn liever lui dan moe, maken kinderen zonder dat ze ervoor kunnen of willen zorgen en dat zijn allemaal naweeen van de slavernij :student:

Wie had daar ook alweer mee van doen :ego:

Zelfs mijn opa niet. Die was eigenlijk zelf slaaf, alleen dan ook nog in de kou. :boer:

Aicha1976
12-01-06, 19:06
Geplaatst door mark61
Zelfs mijn opa niet. Die was eigenlijk zelf slaaf, alleen dan ook nog in de kou. :boer:



Wir haben es nicht gewusst :duivels:

mark61
13-01-06, 01:16
Geplaatst door Aicha1976
Wir haben es nicht gewusst :duivels:

Ich habe keine Ahnung. Mein Grosspappi hat damals wahrscheinlich nicht viel gewusst.

Overigens komt het idee dat slavernij slecht is uniquement uit het westen, en nergens anders vandaan.

Aicha1976
13-01-06, 01:23
Geplaatst door mark61
Ich habe keine Ahnung. Mein Grosspappi hat damals wahrscheinlich nicht viel gewusst.

Overigens komt het idee dat slavernij slecht is uniquement uit het westen, en nergens anders vandaan.




Grappig dat je dat zegt, sprak laatst een, ach weet je wat, zijn afkomst is niet van belang in deze.....het komt er op neer dat iemand zei: Waar maken ze zich druk om, die slavenmarkten waren de uitzendbureaus van nu :nerd:

Een andere uh meneer zei tegen een Antilliaan : wat nou, jouw eiland ? Wil jij me even heel lief bedanken, dankzij mij zit je hier en niet in Afrika biraat

Wat moet ik hiervan denken :dood:

mark61
13-01-06, 01:27
Geplaatst door Aicha1976
Grappig dat je dat zegt, sprak laatst een, ach weet je wat, zijn afkomst is niet van belang in deze.....het komt er op neer dat iemand zei: Waar maken ze zich druk om, die slavenmarkten waren de uitzendbureaus van nu :nerd:

Een andere uh meneer zei tegen een Antilliaan : wat nou, jouw eiland ? Wil jij me even heel lief bedanken, dankzij mij zit je hier en niet in Afrika biraat

Wat moet ik hiervan denken :dood:

Daar moet je van denken dat die macamba's van jullie een zonnesteek hebben opgelopen. Die afkomst was toch wel van belang zeker.

Ik ken alleen die van dat de Antillen worden bevolkt door de onverkochte winkeldochters van de slavenmarkten, dus dat je ook niet beter kan verwachten.

Aicha1976
13-01-06, 01:39
Geplaatst door mark61
Daar moet je van denken dat die macamba's van jullie een zonnesteek hebben opgelopen. Die afkomst was toch wel van belang zeker.

Ik ken alleen die van dat de Antillen worden bevolkt door de onverkochte winkeldochters van de slavenmarkten, dus dat je ook niet beter kan verwachten.




Ik snap hier niets van, Mark61, morgen graag nader uitleg :o

:roken:

mark61
13-01-06, 01:40
Geplaatst door Aicha1976
Ik snap hier niets van, Mark61, morgen graag nader uitleg :o

:roken:

Tijd voor je extended siësta zeker? :zwaai:

Aicha1976
13-01-06, 01:46
Geplaatst door mark61
Tijd voor je extended siësta zeker? :zwaai:





Nee ik wil nog naar South Park kijken :handbang:


Is het voor jou nog geen bedtijd :o

mark61
13-01-06, 02:02
Geplaatst door Aicha1976
Nee ik wil nog naar South Park kijken :handbang:


Is het voor jou nog geen bedtijd :o

Ja mama. :(

Aicha1976
13-01-06, 02:07
Geplaatst door mark61
Ja mama. :(



Aicha1976 versus Mark61....jij bent eerder papa dan ik mama :p

Maar aangezien de je nog niet slaapt....leg uit, ik ben een en al oor (hoe stompzinnig die uitdrukking ook is) :melig:

mark61
13-01-06, 02:21
Geplaatst door Aicha1976
Aicha1976 versus Mark61....jij bent eerder papa dan ik mama :p

Maar aangezien de je nog niet slaapt....leg uit, ik ben een en al oor (hoe stompzinnig die uitdrukking ook is) :melig:

Das een korte siësta. Nieuwsgierig aagje. Jij gedraagt je als mama dus ben je mama.

Ehm, van die markt? Curaçao was first en foremost een slavenmarkt. Wat houd je over bij het scheiden van de markt? De onverkoopbaren. Verder nog vragen? :hihi:

Aicha1976
13-01-06, 02:37
Geplaatst door mark61
Das een korte siësta. Nieuwsgierig aagje. Jij gedraagt je als mama dus ben je mama.

Ehm, van die markt? Curaçao was first en foremost een slavenmarkt. Wat houd je over bij het scheiden van de markt? De onverkoopbaren. Verder nog vragen? :hihi:



Jij ging ervanuit dat ik een dutje ging doen, ik was gewoon even mijn pizza gaan eten :cola:

Over die markt.....waar heb je dat gelezen, het komt namelijk zo aannemelijk over als ik soms in de winkelstraat om me heen kijk :maf3:

mark61
13-01-06, 02:54
Geplaatst door Aicha1976
Jij ging ervanuit dat ik een dutje ging doen, ik was gewoon even mijn pizza gaan eten :cola:

Over die markt.....waar heb je dat gelezen, het komt namelijk zo aannemelijk over als ik soms in de winkelstraat om me heen kijk :maf3:

Hoorde ik op Bonaire. Van een Bonairiaan geloof ik. :hihi:

Jij moet toch s wat gezonder gaan eten. Maja, als dat voer in de supermarkt er net zo uitziet als op Bonaire heb ik met je te doen. Alles verlepte zooi ingevlogen uit Miami. Duur en bedorven. Brrrrr.

Aicha1976
13-01-06, 03:08
Geplaatst door mark61
Hoorde ik op Bonaire. Van een Bonairiaan geloof ik. :hihi:

Jij moet toch s wat gezonder gaan eten. Maja, als dat voer in de supermarkt er net zo uitziet als op Bonaire heb ik met je te doen. Alles verlepte zooi ingevlogen uit Miami. Duur en bedorven. Brrrrr.



Hoorde ik op Bonaire :aanwal: Daar moet ik het mee doen...enne ik eet retegezond, af en toe een Amerikaanse prepaidhap moet kunnen :stout:

En wat jij op Bonaire heb gezien, begin me werkelijk af te vragen wanneer dat was...vertel, was Bea toen nog jong :o

Want, het is feit dat een eiland als Bonaire veel (bijna alles) moet importeren maar een leek weet dat dat in deze tijd dat niet hoeft te betekenen dat alles bedorven is..maarrr er groeien groenten en fruit en er is een overvloed aan vis ed. Dus een goede paella is gauw gemaakt :tover:

mark61
13-01-06, 13:28
Geplaatst door Aicha1976
En wat jij op Bonaire heb gezien, begin me werkelijk af te vragen wanneer dat was...vertel, was Bea toen nog jong :o

Want, het is feit dat een eiland als Bonaire veel (bijna alles) moet importeren maar een leek weet dat dat in deze tijd dat niet hoeft te betekenen dat alles bedorven is..maarrr er groeien groenten en fruit en er is een overvloed aan vis ed. Dus een goede paella is gauw gemaakt :tover:

Twee jaar geleden. Brutale vlerk.

Dat hoeft het misschien niet te betekenen maar het is wel zo. Kan er niks aan doen. Waar groeien die groenten precies? Ik heb het hele eiland overgefietst en -gereden en weet van precies één veldje mais dat wordt gebruikt voor het traditionele oogstfeest van Rincon.

ALLE vis is ook geïmporteerd, diepvries. ALLE Bonairianen zijn te beroerd uit vissen te gaan. Ik geloof dat op Curaçao wel verse vis te vinden is, naar ik hoorde. Restaurants adverteren met dagverse vis, maar dat is een leugen, alles diepvries van verre aangevoerd. Echt.

Tis diep treurig en tis de zuivere waarheid. Het enige verse dat ik er gegeten heb is kabrito.

Ow, uitzondering: ik dacht twee keer per week komen er een paar Venezolanen overvaren die een marktje op de kade in Kralendijk runnen. Beperkt aanbod, vooral fruit.

Het bier (Polar) is geen zuipen en de flesjes zijn te klein. De patat gaat net. Vreemde mayonaise. :hihi:

Aicha1976
13-01-06, 13:37
Geplaatst door mark61
Twee jaar geleden. Brutale vlerk.

Dat hoeft het misschien niet te betekenen maar het is wel zo. Kan er niks aan doen. Waar groeien die groenten precies? Ik heb het hele eiland overgefietst en -gereden en weet van precies één veldje mais dat wordt gebruikt voor het traditionele oogstfeest van Rincon.

ALLE vis is ook geïmporteerd, diepvries. ALLE Bonairianen zijn te beroerd uit vissen te gaan. Ik geloof dat op Curaçao wel verse vis te vinden is, naar ik hoorde. Restaurants adverteren met dagverse vis, maar dat is een leugen, alles diepvries van verre aangevoerd. Echt.

Tis diep treurig en tis de zuivere waarheid. Het enige verse dat ik er gegeten heb is kabrito.

Ow, uitzondering: ik dacht twee keer per week komen er een paar Venezolanen overvaren die een marktje op de kade in Kralendijk runnen. Beperkt aanbod, vooral fruit.

Het bier (Polar) is geen zuipen en de flesjes zijn te klein. De patat gaat net. Vreemde mayonaise. :hihi:




Whahahaha :haha:


Weet je wat, dit is gewoon een reisverslag van een miereneukerige Nederlander :blowen:

Zeuren of bier, patat en mayo :rolleyes:


Goedemorgen trouwens :hihi:

mark61
13-01-06, 13:40
Geplaatst door Aicha1976
Whahahaha :haha:
Weet je wat, dit is gewoon een reisverslag van een miereneukerige Nederlander :blowen: Zeuren of bier, patat en mayo :rolleyes:

Ik wist dat je het zou waarderen. Miereneuken? Zonder vers eten word ik wild. In Afrika, Marokko, Turkije klaag ik nooit over niks. Na, over de bekeuringen.


Goedemorgen trouwens :hihi:

Insgelijks. Jij bent vroeg op.

Aicha1976
13-01-06, 13:43
Dan had je toch een biertje teveel op. Want ze verbouwen ook kolo, boontchie, komkommer, yambo en idd mais. :o

Er zijn verschillende restaurantjes waar je echt verse vis kunt eten, dat weet ik zeker. Hoe wil je anders die mannetjes in die kleine bootjes met netten verklaren. Daarbij staat Bonaire bekend om calco, een schelpdier dat daar goed klaargemaakt wordt. Weet bijna zeker dat je tijdens het fietsen wel een 'schelpberg' bent tegengekomen. :zwaai:

mark61
13-01-06, 14:24
Geplaatst door Aicha1976
Dan had je toch een biertje teveel op. Want ze verbouwen ook kolo, boontchie, komkommer, yambo en idd mais. :o

Er zijn verschillende restaurantjes waar je echt verse vis kunt eten, dat weet ik zeker. Hoe wil je anders die mannetjes in die kleine bootjes met netten verklaren. Daarbij staat Bonaire bekend om calco, een schelpdier dat daar goed klaargemaakt wordt. Weet bijna zeker dat je tijdens het fietsen wel een 'schelpberg' bent tegengekomen. :zwaai:

Ja, maar dat wordt minder. En is stervensduur. Was toch verboden?

Geen mannetje met boot gezien, anders dan duikers. Misschien betaald door het VVV?

Die groenten zijn vast voor eigen gebruik. In de winkel niet te vinden.

Baai!

Aicha1976
13-01-06, 14:38
Geplaatst door mark61
Ja, maar dat wordt minder. En is stervensduur. Was toch verboden?

Geen mannetje met boot gezien, anders dan duikers. Misschien betaald door het VVV?

Die groenten zijn vast voor eigen gebruik. In de winkel niet te vinden.

Baai!





Gebed zonder eind :rolleyes:

Ik vind dat ze iedereen die zich schuldig maakt aan criminaliteit keihard moeten aanpakken, wat voor afkomst dan ook en in welke stad dan ook, want daar ging deze topic over :duivels:

mark61
13-01-06, 15:50
Geplaatst door Aicha1976
Gebed zonder eind :rolleyes:

Ik vind dat ze iedereen die zich schuldig maakt aan criminaliteit keihard moeten aanpakken, wat voor afkomst dan ook en in welke stad dan ook, want daar ging deze topic over :duivels:

:hihi:

De vraag was misschien, hoe dat harde aanpakken eruit ziet. In een produktieve vorm. Nog leuker is misschien te bedenken hoe je een en ander kan voorkomen.

Aicha1976
13-01-06, 15:53
Geplaatst door mark61
:hihi:

De vraag was misschien, hoe dat harde aanpakken eruit ziet. In een produktieve vorm. Nog leuker is misschien te bedenken hoe je een en ander kan voorkomen.



Oh was dat de vraag, waarom had jij het dan over bier en patat :jammer:


Het is vrijdag, mijn hersens werken part time :blowen:

mark61
13-01-06, 16:12
Geplaatst door Aicha1976
Oh was dat de vraag, waarom had jij het dan over bier en patat :jammer:

Het is vrijdag, mijn hersens werken part time :blowen:

Bier en patat zijn eerste levensbehoeften en liggen ten grondslag aan elk serieus topic.

Op maandag ben je beter in vorm? Wat vindt jou baas van jou op vrijdag? Zeg maar niks, dan werk je zeker niet?

Aicha1976
13-01-06, 16:18
Geplaatst door mark61
Bier en patat zijn eerste levensbehoeften en liggen ten grondslag aan elk serieus topic.

Op maandag ben je beter in vorm? Wat vindt jou baas van jou op vrijdag? Zeg maar niks, dan werk je zeker niet?


Ah zit dat zo, ik lust geen van beiden, wellicht een beter plan als ik weer richting WSDB op wandel :vreemd:

Wat mijn baas ervan vindt, tja, ik probeer gewoon zo intelligent mogelijk te kijken :corcky:

Maar je blijft offtopic :student:

mark61
13-01-06, 16:21
Geplaatst door Aicha1976
Ah zit dat zo, ik lust geen van beiden, wellicht een beter plan als ik weer richting WSDB op wandel :vreemd:

Wat mijn baas ervan vindt, tja, ik probeer gewoon zo intelligent mogelijk te kijken :corcky:

Maar je blijft offtopic :student:

Ik ben al ontopic geweest. Daarna hoeft het niet meer. Zoiets als het huwelijk.

Wat is er op WSDB? Daar eten ze geen Macvoer? Leugenares!

Aicha1976
13-01-06, 16:45
Geplaatst door mark61
Ik ben al ontopic geweest. Daarna hoeft het niet meer. Zoiets als het huwelijk.

Wat is er op WSDB? Daar eten ze geen Macvoer? Leugenares!


Daar weet ik niets van, heb tot nog toe de dans weten te ontspringen :D Maar dit begint aardig op een 'sjet' te lijken :nerd:

Op WSDB drinkt er niemand bier :duivels:

mark61
13-01-06, 16:50
Geplaatst door Aicha1976
Daar weet ik niets van, heb tot nog toe de dans weten te ontspringen :D Maar dit begint aardig op een 'sjet' te lijken :nerd:

Op WSDB drinkt er niemand bier :duivels:

Nou dan, kan je nog sjetten sjet dan mee.

Dat denk jij. De stiekemerds.

Wide-O
13-01-06, 17:41
Geplaatst door Aicha1976
Maar dit begint aardig op een 'sjet' te lijken :nerd:


Ik wil wel meesjetten, maar dan gaat je laatste restje illusie over NVDD gegarandeerd helemaal in rook op :hihi:



Op WSDB drinkt er niemand bier :duivels:


<puts hand up>

I believe you !

</puts hand down>

Aicha1976
13-01-06, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Ik wil wel meesjetten, maar dan gaat je laatste restje illusie over NVDD gegarandeerd helemaal in rook op :hihi:



<puts hand up>

I believe you !

</puts hand down>


Jij mag gerust meesjetten, wil je een biertje :cola: