PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Meerderheid Afghanen wil uitbreiding vredesmacht'



barfly
11-01-06, 17:21
WASHINGTON - Een meerderheid van 89 procent van de Afghanen is voor verdere uitbreiding van ISAF, de internationale vredesmacht in Afghanistan. Dit blijkt uit een opiniepeiling die de universiteit van Maryland in november en december in Afghanistan heeft gehouden en die woensdag is gepubliceerd.

Onder de meer dan 2000 respondenten waren leden van de belangrijkste etnische groepen, onder wie Pathanen, Tadzjieken, Oezbeken en Hazara's.

93 procent van de ondervraagden is positief over de rol van de Verenigde Naties in het land, 83 procent denkt positief over de Amerikaanse militairen in Afghanistan.

Het voormalige radicaal-islamitische talibanbewind wordt afgekeurd door 88 procent van de ondervraagden.

Bron: www.volkskrant.nl

In dit licht is het misschien niet zo gek om een vredesmacht te sturen naar Afghanistan en die mensen te helpen met het land weer op bouwen.

mark61
11-01-06, 19:35
Uitslagen rond de 90%, daar krijg ik altijd een beetje jeuk van. Verder leert de ervaring dat de opdrachtgever altijd de uitkomst krijgt die ie besteld had. :) U iets bekend wie dat was? Geen Amerikaanse universiteit kan zonder twijfelachtige financiering.

Al denk ik wel dat er wel een meerderheid voor te vinden is. Vooral onder niet-Pathanen dan.

Ik begrijp dat een van de hoofdtaken van de NLers het vernietigen van papavervelden wordt. Daar zullen ze populair mee worden. Die mensen hebben al niks te vreten, moeten wij mee doen met zo'n andere War on, die tegen drugs. En ik maar denken dat elke vraag zijn aanbod schept, ipv andersom, zoals de Ami's denken.

Prepare for loads of bodybags. Maar dat vind ik nou net geen argument.

Stuur liever het hele leger naar Congo, dan doen ze nog wat nuttigs.

barfly
11-01-06, 21:18
Geplaatst door mark61
Uitslagen rond de 90%, daar krijg ik altijd een beetje jeuk van. Verder leert de ervaring dat de opdrachtgever altijd de uitkomst krijgt die ie besteld had. :) U iets bekend wie dat was? Geen Amerikaanse universiteit kan zonder twijfelachtige financiering.

Al denk ik wel dat er wel een meerderheid voor te vinden is. Vooral onder niet-Pathanen dan.

Ik begrijp dat een van de hoofdtaken van de NLers het vernietigen van papavervelden wordt. Daar zullen ze populair mee worden. Die mensen hebben al niks te vreten, moeten wij mee doen met zo'n andere War on, die tegen drugs. En ik maar denken dat elke vraag zijn aanbod schept, ipv andersom, zoals de Ami's denken.

Prepare for loads of bodybags. Maar dat vind ik nou net geen argument.

Stuur liever het hele leger naar Congo, dan doen ze nog wat nuttigs.

Ik zie geen probleem in het sturen van de krijgsmacht naar Afghanistan, mits het een goede reden heeft als bijstaan van de weder/opbouw van de plaatselijke infrastructuur. Het vernietigen van poppievelden doen de Yanks of Afghanen maar zelf.

Marsipulami
12-01-06, 00:19
Geplaatst door barfly
WASHINGTON - Een meerderheid van 89 procent van de Afghanen is voor verdere uitbreiding van ISAF, de internationale vredesmacht in Afghanistan. Dit blijkt uit een opiniepeiling die de universiteit van Maryland in november en december in Afghanistan heeft gehouden en die woensdag is gepubliceerd.

Onder de meer dan 2000 respondenten waren leden van de belangrijkste etnische groepen, onder wie Pathanen, Tadzjieken, Oezbeken en Hazara's.

93 procent van de ondervraagden is positief over de rol van de Verenigde Naties in het land, 83 procent denkt positief over de Amerikaanse militairen in Afghanistan.

Het voormalige radicaal-islamitische talibanbewind wordt afgekeurd door 88 procent van de ondervraagden.

Bron: www.volkskrant.nl

In dit licht is het misschien niet zo gek om een vredesmacht te sturen naar Afghanistan en die mensen te helpen met het land weer op bouwen.

Dit klopt helemaal volgens mij. Afghanen zijn het extremisme van analfabete geestelijke moslimleiders kotsmoe. Ze verlangen naar vrede een normaal leven en een betere toekomst.

Marsipulami
12-01-06, 01:05
Geplaatst door BiL@L
Ik kreeg van een Afghaan iets heel anders te horen, wat erop neer kwam dat de strategische ligging van Afghanistan bij alle invallen van buitenaf een cruciale rol speelde.

Elk vierkante meter op deze aardkloot heeft naargelang van de uitleg die gegeven wordt wel een strategisch belang en ligging.



Maar verder klopt het wel dat ze naar de betekenis van Salaam hunkeren. Geef ze maar eens ongelijk.

idd

observer
12-01-06, 09:09
Geplaatst door BiL@L
Ik kreeg van een Afghaan iets heel anders te horen, wat erop neer kwam dat de strategische ligging van Afghanistan bij alle invallen van buitenaf een cruciale rol speelde.

Maar verder klopt het wel dat ze naar de betekenis van Salaam hunkeren. Geef ze maar eens ongelijk. mischien wordt het dan tijd dat ze het zelf eens aanpakken

observer
12-01-06, 16:04
Geplaatst door BiL@L
Aha, de implicatie dat er geen andere landen zijn waar men zich bewust niet aan vergrijpt. Is dat zo? huh??

bedoel heel simpel dat als ze de taliban met wat special forces en vliegtuigen als steun het hele land door kunnen jagen het mischien tijd wordt dat ze ook daar de zaak onder controle krijgen

mark61
13-01-06, 02:45
Geplaatst door observer
huh??

Ik begreep ook geen ruk van die zin. Wie wel?

Aicha1976
13-01-06, 02:54
Geplaatst door mark61
Ik begreep ook geen ruk van die zin. Wie wel?




Maar toch reageren he :p

Insomnia can be a bitch, ken je Bella Maffia al :hihi:

Aicha1976
13-01-06, 03:01
Geplaatst door klaaskop
Die van "Ciao , Bella " ? ;)



Nee, die van mijn ondertekening :blij:


Gezellig grietje, zij en Victory zouden een geweldig stelletje zijn :verliefd:

mark61
13-01-06, 03:07
Geplaatst door Aicha1976
Maar toch reageren he :p

Insomnia can be a bitch, ken je Bella Maffia al :hihi:

Bij wijze van enquete.

Ik slaap prima, dank u, val bijna over mijn toetsenbord. Nee, dit is ernstiger dan wat slapeloosheid.

Aicha1976
13-01-06, 03:21
Geplaatst door mark61
Bij wijze van enquete.

Ik slaap prima, dank u, val bijna over mijn toetsenbord. Nee, dit is ernstiger dan wat slapeloosheid.


Er is toch een enquete knop, of is die alleen voor wanneer je topicopener bent :(

Enne Mark61, iedereen slaapt al, dus als je wilt vertellen waarom je nog wakker bent ... :roker:

mark61
13-01-06, 03:33
Geplaatst door Aicha1976
Er is toch een enquete knop, of is die alleen voor wanneer je topicopener bent :(

Enne Mark61, iedereen slaapt al, dus als je wilt vertellen waarom je nog wakker bent ... :roker:

Lieve Lita,


... ach laat ook maar. :hihi:

(nouw nog nieuwsgieriger?)

Ik denk dat een enquete over Bilal's bijzondere taaluitingen wat teveel van het goede is. Die arme jongen heeft al zo veel met mij te stellen.

Aicha1976
13-01-06, 03:45
Geplaatst door mark61
Lieve Lita,


... ach laat ook maar. :hihi:

(nouw nog nieuwsgieriger?)

Ik denk dat een enquete over Bilal's bijzondere taaluitingen wat teveel van het goede is. Die arme jongen heeft al zo veel met mij te stellen.



Lieve wie ? :watte?:

Nou dan niet, al moet je je wel beseffen dat men nu gaat gissen :hardlach:

mark61
13-01-06, 03:52
Geplaatst door Aicha1976
Lieve wie ? :watte?:

Nou dan niet, al moet je je wel beseffen dat men nu gaat gissen :hardlach:

Oer-margriet-weet-raad-rubriek.

Dat doet men toch al, en hoe.

Maarre, zeg es, wat vind jij nou van die Afghanen?

Aicha1976
13-01-06, 04:01
Geplaatst door mark61
Oer-margriet-weet-raad-rubriek.

Dat doet men toch al, en hoe.

Maarre, zeg es, wat vind jij nou van die Afghanen?



Die ken ik ook niet, dus ik gooi het maar op een generation gap :wijs:

Die Afghanen, tja, ik ga me diep schamen (terwijl ik slaap) want ik ben al eens genomineerd voor de meest off topic pber en wel door MARK :brozac:

Ik ga mijn leven beteren en deze topic tijdens mijn ontbijt doorlezen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik geen kant en klare mening heb, en mijn 'lul eromheen theorie dan kom je een heel eind' gaat vrees ik niet op :jammer:

mark61
13-01-06, 04:07
Geplaatst door Aicha1976
Die ken ik ook niet, dus ik gooi het maar op een generation gap :wijs:

sjeezes ben ik zo oud? Helprubrieken.


Die Afghanen, tja, ik ga me diep schamen (terwijl ik slaap) want ik ben al eens genomineerd voor de meest off topic pber en wel door MARK :brozac:

Tjee, coming from Mark is dat wel een drama ja.


Ik ga mijn leven beteren en deze topic tijdens mijn ontbijt doorlezen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik geen kant en klare mening heb, en mijn 'lul eromheen theorie dan kom je een heel eind' gaat vrees ik niet op :jammer:

Ik ben trots op je. While you're at it, doe meteen even het prehistorische al-Azmtopic lezen. Het belangrijkste wat maroc.nl ooit heeft voortgebracht, alleen heeft niemand het door, helaas.

Tanden gepoetst, lenzen uit, I'm out. Eet en drink smakelijk, see you.

Aicha1976
13-01-06, 04:13
Geplaatst door mark61
sjeezes ben ik zo oud? Helprubrieken.



Tjee, coming from Mark is dat wel een drama ja.



Ik ben trots op je. While you're at it, doe meteen even het prehistorische al-Azmtopic lezen. Het belangrijkste wat maroc.nl ooit heeft voortgebracht, alleen heeft niemand het door, helaas.

Tanden gepoetst, lenzen uit, I'm out. Eet en drink smakelijk, see you.


Ja zo oud ben je, 1 advies, verander je nick in Mark81 :handbang:


Laat MARK met rust ja :laser:


Ik ga me inlezen morgen maar ik laat die prehistorische al-Azmtopic even voor wat dat is...kan je me een uittreksel pmen Markp61 :fpetaf: