PDA

Bekijk Volledige Versie : Rel in West na dood jongen (17)



MO_NL
12-01-06, 15:37
Rel in West na dood jongen (17)

AMSTERDAM - Jongeren die boos zijn na de dood van een zeventienjarige scooterrijder, hebben gisteren ramen ingegooid van het politiebureau aan het August Allebéplein in Slotervaart.

Salahdin, van Marokkaanse afkomst, overleed dinsdagavond nadat hij vlak bij zijn huis met zijn scooter tegen een paal was gereden in de Piet Mondriaanstraat. Kort voordat hij wegreed, was een agent in burger uit zijn auto gestapt om poolshoogte te nemen bij de scooter, die met draaiende motor en onbeheerd op de stoep stond.

Volgens de politie was geen sprake van een achtervolging, ook al omdat de agent niet herkenbaar was als politieman. ''Maar jongens in deze buurt ruiken soms of iemand van de politie is,'' aldus een agent. De scooter was niet gestolen.

In een zijstraat van de Mondriaanstraat brandde een auto uit. Onduidelijk is of verband bestaat met de dood van de jongen.

bron: Parool

MO_NL
12-01-06, 15:38
Jongen zijn boos op politie door scooterongeval

Het was chaos woensdagavond in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Tientallen jongeren bekogelden de ruiten van een lokaal politiebureau, staken een auto in brand en beschadigden een andere auto.

"De aanleiding hiervoor is overduidelijk het scooter-ongeluk van afgelopen dinsdag", vertelt een politiewoordvoerder. Bij dit ongeluk kwam een jongen om het leven. "Waarom de chaos is ontstaan is voor ons een raadsel, aangezien wij correct gehandeld hebben." Er zijn inmiddels 2 jongens aangehouden die betrokken waren bij de bekogelingen.

Woensdag
Een zeventienjarige jongen is dinsdag omgekomen bij een ongeluk met zijn scooter. Volgens omstanders sloeg de jongen op de vlucht omdat een politieagent hem achtervolgde. De politie ontkent dit.

Volgens de politie had de jongen zijn scooter met draaiende motor laten staan. Toen een politieman in burger poolshoogte kwam nemen, schoot de jongen naar buiten. Hij reed weg en knalde verderop tegen een paal. De politieagent heeft nog eerste hulp verleend, maar het was al te laat.

In Het Parool van vandaag spreekt een nicht van de jongen tegen dat het om een achtervolging ging.
"Mijn neef, die in de Mondriaanstraat woont, werd niet achtervolgd. De scooter was ook niet gestolen. Daar was netjes voor betaald. Ook de verzekering was in orde.'' Volgens het meisje waren de 'aderen in zijn borst kapot gegaan' door de klap.

Jongeren in de buurt zijn boos. Maar de politie zegt dat hier geen reden voor is. En er komt ook geen onderzoek, "De toedracht is duidelijk", aldus de woordvoerder van politie Amsterdam

bron: NOS

Goodnight
12-01-06, 15:43
Het is wel raak in die buurt....


Laatst nog die jongen die zich te pletter reed tegen een boom en nu dit.Nauwelijks een kilometer van elkaar vandaan.

Couscousje
12-01-06, 15:48
Waarom zijn die walgelijke Marokkaanse randgroepkutkinderen nu in hemelsnaam boos?

Zomaar?

Omdat ze zin hebben in gezeik, of wat?

Bah.

Cc

Goodnight
12-01-06, 16:00
Dat vraag ik mij dus ook af.

Ze maken zichzelf ongelofelijk belachelijk.



De volgende keer dat de politie misschien wel de fout ingaat is er geen kip die het nog langer serieus zal nemen.....

waterfiets
12-01-06, 16:06
Ik denk dat ze te veel naar Parijse relletjes hebben gekeken en te weinig hun verstand gebruiken ...

papol
12-01-06, 16:41
Geplaatst door MO_NL
Jongen zijn boos op politie door scooterongeval



Met de volgende conclusie kunnen we weer jaren vooruit:


een beperkt normbesef, een gebrek aan zelfkennis en een hoog agressieniveau, ofwel kort lontje


Gr.P

Amenzu
12-01-06, 16:54
Geplaatst door waterfiets
Ik denk dat ze te veel naar Parijse relletjes hebben gekeken en te weinig hun verstand gebruiken ...

zij hebben gewoon niets te doen, ik zie ze daar ieder avond in groepjes staan de mensen lastig vallen. IK vraag me ieder keer af of ze niets te doen hebben. De meeste van hun leeftijd genoten, zitten dan op een sport school, huiswerk aan het maken, lekker met een vriendin ergens wat doen, maar deze achterlijke Berbertjes zitten daar dag en nacht te staan en niets te doen...

Het is dus een feest als ze een keertje wat mogen doen (ramen inslaan en iegendommen van anderen in brand steken)... Zij hebben het geluk dat ze in nl wonen. In Marokko zouden ze afgeslacht worden door de buurtbewoners, als ze het in hun hoofden halen om iemand auto in brand te steken, om niet te spreken over het politie optreden.


En denk niet dat ze het nog een keertje zouden doen, maar ja, Nederland moedigt ze aan.... Of zoals Imam Fawwaz (Soennah moskee den haag) zei over de rellen in Frankrijk: Zij mogen blij zijn dat het Frankrijk is en dat de politie tijdens zijn optredens zich inhoudt.

Volgens mij zijn er net zoveel turks jongeren, waarom zie ik ze nooit in hoekjes staan?





afgeslacht als ze iemand auto

Joesoef
12-01-06, 17:13
Vroeger woonde de aso's in Amsterdam noord, nu ook in west. Nationaliteit is even niet van belang tenzij je zelf Marokkaan bent. Dan schaam je je rot. Oja, natuurlijk, de racisten die zien de vooroordelen bevestigd.

Couscousje
12-01-06, 17:19
Ik lees aan de andere kant iets over een stille tocht om 19.00 uur morgen.

Inderdaad, ik schaam me kapot voor dit soort intrieste figuren.

Een "stille tocht" voor iemand die niet uit zijn doppen kon kijken en tegen een paal op pleurt. :kotsen:

Cc

delirious
12-01-06, 17:40
Waarschijnlijk interesseert de brokkenpiloot hen niets.
Het gaat ze gewoon om "het rellen".


hebben gisteren ramen ingegooid van het politiebureau aan het August Allebéplein in Slotervaart. :confused:
Alsof dat enige nut heeft.

tr_imparator
12-01-06, 20:53
Ik zou wel meer willen weten, waarom hij vluchtte van de (politie)?( die hem waarschijnlijk niks deed??) ?

That makes no sense.


www.at5.nl

Onrust volgt op dood scooterrijder
<<De onrust rond het August Allebéplein volgt op de dood van een 17-jarige jongen dinsdagavond in de nabijgelegen Piet Mondriaanstraat. De jongen verongelukte nadat hij om nog onduidelijke redenen op de vlucht sloeg.
Een agent in burger zag een scooter met draaiende motor. Toen hij ging kijken waar de bestuurder was, kwam er een jongen aan die hard wegreed. De agent ging achter hem aan en stuitte verderop op brokstukken van de scooter. De bestuurder lag enkele meters verderop.
In de buurt gaat het verhaal dat de politie schuldig is aan de dood van de jongen.

barfly
12-01-06, 21:08
Geplaatst door tr_imparator
Ik zou wel meer willen weten, waarom hij vluchtte van de (politie)?( die hem waarschijnlijk niks deed??) ?

That makes no sense.


Inderdaad. Waarom zou die jongen nou vluchten voor de politie? Hij had hopelijk toch niets op z'n kerfstok?

observer
12-01-06, 22:19
Geplaatst door barfly
Inderdaad. Waarom zou die jongen nou vluchten voor de politie? Hij had hopelijk toch niets op z'n kerfstok? euh Uit reacties op Marokkaanse fora zou blijken dat het slachtoffer op de vlucht sloeg danwel hard wegreed, omdat zijn scooter behoorlijk opgevoerd was. Er zou een 180cc-blok onder hebben gezeten. Ook zou hij mogelijk niet in het bezit zijn geweest van een brommerrijbewijs

bang voor inbeslagname

en wel typisch


Het Parool stuurde gisteren, nog voor de relletjes plaatsvonden, een verslaggever naar de wijk. Die tekende onder meer het verhaal van een nichtje van het slachtoffer op: ''Mijn neef, die in de Mondriaanstraat woont, werd niet achtervolgd. De scooter was ook niet gestolen. Daar was netjes voor betaald. Ook de verzekering was in orde. Mijn neef is tegen een paal geklapt en toen zijn de aderen in zijn borst kapot gegaan.'' Verder kwam het meisje niet omdat een jongen met een capuchon over zijn hoofd haar toeriep niet met de pers te praten. hoezo een vooroordeel bevestigd

barfly
12-01-06, 22:23
Geplaatst door observer
euh Uit reacties op Marokkaanse fora zou blijken dat het slachtoffer op de vlucht sloeg danwel hard wegreed, omdat zijn scooter behoorlijk opgevoerd was. Er zou een 180cc-blok onder hebben gezeten. Ook zou hij mogelijk niet in het bezit zijn geweest van een brommerrijbewijs

bang voor inbeslagname

en wel typisch

hoezo een vooroordeel bevestigd

Jammerlijk verhaal van een jochie dat een scootertje gewend was en ineens op een 180cc zat en met 100km/u een paal kopt.

Mark
12-01-06, 23:13
Geplaatst door Systemlord Ra
Wat een pieletje zeg. Ik had zelf een Honda MBX 80. Die trok als een beest. Ik geloof NOOIT dat het frame van een scooter 180 CC trekt.

Uitgesloten, het hele frame wordt uit elkaar gedrukt en de bestuurder wordt gelanceerd.

verrek......


Vast een Zionistisch blok!

Ik heb begrepen dat 180 CC op een scooter vrij gebruikelijk is op "de straat".

Jouw honda had overigens versnellingen itt de scooter... en een MB80 kon makkelijk een 125 CC blok eronder hebben.

tr_imparator
13-01-06, 00:07
Geplaatst door barfly
Inderdaad. Waarom zou die jongen nou vluchten voor de politie? Hij had hopelijk toch niets op z'n kerfstok?



...heb van vrienden net gehoord dat die scooter behoorlijk opgevoerd was. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om te vluchten voor de politie.

Het is natuurlijk niet de schuld van de politie, maar ik moet wel zeggen dat de politie in deze wijk zich erg vreemd gedraagt. Lijkt net een politiewijk met al die agenten overal.

Laatst had ik ook per ongeluk mijn mistlichten aangedaan,..Ik dus geen idee en die politie die zat maar achter me kont met zn kutscooter..Dus ik denken,..die klootzak checkt zeker de verzekering/keuring enzo..Ik denken HAHA, alles is toch in orde,.nog even me snelheid naar 50 minderen..... Na een kwartier heeft ie me aangehouden en zegt ie heel lullig je mistlichten zijn aan en dat mag niet. :moe: Vroeg ie naar me rijbewijs en al die andere shit. Pfew geen boete. :D Mja ik kon m ook zo uitboeken met die BMW en tegen een paal aanbotsen. Tja als er 100 kilo coke in me auto zat en lijk in me kofferbak ja....misschien.... biraat

mark61
13-01-06, 00:41
Geplaatst door barfly
Inderdaad. Waarom zou die jongen nou vluchten voor de politie? Hij had hopelijk toch niets op z'n kerfstok?

Gentlemen, de man was niet eens herkenbaar als politieman. Tenzij je er een neus voor hebt natuurlijk. :ego:

mark61
13-01-06, 00:44
Geplaatst door ChaykhSpear 26
een beetje respect voor de doden aub.

Stel dat het je broertje was dan zou je het ook niet leuk vinden als er zo op deze manier over hem geschreven werd.

Waar zie jij disrespect? In 'brokkenpiloot' of 'jochie'?