PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed Benzakour: BRIEF AAN RITA VERDONK



Ron Haleber
13-01-06, 09:47
Mohammed Benzakour:

BRIEF AAN RITA VERDONK

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1verdonk_150.jpg

Excellentie,

Het is mijn gewoonte niet ministers lastig te vallen met brieven, maar u bent begonnen. Kort geleden viel er in mijn bus een envelop van mijn uitgever met daarin, verrassend genoeg, een brief van het Ministerie van Justitie. Daarin richt u zich persoonlijk tot mij en ondertekent u eigenhandig met een blauwe ballpoint.
Het is al speciaal een persoonlijk ondertekende brief van de minister te krijgen, maar nog specialer is het om gevraagd te worden voor ‘ambassadeur’. Ambassadeur! Ofschoon u niet over Buitenlandse Zaken gaat, dwaalden mijn naïeve gedachten onmiddellijk af naar zonovergoten streken waar ik in een ommuurde villavesting notabele dames en heren mag verwelkomen op copieuze recepties en tuindiners. Niets is minder waar. U vraagt mij voor het ambassadeurschap van de ‘&-Campagne.’ De wat? Even vermoedde ik een redactionele slordigheid, maar de hele brief repte consequent over de ‘&-Campagne’. Nadere bestudering leerde dat dit de correcte benaming is voor een landelijke actie met als doel ‘de interactie tussen allochtoon en autochtone Nederlanders een positieve draai te geven’. Deze &-Campagne (die, zo is mij ingefluisterd, 10 miljoen belastingballen gaat kosten en vormgegeven wordt door MTV) wil ‘goede voorbeelden tonen van mensen die door persoonlijke initiatieven de kwaliteit van samenleven in hun directe omgeving vergroten’. Met de vraag dus of ik als schrijvende BNM’er (Bekende Nederlandse Marokkaan) mijn steentje wil bijdragen.

Beste Rita, hoe zal ik het zeggen? Hoe eervol ook, ik vrees dat ik u zal moeten teleurstellen. Ik heb weliswaar vaker geroepen dat de redding van onze aardkloot in handen van de vrouw ligt, maar uitzonderingen bestaan. Een daarvan, sorry, bent u.
Om te beginnen geloof ik niet dat als u maar een blik leuke Marokkaanse rolmodellen opentrekt, de interetnische vrede wordt bespoedigd. Dat is geen pessimisme, maar nuchterheid. De crisis is te diep en te gelaagd voor een paar hippe t-shirts, buttons en vlotte MTV-spotjes vol guitige successmoeltjes - hoe nobel ook de boodschap. Die 10 miljoen besteden aan een robuust onderwijs- en banenplan voor jonge, aan de rand balancerende Marokkaantjes zet oneindig meer zoden aan de integratiedijk.
Maar - en dat frappeert mij nog het meest– is dat deze verzoeningscampagne uitgerekend uit úw koker komt. Hoe ironisch. Nooit heb ik u mogen betrappen op enigerlei beleid of uitspraak van waaruit een soort van samenbindende werking ging. Misschien is dat teveel gevraagd voor een ex-gevangenisdirecteur, maar dan had u moeten bedanken voor deze integratiebaan. Of dacht u soms dat de duizenden stickers ‘Minister van Desintegratie’ gedrukt waren omdat men zo onder de indruk was van uw bindende kwaliteiten?

Ik zie u nog staan, daar op de Dam, 2 november 2004, hoe u daar stond te loeien als een soort wandelend onderbuikventiel, excusez le mot. Hans Janmaat was jaloers geweest. Alle moslims waren impliciet schuldig aan de moord, u durfde dat tenminste hardop te zeggen. In dit land hebben we vrijheid van mening en wie dat niet bevalt, dáár is het gat van de deur! Jaja, dat ging erin als koek. En toen later enkele moslimorganisaties uiting gaven van hun grief omtrent een staatsbekostigde film waarin hun heiligste tekst op konten en tieten werd geschilderd, reageerde u koeltjes bij Buitenhof: ‘Ach, hun incasseringgrens ligt te laag.’
Men moet maar tegen een stootje kunnen, nietwaar?

Maar laat ik nou onlangs een bewindsvrouw moord en brand horen krijsen vanwege een haar onwelgevallige spandoekleus. De 11 adequaat verkoolde lichamen waren nog warm, toen mevrouw aangifte deed vanwege haar ‘aangetaste eer’.

En wat hebt u toch een hekel aan al die sta-in-de-weg-wetteksten. Vooral de Grondwet en al die internationale verdragen, vreselijke misbaksels. Ze propageren maar gelijkheid, non-discriminatie en dat soort kul. Ondertussen is onder uw bewind de IND uitgegroeid tot een soort Gestapobureau die er vooral in lijkt te slagen mensen tot chronische psychoses, automutilatie en zelfdoding te bewegen.
En herinnert u zich nog die geweigerde-hand-soap? Niet eerder zo’n knap in scène gezette setting gezien. Terwijl we weten, u ook, dat er nu eenmaal dit soort moslimorthodoxen rondlopen, evenals bigotte christenen en puriteinse joden (rabbijn Evers bijv. heeft al twintig jaar geen vrouw een hand gegeven). Maar u liet de pers optrommelen, camera’s erbij, microfoons, en hupsakee: ziet wat een staaltje middeleeuwse misogyne!

Nee mevrouw Verdronk, u bent geen columnist of cabaretier. U bent lid van het Kabinet. Van u, juist van u, verwacht ik binding, verzoening, doortastendheid en tact. Maar ik zag het omgekeerde. Ik zag stigmatisering, polarisatie, botheid en verdachtmakerijen.
En dan stuurt u mij een brief waarin u vraagt of ik namens u de vrolijke succespiet wil uithangen?

Ik wens u veel wijsheid toe,

Mohammed Benzakour

~Panthera~
13-01-06, 09:53
:duim: :lole: :lole: Perfect !!!

hayet
13-01-06, 09:56
Heb het gelezen met een smile op me face

super stuk :tik:

reason
13-01-06, 10:16
Ik vind het meer een staaltje van hysterie, zoals we dat van Benzakour gewend zijn.

wytze
13-01-06, 10:20
Fantastisch stuk. :lole: :duim:

wytze
13-01-06, 10:23
Geplaatst door Systemlord Ra
Keihard die Benzakour. Rita zal er wakker van liggen.

Mensen die tegen Verdonk waren ontvangen dit stuk juichend. Mensen die voor Verdonk zijn(de overgrote meerderheid) denken:

De tering met Benzakour.



de overgrote meerderheid?? waar is dat op gebaseerd?

freya
13-01-06, 10:23
Geplaatst door Ron Haleber
Mohammed Benzakour:

BRIEF AAN RITA VERDONK


Excellentie,

Het is mijn gewoonte niet ministers lastig te vallen met brieven, maar u bent begonnen. Kort geleden viel er in mijn bus een envelop van mijn uitgever met daarin, verrassend genoeg, een brief van het Ministerie van Justitie. Daarin richt u zich persoonlijk tot mij en ondertekent u eigenhandig met een blauwe ballpoint.
Het is al speciaal een persoonlijk ondertekende brief van de minister te krijgen, maar nog specialer is het om gevraagd te worden voor ‘ambassadeur’. Ambassadeur! Ofschoon u niet over Buitenlandse Zaken gaat, dwaalden mijn naïeve gedachten onmiddellijk af naar zonovergoten streken waar ik in een ommuurde villavesting notabele dames en heren mag verwelkomen op copieuze recepties en tuindiners. Niets is minder waar. U vraagt mij voor het ambassadeurschap van de ‘&-Campagne.’ De wat? Even vermoedde ik een redactionele slordigheid, maar de hele brief repte consequent over de ‘&-Campagne’. Nadere bestudering leerde dat dit de correcte benaming is voor een landelijke actie met als doel ‘de interactie tussen allochtoon en autochtone Nederlanders een positieve draai te geven’. Deze &-Campagne (die, zo is mij ingefluisterd, 10 miljoen belastingballen gaat kosten en vormgegeven wordt door MTV) wil ‘goede voorbeelden tonen van mensen die door persoonlijke initiatieven de kwaliteit van samenleven in hun directe omgeving vergroten’. Met de vraag dus of ik als schrijvende BNM’er (Bekende Nederlandse Marokkaan) mijn steentje wil bijdragen.

Beste Rita, hoe zal ik het zeggen? Hoe eervol ook, ik vrees dat ik u zal moeten teleurstellen. Ik heb weliswaar vaker geroepen dat de redding van onze aardkloot in handen van de vrouw ligt, maar uitzonderingen bestaan. Een daarvan, sorry, bent u.
Om te beginnen geloof ik niet dat als u maar een blik leuke Marokkaanse rolmodellen opentrekt, de interetnische vrede wordt bespoedigd. Dat is geen pessimisme, maar nuchterheid. De crisis is te diep en te gelaagd voor een paar hippe t-shirts, buttons en vlotte MTV-spotjes vol guitige successmoeltjes - hoe nobel ook de boodschap. Die 10 miljoen besteden aan een robuust onderwijs- en banenplan voor jonge, aan de rand balancerende Marokkaantjes zet oneindig meer zoden aan de integratiedijk.
Maar - en dat frappeert mij nog het meest– is dat deze verzoeningscampagne uitgerekend uit úw koker komt. Hoe ironisch. Nooit heb ik u mogen betrappen op enigerlei beleid of uitspraak van waaruit een soort van samenbindende werking ging. Misschien is dat teveel gevraagd voor een ex-gevangenisdirecteur, maar dan had u moeten bedanken voor deze integratiebaan. Of dacht u soms dat de duizenden stickers ‘Minister van Desintegratie’ gedrukt waren omdat men zo onder de indruk was van uw bindende kwaliteiten?

Ik zie u nog staan, daar op de Dam, 2 november 2004, hoe u daar stond te loeien als een soort wandelend onderbuikventiel, excusez le mot. Hans Janmaat was jaloers geweest. Alle moslims waren impliciet schuldig aan de moord, u durfde dat tenminste hardop te zeggen. In dit land hebben we vrijheid van mening en wie dat niet bevalt, dáár is het gat van de deur! Jaja, dat ging erin als koek. En toen later enkele moslimorganisaties uiting gaven van hun grief omtrent een staatsbekostigde film waarin hun heiligste tekst op konten en tieten werd geschilderd, reageerde u koeltjes bij Buitenhof: ‘Ach, hun incasseringgrens ligt te laag.’
Men moet maar tegen een stootje kunnen, nietwaar?

Maar laat ik nou onlangs een bewindsvrouw moord en brand horen krijsen vanwege een haar onwelgevallige spandoekleus. De 11 adequaat verkoolde lichamen waren nog warm, toen mevrouw aangifte deed vanwege haar ‘aangetaste eer’.

En wat hebt u toch een hekel aan al die sta-in-de-weg-wetteksten. Vooral de Grondwet en al die internationale verdragen, vreselijke misbaksels. Ze propageren maar gelijkheid, non-discriminatie en dat soort kul. Ondertussen is onder uw bewind de IND uitgegroeid tot een soort Gestapobureau die er vooral in lijkt te slagen mensen tot chronische psychoses, automutilatie en zelfdoding te bewegen.
En herinnert u zich nog die geweigerde-hand-soap? Niet eerder zo’n knap in scène gezette setting gezien. Terwijl we weten, u ook, dat er nu eenmaal dit soort moslimorthodoxen rondlopen, evenals bigotte christenen en puriteinse joden (rabbijn Evers bijv. heeft al twintig jaar geen vrouw een hand gegeven). Maar u liet de pers optrommelen, camera’s erbij, microfoons, en hupsakee: ziet wat een staaltje middeleeuwse misogyne!

Nee mevrouw Verdronk, u bent geen columnist of cabaretier. U bent lid van het Kabinet. Van u, juist van u, verwacht ik binding, verzoening, doortastendheid en tact. Maar ik zag het omgekeerde. Ik zag stigmatisering, polarisatie, botheid en verdachtmakerijen.
En dan stuurt u mij een brief waarin u vraagt of ik namens u de vrolijke succespiet wil uithangen?

Ik wens u veel wijsheid toe,

Mohammed Benzakour

:lole: :duim:

Wide-O
13-01-06, 10:34
De ampersant in eigen land campagne ? :verward:

Toch één bedenking bij het woord "Gestapo-bureau". Niet da'k er wakker van lig, maar je maakt het begrip er wel iets platter mee.

~Panthera~
13-01-06, 10:55
Geplaatst door Wide-O
De ampersant in eigen land campagne ? :verward:

Toch één bedenking bij het woord "Gestapo-bureau". Niet da'k er wakker van lig, maar je maakt het begrip er wel iets platter mee.


Soms is iets keihard, of overdreven neerzetten nodig om mensen weer eens een ram voor hun mentale harses te geven over hetgeen ze mee bezig zijn.

reason
13-01-06, 11:05
Geplaatst door ~Panthera~
Soms is iets keihard, of overdreven neerzetten nodig om mensen weer eens een ram voor hun mentale harses te geven over hetgeen ze mee bezig zijn.

Soms is het goed om een uitgestoken hand aan te nemen, in plaats van degene die een hand wil geven in het gezicht te spuwen...

~Panthera~
13-01-06, 11:09
Geplaatst door reason
Soms is het goed om een uitgestoken hand aan te nemen, in plaats van degene die een hand wil geven in het gezicht te spuwen...


Soms is het goed, de gezichtsuitdrukking te lezen, van diegene die je een hand probeert te geven...

wytze
13-01-06, 13:41
Geplaatst door Systemlord Ra
Doe nu niet zo verbaasd zeg. Alle pols en onderzoeken van de afgelopen tijd wijzen uit dat hetovergrotde deel van de bevolking achter het beleid van Verdonk staat.

Ze komt niet voor niets in veel pols als populairste minister uit de verf.
Daarnaast laat de media niet de mensen aan het woord die het met haar eens zijn net zo min als diezelfde mensen al schreeuwen de straat opgaan om de sympathie voor Rita te betuigen. Dat is niet interessant voor de media.

Je zult geen spandoeken vinden met"Rita heeft gelijk" etc. Normale mensen werken, die hebben geen tijd om de hele dag spandoeken te schilderen en boomhutten te bouwen.




verdonk is de meest populaire EN de meest gehate politicus.
Hoe de percentages liggen weet ik niet en jij ook niet denk ik. Ik heb nergens iets gelezen over een Overgrote meerderheid.

Dit land gaat kapot aan de normale mensen. Ik ken mensen die werken en die naast hun werk spandoeken of boomhutten maken. Dat is de hoop voor dit land.

Sallahddin
13-01-06, 13:49
Geplaatst door Ron Haleber
Mohammed Benzakour:

BRIEF AAN RITA VERDONK


Excellentie,

Het is mijn gewoonte niet ministers lastig te vallen met brieven, maar u bent begonnen. Kort geleden viel er in mijn bus een envelop van mijn uitgever met daarin, verrassend genoeg, een brief van het Ministerie van Justitie. Daarin richt u zich persoonlijk tot mij en ondertekent u eigenhandig met een blauwe ballpoint.
Het is al speciaal een persoonlijk ondertekende brief van de minister te krijgen, maar nog specialer is het om gevraagd te worden voor ‘ambassadeur’. Ambassadeur! Ofschoon u niet over Buitenlandse Zaken gaat, dwaalden mijn naïeve gedachten onmiddellijk af naar zonovergoten streken waar ik in een ommuurde villavesting notabele dames en heren mag verwelkomen op copieuze recepties en tuindiners. Niets is minder waar. U vraagt mij voor het ambassadeurschap van de ‘&-Campagne.’ De wat? Even vermoedde ik een redactionele slordigheid, maar de hele brief repte consequent over de ‘&-Campagne’. Nadere bestudering leerde dat dit de correcte benaming is voor een landelijke actie met als doel ‘de interactie tussen allochtoon en autochtone Nederlanders een positieve draai te geven’. Deze &-Campagne (die, zo is mij ingefluisterd, 10 miljoen belastingballen gaat kosten en vormgegeven wordt door MTV) wil ‘goede voorbeelden tonen van mensen die door persoonlijke initiatieven de kwaliteit van samenleven in hun directe omgeving vergroten’. Met de vraag dus of ik als schrijvende BNM’er (Bekende Nederlandse Marokkaan) mijn steentje wil bijdragen.

Beste Rita, hoe zal ik het zeggen? Hoe eervol ook, ik vrees dat ik u zal moeten teleurstellen. Ik heb weliswaar vaker geroepen dat de redding van onze aardkloot in handen van de vrouw ligt, maar uitzonderingen bestaan. Een daarvan, sorry, bent u.
Om te beginnen geloof ik niet dat als u maar een blik leuke Marokkaanse rolmodellen opentrekt, de interetnische vrede wordt bespoedigd. Dat is geen pessimisme, maar nuchterheid. De crisis is te diep en te gelaagd voor een paar hippe t-shirts, buttons en vlotte MTV-spotjes vol guitige successmoeltjes - hoe nobel ook de boodschap. Die 10 miljoen besteden aan een robuust onderwijs- en banenplan voor jonge, aan de rand balancerende Marokkaantjes zet oneindig meer zoden aan de integratiedijk.
Maar - en dat frappeert mij nog het meest– is dat deze verzoeningscampagne uitgerekend uit úw koker komt. Hoe ironisch. Nooit heb ik u mogen betrappen op enigerlei beleid of uitspraak van waaruit een soort van samenbindende werking ging. Misschien is dat teveel gevraagd voor een ex-gevangenisdirecteur, maar dan had u moeten bedanken voor deze integratiebaan. Of dacht u soms dat de duizenden stickers ‘Minister van Desintegratie’ gedrukt waren omdat men zo onder de indruk was van uw bindende kwaliteiten?

Ik zie u nog staan, daar op de Dam, 2 november 2004, hoe u daar stond te loeien als een soort wandelend onderbuikventiel, excusez le mot. Hans Janmaat was jaloers geweest. Alle moslims waren impliciet schuldig aan de moord, u durfde dat tenminste hardop te zeggen. In dit land hebben we vrijheid van mening en wie dat niet bevalt, dáár is het gat van de deur! Jaja, dat ging erin als koek. En toen later enkele moslimorganisaties uiting gaven van hun grief omtrent een staatsbekostigde film waarin hun heiligste tekst op konten en tieten werd geschilderd, reageerde u koeltjes bij Buitenhof: ‘Ach, hun incasseringgrens ligt te laag.’
Men moet maar tegen een stootje kunnen, nietwaar?

Maar laat ik nou onlangs een bewindsvrouw moord en brand horen krijsen vanwege een haar onwelgevallige spandoekleus. De 11 adequaat verkoolde lichamen waren nog warm, toen mevrouw aangifte deed vanwege haar ‘aangetaste eer’.

En wat hebt u toch een hekel aan al die sta-in-de-weg-wetteksten. Vooral de Grondwet en al die internationale verdragen, vreselijke misbaksels. Ze propageren maar gelijkheid, non-discriminatie en dat soort kul. Ondertussen is onder uw bewind de IND uitgegroeid tot een soort Gestapobureau die er vooral in lijkt te slagen mensen tot chronische psychoses, automutilatie en zelfdoding te bewegen.
En herinnert u zich nog die geweigerde-hand-soap? Niet eerder zo’n knap in scène gezette setting gezien. Terwijl we weten, u ook, dat er nu eenmaal dit soort moslimorthodoxen rondlopen, evenals bigotte christenen en puriteinse joden (rabbijn Evers bijv. heeft al twintig jaar geen vrouw een hand gegeven). Maar u liet de pers optrommelen, camera’s erbij, microfoons, en hupsakee: ziet wat een staaltje middeleeuwse misogyne!

Nee mevrouw Verdronk, u bent geen columnist of cabaretier. U bent lid van het Kabinet. Van u, juist van u, verwacht ik binding, verzoening, doortastendheid en tact. Maar ik zag het omgekeerde. Ik zag stigmatisering, polarisatie, botheid en verdachtmakerijen.
En dan stuurt u mij een brief waarin u vraagt of ik namens u de vrolijke succespiet wil uithangen?

Ik wens u veel wijsheid toe,

Mohammed Benzakour



:fpetaf: :duim: :lole:


Wist niet dat die griet gevangenisdirecteur was...nu pas snap ik waar die mentaliteit en karakter vandaan komen...

Sallahddin
13-01-06, 13:52
Geplaatst door ~Panthera~
Soms is het goed, de gezichtsuitdrukking te lezen, van diegene die je een hand probeert te geven...
:fpetaf:

mark61
13-01-06, 13:56
Behalve dat gestapogedoe eindelijk een keer een helder en doeltreffend stukje.

Sayfdien
13-01-06, 15:03
Doe nu niet zo verbaasd zeg. Alle pols en onderzoeken van de afgelopen tijd wijzen uit dat hetovergrotde deel van de bevolking achter het beleid van Verdonk staat.

Volgens mij schijnt er nu zelfs een meerderheid te zijn voor een links kabinet als we de polls mogen geloven, dus hoe gaan we dit interpreteren naar het beleid van Rita?

super ick
13-01-06, 15:10
Ja zeg net nu we er financieel weer een beetje bovenop komen, laten we dadelijk die draaikonterige sinterklazen weer aan de macht. Zo is de cirkel elke keer weer rond.

Zou wel van stijl getuigd hebben als er even bij vermeld was dat het antwoord van onfeilbare Ron gepubliceerd is op internet.

Sayfdien
13-01-06, 15:22
Ja zeg net nu we er financieel weer een beetje bovenop komen

over wie heb je het? Die ruime 10% van de bevolking die op of onder de armoedegrens leeft?

De vooruitzichten voor 2006 zijn helemaal niet zo rooskleurig, men is zelfs pessimistisch, al helemaal met ons nieuwe zorgstelsel.

wytze
13-01-06, 16:00
Geplaatst door Sayfdien
over wie heb je het? Die ruime 10% van de bevolking die op of onder de armoedegrens leeft?

De vooruitzichten voor 2006 zijn helemaal niet zo rooskleurig, men is zelfs pessimistisch, al helemaal met ons nieuwe zorgstelsel.



hij heeft het over de door rechts gecreeerde illusie dat de rijks financien er weer bovenop zijn. De financien waren altijd op orde. het enige wat er onder een rechts bewind gebeurt is een verlegging van de geldstromen, zoals het afschaffen van alle sociale projecten ten gunste van het bedrijfsleven en de rijken.

IRAAM
13-01-06, 17:32
Als je zegt "goed zo beetje scherp aanzetten is goed middel om je boodschap te verduidelijken" wat de meeste moslimvrienden op dit forum van deze tekst schijnen te vinden, moet je ook niet zeuren over Submission

Coolassprov MC
13-01-06, 17:41
Geplaatst door mark61
Behalve dat gestapogedoe eindelijk een keer een helder en doeltreffend stukje.

Hij had misschien geen ''Gestapo'' maar ''StaSi'' moeten gebruiken.

En ja; de IND heeft al heel wat doden op haar naam; zowel door actie als non-actie; denk alleen aan al die Afrikanen die uitgezet en vermoord werden bij aankomst; de IND had gegevens doorgespeeld aan regeringen.

En dan zijn er nog eigen ervaringen; als je niet in de lijn loopt van hun verzoeken; hoe klein de afwijking ook; kunnen jij en echtgenoot voorgoed uit elkaar getrokken worden; als 1 van beide uitgezet gaat worden. Zij daarentegen laten je gerust wachten tot je inzinking krijgt; zonder dat je het land kunt verlaten.

Coolassprov MC
13-01-06, 17:45
Geplaatst door IRAAM
Als je zegt "goed zo beetje scherp aanzetten is goed middel om je boodschap te verduidelijken" wat de meeste moslimvrienden op dit forum van deze tekst schijnen te vinden, moet je ook niet zeuren over Submission

Wat is de boodschap van Submission?

Ayaan heeft zelf tijdens een uitzending van Zomergasten gezegd dat Submission de bedoeling heeft van ''prikkelen'' en ''provoceren''.

Vooral Mohammed B. vind dat dit laatste goed gelukt is.

super ick
13-01-06, 17:53
Geplaatst door Sayfdien
over wie heb je het? Die ruime 10% van de bevolking die op of onder de armoedegrens leeft?

Nee over de Nederlandse economie, dat lijkt me duidelijk.

De vooruitzichten voor 2006 zijn helemaal niet zo rooskleurig, men is zelfs pessimistisch, al helemaal met ons nieuwe zorgstelsel.

Noodzakelijke ingrepen omdat ons bestaande stelsel financieel niet meer op te brengen is.

brabiliaan
13-01-06, 17:53
Geplaatst door Sayfdien
Volgens mij schijnt er nu zelfs een meerderheid te zijn voor een links kabinet als we de polls mogen geloven, dus hoe gaan we dit interpreteren naar het beleid van Rita?

Klopt helemaal, maar even voor jouw informatie:
De vreemdelingenwet die door Rita Verdonk uitgevoerd wordt is ontworpen door niemand minder dan ....... (tadaaaa!!!) Job Cohen!!

En ja, dat is Job Cohen van de PvdA, de man die nu burgemeester is van Amsterdam. Ook links heeft het helemaal gehad met bepaalde groeperingen die het verzieken voor dit land. Dus reken jezelf maar niet rijk. Ook al komt er een links kabinet, de standpunten omtrent het beleid voor wat betreft buitenlanders zal niet wezenlijk veranderen.

O ja, voordat ik het vergeet.... ik ben zelf ook links ;)

brabiliaan
13-01-06, 17:57
Geplaatst door superdick
Noodzakelijke ingrepen omdat ons bestaande stelsel financieel niet meer op te brengen is.

Goh, jij hebt goed geluisterd naar JP en Zalm zeg..... en je gelooft het nog ook :D

Wide-O
13-01-06, 18:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Hij had misschien geen ''Gestapo'' maar ''StaSi'' moeten gebruiken.


Het probleem is vooral dat je geen superlatieven overhoudt als het nog erger wordt.

En ja, ik vind het bestaan van een gevangenis op een luchthaven alleen al totaal absurd, dus ik verdedig haar beleid zeker niet, en vind de beslissing en de teneur van het stuk van Benzakour voor de rest uiterst logisch.

Coolassprov MC
13-01-06, 18:38
Geplaatst door brabiliaan
ik ben zelf ook links ;)

Doe jezelf niet tekort door jezelf te determineren tot een bepaalde hoek.

Links of rechts zegt me al jaren niks; links oogst wat rechts dankbaar zaait en andersom.

Of het kabinet nu Paars of Blauw is; het geld blijft Groen.

Wide-O
13-01-06, 19:15
Geplaatst door Dundee
Dat is hetgeen ons nu bindt, omdat wij geen verantwoordelijkheid nemen voor wie ons onderdrukt.

Gokje: Illuminati ? :nerd:

Coolassprov MC
13-01-06, 19:52
Geplaatst door Dundee
Het zou je goed doen om eens in te zien dat die film niet is gemaakt om mensen tegen elkaar op te zetten, maar om een mentaliteitsverandering af te dwingen.

Jouw retoriek toont welke ''mentaliteitsverandering'' die film ''afgedwingt''; niet diegenen worden ''geprikkeld'' waarvan men zegt dat die ''geprikkeld'' worden.

Citaat boek Geert Mak over Submission 1, de film van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh:


Ayaan Hiri Ali heeft ettelijke malen benadrukt dat het nooit haar bedoeling was om te suggereren dat alle moslimmannen hun vrouwen slaan. Toch is dat de boodschap die de beeldtaal van haar filmpje verkondigt. De mishandeling van vrouwen wordt in de opeenvolgende scénes telkens weer gekoppeld aan de koran, en aan 'rechten' en 'plichten' die moslimmannen daaraan zouden kunnen ontlenen. Zonder dat de makers dat waarschijnlijk beseften, hanteerden ze, bijvoorbeeld, hetzelfde schema als Joseph Goebbels in 1940 toepaste in zijn beruchte film Der Ewige Jude: het tonen van weerzinwekkende beelden van het jodendom, met daarnaast - in dit geval ook nog gefingneerde- citaten uit de talmoed. Met de excessen van een handvol figuren kunnen zo in één klap alle aanhangers van een religie te kijk worden gezet.

Volg hier de link Van Der Ewige Jude van Heinrich Goebbels:

http://www.holocaust-history.org/der-ewige-jude/stills.shtml


Geplaatst door Dundee
Of je vindt het leuk en zinvol om je vrouw te onderdrukken.


Geplaatst door Dundee
Junkies hebben ook zo'n selectief gehoor.

Wide-O
13-01-06, 20:26
Geplaatst door Dundee
Kritisch lezen is niets voor jou, wel?


Integendeel. Stoort je dat ? :)

Coolassprov MC
13-01-06, 20:56
Geplaatst door Dundee
Alsof de islam op de korrel genomen wordt.

Schreef ik dat? Zo, ja; graag een citaat.


Geplaatst door Dundee
Als je minder selectief zou luisteren, dan wist je het standpunt van een AHA in dezen!

Laat eens zien dat jij wel gezegend bent met dat inzicht.

Coolassprov MC
13-01-06, 21:20
Geplaatst door Dundee
Alsof: vergelijking. Ik hoef jou ook niet naar de mond te praten.

:zwaai:


Geplaatst door Dundee
Zoek het zelf uit, want jij bent degene die onfeitelijkheden opneemt in jouw beweringen, die jij maar al te graag ziet als onderbouwingen.

:zwaai:

Jouw woorden zijn lediger dan het energie-getal onder 0 graden Kelvin.

Coolassprov MC
13-01-06, 22:10
Geplaatst door Dundee
Gradering van het absolute?

En zo snel uitgeluld?

Is het geen eer? Onder Duncan op m'n negeerlijst?

Ron Haleber
14-01-06, 07:26
Geplaatst door superdick
Ja zeg net nu we er financieel weer een beetje bovenop komen, laten we dadelijk die draaikonterige sinterklazen weer aan de macht. Zo is de cirkel elke keer weer rond.

Zou wel van stijl getuigd hebben als er even bij vermeld was dat het antwoord van onfeilbare Ron gepubliceerd is op internet.

Benzakour gaf het stuk vrij om het op de site te zetten. Als ik het geen doeltreffende reactie vond op Verdonks uitnodiging aan Benzakour en op haar beleid had ik het hier niet neergezet. :engel:

Noch ik, noch Benzakour zien zich trouwens als onfeilbaar...

Hoewel ik het vanzelfsprekend oneens ben met het asylbeleid van Verdonk, moet men toch erkennen - dunkt me - dat het hier om een vrouw met ballen gaat...

Dat kan van de meeste andere dames in de politiek niet gezegd worden. :staart:

~Panthera~
14-01-06, 08:38
Geplaatst door Ron Haleber
Benzakour gaf het stuk vrij om het op de site te zetten. Als ik het geen doeltreffende reactie vond op Verdonks uitnodiging aan Benzakour en op haar beleid had ik het hier niet neergezet. :engel:

Noch ik, noch Benzakour zien zich trouwens als onfeilbaar...

Hoewel ik het vanzelfsprekend oneens ben met het asylbeleid van Verdonk, moet men toch erkennen - dunkt me - dat het hier om een vrouw met ballen gaat ...

Dat kan van de meeste andere dames in de politiek niet gezegd worden. :staart:


Tja, zodra de meeste vrouwen een hogere functie bezetten, proberen ze "mannen" te worden.
Vandaar dat ze dan ook ineens "ballen" hebben, en gewaardeerd worden. :moe:
Kun je nagaan hoe dat dus werkt.
Disgusting. :kotsen:

Coolassprov MC
14-01-06, 14:26
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, zodra de meeste vrouwen een hogere functie bezetten, proberen ze "mannen" te worden.
Vandaar dat ze dan ook ineens "ballen" hebben, en gewaardeerd worden. :moe:
Kun je nagaan hoe dat dus werkt.
Disgusting. :kotsen:

Toch vind ik het een goede zaak dat men ons er steeds aan blijft herinneren dat het hier om een vrouw gaat en niet om een bepaalde Darwinistische overgangs-mutatie.

n°1
14-01-06, 19:03
:jumping: Sterk, Mohammed Benzakour. Keep going bro'!

super ick
15-01-06, 09:14
Geplaatst door Ron Haleber
Benzakour gaf het stuk vrij om het op de site te zetten. Als ik het geen doeltreffende reactie vond op Verdonks uitnodiging aan Benzakour en op haar beleid had ik het hier niet neergezet. :engel:

Noch ik, noch Benzakour zien zich trouwens als onfeilbaar...

Hoewel ik het vanzelfsprekend oneens ben met het asylbeleid van Verdonk, moet men toch erkennen - dunkt me - dat het hier om een vrouw met ballen gaat...

Dat kan van de meeste andere dames in de politiek niet gezegd worden. :staart:

Eindelijk een minister die reeds gemaakt beleid eens daadwerkelijk uitvoerd. Je kunt voor of tegen zijn maar als er wetten liggen moeten ze ook uitgevoerd worden.
Dat doet ze, niets meer en niets minder.
Weet je wat ik walgelijk vind? De maker van die wetten, dhr. Job Cohen destijds staatssecretaris die dan praat over uitvoeren met een warm hart o.i.d. Dat is pas draaikonterij! Walgelijk!

nl-x
16-01-06, 12:19
Ik vind het geniaal! Flikker toch op met die Ali B. baantjes. Ambasaddeur de merde. En 10 miljoen euri door de plee spoelen goedpraten. Terecht afgewezen!

En toppie bewoord :P

C-Moh
16-01-06, 17:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Doe jezelf niet tekort door jezelf te determineren tot een bepaalde hoek.

Links of rechts zegt me al jaren niks; links oogst wat rechts dankbaar zaait en andersom.

Of het kabinet nu Paars of Blauw is; het geld blijft Groen.


Dat heb je echt goed geformuleerd

wuhahaha :wink:

Coolassprov MC
16-01-06, 20:11
Geplaatst door RobertEngel
U stelt in uw open brief...

Het was geen open brief; de uwe is een open brief; niemand heeft u namelijk gevraagd of u wilt schrijven naar aanleiding van iets. Dit in tegenstelling tot de brief van Mohammed Benzakour die geschreven is naar aanleiding van de door Verdonk beoogde betrekking van eerdervermelde in een landelijke propaganda-campagne van de staat.

Los hiervab is uw brief, hoogstwaarschijnlijk, inhoudslozer dan het energie-gehalte op Pluto in de schaduw.


Geplaatst door RobertEngel
Het recht stelt ons immers in staat om ook van de meest abjecte meninkjes als de uwe kennis te nemen.

En de uwe.

Coolassprov MC
16-01-06, 20:25
Geplaatst door BaTTaTaaa
If you don't like what you see in the mirror; don't smash the mirror; smash your face.

Het enige wat het betoog van onze Engel mist, zijn woordjes en phrases als '''kutMarokkaantjes'' en ''rot eens op naar je achterlijke woestijnzandvriendjes''.

Kunnen kaaskoppen zonder Fortuyn of van Gogh niet meer optellen?
Waarom maakt hij niet van 1+1 gewoon geen 2?

donald
16-01-06, 20:54
knip

tr_imparator
16-01-06, 23:51
Geplaatst door RobertEngel
[QUOTE][i]

Geachte Coolassprov,

Het is natuurlijk aardig om te gaan discussieren over het feit of we het al dan niet hebben over een open brief, maar daar gaat het hier niet om. Als Benzakour meent enige zaken in onze maatschappij te moeten aankaarten, dan is dat zijn goed recht. Dat houdt niet in dat iemand mij moet vragen om een brief te schrijven, open of niet, dat recht is mij geheel en al voorbehouden.

U heeft mij geen moment de woorden kutmarokkaan of andere door u geciteerde stellingen in de mond horen nemen. Echter, u onderbouwt de inhoud van mijn brief meer dan u wellicht wenst. Ik wijs Benzakour en dit forum op problemen die er wel degelijk zijn. Problemen die blijkbaar in uw ogen minder zwaar wegen dan de spreekwoordelijke leegte op de schaduwzijde van Pluto, maar wel degelijk de kern van Benzakours betoog bevatten en nog meer die van mij.

U kunt natuurlijk stelling nemen, door het opgraven van de lijken van Fortuyn en Van Gogh en de term kaaskoppen te uitten, maar dat geeft geen enkele oplossing voor welk probleem dan ook. Ik maak een probleem bespreekbaar. Zegt U zelf, hou zou U het vinden als Uw vriendin keer op keer voor hoer wordt uitgemaakt? Door Marokkanen? Volgt U de gebeurtenissen in Amsterdam? In de Diamantbuurt? Vindt U het heel vreemd dat ik de gewelddadigheden aldaar veroordeel?

Het verbaast U wellicht dat ik als weldenkend mens dergelijke zaken niet tolereer. Het zou U sieren als U dat ook zou doen. Zoals elke Nederlander dient ook een Marokkaan zich aan de wet te houden.

Dat heeft niets te maken met de door U gebezigde termen als Kutmarokkan. Die heb ik niet in de mond genomen. Een Hollander is evengoed een KutHollander als die ruiten ingooit bij joden of Marokkanen. Zoals ik ook de Marokkaan of Hollander een kutpersoon vindt die deze zaken goedpraat, of doet alsof ze niet bestaan.

Groet,
Robert Engel


ALs je dit zo leest, zou je echt denken dat het heel erg triest is gesteld met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. :lol:

Ik zit er tussen in en het is helemaal niet zoals jij het hier zo overdreven aankaart.

Ik begrijp de kritiek van B. heel goed. Wat wilt verdonk eigenlijk?

Robert Engel, ook al zet je je woorden in een genuanceerdere verpakking, echt anders zullen ze niet worden. Wat zeg jij eigenlijk?

Je moet kijken wat het probleem precies is en daar je geld voor inzetten. Door hier en daar schijnoplossinkjes te verzinnen, zal het probleem niet worden opgelost.

Mijn mening is dat we helemaal niet zo een ministerie, laat staan minister nodig hebben. Department Verdonk kost veels te veel geld en de geboekte vooruitgang, als er ten minste van vooruitgang gesproken kan worden, is minimaal.

reason
17-01-06, 08:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Het was geen open brief; de uwe is een open brief; niemand heeft u namelijk gevraagd of u wilt schrijven naar aanleiding van iets. Dit in tegenstelling tot de brief van Mohammed Benzakour die geschreven is naar aanleiding van de door Verdonk beoogde betrekking van eerdervermelde in een landelijke propaganda-campagne van de staat.


De brief van Benzakour is wel degelijk een open brief.
Door de brief aan Verdonk te richten, maar tevens openbaar te maken en voor iedereen te lezen, wordt het een open brief.

Het maakt niet uit of de aanleiding een persoonlijk verzoek aan Benzakour is.

reason
17-01-06, 08:04
Geplaatst door tr_imparator
ALs je dit zo leest, zou je echt denken dat het heel erg triest is gesteld met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. :lol:

Ik zit er tussen in en het is helemaal niet zoals jij het hier zo overdreven aankaart.

Ik begrijp de kritiek van B. heel goed. Wat wilt verdonk eigenlijk?

Robert Engel, ook al zet je je woorden in een genuanceerdere verpakking, echt anders zullen ze niet worden. Wat zeg jij eigenlijk?

Je moet kijken wat het probleem precies is en daar je geld voor inzetten. Door hier en daar schijnoplossinkjes te verzinnen, zal het probleem niet worden opgelost.

Mijn mening is dat we helemaal niet zo een ministerie, laat staan minister nodig hebben. Department Verdonk kost veels te veel geld en de geboekte vooruitgang, als er ten minste van vooruitgang gesproken kan worden, is minimaal.

De opmerkingen van Robert Engel kloppen.
Hij maakt in deze tekst niet de volledige marokkaanse gemeenschap uit voor rotte vis.
Maar hij noemt een aantal echte problemen.
Niet slim om te doen als die niet bestaan.

Coolassprov MC
17-01-06, 10:54
Geplaatst door RobertEngel
Ik maak een probleem bespreekbaar.

Applaus voor Uwzelf; Lucas de slinkse lul.

reason
17-01-06, 11:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Applaus voor Uwzelf; Lucas de slinkse lul.

wat houd jij er toch een waardeloze discussietechniek op na...

Coolassprov MC
17-01-06, 11:55
Geplaatst door reason
wat houd jij er toch een waardeloze discussietechniek op na...

Beter waardeloos dan nutteloos is het motto.

Pafe
17-01-06, 13:01
Goed. Ik heb de laatste weken/jaren de hele discussie gevolgd sinds Theo van Gogh vermoord werd en ook alle dingen gezien en gehoord wat er gebeurde daarna. Ook op internet lees ik veel forums. Ik heb me altijd stilgehouden, maar tegenwoordig wordt het me ietwat teveel deze "strijd" tussen "Nede- en medelanders". Deze discussie hier ook, sorry om het te zeggen mensen, maar waar zijnnn wij helemaalllll mee bezig???

Laat ik eens een voorbeeldje geven van wat mij en mijn vrouw is overkomen, of eigenlijk 2 voorbeeldjes. Als u een beetje intilligent bent, zult u de boodschap begrijpen:

- Ik sta bij de bushalte naar Amsterdam. Er komt een NEDERLANDSE tiener voorbij die me toeroept:"HEY Moslimvriendje, zal ik jou eens op je bek slaan?" terwijl ik noch mijn vrouw deze jongen kent. Nooit gezien ook

- 1 dag later bij dezelfde bushalte (en dit is echt gebeurd): een meisje met een "licht getinte huidskleur en hoofddoek" fietst voorbij, ziet mij staan en roept (terwijl ik noch mijn vrouw ook haar niet kennen):"Hey Kaaskop, ben jij soms de broer van Theo van Gogh?? Zal ik jou ook eens ritueel slachten??" waarna haar gezelschap luid lacht.

Mijn vrouw, die zelf ook "autochtoon" is, terwijl ik mezelf betitel als gewoon "mens" (zoals iedereen zou moeten doen), begon zich bij beide incidenten ontzettend op te winden, terwijl ik gewoon mijn schouders ophaalde en zei:"Welkom in Nederland".

Let wel: ik verdedig Verdonk niet, noch val ik haar aan. Dat ze een keiharde B**tch is staat buiten kijf, maar wat zij doet is NIETS vergeleken met wat we ZELF doen ALLEMAAL NEDERLANDERS EN "MEDELANDERS". Wanneer gaan wij eens beseffen dat we allemaal dezelfde zooi in ons lichaam hebben, dat we allemaal als we op een operatietafel liggen of het nou een moslim is of een katholiek, of een jehovah, of een gereformeerde, als die chirurgen ons openmaken zien ze hetzelfde. Bloed, longen, hart, etc etc. Alles hetzelfde bij IEDEREEN zelfs de f**king hersenen.

Ik was en ben het nog steeds eens met mensen die zeggen dat Theo van Gogh om zijn mening vermoord werd, tuurlijk, dat is ook zo. Maar Pim Fortuyn niet dan? En door wie werd onze Pim vermoord, was dat soms een NEDERLANDER??? Dat we onze mening mogen uiten hier in Nederland is een groot goed, dat we vermoord worden daardoor door bekrompen idiote geesten, is iets wat ik niet begrijp. En dat we ons ook nog mee laten slepen in deze hele hype van geweld, discriminatie en vooroordelen is iets wat me aan de ene kant intens triest maakt en aan de andere kant kwaad juist omdat ik zeker weet dat we allemaal (zie eerder) HETZELFDE zijn.

Ik maak (hoop ik) geen verschil in geloof of overtuiging. Ik woon in een multi culturele buurt en heb contact hierzo met iedereen, ik help iedereen die het nodig heeft, moslims, katholieken, nederlanders, surinamers, het maakt mij niet uit. Ik doe wat ik kan om iedereen te helpen. En ik snap niet dat het net lijkt alsof wij (mijn vrouw en ik) de enigen zijn.

Nog een voorbeeldje:
Hier in mijn buurt woont een afghaans gezin. Moslims. "moderne moslims" zeggen ze zelf en ik merk dat dat ook zo is. Ik help ze bij het vechten tegen de (en daar ben ik het WEL mee eens) IND gestapo/Stasi. Het gezin wordt verscheurd door wanhoop, ellende, omdat de IND zo lang wacht met een beslissing nemen. Het maakt mij ook wanhopig omdat dit nou eens "moslims"zijn die WEL heel ruim denken. En die net zoals ik zeggen: ALLAH is dezelfde als GOD. Maar gaat het hier in Nederland wel om geloof? Of gaat het er gewoon om dat we in zo een slechte "economische" situatie zittten dat we - net zoals in Duitsland in 1939 ofzo gebeurde - we een zondebok nodig hebben, IEDEREEN, niet alleen Nederlanders, maar ook die andere "partij", als je begrijpt wat ik bedoel. Toen waren het de joden, nu is er een tweedeling te zien tussen Moslims en Nederlanders.

Er ZIJN geen PARTIJEN in Nederland. Wanneer begrijpt iedereen dat nou eens? Theo van Gogh met zijn film Submission was ook aan generaliseren! Die film is ook gebaseerd op vooroordelen. Maar dat betekent niet dat Theo daarvoor vermoord zou moeten worden, je had toch ook gewoon de discussie aan kunnen gaan?? En dan, Mohammed B eist bij de rechtbank een UUR zonder interruptie van de rechters spreektijd, om zijn mening te verkondigen. En dan denk ik, sorry hoor, maar Theo van Gogh mocht het niet verkondigen waarom Mohammed B wel?

Daarbij komt, laten we wel wezen: Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten waarbij ik niet zeg dat 1 van de 2 het verdiende om vermoord te worden maar waarbij ik WEL zeg dat Mohammed B gewoon niet hier thuishoort. Waarom zetten we hem gewoon niet terug in Marokko en kijken dan wat DAAR gebeurt met hem? Ik weet zeker dat hij daar ietwat meer respect toont dan hier, want daar in Marokko krijgt ie ws gewoon de doodstraf.

Misschien klink ik nu als de Balk, maar dat wil ik absoluut niet. Wel geloof ik in RESPECT voor iedereen ongeacht wel geloof, welk ras, welk geslacht dan ook. Je hebt maar met je poten van iemand anders af te blijven, discussieren mag, aanraken niet. Simpel.

Maar goed, het zal wel niks helpen, wat ik hier schrijf. Ik geloof niet dat Nederland nog te redden is, alhoewel ik wel blijf hopen dat er een soort van 180 graden ommekeer komt ooit. Maar zoals het nu gaat, gaat dat niet lukken. En dat maakt me in en in triest nogmaals omdat we allemaal mensen zijn en ik - geloof het of niet - nog steeds geloof in de goedheid van mensen. En geloof me, ik heb wat slechte mensen gezien hoor, maar dat is hun zaak. Ik zorg er gewoon voor dat ik die mensen niet ken of als ik ze wel ken, snel het contact verlies met die bekrompen mensen.

Om het even samen te vatten:

MENSEN we zijn allemaal MENSEN

Wanneer gaan we DAT beseffen?

Hopend op een goede afloop...

Groetjes allemaal...

freya
17-01-06, 13:48
Geplaatst door Pafe
Goed. Ik heb de laatste weken/jaren de hele discussie gevolgd sinds Theo van Gogh vermoord werd en ook alle dingen gezien en gehoord wat er gebeurde daarna. Ook op internet lees ik veel forums. Ik heb me altijd stilgehouden, maar tegenwoordig wordt het me ietwat teveel deze "strijd" tussen "Nede- en medelanders". Deze discussie hier ook, sorry om het te zeggen mensen, maar waar zijnnn wij helemaalllll mee bezig???

Laat ik eens een voorbeeldje geven van wat mij en mijn vrouw is overkomen, of eigenlijk 2 voorbeeldjes. Als u een beetje intilligent bent, zult u de boodschap begrijpen:

- Ik sta bij de bushalte naar Amsterdam. Er komt een NEDERLANDSE tiener voorbij die me toeroept:"HEY Moslimvriendje, zal ik jou eens op je bek slaan?" terwijl ik noch mijn vrouw deze jongen kent. Nooit gezien ook

- 1 dag later bij dezelfde bushalte (en dit is echt gebeurd): een meisje met een "licht getinte huidskleur en hoofddoek" fietst voorbij, ziet mij staan en roept (terwijl ik noch mijn vrouw ook haar niet kennen):"Hey Kaaskop, ben jij soms de broer van Theo van Gogh?? Zal ik jou ook eens ritueel slachten??" waarna haar gezelschap luid lacht.

Mijn vrouw, die zelf ook "autochtoon" is, terwijl ik mezelf betitel als gewoon "mens" (zoals iedereen zou moeten doen), begon zich bij beide incidenten ontzettend op te winden, terwijl ik gewoon mijn schouders ophaalde en zei:"Welkom in Nederland".

Let wel: ik verdedig Verdonk niet, noch val ik haar aan. Dat ze een keiharde B**tch is staat buiten kijf, maar wat zij doet is NIETS vergeleken met wat we ZELF doen ALLEMAAL NEDERLANDERS EN "MEDELANDERS". Wanneer gaan wij eens beseffen dat we allemaal dezelfde zooi in ons lichaam hebben, dat we allemaal als we op een operatietafel liggen of het nou een moslim is of een katholiek, of een jehovah, of een gereformeerde, als die chirurgen ons openmaken zien ze hetzelfde. Bloed, longen, hart, etc etc. Alles hetzelfde bij IEDEREEN zelfs de f**king hersenen.

Ik was en ben het nog steeds eens met mensen die zeggen dat Theo van Gogh om zijn mening vermoord werd, tuurlijk, dat is ook zo. Maar Pim Fortuyn niet dan? En door wie werd onze Pim vermoord, was dat soms een NEDERLANDER??? Dat we onze mening mogen uiten hier in Nederland is een groot goed, dat we vermoord worden daardoor door bekrompen idiote geesten, is iets wat ik niet begrijp. En dat we ons ook nog mee laten slepen in deze hele hype van geweld, discriminatie en vooroordelen is iets wat me aan de ene kant intens triest maakt en aan de andere kant kwaad juist omdat ik zeker weet dat we allemaal (zie eerder) HETZELFDE zijn.

Ik maak (hoop ik) geen verschil in geloof of overtuiging. Ik woon in een multi culturele buurt en heb contact hierzo met iedereen, ik help iedereen die het nodig heeft, moslims, katholieken, nederlanders, surinamers, het maakt mij niet uit. Ik doe wat ik kan om iedereen te helpen. En ik snap niet dat het net lijkt alsof wij (mijn vrouw en ik) de enigen zijn.

Nog een voorbeeldje:
Hier in mijn buurt woont een afghaans gezin. Moslims. "moderne moslims" zeggen ze zelf en ik merk dat dat ook zo is. Ik help ze bij het vechten tegen de (en daar ben ik het WEL mee eens) IND gestapo/Stasi. Het gezin wordt verscheurd door wanhoop, ellende, omdat de IND zo lang wacht met een beslissing nemen. Het maakt mij ook wanhopig omdat dit nou eens "moslims"zijn die WEL heel ruim denken. En die net zoals ik zeggen: ALLAH is dezelfde als GOD. Maar gaat het hier in Nederland wel om geloof? Of gaat het er gewoon om dat we in zo een slechte "economische" situatie zittten dat we - net zoals in Duitsland in 1939 ofzo gebeurde - we een zondebok nodig hebben, IEDEREEN, niet alleen Nederlanders, maar ook die andere "partij", als je begrijpt wat ik bedoel. Toen waren het de joden, nu is er een tweedeling te zien tussen Moslims en Nederlanders.

Er ZIJN geen PARTIJEN in Nederland. Wanneer begrijpt iedereen dat nou eens? Theo van Gogh met zijn film Submission was ook aan generaliseren! Die film is ook gebaseerd op vooroordelen. Maar dat betekent niet dat Theo daarvoor vermoord zou moeten worden, je had toch ook gewoon de discussie aan kunnen gaan?? En dan, Mohammed B eist bij de rechtbank een UUR zonder interruptie van de rechters spreektijd, om zijn mening te verkondigen. En dan denk ik, sorry hoor, maar Theo van Gogh mocht het niet verkondigen waarom Mohammed B wel?

Daarbij komt, laten we wel wezen: Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten waarbij ik niet zeg dat 1 van de 2 het verdiende om vermoord te worden maar waarbij ik WEL zeg dat Mohammed B gewoon niet hier thuishoort. Waarom zetten we hem gewoon niet terug in Marokko en kijken dan wat DAAR gebeurt met hem? Ik weet zeker dat hij daar ietwat meer respect toont dan hier, want daar in Marokko krijgt ie ws gewoon de doodstraf.

Misschien klink ik nu als de Balk, maar dat wil ik absoluut niet. Wel geloof ik in RESPECT voor iedereen ongeacht wel geloof, welk ras, welk geslacht dan ook. Je hebt maar met je poten van iemand anders af te blijven, discussieren mag, aanraken niet. Simpel.

Maar goed, het zal wel niks helpen, wat ik hier schrijf. Ik geloof niet dat Nederland nog te redden is, alhoewel ik wel blijf hopen dat er een soort van 180 graden ommekeer komt ooit. Maar zoals het nu gaat, gaat dat niet lukken. En dat maakt me in en in triest nogmaals omdat we allemaal mensen zijn en ik - geloof het of niet - nog steeds geloof in de goedheid van mensen. En geloof me, ik heb wat slechte mensen gezien hoor, maar dat is hun zaak. Ik zorg er gewoon voor dat ik die mensen niet ken of als ik ze wel ken, snel het contact verlies met die bekrompen mensen.

Om het even samen te vatten:

MENSEN we zijn allemaal MENSEN

Wanneer gaan we DAT beseffen?

Hopend op een goede afloop...

Groetjes allemaal...

:lole:

Rourchid
17-01-06, 14:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Toch vind ik het een goede zaak dat men ons er steeds aan blijft herinneren dat het hier om een vrouw gaat en niet om een bepaalde Darwinistische overgangs-mutatie.
Met hoge heeren is het kwaad kersen eten!
Met Rita Verdonk is het kwaad pruimen eten?

Rourchid
17-01-06, 14:51
Geplaatst door RobertEngel

Ik ben me ervan bewust dat in de schijndemocratie van uw moederland Marokko mensen voor minder in de kerkers worden gesmeten, zodat uw niet objectieve kijk op de materie u niet kwalijk genomen mag worden.


Pak dan de koffers en emigreer naar Marokko om daar de RobertEngel-leer onderwijzen.
Erg Machiavelliaans/Goebbeliaans om bij een vermeend binnenlands probleem te verwijzen naar een in dit geval de facto ver buitenland.

Geplaatst door RobertEngel

Volgt U de gebeurtenissen in Amsterdam? In de Diamantbuurt? Vindt U het heel vreemd dat ik de gewelddadigheden aldaar veroordeel?


Ondanks uw insinuatie dragen Coolassprov MC noch Mohammed Benkazour enige verantwoordelijkheid voor de (vermeende) geweldadigheden.

Geplaatst door RobertEngel

Op straat rondhangende Marokkanen kijken niet naar MTV.


En al zouden ze wel kijken dan zijn de media als sturend instrument te beschouwen als een concept dat past in het (regenteske) achterhaalde jaren 50 denken.
De overheid die als institutie de collectieve normen en waarden zou onderhouden, eventueel zou bijstellen en hierbij de massamedia als instrument gebruikt is het paard achter de wagen spannen.
Ingaan op het sociaal onhygiënische voorstel, van Rita Verdonk, door Mohammed Benkazour zou hem tot onderdeel van het probleem zelf maken.

Geplaatst door RobertEngel

U heeft mij geen moment de woorden kutmarokkaan of andere door u geciteerde stellingen in de mond horen nemen. Echter, u onderbouwt de inhoud van mijn brief meer dan u wellicht wenst. Ik wijs Benzakour en dit forum op problemen die er wel degelijk zijn


U stelt wel degelijkt dat Mohammed Benkazour een kut-Marokkaans door hem te verwijten als lid van de Marokkaanse gemeenschap zich niet genoeg in te spannen om in Amsterdam (c.q. Diamantbuurt) een eind te maken aan (vermeende) misstanden.
Vawege zijn bekendheid als vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap verwijt uw impliciet de hele Marokkaanse gemeenschap de (vermeende misstanden in Amsterdamn (c.q. Diamantbuurt).
Met ander woorden u bent de zoveelste die van voren niet weet hoe manipulatief (generaliserend/stigmatiserend) u van achteren bent; de wolf in schaapskleren met het zelfbeeld te denken schaap te zijn.

Geplaatst door RobertEngel

Ik stel niet dat het triest gesteld is met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland, ik stel dat het triest gesteld is met een gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap.


En uw insinueert ook dat Mohammed Benkazour en de rest van de Marokkaanse gemneenschap verantwoordelijk zijn voor het (vermeend) slecht gesteld zijn met een gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap. Dus u stelt wel degelijk de hele Marokkaanse gemeenschp verantwoordelijk.

Geplaatst door RobertEngel

Wat overigens de cellenbrand op schiphol te maken heeft met dit probleem, ontgaat me volledig, maar dat ontging me ook al in de brief van Benzakour


Diegenen die vinden dat ieder mens evenveel waard is is deze brand niet ontgaan.

Rourchid
17-01-06, 14:57
Geplaatst door pafe

Het maakt mij ook wanhopig omdat dit nou eens "moslims"zijn die WEL heel ruim denken.


'En alle andere Moslims denken dan bekrompen?

Geplaatst door pafe

Er ZIJN geen PARTIJEN in Nederland. Wanneer begrijpt iedereen dat nou eens? Theo van Gogh met zijn film Submission was ook aan generaliseren!


Er zijn wel partijen in Nederland; het economisch bancair totalitarisme en de slachtoffers
Onafhankelijk kunstenaarschap bestaat niet in Nederland en de film 'Submission'is niet van de hand van de cineast Theo van Gogh maar van de hand van de politicus Theo van Gogh.
Zijn transformatie tot politicus is voor de rekening van A Hirsi Ali (VVD) die hieraan gekoppeld heeft dat iedere maar dan ook iedere Moslim op weg zou zijn om de naar wat A. Hirsi Ali 'zuivere Islam' noemt te gaan belijden en waarbij iedere Moslim als hij de kans zou krijgen zou doen wat er in Submission vertoond wordt.
De weigering van Mohammed Benkazour om zich van schijver te laten transformeren tot VVD-politicus is dan ook een logische weigering.
Bovendien bevestigt een 'charismatisch' voortrekker, als eventueel Mohammed Benkazour, het drogbeeld dat Marokkanen niet zelfstandig kunnen denken en kennelijk een leider nodig hebben wiens bevelen ze blindelings opvolgen.

Geplaatst door pafe

Daarbij komt, laten we wel wezen: Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten waarbij ik niet zeg dat 1 van de 2 het verdiende om vermoord te worden maar waarbij ik WEL zeg dat Mohammed B gewoon niet hier thuishoort. Waarom zetten we hem gewoon niet terug in Marokko en kijken dan wat DAAR gebeurt met hem? Ik weet zeker dat hij daar ietwat meer respect toont dan hier, want daar in Marokko krijgt ie ws gewoon de doodstraf.


Dit is een 'als constructie' die kennelijk ten doel heeft Mohammed B. alsnog in Marokko te laten executeren.

Pafe
17-01-06, 15:47
Over bekrompenheid gesproken, waar heb ik gezegd dat mohammed B geexecuteerd zou moeten worden? Worden mijn woorden niet IETWAT verdraaid hier. EN WAAR heb ik gezegd dat "alle andere moslims dus niet ruimdenkend" zijn? Als er "moderne moslims" zoals ik die ken zijn, zijn er ook meer.

Lees mijn boodschap nog eens een keer zou ik zeggen. En als je die niet begrijpt ben je net zo bekrompen als de anderen die TEGEN moslims of TEGEN Nederlanders zijn, of TEGEN wie dan ook

Mijn boodschap was niet TEGEN iemand, maar VOOR iedereen.

Als je dat niet begrijpt weet ik het ook niet meer en wordt mijn voorspelling dat het niet meer goed komt met Nederland heel gauw waarheid...
:baard:

Anyway, ik heb mijn zegje gedaan, doe ermee wat u wilt. Begrijp het of begrijp het niet. Het maakt mij niet uit. Ik wilde en wil niemand persoonlijk aanvallen. Iemand die dat met mij wel doet, begrijpt niet wat ik bedoel, sorry.

Hawa
17-01-06, 16:04
Je open brief aan Rita Verdonk heb ik gelezen op www.geenstijl.nl Op deze site wordt je beschuldigd van plagiaat. Maw je schrijft meningen en ideeen op die door anderen gezegd zijn.
Als ik denk nu aan Rene Dijkstra,een psycholoog die daar als Nederllander zwaar voor werd gestraft.
Jij zegt in je open brief dat de AIVD mensen drijven tot wanhoop,zelfmoord. Als je plagiaat bedrijft,zoals deze mijnheer Dijkstra,echt een vooraanstaand psycholoog die in zijn wanhoop greep naar middelen om zijn geest te dempen. Hij heeft hierover een boek geschreven. Bv Geen prosac maar een homeopatisch middel,die beter werkt.
Maar even naar de kern van de zaak. Ik ben blij dat je geen vazal wil zijn van deze Nederlandse staat. Deze staat moet zelf maar eens recht doen voor iedereen. En geen mede-nederlanders gaan zoeken die hun wanbeleid recht breien. Ikben het helemaal met je eens.
Maar ik heb nog wel een vraagteken? Als vrouw,ik dus,was volkomen minderwaardig aan deze mannelijke maatschappij. Ik maakte hier ok misbruik van,zogenaamd belastingpapieren invullen,van ik weet niet beter, In eerste instantie kreeg ik gehoor,maar ik ben nu ook volledig staatsburger. Ik word geacht om te weten hoe dit rechtsysteem in elkaar steekt. Dus! Geen gesjoemel meer. Maar ik neem je wel serieus,je laat je in ieder geval niet gebruiken,om goede voorbeeld te geven.
Dat doet Rita Verdonk zelf maar,daar heeft zij jou niet voor nodig. Zoals ik ook door ga met mijn strijdt als vrouw,zo doe je dat als man. Een ding moet ik nog wel even kwijt,nemen ze Marokkanen nu of niet serieus,als je Rene was,denk ik van wel. Nu even dus niet. En dat is voor mij zeer pijnlijk. Gewoonweg omdat je marokkaan bent.

Pafe
17-01-06, 16:17
Joh, het is niet alleen omdat je marokaan bent, begrijpt dan niemand het?

IEDEREEN wordt gediscrimineerd tegenwoordig, marokkanen tegen Nederlanders, Nederlanders tegen marokkanen, afghanen tegen afghanen, moslims tegen moslims, Nederlanders tegen Nederlanders. Hoera. We krijgen binnenkort weer een "rasechte" kristalnach.

Begrijp je het nou nog niet, dit is precies wat Van Gogh, hirshi nogwat, mohammed B etc etc. wilden.

Nederland uiteenrukken

En het lukt ze nog ook.

Allemachtig... Als iemand maar door had wat hier gebeurt zou het niet gebeuren

Coolassprov MC
17-01-06, 17:39
Geplaatst door Joacim
Pak dan de koffers en emigreer naar Marokko om daar de RobertEngel-leer onderwijzen.
(...)
Ondanks uw insinuatie dragen Coolassprov MC noch Mohammed Benkazour enige verantwoordelijkheid voor de (vermeende) geweldadigheden.

Ik heb reeds besloten mijzelf aan te geven voor het bagataliseren van het integratieprobleem en het ontbreken van ontzag voor de Nederlandse orde en wetgeving.

afhangklijk van de straf en de strafmaat zal ik m'n koffers pakken naar m'n achterlijke schijndemocratie.

Pafe
17-01-06, 19:50
Och Guttogut. Heeft onze Rita dat gezegd? Weet ze dan niet dat zelfs OFFICIELE "re"integratie trainers het CWI het " Centrum van Waardeloosheid en Incompetentie" noemen, ook voor Nederlanders?? Kom op nou zeg. Die Rita moet opeens niet de problemen gaan leggen bij andere instanties die met de gestapo samenwerken en niets doen (ook niet voor nederlanders...) maar eens een keer de hand in eigen boezem steken en AFTREDEN samen met dat zootje van Harry Potter II). En pas op mensen, laat nogmaals Nederlanders, Marokkanen, Surinamers en al die andere "mensen" (zie eerder) zich niet opjutten door onze regering die kennelijk niets anders wil dan dat de bevolking elkaar opjut, zodat zij in hun eigen ivoren "torentje" in het binnenhof lekker veilig zitten.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt, en als je nog steeds niet begrijpt waar ik over praat, lees mijn eerdere posts, ik verzeker je, we zijn allemaal mensen hier in Nederland en volgens mij WIL de regering juist dat we tegen elkaar gaan opstaan..

Maar dat is mijn mening. En dat mag. Hoop ik. Nog steeds.

Groetjes...

Coolassprov MC
17-01-06, 20:36
Geplaatst door BaTTaTaaa
Rita aan het woord:"Ja, ze moeten in eerste plaats hun opleiding afronden en ze moeten zie ook inschrijven bij het CWI, ander zien we ze niet en kan het CWI niets doen.."

Op het onafhangklijke en subjectieve NOS-journaal hoorde het volgende:

"de oorzaken achter deze hoge werkloosheidcijfers onder marokkanen liggen in het feit dat marokkanen hun opleiding niet afmaken; echter zelfs als we dat wegcijferen is deze oorzaak niet aan te halen''

Klinkt hetzelfde als:

''het gras is blauw; maar het is groen'' Of andersom?
Klinkt als iets beweren en blijven beweren ondanks dat hoe langer je het beweert er niets blijft staan van hetgeen je beweert?

Ik ben verward! :maf2:

super ick
18-01-06, 08:01
Geplaatst door Ron Haleber
Mohammed Benzakour:

BRIEF AAN RITA VERDONK


Excellentie,

Het is mijn gewoonte niet ministers lastig te vallen met brieven, maar u bent begonnen. Kort geleden viel er in mijn bus een envelop van mijn uitgever met daarin, verrassend genoeg, een brief van het Ministerie van Justitie. Daarin richt u zich persoonlijk tot mij en ondertekent u eigenhandig met een blauwe ballpoint.
Het is al speciaal een persoonlijk ondertekende brief van de minister te krijgen, maar nog specialer is het om gevraagd te worden voor ‘ambassadeur’. Ambassadeur! Ofschoon u niet over Buitenlandse Zaken gaat, dwaalden mijn naïeve gedachten onmiddellijk af naar zonovergoten streken waar ik in een ommuurde villavesting notabele dames en heren mag verwelkomen op copieuze recepties en tuindiners. Niets is minder waar. U vraagt mij voor het ambassadeurschap van de ‘&-Campagne.’ De wat? Even vermoedde ik een redactionele slordigheid, maar de hele brief repte consequent over de ‘&-Campagne’. Nadere bestudering leerde dat dit de correcte benaming is voor een landelijke actie met als doel ‘de interactie tussen allochtoon en autochtone Nederlanders een positieve draai te geven’. Deze &-Campagne (die, zo is mij ingefluisterd, 10 miljoen belastingballen gaat kosten en vormgegeven wordt door MTV) wil ‘goede voorbeelden tonen van mensen die door persoonlijke initiatieven de kwaliteit van samenleven in hun directe omgeving vergroten’. Met de vraag dus of ik als schrijvende BNM’er (Bekende Nederlandse Marokkaan) mijn steentje wil bijdragen.

Beste Rita, hoe zal ik het zeggen? Hoe eervol ook, ik vrees dat ik u zal moeten teleurstellen. Ik heb weliswaar vaker geroepen dat de redding van onze aardkloot in handen van de vrouw ligt, maar uitzonderingen bestaan. Een daarvan, sorry, bent u.
Om te beginnen geloof ik niet dat als u maar een blik leuke Marokkaanse rolmodellen opentrekt, de interetnische vrede wordt bespoedigd. Dat is geen pessimisme, maar nuchterheid. De crisis is te diep en te gelaagd voor een paar hippe t-shirts, buttons en vlotte MTV-spotjes vol guitige successmoeltjes - hoe nobel ook de boodschap. Die 10 miljoen besteden aan een robuust onderwijs- en banenplan voor jonge, aan de rand balancerende Marokkaantjes zet oneindig meer zoden aan de integratiedijk.
Maar - en dat frappeert mij nog het meest– is dat deze verzoeningscampagne uitgerekend uit úw koker komt. Hoe ironisch. Nooit heb ik u mogen betrappen op enigerlei beleid of uitspraak van waaruit een soort van samenbindende werking ging. Misschien is dat teveel gevraagd voor een ex-gevangenisdirecteur, maar dan had u moeten bedanken voor deze integratiebaan. Of dacht u soms dat de duizenden stickers ‘Minister van Desintegratie’ gedrukt waren omdat men zo onder de indruk was van uw bindende kwaliteiten?

Ik zie u nog staan, daar op de Dam, 2 november 2004, hoe u daar stond te loeien als een soort wandelend onderbuikventiel, excusez le mot. Hans Janmaat was jaloers geweest. Alle moslims waren impliciet schuldig aan de moord, u durfde dat tenminste hardop te zeggen. In dit land hebben we vrijheid van mening en wie dat niet bevalt, dáár is het gat van de deur! Jaja, dat ging erin als koek. En toen later enkele moslimorganisaties uiting gaven van hun grief omtrent een staatsbekostigde film waarin hun heiligste tekst op konten en tieten werd geschilderd, reageerde u koeltjes bij Buitenhof: ‘Ach, hun incasseringgrens ligt te laag.’
Men moet maar tegen een stootje kunnen, nietwaar?

Maar laat ik nou onlangs een bewindsvrouw moord en brand horen krijsen vanwege een haar onwelgevallige spandoekleus. De 11 adequaat verkoolde lichamen waren nog warm, toen mevrouw aangifte deed vanwege haar ‘aangetaste eer’.

En wat hebt u toch een hekel aan al die sta-in-de-weg-wetteksten. Vooral de Grondwet en al die internationale verdragen, vreselijke misbaksels. Ze propageren maar gelijkheid, non-discriminatie en dat soort kul. Ondertussen is onder uw bewind de IND uitgegroeid tot een soort Gestapobureau die er vooral in lijkt te slagen mensen tot chronische psychoses, automutilatie en zelfdoding te bewegen.
En herinnert u zich nog die geweigerde-hand-soap? Niet eerder zo’n knap in scène gezette setting gezien. Terwijl we weten, u ook, dat er nu eenmaal dit soort moslimorthodoxen rondlopen, evenals bigotte christenen en puriteinse joden (rabbijn Evers bijv. heeft al twintig jaar geen vrouw een hand gegeven). Maar u liet de pers optrommelen, camera’s erbij, microfoons, en hupsakee: ziet wat een staaltje middeleeuwse misogyne!

Nee mevrouw Verdronk, u bent geen columnist of cabaretier. U bent lid van het Kabinet. Van u, juist van u, verwacht ik binding, verzoening, doortastendheid en tact. Maar ik zag het omgekeerde. Ik zag stigmatisering, polarisatie, botheid en verdachtmakerijen.
En dan stuurt u mij een brief waarin u vraagt of ik namens u de vrolijke succespiet wil uithangen?

Ik wens u veel wijsheid toe,

Mohammed Benzakour

Heb je dit wel zelf geschreven benZAKoer? :D

Benzakour plagieerde vaker
Van onze verslaggever Jean-Pierre Geelen

AMSTERDAM - Schrijver/columnist Mohammed Benzakour, drie weken geleden uit de kolommen van de Volkskrant verbannen wegens een geval van plagiaat, heeft vaker overgeschreven dan tot nu toe bekend is geworden. Meerdere schrijvers en columnisten zagen in de stukken van Benzakour gedeeltes uit hun eigen werk terug.

Enkele weken geleden kwam aan het licht dat Benzakour voor een column in de Volkskrant zonder bronvermelding enkele ali-nea's had overgeschreven uit een artikel in De Groene Amsterdammer. Het betekende zijn vertrek bij de Volkskrant, waar de columnist volgens de aanvankelijke verklaring van de hoofdredactie 'wegens persoonlijke omstandigheden' zelf om gevraagd had.

Benzakour putte, blijkt nu, ook uit een beschouwing in NRC Handelsblad van Sjoerd de Jong over de neo-islam van 9 november 2002. De Jong vatte daarin een boek samen van de Franse politicoloog Olivier Roy. Enkele weken later, op 17 december, schreef Benzakour in deze krant over de neo-islam. Hij gebruikte hetzelfde boek, inclusief een aantal zinnen van De Jong.

Benzakour heeft die slordigheid toegegeven aan De Jong en er zijn excuses voor aangeboden; hetzelfde dat hij later deed bij Groene-medewerker Gawie Keyser. De Jong en NRC Handelsblad gaven er geen ruchtbaarheid aan.

Schrijver Hafid Bouazza overkwam het meerdere malen, zegt hij. In februari 1998 schreef hij een column voor het tijdschrift Contrast over de gezondheidszorg. Drie jaar later (2 juni 2001) schreef Benzakour in het Volkskrant-katern Reflex over hetzelfde onderwerp. Op vier plekken belandden zinnen van Bouazza.

Eind mei vorig jaar begon Bas Heijne in NRC Handelsblad een column met een observatie uit het tv-programma NOVA, dat 'aan het einde van een rondje Haagse informatiepolitiek een man op een sportfiets liet zien, die stond te schuimbekken voor de hekken van paleis Noordeinde'. Een week later gebruikte Benzakour exact dezelfde observatie in deze krant, inclusief enkele volgende zinnen, in dezelfde bewoordingen.

Diefstal, kan je voor vervolgd worden.

super ick
18-01-06, 08:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw retoriek toont welke ''mentaliteitsverandering'' die film ''afgedwingt''; niet diegenen worden ''geprikkeld'' waarvan men zegt dat die ''geprikkeld'' worden.

Citaat boek Geert Mak over Submission 1, de film van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh:



Volg hier de link Van Der Ewige Jude van Heinrich Goebbels:

http://www.holocaust-history.org/der-ewige-jude/stills.shtml

Het is inderdaad een duidelijk gekleurde film, gemaakt om misstanden aan de kaak te stellen door ze uit te vergroten.

Zoiets gebeurt ook in columns, voorstanders gaan uit hun dak, tegenstanders knarsentanden. Krijg je mooie discussies van.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat in deze democratische rechtstaat mensen ineens menen hun eigen grenzen te kunnen gaan stellen, en erger nog, te kunnen handhaven.

Als je het niet eens bent stap je naar de rechter. De enige, juiste weg. Er is geen andere!

Submission is nooit door een rechter verboden. Wel zijn er voorstellingen afgelast uit angst voor verstoring van de openbare orde.
Een rechtstreekse aanslag op de vrije meningsuiting.
Een volk dat voor tirannen zwicht................

reason
18-01-06, 11:18
Geplaatst door BaTTaTaaa
Quote:

"Och Guttogut. Heeft onze Rita dat gezegd? Weet ze dan niet dat zelfs OFFICIELE "re"integratie trainers het CWI het " Centrum van Waardeloosheid en Incompetentie" noemen, ook voor Nederlanders?? Kom op nou zeg. Die Rita moet opeens niet de problemen gaan leggen bij andere instanties die met de gestapo samenwerken en niets doen (ook niet voor nederlanders...) maar eens een keer de hand in eigen boezem steken en AFTREDEN samen met dat zootje van Harry Potter II). En pas op mensen, laat nogmaals Nederlanders, Marokkanen, Surinamers en al die andere "mensen" (zie eerder) zich niet opjutten door onze regering die kennelijk niets anders wil dan dat de bevolking elkaar opjut, zodat zij in hun eigen ivoren "torentje" in het binnenhof lekker veilig zitten." :fuckit2:

BLablablablabla.
We leven nog altijd in een democratie. Het parlement is gekozen door het volk.
Niks aftreden omdat types als jij het er niet mee eens zijn, de democratie is geen schreeuwocratie.
En Verdonk is blijkens opiniepeilingen de populairste minister.
Dat zal niet komen omdat ze zo sympathiek overkomt.
Dat komt omdat de meeste nederlanders zien dat de immigratie door haar steviger wordt ingeperkt dan vroeger, en dat de door Cohen ingezette lijn wordt opgepakt.
De mensen in Nederland WILLEN dat. Ze zien de problemen die er zijn ontstaan door de immigratie, en ze willen dat niet nog meer uit de hand laten lopen...

reason
18-01-06, 11:23
Geplaatst door BaTTaTaaa
Dit is voor iedereen op deze topic die Rita vrijpleit.

Net het RTL journaal gezien van 19.30, onderwerp was allochtone jongeren die (40%)werk(moede)loos zijn.

Rita aan het woord:"Ja, ze moeten in eerste plaats hun opleiding afronden en ze moeten zie ook inschrijven bij het CWI, ander zien we ze niet en kan het CWI niets doen.."

Nou m'n broek zakte af van verbazing, deze madam leeft echt in het land van ooit, wat een arrogantie of moet ik het betittelen als struisvogelpolitiek?

Zelf solliciteer ik me de pleuris en ik kan zeggen uit eigen ervaring en vanuit mijn omgeving dat deze madam niet weet of niet wil weten wat zich afspeelt op de arbeidsmarkt.

Over de jongeren die de boel lopen te verstieren in de diamantbuurt:oppakken en verplicht opleiding volgen of werken of Glenn Mils...

Alleen heeft Verdonk wel gelijk, want het is NATUURLIJK een onderdeel van het porbleem dat zoveel allochtone jongeren hun opleiding niet afmaken.
Het is niet het HELE verhaal, maar dat zei Verdonk ook niet.

Onder autochtone jongeren is de werkloosheid bijna 20%, ook hoog.
Mijn broer is vorige zomer werkeloos geworden, hij solliciteert zich ook de pleuris.

Begrijp me goed, ik zie wel dat er een groot probleem is. Maar we schieten er niets mee op alleen maar te kankeren en negatief te doen.

Coolassprov MC
18-01-06, 12:11
Geplaatst door superdick
Het is inderdaad een duidelijk gekleurde film, gemaakt om misstanden aan de kaak te stellen door ze uit te vergroten.

De zogenaamde doelen heiligen de middelen niet; zoiets zou nummer 1 moeten staan in jouw zogenaamde ''democratische rechtsstaat''.

In een ''democratische rechtsstaat'' zouden wetsontwerpers zich niet moeten bemoeien met de uitvoerende en de controlerende organen van zo'n ''democratische rechtsstaat''.

super ick
18-01-06, 13:12
Geplaatst door Sallahddin
:fpetaf: :duim: :lole:


Wist niet dat die griet gevangenisdirecteur was...nu pas snap ik waar die mentaliteit en karakter vandaan komen...

'Griet"?
Onder welke staan ben jij vandaan gekropen. We praten hier over een minister.

super ick
18-01-06, 13:15
Geplaatst door wytze
hij heeft het over de door rechts gecreeerde illusie dat de rijks financien er weer bovenop zijn. De financien waren altijd op orde. het enige wat er onder een rechts bewind gebeurt is een verlegging van de geldstromen, zoals het afschaffen van alle sociale projecten ten gunste van het bedrijfsleven en de rijken.

Keep on dreaming of ga je eens serieus in de begroting van nu en die van 5 jaar geleden verdiepen. Straks de potverteerders weer aan de macht en daarna wederom puinruimen.

super ick
18-01-06, 13:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Het enige wat het betoog van onze Engel mist, zijn woordjes en phrases als '''kutMarokkaantjes'' en ''rot eens op naar je achterlijke woestijnzandvriendjes''.

Kunnen kaaskoppen zonder Fortuyn of van Gogh niet meer optellen?
Waarom maakt hij niet van 1+1 gewoon geen 2?

Een ander eerst woorden in de mond leggen met de bedoeling aan te geven hoe verkeerd hij is en daarna zelf praten over kaaskoppen.
Kan je jezelf nog wel bijhouden?

super ick
18-01-06, 13:33
Geplaatst door Coolassprov MC
De zogenaamde doelen heiligen de middelen niet; zoiets zou nummer 1 moeten staan in jouw zogenaamde ''democratische rechtsstaat''.

In een ''democratische rechtsstaat'' zouden wetsontwerpers zich niet moeten bemoeien met de uitvoerende en de controlerende organen van zo'n ''democratische rechtsstaat''.

Doelen heiligen de middelen niet? Is nergens in de grondwet vast gelegd. Middelen en doelen worden door de wet getoetst en in het besproken geval is dat gebeurt. Dat hoort in een rechtsstaat!

Wetsontwerpers moeten zich niet bemoeien met uitvoerende en controlerende organen? Waar heb je die wijsheid vandaan?
En wie zijn wetsontwerpers?

Hawa
18-01-06, 16:12
Ik heb het over volwaardig staatsburger. Als je plagiaat pleegt ben je strafbaar. Waarom wordt Mohammed Benzakour dan niet aangeklaagd?
En waarom dan een vraag aan hem van minister Verdonk om de boel te gaan klaren?
Dus we worden niet als volwaardige staatsburger behandeld.
Dat is mijn vraag,mijn reactie,ik vind het gewoon belachelijk.
Als ik b.v. een wietplantage in huis heb,en wordt gepakt,dan moet ik linea recta het huis uit. Ja ik ben volwaardig staatsburger.
Als ik terrorisme vrijpleit ik doe iets dat niet kan,mogen ze mij het land uit sodemieteren.
Minister Verdonk,heeft veel aanzien onder rechtse Nederlanders,zeg maar racisten. Ik weet dit gewoon,omdat een gallige vriend van mij haar een brief heeft geschreven over haar geweldige beleid. Nouja,toen sloegen bij mij de stoppen door,en heb hem iets verteld over haar,dat hij nog niet wist. Maarja maakt hem niks uit! Ik ga haar ook niet verraden. Ik weet gewoon dat het niet deugd!
Weten jullie wel dat uitgeprocedeerde asielzoekers, weer opgenomen worden in het systeem. Nog een keer moeten ze verkassen. Voor de zoveelste maal. In Roden hier vlakbij,hebben ze een Chinese moeder en haar twee kinderen uit hun bedjes glicht en op transport gesteld.
Wat kunnen we doen. Wat deden ze met de Joden dan op transport. Nee we mogen dit niet mededelen,vergelijkingen hieromtrent word strafbaar gesteld.
En nu die Wilders weer over de Diamantbuurt: Zijn ze al gepakt,worden ze uitgezet naar land van herkomst? En nog een hele vragenlijst hierover. Ik dacht bijmijzelf 2006 moet toch wel beter worden,niet meer die bullshit. Maar ik doe het niet hoor,ik wil positief zijn,maar die negatieve berichtgeving,stelt mij diep teleur.
Er worden nu potten met geld opengetrokken om die probleemjongeren aan te pakken,die schoffies b.v. Diamantbuurt. Potten met geld om het terrorisme te bestrijden. Hahaha. De Londsdeel jongeren,rechts extremisme,laatste nieuws van de AIVD, vormen nog geen gevaar voor de samenleving,terwijl zij discriminerend zijn op huiskleur,zoals ook die lamme vriend van mij die die positieve brief schreef aan Rita.
Achja,we willen niet weten,dit klote kabinet heeft alles wegbezuinigd,daarom belandde velen zonder werk. Ik zeg nog een ding,op mijn werk was er een insluiper,en vriendin van deze mensen,hele huis leeggeroofd,ook autosleutels mee genomen,een andere vriend heeft zelfmoord gepleegd. Ik weet het niet,maar deze tijd is niet zoveel belovend. Ik schrik hiervan./Ja wat wil je ook,Een Nederlander(eigenlijk van Surinaamse afkomst) twintig jaar gevangenisstraf voor XTC,uitgeleverd aan Amerika. Ja ze wisten hier wel van,nou dan zie je maar weer hoe ze met Nederlanders omgaan die uit andere koloniale landen komen. Zoals ok met die Irakees,uitgeleverd aan de Yanks!! Nee! Geen martelingen hoor? Dit kabinet is een verschrikking,dit is het allervreselijkste kabinet sinds tijden....Maar hou je haaks,komt wel goed als je weet wat rechtvaardig is.Iedereen pist weleens naaast de pot>..

Soldim
18-01-06, 16:21
Geplaatst door Pafe


Laat ik eens een voorbeeldje geven van wat mij en mijn vrouw is overkomen, of eigenlijk 2 voorbeeldjes. Als u een beetje intilligent bent, zult u de boodschap begrijpen:

- Ik sta bij de bushalte naar Amsterdam. Er komt een NEDERLANDSE tiener voorbij die me toeroept:"HEY Moslimvriendje, zal ik jou eens op je bek slaan?" terwijl ik noch mijn vrouw deze jongen kent. Nooit gezien ook


Pssst, je bent vergeten je profiel aan te passen na je geslachtsveranderende operatie!!

Coolassprov MC
19-01-06, 12:14
Geplaatst door superdick
Een ander eerst woorden in de mond leggen met de bedoeling aan te geven hoe verkeerd hij is en daarna zelf praten over kaaskoppen.
Kan je jezelf nog wel bijhouden?

Alsof jij een stigma zou herkennen als je er eentje zag.

Waarom maak je je optelsom niet af, zoals het een waar kaaskop betaamt, en zeg je niet dat ik een hypocriet ben?

Een kaaskop is iemand die:

-verantwoordelijkheden voor vermeende wantoestanden collectief in de schoenen wil schuiven van mensen die in de verste verte niet te bekennen waren; dit terwijl zelfs de verantwoordelijke politici en ambtenaren niet verantwoordelijk gesteld willen worden voor deze vermeende wantoestanden;
-de grondslag van deze vermeende wantoestanden onlosmakelijk/inherent verbonden ziet aan het behoren tot een bepaalde nationaliteit.

super ick
19-01-06, 13:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Alsof jij een stigma zou herkennen als je er eentje zag.
Dat oordeel kan jij niet maken op basis van de kennis die je over mij hebt. Ik reageer er daarom ook niet inhoudelijk op.
Waarom maak je je optelsom niet af, zoals het een waar kaaskop betaamt, en zeg je niet dat ik een hypocriet ben?
Ga je mij nu woorden in mijn mond leggen? Het blijkt een gewoonte te zijn. Niet mijn woorden dus ook hier reageer ik niet inhoudelijk op.
Een kaaskop is iemand die:

-verantwoordelijkheden voor wantoestanden collectief in de schoenen wil schuiven van mensen die in de verste verte niet te bekennen zijn; dit terwijl zelfs de verantwoordelijke minister niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze wantoestanden;
-de grondslag van deze wantoestanden onlosmakelijk/inherent verbonden ziet aan het behoren tot een bepaalde nationaliteit.
Deze uitleg komt geheel voor jou rekening. Waar heb je deze info vandaan? Bron?

Coolassprov MC
19-01-06, 15:31
Geplaatst door superdick
Deze uitleg komt geheel voor jou rekening. Waar heb je deze info vandaan? Bron?

Ik plaatste hetgeen je me kwalijk nam in context; als die nog niet duidelijk is; zie vorige reacties.

Hawa
19-01-06, 16:29
Ik begin maar weens eens te lullen over uitspraak van Saddam Hussein,die verkondigde eens dat de vrijheid bij de vrouw zou beginnen binnen de Islam.
Ik noem nu twee vrouwen, ten eerste minister Verdonk,zij is schijnheilig,en behoorlijk schijheilig. Zoals zij een blauwe krabbel neerzet op haar brief aan Benzakour. Zo doet zij dat ook willekeurig bij asielzoekers die al tienjaren wachten op een vergunning voor verblijf.
De Nederlanders zijn fifty fifty bij bepaalde stellingen. Kijk maar naar de Europese grondwet,stellingen dat Marokkaanse of ander mede Nederlanders buiten de arbeismarkt worden gehouden. Of een stelling moeten Marokkaanse ontspoorde jongeren op koers naar Militaire kazerne,en normen en waarden moeten bijbrengen(dit is al tegen de grondwet,maar ach)
Ten tweede Mevr Hirschi Ali Ali,genomineerd door de rechtse partijen in Denemarken. Zij zegt men is voor de vrede,zij speelt met haar leven.
Noudan! Nederland is inmiddels gehalveerd in goeden en slechten.
De slechten willen niet meer mee betalen aan het zorgstelsel,vooral als je slecht leeft.
Ik denk dat moslims niet slecht leven,mogen niet roken en drinken,ik zie ze ook niet op de skibaan of andere avontuurlijke tochten.
Ze blijven maaar zeiken,de Nederlandse jeugd zuipt zich te barsten,de breaser uit de schappen,alcohol verbod tot je 18e levensjaar.
En maar in die wetten zitten te wroeten,nu willen ze alle politieke partijen verbieden die maar een vleugje extreem in hun vaandel dragen.
En die Diamantbuurt,is erg,maar dat gebeurde ook onder Nederlandse jeugd,b.v. grafschennis,rare extreme sites,voetbal terrorisme. En nu gaan straks de randgroepjongeren,zoals ze willen in bussen over hobbelige wegen rechtstreeks naar drilcentrum Wie maken deze wetten of ideeen,ja hoor Nederlanders. Laten ze de Marokkanen of andere staatsburgers weleens aan het woord? Aan hen wordt niks gevraagd,alleen gevraagt,om goede voorbeeld te geven,en dan de andere rotzooi maar weer verdoezelen.

super ick
20-01-06, 08:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik plaatste hetgeen je me kwalijk nam in context; als die nog niet duidelijk is; zie vorige reacties.

Nee jij plaatst helemaal niets in context.
Ik wijs jou op het feit dat jij letterlijk woorden in andermans mond legt en er daarna op gaat reageren.

Zoals je hiervoor 'kutmarokkanen' in de mond van je discussiegenoot legt terwijl hij dat woord helemaal niet gebruikt heeft en ik ook nergens enig scheldwoord in zijn betoog kan ontdekken. Daarna ga je een antwoord formuleren wat niet alleen nergens op slaat maar bovendien nog gebaseerd is op de woorden die jij de ander in de mond hebt gelegd.

Nu begin je te 'kaaskoppen' en als je erop aangesproken wordt ben je plotseling zaken in zijn context aan het plaatsen?

Waarom stop je niet met je na-aperij en ga je eerlijk de discussie in met een eigen mening ipv allerlei gekunstelde formuleringen te gebruiken die duidelijk boven je niveau liggen?

super ick
20-01-06, 08:22
Geplaatst door Hawa
Ik begin maar weens eens te lullen over uitspraak van Saddam Hussein,die verkondigde eens dat de vrijheid bij de vrouw zou beginnen binnen de Islam.
Ik noem nu twee vrouwen, ten eerste minister Verdonk,zij is schijnheilig,en behoorlijk schijheilig. Zoals zij een blauwe krabbel neerzet op haar brief aan Benzakour. Zo doet zij dat ook willekeurig bij asielzoekers die al tienjaren wachten op een vergunning voor verblijf.
De Nederlanders zijn fifty fifty bij bepaalde stellingen. Kijk maar naar de Europese grondwet,stellingen dat Marokkaanse of ander mede Nederlanders buiten de arbeismarkt worden gehouden. Of een stelling moeten Marokkaanse ontspoorde jongeren op koers naar Militaire kazerne,en normen en waarden moeten bijbrengen(dit is al tegen de grondwet,maar ach)
Ten tweede Mevr Hirschi Ali Ali,genomineerd door de rechtse partijen in Denemarken. Zij zegt men is voor de vrede,zij speelt met haar leven.
Noudan! Nederland is inmiddels gehalveerd in goeden en slechten.
De slechten willen niet meer mee betalen aan het zorgstelsel,vooral als je slecht leeft.
Ik denk dat moslims niet slecht leven,mogen niet roken en drinken,ik zie ze ook niet op de skibaan of andere avontuurlijke tochten.
Ze blijven maaar zeiken,de Nederlandse jeugd zuipt zich te barsten,de breaser uit de schappen,alcohol verbod tot je 18e levensjaar.
En maar in die wetten zitten te wroeten,nu willen ze alle politieke partijen verbieden die maar een vleugje extreem in hun vaandel dragen.
En die Diamantbuurt,is erg,maar dat gebeurde ook onder Nederlandse jeugd,b.v. grafschennis,rare extreme sites,voetbal terrorisme. En nu gaan straks de randgroepjongeren,zoals ze willen in bussen over hobbelige wegen rechtstreeks naar drilcentrum Wie maken deze wetten of ideeen,ja hoor Nederlanders. Laten ze de Marokkanen of andere staatsburgers weleens aan het woord? Aan hen wordt niks gevraagd,alleen gevraagt,om goede voorbeeld te geven,en dan de andere rotzooi maar weer verdoezelen.

Leuk verhaal maar hadden we het in deze topic niet over Benzakour. Die journalist die ontslagen is, of net op tijd zelf ontslag nam omdat hij niet 1 maar velen anderen letterlijk had geciteerd?
Benzakour de leugenaar heeft geen enkele schaamte want zoekt nu via een vriendje gewoon wat publiciteit in een amateurforum.

Ron Haleber
20-01-06, 10:19
Geplaatst door superdick
Leuk verhaal maar hadden we het in deze topic niet over Benzakour. Die journalist die ontslagen is, of net op tijd zelf ontslag nam omdat hij niet 1 maar velen anderen letterlijk had geciteerd?

Benzakour de leugenaar heeft geen enkele schaamte want zoekt nu via een vriendje gewoon wat publiciteit in een amateurforum.

Beste Dick, je moet toch eens al die briljante columns op mijn site lezen! :fpetaf:

Ik snap best dat jij als ontaarde autochtoon, mijn vriend de Marokkaanse volksschrijver B. en mijzelf niet voor de nobelprijs voordraagt... :zegniets:

Het ligt nu eenmaal in jullie decadente verdorven aard om dat met Ayaan te doen... :engel:

Paarlen voor de zwijnen dus op dit uiterst professionele forum... :verdriet:

Coolassprov MC
20-01-06, 11:18
Geplaatst door superdick
..de discussie in..

Welke van jouw valse en gestrandde 'discussies' bedoel je?

Hawa
20-01-06, 13:41
Mijnheer Benzakour schrijft een brief aan Rita. En Rita is een vrouw. In mijn ogen een bits. En dan begin ik over mevrouwtje HAA die voorgedragen wordt voor Nobelprijs voor de Vrede.
Ik haal deze vrouwen aan omdat volgens onze dictator Saddam Hussein,de echte vrijheid begint bij de vrouwen. Binnen de Islam.
Deze twee bovenstaande carriere vrouwen mogen doen en laten wat ze willen. Lang leve de vrijheid. Maar niet tenkostte van anderen.
Daarom geef ik dit voorbeeld maar eventjes.
:terrorist

reason
20-01-06, 13:59
Geplaatst door Hawa
Aan hen wordt niks gevraagd,alleen gevraagt,om goede voorbeeld te geven,en dan de andere rotzooi maar weer verdoezelen.

Waarom zeg je dat nou?
Het is gewoon een heel onjuist beeld.
Die andere rotzooi wordt ook breed uitgemeten in de pers, er wordt schande over gesproken, en er wordt geprobeerd wat aan te doen.

Waarom weer zo eenzijdig?
Waarom niet erkennen dat er binnen o.a. groepen marokkanen sommige dingen fout zitten, en dat het goed is dat aan te pakken?

reason
20-01-06, 14:01
Geplaatst door Hawa
Mijnheer Benzakour schrijft een brief aan Rita. En Rita is een vrouw. In mijn ogen een bits. En dan begin ik over mevrouwtje HAA die voorgedragen wordt voor Nobelprijs voor de Vrede.
Ik haal deze vrouwen aan omdat volgens onze dictator Saddam Hussein,de echte vrijheid begint bij de vrouwen. Binnen de Islam.
Deze twee bovenstaande carriere vrouwen mogen doen en laten wat ze willen. Lang leve de vrijheid. Maar niet tenkostte van anderen.
Daarom geef ik dit voorbeeld maar eventjes.
:terrorist

:confused: Ik begrijp je niet.

super ick
20-01-06, 15:27
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Dick, je moet toch eens al die briljante columns op mijn site lezen! :fpetaf:
Briljant? Wie heeft ze beoordeeld als briljant dan?
Ik snap best dat jij als ontaarde autochtoon, mijn vriend de Marokkaanse volksschrijver B. en mijzelf niet voor de nobelprijs voordraagt... :zegniets:
Dat klopt, daar zie ik inderdaad geen enkele reden voor.
Het ligt nu eenmaal in jullie decadente verdorven aard om dat met Ayaan te doen... :engel:
Dit wordt mij in de mond gelegd, daar reageer ik dus niet op. Zijn jou woorden.
Paarlen voor de zwijnen dus op dit uiterst professionele forum... :verdriet:
Laten we eerlijk blijven, het is gewoon gezellig amateurisme, anders zaten jij, en je vriendje hier toch niet?
Ik zie dat je na enkele jaren nu ook de smileys hebt ontdekt. Leuk hoor.

Ron Haleber
21-01-06, 02:42
Geplaatst door superdick
Laten we eerlijk blijven, het is gewoon gezellig amateurisme, anders zaten jij, en je vriendje hier toch niet?
Ik zie dat je na enkele jaren nu ook de smileys hebt ontdekt. Leuk hoor.

Smileys ben ik berucht om. Enkel rabia is mij de baas!


je moet toch eens al die briljante columns op mijn site lezen!
Briljant? Wie heeft ze beoordeeld als briljant dan?

Onze huisimam die vond ze het publiceren waard! :D


Ik snap best dat jij als ontaarde autochtoon, mijn vriend de Marokkaanse volksschrijver B. en mijzelf niet voor de nobelprijs voordraagt... Dat klopt, daar zie ik inderdaad geen enkele reden voor.

De drager van de humanistische vredesprijs is toch de slechtste niet om daar in aanmerking voor te komen? :student:

super ick
21-01-06, 15:27
Geplaatst door Ron Haleber
Smileys ben ik berucht om. Enkel rabia is mij de baas!



Onze huisimam die vond ze het publiceren waard! :D



De drager van de humanistische vredesprijs is toch de slechtste niet om daar in aanmerking voor te komen? :student:

Ik moet zeggen dat een stuk gezelliger discussieren is met jou dan 2 jaar geleden. Toen was je een echte azijnzeiker, nu lijkt het af en toe net of je gevoel voor humor hebt. Je bent vooruit gegaan. Mijn complimenten. (voor wat die waard zijn)

Olive Yao
21-01-06, 16:00
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: :lole: :lole: Perfect !!!

Geplaatst door hayet
Heb het gelezen met een smile op me face

super stuk :tik:

Geplaatst door wytze
Fantastisch stuk. :lole: :duim:

Geplaatst door freya
:lole: :duim:

Geplaatst door Sallahddin
:fpetaf: :duim: :lole:
idem

Hawa
21-01-06, 20:07
Jammer! Je begrijpt mijn vergelijkingen niet. Ik heb net iets gezien op Canvas. Het ging over moslim meisjes en vrouwen die zich wilden opblasen voor rechtvaardiging.
Elke dag,vertelde zij. Elke dag hoor je schieten,lawaai en dan al die doden,elke dag maar weer en weer. Begrijp je Season,zij is meisje,vrouw,en moeder tegelijk.
Je hart raakt verscheurt. En dan denk je,ik doe het ook,ik kan niet meer aanzien. <<Ik ga jullie doden,ik voel mij vrij,ik ga naar een ander leven!!
Begrijp dat dan toch!
En hier. Wij,samen met zijn allen.
En toch! Hier! Is precies hhetzelfde. Als ik hoor wat een palestijnse moedere zegt:<<Niks is hier,ze kunnen niet naar school,geen enkele aktiviteit,iedereen wordt aan zijn lot overgelaten,niemand doet iets.
Kijk! Ik vergelijk Palestina met de situatie hier. En schrik nu maar niet,het is hartzeer,een pijnlijk iets,je roots!!
Onze blanke roots zijn anders(aardappel anders): Elke vernieuwing schreeuwen wij toe,we zijn open en gastvrij. Nederlanders..Echtwel!
Maar toch! We voelen ons Palestijnen,of Zuid-Afrikanen,of nog erger bavianen.
Maar de kleur is aanzet,de kleur blank,die overheerst met hun expansie,geldkoers,en bedweterigheid met hun wetten die in alle webnetten passen. Kom ik weer uit in Palestina.
Maar in Nederland,dit land,dit verdomde rotland,heeft iedereen laten stikken. En daar ben ik verdomde droevig om. Er is hier ook niks te doen! Voor de jeugd. Ze worden niet serieus genomen. Waarom bang voor je eigen jeugd! En dan deze maar stoppen in afgedankte kazernes en dan drillen maar??? Ik ben boos! Je kan ook zeggen,stuur ze naar Madrassas,echt wel! Maar dan in democratische rechtvaardige vorm,reciteren van de koran verzen in het Arabisch,en dan in het Nederlands reciteren. Ik denk dat dat meer aanslaat dan die modderkruiperij,in weer en wind,zonder liefde,of waarheid.
Het voordeel is dat je de taal beheerst. Maar ook je eigen taal. En niemand gaat onze taal afnemen. Dit geldt voor iedereen. Vrijheid begint met het vertrouwen injezelf. Alls individu toch? Dat zegt Nederlandse politiek,nouja zeg..KOm op! De politiek moet het vertrouwen scheppen,maar helaas ik heb nog geen PLUS-puntje gezien...en nogmaals Inscha Allah!!

Julien
21-01-06, 20:49
ik vind het een beetje lomp gezeur van Benzakour; die &-campagne is best leuk.. leuker dan al die postbus 51spotjes enzo in ieder geval.

super ick
22-01-06, 12:44
Geplaatst door Hawa
Jammer! Je begrijpt mijn vergelijkingen niet. Ik heb net iets gezien op Canvas. Het ging over moslim meisjes en vrouwen die zich wilden opblasen voor rechtvaardiging.
Elke dag,vertelde zij. Elke dag hoor je schieten,lawaai en dan al die doden,elke dag maar weer en weer. Begrijp je Season,zij is meisje,vrouw,en moeder tegelijk.
Je hart raakt verscheurt. En dan denk je,ik doe het ook,ik kan niet meer aanzien. <<Ik ga jullie doden,ik voel mij vrij,ik ga naar een ander leven!!
Begrijp dat dan toch!
En hier. Wij,samen met zijn allen.
En toch! Hier! Is precies hhetzelfde. Als ik hoor wat een palestijnse moedere zegt:<<Niks is hier,ze kunnen niet naar school,geen enkele aktiviteit,iedereen wordt aan zijn lot overgelaten,niemand doet iets.
Kijk! Ik vergelijk Palestina met de situatie hier. En schrik nu maar niet,het is hartzeer,een pijnlijk iets,je roots!!
Onze blanke roots zijn anders(aardappel anders): Elke vernieuwing schreeuwen wij toe,we zijn open en gastvrij. Nederlanders..Echtwel!
Maar toch! We voelen ons Palestijnen,of Zuid-Afrikanen,of nog erger bavianen.
Maar de kleur is aanzet,de kleur blank,die overheerst met hun expansie,geldkoers,en bedweterigheid met hun wetten die in alle webnetten passen. Kom ik weer uit in Palestina.
Maar in Nederland,dit land,dit verdomde rotland,heeft iedereen laten stikken. En daar ben ik verdomde droevig om. Er is hier ook niks te doen! Voor de jeugd. Ze worden niet serieus genomen. Waarom bang voor je eigen jeugd! En dan deze maar stoppen in afgedankte kazernes en dan drillen maar??? Ik ben boos! Je kan ook zeggen,stuur ze naar Madrassas,echt wel! Maar dan in democratische rechtvaardige vorm,reciteren van de koran verzen in het Arabisch,en dan in het Nederlands reciteren. Ik denk dat dat meer aanslaat dan die modderkruiperij,in weer en wind,zonder liefde,of waarheid.
Het voordeel is dat je de taal beheerst. Maar ook je eigen taal. En niemand gaat onze taal afnemen. Dit geldt voor iedereen. Vrijheid begint met het vertrouwen injezelf. Alls individu toch? Dat zegt Nederlandse politiek,nouja zeg..KOm op! De politiek moet het vertrouwen scheppen,maar helaas ik heb nog geen PLUS-puntje gezien...en nogmaals Inscha Allah!!

Dat jij de situatie in Nederland durft te vergelijken met die in Palestina! Ga je schamen! Je doet de Palestijnen echt tekort en niet een klein beetje ook!

super ick
22-01-06, 12:49
Geplaatst door Hawa
Ik begin maar weens eens te lullen over uitspraak van Saddam Hussein,die verkondigde eens dat de vrijheid bij de vrouw zou beginnen binnen de Islam.
Ik noem nu twee vrouwen, ten eerste minister Verdonk,zij is schijnheilig,en behoorlijk schijheilig. Zoals zij een blauwe krabbel neerzet op haar brief aan Benzakour. Zo doet zij dat ook willekeurig bij asielzoekers die al tienjaren wachten op een vergunning voor verblijf.
De Nederlanders zijn fifty fifty bij bepaalde stellingen. Kijk maar naar de Europese grondwet,stellingen dat Marokkaanse of ander mede Nederlanders buiten de arbeismarkt worden gehouden. Of een stelling moeten Marokkaanse ontspoorde jongeren op koers naar Militaire kazerne,en normen en waarden moeten bijbrengen(dit is al tegen de grondwet,maar ach)
Ten tweede Mevr Hirschi Ali Ali,genomineerd door de rechtse partijen in Denemarken. Zij zegt men is voor de vrede,zij speelt met haar leven.
Noudan! Nederland is inmiddels gehalveerd in goeden en slechten.
De slechten willen niet meer mee betalen aan het zorgstelsel,vooral als je slecht leeft.
Ik denk dat moslims niet slecht leven,mogen niet roken en drinken,ik zie ze ook niet op de skibaan of andere avontuurlijke tochten.
Ze blijven maaar zeiken,de Nederlandse jeugd zuipt zich te barsten,de breaser uit de schappen,alcohol verbod tot je 18e levensjaar.
En maar in die wetten zitten te wroeten,nu willen ze alle politieke partijen verbieden die maar een vleugje extreem in hun vaandel dragen.
En die Diamantbuurt,is erg,maar dat gebeurde ook onder Nederlandse jeugd,b.v. grafschennis,rare extreme sites,voetbal terrorisme. En nu gaan straks de randgroepjongeren,zoals ze willen in bussen over hobbelige wegen rechtstreeks naar drilcentrum Wie maken deze wetten of ideeen,ja hoor Nederlanders. Laten ze de Marokkanen of andere staatsburgers weleens aan het woord? Aan hen wordt niks gevraagd,alleen gevraagt,om goede voorbeeld te geven,en dan de andere rotzooi maar weer verdoezelen.

Marokkanen krijgen de gelegenheid in een democratisch systeem. Liever spreek in van Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
Als je Marokkaanse systeem beter is dan ben je vrij te gaan hoor. Je bent hier toch niet gegijzeld. Kijk niet alleen wat er mankeerd aan anderen en hun systeem maar kijk ook naar de goede kanten. Blijkbaar wegen die zwaarder gezien de drommen mensen die dolgraag hier willen komen wonen.

Hawa
23-01-06, 15:29
Mijn vergelijking is ook wel enigszins bizar,maar U heeft geen donker kleurtje,U zit niet in asielzoekercentra,U woont niet in die bepaalde buurt waar iedereen maar met zijn camera staat te zwaaien en de berichtgevingen omtrent anders taligen(b.v. weer die Marokkanen) in kwaad daglicht stellen.
Stelt U voor er wordt een jongen doodgereden,hij rijdt zich weliswaar zelf dood,maar de manier waarop.
In die buurten is er niks te doen,sommige buurten dan.
Als ik de krant weer eens lees,en dat daar dan in staat, dat die probleemjongeren waar niets mee aantevangen is maar TBS-moet worden opgelegd,is toch raar.
Is dat weleens medegedeeld over Nederlanders. Ik dacht van niet.
Nederlanders weten niet eens waarom de jeugd zo aan het verharden is.
Vroeger was dit ook al zo hoor. Met de jeugd was altijd wel iets mis mee.
Vooral de jongeren tussen de twaalf en de zestien worden overal gediscrimineerd. Met andere woorden voor hen is er gewoonweg niks.
Laatst is er nog een Nedrlandse jongen gestoken met een mes,gestoken door een agressieve man,zo was die man bekend in de buurt.Hij ligt in ziekenhuis,twintig procent kans om te overleven.
Waarom! Die man stak er maar op los,geluidsoverlast zo vertelde hij
Twee vrienden ook gestoken en geslagen,door het roken van een jointje en een gesprekje na afloop van poolcentrum.
Ik weet van mijn eigen kinderen,mijn oudste zoon zat ook altijd te lummelen op een bankje,waar de buurt schande over sprak.
Gelukkig heeft het buurt(cultureel) centrum een ruimte gecreeerd voor deze groep. En met succes!
Maar nu,op dit moment,gaat alles sluitensubsidie kraan is dicht gedraaid.
Ik vergelijk dit met palestina,omdat de Nederlanders dit ook weer doen.
Sommigen dan,die beweren dat Al-Jazeera deze jeugd criminaliseert.
Noudan! Is de Nederlandse media dan niet schuldig,en de Nederlandse politiek niet schuldig aan al die wantoestanden hier.
U speelt de bal terug,ga maar wonen waar je vandaan komt. Die vergelijkingen zijn net zo stom als een banaan krom is.
Een verkeerd woord over de Joden en de boel staat weer in de fik.
Mevrouw Gretta Duisenberg moet zich waar maken over haar uitlatingen.
Maar de jeugd is de toekomst. VMBO-scholen werken voor geen meter.
Alhoewel men er nu iets aan wil doen. Praktijk en theorie. Er zijn gelukkig werkgevers die dropouts aannemen en hun leren om met de werktijden en leeromstandigheden om weten te gaan.
Gelukkig gebeuren er veel goede dingen,buurtvaders die de boel in de gaten houden,anders was de hele ophitserij allang uit de hand gelopen.
En vergelijkingen met Frankrijk,waar menigeeen blijkbaar op zit te wachten.
En er wordt hier potverdikkeme gediscrimineerd!! Weet U wel dat twintig procent van de Marokkaanse samenleving terug wil naar land van herkomst. Waarom! Ze voelen zich niet meer veilig..!!

Hawa
23-01-06, 15:56
We moeten Nederlands gaan praten,overal en nergens. Jahoor! De Nederlanders storen zich hieraan.
Als je eindelijk dan je papiertje krijgt als Nederlands staatsburger,die je loyaal te zijn aan het Nederlandse regiem. Hahaha...Loyaal zijn aan een regering die geen flikker doet!
En waar was Mevrouw Hirschi Ali Ali dan:
Soedanese FAMILIE dreigt uitgezet te worden: Dochter als ze ooit gaat trouwen moet daar in die systeem besneden worden...
En wat zegt RITA; nou ja, deze mensen zijn zo intellectueel,die kunnen die probleem wel oplossen,en misschien ook anderen over de drempel trekken.
Potverdikkeme! Wat een geouwehoer! Besnijdenissen zijn uit den boze!
Er lopen meisjes weg uit Afrika,komen in Amerika terecht,onrechtmatig,worden anderhalf jaar lang opgesloten tussen zware criminelen. Godzijdank zijn er instanties die zich inzetten voor dit meisje. En nu is ze vrij.
Weet U wel dat die achtergebleven gebiedsdelen met hun mobiele telefoon iedereen kunnen trajeren en het slachtoffer overal in kunnen halen en vasthouden,en hun wil opleggen.
Wat doet HAA nu dan! NIks! Nobelprijs! Aanmijnhoela!!
Veel mensen willen hier studeren,ze aanbidden dit land,maar worden er uitgesmeten!!
Ons systeem! Lekker systeem toch! Kinderen die uit de klas worden gehaald op weg naar transport.
Kinderen die willen leren,ouders die allang Nederlands praten.
Maar,laat maar zitten met die Nederlandse doemdenken,die denken dat de Marokkanen alles maar dom doen. Nee wij zijn dom,die Nederlanders,die K.. regering. Schamen! Ik schaam mij elke dag. Ik vraag aan iedereen over zijn/haar bevindingen. Is echt niet normaal wat hier gaande is.

minous
23-01-06, 16:44
Jammer van die Benzakour. Typisch zo'n Marokkaan die lekker zijn kop in het zand steekt en verbaasd roept, wie wij???

Helemaal jammer dat zoveel mensen tgen hem opkijken. Maar hulde hoor heb je dit ook persoonlijk tegen Verdonk gezegd of praat je niet met vrouwen en geef je ze ook geen hand??

Wizdom
23-01-06, 20:38
Geplaatst door Sayfdien
over wie heb je het? Die ruime 10% van de bevolking die op of onder de armoedegrens leeft?

De vooruitzichten voor 2006 zijn helemaal niet zo rooskleurig, men is zelfs pessimistisch, al helemaal met ons nieuwe zorgstelsel.

Laat me eens raden...? Over 5 jaar loopt de helft van de Nederlanders er onverzekert bij...

Wizdom
23-01-06, 20:41
Geplaatst door minous
Jammer van die Benzakour. Typisch zo'n Marokkaan die lekker zijn kop in het zand steekt en verbaasd roept, wie wij???

Helemaal jammer dat zoveel mensen tgen hem opkijken. Maar hulde hoor heb je dit ook persoonlijk tegen Verdonk gezegd of praat je niet met vrouwen en geef je ze ook geen hand??

Niks mis mee... Als iemand een vrouw uit principiele overtuiging niet een hand wil schudden is dat zijn keuze vrijheid die geen enkele vrouw kan betwisten...

Of wou een vrouw een man dwingen om haar een hand te schudden...

Omgekeerd zou het toch ook vreemd zijn wanneer mannen zich beledigt zouden voelen wanneer een vrouw een man niet zou zoenen ter gelegenheid van een bepaalde gelegenheid... Hoewel dat in sommige kringen zeer gewoon is...

Djiniouz
24-01-06, 00:24
Deze mevrouw Verdomk en haar nichtje Ayaaya Hitchy Ali kweken de mensen die zij zeggen te bestrijden.

Goede brief, maar bespaar je de moeite.

Ik zou zeggen. Rita, dikke oorkwal, ga op het strand liggen en onschuldige meisjes in de voeten prikken.

http://members.lycos.nl/katwijkaanzee/images/kwal-01.jpg

super ick
24-01-06, 08:18
Geplaatst door Hawa
Mijn vergelijking is ook wel enigszins bizar,maar U heeft geen donker kleurtje,U zit niet in asielzoekercentra,U woont niet in die bepaalde buurt waar iedereen maar met zijn camera staat te zwaaien en de berichtgevingen omtrent anders taligen(b.v. weer die Marokkanen) in kwaad daglicht stellen.
Beste Mw. Hawa ik woon wel gewoon in zo'n buurt. Mijn vrienden en kennissen bestaan voor een gedeelte uit allochtonen. Als ik persoonlijk met deze mensen over de problematiek praat walgen zij er evenveel van als ik. En als men denkt 'weer die Marokkanen' moet u zich realiseren dat het ook feitelijk zo is en niet de media de schuld geven omdat zij een reeel probleem belichten. Een probleem waarvoor je niet je kop in het zand moet stoppen maar dat aangepakt dient te worden.
Stelt U voor er wordt een jongen doodgereden,hij rijdt zich weliswaar zelf dood,maar de manier waarop.
In die buurten is er niks te doen,sommige buurten dan .
Als ik de krant weer eens lees,en dat daar dan in staat, dat die probleemjongeren waar niets mee aantevangen is maar TBS-moet worden opgelegd,is toch raar.
Is dat weleens medegedeeld over Nederlanders. Ik dacht van niet.
Er wordt gesproken over probleemjongeren. Dat het in uw voorbeeld overwegend allochtonen zijn is jammer maar er is nog nooit beweerd dat iemand maar TBS moet krijgen omdat hij/zij allochtoon is. TBS wordt opgelegd door de rechter enkel en alleen op basis van feiten mevrouw.
Nederlanders weten niet eens waarom de jeugd zo aan het verharden is.
Vroeger was dit ook al zo hoor. Met de jeugd was altijd wel iets mis mee.
Vooral de jongeren tussen de twaalf en de zestien worden overal gediscrimineerd. Met andere woorden voor hen is er gewoonweg niks.
Laatst is er nog een Nedrlandse jongen gestoken met een mes,gestoken door een agressieve man,zo was die man bekend in de buurt.Hij ligt in ziekenhuis,twintig procent kans om te overleven.
Waarom! Die man stak er maar op los,geluidsoverlast zo vertelde hij
Twee vrienden ook gestoken en geslagen,door het roken van een jointje en een gesprekje na afloop van poolcentrum.
U beschrijft een zeer vervelend incident geen fenomeen.
Ik weet van mijn eigen kinderen,mijn oudste zoon zat ook altijd te lummelen op een bankje,waar de buurt schande over sprak.
Gelukkig heeft het buurt(cultureel) centrum een ruimte gecreeerd voor deze groep. En met succes!
Maar nu,op dit moment,gaat alles sluitensubsidie kraan is dicht gedraaid.
Beste Mw. Hawa als belastingbetaler moet ik deze voorziening betalen. Als het alleen maar een ontmoetingshonk is dan heb ik daar grote problemen mee. Als de ontspanning wordt gecombineerd met bv vrijwilligerswerk, sollicictatietraining, taalles of enige andere opleiding dan zie ik het nut wel.
Ik vergelijk dit met palestina,omdat de Nederlanders dit ook weer doen.
Sommigen dan,die beweren dat Al-Jazeera deze jeugd criminaliseert.
Noudan! Is de Nederlandse media dan niet schuldig,en de Nederlandse politiek niet schuldig aan al die wantoestanden hier.
U speelt de bal terug,ga maar wonen waar je vandaan komt. Die vergelijkingen zijn net zo stom als een banaan krom is.
U heeft gelijk. Ik had dat niet moeten zeggen. Maar als ik moet tegenspreken dat de situatie in Nederland echt niet te vergelijken met die in Palestina dan komt die gedachte bij mij op, sorry.
Een verkeerd woord over de Joden en de boel staat weer in de fik.
Mevrouw Gretta Duisenberg moet zich waar maken over haar uitlatingen.
Maar de jeugd is de toekomst. VMBO-scholen werken voor geen meter.
Alhoewel men er nu iets aan wil doen. Praktijk en theorie. Er zijn gelukkig werkgevers die dropouts aannemen en hun leren om met de werktijden en leeromstandigheden om weten te gaan.
Dat is een taak voor de ouders.
Gelukkig gebeuren er veel goede dingen,buurtvaders die de boel in de gaten houden,anders was de hele ophitserij allang uit de hand gelopen.
En vergelijkingen met Frankrijk,waar menigeeen blijkbaar op zit te wachten.
En er wordt hier potverdikkeme gediscrimineerd!! Weet U wel dat twintig procent van de Marokkaanse samenleving terug wil naar land van herkomst. Waarom! Ze voelen zich niet meer veilig..!!
Ja dat is erg vervelend maar een gevoel is niet altijd gebaseerd op werkelijkheid. Wat is veiligheid? Worden zij belaagd op straat? Worden allochtone bejaarden/vrouwen beroofd?

Hawa
24-01-06, 14:49
Superdick,het spijt mij, maar ik kan niet het niet lezen in het rood,dat wil voor geen meter. Ook niet door Hans Ander. Kijk mijnheer Superdick,ik heb meningen hier geschreven,andere meningen.
U woont in een migranten buurt. Grooet dan de mensen om U heen. Kijk maar even wat er gebeurd. U als sociall voelend mens dient altijd jeugd te begroetten. Zij U niet!
Als ik met de mensen praat,dan ga ik ervan uit dat ze wweten wat er aan de hand is. Ik ga niet mee in die gedachtengoed van klootjesvolk,ook niet in die gedachtenreeks,van hun cultuur. Alhoewel ik altijd genunanceerd wil blijven. Slaan kan voor mij niet. Vooroordelen ook niet. Ik werk tussen wal en schip. Ik ben vrouw,en ik wil mijn vrijheid ook niet verliezen. Maar ik weet wel,dat sommige mensen zo bekrompen zijn,ik breek er doorheen met mijn fatsoen en opvattigen die ik heb meegekregen van mijn ouders, maar ook wat ik meemaak.
Ik kan geen schuldige aanwijzen,wie is er schuldig dan? Wie ben ik! Ik prober alleen maar te zeggen,sla je kinderen niet,soms in gebaren taal,met mijn tanden opelkaar. Ik wil clown zijn. Ook vopor ouders,die de raarste dingen zeggen over hun eigen kroost.
Het gevaar ..lat je niet meevoeren in een stroom van stomzinnigen..dwazen.machtwellustelingen!! Ik ben maar klein mensje hoor,ik hou van vrede,rechtvaardigheid, en het goede doen.
Denkt U dat ik alles weet,ik probeer te weten,te analyseren en het pad voor iedereen te verheffenen. Iedereen met elkaar,ook de ouders met kinderen.
Het gevaar is de spraak op straat,iedereen kwaad,weet geen raad,zegt maar wat,
Voor je het weet word je meegevoerd,geploerd,in kwade gedachten. Ik wil weten wie we zijn,het omgaan met elkaar,iedereen doet toch raar,het is raar maar waar. Kijk in je eigen spiegel,ga erop uit,groet elkaar,wees blij,loop zij aan zij,Niets meer of minder,al dat gehinder,begin met jezelf.Wees eens te vreden,eet cous-cous of appelmoes. Kleur je ogen op licht,wees blij voor tegenwicht. Normen en waarden zijn niet voor iedereen gelijk. Het is net of je hart splijt.Zoals een Jezus aan een kruis. Vrede zij met hem. Of een Mohammed,vrede zij met hem,die zoveel over vrouwen weet.
En niemand trekt zich er iiets van aan,we zitten aan een karrespaan.waarom meer zijn dan iemand anders,WAAROM!

helly2002
25-01-06, 11:21
Keihard die Benzakour. Rita zal er wakker van liggen.

Mensen die tegen Verdonk waren ontvangen dit stuk juichend. Mensen die voor Verdonk zijn(de overgrote meerderheid) denken:

De tering met Benzakour.





laat ik dan voor het laatste kiezen iemand die verdonk met jan maat vergelijkt is net iets tever gezocht .wrom zou verdonk eigenlijk zo populiar zijn bij de autochtonen :slapen:

Ron Haleber
25-01-06, 13:08
Geplaatst door Hawa
Superdick,het spijt mij, maar ik kan niet het niet lezen in het rood,dat wil voor geen meter.

Op donkere achtergrond 'geel' gebruiken = 'yellow'

Olive Yao
27-01-06, 17:05
Geplaatst door Hawa
Maar in Nederland,dit land,dit verdomde rotland,heeft iedereen laten stikken.
Nederland doet veel voor asielzoekers.


En daar ben ik verdomde droevig om. Er is hier ook niks te doen! Voor de jeugd. Ze worden niet serieus genomen. Waarom bang voor je eigen jeugd! En dan deze maar stoppen in afgedankte kazernes en dan drillen maar??? Ik ben boos! Je kan ook zeggen,stuur ze naar Madrassas,echt wel! Maar dan in democratische rechtvaardige vorm,reciteren van de koran verzen in het Arabisch,en dan in het Nederlands reciteren.
Madrassas lijken mij geen goed idee. Ze kunnen beter iets over modern westers denken leren. Schrijnend gebrek aan kennis daarvan.
Kvinnut vreemd om de koran uit je hoofd te leren. Wat heb je eraan om hem uit je hoofd leren? Begrijpen, daar gaat het om.


En niemand gaat onze taal afnemen.
Tuurlijk niet. Je moet niet nederlands spreken, maar je moet wel nederlands kunnen spreken.


Mijn vergelijking is ook wel enigszins bizar
Als ik je goed begrijp wilde je de oorzaak van hun gemoedstoestand verklaren, en uitleggen dat vergelijkbare mechanismes in Nederland werken.


Is dat weleens medegedeeld over Nederlanders. Ik dacht van niet.
Jawel, maar dan heten ze voetbalsupporters.


Is de Nederlandse media dan niet schuldig,en de Nederlandse politiek niet schuldig aan al die wantoestanden hier.
“De media” en “de politiek” zijn niet schuldig. Dan ken je ze niet. Ook iemand als Wilders is niet eenzijdig schuldig.


Ik kan geen schuldige aanwijzen,wie is er schuldig dan?
Precies.


Potverdikkeme!
(...)
Aanmijnhoela!!
Prachtig, die krachttermen

Hawa
28-01-06, 16:23
Kijk Olive,vanmorgen vroeg was ik al gelijk al weer zo verschrikelijk droevig,boos,zo onmachtig en toch ook weer krachtig.
Nederlanad, die kutdt woord Nederland die doet niks voor asielzoekers,op dit moment,zooals altijd al zo geweest.
Die verhalen,meisje van bed gelicht,uitgeprocedeerd,naar gevangenis ergens in dit Koeienland.
Mar dat is niet waarheid!@
De waarheid is wreed.
Waarheid bestaat niet,in dit land niet,ergens anders ook niet.
Trek je bek open.
Loop er op af
zoniet
je eigen graf.

Weetje,
wij vrouwen zijn top en gaaf
er is nog zoveel
te doen!!
Vrouwen zijnbizzoonder........
ga niet tenonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zo krijg je gedonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ohhhhhhhhhhhh wat een wonder
ik besta uit niets...
materieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
maar die gevoel
ik ben van melk
en bloed
mijn lichaam vrouw
en dan van die van de lichaam man..
het is een wonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
dat dit
allemaal kan!
:koppel:

foutjebedankt
28-01-06, 16:52
wie is benzakour ... ?? wees blij dat je post krijg haha in plaats van een deurwaarder :maffia:

super ick
28-01-06, 17:13
Geplaatst door Hawa
Kijk Olive,vanmorgen vroeg was ik al gelijk al weer zo verschrikelijk droevig,boos,zo onmachtig en toch ook weer krachtig.
Nederlanad, die kutdt woord Nederland die doet niks voor asielzoekers,op dit moment,zooals altijd al zo geweest.
Die verhalen,meisje van bed gelicht,uitgeprocedeerd,naar gevangenis ergens in dit Koeienland.
Mar dat is niet waarheid!@
De waarheid is wreed.
Waarheid bestaat niet,in dit land niet,ergens anders ook niet.
Trek je bek open.
Loop er op af
zoniet
je eigen graf.

Weetje,
wij vrouwen zijn top en gaaf
er is nog zoveel
te doen!!
Vrouwen zijnbizzoonder........
ga niet tenonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zo krijg je gedonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ohhhhhhhhhhhh wat een wonder
ik besta uit niets...
materieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
maar die gevoel
ik ben van melk
en bloed
mijn lichaam vrouw
en dan van die van de lichaam man..
het is een wonderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
dat dit
allemaal kan!
:koppel:

Mag ik ook eens weten wat je WEL goed vind aan Nederland?

Ladygirl
28-01-06, 17:18
Zal Minister Verdonk er wat van op steken???


Mohammed petje af !! mooi gesproken..

foutjebedankt
28-01-06, 17:26
ja echt schitterend gesproken .... ze zal er echt wakker van liggen....NOT!!!! :lachu: :lachu: :lachu: :lachu:

Don Vito
28-01-06, 19:48
Geplaatst door brabiliaan

Ook links heeft het helemaal gehad met bepaalde groeperingen die het verzieken voor dit land. Dus reken jezelf maar niet rijk. Ook al komt er een links kabinet, de standpunten omtrent het beleid voor wat betreft buitenlanders zal niet wezenlijk veranderen.




Ik vraag mij af als over dertig, wanneer de kustlijn ergens loopt langs Utrecht, hoe men dan zal terugkijken op deze periode.

Zullen ze dan er eindelijk achter zijn gekomen dat, de multiculturele samenleving als rookgordijn wordt gebruikt om de ware problemen van de maatschappij te verdoezelen?
Het lijkt niemand wat te schelen dat de poolkappen smelten. het kan niemand at schelen dat afrika kapot gaat aan de AIDS en Honger.


Maar ja.......

foutjebedankt
29-01-06, 04:24
ja je heb gelijk .... wij lopen met die sterren op onze truien.van amerika . schoften .. ik had liever een hakenkruis gezien eg wel... lekker duits praten nu .. gelukkig. wat denk je nou? ik loop de hele tijd op deze site te zeggen dat mensen een keer een hand in eigen boezem moeten steken .... en dan is het makkelijk he ?? amerika amerika ... maar jij zit ook achter je pc .. de energie die je daarmee uitspaart als je dat niet zou doen .. op jaarbasis !!! worden meerdere mensen daar geholpen ... dus help mee doe je pc uit .... loser!! ... tuurlijk ik zie je denken ... ik overdrijf ... juist geef jij maar de schuld aan amerika .. ( ps per hoofd van bevolking 4 .... ik zeg 4 keer zoveel geeft aan ontwikkelimgshulp ) een herhaling 4!!! x zoveel .... verrassend he?? en ze hebben je opa en oma ook nog eens bevrijd ... maar ik ben het met je eens hoor het zijn ratten

Invidia
29-01-06, 11:11
Geplaatst door Don Vito
Ik vraag mij af als over dertig, wanneer de kustlijn ergens loopt langs Utrecht, hoe men dan zal terugkijken op deze periode.

Zullen ze dan er eindelijk achter zijn gekomen dat, de multiculturele samenleving als rookgordijn wordt gebruikt om de ware problemen van de maatschappij te verdoezelen?
Het lijkt niemand wat te schelen dat de poolkappen smelten. het kan niemand at schelen dat afrika kapot gaat aan de AIDS en Honger.


Maar ja.......

diehard mierenneukers zijn het.

super ick
29-01-06, 16:02
Geplaatst door foutjebedankt
ja je heb gelijk .... wij lopen met die sterren op onze truien.van amerika . schoften .. ik had liever een hakenkruis gezien eg wel... lekker duits praten nu .. gelukkig. wat denk je nou? ik loop de hele tijd op deze site te zeggen dat mensen een keer een hand in eigen boezem moeten steken .... en dan is het makkelijk he ?? amerika amerika ... maar jij zit ook achter je pc .. de energie die je daarmee uitspaart als je dat niet zou doen .. op jaarbasis !!! worden meerdere mensen daar geholpen ... dus help mee doe je pc uit .... loser!! ... tuurlijk ik zie je denken ... ik overdrijf ... juist geef jij maar de schuld aan amerika .. ( ps per hoofd van bevolking 4 .... ik zeg 4 keer zoveel geeft aan ontwikkelimgshulp ) een herhaling 4!!! x zoveel .... verrassend he?? en ze hebben je opa en oma ook nog eens bevrijd ... maar ik ben het met je eens hoor het zijn ratten

Het blijft eenrichtingsverkeer.
Als je als intelligente linkse stemmer serieus genomen wilt worden dan MOET je tegen Amerika zijn.

Rourchid
29-01-06, 20:41
Geplaatst door Pafe

Over bekrompenheid gesproken, waar heb ik gezegd dat mohammed B geexecuteerd zou moeten worden? Worden mijn woorden niet IETWAT verdraaid hier.



Geplaatst door Pafe

Daarbij komt, laten we wel wezen: Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten waarbij ik niet zeg dat 1 van de 2 het verdiende om vermoord te worden maar waarbij ik WEL zeg dat Mohammed B gewoon niet hier thuishoort.
Waarom zetten we hem gewoon niet terug in Marokko en kijken dan wat DAAR gebeurt met hem? Ik weet zeker dat hij daar ietwat meer respect toont dan hier, want daar in Marokko krijgt ie ws gewoon de doodstraf.

super ick
30-01-06, 08:20
Geplaatst door Rourchid


Beiden extremisten? Daar is niks mis mee. Het gaat om je daden.
Mohammed B. is een ordinaire moordenaar en Theo van Gogh was een kriticus met een ongezouten mening.
Als je op zo'n manier een vergelijking trekt dan zit er een stekkertje los in je hoofd! :regie:

Ron Haleber
30-01-06, 09:31
Geplaatst door superdick
Beiden extremisten? Daar is niks mis mee. Het gaat om je daden.
Mohammed B. is een ordinaire moordenaar en Theo van Gogh was een kriticus met een ongezouten mening.
Als je op zo'n manier een vergelijking trekt dan zit er een stekkertje los in je hoofd! :regie:

Dit zou de strekking en de conclusie van het hele integratiedebat moeten zijn... :student:

Voor extreme meningen is voldoende ruimte in NL.

Maar niet voor extremisme dat buiten het oordeel van de rechter om, zich te buiten gaat aan geweldsdaden...

Rourchid
30-01-06, 13:38
Geplaatst door superdick

Beiden extremisten? Daar is niks mis mee. Het gaat om je daden.
Mohammed B. is een ordinaire moordenaar en Theo van Gogh was een kriticus met een ongezouten mening.
Als je op zo'n manier een vergelijking trekt dan zit er een stekkertje los in je hoofd!


Het gaat mij om de de derde extremist te weten de stelster van de posting (Pafe).
Via een 'als constructie' (conditionalis) wordt er, gefaseerd, eerst getracht Mohammed B. alsnog de doodstraf op te leggen om dan in tweede instantie de indruk te wekken dat Marokkanen die iets uit halen bestraft zouden moeten worden volgens het Marokkaans recht.
Er wordt dus geenszins een alternatief geboden voor het weigeren van Mohammed Benkazour om VVD-politicus te worden.

Geplaatst door superdick

Mohammed B. is een ordinaire moordenaar en Theo van Gogh was een kriticus met een ongezouten mening.


Pafe schrijft ook letterlijk: 'Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten'; hoe het met Theo van Gogh is afghelopen zul je pas weten als jezelf door Hem geoordeeld bent. Om Mohamme B.'s extremisme tot het verleden te laten horen is binnen het raamwerk van Pafe's benadering aantoonbaar inconsequent.
Theo van Gogh's gepousseerde kunstenaarschap (c.q., maatschappijcriticus) zie ik als typisch Nederlands zelfbedrog: in Nederland bestaan geen onafhankelijke kunstenaars. Theo van Gogh functioneerde als VVD-politicus en Mohammed B. had dit eerder door dan Theo van Gogh zelf.

Rourchid
30-01-06, 13:39
Geplaatst door Ron Haleber

Dit zou de strekking en de conclusie van het hele integratiedebat moeten zijn...


Als de conclusie van tevoren vast staat kan er nooit sprake van een debat zijn.

Geplaatst door Ron Haleber

Voor extreme meningen is voldoende ruimte in NL.


Spijtig dat extreem onrecht ook onbestraft haar gang kan gaan.

Geplaatst door Ron Haleber

Maar niet voor extremisme dat buiten het oordeel van de rechter om, zich te buiten gaat aan geweldsdaden...


Afgezien van dat niet ieder geweldsmisdrijf in het vizier van de rechterlijke macht komt is het maar de vraag of rechters onafhankelijk zijn.

Hawa
30-01-06, 15:09
We moeten met elkaar kijken hoe het zit. Het een is het ander niet. Wat Battattaa zegt over milieu is waar. We hebben kennis nodig,knappe koppen,die bezig gaan met deze vraagstuk. Grenpeace is bezig om de vrijhandel te creeeren,b.v. in Mali.
Iedereen denkt als Nederlander nog koloniaal,wij bedenken de regels,terwijl die betreffende Afrikaanse landen geen kant op kunnen.
En dan komen die mensen naar hieren vragen Asiel aan> wat is hier mis mee..Niks mis! Met Marokko is precies hetzelfde aan de hand. Alleen die Nederlanders vullen ook weer alles in voor deze groep,is toch logisch dat je dan afreageert.
De vele problemen in land van herkomst heeft ook te maken met koloniale tijd,oorlogen die nu nog gevoerd worden over b.v. landgrenzen. Kijk naar Ethiopie,Eritrea en Somalie,en Kenia en waar dan wel niet. KIjk mar naar Irak,Iran en Palestina. Darom zeggen die fundamentalisten dat we agressor zijn.En fundamentalisme komt niet zomaar uit de lucht vallen. Net zoals bij het communisme,we weten allemaal dat dat ook niet de oplossing is.
Er zijn altijd weer die opvreters,die vreten de pan leeg,en blijft niks meer over voor het volk. En hier in Nederland wat een verkeerde koers vaart in mijn ogen,zie maar naar de reclame,waar je alla minuut hulp kan krijgen bij een of andere zorgverzekeraar. (GELD,kost Geld die reclame,kan je een heel bejaardencentrum gratis van bedienen). En..nu..nog even later..volgend jaar dertig procent omhoog!
Jaja als je worst lust. En die arme dokters,vroeger kwamen ze nog aan huis,voor de bevallingen. En nog een eigen apotheek. Nu ben je een nummer. En die dokter dus ook,een nummer in verzekeringsstelsel.
In Afrika heb je helemaal geen goed functionerende ziekenhuizen,zoals hier,je gaat daar onherroepelijk dood. Dood aan wat! En daarom ook zijn de mensen blij dat ze hier zijn er is hulp. Die mensenwillen leren en meedoen aan maatschappelijk gebeuren,ze willen bijdragen aan deze samenleving. Er zijn genoeg knappe koppen,gun ze dat dan! Het is zo mooi om andere culturen te laten kennen. Nederland moet open land worden,we hebben iedereen nodig. Helaas denkt men dat islam grootste gevaar is,maar dat is kwats! Het grootste gevaar in dit land is de graaierij,zelf bij de politiek,die maar bonnetjes invuld en van onze belasting plukt.
Als je politicus wilt zijn in dit land moet je spijkers met koppenslaan,koester hun in die asielzoekercentra,smijt die zooi dicht,en hou op met twee maten meten. Zorg ervoor dat iedereen mee doet,niks meer of minder,zeur niet,doe het wat je kan,wat je wilt doen.
Mar Nederlanders zijn bang voor islam,dat is het hele eieren eten,en daar moet iets aan gedaan worden. Ga maar de geschiednislessen veranderen,iedereen heeft meegevochten in tweede wereld oorlog,ook Mali,Senegal,Marokko,Somalie,Iran,Irak,iedereen die hier zit in dit klote systeem,wees ens eerlijk en koers op naar de vrije koers,en dan komt het goed..... Insha Allah.....En zeg nu maar even niet dat Hamas terroristen zijn, Nee,hier bevinden zich zeer knappe koppen,lat hun nietvallen,voordat de pleuris echt uitbreekt! De jongeren zijn gek geworden,daar,ze hangen in de dakgoten,weten niet meer wat liefde is,geluk en familie en werk. Doe iets!

Hawa
30-01-06, 15:29
Het mooie aan Nederlanders zijn:
Zich inzetten-iemand anders in hun eigenhuis nemen,als familie
Als er iemand aan de deur komt en die wil geld,dat ze dat gewoon geven,uit een eigen oogpunt
Dit hele systeem ook als een korreltje zout nemen en gewoon blijven doorgaan met hun eigen ideeen en gedachtengoed
Dat ze nooit bang zijn en gewoon iedereen als zichzelf accepteren,niks meer of minder
De deuren van hun huis open is
Niet over belastinggeld zitten zeiken,terwijl men wel beter weet...
Dat je eigen mening heilig is,zowaar de eigen mening van je bondgenoten heilig is
De kleur van mijngezicht niet belangrijker kan zijn aan de kleur van een ander :fuckit:

super ick
30-01-06, 15:45
Geplaatst door Ron Haleber
Dit zou de strekking en de conclusie van het hele integratiedebat moeten zijn... :student:

Voor extreme meningen is voldoende ruimte in NL.

Maar niet voor extremisme dat buiten het oordeel van de rechter om, zich te buiten gaat aan geweldsdaden...

Nu is het natuurlijk de vraag wat zwaarder telt: De wetten van Nederland of de wetten die het geloof je oplegd? En is dat de extremistische Moslim gegeven?

Met jou antwoord ben ik het overigens 100% eens. Kan me niet voorstellen dat iemand dat niet is.

Rourchid
30-01-06, 18:48
Geplaatst door Hawa

Nee,hier bevinden zich zeer knappe koppen,lat hun nietvallen,voordat de pleuris echt uitbreekt! De jongeren zijn gek geworden,daar,ze hangen in de dakgoten,weten niet meer wat liefde is,geluk en familie en werk. Doe iets!


Zelfs de minder knappe koppen zullen zich ongetwijfeld wel weten te redden, in de breedte moet er toch rekening gehouden worden met mogelijkerwijze nog een dieper dal.
In de conclusie van 'Westerse Moslims en de toekomst van de Islam' schrijft Tariq Ramadan:

"Gemakkelijk zal het niet zijn.Vooroordelen, racisme en islamofobie zijn tastbare uitdrukkingen van de realiteit in de westerse samenleving.
In toenemende mate en voor langere tijd zullen zij moeten wennen aan veiligheidspolitiek, discriminatie, beschuldiging van 'praten met dubbele tong' en norse onwelwillende blikken, en aan de neiging te surveilleren en te controleren.
Het wantrouwen is diep en de verdenking algemeen: de tijden van het wederzijds vertrouwen lijken nog ver weg.
In plaats bij de pakken neer te gaan zitten lijkt mij dat er maar één antwoord is op deze situatie: ons houden aan onze overtuiging, onze beginselen en onze hoop uitdrukken, duidelijk onze opmerkingen plaatsen en onze kritiek uiten, tweeslachtigheid vermijden (tegenover moslims en tegenover medeburgers), betrokken raken bij de samenleving samen met andere mensen die een geweten hebben, en een gewetenloze wereld afwijzen.
Gewapend met geloof en kritische geest dualistisch denken afwijzen en recht door zee gaan, geduld en verdraagzaamheid aankwekend."

Geplaatst door Hawa

De jongeren zijn gek geworden,daar,ze hangen in de dakgoten,weten niet meer wat liefde is,geluk en familie en werk. Doe iets!


Praatjes vullen geen gaatjes, maar zelfs praatjes over jongerenbeleid zijn er niet meer bij als het gaat om de bestuurlijken die vanwege hun vergrijzing enkel en allen nog maar vanuit hun eigen vergrijzende behoeften kunnen denken.
In de kleinschaligste bestuurskernen (op het gedecentraliseerd niveau van de grote steden) is te constateren dat jeugdvoorziening na jeugdvoorziening, die door de jeugd zelf gewenst is/wordt, het loodje legt.
Kom je met voorgaande kritiek aan bij verantwoordelijken dan zullen ze dit ruiterlijk erkennen, maar er iets aan doen kunnen ze niet.
Het is één grote praatclub die verkondigt machteloos te zijn tegen economische ontwikkelingen (conjunctuurgevoeligheid) en aan de 40.000 doden per dag die vallen door de machineriën van het moorddadige economisch en bancair totalitarisme kan al helemaal niemand iets doen.

Geplaatst door Hawa

Het mooie aan Nederlanders zijn:
Zich inzetten-iemand anders in hun eigenhuis nemen,als familie
Als er iemand aan de deur komt en die wil geld,dat ze dat gewoon geven,uit een eigen oogpunt
Dit hele systeem ook als een korreltje zout nemen en gewoon blijven doorgaan met hun eigen ideeen en gedachtengoed
Dat ze nooit bang zijn en gewoon iedereen als zichzelf accepteren,niks meer of minder
De deuren van hun huis open is
Niet over belastinggeld zitten zeiken,terwijl men wel beter weet...
Dat je eigen mening heilig is,zowaar de eigen mening van je bondgenoten heilig is
De kleur van mijngezicht niet belangrijker kan zijn aan de kleur van een ander.


:duim:
De meeste Nederlander zijn goede mensen die het slachtoffer van de fatalistische overheid zijn.
Daarnaast zijn ze tot in de hoogste regionen ook nog oliedom; de broodschrijver Mohammed Benkazour moet vanwege ons geloof een rolmodel voor 'extremisten' worden; de rest van de samenleving moet er dan maar voor zorgen dat de ' extremisten' lid van de fanclub van Mohammed Benkazour worden?
Kortom, men doet maar wat.

Rourchid
30-01-06, 18:49
Geplaatst door superdick

Nu is het natuurlijk de vraag wat zwaarder telt: De wetten van Nederland of de wetten die het geloof je oplegd?


Het abstractum 'wetten van Nederland' valt of staat met de realiteit van de gelijkelijke wetshandhaving/normhandhaving.
De centrale collectieve normen en waarden van Nederland zijn gebaseerd op de bronnen van de Joods-Christelijk humanistische cultuur:
Het Negende Gebod: Gij zult geen valse getuigenis afleggen over u naasten (Exodus 20 : 1-17, Deuteronomium 5 : 6-21) .

Geplaatst door superdick

Met jou antwoord ben ik het overigens 100% eens. Kan me niet voorstellen dat iemand dat niet is.


Iedereen die het abnormaal vindt dat Mohammed Benkazour zich onder de hoede van van mw. Verdonk moet stellen teneinde een rolmodel voor extremisten te worden is het waarschijnlijk oneens met dit antwoord.

super ick
30-01-06, 20:55
Geplaatst door Rourchid
Het gaat mij om de de derde extremist te weten de stelster van de posting (Pafe).
Via een 'als constructie' (conditionalis) wordt er, gefaseerd, eerst getracht Mohammed B. alsnog de doodstraf op te leggen om dan in tweede instantie de indruk te wekken dat Marokkanen die iets uit halen bestraft zouden moeten worden volgens het Marokkaans recht.
Er wordt dus geenszins een alternatief geboden voor het weigeren van Mohammed Benkazour om VVD-politicus te worden.
Leuke filosofie maar Mohammed B. zal nooit de ddodstraf krijgen in Nederland. Dat weet hij, dat weet jij ook. Dat Mohammed Benzakour is geweigerd bij de VVD zal met zijn standpunten te maken hebben die zijn namelijk maatgevend. De VVD heeft niet de taak een alternatief aan te bieden.
Pafe schrijft ook letterlijk: 'Van Gogh en Mohammed B waren beide extremisten'; hoe het met Theo van Gogh is afghelopen zul je pas weten als jezelf door Hem geoordeeld bent. Om Mohamme B.'s extremisme tot het verleden te laten horen is binnen het raamwerk van Pafe's benadering aantoonbaar inconsequent.
Ja dan kan je net zo goed direct stoppen met discussieren. Zo kan je elk standpunt wel in twijfel trekken. Je zal het pas weten als je door Hem beoordeeld bent.
Theo van Gogh's gepousseerde kunstenaarschap (c.q., maatschappijcriticus) zie ik als typisch Nederlands zelfbedrog: in Nederland bestaan geen onafhankelijke kunstenaars. Theo van Gogh functioneerde als VVD-politicus en Mohammed B. had dit eerder door dan Theo van Gogh zelf. En dat was een reden om hem af te slachten als een beest. Hem diverse kogels in zijn donder te schieten, zijn keel af te snijden, een mes in zijn borst te prikken?

Rourchid
30-01-06, 22:51
Geplaatst door superdick

Leuke filosofie maar Mohammed B. zal nooit de doodstraf krijgen in Nederland.


Ik ben niet degene die is aan komen zetten met de koppeling van de doodstraf aan Mohammed B.
Enige 'leukigheid' kan ik trouwens ook niet zien in het onderwerp doodstraf; de doodstraf is geen spelletje tenzij je bent blijven steken in de puberale fase.

Geplaatst door superdick

Dat Mohammed Benzakour is geweigerd bij de VVD zal met zijn standpunten te maken hebben die zijn namelijk maatgevend.


Nu val je echt door de mand als iemand die niet in staat is te lezen.
Het gaat erom dat Mohammed Benkazour geen behoefte heeft om als VVD-policticus te fungeren.

Geplaatst door superdick

Ja dan kan je net zo goed direct stoppen met discussieren. Zo kan je elk standpunt wel in twijfel trekken. Je zal het pas weten als je door Hem beoordeeld bent.


Ook als je een discussie niet meer kan bijbenen is het verstandig om te stoppen met een discussie.
Wat betreft het oordelen door Hem heb ik toch duidelijk de niet meer levende Theo van Gogh gescheiden van de nog levende Mohammed B.

Geplaatst door superdick

En dat was een reden om hem af te slachten als een beest. Hem diverse kogels in zijn donder te schieten, zijn keel af te snijden, een mes in zijn borst te prikken?


Die vraag ga je maar gaan stellen aan Mohammed B. en/of Mohammed Benkazour.
Het spelletje om in een disscusie ineens een volkstribunaal over Mohammed B. op te starten: ga dat ergens anders spelen; het proces tegen Mohammed B. is al geweest.

super ick
31-01-06, 15:08
Geplaatst door Rourchid
Ik ben niet degene die is aan komen zetten met de koppeling van de doodstraf aan Mohammed B.
Enige 'leukigheid' kan ik trouwens ook niet zien in het onderwerp doodstraf; de doodstraf is geen spelletje tenzij je bent blijven steken in de puberale fase.
Enige leukigheid kan ik ook niet ontdekken in mijn antwoord. Volgens mij praten we langs elkaar heen.
Nu val je echt door de mand als iemand die niet in staat is te lezen.
Het gaat erom dat Mohammed Benkazour geen behoefte heeft om als VVD-policticus te fungeren.
Ik heb het nog eens nagelezen. Je moet je echt duidelijker uitdrukken.
Ook als je een discussie niet meer kan bijbenen is het verstandig om te stoppen met een discussie.
Wat betreft het oordelen door Hem heb ik toch duidelijk de niet meer levende Theo van Gogh gescheiden van de nog levende Mohammed B.
Het gaat mij om de verwijzing dat Hij alleen het echt weet. Zo hoef je nooit iemand gelijk te geven.
Die vraag ga je maar gaan stellen aan Mohammed B. en/of Mohammed Benkazour.
Het spelletje om in een disscusie ineens een volkstribunaal over Mohammed B. op te starten: ga dat ergens anders spelen; het proces tegen Mohammed B. is al geweest. Lees jezelf nu eens goed na dan zal je zien dat je de plank mis slaat. Jij gaat er maar blind van uit dat jij alles zo duidelijk uiteen zet dat de fout bij mij ligt. Communiceren is actie en interactie aan beide zijden kan er ruis optreden, ook aan jou zijde. Ik herken in jou reactie geenzins een interactie op mijn vragen/argumenten.

Ron Haleber
31-01-06, 16:13
Geplaatst door Rourchid
Als de conclusie van tevoren vast staat kan er nooit sprake van een debat zijn.


Het integratiedebat is al decennia bezig. Hoe kom je erbij dat de conclusie al vaststond?

Zelfs Paul scheffer verandert nog van conclusie - bijv. in debat met Abou jahjah


Spijtig dat extreem onrecht ook onbestraft haar gang kan gaan.

Buiten het asielbeleid ken ik daar in NL geen structurele voorbeelden van.


Afgezien van dat niet ieder geweldsmisdrijf in het vizier van de rechterlijke macht komt is het maar de vraag of rechters onafhankelijk zijn .

In Marokko heb ik via de advocaat nog wel eens een rechter moeten omkopen.
Maar ik denk dat het me in NL niet makkelijk zou lukken... :(

Ron Haleber
31-01-06, 16:23
Geplaatst door superdick
Nu is het natuurlijk de vraag wat zwaarder telt: De wetten van Nederland of de wetten die het geloof je oplegd? En is dat de extremistische Moslim gegeven?

Met jou antwoord ben ik het overigens 100% eens. Kan me niet voorstellen dat iemand dat niet is.

Ik geloof niet dat de 'extremistische Moslim' van mening is dat hij in NL leeft. Die hebben zo hun eigen opvatting van geografie.

Jammer, maar er zullen er dus veel meer zijn dan wij beiden denken die het niet met ons zijn... :droef:

Olive Yao
31-01-06, 16:49
Geplaatst door Hawa
Kijk Olive, vanmorgen vroeg was ik al gelijk al weer zo verschrikelijk droevig, boos, zo onmachtig en toch ook weer krachtig.
Of we onmachtig zijn kan alleen de ervaring leren.

(Op 8 april is er bijvoorbeeld een belangrijke demonstratie in Nederland).


Nederland, die kutdt woord Nederland die doet niks voor asielzoekers, op dit moment, zooals altijd al zo geweest.
Tis niet zo leuk in Darfur. Komen daar ook asielzoekers vandaan naar Nederland? Niet dat ik weet. Waar het echt erg is in de wereld, die mensen hebben vaak geen kans om weg te komen.

Hawa
31-01-06, 17:36
Darfur! In Darfur greep de genocide allang omzich heen! Niemand maakte hier zich druk om. Nee! Wat wil je ook. Dit land in rep en roer,over de moord van Theo van Gogh. Ik las zo nu en dan kleine berichtjes dat het daar echt niet goed ging. En eerste bronnen,mensen die hier wonen vanuit Soedan,spraken dit zelf tegen.
Kun je nagaaan hoe regeringen in betreffende landen berichtvoering over etnische zuiveringen in de wasmand stoppen.
Allowee,geen geklaag,kijk dan naar Bosnie,Dutch Bath,onze verwende jongens,onze pinano player in concours met die Hitler! Spijt mij,mijn ogen hebben op beeld wel gezien,waar die jonge mannen en oude mannen werden heengedreven. Ik voelde aan mijn water dat dat niet cosjer was.
En dan darfur! Ja,die zwarte mens,maakt men zich zeker niet druk over. Arabieren al helemaal niet,het spijt mij,maar zij,in hun ogen,zijn het slaven. Het zijn slaven in hun idee,zoals de bllanken de zwarten hebben verhandeld als slachtvee naar onze Nederlandse Kolonieen. Op onze schepen die in nze Nederlandse geschiedenis lesssen zowaar de wereld delen hebben beheersd. Zowaar de Neger bevolking in Amerika,zich hebben bevrijdt,dankzij Ds Maarten Luther King. Die even later weer werd vermoord. Zowaar de milieuramp in Neuw Orleans,de armlastigen niet meer wil hebben,. (uitgekotst) Zowaar de R@B,de rap de blues,de soul werelden heeft verrooft met hun wonderschone muziek. Zowaar wij oogkleppen ophebben,en denken dat wij uitverkorenen zijn.Zowaar dat de gospel uit de muren klinken in Amsterdam-Zuid-Oost.Zowaar de ELAL als een bom uiteenpatte op een gemeenschap,vaarvan wij niet eens wisten. Zowaar ten ieder hun doden gingen begraven in hun traditie en geloof,zo spatte bij mij een hart open.Zowaar waren we weer samen,maar niet in zelfde samenstelling en gerechtigheid. Zowaar alles weer in doofpot komt en later deze zwarte mens onder viaducten ligt te kwijnen,zowaar ze oversteek doen in gammele bootjes en voor grof geld aangespoeld raken als karkas. Zo is de wereld blijkbaar gesteld op kleur,vergeet niet die geur van ontbintenis,familietraditie,SHAME!!

Olive Yao
31-01-06, 17:43
Nou ... politici, beleidsmakers, mensen die zich met asielzoekers bezighouden kennen de situatie in Sudan al jaren, hoor. Zitten ook aardig wat sudanese asielzoekers hier. En Nigerianen gaven zich eerste helft jaren '90 wel voor Sudanezen uit, omdat ze dan meer kans hadden op een verblijfsvergunning.

Europese ministeries van buitenlandse zaken weten veel van wat er in de wereld gebeurd. En dan heb je Amnesty, Human rights watch -
Maar berichten vallen vaak niet op tussen Big Brother, Idols, Maxima en de Tokkies, da's waar.