PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Westen draagt schuld aan Iraans atoomprogramma'



IbnRushd
16-01-06, 18:05
'Westen draagt schuld aan Iraans atoomprogramma'
Uitgegeven op maandag 16 januari 2006 om 17:32:51, bijgewerkt om 18:24:17

(Novum/AP) - De Iraanse nucleaire ambities zijn gedeeltelijk de schuld van het Westen. Dat heeft de Saudische minister van buitenlandse zaken, prins Saud al-Faisal, gezegd in een maandag door de BBC uitgezonden interview. Omdat het Westen Israël er niet van heeft weerhouden kernwapens te ontwikkelen, zijn er nu de problemen met Iran, aldus de prins. In een ander interview, met de Britse krant The Times, zei de prins: "Niemand heeft het erover dat Israël honderd kernbommen op voorraad heeft, terwijl dat een publiek geheim is."

Iran hervatte vorige week werkzaamheden in het kader van zijn omstreden atoomprogramma. Dat programma is volgens Iran slechts gericht op de vreedzame opwekking van kernenergie, maar volgens de Verenigde Staten en andere landen op de ontwikkeling van kernwapens.

Al-Faisal zei tegen een Iraanse atoombom te zijn en hoopt daarom dat Iran geen kernwapens zal ontwikkelen. "Waar gaan ze die wapens gebruiken? Als ze Israël treffen, doden ze Palestijnen. Als ze Israël missen, treffen ze Saudi-Arabië of Jordanië", aldus de prins. "Wie is daarbij gebaat?"

Foto (http://www.nieuws.nl/image.php?Westen_draagt_schuld_aan_Iraans_atoompro gramma--fotocrop.01-16-2006.0060.jpg)

www.nieuws.nl

Soldim
16-01-06, 19:26
Geplaatst door IbnRushd
Als ze Israël missen, treffen ze Saudi-Arabië

Dat is wel weer een heel eind uit de buurt ;)

Amenzu
16-01-06, 19:53
Geplaatst door IbnRushd
'Westen draagt schuld aan Iraans atoomprogramma'
Uitgegeven op maandag 16 januari 2006 om 17:32:51, bijgewerkt om 18:24:17

(Novum/AP) - De Iraanse nucleaire ambities zijn gedeeltelijk de schuld van het Westen. Dat heeft de Saudische minister van buitenlandse zaken, prins Saud al-Faisal, gezegd in een maandag door de BBC uitgezonden interview. Omdat het Westen Israël er niet van heeft weerhouden kernwapens te ontwikkelen, zijn er nu de problemen met Iran, aldus de prins. In een ander interview, met de Britse krant The Times, zei de prins: "Niemand heeft het erover dat Israël honderd kernbommen op voorraad heeft, terwijl dat een publiek geheim is."

Iran hervatte vorige week werkzaamheden in het kader van zijn omstreden atoomprogramma. Dat programma is volgens Iran slechts gericht op de vreedzame opwekking van kernenergie, maar volgens de Verenigde Staten en andere landen op de ontwikkeling van kernwapens.

Al-Faisal zei tegen een Iraanse atoombom te zijn en hoopt daarom dat Iran geen kernwapens zal ontwikkelen. "Waar gaan ze die wapens gebruiken? Als ze Israël treffen, doden ze Palestijnen. Als ze Israël missen, treffen ze Saudi-Arabië of Jordanië", aldus de prins. "Wie is daarbij gebaat?"

Foto (http://www.nieuws.nl/image.php?Westen_draagt_schuld_aan_Iraans_atoompro gramma--fotocrop.01-16-2006.0060.jpg)

www.nieuws.nl

He! Eindelijk zijn ze wakker. Waarom gaan de Arabiertjes dan niet met z'n allen tegen heftig protesteren. In het ergste geval, hebben ze de troef in handen. Zij kunnen de olie productie stopzetten. Ik verzeker je je dat er binnen 10 dagen een oplossing zal komen. Want Amerika en Europa zijn niet in staat om al die landen te bezitten, dus is oorlog geen uitkomst. Het westen en USA zullen dan geen andere keuze hebben dan een keer rechtvaardig te handelen en niet de misdaden van Israel (hun meester) verdigen.

Of zijn ze dan bang voor de honderden Biljarden dollars die ze gestolen hebben van het volk en naar het westen hebben gebracht.

mark61
16-01-06, 20:52
Geplaatst door Soldim
Dat is wel weer een heel eind uit de buurt ;)

Maar wel een stuk makkelijker te raken.

mark61
16-01-06, 21:45
Geplaatst door BiL@L
True.

Alleen denk ik niet dat Iran dat ooit expres zou doen.

mark61
16-01-06, 21:55
Geplaatst door BiL@L
Ik ben geïnteresseerd in wat je wel denkt.

Ik denk dat Iran dat nooit expres zou doen.

Zo beter? :)

Prlwytzkofski
16-01-06, 23:17
Geplaatst door IbnRushd
[ Omdat het Westen Israël er niet van heeft weerhouden kernwapens te ontwikkelen, zijn er nu de problemen met Iran, aldus de prins. In een ander interview, met de Britse krant The Times, zei de prins: "Niemand heeft het erover dat Israël honderd kernbommen op voorraad heeft, terwijl dat een publiek geheim is."


Oude koe, Israël heeft tenslotte al 30 jaar een bom.
Ik denk dat het eenvoudiger ligt:
Stap 1-- Dubbya, de Grote Roerganger in Washington roept een 'as van het Boze uit'. Wat dat betekent weet niemand, hij ook niet, maar Irak, Iran en Noord-Korea horen erbij.
Stap 2-- Noord-Korea schijnt kernwapens te hebben. Over Noord-Korea zwijgt Dubbya verder hardnekkig in alle talen.
Stap 3-- Dubbya valt Irak aan , niemand weet waarom, of hij het zelf weet, weet ook niemand.
Stap 4 -- Iran heeft maar liever een kernwapen.
Ik ben er niet blij mee en ik geloof niet dat Iran er iets mee opschiet.
Moeilijk te begrijpen vind ik de gedachtengang niet.

Joepie
17-01-06, 00:06
het westen mag es wat meer respect tonen, ipv deze houding.
Maar is liegen een misdaad in de islam?
Dat vraag ik me altijd af als ik aan iran denk en het atoomprogramma.

dr SiliconValley
17-01-06, 08:46
@ Victory:

Rusland sluit rijen in kwestie-Iran
MOSKOU - Rusland is bezig een front te vormen met de Europese Unie en de Verenigde Staten tegen het opstandige Iran. Volgens de Russische president Poetin staat Moskou in de kwestie van de nucleaire ambities van Iran „heel dicht” bij de Unie en de VS.

www.telegraaf.nl