PDA

Bekijk Volledige Versie : GEVANGEN GENOMEN DOOR MIJN OUDERS(waargebeurd)

goedkoop
16-01-06, 19:05
het gaat over een turkse meisje. ik wil laten zien dat het niet alleen bij marokkanen gebeurt.

ik kijk uit het raam en zie allemaal meisjes buiten. het enigste wat ik mag is naar school gaan. uit raam kijken mag ook ni maar ik doe het stiekem. mijn oudere broer is ook streng. als hij mij ziet uit het raam zien dan krijg ik harde klappen. hij slaat mij altijd als hij ziet dat ik iets verkeerd doe in zijn ogen.
ilhan: laila nu naar beneden komen!!!!!!
oh nee, wat heb ik nu weer gedaan? met angst ging ik naar beneden.
laila: wat is er?
ilhan: waar was je na school? let op wat je antwoord!!
laila: euhm.... euhm....
ilhan: zeg snel trut!! mijn geduld raakt op.
laila: ik ben even naar mijn vriendin geweest.
ilhan keek me echt doordringend aan. weet hij dat ik een vriend heb? hij zei niks maar zijn ogen waren vurig. zijn handen heeft hij veranderd in vuisten. ik wist ni hoe hard ik moest rennen. liep direct naar de trappen en riep heel hard: HELP! mijn ouders negeerde mijn hulpkreet en hoorde dat ze boven tv kijken. mijn broer pakte me bij mijn kleren en liet me van de trappen vallen. ik stootte mijn hoofd hard tegen een muur. half half hoorde ik hem zeggen..
ilhan: dit is nog maar het begin. als ik je nog 1 keer buiten school zie met iemand dan zul je echt zien.
hij ging naar buiten. mijn hoofd voelde zo warm aan. kon met moeite opstaan maar deed mijn best. ik ging naar mijn ouders en riep tegen hen.
laila: ik heb om hulp gevraagd! ilhan heeft me zoals gewoonlijk geslagen en jullie doen niks!!!
moeder: ik heb niks gezien en gehoord.
laila: stop met liegen!!
vader: praat niet zo tegen je moeder anders krijg je een klap erbij!
ik liet me gewoon helemaal gaan. ik begon te huilen zoals een kleine kind.
moeder: wat kunnen we doen laila? hij is een man.
ik walgde van die zin. altijd zegt ze: "hij is een man". maar als ik hem een klap geef of hem tegenspreek dan krijg ik ruzie. ik kan ni wachten tot morgen dan ga ik naar school. ging naar mijn kamer en sloot me de hele avond op. ik hoorde ze wel roepen van komen eten en al die bla bla...maar ik negeerde het zoals ze mij ook hebben genegeerd.

de volgende dag:

stond al vroeg op om naar school te gaan. keek naar de kleren die ik moest aantrekken. die zagen er gewoon belachelijk uit. het is zo wijd en geen enkele broek in mijn kleerkast. mijn ouders overdrijven echt. trok heel snel aan en liep naar beneden. deed mijn hoofddoek op en trok mijn lange jas aan. ging daarna naar buiten eten doe ik niet 's morgens. ik wil geen minuut langer in dat huis blijven. onderweg naar school kwam ik een paar meisjes tegen. zie hen, ze zien er echt goed uit. hun haar is los, moderne kleren,.....ik...zie me hier nu staan. kleren vanuit de bergen, hoofddoek, geen make-up,....
ayse: hey laila, ik vroeg je iets.
laila: wat wat wat
ayse: is er soms iets?
laila: nee helemaal niet. heb gewoon een beetje slaap.
ayse: ben je zeker? als er iets is kun je het zeggen.
hoe kan ik het haar zeggen. mijn broer heeft me gisteren geslagen, ik draag boerinnenkleding, ik mag niks thuis,....ik kan zo uren door gaan. ik keek naar aysa en zag dat ze wachtte op een antwoord.
laila: er is echt niks. zoals ik al zei heb gewoon slaap.
ze keek me nogal raar aan. ik denk dat ze het niet gelooft. we kwamen eindelijk op school aan. ik zit nu in mijn laatste jaar en over een maand is school gedaan. we kwamen allemaal binnen in de klas en toen begon de les. ik geniet echt van de lessen ook al zijn ze saai zijn. op zo'n momenten apprecieer je meer want school is voor mij een vluchthuis. oh nee, als school gedaan is mag ik ni meer naar buiten en moet ik gewoon thuis blijven!

ladyke
16-01-06, 22:37
:regie: Fan #1 meld zich aan!!!

Doe verderrr... ziet er een heel leuk verhaal uit
en dat al na gewoon jou beginnetje te hebben gelezen :D

Groetjes :staart:

goedkoop
17-01-06, 16:20
hahahahaha je bent overal.

goedkoop
17-01-06, 16:26
met pijn in mijn hart is de les gedaan. iedereen is opgelucht en ik hoor ze zeggen dat ze naar de stad gaan. kon ik dat ook maar eens zeggen dat ik kleren ga kopen of dat ik ergens ga eten. hopelijk zie ik mijn broer niet buiten. die is echt lastig! nu kan ik mijn vriend niet meer zien. of ik die veel zie eigenlijk, misschien 3 keer in een maand. het is moeilijk om buiten te geraken als ze mij in het oog houden. kwam buiten het school en mijn broer was aan de overkant. ik zal doen alsof ik hem niet zie. stap verder weg van hem.
ilhan: hey laila, hier komen!! ik ga je een lift naar huis geven.
laila: nee, ik ga wel te voet.
heb geen zin om met die klootzak in een auto te zitten. zeker ni wat die me heeft aangedaan.
ilhan: moet ik tot daar komen?!
iedereen zat ons aan te kijken. hij had zo'n boze blik in zijn ogen. wou een verdere vernedering besparen dus ging ik maar naar hem toe.
ilhan: ik zweer het je vraagt om klappen.
laila: laat me gerust! je moet niks tegen mij zeggen.
we stapten beide in de wagen zonder iets tegen elkaar te zeggen. na een paar minuten begon hij zijn mond open te doen. oh god laat hem zwijgen dacht ik.
ilhan: er is iemand komen aanvragen vandaag.
zei hij blij.
laila: voor mij?
ilhan: nee voor mij. tuurlijk voor jou.
laila: wie is het? kennen we die?
ilhan: ja, het is onze neef van turkije semun.
laila: neeeeeeeeee, dat meen je niet. geen spellekes spelen. ik haat die gast, als die denkt dat ik die papieren ga bezorgen. dan is die gek!!
zei ik kwaad.
ilhan: je hebt niks te zeggen laila. ze willen ja tegen hem zeggen.
laila: wat!!!!!!!!!! zeg dat het niet waar is.
zei ik met trillende handen.

het eerste wat ik deed toen we thuis aankwamen is mijn moeder roepen.
laila: mama!!!!! mama!!!!!!
moeder: wat is er?
zei ze vrij bang. ze denkt dat er iets ergs aan de hand is.
laila: hoe kun je mij dit aan doen? je eigen vlees en bloed.
moeder: over wat heb je het?
laila: je wilt me uithuwelijken aan semun.
ze werd stil en vroeg....
moeder: wie heeft dat tegen je gezegd?
ilhan: ik heb dat gezegd. het is toch waar en daarbij dit is goed nieuws.
en hij keek gemeen naar mij.
laila: ik ga niet met hem trouwen begrijp je mij! IK TROUW NIET!
ilhan: dat zullen we nog zien. je gaat met hem trouwen en als je het niet doet dan maar op de harde manier.
ik keek naar mijn moeder op dat moment maar ze zweeg gewoon. ze liet hem weer gemeen tegen me doen. gooide mijn tas en jas op de grond en liep naar boven. gooide de deur keihard dicht en begon te huilen. ik hoorde ze nog beneden over mij praten. had iemand nodig om mee te praten en belde mijn vriend op.
davut: hallo
laila: ik moet trouwen maar ik wil nog niet. mijn broer weet het over ons en ik mag je niet meer zien.....
davut: rustig haal diep adem, ik versta je niet want je praat en huilt tegelijk.
toen begon ik opnieuw. hij wist echt niet wat hij moest zeggen. vertelde het hem van a tot z. toen zei hij....
davut: er is maar 1 oplossing. je moet weglopen van huis.

goedkoop
17-01-06, 16:27
laila: wat is dat voor raad. hoe kun je zeggen dat ik mijn familie moet verlaten?
davut: je zegt zelf dat ze slecht zijn, dus waarom niet?
ik haakte boos af. wat is da voor een mens?! hoe kan hij zeggen dat ik mijn familie moet verlaten? misschien is het toch niet zo slecht als ik met semun ga trouwen. het beste is dat ik met hem ga praten. zien wat hij denkt over alles. deed de deur open en ging naar beneden. zag mijn ouders al zitten.
moeder: wil je thee drinken?
laila:.......
moeder: wat is er met je? waarom antwoord je niet?
ooooooooooh echt om boos van te worden. ze doet weer alsof er niks is gebeurd.
laila: heb je nr van semun?
vader: wat zei je?
laila: heb je nr van semun?!
deze keer roepte ik het. ze waren zo blij en gaven mij zijn nr. ik zag dat mijn moeder me wilt omhelzen.
laila: raak me niet aan.
en ging weg naar mijn kamer. ik liet mijn moeder daar geschrokken achter. pakte mijn gsm en drukte zijn nr in. het rinkelde een paar keer over.
semun: met wie spreek ik?
laila: het is met laila.
semun: als het mijn toekomstige niet is. hoe gaat het met jou?
ik wou zeggen slecht maar loog.
laila: gaat heel goed met mij. met jou?
semun: nu dat ik weet dat je van mij word voel ik me echt goed laila.
die vetzak wilt gewoon papieren. hij verblijft hier in belgie illegaal. we begonnen te praten. met ingehouden woede begon ik antwoorden te geven op zijn vragen. op een gegeven moment vroeg ik of ik mag werken.
semun: nee geen vrouw van mij gaat werken. ze moet de hele dag het huishouden doen.
laila: huh? de hele dag? ik wil ook wel naar buiten gaan.
semun: wat ga je buiten doen? nee, is voor niks nodig. ik zal wel inkopen doen en jij zorgt voor de kinderen en huishouden.
ik kon mijn oren niet geloven. is dit een grap? maar ik hoor hem niet lachen.

ik wou hem niet meer langer spreken maar ik kon niet zomaar onbeleefd tegen hem zijn. mijn ouders en broer gaan boos op me zijn. dus moet ik maar een smoesje verzinnen.
laila: ik hoor mijn moeder roepen beneden. sorry maar ik moet door.
semun: oke ik begrijp het wel. spreek je nog wel.
laila: ja daag.
wou net afhaken en opeens hoor ik...
semun: laila....ik hou van jou.
ik kon het niet terug zeggen en haak gewoon af. zet mijn gsm uit want zie dat davut telkens terug belt.ik wil die gewoon niet spreken. ik wou gewoon dat hij zou zeggen dat alles in orde zou komen,dat ik geduld moet hebben,.... maar nee, hij zegt dat ik moet weglopen van huis. hij wilt dat het blijkbaar erger word. je kunt toch niet zomaar van je problemen weglopen. dat gaat zomaar niet!! en daarbij mijn broer gaat me vermoorden als ik dat zou doen. ik ga naar beneden om iets te gaan eten. want sinds gisteren had ik bijna niks gegeten.
moeder: en....hoe was het? wat heeft hij gezegd? wat vind je van hem?
laila: het was slecht, hij zegt dat ik niet mag werken en dat ik thuis moet blijven voor de rest van mijn leven, ik mag hem niet. hier antwoord op al je vragen.
moeder: ja, zo moet dat ook. als school niet verplicht was zou je ook niet gaan.
laila: wat!!! leef ik soms in de oertijd. zelfs in turkije hebben die meisjes meer vrijheid.
moeder: je moet je niet vergelijken met die meisjes. jij bent iemand anders.
laila: nee, nee sorry maar ik doe het niet. als ik mijn studies af heb dan ga ik werken en jij kan me niet tegenhouden.
moeder: dat zullen we nog zien!!!! laila, ik zweer het je trouwt er mee of je het nu wilt of niet. je gaat me geen schande bezorgen want heb al officieel ja gezegd.
oke, nu was het definitief. nu zit ik vast. wat moet ik doen? keek lang voor me uit en hield mijn tranen in. kijk naar mijn moeder en daar zat ze naar mij te kijken wachtend op een reactie.

ladyke
17-01-06, 18:43
:giechel: hihi jah
laten we zeggen: ik ruik die mooie verhalen :D

Heb net je vervolgjes gelezen, is zo mooooi.
Ga maar snel verderrrr

xxxx

Mvr_ZZ
17-01-06, 20:51
Hey Hey,

Nieuwe fan erbij,
Echt verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren zeg.
Ga snel verder

xxx
Gr. Leyla

goedkoop
20-01-06, 16:34
laila: ik haat jou!
en stapte boos weg. ga naar de badkamer en sluit de deur. wat denken ze wel. ik ben hun slaaf niet. dit huwelijk wou ik een kans geven omdat ik van mijn familie hou. maar ik kan gewoon niet met hem trouwen. het is alsof ik veroordeeld ben tot gevangenisstraf. mijn familie zijn de rechters. op een gegeven moment leek weglopen niet zo slecht meer. maar naar wie zou ik gaan? wie zal er voor mij zijn als ik uit huis vlucht? ben ik soms zo hopeloos geworden dat ik zo moet beginnen denken? 1 ding weet ik zeker en dat is de tijd dringt. ik kijk naar mijn gsm en zie 20 oproepen gemist tot nu toe. zo te zien heeft davut er spijt van. zal hem eens terugbellen. ga uit de badkamer en loop naar mijn kamer. doe de deur goed op slot en doe het raam open. zo weet ik zeker dat mijn familie niks gaat horen.
tuuut....tuut...
davut: eindelijk je belt terug. echt waar sorry laila. ik wou geen ruzie stoken ofzo...
hij zat nog een hele tijd te praten maar ik praatte er gewoon over.
laila: het is niks. ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
davut: ah ja?
laila: zo kan het niet verder. ik leefde in ontkenning, diep van binnen dacht ik altijd van: "ze gaan nog veranderen". maar dit is de druppel. maar het enigste wat me tegenhoud is dat ik geen bestemming heb.
davut: laila je kan altijd bij mij terecht.
laila: nee dat wil ik niet. ik wil geen grote schande veroorzaken. het beste is weggaan naar een plaats die niemand kent. met een nieuwe lei beginnen.
davut: ik ken iemand die je kan helpen. ze woont wel ver van hier.
laila: hoe verder hoe beter.
davut: geen zorgen laila, ik zal het voor je regelen. zal haar nu bellen en er voor zorgen dat je niet met die griezel gaat trouwen.
laila: bedankt...bedankt
dat was alles wat ik kon uitbrengen. werd er gewoon emotioneel van het feit dat er toch iemand is die om me geeft.
we namen afscheid van elkaar en haken af.

dagen heb ik davut niet meer gesproken. is hij mij vergeten? mijn moeder zei dat het huwelijk over 2 maanden zal plaats vinden. zoals gewoonlijk protesteer ik. mijn broer slaagt me dan en mijn ouders negeren het. op school let ik niet meer op. waarom zou ik? ik ga toch mijn leven toewijden aan een klootzak. eten doe ik al niet meer. mijn maag voelt ook zo dicht, wat ik eet komt er terug weer uit. je kunt ook aan me zien dat ik niet meer goed slaap. dit is gewoon geen leven. praat niet meer met mijn ouders. niemand weet wat er juist in mij omgaat. mijn vriendinnen vragen het wel dan zeg ik altijd "er is niks". ze moesten eens weten hoe kapot ik ga van binnen.

tring....tring...
het is davut!!
laila: dat is lang geleden.
davut: ja, ik weet het. was het voor je aan het regelen.
laila: en, en, en...
davut: vraag je niet meer hoe het met me gaat?
laila: komaan dit is geen tijd voor spellekes.
davut: je mag bij haar blijven logeren. ze vind het zo erg voor je.
laila: dat meen je niet!!!!
davut: echt waar laila. nu ligt de bal in jouw kamp. als je wilt kunnen je zelfs morgen vertrekken.
laila: wacht dit gaat allemaal zo snel. klinkt misschien raar maar ik wil er even over nadenken. kan dat?
davut: natuurlijk laila, ik begrijp het wel. als je iets nodig hebt moet je het maar vragen. je weet ik doe alles voor jou.

die nacht:

ik wil wel weggaan maar dit is zo moeilijk voor mij. het is mijn familie en ken ze heel mijn leven. maar langs de andere kant ze willen mij precies niet hier. anders zouden ze me niet uithuwelijken. ik doe het!!! zal vandaag beginnen inpakken en morgen ga ik vertrekken. zal doen alsof ik naar school ga. zal davut wel een bericht sturen.

goedkoop
20-01-06, 16:36
werd de volgende dag wakker en deed zoals altijd. dit is mijn laatste dag op school. wou het eigenlijk hier afmaken maar mijn ouders laten mij geen keus. ik ben nog jong om te trouwen. pak mijn tas en loop naar buiten. op school aangekomen ging ik naar mijn beste vriendin. natuurlijk ga ik niet zeggen dat ik wegga maar dit is de laatste keer dat ik haar ga zien.
laila: hey ayse alles goed?
ayse: ja, gaat wel. jij?
laila: voel me vrij goed.
de bel ging en we stappen naar de klas. ik keek de hele tijd naar haar. wat ga ik haar toch missen. mijn ogen begonnen te wateren.
ayse: gaat het laila?
laila: waarom vraag je dat?
ayse: alsof je wilt huilen.
laila: nee, ben zoals gewoonlijk moe.
ayse: altijd ofwa? dan moet je naar de dokter gaan als het zo erg is.
laila: ja zal ik een keertje doen.
als ze eens wist wat ik dacht.
leraar: pak jullie tekstboek op pagina 30.....
hoe zou mijn familie reageren? zouden ze het me wel vergeven? nee, laila dit is niet de tijd om terug te krabbelen. ze hebben mij onrechtvaardig behandeld. dus ze verdienen geen medelijden.
leraar: laila, pak je tekstboek en stop met dagdromen.
laila: huh? welk?
iedereen begint te lachen.
ayse: je tekstboek laila.
fluistert ze.
met een rode kop pakte ik mijn boek. dit is normaal niet mijn stijl om niet op te letten. heel de les lette ik weer niet op. ik dacht aan davut, moet nog een bericht sturen. dit was heel belangrijk en wou het niet vergeten.

school was uit. nam afscheid van mijn vriendinnen. ze vonden het heel raar want ik omhelsde hen hard. 't is ni waar!!! mijn broer is daar weer op mij aan het wachten. hij deed een gebaar van kom. waarom laat hij me gewoon niet eens gerust.
ilhan: stap in en trek niet zo'n gezicht.
laila: ik kijk zo!
loog ik.
laila: waarom haal je me eigenlijk telkens op. ik heb ook benen gekregen van god die ik moet gebruiken.
ilhan: ik vertrouw je niet laila. wie weet wat je allemaal achter mijn rug doet.
laila: ik ga alleen naar school mongool.
hij kneep me in mijn been.
laila: auw!!
ilhan: eigen schuld teef. en van waar heb je die jongen dan leren kennen? je gaat me toch niet zeggen van 't school. want hij leek me daar veel te oud voor.
laila: ik weet niet waarover je het hebt. daarbij je bent mijn vader niet dus hou die kruisverhoor voor jezelf.
ilhan: binnenkort ben ik toch van je af. semun zal wel op je letten.
had je gedacht gorilla, dacht ik. ik zei geen woord meer want hij maakte me zo kwaad. wacht maar af. ik zal hier toch niet meer zijn morgen. eerst twijfelde ik maar ben nu heel vastbesloten dat ik wegga. ze zullen er spijt van krijgen.
zonder te eten ga ik naar mijn kamer. mijn hongersgevoel verdwijnt van dag tot dag. stuur een bericht naar davut.

ik doe het. sta morgen om 08.00 u klaar in de stad.
xxxx laila

pak mijn valies en begin al in te pakken.
moeder: laila, komen eten!!!
reageerde niet op haar geroep. ze herhaalde het een paar keren. dan hoorde ik voetstappen op de trappen. shit!!! gelukkig is mijn deur op slot.
moeder: heb je me niet gehoord? ik roep je al een tijdje. het eten staat al op tafel.
laila: laat mij.
moeder: wat zeg je?
laila: ik zei laat mij!!!
moeder: je moet iets eten je bent vel over been. al is een maar een beetje.
laila: door wie zou dat komen.
moeder: als je wilt eten kom je maar zal wel voor je wat overlaten.
zei ze zielig maar op dit moment interesseert me dat niet. ze heeft me deze keer in de steek gelaten dus medelijden voel ik niet.

goedkoop
20-01-06, 16:37
Geplaatst door ladyke
:giechel: hihi jah
laten we zeggen: ik ruik die mooie verhalen :D

Heb net je vervolgjes gelezen, is zo mooooi.
Ga maar snel verderrrr

xxxx

hahahaha bedankt!!! ik doe mijn best.

goedkoop
20-01-06, 16:39
Geplaatst door Mvr_ZZ
Hey Hey,

Nieuwe fan erbij,
Echt verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren zeg.
Ga snel verder

xxx
Gr. Leyla

welkom meisje.
het gebeurt overal maar niet getreurd aan alles komt een einde..

Dina 18
21-01-06, 21:30
Hey hey

Echt een mega goed verhaal!!!
ga SNEL verder, kan niet meer wachten op een vervolg!!!

Veel liefs
Dina

goedkoop
24-01-06, 17:01
de volgende dag is aangebroken. iedereen slaapt en ben extra vroeg opgestaan. pak mijn tas en ga stillekes naar beneden. buiten aangekomen loop ik naar de stad. het is gelukkig niet zo ver dus die zware tas moet ik niet veel dragen. waar is davut? ik zie hem spijtig genoeg nog niet. blijf de hele tijd rondkijken.
tuuut tuut
aah ja daar is hij al. hij kwam er net aan en heeft getoetert. stapt uit zijn wagen en komt mijn richting op.
davut: ben je zeker dat je dit wilt doen?
laila: ja, het beste is dat ik nu wegga.
davut : oke, geef maar die zware tas.
pakt mijn tas en zet het op de achterbank. we stappen in en rijden weg. dit voelt zo raar. mijn ouders zullen zeker schrikken als ze me niet terug zien komen van 't school.
laila: davut wil je iets voor me doen?
davut: ja zeg het eens.
laila: wil je eens zien hoe het met hen gaat. gewoon op afstand.
davut: ja, tuurlijk laila. zolang je er maar beter bij voelt.
een paar tranen vallen naar beneden. ik had echt niet gedacht dat ik zou huilen om hen.
laila: waar gaan we naar toe?
davut: ik neem je mee naar nederland. daar heb ik een tante die alleen woont.
laila: waar precies in nederland?
davut: het is niet zo ver van de grens maar je familie gaat je nooit zoeken in nederland. we gaan naar breda.
met een glimlach kijk ik hem aan en sloot mijn ogen. ben gewoon zo moe van alles.

davut: laila we zijn er al.
ik doe mijn ogen terug open.
laila: wat zeg je?
davut: we zijn er al laila. nu moet je gewoon uitstappen en kennis maken met mijn tante.
ik kijk geschrokken rond.
laila: ik durf echt niet.
davut: ik weet dat je verlegen bent maar het moet nu.
laila: geef me een minuutje.
met trillende handen ga ik naar binnen. ik ben niet bang van haar maar van de hele situatie.
tante: jij bent zeker laila? aangenaam mijn naam is fatma. kom maar binnen.
ik zei helemaal niks want ben echt verlegen van haar.
davut: ik moet door laila. ik moet gaan werken. als er iets is moet je het maar zeggen.
laila: oke, bedankt nogmaals voor alles.
weg was hij.
fatma: moet je iets hebben ofzo?
laila: nee bedankt. ben wel moe waar kan ik gaan liggen?
fatma: kom maar mee. dit hier is je nieuwe kamer.
ik kijk binnen en het ziet er heel mooi uit. het is groter dan mijn kamer daar in belgie. met zonder nog iets te zeggen ging ze weer weg. ik ging op mijn nieuwe bed liggen. wat voelt dit zo raar aan. vanaf nu ga ik nooit mijn familie meer zien.

goedkoop
24-01-06, 17:02
2 weken later:
voel me echt hier thuis. de tante van davut is een maatschappelijke werkster dus ze heeft een paar dingens ook voor me geregeld. heb al werk gevonden en ik mag donderdag beginnen. ik mag overal gaan en staan waar ik wil van fatma. soms vraag ik toestemming aan haar uit gewoonte. dan zegt ze altijd dat het mijn leven is. in het begin kon ik niet zo goed slapen uit zorgen. als ik iets buiten hoorde dan dacht ik van ilhan komt me halen. klinkt misschien raar maar weglopen van mijn familie moest ik eerder doen. davut belt me soms ook nog. ik ben hem dankbaar enzo maar wil niet echt contact met hem houden. ik wil een nieuwe leven beginnen zonder iemand van het verleden. ik heb een nieuwe kans gekregen en ik grijp het met beide handen.
fatma: laila, ik moet gaan werken. eten is in de oven als je honger hebt.
laila: wanneer kom je thuis?
fatma: ik denk dat het laat zal worden.
laila: oke, dat is geen probleem.
we zeiden elkaar beiden gedag en zo ging ze weg. heb toch een beetje honger. wat zou er in de oven zijn? loop naar beneden en ga de keuken in. doe de oven open en zie kip. pak vlug een bord en begin op te scheppen. kom weer langzaam bij maar lijk nog altijd op een anorexiapatient. loop naar de keukentafel en begin te eten. na het eten ging ik een beetje tv kijken. die nederlandse zenders daar moet ik nog aan wennen. ik mis vtm, tv1, vt4, kanaal2,...al mijn lievelingszenders.
triiiiiiiiiiiing.....
iemand belt aan de deur. wie zou dat zijn op deze uur? kijk uit het raam en zie.....

orka-ogen
25-01-06, 10:54
oh my god wie zag ze , vertel het ons vlug.... :wow:

goedkoop
26-01-06, 23:07
het is davut. wat komt hij hier doen? doe snel de deur open.
laila: hey
davut: dag laila.....mag ik binnenkomen?
laila: euhm nee het is beter van niet.
davut: waarom niet?
laila: ik ben helemaal alleen thuis en het is beter dat ik je niet binnen laat.
davut: doe niet zo belachelijk laila. vertrouw je me niet?
laila: ik weet ni....
davut: ik heb zoveel voor je gedaan en nog altijd vertrouw je mij niet.
laila: ik ben het niet gewoon dat ik alleen ben met een jongen in een huis. het is toch begrijpelijk.
davut: laat maar
boos ging hij weg.
laila: wacht davut!!!! waarvoor ben je gekomen?
hij negeerde mij compleet en reed weg met de auto. het is toch normaal dat ik hem niet binnen ga laten. zijn tante is niet thuis en wie weet wat er kan gebeuren. hij had gelijk ik vertrouw hem niet. zo ben ik nu eenmaal opgevoed. mijn ouders zeiden altijd dat jongens 1 ding willen. zit terug voor de tv en denk aan mijn ouders en ilhan. nooit gedacht dat ze nu in het verleden behoren. wat zouden ze nu op dit moment doen?

...: laila opstaan....kom schat dan kun je naar je bed.
laila: mama?
...: nee ik ben het fatma.
laila: waar ben ik?
fatma: je was in slaap gevallen voor de tv.
laila: aah sorry, heb de tv aangelaten.
fatma: het is niks meisje. ga maar naar je bed en slapen.
laila: oke
loop langzaam weg en dan dacht ik weer aan davut.
laila: fatma
fatma: ja
laila: davut is der straks langsgekomen.
fatma: wat wou hij?
laila: ik weet het niet maar hij is wel boos op me geworden.
fatima: waarom?
laila: ik wou hem niet binnenlaten. ik was alleen thuis dus gaf ik hem geen toestemming.
fatma: hij draait wel bij. het is je goed recht om te weigeren. als je je niet op je gemak voelt dan moet het niet.
laila: dus je vind dat ik goed heb gehandeld?
fatma: tuurlijk laila, ga nu maar slapen.
laila: oke slaap wel.
fatima: slaap wel schoonheid.
en ging naar mijn kamer. ben me gaan omkleden en dan viel ik in een diepe slaap.

goedkoop
26-01-06, 23:08
we zijn nu al weken verder en heb davut nog altijd niet gesproken. hij komt nog wel eens langs maar negeert mij. elke dag dezelfde routine: vroeg opstaan, 8 uren werken,...begint meer een sleur te worden. ik zit moe op de bank zoals gewoonlijk tv te kijken.

een jaar later:
er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan mijn ouders denk. heb geen foto van hen thuis maar herinner ze nog heel goed. zouden ze nog altijd op zoek naar me zijn of hebben ze het al opgegeven?
davut: hey dromer, geef mij eens wat tijd.
laila: hahaha sorry zat even naar de vogels te kijken.
davut: je zat te dromen zoals gewoonlijk.
met mij en davut gaat het weer goed. ik vond dat ik belachelijk deed dus had ik mijn excuses aangeboden. hij brengt altijd verslag uit over mijn ouders. ze zijn heel ziek geworden sinds ik hen heb verlaten. ik wil ze wel bezoeken maar schaam me een beetje. ik ben weggelopen van huis en dan keer ik terug naar hen. ik heb tijd nodig om erover na te denken.
laila: ik heb een vraagje.
davut: vraag maar.
laila: ik zit hier juist aan mijn ouders te denken, over het feit dat ze ziek zijn.
davut: ja....
laila: denk je dat het ze goed zal doen als ik ze eens ga bezoeken?
davut: ik persoonlijk denk van wel. maar je weet maar nooit hoe ze gaan reageren.
laila: dat dacht ik juist ook. maar stel dat ze er morgen niet meer zijn. dan zal ik mezelf nooit vergeven.
davut: als je er zo over denkt dan denk ik wel dat je het moet doen.
laila: je hebt gelijk......... ik zal ze wel op een dag bezoeken maar beter even wachten.
davut: maak het niet te lang laila.
laila: dus je denkt dat ik morgen moet gaan?
davut: nee, niet morgen maar wel ergens deze week.
laila: dat is te vroeg.
davut: waarom er nog blijven over piekeren. het is beter dat je het direct afhandeld.
misschien heeft hij wel gelijk. hoe sneller, hoe beter.
laila: we gaan overmorgen. is het nu goed?!!
hij komt naar me toe en omhelst mij stevig.
davut: dit is de laila dat ik ken.
ik moest er om lachen toen hij het zei.

overmorgen is aangebroken. we hebben afgesproken dat we om 14.00 u van huis zullen vertrekken. ik sta vroeg op en begin me klaar te maken.
fatma: ben je niet zenuwachtig.
laila: je zou eens moeten weten. het voelt alsof ik op elk moment ga overgeven.
fatma: hahaha moet ik met je meegaan?
laila: hoeft niet, dit is iets dat ik alleen moet doen. maar toch bedankt voor het aanbod.
geef haar een kus op haar wang.
laila: ik ben eigenlijk wel bang dat ze mij buiten zullen gooien. want heb ze ten schande gebracht.
fatma: wie zou jou buiten gooien. zo'n schat van een meisje. je piekert te veel laila. dat is vrij normaal om zo te denken. wie weet zullen ze jou juist met open armen verwelkomen.
laila: ja maar....
ze komt naar me toe en pakt mijn beide handen vast.
fatma: wees niet bang laila. alles komt goed.
laila: ik hoop het.

goedkoop
26-01-06, 23:09
ik hoor iemand aan de deur bellen. oefffff het zal wel davut zijn. ik begin te hyperventileren. adem in en adem uit laila, zei ik tegen mezelf.
davut: ben je klaar!!!
riep hij van beneden.
laila: ja, ik kom nu.
kijk even in de spiegel en dan loop ik naar beneden.
davut: je ziet er zo zielig uit laila.
laila: dank u, je weet altijd wat je tegen een meisje moet zeggen.
zei ik nogal sarcastisch.
davut: geen zorgen maken. alles komt echt goed.
hij doet zijn arm over me heen. we lopen samen naar buiten en stap zijn wagen in. de hele rit zei ik niks maar speelde met mijn handen.
davut: bereid je voor, we zijn er bijna laila.
ik kijk op en zie mijn oude buurt. we rijden straat in en straat uit. en dan stopt hij de wagen en kijkt naar mij.
davut: moet ik met je meegaan?
laila: nee, het is beter dat ik alleen ga. wil ook niet de indruk geven dat we samen wonen.
davut: begrijp het.
neem een diepe zucht en stap bang uit. ik loop naar de deur en bel aan. draai me om en kijk naar davut nog. hoor de deur open gaan en iemand zei "ja".

goedkoop
26-01-06, 23:10
sorry dames voor het wachten :blauwkus: beter laat dan nooit. was het compleet vergeten

ladyke
28-01-06, 17:06
schatjeeee...

zet vlug het volgende deeltje erop...
ik kan nie wachtennn :boogie:

Dina 18
28-01-06, 18:25
Hey hey
Zet AUB het vervolg erop!!!!!!!!!
Net als het SPANNEND word haak je af....

KOMAAN GA VERDER

xXx
Dina

SwEeTeSt_ gIrL
29-01-06, 16:41
:nijn: je hebt een nieuwe fan bij!! :nijn:
:nijn: tis echt een heeel mooi verhaal :nijn:

:engel: BiGg kISSs :engel:

goedkoop
30-01-06, 16:49
het is mijn moeder die opendoet. ze is vermagerd en oud opeens geworden.
moeder: wie ben jij?
ze herkent me helemaal niet meer.
laila: mama, ik ben het laila.
moeder: laila?
ze bekijkt me heel goed van top tot teen.
moeder: laila, kom binnen!!! wat heb ik je gemist.
ik kon maar niet stoppen met lachen en omhelsde haar heel hard. ondanks alles wat ze me heeft aangedaan heb ik haar gemist. ik loop naar de woonkamer en daar zet ik me neer. ze wou alles weten wat er in de afgelopen jaar is gebeurd. heb haar verteld dat ik bij een vrouw in nederland woon. het is zo raar om het te vertellen want heb mijn familie achtergelaten.
laila: waar is papa eigenlijk?
moeder: hij is naar de moskee.
laila: en....ilhan?
moeder: ilhan is weg met zijn vrienden denk ik.
laila: mama, zijn jullie nog boos op mij?
moeder: nee, helemaal niet. toen je weg was waren we boos op ons zelf. toen besefte je vader en ik wat we je aandeden....
ik had met mijn moeder een hartig gesprek. het is alsof ik een andere persoon voor mij heb. ik ben wel bang hoe mijn vader en ilhan zullen reageren als ze me terug zien. ik beeld me al de ergste scenario's in. hoe ik buiten word gegooid, misschien een grote pakrammel krijg, uitgescholden,....ik hoor dan de voordeur.
moeder: dat zal ilhan of je vader zijn.
mijn hart klopte in mijn keel.
ilhan: wat doe jij hier?!!!!
moeder: ilhan, hou je kop.
ilhan: nee, waarom zou ik? eerst loopt ze weg en dan staat ze hier weer. kom trap het af sletje. ga naar je vriend zoals je altijd wou.
laila: dat is niet waarom ik wegging.
ilhan: ik wil het niet horen. ik tel tot 10 als je dan niet weg bent dan gooi ik je buiten!!!
ik schrok gewoon van zijn woorden.
laila: mama, ik ga weg.
moeder: nee, blijf!!! alstublieft blijf!! luister niet naar hem laila mijn schat.
ik hoorde ilhan al luid op tellen. ik zei dat ik haar nog zou bellen en ging ervandoor. ik liep snel naar de wagen en stapte in.
davut: hoe was het?
ik keek hem aan en barste in tranen uit.
rania: mijn broer heeft me buiten geshot davut. mijn broer wilt me daar niet meer.
hij omhelsde mij strak en zei dat alles goed zou komen en dat het nog maar het begin is.
davut: zullen we weggaan?
laila: ja liefst wel davut.
we reden weer richting breda. de hele weg zei ik geen woord omdat ik diep gekwetst ben. wat had ik anders verwacht? waar ik voor vreesde is uitgekomen. mijn broer zag er woedend uit alsof hij me wou kapot slaan. wie weet wat er zou gebeuren als ik niet wegging.

ik zit helemaal alleen in mijn kamer. fatma heeft me al getroost maar het heeft niet veel geholpen. ik hoor allerlei geluiden op de trappen. het kwam dichter en het stopte bij de deur. ik keek op en zie davut.
davut: hoe voel je je nu?
laila: wat denk je zelf?
davut: wat is er juist gebeurt want ik dacht dat alles goed ging. je bleef daar lang binnen.
laila: alles ging ook goed maar dan kwam mijn broer binnen. hij gaf me nog niet eens de kans om het uit te leggen. hij schold me uit voor sletje en heeft me buiten geshot. het ergste is dat ik de kans niet heb gekregen om mijn vader te zien. ik weet nog altijd niet of hij blij zou zijn om me te zien.
davut: let op mijn woorden laila, alles komt goed. voor je het weet zitten jullie samen te lachen. en het enigste ruzie zou zijn wie er moet afwassen.
laila: hahahaa ezel, ik hoop het echt. wat zou ik doen zonder jou?
ik loop naar hem toe en ik omhels hem stevig. dit is wat ik nodig heb gewoon dat iemand er voor me is. ik wil dolgraag mijn moeder spreken. wil haar vertrouwde stem terug horen.
laila: ik ga mijn moeder denk ik bellen.
davut: van waar komt dat opeens?
laila: ik mis haar heel erg en misschien krijg ik de kans om mijn vader te spreken.
davut: moet ik weggaan?
laila: nee, blijf en sluit de deur. ik wil je hier bij mij.
pak mijn gsm en toets mijn oude huisnummer in. ik ben niet meer zo zenuwachtig want ik weet dat ze me wilt spreken. hopelijk neemt ilhan niet op want hij gaat zeker dan de nr veranderen.
.....: hallo

goedkoop
30-01-06, 16:50
tranen van blijdschap beginnen al te komen.
laila: hallo mama, ik ben het laila.
moeder: hey schat, hoe gaat het met je?
laila: gaat goed. en met jullie thuis?
moeder: ook......laila het spijt me van de vorige keer. ilhan kan het gewoon niet vergeten dat je ons hebt verlaten.
laila: ik begrijp het wel, je hoeft niets uit te leggen.
moeder: laila, wil je eens terug langskomen. je vader weet dat je bent gekomen en hij wilt je zien.
laila: natuurlijk voor jullie alles. jullie mogen de dag zelf kiezen.
moeder: zo snel mogelijk als je wilt. wat denk je van morgen?
laila: zo snel!! euhmmm oke dan, wat denk je van rond de middag?
moeder: dat is goed. we zullen zeker op je wachten.
laila: zal ilhan er ook zijn?
moeder: ja, maar laat alles aan mij en je vader over. we regelen het wel.
we praten dan over koetjes en kalfjes. na een tijdje hadden we afgelegd. wat voelt dit zo goed om een normaal gesprek met mijn ouders te hebben.
davut: hoe voel je je nu?
zonder iets te zeggen kijk ik hem aan en omhels hem.
laila: ik zeg het misschien veel keren maar.........bedankt. door jou zouden mijn ouders me nooit zo behandelen. ze hebben meer respect voor me dan der voor.
davut: ik heb jullie relatie niet beter gemaakt maar jij zelf. jij nam de grote stap en niet ik.
laila: je gaf me een duw in de rug. ik vraag me af hoe mijn leven zou zijn als ik het niet had gedaan? dan zou ik met semun getrouwd zijn en was ik opgesloten thuis. nu moet ik gewoon nog ilhan overhalen om me te vergeven. hopelijk komt die dag morgen dat ik zijn vergiffenis krijg.

de dag is aangebroken dat ik naar mijn ouders ga. deze keer zonder davut. sta extra vroeg op want kan de rest van de tijd toch niet slapen. ik pak een lange douche, kam mijn haren, make-up, omkleden,......kijk in de spiegel en bekijk mezelf van top tot teen. ik vergelijk mezelf met het meisje die ik vorig jaar was. hoofddoek is weg, mooiere kleding, opgemaakt, verzorgd, andere kapsel, normale gewicht want dervoor was ik mager,.....ik kan uren door gaan. het voornaamste van alle verandering is dat ik zelfstandig ben geworden. der voor was ik gewoon onzeker en naief. heb nog geen rijbewijs maar over een maandje ga ik er aan beginnen. hahaha hoor mezelf eens.....ik kies wat ik wil doen en wanneer ik het wil. kijk naar het uur en zie dat het bijna 11.00 u is. pak mijn tas snel en loop naar buiten richting station.

kom aan in mijn oude stadje. het is wel een beetje wennen want in nederland zijn die mensen zo anders. ik kom aan de deur en voor dat ik wou bellen vliegt de deur al open.
moeder: kom binnen.
laila: zo snel?
moeder: ik heb je al zien aankomen.
ze komt naar me toe en sleurt me al binnen. ze omhelst me heel strak en blijft me maar kussen geven. ik vind het niet erg want heb haar ook gemist.
laila: waar is vader?
moeder: hij is boven zijn middagdutje aan het doen.
laila: ow, dan zie ik hem later wel.
moeder: nee, ga maar naar boven en maak hem wakker. want hij vond het al de vorige keer erg dat hij je niet had gezien.
laila: ben je zeker?
moeder: ja, niet bang zijn.
ik loop naar boven en kijk als eerst naar beneden. ik zie mijn moeder teken doen van ga naar boven. moest een beetje lachen en loop verder naar boven. aan zijn deur gekomen doe ik stillekes aan de deur open. daar zie ik hem vredevol liggen. hij was zo afgevallen en leek zo oud voor zijn leeftijd net zoals mijn ma.
laila: papa opstaan.
fluisterde ik een paar keren terwijl ik hem lichtjes schudde.

goedkoop
30-01-06, 16:52
zijn ogen gaan lichtjes open.
vader: laila? laila ben jij dat?
laila: ja, ik ben hier.
vader: misschien droom ik.
laila: ahhaha nee dit is geen droom, ik ben hier echt.
zei ik met betraande ogen. hij staat op en bekijkt me goed. dan geeft hij me een strakke omhelzing. we zeggen helemaal niks tegen elkaar want dit zegt meer dan genoeg.
vader: laten we naar beneden gaan.
laila: dat is goed.
we lopen naar beneden en daar zat hij me vragen te stellen hoe het met me gaat. ik zet me neer in de woonkamer en daar praten we verder. heb verteld hoe de zaken nu aan toe gaan thuis. ze keken me trots aan, ik dacht dat ze me meer vol afschuw zouden bekijken.
moeder: waar woon je nu?
laila: breda dat ligt in nederland.
moeder: zo ver, ik dacht woon je gewoon in belgie.
had mijn redenen. ik wil niet zeggen dat ik zo ver mogelijk van hen wou zijn, dat ze me zelfs niet kunnen vinden. het enigste wat ik deed was glimlachen. het begon al aardig donker te worden. ik wou weg voor dat ilhan komt.
laila: het begint laat te worden. moet nog morgen werken.
moeder+vader: blijf nog efkes.
na lang aandringen stemde ik toe. ik zat de hele tijd op de buitendeur te letten want op elk moment komt ilhan van zijn werk. mijn ouders zaten met me te praten maar ik luisterde maar half half. want ik ga eerlijk zijn, ik ben bang van hem. hoor al een sleutel in het slot.

ilhan: wat doet zij hier?
moeder: zij heeft een naam en het is laila.
ilhan: pfffff en dan! kom ga naar buiten dat ik je gezicht niet meer zie.
vader: laat haar en doe niet lastig.
ilhan: dat jullie haar kant nog kiezen versta ik niet. ze heeft ons ten schande gebracht!! wie weet wat ze allemaal heeft uitgespookt?
laila: ik heb niks verkeerds gedaan!
ilhan: hou je kop stomme trut! jij moet gewoon zwijgen en niet tegen me praten!
laila: dwing me dan?
hij stapt naar me toe en wilt me een klap verkopen. gelukkig hebben mijn ouders hem tegengehouden. mijn moeder duwt hem naar een andere kamer en zegt dat hij daar moet blijven om af te koelen. daarna hoor ik niet meer wat ze zeggen.
vader: sorry laila dat je dit een 2 de keer moet meemaken.
laila: het is niks.
vader: ik wil je iets vragen......
laila: ja, vraag maar.
vader: waarom kom je niet terug hier wonen? het zal niet meer zoals vroeger zijn.
laila: dat gaat zomaar niet want heb daar al een leven opgebouwd in nederland.
vader: denk er tenminste over na. we missen je hier zo erg en wie weet zijn we er niet meer binnenkort.
laila: hoe bedoel je?
vader: laila, je denkt toch niet dat we eeuwig zullen leven.
daar heb ik nooit aan gedacht. dit kwam zo hard aan. mijn vader kijkt me zielig aan en wacht op een antwoord.
laila: ik zal erover nadenken.
vader: dat is beter dan niks.
na lang te hebben gezeten besloot ik om weg te gaan. ilhan heb ik de rest van de nacht niet meer gezien. goed ook want hij word kwaad als hij me ziet.

we zijn nu al een paar maanden verder. ben een leuke jongen tegengekomen. hij wilt om mijn hand vragen zaterdag. oeeeeeeeee ben zo gelukkig. als ik terug aan vorig jaar denk dan was ik misschien nu allang getrouwd. zijn naam is nouri en hij is de beste wat me ooit is overkomen. nu moeten mijn ouders hem nog ontmoeten, ben zo zenuwachtig. met mijn broer gaat het ook veel beter. hij heeft eindelijk geaccepteerd dat ik er weer ben. het koste me weken om het goed te maken. het enige wat ik van zijn kant hoorde waren scheldwoorden. ben blij dat alles goed is gekomen tussen ons want anders zou ik nooit op de aanbod van mijn vader zijn ingegaan. ik woon terug bij mijn ouders en mijn leven is veel verbeterd. met pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van fatma en nederland. heb zelfs ontslag moeten nemen. nu ben ik nog werkzoekend maar met mijn ervaring zal dat lang niet meer duren. dus alles is toch goed gekomen. ben wel weggelopen van huis maar toch denk ik nog altijd of het anders kon opgelost geraken. weet je het voornaamste is dat alles terug oke is net zoals ik al die tijd voor heb gebeden. geef de moed nooit op, ook als er geen licht meer is aan het einde van de tunnel.

het einde

Rashida1987
30-01-06, 20:03
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw say hello to urr newwestttt fan! mooi verhaal!!!

Dina 18
30-01-06, 21:11
Hey hey

Echt een HEEL mooi verhaal "Goedkoop"...
Jammer dat het al klaar is, maar wel goed dat het goed gekomen is tss Laila en Ilhan!!!

Je hebt een leuk verhaal hier gedropt!!!!

Veel liefs
Dina

ladyke
30-01-06, 21:40
heeeeeeeeeeeeeeey schat

Zoals altijd dump je hier leuke verhaaltjes
echt waar, you got the talent girl!

you go for it!
en blijven voortdoen zou ik zeggen :staart:

goedkoop
31-01-06, 14:12
bedankt meisjes dat jullie het lezen. ik heb het ingekort omdat ik heb laten zien hoe haar leven ervoor was verlopen. als ik haar leven nu zet is het zoals van ons allemaal. :zwaai:

ja vind het ook goed dat het tussen ilhan en laila goed is gekomen. iedereen herkend zo'n dominante broer in zijn familie. een wonder eigenlijk dat die haar niet heeft gemept.

ben met een nieuwe verhaal bezig en als het af is zet ik het hier weer op.

orka-ogen
06-02-06, 08:06
dank je wel een heel mooi verhaal
succes met je volgend verhaal :duim:

MocroChikaaa
16-08-06, 11:25
Olaa

Bangelijke Mooie Verhaal

Doegg

---MocroChikaaa---

sweet_girl*5
16-08-06, 20:44
heel leuk verhaaltje!!

xx

girl_like_me
16-08-06, 21:28
heej meidd,,

echt een heel mooi verhaal !

:zwaai:

roudani
26-08-06, 20:54
heelaba het is om te vragen wanneer je je prachtige verhaal gaat af maken

Ri-mocro
28-08-06, 01:56
hey meid vond je verhaal heel mooi
alleen jammer dat ze weer terug thuis is gaan wonen want vind eigelijk niet dat je mensen die je zo behandeld hebben vergeven mogen worden...
maar wel mooi dat ze door zo een grote beslissing zo veel beter is geworden.
want zal zeker wel heeeeeeeeeel moeilijk zijn. X

goedkoop
08-09-06, 15:17
het verhaal is al af heb het ingekort.

bedankt voor jullie mooie reacties.

het beste is ook om bij je familie te blijven ri-mocro :duim: