PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs



Vanun
17-01-06, 11:22
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.

Politiebewaking

Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.

Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.


http://www.nu.nl/news/658052/11/Hirsi_Ali_voorgedragen_voor_Nobelprijs.html

Elien
17-01-06, 12:06
"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.





in mijn ogen meer vechten voor haat en nijd

MO_NL
17-01-06, 12:49
:kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2:

delirious
17-01-06, 12:51
Geplaatst door MO_NL
:kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2:

Alles goed verder a Mo?
Probeer wat bietamiene.

Ourzazate
17-01-06, 13:10
Geplaatst door Vanun
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.


Dus aanzetten tot haat, tegenstellingen in de maatschappij aanwakkeren, het ophitsen van mensen, leugens verspreiden over de Islam en ga zo verder betekent dat je in aanmerking komt voor een prijs voor vrede? Welke vrede en hoe doet zij dat?

:confused:

MusicManiac
17-01-06, 14:30
Geplaatst door Vanun
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.

Politiebewaking

Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.

Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.


http://www.nu.nl/news/658052/11/Hirsi_Ali_voorgedragen_voor_Nobelprijs.html

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Spitsboef
17-01-06, 15:10
Geplaatst door MusicManiac
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2:

waterfiets
17-01-06, 15:18
Een nogal vreemde voordracht ... maar ja het zegt verder ook niet zo veel ... Kissinger heeft hem ook gehad ... . Toch hoop ik niet dat AHA deze prijs krijgt want ik vind het werkelijk nergens op slaan.

Sallahddin
17-01-06, 16:19
Geplaatst door Vanun
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs als zij".

"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.

Politiebewaking

Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.

Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.


http://www.nu.nl/news/658052/11/Hirsi_Ali_voorgedragen_voor_Nobelprijs.html





Wat een lachertje....
Toen ik dit zag viel ik bijna van mijn stoel en dat deze "steunbetuig" en de rest uit Denemarken komt is niet verbazingwekkend gezien de felheid van de islamofobie daar de laatste tijd...
Ze (Hirsi) vecht voor gelijkwaardigheid,vrijheid van Godsdienst???....geen commentaar...
Die Idioot kan zich inderdaad geen beter Nobelprijs kandidaat als zij voorstelen ...geen commentaar...
Die Prijs die wordt nou door de politiek bepaald (meestal dan) kan beter gegeven worden aan Sharon dan....
Ik ben wel voor Oprah Winfrey overigens,die verdient ruimschoots dat prijs wel...

Sallahddin
17-01-06, 16:53
Geplaatst door puntje
Er zijn er die liever hadden gezien dat Mohammed Bouyeri in haar plaats was genomineerd.



Je haalt totaal verschillende dingen door elkaar ;Einstein...

Onbek_01
17-01-06, 19:36
WATTTTTTTTTTTTTTTT!!
Een haatzaaister genomineerd voor de nobelprijs????
Ik snap het echt niet.
Een vrouw die de profeet van 1miljard gelovigen pervers en een pedofiel noemt is genomineerd voor de nobelprijs!!!!
:moe:
Waarom krijgt de duivel Slobodan Miloševiæ geen nobelprijs voor het uitmoorden van bosnische moslims?

Soldim
17-01-06, 19:42
Geplaatst door puntje
Er zijn er die liever hadden gezien dat Mohammed Bouyeri in haar plaats was genomineerd.

Hier een lijst (http://nobelprize.org/peace/nomination/nominators.html) om te kunnen zien wie kunnen nomineren. Vast wel ergens ter wereld een gek te vinden die je steunt.

Soldim
17-01-06, 19:43
Geplaatst door Onbek_01
Een vrouw die de profeet van 1miljard gelovigen pervers en een pedofiel noemt

Tja, als je met een 9 jarige trouwt....

Onbek_01
17-01-06, 19:48
Geplaatst door Soldim
Tja, als je met een 9 jarige trouwt....

Toen was het normaal om te trouwen met jonge vrouwen.
Nu zijn de tijden veranderd.
Dat wist je zeker niet hé??

knuppeltje
17-01-06, 19:51
Geplaatst door Onbek_01
Toen was het normaal om te trouwen met jonge vrouwen.
Nu zijn de tijden veranderd.
Dat wist je zeker niet hé??

Toen was iemand van 9 ook een kind, en iemand van 53 ook al een oude bok.

~Panthera~
17-01-06, 19:54
Geplaatst door knuppeltje
Toen was iemand van 9 ook een kind, en iemand van 53 ook al een oude bok.


Nee, mensen waren stukken eerder volwassen en 53 haalden ze niet eens.

Onbek_01
17-01-06, 19:59
Geplaatst door knuppeltje
Toen was iemand van 9 ook een kind, en iemand van 53 ook al een oude bok.



Ja en nu???
Het gaat erom dat het in die tijd normaal was.
Als ik in die tijd geleefd had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Als je naar karen amstrong had geluisterd (ze kwam op netwerk)dan had je nu gewist waarom ayaan hirsie uit onwetendheid zegt dat de profeet Mohammed(vrede zij met)een pedofiel is.
Mensen zonder kennis(onwetend)zeggen altijd domme dingen.

57. Betreffende hen, die Allah en Zijn boodschapper lastig vallen, Allah heeft hen in deze wereld en in het Hiernamaals vervloekt en heeft een vernederende straf voor hen bereid. :cool:

knuppeltje
17-01-06, 20:08
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, mensen waren stukken eerder volwassen en 53 haalden ze niet eens.


Mohammed wel dus. Die werd of 61 of 62. Of zijn geboortejaar 570 of 571 was- daar is niet iedereen het over eens, maar hij stierf in 632- daar zijn ze het wel over eens. Dus tel maar na.

Hoe volwassen was ook toen iemand van 9 ten opzichte van iemand van 53 eigelijk?

~Panthera~
17-01-06, 20:47
Geplaatst door knuppeltje
Mohammed wel dus. Die werd of 61 of 62. Of zijn geboortejaar 570 of 571 was- daar is niet iedereen het over eens, maar hij stierf in 632- daar zijn ze het wel over eens. Dus tel maar na.

Hoe volwassen was ook toen iemand van 9 ten opzichte van iemand van 53 eigelijk?



Levensverwachting

Er is een tijd geweest dat de gemiddelde levensverwachting voor een mens op ruim 20 jaar lag. In deze primitieve culturen bereikte slechts een enkel procent van de bevolking de leeftijd van 65. Een verbetering van de levensverwachting ontstond toen de mens zich ging vestigen en niet meer als jager en verzamelaar van plek naar plek trok. Toch was in de zeventiende eeuw in de westerse wereld een gemiddelde leeftijd tussen de 30 en 35 jaar nog heel gewoon. Pas na 1900 kwam daar verbetering in, met name door de sterke daling van de zuigelingensterfte. In elke bevolking waren vroeger dus wel mensen die een hoge leeftijd hadden bereikt, maar het waren er niet zoveel. Door hun uitzonderingspositie maakten zij aanspraak op een bijzondere, respectvolle behandeling. Zij werden als wijs beschouwd, als de dragers van de collectieve herinnering, van de tradities en regels.

Literatuur

J.F. Freeman, Aging. Its history and literature (New York/London, 1979).

A. Pouw, Oud, maar wijs genoeg? De Nederlandse Vereniging voor Gerontologie 1947-1987 (Lochem/Gent, 1987).

~Panthera~
17-01-06, 21:05
Geplaatst door puntje
En nog andere factoren, die jij gemakshalver even buiten beschouwing laat.
En een meisje is heus niet vruchtbaar, laat staan volwassen met 9 jaren, schat!
Tussen 15 en 35 jaar is de vrouw op haar vruchtbaarst. Boven die leeftijd is er verhoogde kans op complicaties bij de zwangerschap.
Een meisje van 9 jaar bevruchten is bestiaal en haar uithuwelijken is ronduit barbaars.

Jij bekijkt alles dus vanuit het NU ?
Maar het wordt toch echt een heel ander verhaal als je maar bv 45 jaar te leven hebt.
Dan past de natuur zich wel aan, denk ik.

Soldim
17-01-06, 21:12
Geplaatst door ~Panthera~
Maar het wordt toch echt een heel ander verhaal als je maar bv 45 jaar te leven hebt.
Dan past de natuur zich wel aan, denk ik.

Vruchtbaarheid hangt af van een aantal dingen, dieet, groei etc. Ook zijn er verschillen tussen volken. Uitzonderingen daargelaten, is 9 jaar echter zeer, zeer jong. En zelfs als een meisje hormonaal gezien vruchrbaar is op die leeftijd, levert het baren van een kind ernstige problemen op.

Al Sawt
17-01-06, 21:15
Wat dat betreft zal ze in goede gezelschap bevinden met oorlogsmisdadigers als Kissinger, Begin, Rabin, Peres en verraders als Sadat en Arafat.

~Panthera~
17-01-06, 21:27
Geplaatst door Soldim
Vruchtbaarheid hangt af van een aantal dingen, dieet, groei etc. Ook zijn er verschillen tussen volken. Uitzonderingen daargelaten, is 9 jaar echter zeer, zeer jong. En zelfs als een meisje hormonaal gezien vruchrbaar is op die leeftijd, levert het baren van een kind ernstige problemen op.



Heeft ze kinderen op die leeftijd gekregen dan ?
Dat weet ik niet.

Arvid
17-01-06, 21:29
Geplaatst door ~Panthera~
Jij bekijkt alles dus vanuit het NU ?
Maar het wordt toch echt een heel ander verhaal als je maar bv 45 jaar te leven hebt.
Dan past de natuur zich wel aan, denk ik.

LOL was een onzin. In Afrika is de gemiddelde levensverwachting is sommige landen zelfs lager dan 45 jaar. Is het daar normaal om 9 jarige meisjes te penetreren? Zo ja, dan raad ik Dutroux aan om daarheen te emigreren.
Bovendien, gezien je uitleg, was het normaal om 2000 jaar geleden 2 jarige meisjes te penetreren? Want de natuur was zeker toen 'aangepast'.

~Panthera~
17-01-06, 21:47
Geplaatst door Arvid
LOL was een onzin. In Afrika is de gemiddelde levensverwachting is sommige landen zelfs lager dan 45 jaar. Is het daar normaal om 9 jarige meisjes te penetreren? Zo ja, dan raad ik Dutroux aan om daarheen te emigreren.
Bovendien, gezien je uitleg, was het normaal om 2000 jaar geleden 2 jarige meisjes te penetreren? Want de natuur was zeker toen 'aangepast'.


Ik bedoelde ermee, dat als het zo is, dat de levensverwachting TOEN 45 was, de natuur zich wel degelijk aangepast moest hebben.
Wanneer hadden TOEN vrouwen kinderen moeten krijgen ? op hun 30e ? te vergelijken met 60 NU ?
Dat bedoel ik er mee. :moe:

Soldim
17-01-06, 21:49
Geplaatst door ~Panthera~
Heeft ze kinderen op die leeftijd gekregen dan ?
Dat weet ik niet.

Ik heb geen flauw idee, maar volgens mij is in alle monoistische religie's het idee achter huwen het stichten van een familie. Vandaar de tegenstand tegen homo-huwelijken.

Ik geloof graag dat het destijds cultureel aanvaard was, net zoals de Grieken pedofilie cultureel aanvaarden. Veranderd weinig aan het feit dat het pedofilie was.

Soldim
17-01-06, 21:56
Geplaatst door ~Panthera~
Ik bedoelde ermee, dat als het zo is, dat de levensverwachting TOEN 45 was, de natuur zich wel degelijk aangepast moest hebben.
Wanneer hadden TOEN vrouwen kinderen moeten krijgen ? op hun 30e ? te vergelijken met 60 NU ?
Dat bedoel ik er mee. :moe:

Ik denk dat de gemiddelde levensverwachting zo'n 1400 jaar geleden zelfs lager dan 40-45 zal hebben gelegen. Voor een groot deel veroorzaakt door kindersterfte. Wanneer een op de drie kinderen voor zijn/haar 10e jaar sterft, en de andere twee 40 jaar worden, is de gemiddelde leeftijd 30 jaar. Een meisje dat op haar 15e trouwt en kinderen krijgt, heeft dus nog 25 jaar te gaan.

Coolassprov MC
17-01-06, 21:57
Geplaatst door Al Sawt
Wat dat betreft zal ze in goede gezelschap bevinden met oorlogsmisdadigers als Pinochet, Begin, Rabin, Peres en verraders als Sadat en Arafat.

oorlogsmisdadigers als Kissinger en Carter..

Coolassprov MC
17-01-06, 21:59
Geplaatst door Soldim
Vruchtbaarheid hangt af van een aantal dingen, dieet, groei etc. Ook zijn er verschillen tussen volken. Uitzonderingen daargelaten, is 9 jaar echter zeer, zeer jong. En zelfs als een meisje hormonaal gezien vruchrbaar is op die leeftijd, levert het baren van een kind ernstige problemen op.

Ik weet dat je niet goed bent in het herkennen van ''bronnen en bewijzen''.

Maar zou je je papegaaienpraat kunnen staven met ''bronnen en bewijzen''?

Met andere woorden:

Heb je overleverde ''bronnen en bewijzen'' dat de Profeet seks heeft gehad met een 9-jarige of praat je slechts iemand na?

Soldim
17-01-06, 22:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik weet dat je niet goed bent in het herkennen van ''bronnen en bewijzen''.


Kijk eens wie we daar hebben! Vertel me, waar heb ik problemen met bronnen en bewijzen?



Maar zou je je papegaaienpraat kunnen staven met ''bronnen en bewijzen''?

Met andere woorden:

Heb je overleverde ''bronnen en bewijzen'' dat de Profeet seks heeft gehad met een 9-jarige of praat je slechts iemand na? [/B]
[/quote]

Zodra je mij kunt vertellen waar ik vermelde dat Mohammed sex had met dat 9 jarige kind dat hij trouwde.

knuppeltje
17-01-06, 22:28
Geplaatst door ~Panthera~
Ik bedoelde ermee, dat als het zo is, dat de levensverwachting TOEN 45 was, de natuur zich wel degelijk aangepast moest hebben.
Wanneer hadden TOEN vrouwen kinderen moeten krijgen ? op hun 30e ? te vergelijken met 60 NU ?
Dat bedoel ik er mee. :moe:


Panthera, ik begrijp heel goed dat omstandigheden toen anders waren dan nu. De levensverwachting van mensen is lange tijd o.a. voor een groot gedeelte bepaald door oorlogen, gebrek aan hygiene en de daarmee gepaard gaande epidemieen- zoals cholera en pest bv, waarvoor nog geen medicijnen waren. Ondanks die lage levensverwachting waren er toch nog behoorlijk wat mensen die in de tijd van Mohammed zeer oud werden- zeker voor die tijd.

Maar dan nog blijft voor mij iemand van 9 een kind en iemand van 53 een oude bok.

Maar probeer eens antwoord te geven op mijn vraag: hoe volwassen is iemand van 9 in verhouding tot iemand van 53, en bedenk daar bij dan ook nog dat het contrakt gessloten werd toen zij 6 was en hij 50, en dat contrakt gesloten werd door hem en haar vader. Nergens is te lezen dat ze er zelf om gevraagd heeft. Het belang van dat huwelijk was dan ook voor mij de alliantie tussen Abu Bakr en Mohammed, niets meer en ook niets minder.

Hoe zouden de belevingswerelden van hen beide elkaar kunnen aanvullen tot een volwassen verhouding van vrouw tot man denk je?

Als je ook wat wilt lezen hoe levensverwachtingen uit kunnen pakken moet je maar eens de: De waanzinnige veertiende [of vijftiende, mag ik kwijt zijn] eeuw, van Barbara Tuchman lezen. Gaat over de honderdjarige oorlog tussen de Engelsen en de Fransen, en dat allemaal om een troonopvolging.

~Panthera~
17-01-06, 22:49
Geplaatst door knuppeltje
Panthera, ik begrijp heel goed dat omstandigheden toen anders waren dan nu. De levensverwachting van mensen is lange tijd o.a. voor een groot gedeelte bepaald door oorlogen, gebrek aan hygiene en de daarmee gepaard gaande epidemieen- zoals cholera en pest bv, waarvoor nog geen medicijnen waren. Ondanks die lage levensverwachting waren er toch nog behoorlijk wat mensen die in de tijd van Mohammed zeer oud werden- zeker voor die tijd.

Maar dan nog blijft voor mij iemand van 9 een kind en iemand van 53 een oude bok.

Maar probeer eens antwoord te geven op mijn vraag: hoe volwassen is iemand van 9 in verhouding tot iemand van 53, en bedenk daar bij dan ook nog dat het contrakt gessloten werd toen zij 6 was en hij 50, en dat contrakt gesloten werd door hem en haar vader. Nergens is te lezen dat ze er zelf om gevraagd heeft. Het belang van dat huwelijk was dan ook voor mij de alliantie tussen Abu Bakr en Mohammed, niets meer en ook niets minder.

Hoe zouden de belevingswerelden van hen beide elkaar kunnen aanvullen tot een volwassen verhouding van vrouw tot man denk je?

Als je ook wat wilt lezen hoe levensverwachtingen uit kunnen pakken moet je maar eens de: De waanzinnige veertiende [of vijftiende, mag ik kwijt zijn] eeuw, van Barbara Tuchman lezen. Gaat over de honderdjarige oorlog tussen de Engelsen en de Fransen, en dat allemaal om een troonopvolging.


Ik snap wel wat je bedoelt, maar dan toch blijft het gevoel hangen dat het toen heel andere tijden waren.
En dat dingen toen inderdaad gewoon waren, en nu niet.
Bovendien: weet jij hoe hij met haar om is gegaan ? ik dus niet.
Wellicht was het geen man-vrouw verhouding, maar een soort bescherming. (?)
Toch is oordelen vanuit het NU raar, althans, zo voelt dat.

Vriend
17-01-06, 23:36
ayaan hirshi ali verdient de Nobelprijs want ze heeft de term 'vrede' een nieuwe dimensie gegeven;

vrede kan kapot gemaakt worden en vervolgens verminkt en afgemaakt tot iets wat de meerderheid acceptabel acht.

Vrede van de overwinnaars

Ik kots op ayaan hypocriet ali

Al Sawt
18-01-06, 00:15
Geplaatst door Coolassprov MC
oorlogsmisdadigers als Kissinger en Carter.. Ik bedoelde ook Kissinger, maar plaatste onbewust Pinochet.

Misschien was die onbewustzijn eerder door walging gemotiveerd, van wege de monster Pinochet die Kissinger heeft gecreerd.

Vriend
18-01-06, 00:43
Geplaatst door puntje
Overwinnaars?
Je bedoelt hen die de wapens oppakken om aan de strijd te beginnen?
Wrede overwinnaars, zeg maar gerust verliezers!

:regie:In het land der blinden is Eénoog koning. :fucyc:

HEAR HEAR... :lole:

Vriend
18-01-06, 00:50
Geplaatst door puntje
Ayaan Hirsi Ali is de Antichrist.
Zo beter? :kusgrijs:


I DAMN THE DEVIL TO THE HELL....IN THE NAME OF CHRIST...THE POWER CHRIST COMPELS YOU!!!

Joesoef
18-01-06, 06:55
2006: Nobelprijs voor de Vrede: Ayaan Hirsch Ali
1994: Nobelprijs voor de Vrede: Yitzhak Rabin
1994: Nobelprijs voor de Vrede: Yasser Arafat
1994: Nobelprijs voor de Vrede: Shimon Peres
1978: Nobelprijs voor de Vrede: Menachem Begin



:slapen:

..zapper
18-01-06, 07:21
Ik kan me niet anders voorstellen dat de restanten van het geraamte van meneer Nobel zich omratelen in hun graf.

Elsschot
18-01-06, 09:44
en hoelang zal het duren voordat de multicultureel gehersenspoelde menigten gaan beseffen hoe belangrijk het optreden van mevrouw H.A. is voor het evolueren van de etnische culturen.

mulan
18-01-06, 09:51
Iemand die zichzelf al ongelofelijk vaak te kijk heeft gezet de nobelprijs geven is niet echt de slimste zet die je kunt maken als organisatie.
Maar goed...mag ik er nu ook een?

mulan
18-01-06, 09:52
Geplaatst door Elsschot
en hoelang zal het duren voordat de multicultureel gehersenspoelde menigten gaan beseffen hoe belangrijk het optreden van mevrouw H.A. is voor het evolueren van de etnische culturen.

Dat zullen wij nog lang niet weten. Wij zijn dom en jij bent slim. Jij bent ons dus duizend stappen voor. Geniet van de prijs!!

freya
18-01-06, 09:58
Geplaatst door Elsschot
en hoelang zal het duren voordat de multicultureel gehersenspoelde menigten gaan beseffen hoe belangrijk het optreden van mevrouw H.A. is voor het evolueren van de etnische culturen.


http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif

Joesoef
18-01-06, 11:10
Geplaatst door Elsschot
en hoelang zal het duren voordat de multicultureel gehersenspoelde menigten gaan beseffen hoe belangrijk het optreden van mevrouw H.A. is voor het evolueren van de etnische culturen.


http://www.crazycows.nl/forum/uploads/stupid.gif

knuppeltje
18-01-06, 17:09
Geplaatst door ~Panthera~
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dan toch blijft het gevoel hangen dat het toen heel andere tijden waren.
En dat dingen toen inderdaad gewoon waren, en nu niet.
Bovendien: weet jij hoe hij met haar om is gegaan ? ik dus niet.
Wellicht was het geen man-vrouw verhouding, maar een soort bescherming. (?)
Toch is oordelen vanuit het NU raar, althans, zo voelt dat.


Panthera, sommige dingen zullen altijd raar blijven aanvoelen. En zeker als het om andere tijden gaat. maar het blijft wel de bedoeling dat we dingen bij de juiste naam noemen.

619, Chadija- Mohammeds grootse steun en toeverlaat overlijd. Ook Abu Talib zijn andere grote steun overlijd in dat jaarr.

Het is dan in 620 dat Mohammed en Abu Bakr- die een van de eerste bekeerlingen was- dat huwelijkscontrakt sloten, Mohammed was toen 50 en Aisha was toen 6.

Mohammed had de steun van Abu Bakr- een rijk koopman- hard nodig om zijn aspiraties waar te maken- nu zijn beide eerdere grote beschermers er niet meer waren- en hij in Mekka steeds meer in de verdrukking kwam.

Abu Bakr was zijnerzijds de zaak zeer toegedaan.

Hoe hij met haar is omgegaan? Wie kan dat nu nog zeggen?

Nergens is in iedergeval te lezen dat hij dat kleine meiske ook maar een haar heeft gekrenkt- en op maroc.nl heb ik al tig keer ook dat verhaal over dat zogenaamde consumeren naar de prullenbak verwezen, en aangeraden om echt eens het Engese woord 'consummade', waarmee die idioten aankwamen, in het woordeboek op te zoeken.

Zoals ik al eerder zei, was het voor mij in eerste instantie een huwelijk voortkomend uit belangenoverwegingen.

In ieder geval heeft dat huwelijk haar niet belet om na de dood van Mohammed van haar een groot voorvechster voor het gedachtengoed van haar overleden echtgenoot te maken.

Die lieve kleine Aisha werd later nog een heel dapper strijder.

BiL@L
18-01-06, 17:14
Geplaatst door knuppeltje
Hoe hij met haar is omgegaan? Wie kan dat nu nog zeggen?
De geleerden. Voor de rest kan ik wel merken dat jij je erin verdiept hebt.

---

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, wordt van pedofilie beschuldigt, vanwege zijn huwelijk met 'Aischa op negen jarige leeftijd.

1.) Encyclopaedia Brittanica geeft de volgende definitie voor pedofilie: "Een stoornis waarbij het lustgevoel van een volwassene voornamelijk opkomt bij seksueel contact met preburale kinderen. ... De meesten zijn man, onder vrouwen komt het zeer weinig voor."

Pedofilie heeft betrekking op het misbruiken van kinderen door seksuele geneugten van hen (tegen vergoeding) te ontvangen. Britse en Duitse sekstoeristen (http://www.nu.nl/news/522223/20/Spanje_pakt_vermeende_kinderhandelaars_op.html) die opgepakt zijn in onder meer Sri Lanka, Thailand en de Filippijnen, zijn niet op zoek naar een huwelijk maar alleen naar seks met jonge prostituees of mensen met weinig geld, die hun kinderen geven in ruil voor enkele centen.

2.) De leeftijd voor het instemmen (het jawoord) door vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18 jaar. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.

3.) Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat een jong meisje de leeftijd heeft bereikt om een kind te kunnen krijgen. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en onwillekeurig.

4.) De meeste gemeenschappen over de wereld veroordelen kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd. In Nederland bestaat er een organisatie onder de naam Martijn (http://www.martijn.org), waarbij men zich inzet voor de acceptatie van kinderen-ouderen relaties. Deze organisatie heeft teksten waaruit blijkt dat er geen rekening gehouden wordt met de levensfase waarin een kind zich bevindt. In tegenstelling tot de Islaam.

5.) Islaam schrijft voor dat een meisje of jongen die trouwt voordat de puberteit bereikt is, niet mag samenleven met de partner totdat hij/zij de puberteit bereikt heeft. Bovendien staan zij in hun recht om het huwelijk te annuleren dan wel te voltrekken, bij het bereiken van de puberteit.

6.) 'Aischa was zes jaar toen ze aan de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gehuwd werd, en ze ging met hem samenleven toen ze haar puberteit bereikte op negenjarige leeftijd.

7.) Vrouwen die in hun kindertijd mishandelt zijn, hebben het moeilijk zich als volwassenen te gedragen. Ze zijn vaak labiel en psychisch gehandicapt. 'Aischa werd de leidinggevende vrouwelijk geleerde in haar tijd, en droeg een enorme bijdrage en verantwoordelijkheid in de manifestatie van het Islamitisch recht. Zij staat bekend als de vierde meest belangrijke overleveraar van de profetische traditie, van onder alle volgers van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem.

Bron: http://jihaad.be

knuppeltje
18-01-06, 17:26
Geplaatst door BiL@L
De geleerden. Voor de rest kan ik wel merken dat jij je erin verdiept hebt.

---

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, wordt van pedofilie beschuldigt, vanwege zijn huwelijk met 'Aischa op negen jarige leeftijd.

1.) Encyclopaedia Brittanica geeft de volgende definitie voor pedofilie: "Een stoornis waarbij het lustgevoel van een volwassene voornamelijk opkomt bij seksueel contact met preburale kinderen. ... De meesten zijn man, onder vrouwen komt het zeer weinig voor."

Pedofilie heeft betrekking op het misbruiken van kinderen door seksuele geneugten van hen (tegen vergoeding) te ontvangen. Britse en Duitse sekstoeristen (http://www.nu.nl/news/522223/20/Spanje_pakt_vermeende_kinderhandelaars_op.html) die opgepakt zijn in onder meer Sri Lanka, Thailand en de Filippijnen, zijn niet op zoek naar een huwelijk maar alleen naar seks met jonge prostituees of mensen met weinig geld, die hun kinderen geven in ruil voor enkele centen.

2.) De leeftijd voor het instemmen (het jawoord) door vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18 jaar. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.

3.) Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat een jong meisje de leeftijd heeft bereikt om een kind te kunnen krijgen. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en onwillekeurig.

4.) De meeste gemeenschappen over de wereld veroordelen kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd. In Nederland bestaat er een organisatie onder de naam Martijn (http://www.martijn.org), waarbij men zich inzet voor de acceptatie van kinderen-ouderen relaties. Deze organisatie heeft teksten waaruit blijkt dat er geen rekening gehouden wordt met de levensfase waarin een kind zich bevindt. In tegenstelling tot de Islaam.

5.) Islaam schrijft voor dat een meisje of jongen die trouwt voordat de puberteit bereikt is, niet mag samenleven met de partner totdat hij/zij de puberteit bereikt heeft. Bovendien staan zij in hun recht om het huwelijk te annuleren dan wel te voltrekken, bij het bereiken van de puberteit.

6.) 'Aischa was zes jaar toen ze aan de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gehuwd werd, en ze ging met hem samenleven toen ze haar puberteit bereikte op negenjarige leeftijd.

7.) Vrouwen die in hun kindertijd mishandelt zijn, hebben het moeilijk zich als volwassenen te gedragen. Ze zijn vaak labiel en psychisch gehandicapt. 'Aischa werd de leidinggevende vrouwelijk geleerde in haar tijd, en droeg een enorme bijdrage en verantwoordelijkheid in de manifestatie van het Islamitisch recht. Zij staat bekend als de vierde meest belangrijke overleveraar van de profetische traditie, van onder alle volgers van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem.

Bron: http://jihaad.be

Bil, het is me allemaal bekend.

Het enige wat nog aangemerk kan worden is dat een klein meisje toen ook door haar vader is gebruikt om een alliantie te sluiten.

Ook al was dat toen- en ook nog eeuwen later in Europa- gewoon, gelukkig kijken we daar nu in een 'beschaafde' maatschapij daar anders tegen aan.

Coolassprov MC
19-01-06, 19:20
Geplaatst door puntje
Het ligt dus meer aan de manier waarop naar mannen en vrouwen wordt geken, dan aan de seksen zelf.

Wat jij aanhaalt is in het geheel niet te vergelijken met het misdadige en exploitatieve pedofilie dat bedoeld wordt.

Het is van sommige moeders bekend dat zij de testikels van haar kind bevoelt/bestast zonder dat de exploitatief-seksueele factor de aanstoot gaf.

Pariah
19-01-06, 20:46
Nobelprijs voor vrede ?
Is Ayan in oorlog ? Met wie ? En nog belangrijker: wanneer heeft zij vrede gesticht
? Deze professionele leugenaar is alleen maar in staat vuren aan te wakkeren i.p.v deze te doven.

By the way wanneer komt er het Ayan Hirshi Ali geurtje uit ? " Houdt moslims weg".

Joesoef
19-01-06, 21:36
Geplaatst door puntje

Hetzelfde zien we als twee mannen elkaar kussen: dit wordt anno 2006 nog steeds gezien als taboe. Indien het twee vrouwen betrof, was er geen reden tot ophef.
Het ligt dus meer aan de manier waarop naar mannen en vrouwen wordt geken, dan aan de seksen zelf.

Bron zoek ik even op, geduld.


Kussen als welkom/ vriendschap tussen mannen zijn doodnormaal in het middenoosten/ arabische landen.

~Bart O' Lotti~
19-01-06, 23:30
Geplaatst door Pariah


By the way wanneer komt er het Ayan Hirshi Ali geurtje uit ? " Houdt moslims weg".

En trekt de ECHTE moslims aan! :boogie:

Coolassprov MC
20-01-06, 12:02
Geplaatst door puntje
Je wilde toch niet zeggen dat je nagedacht hebt, alvorens te reageren, wel?
Over dit soort cultuurgebonden begroetingen had ik het niet.

Misschien moet je voortaan vermelden welke cultuur je bedoeld alvorens ongeleide cynische opmerkingen te plaatsen?

Olive Yao
20-01-06, 16:38
Geplaatst door Onbek_01
Ja en nu???
Het gaat erom dat het in die tijd normaal was.
Als ik in die tijd geleefd had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Als je naar karen amstrong had geluisterd (ze kwam op netwerk)dan had je nu gewist waarom ayaan hirsie uit onwetendheid zegt dat de profeet Mohammed(vrede zij met)een pedofiel is.
Mensen zonder kennis(onwetend)zeggen altijd domme dingen.
Trouwden 53-jarige vrouwen eigenlijk wel eens met 9-jarige jongens?

TENACH
20-01-06, 20:52
Geplaatst door Vanun
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006.

http://www.nu.nl/news/658052/11/Hirsi_Ali_voorgedragen_voor_Nobelprijs.html

Nobelprijs? Waarom? Hebben andere vrouwen iets wat zij niet heeft? :D

Coolassprov MC
21-01-06, 09:03
Geplaatst door puntje
Waar was ik toen ik dit zei?
Maroc of nl?
Of punt?


Geplaatst door puntje
Ga jij ervan uit dat alle anderen zonneklaar is wat jou duidelijk is?
Dan heb je waarschijnlijk niet zo'n hoge pet op van jezelf.


Geplaatst door puntje
De hoeveelheid vraagtekens die jij neerzet, zonder die te voorzien van een duidelijk teken van vraag, dragen niet bij aan een gezond beeld van jou.
Probeer liever mensen te benaderen op een manier waarop je zelf wenst benaderd te worden.
Misschien dat je dan de gevraagde respons zult krijgen.
En wat jij vertaalt als aanmatigend, was alleen een constatering.
Jij constateert niets, jij laat alleen constateren.
Als je wilt pokeren, moet je je niet in de kaarten laten kijken.
Komt slordig over!
Cynisch genoeg? Geleid in ieder geval!

Hier is dan de volgende serie 'vraagtekens':

Mumu en/of Ibrahimmm en/of Dundee en/of Midas onder een nieuwe nick?

Divine_70
24-01-06, 23:06
Geplaatst door puntje
Onder vrouwen komt het zeer weinig voor?
Volgens andere bronnen komt het doorgaans voor, maar wordt niet als een bedreiging gezien. Het gaat onder het mom van moederliefde.
Als alle vrouwen die borstvoeding geven eerlijk zouden zijn waneer hen de vraag wordt gesteld of zij sexueel opgewonden raken tijdens deze intimiteit, zouden ze volmondig ja antwoorden.
En zo zijn er tal van concrete voorbeelden op te noemen waarbij vrouwen sexueel opgewonden raken tijdens het contact met hun (of ander) kind.


Jij spoort echt niet meer.
Laat je na kijken joh.

Divine_70
25-01-06, 11:46
Geplaatst door puntje
Weleens van het Oedipus-complex gehoord?
Dat de zoon het met zijn moeder wil doen en zijn vader wil vermoorden?
Dat betekent toch ook dat de moeder het met de zoon wil doen, niet?
Of wil je dat ontkennen?
Moeders zijn mariafiguren, schepsels waar geen kwaad in zit?
Leef jij wel in deze eeuw? :giechel:

Ik leef in een eeuw waarin er in elk geval al niet gelachen wordt om pedofielen. Of dat nou een man is of een vrouw.
Maar ga niet roepen dat het een algemeen bekend is dat de moeder zich sexueel aangetrokken voelt tot haar eigen kind. !!!
Dat zijn uitzonderingen en die mensen moeten worden uitgeroeid.
Vraag je zelf eens af in welke cattegorie jij eigen valt Puntje.
Ik begin nu toch zwaar aan jou te twijfelen.

freya
25-01-06, 11:50
Men is hier ondertussen zo offtopic dat het hier wel gesloten kan worden. [freya]