PDA

Bekijk Volledige Versie : Gestoorde Priester.



Divine_70
17-01-06, 13:57
AP) The Catholic Diocese of Austin is investigating after a priest called about 15 children to come forward during evening Mass so he could prick them with an unsterilized pin to demonstrate the pain Jesus suffered during crucifixion.

"What I was trying to teach them is that suffering is a part of life," said the Rev. Arthur Michalka, 78, on Friday.

No one reacted strongly during the incident at evening Mass at Holy Trinity Catholic Church in Corn Hill on Wednesday, said Helen Osman, communications director for the Austin diocese. Osman said that the priest pricked both adults and children.

"What were you thinking?" said Debbie Sybert, a Jarrell resident whose 11-year-old daughter, Amanda, was pricked during Mass. "Apparently our father has lost his mind."

Sybert said the pinpoint drew Amanda's blood. But Michalka said none of the children bled.

Regardless of whether blood was drawn, Osman said, pricking children with a needle is "not appropriate religious training."

Osman said workers at the Williamson County and Cities Health District will conduct confidential interviews with the Mass attendees to find out whether they have any communicable diseases and whether skin was broken.

Officials will then determine whether the children might be at risk for exposure to diseases such as HIV or hepatitis and whether a blood test is needed.

Dr. Ed Sherwood, health authority for the Williamson district, said the likelihood of transmitting blood-borne diseases by a pinprick is "real but quite small." He said the risk would increase if adults and children were pricked with the same pin because adults are more likely to be sexually active.

"As a parent, I would not be happy about it," Sherwood said. "But I would be consoled by the fact that statistically, the overwhelming probability is that these kids will be just fine."

Michalka said he plans to apologize in church this Sunday for not sterilizing the pin.

"I didn't think it was that big a deal," Michalka said. "I can see the point now. I'll see to it that it doesn't happen again."

~Panthera~
17-01-06, 13:58
Geplaatst door Divine_70
The Catholic Diocese of Austin is investigating after a priest called about 15 children to come forward during evening Mass so he could prick them with an unsterilized pin to demonstrate the pain Jesus suffered during crucifixion.

“What I was trying to teach them is that suffering is a part of life,” said the Rev. Arthur Michalka, 78, on Friday.

Call me crazy, but I think kids are aware of that without a demented priest jamming them with a needle during mass. I mean, just sitting through mass can be punishment enough. Evidently, the kids are being looked over by county health workers to check for communicable diseases. No word on whether the priest is being reprimanded for this little stunt


Die demente zak er meteen uitflikkeren. :mad:
Zal ff lekker worden. :moe:

Divine_70
17-01-06, 14:00
Geplaatst door ~Panthera~
Die demente zak er meteen uitflikkeren. :mad:
Zal ff lekker worden. :moe:

Heb net andere versie gevonden.
Die spoort toch echt niet. :verward:

~Panthera~
17-01-06, 14:05
Geplaatst door Divine_70
Heb net andere versie gevonden.
Die spoort toch echt niet. :verward:


Niet echt nee. :moe:

Het hele Vaticaan is, wat mij betreft, 1 grote Familie Ontspoor.

reason
17-01-06, 15:48
Geplaatst door ~Panthera~
Niet echt nee. :moe:

Het hele Vaticaan is, wat mij betreft, 1 grote Familie Ontspoor.

En dit is daarvoor weer een bewijs?
Als je dat vindt, ben je zelf ontspoord.

~Panthera~
17-01-06, 15:56
Geplaatst door reason
En dit is daarvoor weer een bewijs?
Als je dat vindt, ben je zelf ontspoord.


Er komen de laatste tijd wel erg veel bewijzen naar boven.
Die, als niemand ze naar boven had gehaald, wel heel comfortabel in de doofpot hadden blijven zitten, nietwaar ?

En wat dat dus met mij te maken heeft, is me een raadsel.

knuppeltje
17-01-06, 16:24
Geplaatst door ~Panthera~
Er komen de laatste tijd wel erg veel bewijzen naar boven.
Die, als niemand ze naar boven had gehaald, wel heel comfortabel in de doofpot hadden blijven zitten, nietwaar ?

En wat dat dus met mij te maken heeft, is me een raadsel.




Comfortabel? Volgens mij is die pot eigelijk al eeuwen te klein.

Divine_70
19-01-06, 08:31
Geplaatst door reason
En dit is daarvoor weer een bewijs?
Als je dat vindt, ben je zelf ontspoord.

Dit is slechts 1 van de vele dingen die gebeuren die het daglicht niet verdragen kunnen.

reason
19-01-06, 08:37
Geplaatst door ~Panthera~
Er komen de laatste tijd wel erg veel bewijzen naar boven.
Die, als niemand ze naar boven had gehaald, wel heel comfortabel in de doofpot hadden blijven zitten, nietwaar ?

En wat dat dus met mij te maken heeft, is me een raadsel.

Dan moet je even beter nadenken.
Het is niet erg netjes om een heel instituut en in feite een religie aan te vallen op incidenten die plaats vinden door personen die ergens in dat gigantisch grote instituut gebeuren.
Hoe verwerpelijk die incidenten op zich ook zijn.
Dan denk ik vooral aan de gevallen van sexueel misbruik.
In dit geval doet een ouwe pastoor iets mafs, overigens in een openbare kerkdienst.
Het is volstrekt van de zotte om dat te gebruiken voor de stelling dat het hele vaticaan ontspoord is.

Divine_70
19-01-06, 08:44
Geplaatst door reason
Dan moet je even beter nadenken.
Het is niet erg netjes om een heel instituut en in feite een religie aan te vallen op incidenten die plaats vinden door personen die ergens in dat gigantisch grote instituut gebeuren.
Hoe verwerpelijk die incidenten op zich ook zijn.
Dan denk ik vooral aan de gevallen van sexueel misbruik.
In dit geval doet een ouwe pastoor iets mafs, overigens in een openbare kerkdienst.
Het is volstrekt van de zotte om dat te gebruiken voor de stelling dat het hele vaticaan ontspoord is.

Het hele Vaticaan IS ontspoord.
Jees, het is allang niet meer incidentieel.
Daar gebeurt zoveel, zoveel.
Ik ben het met je eens dat je niet alle leden van het Vaticaan over 1 kan mag scheren, maar er zijn inmiddels zoveel walgelijke dingen boven tafel gekomen.

Elsschot
19-01-06, 09:03
Geplaatst door Divine_70
Het hele Vaticaan IS ontspoord.
Jees, het is allang niet meer incidentieel.
Daar gebeurt zoveel, zoveel.
Ik ben het met je eens dat je niet alle leden van het Vaticaan over 1 kan mag scheren, maar er zijn inmiddels zoveel walgelijke dingen boven tafel gekomen.

lees de quote eens goed en vul dan voor ´Vaticaan´ eens ´Marokkaanse gemeenschap´ in, en lees het dan nog eens.

Generaliseren is dus niet zo erg slim

reason
19-01-06, 09:04
Geplaatst door Divine_70
Het hele Vaticaan IS ontspoord.
Jees, het is allang niet meer incidentieel.
Daar gebeurt zoveel, zoveel.


Noem me 's één voorbeeld.

Dat is verhelderend voor de discussie.

Divine_70
19-01-06, 09:08
Geplaatst door reason
Noem me 's één voorbeeld.

Dat is verhelderend voor de discussie.

Welke voorbeelden wil je horen ??
Over talloze misdienaartjes die al zijn misbruikt. ?
Over al die mannelijke bewoners van een klooster die zich vergrepen aan de nonnen??
Heb jij ooit het boek: De zwarte non gelezen Reason??
Dan adviseer ik je dat nu te doen.
Hij is inmiddels weer vrij gegeven.
Was lange tijd verboden.

Divine_70
19-01-06, 09:09
Geplaatst door Elsschot
lees de quote eens goed en vul dan voor ´Vaticaan´ eens ´Marokkaanse gemeenschap´ in, en lees het dan nog eens.

Generaliseren is dus niet zo erg slim

En jij gaat me nu vertellen dat de Marokkaanse gemeenschap gelijk staat aan het Vaticaan ??

Elsschot
19-01-06, 09:19
Geplaatst door Divine_70
En jij gaat me nu vertellen dat de Marokkaanse gemeenschap gelijk staat aan het Vaticaan ??

nee lampje, het laat slechts zien hoe dom een generaliserende uitspraak is

Divine_70
19-01-06, 09:24
Geplaatst door Elsschot
nee lampje, het laat slechts zien hoe dom een generaliserende uitspraak is

Jij neemt nu de Marokkaanse gemeenschap als voorbeeld.
Had ook de doorsnee Nederlander kunnen zijn, alle mensen zijn gelijk.
Maar !!!
iets als het Vaticaan, mag je dan juist daar niet van verwachten dat dit soort dingen niet MOGEN gebeuren ???
Mensen die vertrouwd worden door de maatschappij.
Vertrouwenspersonen zijn !!!
En ondertussen zitten ze met hun smerige vingers aan andersmans kinderen ??
Verwekken kinderen bij nonnetjes en laten die als pasgeboren baby`s in kerkers verhongeren ?
Ook voor jou geldt, lees het boek de zwarte non en kom dan nog maar eens je verslag doen, ben heel benieuwd of je het dan nog op generaliseren gooien wil.

Elsschot
19-01-06, 09:29
je hebt uiteraard gelijk met de constatering dat niets menselijks het vaticaan vreemd is, hoe graag men dit ook anders zou willen hebben.
Deze vlieger gaat helaas niet alleen op voor het vaticaan, bij alle andere geestelijke stromingen bestaan dit soort misstanden

Divine_70
19-01-06, 09:36
Geplaatst door Elsschot
je hebt uiteraard gelijk met de constatering dat niets menselijks het vaticaan vreemd is, hoe graag men dit ook anders zou willen hebben.
Deze vlieger gaat helaas niet alleen op voor het vaticaan, bij alle andere geestelijke stromingen bestaan dit soort misstanden

Dat klopt, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar zoals ik al zei, juist het Vaticaan, met zoveel volgelingen.
Die prat gaan op hun bezweringen.
Geen sex voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen.
Dat komen ze na, maar niet zoals het hoort.
Ze N**ken en lustig op los, dat mag, want ze zullen nooit trouwen, dus is er geen sprake van sex VOOR het huwelijk.
En zonder voorbehoedsmiddelen.Yep, ook dat maken ze meer dan waar.
Acceptabel is het nooit, welke groep of religie dan ook, maar waarom komt dan altijd het Vaticaan in beeld?
Omdat het 1 grote huigelaarij is.

reason
19-01-06, 09:57
Geplaatst door Divine_70
Welke voorbeelden wil je horen ??
Over talloze misdienaartjes die al zijn misbruikt. ?
Over al die mannelijke bewoners van een klooster die zich vergrepen aan de nonnen??
Heb jij ooit het boek: De zwarte non gelezen Reason??
Dan adviseer ik je dat nu te doen.
Hij is inmiddels weer vrij gegeven.
Was lange tijd verboden.

dacht ik het niet.
Je spreekt over 'het vaticaan', maar je bedoelt de hele rk kerk.

Mijn zoontje van 9 is nu misdienaar , ik ben het vroeger geweest.
Geen sprake van misbruik, geen enkel spoortje van een verdenking richting geestelijken. Fijne en bevlogen mensen die een goede boodschap verspreiden.
Toch moeten zij lijden onder verdachtmakingen als die van jou.

Er gebeuren verschrikkelijke en duistere dingen in de rk kerk, maar het is kwalijk om dan de hele kerk als een pot nat af te doen.
De rk kerk is een gigantisch groot instituut,
bevolkt door mensen. Daar gaan dus dingen fout.
Maar dat er veel goed gaat, dat laatje buiten ebschouwing.
Je zoomt in op incidenten.

En dat boek ken ik niet, nee.

reason
19-01-06, 09:59
Geplaatst door Divine_70
Dat klopt, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar zoals ik al zei, juist het Vaticaan, met zoveel volgelingen.
Die prat gaan op hun bezweringen.
Geen sex voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen.
Dat komen ze na, maar niet zoals het hoort.
Ze N**ken en lustig op los, dat mag, want ze zullen nooit trouwen, dus is er geen sprake van sex VOOR het huwelijk.
En zonder voorbehoedsmiddelen.Yep, ook dat maken ze meer dan waar.
Acceptabel is het nooit, welke groep of religie dan ook, maar waarom komt dan altijd het Vaticaan in beeld?
Omdat het 1 grote huigelaarij is.

Je roept zonder kennis, je baserend op één boek en mediahypes.

Divine_70
19-01-06, 10:14
Geplaatst door reason

De rk kerk is een gigantisch groot instituut,
bevolkt door mensen. Daar gaan dus dingen fout.
Maar dat er veel goed gaat, dat laatje buiten beschouwing.
Je zoomt in op incidenten.

En dat boek ken ik niet, nee.

Divine_70
19-01-06, 10:17
Geplaatst door reason

De rk kerk is een gigantisch groot instituut,
bevolkt door mensen. Daar gaan dus dingen fout.
Maar dat er veel goed gaat, dat laatje buiten beschouwing.
Je zoomt in op incidenten.

En dat boek ken ik niet, nee.

Dat kan allemaal zo zijn.
Maar steeds opnieuw komen ze met smerige feiten voor de dag.
En o.a kindermisbruik, wil ik niet af doen als incidentieel.
Dat zal jij als vader ook niet willen horen als jou kindje het slachtoffer is.
Dat inzoomen op elk slachtoffer dat er is, dat komt simpel omdat het veel en veel te vaak nieuws is.
Dan praat ik niet over knipseltjs uit de krant.
Dan heb ik het over die vele documantaires waarin zowel priester als slachtoffer aan het woord komen.
Probeer eens dat boek te achterhalen, heeft heel erg lang op de verboden lijst gestaan.

Divine_70
19-01-06, 11:00
Halleluja

Er ist fromm und sehr sensibel
an seiner Wand ein Bild des Herrn
er wischt die Flecken von der Bibel
das Abendmahl verteilt er gern

Er liebt die Knaben aus dem Chor
sie halten ihre Seelen rein
doch Sorge macht ihm der Tenor
so muss er ihm am nächsten sein
auf seinem Nachttisch still und stumm
ein Bild des Herrn
er dreht es langsam um

Wenn die Turmuhr zweimal schlägt
hallelujah
faltet er die Hände zum Gebet
hallelujah
er ist ohne Weib geblieben
hallelujah
so muss er seinen Nächsten lieben
hallelujah

Der junge Mann darf bei ihm bleiben
die Sünde nistet überm Bein
so hilft er gern sie auszutreiben
bei Musik und Kerzenschein

Wenn die Turmuhr zweimal schlägt
hallelujah
faltet er die Hände zum Gebet
hallelujah
er ist ohne Weib geblieben
hallelujah
so muss er seinen Nächsten lieben
hallelujah

Wenn die Turmuhr zweimal schlägt
hallelujah
nimmt er den Jungen ins Gebet
hallelujah
er ist der wahre Christ
hallelujah
und weiss, was Nächstenliebe ist
hallelujah

Dreh dich langsam um
dreh dich um

reason
19-01-06, 11:10
Geplaatst door Divine_70
Dat kan allemaal zo zijn.
Maar steeds opnieuw komen ze met smerige feiten voor de dag.
En o.a kindermisbruik, wil ik niet af doen als incidentieel.
Dat zal jij als vader ook niet willen horen als jou kindje het slachtoffer is.
Dat inzoomen op elk slachtoffer dat er is, dat komt simpel omdat het veel en veel te vaak nieuws is.
Dan praat ik niet over knipseltjs uit de krant.
Dan heb ik het over die vele documantaires waarin zowel priester als slachtoffer aan het woord komen.
Probeer eens dat boek te achterhalen, heeft heel erg lang op de verboden lijst gestaan.

Ik blijf van mening dat jij een relatief klein aantal incidenten ten onrechte veralgemeniseert, en dat je daarmee heel veel mensen ten onrechte in een kwaad daglicht stelt.

wat dat boek betreft, wat is de kern daarvan?

Divine_70
19-01-06, 11:16
Geplaatst door reason
Ik blijf van mening dat jij een relatief klein aantal incidenten ten onrechte veralgemeniseert, en dat je daarmee heel veel mensen ten onrechte in een kwaad daglicht stelt.

wat dat boek betreft, wat is de kern daarvan?

Wat betreft die incidenten, daar zullen we het dan niet over eens worden.
is ook niet nodig.
Ieder zijn mening daarover.
Ik ben heel erg blij dat het bij jou en je zoontje niet voorgekomen is.
Moet er bij zeggen dat je dit soort verhalen eigenlijk zelden uit Nederland hoort, maar ook hier zal het gebeuren.

Dat boek is geschreven door een non die jaren in een klooster zat onder erbarmelijke omstandigheden.
Na jaren heeft ze het klooster kunnen ontvluchten om haar verhaal te doen.
Schokkend.
Heeft heel lang op de verboden lijst gestaan omdat dit koste wat kost onder de dekmantel moest blijven.
Uiteindelijk is ie vrij gegeven maar erg zeldzaam.
Ik heb hem ooit gelezen en ik kan je verzekeren, de haren reizen je ter berge.

Gnosis
19-01-06, 11:23
Het lijkt mij dat elk mens individueel verantwoordelijk en aansprakelijk is voor zijn daden.
Wat betreft die priester, ik vind het niet bevordelijk of zelfs nodig anderen pijn te laten voelen om ze iets te leren. Zoals Gautama Buddha zei: 'Het leven is lijden.' :P

reason
19-01-06, 12:02
Geplaatst door Divine_70
Dat boek is geschreven door een non die jaren in een klooster zat onder erbarmelijke omstandigheden.
Na jaren heeft ze het klooster kunnen ontvluchten om haar verhaal te doen.
Schokkend.
Heeft heel lang op de verboden lijst gestaan omdat dit koste wat kost onder de dekmantel moest blijven.
Uiteindelijk is ie vrij gegeven maar erg zeldzaam.
Ik heb hem ooit gelezen en ik kan je verzekeren, de haren reizen je ter berge.

Welke verboden lijst eigenljk?
Als die non een boek kon uitgeven, kan dat in onze vrije wereld toch worden verspreid?
Als het vaticaan dan dat boek in de ban doet, maakt dat niet veel uit. het kan toch worden gepromoot, gekocht en gelezen.

Verder denk ik dat het weer een incident is, dat je vervolgens in het algemene trekt.
Toevallig kocht ik onlangs 2ehands het boek 'Door de nauwe poort' van Karen Armstrong.
Je weet misschien dat zij een gerespecteerd schrijfster over religie is (oook over de islam heeft zij boeken geschreven die in de moslimwereld waardering krijgen).
Zij is een uitgetreden non. Ze heeft over haar jaren als non dat boek geschreven.
Ik heb het nog niet gelezen, maar wat ik er van weet, is er geen reden om te denken dat zij enige ervaringen heeft gehad zoals jij die bedoelt (schandalen sexuele wantoestanden).
Het is meer over haar persoonlijke zoektocht, waarbij het non-zijn is afgevallen.
Ook moeder Teresa was een non. Ik denk niet dat zij wantoestanden zou tolereren.
Ik wil maar zeggen, door in te zoomen op incidentele uitwassen, hoe tragisch misschien ook, toon je niets aa in algemene zin.

Divine_70
19-01-06, 12:11
Geplaatst door reason
Welke verboden lijst eigenljk?
Als die non een boek kon uitgeven, kan dat in onze vrije wereld toch worden verspreid?
Als het vaticaan dan dat boek in de ban doet, maakt dat niet veel uit. het kan toch worden gepromoot, gekocht en gelezen.

Verder denk ik dat het weer een incident is, dat je vervolgens in het algemene trekt.
Toevallig kocht ik onlangs 2ehands het boek 'Door de nauwe poort' van Karen Armstrong.
Je weet misschien dat zij een gerespecteerd schrijfster over religie is (oook over de islam heeft zij boeken geschreven die in de moslimwereld waardering krijgen).
Zij is een uitgetreden non. Ze heeft over haar jaren als non dat boek geschreven.
Ik heb het nog niet gelezen, maar wat ik er van weet, is er geen reden om te denken dat zij enige ervaringen heeft gehad zoals jij die bedoelt (schandalen sexuele wantoestanden).
Het is meer over haar persoonlijke zoektocht, waarbij het non-zijn is afgevallen.
Ook moeder Teresa was een non. Ik denk niet dat zij wantoestanden zou tolereren.
Ik wil maar zeggen, door in te zoomen op incidentele uitwassen, hoe tragisch misschien ook, toon je niets aa in algemene zin.

Zegt de naam Salman Rushdie jou iets ?
Duivelsversen.
Was ook uitgegeven maar ook vol met dingen die het daglicht niet konden verdragen dus werd ie op de zwarte lijst gezet.
Ik ben heel erg blij dat je nog zo positief de wereld in kijkt.
Ik zal stoppen met het neerhalen van jou droom.
Als je ooit nog eens op zoek gaat naar dat boek, heb je de meeste kans om er aan te komen via Ebay of marktplaats of iets dergelijks.
Bij mijn weten is ie als nieuw niet meer te koop.

~Panthera~
19-01-06, 12:17
De pest is, met het Katholieke geloof, dat je alles onder de "mantel der liefde" kunt verbergen, en als je het ff benauwd krijgt over hetgeen je zit te verkloten, rustig even kunt "biechten" en daarna gewoon kunt doorgaan.
En believe me, daar wordt geweldig gebruik van gemaakt door menig smeerlap. :moe:

Divine_70
19-01-06, 12:19
Geplaatst door ~Panthera~
De pest is, met het Katholieke geloof, dat je alles onder de "mantel der liefde" kunt verbergen, en als je het ff benauwd krijgt over hetgeen je zit te verkloten, rustig even kunt "biechten" en daarna gewoon kunt doorgaan.
En believe me, daar wordt geweldig gebruik van gemaakt door menig smeerlap. :moe:

Yep, en grootste zondaars zitten vooraan in de kerk.

~Panthera~
19-01-06, 12:23
Geplaatst door Divine_70
Yep, en grootste zondaars zitten vooraan in de kerk.


Precies. stelletje hypocrieten.

reason
19-01-06, 13:18
Geplaatst door Divine_70
Zegt de naam Salman Rushdie jou iets ?
Duivelsversen.
Was ook uitgegeven maar ook vol met dingen die het daglicht niet konden verdragen dus werd ie op de zwarte lijst gezet.
Ik ben heel erg blij dat je nog zo positief de wereld in kijkt.
Ik zal stoppen met het neerhalen van jou droom.
Als je ooit nog eens op zoek gaat naar dat boek, heb je de meeste kans om er aan te komen via Ebay of marktplaats of iets dergelijks.
Bij mijn weten is ie als nieuw niet meer te koop.

Nee hoor, De duivelsverzen is overal gewoon te koop (in de westerse wereld tenminste).
Was zelfs een bestseller , met dank aan Khomeini.

Kriitische boeken over het vaticaan en de rk kerk zijn er ook genoeg, zelfs waarin het rk geloof totaal wordt zwart gemaakt.

Divine_70
19-01-06, 13:20
Geplaatst door reason
Nee hoor, De duivelsverzen is overal gewoon te koop (in de westerse wereld tenminste).
Was zelfs een bestseller , met dank aan Khomeini.

Ja schat, dat klopt. :-)
Maar heeft op de zwarte lijst gestaan.
Wel bij de les blijven jij. :knipoog:

reason
19-01-06, 13:29
Geplaatst door ~Panthera~
De pest is, met het Katholieke geloof, dat je alles onder de "mantel der liefde" kunt verbergen, en als je het ff benauwd krijgt over hetgeen je zit te verkloten, rustig even kunt "biechten" en daarna gewoon kunt doorgaan.
En believe me, daar wordt geweldig gebruik van gemaakt door menig smeerlap. :moe:

Daar hebben we weer zo'n vooroordeel gebaseerd op onwetendheid.
Jouw mening is gebaseerd op uitwassen uit de Middeleeuwen.

Wat je schrijft is een persiflage van het rk geloof, dat met de inhoud van dat geloof niets te maken heeft.
De biecht (die ik zelf trouwens nooit heb gedaan, maar dat is een ander verhaal) is alleen bedoeld voor oprecht berouw.
Het is een instrument om dat berouw te uiten.
De priester vervult daar een rol in, maar beslissend is de oprechtheid van degene die berouw toont.
Ik heb over dit punt wel eens gesproken met rk priesters. Zij zeggen dat alleen God zelf vergiffenis kan schenken.
Dus iemand die biecht, tewijl hij geen spijt heeft, en gewoon doorgaat met slechte dingen, krijgt volgens de leer van de kerk géén vergiffenis. Ook al heeft de priester die woorden uitgesproken.

reason
19-01-06, 13:31
Geplaatst door Divine_70
Yep, en grootste zondaars zitten vooraan in de kerk.

Nee hoor, het is anders.
Vooraan in de kerk kunnen grote zondaars zitten.
Net als op heel veel andere plaatsen... :knipoog:

reason
19-01-06, 13:33
Geplaatst door Divine_70
Ja schat, dat klopt. :-)
Maar heeft op de zwarte lijst gestaan.
Wel bij de les blijven jij. :knipoog:

Nu nog een keer: er bestaat geen zwarte lijst die er toe leidt dat een boek in onze samenleving niet verkocht en gekocht mag worden. :nerd:

Divine_70
19-01-06, 13:35
Geplaatst door reason
Nu nog een keer: er bestaat geen zwarte lijst die er toe leidt dat een boek in onze samenleving niet verkocht en gekocht mag worden. :nerd:

Betwetertje jij !! :fplet:

Die is er, Weet ik zeker. :roker:

~Panthera~
19-01-06, 13:38
Geplaatst door reason
Daar hebben we weer zo'n vooroordeel gebaseerd op onwetendheid.
Jouw mening is gebaseerd op uitwassen uit de Middeleeuwen.

Wat je schrijft is een persiflage van het rk geloof, dat met de inhoud van dat geloof niets te maken heeft.
De biecht (die ik zelf trouwens noit heb gedaan, maar dat is een ander verhaal) is alleen bedoeld voor oprechte berouw.
Het is een instrument om dat berouw te uiten.
De priester vervult daar een rol in, maar beslissend is de oprechtheid van degene die berouw toont.
Ik heb over dit punt wel eens gesproken met rk priesters. Zij zeggen dat alleen God zelf vergiffenis kan schenken.
Dus iemand die biecht, tewijl hij geen spijt heeft, en gewoon doorgaat met slechte dingen, krijgt volgens de leer van de kerk géén vergiffenis. Ook al heeft de priester die woorden uitgesproken.


Onwetendheid ? Sorry, maar ik ben Katholiek afgericht vroeger, dus die vlieger gaat niet op.
Ben er waarschijnlijk alleen op een andere manier mee geconfronteerd geweest dan jij.
En over die kant kan ik je staaltjes vertellen, dat wil je niet weten.
Jouw kant is de kant als alles zo ZOU gaan als bedoelt.
In de praktijk gaat het, zoals gelukkig de laatste tijd steeds meer naar boven komt, wel even HEEL anders.
Het is een verrot instituut.

reason
19-01-06, 13:41
Geplaatst door Divine_70
Betwetertje jij !! :fplet:

Die is er, Weet ik zeker. :roker:

Het is wel mogelijk dat de overheid boeken verbiedt;
Mein Kampf van Hitler is de enige die ik ken.
Een lijst kunje dat niet noemen.
Het is dan een concreet verbod voor een individueel, extreem geval.

De Duivelsverzen zijn zeker nooit verboden.
Ik weet nog dat dat boek uitkwam, en de rellen die er mee gepaard gingen (door Khomeini's fatwa).
Ik heb het boek alleen om die reden toen gekocht; uit boosheid over die extremistische fatwa om Rushdie te doden.
Van een verbod was geen sprake.
Zo'n boek over de ervaringen van een non , anti-katholiek of niet, zou zeker ook nimmer door de overheid worden verboden. :student:

Divine_70
19-01-06, 13:45
Geplaatst door reason
Het is wel mogelijk dat de overheid boeken verbiedt;
Mein Kampf van Hitler is de enige die ik ken.
Een lijst kunje dat niet noemen.
Het is dan een concreet verbod voor een individueel, extreem geval.

De Duivelsverzen zijn zeker nooit verboden.
Ik weet nog dat dat boek uitkwam, en de rellen die er mee gepaard gingen (door Khomeini's fatwa).
Ik heb het boek alleen om die reden toen gekocht; uit boosheid over die extremistische fatwa om Rushdie te doden.
Van een verbod was geen sprake.
Zo'n boek over de ervaringen van een non , anti-katholiek of niet, zou zeker ook nimmer door de overheid worden verboden. :student:

Nadat hij in de verkoop kwam is het boek een tijdje uit de handel genomen.
Destijds was ie langer niet te koop dan wel ! :student:
Ga Coogelen. :D

reason
19-01-06, 13:48
Geplaatst door ~Panthera~
Onwetendheid ? Sorry, maar ik ben Katholiek afgericht vroeger, dus die vlieger gaat niet op.
Ben er waarschijnlijk alleen op een andere manier mee geconfronteerd geweest dan jij.
En over die kant kan ik je staaltjes vertellen, dat wil je niet weten.
Jouw kant is de kant als alles zo ZOU gaan als bedoelt.
In de praktijk gaat het, zoals gelukkig de laatste tijd steeds meer naar boven komt, wel even HEEL anders.

De cirkel dreigt rond te gaan.
Ik kan weer wijzen op incidenten, die je niet moet veralgemeniseren.
Maar ik wil er aan toevoegen dat de praktijk inderdaad vaak anders is, of ervaren wordt, dan de leer.
Dan heb ik niet over extreme uitwassen als waar het eerder over ging, zoals sexueel misbruik.
Van mijn ouders ken ik wel de verhalen over de plichtmatige, formele, kille wijze waarop vroeger zaken in de kerk werden aangepakt.
Hoe rootig ook, met de kern van het geloof heeft dat uiteindelijk niet veel te maken. De huidige gang van zaken in veel parochies is heel anders. Gelukkig. Op veel plaatsen wordt nu veel meer de essentie van het geloof beleden en ervaren. (met veel minder mensen dan vroeger... :zozo: )

reason
19-01-06, 13:49
Geplaatst door Divine_70
Nadat hij in de verkoop kwam is het boek een tijdje uit de handel genomen.
Destijds was ie langer niet te koop dan wel ! :student:
Ga Coogelen. :D

Wie stelt, moet bewijzen. :regie:
Laat het maar eens zien.

Divine_70
19-01-06, 13:50
Geplaatst door reason
Zo'n boek over de ervaringen van een non , anti-katholiek of niet, zou zeker ook nimmer door de overheid worden verboden. :student:

En geloof me, als je dat boek van de non hebt gelezen dat weet jij ook waarom het heel lang niet meer verkocht mocht worden .

Divine_70
19-01-06, 13:52
Geplaatst door reason
Wie stelt, moet bewijzen. :regie:
Laat het maar eens zien.

Zorg dat je het in je bezig krijgt.
Staat al gelijk bij de inleiding van tweede druk af aan als ik me niet vergis. :ego:

(kan ook derde druk zijn)

Divine_70
19-01-06, 14:08
Geplaatst door reason
Wie stelt, moet bewijzen. :regie:
Laat het maar eens zien.

Ben ff aan het zoeken geweest :

Het waar gebeurd verhaal uit Canada van De Zwarte Non was halverwege 19e eeuw. Echter is er bewezen dat de gebeurtenissen niet alleen in Canada plaatsvonden, maar ook in de kloosters van Engeland, Frankrijk en Portugal. Vandaar dat men zich begint af te vragen waarom dan ook niet hier of elders in de wereld?
Het is een verboden boek onder de Katholieken.

Hierdoor is dit boek een collectes item en nu uitsluitend te krijgen via een antiquariaat. Waar gaat het over? HORROR in de RKK. SATANISME in de RKK. Van structurele verkrachtingen van priesters op nonnen tot het wurgen van de daaruit geboren baby's waarvan de lijkjes in de kelder in kalkputten werden begraven. Nonnen die bij tegen sputteren tegen de "orde" letterlijk doodgemarteld werden.

Verafgoding van priesters rijkten net zo ver als het eren en dienen van zwarte priesters in het satanisme waar ook orgies losbarsten.
Nonnen die "stout" waren (en wat is stout: door bv op de verkeerde moment te kuchen) werden opgehangen en als zij bijna het leven lieten, werden ze van de strop gehaald en in de ziekenboeg gelegd

Bij herhaling een levenslange gevangenisstraf in de gevangenis in de kelder waar ze op de stenen vloer in het donker hun leven moesten slijten.

naam
19-01-06, 15:01
Mijn buurman was ook misdienaar. Die heeft ook te maken gehad met een handtastelijke priester. Daarna heeft ie 'm nog een keer betrapt met iemand anders.
Dat heeft hem snel genezen van het katholieke geloof.

reason
19-01-06, 15:03
Belachelijk.
Je gelooft die trash toch niet?

~Panthera~
19-01-06, 15:04
Geplaatst door reason
De cirkel dreigt rond te gaan.
Ik kan weer wijzen op incidenten, die je niet moet veralgemeniseren.
Maar ik wil er aan toevoegen dat de praktijk inderdaad vaak anders is, of ervaren wordt, dan de leer.
Dan heb ik niet over extreme uitwassen als waar het eerder over ging, zoals sexueel misbruik.
Van mijn ouders ken ik wel de verhalen over de plichtmatige, formele, kille wijze waarop vroeger zaken in de kerk werden aangepakt.
Hoe rootig ook, met de kern van het geloof heeft dat uiteindelijk niet veel te maken. De huidige gang van zaken in veel parochies is heel anders. Gelukkig. Op veel plaatsen wordt nu veel meer de essentie van het geloof beleden en ervaren. (met veel minder mensen dan vroeger... :zozo: )


De circel was al rond: verbergen en afdekken, en toen het naar buiten kwam: ontkennen en dan afkopen. :moe:

wytze
19-01-06, 15:17
Geplaatst door Divine_70
Ben ff aan het zoeken geweest :

Het waar gebeurd verhaal uit Canada van De Zwarte Non was halverwege 19e eeuw. Echter is er bewezen dat de gebeurtenissen niet alleen in Canada plaatsvonden, maar ook in de kloosters van Engeland, Frankrijk en Portugal. V





heftige sh*t. Doet me denken aan die verhalen van die kinderhuizen waar nonnen de kinderen "opvoedden" door ze hun eigen braaksel te laten opeten enzo. Da's nog niet zo lang geleden.

~Panthera~
19-01-06, 15:21
Geplaatst door wytze
heftige sh*t. Doet me denken aan die verhalen van die kinderhuizen waar nonnen de kinderen "opvoedden" door ze hun eigen braaksel te laten opeten enzo. Da's nog niet zo lang geleden.




Ach joh, dat zijn toch allemaal "incidentjes" ? :moe:
Is al eeuwen gaande, maar dat doet er niet toe.

Divine_70
19-01-06, 18:33
Geplaatst door reason
Belachelijk.
Je gelooft die trash toch niet?

No hard feelings Reason, maar in hoeverre ben jij zelf behulpzaam voor de kerk?
Ik vind dat jij je hier wel HEEL erg tegen afzet.
Hoeveel bewijs wil jij nog om in te zien dat dat hele geloof aan elkaar rammelt van nare ervaringen.
Er zullen heus wel goede mensen onder zitten, maar ik denk dat er de laatste jaren wel erg veel boven water komt.
Songtekst gezien ?
Is ook een gebeuren van een paar jaar terug.
Nogmaals mijn excuus als ik/wij hier je droom omver gooien.

reason
19-01-06, 19:02
Geplaatst door Divine_70
No hard feelings Reason, maar in hoeverre ben jij zelf behulpzaam voor de kerk?
Ik vind dat jij je hier wel HEEL erg tegen afzet.
Hoeveel bewijs wil jij nog om in te zien dat dat hele geloof aan elkaar rammelt van nare ervaringen.
Er zullen heus wel goede mensen onder zitten, maar ik denk dat er de laatste jaren wel erg veel boven water komt.
Songtekst gezien ?
Is ook een gebeuren van een paar jaar terug.
Nogmaals mijn excuus als ik/wij hier je droom omver gooien.

Het verschil is dat jullie afgaan op verhalen-incidenten uit de media - en zelfs een krankjorem horrorverhaal - dan wel zoals panthera op traumatische ervaringen uit het verleden,
terwijl ik al mijn hele leven (met wat golfbewegingen) midden in een positieve manier van beleven van het geloof sta.

Zeker ben ik ook veel saaiheid, slaafse navolging en formaliteiten tegengekomen (nooit iets ernstigers!), maar als je er naar zoekt en voor open staat, is er heel veel positiefs te vinden in het rk geloof.
Met alle kritiek die ik heus wel heb. Maar ik besef dat een wereldkerk het niet iedereen naar de zin kan maken.
En dat er soms afschuwelijke zaken kunnen voorkomen in een kerk met bijna een miljard gelovigen. Die dan wel moeten worden aangepakt en bestreden.

Ik sta ook open voor andere spirituele ervaringen, maar vind die toch vooral in het rk geloof. Tussen gemotiveerde mensen, soms wijze mensen.
Die durven tegen de stroom van vooroordelen in te gaan.

Als je er voor openstaat; ga eens naar een zogenaamde alpha-cursus bij je in de buurt. Of een andere avond waar over gellofszaken gesproken wordt vanuit een rk houding. Misschien worden dan wat van je vooroordelen afgebroken. Maar ga niet om alleen maar stennis te schoppen, aub.

Wat je eerste vraag betreft; ik heb verder geen formele banden met de kerk of zo.

Divine_70
19-01-06, 19:11
Geplaatst door reason
Het verschil is dat jullie afgaan op verhalen-incidenten uit de media - en zelfs een krankjorem horrorverhaal - dan wel zoals panthera op traumatische ervaringen uit het verleden,
terwijl ik al mijn hele leven (met wat golfbewegingen) midden in een positieve manier van beleven van het geloof sta.



Dat komt omdat die " incidenten" ook gelijk zo walgelijk zijn, dat je er bijna niet van slaapt.
Waarom kiest iemand ervoor wel aan een bepaald geloof te gaan om vervolgens alle wetten te breken.
Uiteraard hoor je van het RK geloof meer, omdat die verreweg de meeste volgelingen heeft.
Dat mag het echter nooit goed praten.
Het mag gewoon niet gebeuren.

( Ter info, ik ben zelf ook RK gedoopt)
Maar heb er helemaal niks meer mee.)

Divine_70
20-01-06, 09:57
Geplaatst door wytze
heftige sh*t. Doet me denken aan die verhalen van die kinderhuizen waar nonnen de kinderen "opvoedden" door ze hun eigen braaksel te laten opeten enzo. Da's nog niet zo lang geleden.

Mijn voorbeeld betreft toevallig een vrouw die het ondergaat.
Er zullen ongetwijfeld ook Nonnen zijn die het rechte pad verloren zijn door in hun krankzinnige geloof gehoor te geven aan wat de bijbel hen verteld, en daar hun eigen intepretatie aan geven.

Divine_70
23-01-06, 19:25
Maandag 23 jan. 2006

Italiaanse priester aangehouden voor verkrachting non.

In Cosenza (Calabrië) is vanmorgen een 69-jarige Italiaanse priester aangehouden wegens seksueel geweld op een kloosterzuster. Zijn naaste medewerker - een 39-jarige man - is ook gearresteerd wegens seksueel geweld in groep. De verkrachting zou met de videocamera zijn gefilmd.

De twee mannen zijn gearresteerd na een klacht van het slachtoffer en na het aftappen van telefoontjes, zo in gerechtelijke kringen vernomen. De aangehouden geestelijke, een franciscaan, heeft lang in Afrika gewerkt.

mark61
23-01-06, 19:29
Geplaatst door Divine_70
De aangehouden geestelijke, een franciscaan, heeft lang in Afrika gewerkt.

Das de gebruikelijke stageplek?

Divine_70
23-01-06, 19:34
Geplaatst door mark61
Das de gebruikelijke stageplek?

Nu je het zegt.
Eigenlijk "gestoord" dat dat er bij vermeld wordt... :vreemd: