PDA

Bekijk Volledige Versie : Premier Ariel Waspoeder Sharon Overleden.



Vriend
18-01-06, 00:48
Alvast oefenen... :watte?:

Marsipulami
18-01-06, 00:56
Ik zal niet blij zijn als Sharon sterft. Als nette katholiek ben ik dat aan mezelf verplicht. Verder denk ik dat moslims zowel als Israëli's moeten nadenken over een gezamenlijk toekomst in dienst van de vrede.

Marsipulami
18-01-06, 01:01
bron?

Victory
18-01-06, 01:27
waspoeder :haha:

..zapper
18-01-06, 07:19
Inmiddels zou ik blij zijn als ie sterft alleen al om van al de nonsense af te zijn.
En @puntje, er zijn inderdaad geen recente voorbeelden, de katholieken hebben tenminste iets geleerd in het verleden. Svp ons ook niet verwarren met Christenen. Waarvoor dank.
Een beter en recenter voorbeeld zou de IRA zijn en ook die hebben inmiddels de wapens neergelegd (alhoewel provocerende Oranjemannen wat mij betreft nog steeds een dreun voor hun bek mogen krijgen).

Julien
18-01-06, 12:02
Geplaatst door puntje
Inquisitie?
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de inquisitie lang niet zo bloedig was, als veel mensen denken. Het aantal slachtoffers waaraan de Inquisitie verantwoordelijk voor zijn, is minder dan 100!

80-jarige Oorlog?
is vnl een economische/ culturele oorlog geweest. religie werd er bijgehaald maar was niet de hoofdreden.

Holocaust?
Heeft NIKS met de RK-Kerk te maken. Hitler beriep zich op een heleboel racistische studies en hij was ook niet praktiserend katholiek.

blauwwit
18-01-06, 13:46
@ puntje:
ga je de rk nu de holocaust verwijten??
Ga je schamen man, je weet echt niet waar je het over hebt.
Hitler en de nazi's waren in eerste instantie gericht op heidense/germaanse geloven en anti-christelijk.

blauwwit
18-01-06, 13:50
trouwens, als je het toch wilt hebben over katholieken en de holocaust:in italië zijn vrijwel geen joden opgepakt en vermoord omdat de italiaanse overheid en de italiaanse ambtenaren dit tegenwerkten. De door italië bezette gebieden van frankrijk waren veilige havens voor de joden om naar toe te vluchten. Dit veranderde pas toen duitsland italië bezette. 1 van de bekendste redenen die de italianen gaven aan de duitsers waarom ze niet aan de joden vervolging wilden deelnemen was deze :" rome is de geboorteplaats van de christelijke beschaving, en wij kunnen ons er dan niet mee vereenzelvigen om aan zulke barbarij mee te doen."
Oftewel, italië weigerde mee te doen aan de jodenvervolgingen omdat dit volgens hun inging tegen de katholieke/christelijke beschaving.