PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Drop-outs naar heropvoedingskamp sturen'



Elsschot
19-01-06, 08:38
'Drop-outs naar heropvoedingskamp sturen'



Jonge drop-outs zonder baan of opleiding moeten naar heropvoedingskampen of 'prep camps' waar ze door een sergeant worden gedrild en klaargestoomd voor de terugkeer naar school. Dat stelt Hans de Boer voor, voorzitter van de Taskforce Jeugdwerkloosheid.

Volgens de Volkskrant steunen CDA en PvdA het plan van De Boer. De voorzitter van de Taskforce Jeugdwerkloosheid schat dat het om een groep van 35.000 tot 40.000 jongeren gaat, die moeilijk te bereiken zijn maar veel overlast veroorzaken.


De Boer wil de jongeren onder militaire leiding zetten, om ze fatsoenlijk en verantwoordelijk gedrag bij te brengen. Hij heeft hiertoe al gesproken met de krijgsmacht, en met de leiding van Glenn Mills en Den Engh, opvoedkampen voor jonge criminelen.

Vrijstelling
De Tweede Kamer wil ook dat het kabinet meer onderneemt om jonge allochtonen aan een baan te helpen. Bedrijven die een werk- of stageplek aanbieden moeten twee jaar lang worden vrijgesteld van de WAO-premie en de plicht om het loon door te betalen als de jongeren ziek zijn of uitvallen.

De Boer heeft voor zijn 'prep camps' een aantal locaties op het oog. Hij zou legerkazernes die Defensie wil ontruimen openhouden opm jaarlijks ongeveer 4.000 drop-outs te heropvoeden. Volgens De Boer hebben gemeentes genoeg reïntegratiebudget om dat te bekostigen.

TonH
19-01-06, 08:43
Tegenvoorstel:
Alle opvoeders, onderwijzers, ouders etc. naar heropvoedings- of prepcamps sturen waar ze door een sergeant worden gedrild en klaargestoomd voor de taken waar ze tot in het diepst verantwoordelijk voor zijn. Namelijk de opvoeding van de aan hen toevertrouwden en/of door hen op de wereld gezetten.

Divine_70
19-01-06, 09:41
Geplaatst door TonH
Tegenvoorstel:
Alle opvoeders, onderwijzers, ouders etc. naar heropvoedings- of prepcamps sturen waar ze door een sergeant worden gedrild en klaargestoomd voor de taken waar ze tot in het diepst verantwoordelijk voor zijn. Namelijk de opvoeding van de aan hen toevertrouwden en/of door hen op de wereld gezetten.

Beste oplossing. :duim:
Een kind wordt als een schone bladzijde op de wereld gezet.
Het zijn de ouders die die bladzijde inhoud moeten geven .

observer
19-01-06, 10:01
Geplaatst door TonH
Tegenvoorstel:
Alle opvoeders, onderwijzers, ouders etc. naar heropvoedings- of prepcamps sturen waar ze door een sergeant worden gedrild en klaargestoomd voor de taken waar ze tot in het diepst verantwoordelijk voor zijn. Namelijk de opvoeding van de aan hen toevertrouwden en/of door hen op de wereld gezetten. voorkomen is beter dan genezen

grappig genoeg zag ik gisteren het belgische parlement waar ze over ongeveer de zelfde maatregel (55plus, gehandicapten en allochtonen zouden exclusief 3 weken mogen solliciteren) aan het bespreken waren

je kan zeggen wat je wil van flip de winter maar hij zaagde het bij de tenen af en regelde te gelijk wat extra stemmers

"ik kan het leeftijdsprobleem zien, ik kanhet probleem met gehandicapten zien maar waar zit de handicap voor de allochtonen dan?" hij kondigde ook aan dat als ze het doen hij de anti discrimminatieraad en het hof in zou schakelen aangezien het discriminatie tegen vlamingen was

Elsschot
19-01-06, 13:04
Geplaatst door Systemlord Ra
Schande! Schande! Schande!

Ik moet meteen aan Anne Frank denken als ik "kampen" hoor.




deze kromme vergelijking werd ten tijde van Pim F. ook al gemaakt door D66

Elsschot
19-01-06, 13:07
Van Hoof ziet wel iets in idee drillen dropouts
DEN HAAG - Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken ziet wel iets in het idee van voorzitter De Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid om kansloze jongeren zonder werk of opleiding in een kazerneachtige omgeving discipline bij te brengen. „Hij begrijpt de gedachte”, aldus zijn woordvoerster.

Er zijn ongeveer 40.000 van die jongeren, aldus De Boer. Het kabinet heeft vorig jaar al toegezegd dat gemeenten dropouts tot en met 23 jaar terug naar school kunnen sturen. Hij wil weigerachtige jongeren kunnen aanpakken.

Eén-op-één-begeleiding is niet mogelijk omdat het om grote aantallen gaat. Daarom pleit De Boer ervoor hen in grote groepen op te vangen om hen discipline bij te brengen. Dat moet hen klaarstomen voor school of werk.

De Boer denkt daarbij aan kazernes die Defensie wil ontruimen. Hij heeft daarover al verkennende gesprekken gevoerd. Hij denkt aan een training van driekwart jaar tot een jaar. Het geld dat hiervoor nodig is, is er volgens De Boer. Zowel gemeenten als het Rijk hebben een budget hiervoor.

De Boer komt met zijn idee in de week dat het Sociaal en Cultureel Planbureau naar buiten bracht dat van de allochtone jongeren 40 procent werkloos is. „Dan moeten we niet alleen roepen wat een probleem dat is, maar ook iets doen”, stelt de Boer.

Zijn idee valt bij de VVD wel in goede aarde. Het moet wel goed worden uitgewerkt, aldus Kamerlid rgu. En het moet om echte dropouts gaan.

Ook de PvdA ziet er wel iets in. Maar belangrijk is ook dat werknemers die kansarme jongeren perspectief bieden beloond worden en werkgevers die discrimineren een boete krijgen, vindt Tweede-Kamerlid Bussemaker.

GroenLinks vindt het echter kortzichtig. De probleemjongeren kunnen beter aan het werk worden gezet in de bouw van nieuwe jeugdcentra in probleemwijken, dan geïsoleerd worden in kazernes op het platteland.

Divine_70
19-01-06, 13:09
Geplaatst door Elsschot

GroenLinks vindt het echter kortzichtig. De probleemjongeren kunnen beter aan het werk worden gezet in de bouw van nieuwe jeugdcentra in probleemwijken, dan geïsoleerd worden in kazernes op het platteland.

Lijkt me ook niet het ideale scenario om ze weer op het rechte pad te krijgen . :cheefbek:

~Panthera~
19-01-06, 13:12
Geplaatst door TonH
Tegenvoorstel:
Alle opvoeders, onderwijzers, ouders etc. naar heropvoedings- of prepcamps sturen waar ze door een sergeant worden gedrild en klaargestoomd voor de taken waar ze tot in het diepst verantwoordelijk voor zijn. Namelijk de opvoeding van de aan hen toevertrouwden en/of door hen op de wereld gezetten.


Lijkt me een beter plan, ja. :duim:

Stopnaald
19-01-06, 15:32
In welke vorm het gegoten wordt, zal me een zorg wezen.

Maar in mijn optiek moeten jongeren slechts drie keuzes hebben:
1) werk
2) school
3) combinatie werk & school

Voor dropouts of ander lui spul heb ik geen geduld/sympathie/medelijden.

En desnoods moet het inderdaad maar afgedwongen worden......

knuppeltje
19-01-06, 16:31
Geplaatst door Stopnaald
In welke vorm het gegoten wordt, zal me een zorg wezen.

Maar in mijn optiek moeten jongeren slechts drie keuzes hebben:
1) werk
2) school
3) combinatie werk & school

Voor dropouts of ander lui spul heb ik geen geduld/sympathie/medelijden.

En desnoods moet het inderdaad maar afgedwongen worden......


Dan hoeven zij later ook niet meer als ouder en opvoeder naar zo'n kamp gestuurd worden, lijkt me een stuk goedkoper.

knuppeltje
19-01-06, 16:42
Geplaatst door Divine_70
Beste oplossing. :duim:
Een kind wordt als een schone bladzijde op de wereld gezet.
Het zijn de ouders die die bladzijde inhoud moeten geven .


Zou het echt niet kunnen zijn denk je- dat je allemaal fysiek en beetje verschillende kenmerken hebt bij de geboorte- en dat dat voor psychieke kenmerken het zelfde is.

Divine_70
19-01-06, 18:38
Geplaatst door knuppeltje
Zou het echt niet kunnen zijn denk je- dat je allemaal fysiek en beetje verschillende kenmerken hebt bij de geboorte- en dat dat voor psychieke kenmerken het zelfde is.

Misschien,
Karakter is de aard van het beestje.
De 1 is temperamentvol, de ander schuchter.
Maar fout gedrag word ik ingevuld door de ouders denk ik.
Kinderen immiteren het gedrag waarmee ze worden grootgebracht.
Kijk naar vader die moeder slaat, moeder die aan de drank is.
Vaak zie je dat terug als de kinderen ouder worden omdat ze niet anders weten dan dat het normaal is.
Het kind heeft geen schuld.
Die weten niet beter.

knuppeltje
19-01-06, 18:49
Geplaatst door Divine_70
Misschien,
Karakter is de aard van het beestje.
De 1 is temperamentvol, de ander schuchter.
Maar fout gedrag word ik ingevuld door de ouders denk ik.
Kinderen immiteren het gedrag waarmee ze worden grootgebracht.
Kijk naar vader die moeder slaat, moeder die aan de drank is.
Vaak zie je dat terug als de kinderen ouder worden omdat ze niet anders weten dan dat het normaal is.
Het kind heeft geen schuld.
Die weten niet beter.

Lieverd, een heleboel opendeur intrappen. Maar wanneer houd de onschuld van een kind op denk je?

Divine_70
19-01-06, 18:55
Geplaatst door knuppeltje
Lieverd, een heleboel opendeur intrappen. Maar wanneer houd de onschuld van een kind op denk je?

Dat verschilt per kind, en per omgeving.
Als ik hoor dat er jongetjes van 7 jaar al uit een zwembad worden gezet omdat ze aan de meisjes zitten, vraag ik me niet af, waarom doet dat kind dat, nee, dan vraag ik me af, wat vreten in godsnaam die ouders uit waar het kind bij is.
Sorry als ik hier mensen beledig maar zo is het hoe ik het zie.
Een kind van 7 gaat niet bewust uit op sex, die weet misschien niet eens wat het betekend.
Met andere woorden: Het weet niet beter.
Onschuld van een kind stopt op het moment dat ze geleerd word dat ze iets doen wat niet goed is en toch doorgaan.

Divine_70
19-01-06, 18:57
En dan bedoel ik uiteraard dat ze een leeftijd hebben bereikt waarin ze kunnen begrijpen dat dingen echt niet kunnen, en ook dat verschilt per kind.

knuppeltje
19-01-06, 19:11
Geplaatst door Divine_70
Dat verschilt per kind, en per omgeving.
Als ik hoor dat er jongetjes van 7 jaar al uit een zwembad worden gezet omdat ze aan de meisjes zitten, vraag ik me niet af, waarom doet dat kind dat, nee, dan vraag ik me af, wat vreten in godsnaam die ouders uit waar het kind bij is.
Sorry als ik hier mensen beledig maar zo is het hoe ik het zie.
Een kind van 7 gaat niet bewust uit op sex, die weet misschien niet eens wat het betekend.
Met andere woorden: Het weet niet beter.
Onschuld van een kind stopt op het moment dat ze geleerd word dat ze iets doen wat niet goed is en toch doorgaan.

Lieverd, ook volwassen gestoorden weten vaak niet beter.

knuppeltje
19-01-06, 19:12
Geplaatst door Divine_70
En dan bedoel ik uiteraard dat ze een leeftijd hebben bereikt waarin ze kunnen begrijpen dat dingen echt niet kunnen, en ook dat verschilt per kind.

De leeftijd waarop kinderen al snappen wordt maar al te vaak miskend.

Divine_70
19-01-06, 19:15
Geplaatst door knuppeltje
De leeftijd waarop kinderen al snappen wordt maar al te vaak miskend.

Exact !
En daar gaat het fout.
In de tegenwoordige tijd hebben ouders het in dit soort gevallen veel te druk met hunzelf.
En ja, ook sommige volwassen mensen weten niet beter.
Het wrange is, veel van de plegers zijn zelf slachtoffer.

TonH
20-01-06, 00:09
Mooi. Kinderen zijn misschien al bij de geboorte schuldig. De gereformeerde geest zit toch altijd nog heel diep in Nederland.

Maar zelfs wanneer dat klopt, wat zouden prepcamps daaraan veranderen? Da's toch ook niet meer dan zo'n waanidee dat één maal in de zoveel jaar opkomt omdat het zo leuk klinkt.
Toen NL dienstplicht had, waren toen alleen de meisjes crimineel of zo? Werden er merendeels engeltjes en hardwerkende burgers afgeleverd?

Het leger is prima om vechtmachines te vormen (nou ja, de meeste legers dan) en is niet de instantie om mensen op te voeden tot fatsoenlijke burgers. Het falen van Glenn Mills en Den Engh bij knullen als toentertijd in de Diamantbuurt heeft dat voor mij van dichtbij bevestigd.

MO_NL
20-01-06, 11:19
‘Drillen maakt juist crimineel’

Jonge drop-outs moeten gedrild worden in kazernes, stelt de 'Taskforce Jeugdwerkloosheid'. De Kamer voelt wel voor dat plan.

UTRECHT - Jonge kopers van alcohol straffen, jeugdige drop-outs drillen in kazernes: aan dat soort ‘stoere’ voorstellen van politici om probleemgedrag bij jongeren aan te pakken, moet nu maar eens een eind komen, vindt de Utrechtse hoogleraar pedagogiek Micha de Winter. Want: ze werken niet.

,,Ik heb maar één verklaring voor de strenge taal: er zijn zeker verkiezingen in aantocht,’’ zegt Micha de Winter. ,,Politici doen uitspraken waarmee ze hopen te scoren, maar ze zijn nergens op gestoeld. Sergeanten die kanslozen jongeren drillen? Uit onderzoek is allang bekend dat zo’n harde aanpak juist leidt tot meer criminaliteit.’’

,,Jongeren leren in die kampen alleen maar gehoorzaam zijn. Terwijl ze juist moeten leren hoe ze zich op verantwoorde wijze in deze samenleving kunnen gedragen. Daarvoor is een inspanning nodig van ouders, onderwijs en overheid. Ik pleit voor een ‘democratisch-pedagogisch offensief’ waardoor jongeren zich weer betrokken gaan voelen in plaats van afgewezen.’’

Ook Steven van Eijk, commissaris jeugd- en jongerenbeleid, pleit voor samenwerking. ,,Er zijn veel partijen die zich met kinderen bemoeien, maar die moeten meer samenwerken. Als je problemen vroeger signaleert, kun je effectiever ingrijpen.’’

De plaatselijke wethouder jeugdzaken moet een veel zwaardere rol krijgen, betoogt Van Eijck. ,,Natuurlijk moet je de ouders er altijd bij betrekken. En laten we eerlijk zijn: met een groot deel van de jeugd gaat het goed. Maar bij wie het niet goed gaat, moet je versneld in actie komen.’’

Volgens Bert Prinsen van het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn (NIZW) gaat het met tachtig procent van de jeugd goed. Twintig procent geeft problemen, van wie vijf procent ernstige.

,,Wel lijken pubers het meer voor het zeggen te krijgen. Dat heeft te maken met het vroeger ’volwassen’ worden van de jeugd. Op zich juich ik het toe wanneer de overheid zich met opvoeding bemoeit, want opvoeding is een zaak van de hele samenleving. Alleen: de overheid moet zich wel realiseren dat ze niet zonder de ouders kan.’’

bron: AD

mark61
20-01-06, 12:15
In de 30er jaren van die vorige eeuw stuurden ze 'asociale' werklozen al naar Drenthe. Geloof niet dat het 'hielp'.

~Panthera~
20-01-06, 12:16
Heeft iemand ooit die jongeren ZELF eens iets gevraagd ?
Of wordt er weer van alles OVER ze beslist ?

mark61
20-01-06, 12:18
Geplaatst door ~Panthera~
Heeft iemand ooit die jongeren ZELF eens iets gevraagd ?

Jawel. Ze willen een BMW.

~Panthera~
20-01-06, 12:19
Geplaatst door mark61
Jawel. Ze willen een BMW.

u know what I mean: als je op straat hangt, is er vaak ook geen fuck voor ze te doen.
Maargoed, drillen in een kamp, hoe vaak is dat nu al uitgeprobeerd ?
En het heeft nog nooit 1 mm geholpen.
Natuurlijk nu weer doen, das logisch. :maf:

mark61
20-01-06, 12:26
Geplaatst door ~Panthera~
u know what I mean: als je op straat hangt, is er vaak ook geen fuck voor ze te doen.

Jah daar hadden we het al eens eerder over gehad. Ehm, wie gaat er in dit klimaat voor zijn plezier op straat hangen dan? Kweenie, ik ging altijd ergens heen. Maar misschien is er niet veel heen te gaan als je plaatsen waar Alcohol geschonken wordt wil mijden. Gauw op kamers dan maar, denk ik dan. Maja, zelf koken en het huishouden doen...

~Panthera~
20-01-06, 12:31
Geplaatst door mark61
Jah daar hadden we het al eens eerder over gehad. Ehm, wie gaat er in dit klimaat voor zijn plezier op straat hangen dan? Kweenie, ik ging altijd ergens heen. Maar misschien is er niet veel heen te gaan als je plaatsen waar Alcohol geschonken wordt wil mijden. Gauw op kamers dan maar, denk ik dan. Maja, zelf koken en het huishouden doen...

Op kamers ? Dacht dat ik toch wel erg vlot was; op mijn 17e op kamers, anderen mochten dat niet eens.
Dus wat doe je vanaf je 11e tot je pakweg 18-20 dan ?
Rondhangen op straat.
Bovendien wordt daar over gepraat alsof DAT iets bizonders is, maar toen WIJ (in het algemeen dan) die leeftijd hadden, hingen we ook op straat rond.
Je kent het toch nog wel ? met Peugot'jes op de hoek, en dan lekker gas geven, zodat mensen zich er aan ergerden ? dat was toen "gaaf".
Sommige mensen zijn hun jeugd wel erg snel vergeten, en denken dat TOEN alles zo geweldig ging met de "jeugd".

mark61
20-01-06, 12:34
Geplaatst door ~Panthera~
Op kamers ? Dacht dat ik toch wel erg vlot was; op mijn 17e op kamers, anderen mochten dat niet eens.
Dus wat doe je vanaf je 11e tot je pakweg 18-20 dan ?
Rondhangen op straat.
Bovendien wordt daar over gepraat alsof DAT iets bizonders is, maar toen WIJ (in het algemeen dan) die leeftijd hadden, hingen we ook op straat rond.
Je kent het toch nog wel ? met Peugot'jes op de hoek, en dan lekker gas geven, zodat mensen zich er aan ergerden ? dat was toen "gaaf".
Sommige mensen zijn hun jeugd wel erg snel vergeten, en denken dat TOEN alles zo geweldig ging.

11-16: spelen. Voetballen, bomen klimmen, I dunno. Altijd bezig in ieder geval. Van stilstaan kreeg ik het koud.

17>: uitgaan.

Afgezien van veel lezen, tv-kijken, fietsen, weet ik wat je allemaal kan doen.

Neej, ik vind het lam en lui volk, hangers.

~Panthera~
20-01-06, 12:39
Geplaatst door mark61
11-16: spelen. Voetballen, bomen klimmen, I dunno. Altijd bezig in ieder geval. Van stilstaan kreeg ik het koud.

17>: uitgaan.

Afgezien van veel lezen, tv-kijken, fietsen, weet ik wat je allemaal kan doen.

Neej, ik vind het lam en lui volk, hangers.


Ja ok, ik zelf heb ook nooit op straat rondgehangen, komt waarschijnlijk omdat ik al heel vroeg als enigst kind mezelf behoorlijk heb leren vermaken. goddank, je verveelt je nooit.
Maar goed, ik heb ook niet in een te kleine woning gezeten bv, waar je met weet ik hoeveel broers en zusters op elkaars lip moet wonen.
Denk dat je dan snel buiten staat.
En opvoeding heeft er ook veel mee te maken, denk ik.
Iedereen kan een kind op de wereld pleuren, om er iets van te maken is een ander verhaal.
Dus ouders komen er ook leuk mee weg zo, door de kids in een kamp te stoppen, bezopen.
Stop die er maar in. :hihi:

mark61
20-01-06, 12:42
Geplaatst door ~Panthera~
Ja ok, ik zelf heb ook nooit op straat rondgehangen, komt waarschijnlijk omdat ik al heel vroeg als enigst kind mezelf behoorlijk heb leren vermaken. goddank, je verveelt je nooit.
Maar goed, ik heb ook niet in een te kleine woning gezeten bv, waar je met weet ik hoeveel broers en zusters op elkaars lip moet wonen.
Denk dat je dan snel buiten staat.
En opvoeding heeft er ook veel mee te maken, denk ik.
Iedereen kan een kind op de wereld pleuren, om er iets van te maken is een ander verhaal.
Dus ouders komen er ook leuk mee weg zo, door de kids in een kamp te stoppen, bezopen.

Yep. Ik woonde ook in een klein huis, kamer 1.70 x 2.30, geen verwarming. Dan wil je wel naar buiten.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=171667

Deze meneer vindt rondhangen ook stom en had en heeft er absoluut geen tijd voor.

~Panthera~
20-01-06, 12:49
Geplaatst door mark61
Yep. Ik woonde ook in een klein huis, kamer 1.70 x 2.30, geen verwarming. Dan wil je wel naar buiten.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=171667

Deze meneer vindt rondhangen ook stom en had en heeft er absoluut geen tijd voor.


Toffe peer. :duim:

En net wat ik al zei: ik vond er ook geen reet aan, ik zat liever binnen met een leuk boek.
Of whatever.
Maar ik werdt er ook niet uitgeschopt. scheelt een stuk.
Toch stonden er toen ook zat op straat rond te hangen, en dat wordt wel eens leuk vergeten.

mark61
20-01-06, 12:51
Geplaatst door ~Panthera~
Toffe peer. :duim:

En net wat ik al zei: ik vond er ook geen reet aan, ik zat liever binnen met een leuk boek.
Of whatever.
Maar ik werdt er ook niet uitgeschopt. scheelt een stuk.
Toch stonden er toen ook zat op straat rond te hangen, en dat wordt wel eens leuk vergeten.

Oh ja. Kreidler en Zündapp. :vreemd:

Het sleutelwoord is Verveling. Existentiële verveling, zou ik haast zeggen. Dat maakt je voor jezelf en anderen een waste of space. Nodeloze belasting van het milieu, jouw aanwezigheid op de aardkloot.

~Panthera~
20-01-06, 12:52
Geplaatst door mark61
Oh ja. Kreidler en Zündapp. :vreemd:


:fplet: Zie je wel: je weet het wel. :hihi:

Divine_70
20-01-06, 12:53
Geplaatst door mark61
Oh ja. Kreidler en Zündapp. :vreemd:

Vergeet de Sparta en de
Puch niet. :D

mark61
20-01-06, 12:55
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: Zie je wel: je weet het wel. :hihi:

Ik ben nooit verder gekomen dan een Vespa Bravo en een brakke Honda. :(

~Panthera~
20-01-06, 12:56
Geplaatst door mark61
Ik ben nooit verder gekomen dan een Vespa Bravo en een brakke Honda. :(

Honda ? OMG ! Die stonden meer langs de weg, dan dat ze reden. :hihi:

mark61
20-01-06, 12:57
Geplaatst door ~Panthera~
Honda ? OMG ! Die stonden meer langs de weg, dan dat ze reden. :hihi:

Deze helemaal. Van een klasgenoot die na het overspuiten de bedrading naar eigen inzicht opnieuw had aangesloten. Niks dee het meer, behalve de motor. En hij ging wel hard.

~Panthera~
20-01-06, 12:58
Geplaatst door mark61
Deze helemaal. Van een klasgenoot die na het overspuiten de bedrading naar eigen inzicht opnieuw had aangesloten. Niks dee het meer, behalve de motor. En hij ging wel hard.

:lol:

Wat zul je gelachen hebben. :zegniets:

mark61
20-01-06, 13:00
Geplaatst door ~Panthera~
:lol:

Wat zul je gelachen hebben. :zegniets:

Een paar kilometer. Genoeg om m bij de vorige eigenaar in de tuin te dumpen. Hij was ook op zicht, zak maar zeggen.

~Panthera~
20-01-06, 13:01
Geplaatst door mark61
Een paar kilometer. Genoeg om m bij de vorige eigenaar in de tuin te dumpen. Hij was ook op zicht, zak maar zeggen.


Volgens mij had iedereen toen zo'n tweedehands kutding. :hihi:

mark61
20-01-06, 13:09
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij had iedereen toen zo'n tweedehands kutding. :hihi:

Was het maar 2e hands...

~Panthera~
20-01-06, 13:11
Geplaatst door mark61
Was het maar 2e hands...

Ik probeerde nog beleefd te blijven, maar ok: een in elkaar geprutst kloteding waar je geen reet aan had dus. :haha:
Je had weer mazzel.

Stopnaald
20-01-06, 13:24
Geplaatst door TonH
Mooi. Kinderen zijn misschien al bij de geboorte schuldig. De gereformeerde geest zit toch altijd nog heel diep in Nederland.

Maar zelfs wanneer dat klopt, wat zouden prepcamps daaraan veranderen? Da's toch ook niet meer dan zo'n waanidee dat één maal in de zoveel jaar opkomt omdat het zo leuk klinkt.
Toen NL dienstplicht had, waren toen alleen de meisjes crimineel of zo? Werden er merendeels engeltjes en hardwerkende burgers afgeleverd?

Het leger is prima om vechtmachines te vormen (nou ja, de meeste legers dan) en is niet de instantie om mensen op te voeden tot fatsoenlijke burgers. Het falen van Glenn Mills en Den Engh bij knullen als toentertijd in de Diamantbuurt heeft dat voor mij van dichtbij bevestigd.

Ik denk dat er een misverstand aan het ontstaan is. Het interesseert de voorstanders van dergelijke plannen niet of het die jongens helpt of niet. Het gaat erom dat die jongens geen overlast meer kunnen geven, simpelweg omdat ze in het kamp opgesloten zitten. In dat opzicht heeft die Glen Mills of Den Engh wel degelijk gewerkt. Zolang ze onder toezicht staan kunnen ze geen rottigheid uithalen en kan de fatsoenlijke burger gewoon over straat. Prima actie (van Pearle!).

BTW dienstplicht was vroeger dan ook een probaat middel om (tijdelijk) van een lastige jongen af te komen. Mag ie alsjeblieft weer terugkomen????

Heb je last van wat Mark61 noemt existentiële verveling, dan is zo'n kamp een probaat middel tegen die verveling of eigenlijk is het meer een kwestie van heeft de maatschappij last van die existentiële verveling, dan heeft de maatschappij d.m.v. zo'n kamp een probaat middel tegen die verveling.

Meisjes waren ook lastig, maar op een heel andere manier. Niet zo aggressief. En daar had men dus veel minder last van.
Gek genoeg schijnt dat al aardig veranderd te zijn en dus mogen er wat mij betreft ook meidenkampen worden ingericht. Ik ben een groot voorstander van het gelijke monnikken - gelijke kappen - principe.

Het is heel vreemd maar ik heb meer sympathie/medelijden met de overlast ondervindende burgers dan met de overlast gevende jongeren.

Elsschot
20-01-06, 15:00
BTW dienstplicht was vroeger dan ook een probaat middel om (tijdelijk) van een lastige jongen af te komen. Mag ie alsjeblieft weer terugkomen????

ik kan je uit ervaring verzekeren dat de dienstplicht (zoals wij deze in NL gekend hebben) zeker geen discipline - levenservaring - werkvreugde - doelmatigheid - etc. etc. aan verworvenheden met zich meebracht. Het was niet meer dan een domme macho vervelende koffiedrinkende sigarettenrokende bierzuipende snacksvretende vereniging van laatadolescenten

Divine_70
20-01-06, 18:50
Geplaatst door Elsschot
ik kan je uit ervaring verzekeren dat de dienstplicht (zoals wij deze in NL gekend hebben) zeker geen discipline - levenservaring - werkvreugde - doelmatigheid - etc. etc. aan verworvenheden met zich meebracht. Het was niet meer dan een domme macho vervelende koffiedrinkende sigarettenrokende bierzuipende snacksvretende vereniging van laatadolescenten

Helemaal mee eens.
Ik zag menig leuke jongens als domme macho vervelende koffiedrinkende sigarettenrokende bierzuipende snacksvretende laatadolescenten terug keren. :wtf:

TonH
21-01-06, 00:20
Geplaatst door Stopnaald
Het is heel vreemd maar ik heb meer sympathie/medelijden met de overlast ondervindende burgers dan met de overlast gevende jongeren.

Op het eerste stuk geven Elsschot en Divine_70 dunkt me voldoende antwoord.

Waarom vind je het vreemd dat je meer sympathie/medelijden voelt met de overlast ondervindenden? Is dat niet een heel normale reactie?