PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner komt met 'Ik doe normaal'-contract



MO_NL
19-01-06, 10:14
Donner begint experiment contracten probleemjeugd

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Donner_Kabbab.jpg
Donner moet zelf eerst maar eens normaal gaan doen!

Minister Donner van Justitie begint in de gemeenten Rotterdam en Leeuwarden een pilot met het zogeheten 'Ik doe normaal'-contract.

Dit zei een woordvoerder van het ministerie van Justitie woensdagavond. In deze contracten leggen gemeenten afspraken vast met probleemjongeren die zich asociaal gedragen.

Het idee voor een 'Ik doe normaal'-contract is afkomstig van ChristenUnie-leider Rouvoet. Het plan komt uit Engeland, waar het wordt toegepast bij mensen die overlast veroorzaken, ook al begaan zij geen strafbaar feit. In een dergelijk contract wordt vastgelegd dat de ondertekenaar zich goed zal gedragen.

Donner toonde zich al eerder voorstander van het idee en start daarom met de proef. Het is voor probleemjongeren hun laatste kans om niet met justitie in aanraking te komen. Als ze zich niet aan het contract houden, volgt alsnog een strafrechtelijke aanpak.

Rotterdam begint op 1 maart met de proef. Hoe lang deze zal duren en hoeveel jongeren een contract met de gemeente ondertekenen, kon de woordvoerder van het ministerie niet zeggen.

bron: Telegraaf.nl

Juliette
19-01-06, 10:28
Geplaatst door MO_NL
Donner begint experiment contracten probleemjeugd


Geen sneeuwballen gooien. Niet voetballen op speelpleinen. Niet rondhangen.

Dat soort dingen?

observer
19-01-06, 10:35
Geplaatst door Juliette
Geen sneeuwballen gooien. Niet voetballen op speelpleinen. Niet rondhangen.

Dat soort dingen? was het maar zo

tegenwoordig eerder niet steken, slaan of beroven