PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe hufterig is de IND?



MO_NL
19-01-06, 10:49
Uitzetting nachtmerrie voor Dilara

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Dilara.jpg
Dilara Ketenci (tweede van links) met zusjes
Balkiz en Yasemin (r) en oom Suleymak


Ze is geboren en getogen in Hengelo, doet dit jaar examen en kent Turkije alleen van de vakantie. Toch dreigt de 17-jarige Dilara Ketenci haar geboorteland te worden uitgezet:haar vader heeft de leges voor een nieuwe verblijfsvergunning te laat betaald. ,,Ik slaap nauwelijks meer,’’ aldus Dilara.

Een administratieve onoplettendheid lijkt Dilara Ketenci in een nachtmerrie zonder weerga te storten. Haar vader beging zijn slordigheid in 2003. Van opzet was geen sprake. De moeder van Dilara, die gescheiden is van haar man, had de papieren laten liggen. Haar ex-echtgenoot doet de administratie maar toen hij enige tijd niet op bezoek was geweest, ontsnapte het betalingsverzoek aan zijn aandacht.

Toen hij de fout opmerkte, betaalde hij de 285 euro alsnog. Een maand te laat. De Immigratie- en Naturalisatiedienst toont zich nu onverbiddelijk.

Ras-Hengelose Dilara is er kapot van. Met gebroken stem: ,,Mijn leven speelt zich hier af, in Nederland heb ik alles.’’ Door alle ellende kampt ze met concentratie- en slaapproblemen. ,,Ik heb last van buikpijn waartegen zelfs paracametol niet helpt. Dus slik ik zware pijnstillers.’’

Als ze 18 is, over een halfjaar, kan ze zelf een Nederlands paspoort aanvragen. ,,Maar zover komt het misschien niet meer,’’ vreest ze. De ouders van Dilara zijn al verschillende keren naar de rechter gestapt, maar zonder resultaat. Vandaag dient het hoger beroep voor de rechtbank in Zutphen, een laatste strohalm.

Als Dilara het land wordt uitgezet, kan ze vanuit Turkije een nieuw verzoek tot een verblijfsvergunning indienen. Die procedure vergt zeker een half jaar. ,,Dan kan ik mijn examen wel vergeten,’’ zegt Dilara, die op haar school als een voorbeeldige leerlinge geldt. Haar advocaat Y. Tamer spreekt van een ’onbegrijpelijke situatie’. ,,Dit is dus het beleid van de Nederlandse overheid, om iemand om zoiets het land uit te zetten. Die regels zijn onder politieke druk tot stand gekomen en heel nadrukkelijk gericht tegen allochtonen.’’

Mocht de beslissing van de rechter in het nadeel van haar cliënt uitpakken, dan stapt Tamer naar de Raad van State. ,,De Raad doet over een maand uitspraak in een soortgelijke kwestie. Dat zou écht de laatste strohalm zijn.’’

De IND wil niet op de zaak ingaan.

bron: AD.nl

Elien
19-01-06, 10:54
verschrikkelijk voor dit gezin,maar dit zelfde is een gezin overkomen dat een collega van mij begeleidde bij de gemeente,het ging om de vrouw in kwestie die hier al een aantal jaren woonde en kinderen had samen met haar man,helaas was zij ook terug gestuurd en haar man is nu nog steeds bezig met haar hierheen terug te brengen,krom allemaal

~Panthera~
19-01-06, 12:22
Jezus, wat een ongelofelijk gemierenneuk. :moe:

Sorry hoor, maar de IND staat goed voor lul met dit soort achterlijk gedoe.
Want het gaat nergens over: een paar piek te laat betaald. :maf2: Gutogutogut. :kwaad:

reason
19-01-06, 12:59
Heel slechte zaak.
Dit moet toch kunnen worden opgelost!