PDA

Bekijk Volledige Versie : Ethica Morbidus



Orakel
19-01-06, 23:24
Ieder hier zal desgevraagd van zichzelf zeggen dat ie humaan is, een medemenselijke inborst heeft en er een degelijke moraal en ethiek op nahoudt. Toch?
Stelt u zich dan het volgende scenario voor:

er breekt een enorme epedimie uit in Nederland, van ongekende orde en het betreft een dodelijk virus dat om zich heen grijpt als een pedo in een kinderboekenwinkel.
Het virus is airborn en dus is iedereen die lijdt aan blafhoest of iets te snel uit de heup kucht is een massamoordernaar.
Ebola en Kim Ill Sars kunnen de uitslag van hun asielaanvraag niet afwachten, want ze verbleken en verschrompelen als gevolg van het nieuwe en agressieve virus.

Maar er is hoop. Ijle hoop welliswaar, maar er is hoop. Dr. Buikhuizen heb namelijk in al ze geniale geneticialiteit een vaccin uitgevonden.
Probleem is alleen dat er onvoldoende grondstoffen zijn om voldoende vaccin te ontwikkelen.
Er is voldoende om een miljoen mensen te redden en we zijn met bijna 16 miljoen.

En jij gaat over de distributie! Ja Damoklets, jij bepaalt wie het vaccin wel of niet krijgt.
Wat doe je? De ethiek van de survival of the fittest? Die bejaarden gaan straks toch dood, dus wat de hek?
Die WAO-ers zijn toch al ziek zwak en akelig, dus we doet er barmhartig aan door hen over te slaan voor het vaccin?
De Heere zei al "breng mij uw kreupelen en melaatsen", dus daar wordt al goed voor gezorgd?

Kortom: waar selecteert u op?

Tomas
19-01-06, 23:32
Geplaatst door Orakel
Ieder hier zal desgevraagd van zichzelf zeggen dat ie humaan is, een medemenselijke inborst heeft en er een degelijke moraal en ethiek op nahoudt. Toch?


Klopt, ik ga dus voor de lekkere wijven. En wat overblijft spoel ik door 't toillet.

tr_imparator
19-01-06, 23:33
Geplaatst door Orakel

Kortom: waar selecteert u op?


Alle Turken natuurlijk eerst. Dan blijft er nog zo een 600.000 vaccins over, die ik als reserve zou bewaren. :tik:

Soldim
19-01-06, 23:38
Bij opbod verkopen!! (waar was die lijst van de Quote 500 ....? eens zien wat ik daaraan over kan houden :D )

tr_imparator
19-01-06, 23:42
loten met weging.

Soldim
19-01-06, 23:55
Geplaatst door tr_imparator
loten met weging.

Hebben zware mensen meer vaccin nodig ...? In dat geval, doen we de 1,5 miljoen ligtsten :D

(maar ik daggut niet ;) )

Orakel
19-01-06, 23:58
Geplaatst door Tomas
Klopt, ik ga dus voor de lekkere wijven. En wat overblijft spoel ik door 't toillet.

Tsjek @ lekkere wijven. Tr-Imp heb de Turken al laten stoppen met inburgeren, dus die kunnen er dan ook niet meer aanzitten.
En jin ben een kat, dus nutteloos, dus exit via het katteluikje.
Geiten hebben we ook geen ruk aan en hun lovers gaan er dus ook an.
Ruimt lekker op zo.
We moeten nog wel een soort lekkere wijven-Idols opzetten. Want hoe-heet-die-cavia-van-Jort-Kelder is dus echt geen lekker wijf en al die dat wel vinden mogen dus ook beginnen te graven.
Ik stem alvast op Bridget.

Tomas
20-01-06, 00:03
Geplaatst door Orakel
Tsjek @ lekkere wijven. Tr-Imp heb de Turken al laten stoppen met inburgeren, dus die kunnen er dan ook niet meer aanzitten.
En jin ben een kat, dus nutteloos, dus exit via het katteluikje.
Geiten hebben we ook geen ruk aan en hun lovers gaan er dus ook an.
Ruimt lekker op zo.
We moeten nog wel een soort lekkere wijven-Idols opzetten. Want hoe-heet-die-cavia-van-Jort-Kelder is dus echt geen lekker wijf en al die dat wel vinden mogen dus ook beginnen te graven.
Ik stem alvast op Bridget.

Tsjek. Bridget zit erbij. Maar dat mokkel van Jort wat mij betreft ook. Ik heb het namelijk niet zo op met dat karakter- en persoonlijkheidsgezeik. Da's allemaal projectie. Het fysieke gestel is echt en tastbaar.

tr_imparator
20-01-06, 00:06
Geplaatst door Orakel
Tsjek @ lekkere wijven. Tr-Imp heb de Turken al laten stoppen met inburgeren, dus die kunnen er dan ook niet meer aanzitten.
En jin ben een kat, dus nutteloos, dus exit via het katteluikje.
Geiten hebben we ook geen ruk aan en hun lovers gaan er dus ook an.
Ruimt lekker op zo.
We moeten nog wel een soort lekkere wijven-Idols opzetten. Want hoe-heet-die-cavia-van-Jort-Kelder is dus echt geen lekker wijf en al die dat wel vinden mogen dus ook beginnen te graven.
Ik stem alvast op Bridget.


Met zo een instelling is straks iedereen in 'deep sleep'? :slapen:

Orakel
20-01-06, 00:15
Geplaatst door tr_imparator
Met zo een instelling is straks iedereen in 'deep sleep'? :slapen:

farq etmez buyrum, scheelt weer in het vaccin. Wat doen we trouwens met Vakkenvullers? Is dat het schuim der aarde of het cement tussen de stenen?

Orakel
20-01-06, 00:19
Geplaatst door Tomas
Tsjek. Bridget zit erbij. Maar dat mokkel van Jort wat mij betreft ook. Ik heb het namelijk niet zo op met dat karakter- en persoonlijkheidsgezeik. Da's allemaal projectie. Het fysieke gestel is echt en tastbaar.

Nee joh, heb niks met karakter of persoonlijkheid te maken.
Tis gewoon een gnoom en zelfs Darth Vader zou zich nog liever aan een Yuruk Hai vergrijpen dan deze trol met ze staf te beroeren.
Ik zou het er in ieder geval niet op kunnen, ook niet met het licht uit.
Ze ziet er uit en praat als de mascotte van de stichting Martijn.
Goedele Likeens dan?

tr_imparator
20-01-06, 00:20
Geplaatst door Orakel
farq etmez buyrum, scheelt weer in het vaccin. Wat doen we trouwens met Vakkenvullers? Is dat het schuim der aarde of het cement tussen de stenen?


Velen leven te sterk in het heden: de lichtzinnigen - anderen te sterk in de toekomst: de angstig bezorgden.

:wijs:

Orakel
20-01-06, 00:23
Geplaatst door tr_imparator
Velen leven te sterk in het heden: de lichtzinnigen - anderen te sterk in de toekomst: de angstig bezorgden.

:wijs:

:regie: !!!


Zonder het verleden te vergeten, *subliem naar het heden kijkend.

*ben op zoek naar een meer passend woord.

alert?
actueel?
visionair?
vooruitblikkend?
hoopvol?
uhh?

Tomas
20-01-06, 00:24
Geplaatst door Orakel
Ze ziet er uit en praat als de mascotte van de stichting Martijn.


Tsjek, Goedele zit er ook bij. Maar dat je over praten begint geeft toch aan dat je je teveel focust op karakter. Je bent je er alleen nog niet bewust van. Dat is wel de eerste en dus moeilijkste stap.

tr_imparator
20-01-06, 00:41
Geplaatst door Orakel
:regie: !!!



alert?
actueel?
visionair?
vooruitblikkend?
hoopvol?
uhh?


ben op zoek naar iets meer orgineels... :D