PDA

Bekijk Volledige Versie : Stampot Ramadan



Amenzu
20-01-06, 11:51
Hoe is het om als Nederlandse jongere bij de ingang van een discotheek geweigerd te worden door twee Marokkaanse portiers? Moeten we tegen de burka zijn omdat het elke communicatie onmogelijk maakt en het niet past binnen de Nederlandse samenleving of moet er niet zo over gezeurd worden en mag iedereen dragen wat ie wil? Verschillen islam, christendom en jodendom werkelijk fundamenteel van elkaar of is het één pot nat? Zijn moslims een interessante doelgroep waar je nieuwe producten als Mekka Cola en de islamobiel aan kan slijten? Op deze vragen wordt geprobeerd een antwoord te vinden in Stampot Ramadan, de naam van een nieuw theaterproject waarbinnen het komend jaar drie aparte voorstellingen zullen worden uitgebracht.

http://www.zwartekat.nl/jongerentheaterdag/2006/grfx/2006-stampot.jpg

Stampot Ramadan is een vervolg op de succesvolle theatervoorstelling ‘Kamelen in de Polder’, die in 2001 meer dan 30 keer in heel Nederland werd opgevoerd. In elke voorstelling komen drie heikele thema’s aan de orde rond de multiculturele samenleving en de discussie daarover. Deze onderwerpen worden via soms scherpe maar ook vaak humoristische scènes in beeld gebracht. Een zogenaamd ‘deskundig panel’ geeft er vervolgens ook nog haar commentaar op. Later in het jaar en begin 2007 komen deel 2 en deel 3 uit.


Regie
Moustapha Ayned, Amar

Teksten
Moustapha Ayned, Amar, Fati Benkaddour

Spel
Ouarda Bouzbib, Khalid Mourigh, Achmed Sellami,
Hayat Idrissi, Yorick Heerkens, Moussa Ayna, Fati Benkaddour

Muziek
Herman Witkam

Ontwerp poster / flyer
Jos Agasi

Coördinatie
Ferry Rigault

Stampot Ramadan is een samenwerking tussen Alouan te Gouda en het bureau Kunst&Cultuur van PJ PARTNERS en is financieel mogelijk gemaakt door bijdragen van de provincie Zuid-Holland, de gemeente Gouda en het Prins Bernhard Cultuurfonds ZH.

Speeldata:
vr 20 januari Garenspinnerij, Gouda
vr 10 februari Theater Pierrot, Den Haag
zo 12 februari Theater Zuidplein, Rotterdam (tijdens Jongerentheaterdag)
wo 8 maart Kasteel, Alphen a/d Rijn

mark61
20-01-06, 12:09
Is dat dezelfde Ayned die op het punt staat briesend het land te verlaten? Toch nog ff niet, of is het zijn broer?

Amenzu
20-01-06, 12:13
Geplaatst door mark61
Is dat dezelfde Ayned die op het punt staat briesend het land te verlaten? Toch nog ff niet, of is het zijn broer?

Volgens mij is er maar ÉÉN AYNED. Het is idd dezelfde Ayned.

Dat hij richting Strasbourg gaat, wil overgines niet zeggen dat hij stopt met het werk. Dat gaat gewoon verder, denk ik, en ik denk dat we in de toekomst zeker nog van hem zullen horen.

mark61
20-01-06, 12:16
Geplaatst door Amenzu
Volgens mij is er maar ÉÉN AYNED. Het is idd dezelfde Ayned.

Dat hij richting Strasbourg gaat, wil overgines niet zeggen dat hij stopt met het werk. Dat gaat gewoon verder, denk ik, en ik denk dat we in de toekomst zeker nog van hem zullen horen.

Ow, Straatsburg. Ik voorspel dat ie het daar nog beroerder gaat vinden. Tenzij hij als Europarlementariër gaat natuurlijk. :vreemd:

Amenzu
20-01-06, 12:18
Geplaatst door mark61
Ow, Straatsburg. Ik voorspel dat ie het daar nog beroerder gaat vinden. Tenzij hij als Europarlementariër gaat natuurlijk. :vreemd:

Ik moet je eerlijk zeggen, de meeste mensen vinden het jammer dat hij weg gaat. Hij heeft veel betekend voor de Marokkaanse jeugd in Nederland en met name in Gouda.


Voor de Berbers is het niet bijzonder om te zwerven over de wereld. Ik kan me dus goed voorstellen dat hij na 15 jaar nl te zijn geweest toe is aan een andere uitdaging.

www.ayned.com

mark61
20-01-06, 12:38
Geplaatst door Amenzu
Voor de Berbers is het niet bijzonder om te zwerven over de wereld. Ik kan me dus goed voorstellen dat hij na 15 jaar nl te zijn geweest toe is aan een andere uitdaging.

www.ayned.com

Oh das wat anders. Een Wereldburger.

Pytaghoras
20-01-06, 13:11
Wat een eikel is die Eyned, op tv zielig doen dat hij het hier slecht heeft en dat hij zich hier niet lekker voelt. En nu wilt hij naar frankrijk, alsof daar genoeg berbers zijn uit arif die naar zijn waardeloze voorstellingen gaan. Alle mensen die zielig doen, moeten dit land oprotten.

mark61
20-01-06, 13:23
Geplaatst door Pytaghoras
Wat een eikel is die Eyned, op tv zielig doen dat hij het hier slecht heeft en dat hij zich hier niet lekker voelt. En nu wilt hij naar frankrijk, alsof daar genoeg berbers zijn uit arif die naar zijn waardeloze voorstellingen gaan. Alle mensen die zielig doen, moeten dit land oprotten.

Sjo jij bent streng. Mag ik dat nou ook? :vreemd: :hihi: